ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AylinK.
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Mayıs 2023 00:31
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2026 10:17
Toplam Mesaj:
3 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
AylinK
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Edirne
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aylin
Edirne
SON 3 MESAJI
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Merhabalar. Aranıza şimdilik 25lt küçük bir akvaryumla katıldım, gelcekte büyük akvaryum da almak istiyorum. Sualtı dünyasının büyüsü çok bağlayıcı. Umarım mutlu mesut sorunsuz devam eder hobim. Yeni yeni bilgi edinmeye ve araştırmaya devam ediyorum. Forum, temel bilgi kaynağım. Katkılarınız için minnettarım.
Akvaryumum kurmakla ilgili sorularım bolca mevcut. Yardımcı olmak isterseniz açtığım konuya bakabilirsiniz [:)]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_kurulan_akvaryumun_soru_isaretleri_k991727.asp[/URL]
Merhabalar. Aranıza şimdilik 25lt küçük bir akvaryumla katıldım, gelcekte büyük akvaryum da almak istiyorum. Sualtı dünyasının büyüsü çok bağlayıcı. Umarım mutlu mesut sorunsuz devam eder hobim. Yeni yeni bilgi edinmeye ve araştırmaya devam ediyorum. Forum, temel bilgi kaynağım. Katkılarınız için minnettarım.
Akvaryumum kurmakla ilgili sorularım bolca mevcut. Yardımcı olmak isterseniz açtığım konuya bakabilirsiniz [:)]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_kurulan_akvaryumun_soru_isaretleri_k991727.asp[/URL]
Yeni Kurulan Akvaryumun Soru İşaretleri
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sayın Alp3. Hacim konusunda haklısınız. Benim de içim rahat değil bu konuda. Fakat böyle bir canlılığı izlemesi de çok zevkli. Bu gidişle 100lt lik bi tank daha alıp bu akvaryumdakileri ona aktaracağım, 25ltlik olanı da beta tankı yapacağım. Onların gösterişli renk ve kuyruklarına da bayılıyorum... [3)]
Çözmem gereken diğer konu teknik sorunlar...
Kendi adıma bu gidişatı hiç iyi görmüyorum. Akvaryum dünyasının sonu yok ve çok büyülü. Umarım batmam [:D]
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sayın Alp3. Hacim konusunda haklısınız. Benim de içim rahat değil bu konuda. Fakat böyle bir canlılığı izlemesi de çok zevkli. Bu gidişle 100lt lik bi tank daha alıp bu akvaryumdakileri ona aktaracağım, 25ltlik olanı da beta tankı yapacağım. Onların gösterişli renk ve kuyruklarına da bayılıyorum... [3)]
Çözmem gereken diğer konu teknik sorunlar...
Kendi adıma bu gidişatı hiç iyi görmüyorum. Akvaryum dünyasının sonu yok ve çok büyülü. Umarım batmam [:D]
Yeni Kurulan Akvaryumun Soru İşaretleri
İlk defa bir akvaryum kuruyorum. 6 mayısta balıklarla kurdum, 8mayısta kum ve bitkileri ilave ettim. Araştırma yapıyorum ama tüm bilgiler birbirine karıştı açıkçası. Yardımınıza ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
[B]Akvaryum özellikleri:[/B]
[B]Ölçüler:[/B] 37cm en - 33cm yükseklik - 22cm derinlik
[B]Hacim:[/B] 25lt - içinde 22lt civarı su var
[B]Kum:[/B] Siyah bitki kumu
[B]Motor:[/B] SOBO WP850F - 400L/h
[B]Termostat:[/B] Lansenfish-LS50 50W
[B]Aydınlatma:[/B] Karar veremediğim için henüz yok, acil ihtiyaç
[B]Balıklar: [/B]2ad moli, 6ad trangenik tetra, 2ad melek
[B]Bitkiler:[/B] 2 kök Eledoa, 2 kök Lysimachia Nummularia, 1 kök Limnophila Sessiliflora
[B]Dekorlar:[/B] midye kabukları, taş, deniz salyangozu kabukları, çömlek dekor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231712381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231731021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231732151.jpg[/IMG]
Akvaryum, yanlış balıkları yanyana tutmaktan balıkları ölen birinden hediye geldiği için kurmaya karar verdim. Kapaklıymış ama kapağını bulamadık, tekrar bakacağız. Açıkçası çok bodoslama başladım hobiye, bi petshopa gittim, benim şu ölçülerde akvaryumum var birlikte yaşayan balıklar hangileri deyip aldım, filtre ve termostat seçimini de satıcıya bıraktım. Kum ve arka fon bile önermedi adam. Vatoz ve çöpçü de almak istediğimi söyledim ama onun için akvaryumun kirlenmesini beklemek gerekiyormuş 2 hafta kadar, bekliyorum ben de... Başka bir petshopa gittim fon ve kum bakmak için, orada aynı akvaryumda yaşayan bitkilerden aldım "bunlar birbirleriyle uyumludur o zaman" diye düşünüp. Amcam hiçbirinin ismini falan bilmiyordu zaten. Ben internetten araştırıp yazdım şimdi size, yanlışlık olabilir. Küçük bir şehirde yaşamanın dezavantajı yaşayıp göz yormayan, sade bir arka fon dahi bulamadım 1 haftadır. Dolayısıyla ihtiyaçlarımı internetten karşılayacağım, kedilerim için de öyle yapıyorum senelerdir. Ancak akvaryum konusu çok ayrı bir uzmanlıkmış onu anladım 1 haftada. Bir de bağımlılık yapma ihtimali yüksek [:3] Çok sakinleştiriyor onları izlemek, ah bir de şu motor sesi olmasa...
Akvaryumumda [B]sürekli dışarıdan müdahaleye ihtiyaç olmayan bir sistem kurmak[/B] ana hedefim. Sürekli kimyasal ilavelerle kurulmaya çalışılan denge günü kurtarıyor çünkü. Aynı mantığı çiçek ve sebze bahçemde de uyguluyorum ve her sene toprağın daha da canlandığını görmek beni çok mutlu ediyor. [B]Eğer doğayı kendi keyfimiz için kullanıyorsak ona olan borcumuzu da dengesini koruyarak ödemeliyiz.[/B] Akvaryumumda da bakış açımı sürdürmek istiyorum ancak hacmin küçük olması bi dezavantaj mıdır, bilgim yok...
İhtiyaçlarımı da bu doğrultuda belirlemem gerek. [B]Örneğin yosun için kimyasal atmak yerine Nerite almak, sık sık dip çekim yapmak yerine cory ve elma salyangozu kullanmak gibi...[/B] Tabi su değerleri asıl mühim olan, ona rağmen hiçbir satıcının bilgisi olmayan konu. Bakteri kültürü dahi bulamadım şehirde. İlk kurulum olduğu için elimin altında bir süreliğine sistemi destekleyecek ölçüm kitleri ve solüsyonlar olmalı anlaşılan. Tabii ani gelişen bi sıkıntı için de ilaçlar...
Gelelim eksik olduğunu düşündüğüm veya kafamı karıştıran konulara:
[B]Canlı İlavesi[/B]
[B]2ad küçük boy vatoz:[/B] bitkileri aldığım yerde 1-1,5cm lik vatozlar gördüm hem alan açısından hem de diğerleriyle daha iyi anlaşır diye onlardan almak istiyorum. Maks 4cme kadar boylanıyormuş. Cins ismi yine yok...
[B]6ad panda cory,
2ad elma salyangoz,
5 ad boynuzlu nerite[/B], bulabilirsem tabi, eklemek istiyorum. Boynuzlu nerite için mucize gerekiyor anlaşılan, onun yerine zebra alsam ufacık akvaryumumda yumurtaları çok göze batacak. Onların yumurtalarını elma ya da çöpçü yer mi? Ne önerirsiniz?
Satıcı vatoz, cory gibi canlıların hacimsel balık hesabına katılmadığı söyledi. Doğru mudur? Cory ve salyangozlar kalabalık yapar mı akvaryumda? Akvaryum dengesine katkı sunabilecek başka balık önerileriniz var mıdır?
[B]Yemleme Konusu[/B]
Tropik balıklar için olan pul yemden verdi satıcı, el kadar şeffaf bir poşette. Ne içerik bilgisi var ne marka... Pullar da çok büyük ve çocukların yemesi baya zor oluyor. Filtre de pulları uçuruyor, akvaryum içinde geziyor yemler. Moliler yemleri buluyor, tetralar yem boyutundan dolayı yemekte zorlanıyor, melekler diplere düşen yemleri aranıyor. Bu pulları ufaltsam un gibi, balıklar daha rahat yer belki veya direk çöpe atıp ambalajlı ne olduğunu bildiğim bir yem alsam da olur ama filtrenin dağıtması konusu muamma... Ayrıca çöpçü, elma salyangozu ve vatozun beslenme konusu da kafamı karıştırıyor. Bu çocukları ayrıca dip yemiyle beslemem gerekiyor değil mi? Ne tür yemler önerirsiniz? Fakat -bence debiden kaynaklı- mevcut balıklarım da dipte takılıyor, özellikle melekler... Onların da dip yeminden yiyip rahatsızlanma ihtimali var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231739141.jpg[/IMG]
[B]Bitki İlavesi[/B]
Balıklar bitki ilave edince mutlu oldu diye gözlemliyorum, çok daha keyifliler. Akvaryum ekosistemine de faydalı olduğunu okudum. O yüzden birkaç kök daha ilave etmek istiyorum. Dolu görünüm benim de hoşuma gidecek. Profesyonel aydınlatmaya ihtiyaç duymayan, akvaryumumla uyumlu yaşayacak basit bitki önerleriniz neler olur? Tabanı da canlı bitkiyle kaplasam ışık ihtiyacı beni zorlar mı? Yoksa kum ve dekorla mı kalsa?
[B]Aydınlatma[/B]
Işıklandırmayı tasarruflu olduğu için led almayı düşünüyorum. Ancak bitkiler için de yeterli olmalı. Karışık renkli ledler var ama bazıları içinde kırmızı-mavi bulunsa da bembeyaz yapıyor akvaryumu. Biraz loş olsa, günışı ağırlıklı görsel olarak iyi olur. Ama bitkilere yeterli olur mu? Beta akvaryumları tam istediğim gibi loş ve bol bitkili. Bu düzen için ne önerirsiniz? Işık konusuna hiç karar veremiyorum. Fiyatlar da yüksek olunca deneme yanılma yöntemi hem bütçeme hem bitkilere zarar verecek. Akvaryumun üst kısmı plastikle kaplı olduğu için ayak sistemini nasıl yapacağım o da bir soru işareti.
[B]Filtre Tercihi[/B]
Filtremden temizlik açısından memnunum. Gece kumu ilave ettikten sonra bulanan su (kumu yıkamıştım) 10-12 saat sonra berraktı. Ancak mevcut filtrem bana kalırsa çok güçlü geliyor ve balıkları rahatsız ediyor. Genelde akvaryumun sağ tarafında filtreden uzakta takılıyorlar. Su üzerindeki baloncukların olması gerekenden büyük olduğunu düşünüyorum. Yüksek sesi de beni rahatsız ediyor. Yeni başladığım ve akvaryum küçük olduğu için dış filtre işine girişmek istemiyorum henüz. Hem bakteri desteği hem de sessiz olduğu için kendinden motorlu pipo filtre almayı istiyorum. [B]Dophin sfp34 çok önerilmiş[/B], memnun da kalınmış. Benim akvaryuma büyük gelir mi? Sfp16 mı alsam? Bu konuda derdim bütçeden çok canlılığa faydası, ses yüksekliği ve akvaryumda çok yer kaplayıp dizaynı bozmaması. Sünger filtre alsam önüne bitkiler ekip o siyah görüntüyü kapatsam, bitkilerin filtreye zararı olur mu? Tabi bitkileri de sarsmaması gerekiyor. Mevcut iç filtremde zavallıcıklar sallana sallana afalladılar. Şuanki konumunu da satıcı önerdi, konumu doğru mu? Pipo filtre alırsam nereye konumlandırmam gerekiyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231734281.jpg[/IMG]
[B]Temizlik[/B]
Dip sifonu ile haftada 1 %30luk temizlik, 2 gün dinlendirilmiş su ilavesi, her temizlikte bakteri solüsyonu ilavesi öğrendiğim temel kurallar. Dip sifonu için önereceğiniz markalar nelerdir? Yeterli olması için ne özellikte bi sifon araştırmalıyım? Su hazırlayıcı veya dengeleyici kullanmalı mıyım? Kullanacaksam bu kimyasalların bitkilerime etkilerini nasıl öğrenebilirim? Ürün açıklamaları genellikle balık bazlı yapıldığı için sorularıma cevap vermiyor. Temizliğin yeterli olduğunu veya az geldiğini anlayabilmek için gözlemem gereken değişimler nelerdir?
[B]Dekorasyon[/B]
Tabanın dolu olması benim hoşuma gidiyor da çocukların hoşuna gider mi orasını bilemiyorum. Özellikle dip canlılarının zarar görmesini istemem. Fiziksel hasar görmeleri, sıkışmaları, iyi temizlik yapamamaları soru işaretlerim. Salyangoz için kalamar kemiği vs. de koymak istiyorum. Muhtemelen mevcut taşlardan çıkaracağım yer açılması için. Kozalak, ağaç gövdesi, yaprak gibi dekorların suya bir katkısı var mıdır yoksa sadece görsel mi? Yapay dekorları tercih etmediğim için doğalların su değerlerine etkisi mühim. Bir yanım da hoşuma giden doğal ne bulduysam doldurmak istiyor [:)))] Arka fon konusunda koyu renkli fonların balıkları strese soktuğunu okumuştum. Bitkili ve doğru ışıklandırılmış akvaryumda da bu sorun yaşanır mı? Bence balıkların özellikle transgenik tetraların göze hoş gelmesini sağlayan en önemli konu arka fon. Göz yormasın, akvaryum unsurlarını ön plana çıkarsın istiyorum. Siyah mantıklı geliyor ama stres konusu yine bir soru işareti.
[B]Su Değerleri ve Müdahale Araçları[/B]
Bu boyutlardaki bir akvaryum için değerler konusunda özellikle dikkat etmem gereken konular nelerdir acaba? Eksta tetikte mi olmalıyım yoksa değerler daha mı çabuk oturur? Elimde sadece su sıcaklığını ölçebildiğim sıvı termostatı var. ph ve amonyak konusunu en pratik şekilde nasıl ölçerim ve bitkilerimle uyumlu olacak şekilde ne tür solüsyonlar araştırabilirim? İlk kez kurduğum için gözlem tecrübem yok, izlediklerimden yola çıkarak fikir üretemem. Dolayısıyla bana sayısal veriler lazım olacak ki kimse ölmesin [:)]
[B]Vitamin, İlaç, Gübreleme[/B]
İşin kimyasının yattığı ve beynimin yandığı yere geldik [x(] Araştırıyorum araştırıyorum yüzlerce ürün, o ürünlerin bi o kadar çeşitleri var. Birini kullansam diğeriyle etkileşimi var, ikisini aynı anda kullansam canlılara etkisi var, ipin ucunu bir türlü tutamadım. Parazit veya hastalık durumu için elimin altında ilaç da bulunsun istiyorum ki hemen müdahale edebileyim. Tamam akvaryum dengesini bozmamak için balıkları karantinada iyileştireceğiz, o yüzden o kısım biraz daha net de, vitamin ve gübreleme konusu ile bunların birbirine uyumu problemini nasıl çözeceğim bilemiyorum. Tüm bunları yaparken bakteri dengesini de korumak lazım. Resmen 100 değişkenli hipotez ve benim sabitim bile yok [:D] Bu konuyu araştıramaya nereden başlasam, bana bir yol gösterirseniz çok memnun olurum. En temel vitaminler, gübreler nelerdir? Canlıların bağışıklığını nasıl güçlü tutarım? Sadece balık değil, bitkilerin de bağışıklık sistemi vardır, gübreler sadece büyümelerini değil, güçlenmelerini de sağlar... Bağışıklığın güçlü olması demek dışaradan daha az müdahale demek. Söz konusu toprak olunca sorun değil de su dünyasında bilgi azlığım ve müdahale hassasiyeti beni zorluyor.
[B]ÖZETLE ALINACAKLAR[/B]
[B]2ad minyatür vatoz[/B]
[B]6ad panda cory[/B] (temizliğe katkısı yoksa almayabilirim)
[B]2ad elma salyango[/B]z (temizliğe katkısı yoksa almayabilirim)
[B]5ad nerite salyangoz[/B] (mümkünse boynuzlu)
[B]Bitki
Aydınlatma
Pipo filtre[/B] (sessiz, kendinden motorlu)
[B]Dip Sifonu
Arka fon
Yeni pul yem[/B] (gerekliyse), [B]kurutulmuş yem[/B]
[B]Bakteri kültürü
Balık vitamini ve ilaçları
Bitki gübreleri[/B]
[B]Alışveriş Yeri[/B]
Edirne bu konuda oldukça yetersiz. Merkezde bildiğiniz yerler varsa hemen gidebilirim :) internet dünyasında ise Atakanpetshop baya önerilmiş, ancak stok durumu sıkıntılı. canlıpetshop ta çeşit var ancak şikayet de bol. Kedilerim için alışveriş yaptığım güvediğim sitelere de akvaryum açısından güvenemiyorum, malum parazit, mantar gibi bulaşlar yaşanabiliyor. Trendyol, hepsiburada gibi sitelerde yeterli olacak, uygun fiyatlı bi aydınlatma çeşidi göremedim mesela. Önerilerinizi bekliyorum.
Yaz yaz bitiremedim kusura bakmayın. Buna rağmen unuttuğum, gözümden kaçan, bilgim olmayan konular olmuş olabilir. Buraya kadar okuduysanız minnettarım. Katkı ve cevaplarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim...
İlk defa bir akvaryum kuruyorum. 6 mayısta balıklarla kurdum, 8mayısta kum ve bitkileri ilave ettim. Araştırma yapıyorum ama tüm bilgiler birbirine karıştı açıkçası. Yardımınıza ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
[B]Akvaryum özellikleri:[/B]
[B]Ölçüler:[/B] 37cm en - 33cm yükseklik - 22cm derinlik
[B]Hacim:[/B] 25lt - içinde 22lt civarı su var
[B]Kum:[/B] Siyah bitki kumu
[B]Motor:[/B] SOBO WP850F - 400L/h
[B]Termostat:[/B] Lansenfish-LS50 50W
[B]Aydınlatma:[/B] Karar veremediğim için henüz yok, acil ihtiyaç
[B]Balıklar: [/B]2ad moli, 6ad trangenik tetra, 2ad melek
[B]Bitkiler:[/B] 2 kök Eledoa, 2 kök Lysimachia Nummularia, 1 kök Limnophila Sessiliflora
[B]Dekorlar:[/B] midye kabukları, taş, deniz salyangozu kabukları, çömlek dekor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231712381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231731021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231732151.jpg[/IMG]
Akvaryum, yanlış balıkları yanyana tutmaktan balıkları ölen birinden hediye geldiği için kurmaya karar verdim. Kapaklıymış ama kapağını bulamadık, tekrar bakacağız. Açıkçası çok bodoslama başladım hobiye, bi petshopa gittim, benim şu ölçülerde akvaryumum var birlikte yaşayan balıklar hangileri deyip aldım, filtre ve termostat seçimini de satıcıya bıraktım. Kum ve arka fon bile önermedi adam. Vatoz ve çöpçü de almak istediğimi söyledim ama onun için akvaryumun kirlenmesini beklemek gerekiyormuş 2 hafta kadar, bekliyorum ben de... Başka bir petshopa gittim fon ve kum bakmak için, orada aynı akvaryumda yaşayan bitkilerden aldım "bunlar birbirleriyle uyumludur o zaman" diye düşünüp. Amcam hiçbirinin ismini falan bilmiyordu zaten. Ben internetten araştırıp yazdım şimdi size, yanlışlık olabilir. Küçük bir şehirde yaşamanın dezavantajı yaşayıp göz yormayan, sade bir arka fon dahi bulamadım 1 haftadır. Dolayısıyla ihtiyaçlarımı internetten karşılayacağım, kedilerim için de öyle yapıyorum senelerdir. Ancak akvaryum konusu çok ayrı bir uzmanlıkmış onu anladım 1 haftada. Bir de bağımlılık yapma ihtimali yüksek [:3] Çok sakinleştiriyor onları izlemek, ah bir de şu motor sesi olmasa...
Akvaryumumda [B]sürekli dışarıdan müdahaleye ihtiyaç olmayan bir sistem kurmak[/B] ana hedefim. Sürekli kimyasal ilavelerle kurulmaya çalışılan denge günü kurtarıyor çünkü. Aynı mantığı çiçek ve sebze bahçemde de uyguluyorum ve her sene toprağın daha da canlandığını görmek beni çok mutlu ediyor. [B]Eğer doğayı kendi keyfimiz için kullanıyorsak ona olan borcumuzu da dengesini koruyarak ödemeliyiz.[/B] Akvaryumumda da bakış açımı sürdürmek istiyorum ancak hacmin küçük olması bi dezavantaj mıdır, bilgim yok...
İhtiyaçlarımı da bu doğrultuda belirlemem gerek. [B]Örneğin yosun için kimyasal atmak yerine Nerite almak, sık sık dip çekim yapmak yerine cory ve elma salyangozu kullanmak gibi...[/B] Tabi su değerleri asıl mühim olan, ona rağmen hiçbir satıcının bilgisi olmayan konu. Bakteri kültürü dahi bulamadım şehirde. İlk kurulum olduğu için elimin altında bir süreliğine sistemi destekleyecek ölçüm kitleri ve solüsyonlar olmalı anlaşılan. Tabii ani gelişen bi sıkıntı için de ilaçlar...
Gelelim eksik olduğunu düşündüğüm veya kafamı karıştıran konulara:
[B]Canlı İlavesi[/B]
[B]2ad küçük boy vatoz:[/B] bitkileri aldığım yerde 1-1,5cm lik vatozlar gördüm hem alan açısından hem de diğerleriyle daha iyi anlaşır diye onlardan almak istiyorum. Maks 4cme kadar boylanıyormuş. Cins ismi yine yok...
[B]6ad panda cory,
2ad elma salyangoz,
5 ad boynuzlu nerite[/B], bulabilirsem tabi, eklemek istiyorum. Boynuzlu nerite için mucize gerekiyor anlaşılan, onun yerine zebra alsam ufacık akvaryumumda yumurtaları çok göze batacak. Onların yumurtalarını elma ya da çöpçü yer mi? Ne önerirsiniz?
Satıcı vatoz, cory gibi canlıların hacimsel balık hesabına katılmadığı söyledi. Doğru mudur? Cory ve salyangozlar kalabalık yapar mı akvaryumda? Akvaryum dengesine katkı sunabilecek başka balık önerileriniz var mıdır?
[B]Yemleme Konusu[/B]
Tropik balıklar için olan pul yemden verdi satıcı, el kadar şeffaf bir poşette. Ne içerik bilgisi var ne marka... Pullar da çok büyük ve çocukların yemesi baya zor oluyor. Filtre de pulları uçuruyor, akvaryum içinde geziyor yemler. Moliler yemleri buluyor, tetralar yem boyutundan dolayı yemekte zorlanıyor, melekler diplere düşen yemleri aranıyor. Bu pulları ufaltsam un gibi, balıklar daha rahat yer belki veya direk çöpe atıp ambalajlı ne olduğunu bildiğim bir yem alsam da olur ama filtrenin dağıtması konusu muamma... Ayrıca çöpçü, elma salyangozu ve vatozun beslenme konusu da kafamı karıştırıyor. Bu çocukları ayrıca dip yemiyle beslemem gerekiyor değil mi? Ne tür yemler önerirsiniz? Fakat -bence debiden kaynaklı- mevcut balıklarım da dipte takılıyor, özellikle melekler... Onların da dip yeminden yiyip rahatsızlanma ihtimali var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231739141.jpg[/IMG]
[B]Bitki İlavesi[/B]
Balıklar bitki ilave edince mutlu oldu diye gözlemliyorum, çok daha keyifliler. Akvaryum ekosistemine de faydalı olduğunu okudum. O yüzden birkaç kök daha ilave etmek istiyorum. Dolu görünüm benim de hoşuma gidecek. Profesyonel aydınlatmaya ihtiyaç duymayan, akvaryumumla uyumlu yaşayacak basit bitki önerleriniz neler olur? Tabanı da canlı bitkiyle kaplasam ışık ihtiyacı beni zorlar mı? Yoksa kum ve dekorla mı kalsa?
[B]Aydınlatma[/B]
Işıklandırmayı tasarruflu olduğu için led almayı düşünüyorum. Ancak bitkiler için de yeterli olmalı. Karışık renkli ledler var ama bazıları içinde kırmızı-mavi bulunsa da bembeyaz yapıyor akvaryumu. Biraz loş olsa, günışı ağırlıklı görsel olarak iyi olur. Ama bitkilere yeterli olur mu? Beta akvaryumları tam istediğim gibi loş ve bol bitkili. Bu düzen için ne önerirsiniz? Işık konusuna hiç karar veremiyorum. Fiyatlar da yüksek olunca deneme yanılma yöntemi hem bütçeme hem bitkilere zarar verecek. Akvaryumun üst kısmı plastikle kaplı olduğu için ayak sistemini nasıl yapacağım o da bir soru işareti.
[B]Filtre Tercihi[/B]
Filtremden temizlik açısından memnunum. Gece kumu ilave ettikten sonra bulanan su (kumu yıkamıştım) 10-12 saat sonra berraktı. Ancak mevcut filtrem bana kalırsa çok güçlü geliyor ve balıkları rahatsız ediyor. Genelde akvaryumun sağ tarafında filtreden uzakta takılıyorlar. Su üzerindeki baloncukların olması gerekenden büyük olduğunu düşünüyorum. Yüksek sesi de beni rahatsız ediyor. Yeni başladığım ve akvaryum küçük olduğu için dış filtre işine girişmek istemiyorum henüz. Hem bakteri desteği hem de sessiz olduğu için kendinden motorlu pipo filtre almayı istiyorum. [B]Dophin sfp34 çok önerilmiş[/B], memnun da kalınmış. Benim akvaryuma büyük gelir mi? Sfp16 mı alsam? Bu konuda derdim bütçeden çok canlılığa faydası, ses yüksekliği ve akvaryumda çok yer kaplayıp dizaynı bozmaması. Sünger filtre alsam önüne bitkiler ekip o siyah görüntüyü kapatsam, bitkilerin filtreye zararı olur mu? Tabi bitkileri de sarsmaması gerekiyor. Mevcut iç filtremde zavallıcıklar sallana sallana afalladılar. Şuanki konumunu da satıcı önerdi, konumu doğru mu? Pipo filtre alırsam nereye konumlandırmam gerekiyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239624/100520231734281.jpg[/IMG]
[B]Temizlik[/B]
Dip sifonu ile haftada 1 %30luk temizlik, 2 gün dinlendirilmiş su ilavesi, her temizlikte bakteri solüsyonu ilavesi öğrendiğim temel kurallar. Dip sifonu için önereceğiniz markalar nelerdir? Yeterli olması için ne özellikte bi sifon araştırmalıyım? Su hazırlayıcı veya dengeleyici kullanmalı mıyım? Kullanacaksam bu kimyasalların bitkilerime etkilerini nasıl öğrenebilirim? Ürün açıklamaları genellikle balık bazlı yapıldığı için sorularıma cevap vermiyor. Temizliğin yeterli olduğunu veya az geldiğini anlayabilmek için gözlemem gereken değişimler nelerdir?
[B]Dekorasyon[/B]
Tabanın dolu olması benim hoşuma gidiyor da çocukların hoşuna gider mi orasını bilemiyorum. Özellikle dip canlılarının zarar görmesini istemem. Fiziksel hasar görmeleri, sıkışmaları, iyi temizlik yapamamaları soru işaretlerim. Salyangoz için kalamar kemiği vs. de koymak istiyorum. Muhtemelen mevcut taşlardan çıkaracağım yer açılması için. Kozalak, ağaç gövdesi, yaprak gibi dekorların suya bir katkısı var mıdır yoksa sadece görsel mi? Yapay dekorları tercih etmediğim için doğalların su değerlerine etkisi mühim. Bir yanım da hoşuma giden doğal ne bulduysam doldurmak istiyor [:)))] Arka fon konusunda koyu renkli fonların balıkları strese soktuğunu okumuştum. Bitkili ve doğru ışıklandırılmış akvaryumda da bu sorun yaşanır mı? Bence balıkların özellikle transgenik tetraların göze hoş gelmesini sağlayan en önemli konu arka fon. Göz yormasın, akvaryum unsurlarını ön plana çıkarsın istiyorum. Siyah mantıklı geliyor ama stres konusu yine bir soru işareti.
[B]Su Değerleri ve Müdahale Araçları[/B]
Bu boyutlardaki bir akvaryum için değerler konusunda özellikle dikkat etmem gereken konular nelerdir acaba? Eksta tetikte mi olmalıyım yoksa değerler daha mı çabuk oturur? Elimde sadece su sıcaklığını ölçebildiğim sıvı termostatı var. ph ve amonyak konusunu en pratik şekilde nasıl ölçerim ve bitkilerimle uyumlu olacak şekilde ne tür solüsyonlar araştırabilirim? İlk kez kurduğum için gözlem tecrübem yok, izlediklerimden yola çıkarak fikir üretemem. Dolayısıyla bana sayısal veriler lazım olacak ki kimse ölmesin [:)]
[B]Vitamin, İlaç, Gübreleme[/B]
İşin kimyasının yattığı ve beynimin yandığı yere geldik [x(] Araştırıyorum araştırıyorum yüzlerce ürün, o ürünlerin bi o kadar çeşitleri var. Birini kullansam diğeriyle etkileşimi var, ikisini aynı anda kullansam canlılara etkisi var, ipin ucunu bir türlü tutamadım. Parazit veya hastalık durumu için elimin altında ilaç da bulunsun istiyorum ki hemen müdahale edebileyim. Tamam akvaryum dengesini bozmamak için balıkları karantinada iyileştireceğiz, o yüzden o kısım biraz daha net de, vitamin ve gübreleme konusu ile bunların birbirine uyumu problemini nasıl çözeceğim bilemiyorum. Tüm bunları yaparken bakteri dengesini de korumak lazım. Resmen 100 değişkenli hipotez ve benim sabitim bile yok [:D] Bu konuyu araştıramaya nereden başlasam, bana bir yol gösterirseniz çok memnun olurum. En temel vitaminler, gübreler nelerdir? Canlıların bağışıklığını nasıl güçlü tutarım? Sadece balık değil, bitkilerin de bağışıklık sistemi vardır, gübreler sadece büyümelerini değil, güçlenmelerini de sağlar... Bağışıklığın güçlü olması demek dışaradan daha az müdahale demek. Söz konusu toprak olunca sorun değil de su dünyasında bilgi azlığım ve müdahale hassasiyeti beni zorluyor.
[B]ÖZETLE ALINACAKLAR[/B]
[B]2ad minyatür vatoz[/B]
[B]6ad panda cory[/B] (temizliğe katkısı yoksa almayabilirim)
[B]2ad elma salyango[/B]z (temizliğe katkısı yoksa almayabilirim)
[B]5ad nerite salyangoz[/B] (mümkünse boynuzlu)
[B]Bitki
Aydınlatma
Pipo filtre[/B] (sessiz, kendinden motorlu)
[B]Dip Sifonu
Arka fon
Yeni pul yem[/B] (gerekliyse), [B]kurutulmuş yem[/B]
[B]Bakteri kültürü
Balık vitamini ve ilaçları
Bitki gübreleri[/B]
[B]Alışveriş Yeri[/B]
Edirne bu konuda oldukça yetersiz. Merkezde bildiğiniz yerler varsa hemen gidebilirim :) internet dünyasında ise Atakanpetshop baya önerilmiş, ancak stok durumu sıkıntılı. canlıpetshop ta çeşit var ancak şikayet de bol. Kedilerim için alışveriş yaptığım güvediğim sitelere de akvaryum açısından güvenemiyorum, malum parazit, mantar gibi bulaşlar yaşanabiliyor. Trendyol, hepsiburada gibi sitelerde yeterli olacak, uygun fiyatlı bi aydınlatma çeşidi göremedim mesela. Önerilerinizi bekliyorum.
Yaz yaz bitiremedim kusura bakmayın. Buna rağmen unuttuğum, gözümden kaçan, bilgim olmayan konular olmuş olabilir. Buraya kadar okuduysanız minnettarım. Katkı ve cevaplarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim...
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 22:07
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
KULLANICILAR
- 103 Online Kullanıcı, 58 Üye
Online Kullanıcılar
Kınayu,
bysmokin,
sina cen,
MelihB,
MehmetEgemen,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
EKAR,
m170,
Ancalagon,
BilalM.,
0rnn,
IgorVladimir,
Can78,
OKIRATLI,
Koksal Gurkan,
Lilam,
G_can,
yeekim,
Jeveux,
Sungurr,
GokKurt,
DigitalPen,
osmandbnl,
1win_oter,
1win_mest,
oguzozt,
mostbet_ykPr,
ternapi,
Yusufankarali,
Ibrahimkahraman,
Hidro Dinamik,
reprise,
MK_71,
Riblja Corba,
Rhymestein,
Burak PEKDEMİR,
nurtensultan,
Mfk22,
Tata,
mcakir17,
syerli,
dremreavsar,
kazbek1,
ArdaCelik,
mareq,
Behzad,
Akrattin,
sedatkaryurek,
Baris124,
sorceres,
Cyber_Scout,
emrahdm,
EmiirKaan,
Ramses06,
twinsoul,
tuncaysargin,
mustafa191,
Tuby,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
