ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
TnReFe
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]10314,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Eylül 2007 13:06
Son Ziyaret:
20 Eylül 2020 13:51
Toplam Mesaj:
103 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taner SAĞIROĞLU
Doğum Tarihi:
24 Nisan 1978
Yaş:
48
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Taner SAĞIROĞLU


SON 10 MESAJI
Cüce Amerikan Tankım
[QUOTE=Murat Ön]Gerçekten çok hoş kareler ve büyük bir heves var ortada.Ben ilerleyen zamanlarda ortaya harika şeyler çıkaracağınıza eminim.Benim de cüce Amerikan tecrübem Bolivian Ramirezi'den ibaret fakat İzzet abiden dolayı bir İvanacara Adoketa hayranlığım var.Belki çok sonra bir cüce kurulumu da ben yaparım.Cüce üstadları daha iyi bilir ama cücelerin yanına bence bir çift manacapuru iyi giderdi bu hacimde.Tebrik ederim,keyifli hobiler dilerim. [/QUOTE]
Bahsettiğiniz İvanacara Adoketa türünü biraz araştırdım yaşam alanları çok az ışık alan bölgeler diye geçiyor,benim tanktımda aydınlatma ve köklerin büyüklüğü sebebi ile bu balıklar için sanırım uygun bulabilirsem bende almayı düşünürüm. Bunun yanında manacapuru yu sizin dışınızda birçok arkadaşım önerdi aynı şekilde bu türüde tankıma ekleyebilirim.
[QUOTE=KarabeY]Bu akvaryuma daha fazla cüce amerikan eklemenizi öneririm. Ortam çok güzel görünüyor. Ramirezilerde çok güzel görünüyorlar. Ayrıca fotoğraf çekimleride çok harika olmuş. Bu konuda baya yeteniklisiniz gördüğüm kadarıyla. Tebrik ederim.[/QUOTE]
Bende sizin gibi düşünüyorum fakat bu türlerin sanırım sezonu değil, baktığım çoğu yerde bulamıyorum.Yakın zamanda farklı türleri biraraya getirmeye çalışacağım.Resimleri beğenmenize sevindim elimden geldiğince güzel kareler yakalamaya çalışıyorum.
[QUOTE=Emirk]Taner bey, tank çok güzel, fotoğraflar da kaliteli, emeğinize sağlık. Kuru yapraklar dipte gezen balıklara çok yakışıyor ve kendilerini rahat hissettiriyor gözlemlediğim kadarıyla, ben de similis cory tankımda meşe yaprağı kullanıyorum. Bu arada corydorasınızın türü sterbai.[/QUOTE]
Yaprakların balıkları rahatlattığı konusunda bende size katılıyorum,görsellik açısındanda çok güzel duruyorlar.Corydorasın türünün sterbai olduğuna artık eminim, şimdi sürüyü biraz daha kalabalıklaştırmam lazım sanırım.
[QUOTE=Murat Ön]Gerçekten çok hoş kareler ve büyük bir heves var ortada.Ben ilerleyen zamanlarda ortaya harika şeyler çıkaracağınıza eminim.Benim de cüce Amerikan tecrübem Bolivian Ramirezi'den ibaret fakat İzzet abiden dolayı bir İvanacara Adoketa hayranlığım var.Belki çok sonra bir cüce kurulumu da ben yaparım.Cüce üstadları daha iyi bilir ama cücelerin yanına bence bir çift manacapuru iyi giderdi bu hacimde.Tebrik ederim,keyifli hobiler dilerim. [/QUOTE]
Bahsettiğiniz İvanacara Adoketa türünü biraz araştırdım yaşam alanları çok az ışık alan bölgeler diye geçiyor,benim tanktımda aydınlatma ve köklerin büyüklüğü sebebi ile bu balıklar için sanırım uygun bulabilirsem bende almayı düşünürüm. Bunun yanında manacapuru yu sizin dışınızda birçok arkadaşım önerdi aynı şekilde bu türüde tankıma ekleyebilirim.
[QUOTE=KarabeY]Bu akvaryuma daha fazla cüce amerikan eklemenizi öneririm. Ortam çok güzel görünüyor. Ramirezilerde çok güzel görünüyorlar. Ayrıca fotoğraf çekimleride çok harika olmuş. Bu konuda baya yeteniklisiniz gördüğüm kadarıyla. Tebrik ederim.[/QUOTE]
Bende sizin gibi düşünüyorum fakat bu türlerin sanırım sezonu değil, baktığım çoğu yerde bulamıyorum.Yakın zamanda farklı türleri biraraya getirmeye çalışacağım.Resimleri beğenmenize sevindim elimden geldiğince güzel kareler yakalamaya çalışıyorum.
[QUOTE=Emirk]Taner bey, tank çok güzel, fotoğraflar da kaliteli, emeğinize sağlık. Kuru yapraklar dipte gezen balıklara çok yakışıyor ve kendilerini rahat hissettiriyor gözlemlediğim kadarıyla, ben de similis cory tankımda meşe yaprağı kullanıyorum. Bu arada corydorasınızın türü sterbai.[/QUOTE]
Yaprakların balıkları rahatlattığı konusunda bende size katılıyorum,görsellik açısındanda çok güzel duruyorlar.Corydorasın türünün sterbai olduğuna artık eminim, şimdi sürüyü biraz daha kalabalıklaştırmam lazım sanırım.
Ramirezi Cinsiyet
Merhaba,
Ramireziler hakkında yeterli bilgiye sahip değilim yardımcı olursanız sevinirim.Balıkları alalı 4 gün oldu ve içlerinden 2 tanesi sanırım yer tuttu.Yer tutanların biri gold ramirezi.Balıların hangisi dişi-erkek bilmiyorum ayrıca ramirezi ile gold ramirezi eş tutarmı acaba.
İlk resimdeki gold ile ikinci resimde sağ tarafta duran ramirezi hep aynı bölgeyi paylaşıyorlar ve başka balığı yanaştırmıyorlar.Resimlerde gözüktüğü gibi başka balık gelince hemen kovalıyorlar ve tekrar bölgelerine çekiliyorlar.


O z z 2012-12-04 01:25:27
Merhaba,
Ramireziler hakkında yeterli bilgiye sahip değilim yardımcı olursanız sevinirim.Balıkları alalı 4 gün oldu ve içlerinden 2 tanesi sanırım yer tuttu.Yer tutanların biri gold ramirezi.Balıların hangisi dişi-erkek bilmiyorum ayrıca ramirezi ile gold ramirezi eş tutarmı acaba.
İlk resimdeki gold ile ikinci resimde sağ tarafta duran ramirezi hep aynı bölgeyi paylaşıyorlar ve başka balığı yanaştırmıyorlar.Resimlerde gözüktüğü gibi başka balık gelince hemen kovalıyorlar ve tekrar bölgelerine çekiliyorlar.


Cüce Amerikan Tankım
[QUOTE=batuhanbayram] Tebrikler Taner , akvaryum şık olmuş. Balıklar da güzelmiş. Biraz daha ince dallar ve bolca kuru yaprakla daha da zengin durur. Benim tankın seni teşfik etmiş olması da beni çok mutlu etti. Cüce amerikanlara ilginin artmasına az da olsa katkıda bulunmuş olmak güzelmiş.
Batuhan tankı ve balıkları beğenmede sevindim.
Çakılları doğadan toplamak gerçekten zor, inşallah dediğin gibi ikea'da bulabilirim.
[QUOTE=izzettanju] Akvaryumunuz güzel olmuş. Bu kadar doğal bir dekor yapmışken gold ve tül kuyruk gibi ramirezi varyetelerinden kaçınırdım ben olsam.
Silis kum kullandığınız için bence bu akvaryuma en yakışacak tür bolivian ram'dir. Toprakyiyen gurubuna giren bir cüce amerikandır. Bu akvaryumda çok keyifli bakılır. Birlikte keyhole güzel olur.
Silis kuma rağmen bitki düşünürseniz habitata uygun köksüz bitkiler kullanabilirsiniz ya da saksısını kamufle ederek bir saksı içinde büyük bir echinodorus düşünebilirsiniz.
Elinizdeki türü olduğuna emin misiniz? Çok nadir bir tür. Ben sizdekinleri i'ye benzettim.
Bu akvaryuma tetra, kalem ya da balta gibi sürü balıklarından eklense çok hoş olurdu.
Bu hacimdeki bir akvaryumun cüce amerikan türlerine ayrılmasına çok sevindim. Bu kalitede fotoğraf eklemeye devam ederseniz bu türlere ilgi duyan herkes bu konuyu büyük keyifle takip edecektir. Tebrikler.[/QUOTE]
İzzet bey yorumunuz için teşekkür ederim,
Bu tür balıklara karşı ilgim fazla ama yeterli bilgiye sahip değilim malesef, inanın balıkları alana kadar ramirezi ile bolivian ram'ı karıştıracak kadar az bilgiye sahiptim.Gold ve tülkuyruk türlerini almamı acemiliğime verin lütfen.
Bolivian ram'ın yanında bahsettiğiniz diğer türleri Batuhan ile konuştuğumuzda kendiside tavsiye etti bulduğum anda hemen almayı düşünüyorum. Bitki olarak tankta 30-40 kök crypto wendtii var 3-4 cm büyüklüğünde, taşların aralarında olduğu için sanırım resimlerde gözükmüyor, ayrıca javafern de ekleyeceğim.
Tankta corydorasların araguaiensis var dedim ama yazarken tereddütlüydüm,dediğiniz gibi sterbai olma ihtimali yüksek. Daha net resmini eklemeye çalışırım kesin tesbiti o zaman yaparız.
Yorumlarınız için tekrar teşekkür ederiyorum...
O z z 2012-12-04 00:07:13
[QUOTE=batuhanbayram] Tebrikler Taner , akvaryum şık olmuş. Balıklar da güzelmiş. Biraz daha ince dallar ve bolca kuru yaprakla daha da zengin durur. Benim tankın seni teşfik etmiş olması da beni çok mutlu etti. Cüce amerikanlara ilginin artmasına az da olsa katkıda bulunmuş olmak güzelmiş.
Büyük köklerin etrafına daha fazla ve bolca kahve tonlarında çakıllar
eklemek de görselliği arttırabilir. Değişik boyurlarda olursa iyi olur.
İkea'da bitkilerin olduğu bölümde filelerde çakıllar satılıyor. Renkleri
çok güzel. Ondan da alınabilir ama en güzeli bir dere kenarı bulup bol
bol toplamak. :)
Tekrar tebrik ederim Taner'cim.
[/QUOTE]Batuhan tankı ve balıkları beğenmede sevindim.
Çakılları doğadan toplamak gerçekten zor, inşallah dediğin gibi ikea'da bulabilirim.
[QUOTE=izzettanju] Akvaryumunuz güzel olmuş. Bu kadar doğal bir dekor yapmışken gold ve tül kuyruk gibi ramirezi varyetelerinden kaçınırdım ben olsam.
Silis kum kullandığınız için bence bu akvaryuma en yakışacak tür bolivian ram'dir. Toprakyiyen gurubuna giren bir cüce amerikandır. Bu akvaryumda çok keyifli bakılır. Birlikte keyhole güzel olur.
Silis kuma rağmen bitki düşünürseniz habitata uygun köksüz bitkiler kullanabilirsiniz ya da saksısını kamufle ederek bir saksı içinde büyük bir echinodorus düşünebilirsiniz.
Elinizdeki türü olduğuna emin misiniz? Çok nadir bir tür. Ben sizdekinleri i'ye benzettim.
Bu akvaryuma tetra, kalem ya da balta gibi sürü balıklarından eklense çok hoş olurdu.
Bu hacimdeki bir akvaryumun cüce amerikan türlerine ayrılmasına çok sevindim. Bu kalitede fotoğraf eklemeye devam ederseniz bu türlere ilgi duyan herkes bu konuyu büyük keyifle takip edecektir. Tebrikler.[/QUOTE]
İzzet bey yorumunuz için teşekkür ederim,
Bu tür balıklara karşı ilgim fazla ama yeterli bilgiye sahip değilim malesef, inanın balıkları alana kadar ramirezi ile bolivian ram'ı karıştıracak kadar az bilgiye sahiptim.Gold ve tülkuyruk türlerini almamı acemiliğime verin lütfen.
Bolivian ram'ın yanında bahsettiğiniz diğer türleri Batuhan ile konuştuğumuzda kendiside tavsiye etti bulduğum anda hemen almayı düşünüyorum. Bitki olarak tankta 30-40 kök crypto wendtii var 3-4 cm büyüklüğünde, taşların aralarında olduğu için sanırım resimlerde gözükmüyor, ayrıca javafern de ekleyeceğim.
Tankta corydorasların araguaiensis var dedim ama yazarken tereddütlüydüm,dediğiniz gibi sterbai olma ihtimali yüksek. Daha net resmini eklemeye çalışırım kesin tesbiti o zaman yaparız.
Yorumlarınız için tekrar teşekkür ederiyorum...
Cüce Amerikan Tankım
Fotoğraf:

Boyut (cm): 150*60*60
Kapasite (litre): 540 lt
Canlılar: Mikrogeophagus Ramirezi , Corydoras raguaiaensis , Crypto wendtii
Malzemeler: Atman cf1200 , Tetratec ex 700 , Mangrow kökler , Silis kum , Kaya ve çakılar
Akvaryum Bakımı: 15 günde 1 %25 su değişimi
Yaklaşık 3 sene önce Adist ile birlikte kurduğumuz Amazon tankımda piranha türlerinden sonra farklı bir amazon türleri olan cüce amerikan balıklarını beslemeye karar verdim.Bu balıklar hakkında fazla bilgiye sahip olmasamda forum içinde açılan konular , özellikle Batuhan'ın "Amazon'un Dayanılmaz Cazibesi..." başlıklı paylaşımı beni bu balıkları beslemeye teşvik etti.Tanka ilk olarak 10 adet ramirezileri ekledim , içlerinden 4 tanesi gold.Tank geniş olduğu için ramirezilerin yanına apistogramma türlerinden 2 erkek 4 dişi olacak şekilde 3 tür daha eklemeyi düşünüyorum.Dekor olarak ilk kurulumdan sonra fazla bir değiliklik olmadı.Bu tank Adist ile kurduğumuz tank olmasada kullanılan malzemeler ve akvaryum ölçüleri birebir aynı yerleştirildi.
Resimleri umarım beğenirsiniz,olumlu olumsuz yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim...































Fotoğraf:

Boyut (cm): 150*60*60
Kapasite (litre): 540 lt
Canlılar: Mikrogeophagus Ramirezi , Corydoras raguaiaensis , Crypto wendtii
Malzemeler: Atman cf1200 , Tetratec ex 700 , Mangrow kökler , Silis kum , Kaya ve çakılar
Akvaryum Bakımı: 15 günde 1 %25 su değişimi
Yaklaşık 3 sene önce Adist ile birlikte kurduğumuz Amazon tankımda piranha türlerinden sonra farklı bir amazon türleri olan cüce amerikan balıklarını beslemeye karar verdim.Bu balıklar hakkında fazla bilgiye sahip olmasamda forum içinde açılan konular , özellikle Batuhan'ın "Amazon'un Dayanılmaz Cazibesi..." başlıklı paylaşımı beni bu balıkları beslemeye teşvik etti.Tanka ilk olarak 10 adet ramirezileri ekledim , içlerinden 4 tanesi gold.Tank geniş olduğu için ramirezilerin yanına apistogramma türlerinden 2 erkek 4 dişi olacak şekilde 3 tür daha eklemeyi düşünüyorum.Dekor olarak ilk kurulumdan sonra fazla bir değiliklik olmadı.Bu tank Adist ile kurduğumuz tank olmasada kullanılan malzemeler ve akvaryum ölçüleri birebir aynı yerleştirildi.
Resimleri umarım beğenirsiniz,olumlu olumsuz yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim...































Pygocentrus Piraya 39cm-37cm
Merhaba,
Merhaba,
2 hafta önce kurulan Aykut Oruç DURMUŞOĞLU'na ait tankın resimlerini çektim ve sizlerle paylaşmak istedim.
Tank 200x60x65h ölçülerinde extra clear camdan yapılmıştır.İçinde 39cm ve 37cm büyüklüğünde 2 adet Türkiye'de en büyük boydaki Piraya türü piranha bulunmaktadır.
İyi seyirler...
The King Of Amazon ( ADist ) Rsm Sf.2 Video Sf.3
Arkadaşlar kusura bakmayın işlerim dolayısıyla konuya fazla dahil olamadım,Mustafa sendende ayrıca özür dilerim daha önceden yazmam gerekiyordu.
Öncelikle bu tankı hazırlayan ADİST ekibine,kendi adıma yarışmaya katılmama izin verdikleri için tek tek teşekkür ediyorum.
Bu yarışmaya katılmadan önce ana kuralın kurulum olduğunu sanıyordum,yani biyotop kurulumunda insanların doğadan bir kesiti tanka yansıtması ve bunu gene doğadan toplanan materyallerle yapılması gerektiğini sanıyordum.Belki bu yarışmanın kuralları içinde böyle bir madde yok ama mantıklı düşününce böyle olması gerekiyor sanırım.Sonuçları gördüğümde inanın büyük bir şok geçirdim.Dereceye giren tankların 2 tanesi belki benim tankımdan gerçekten güzel ama tamamen hazır objelerden kurulmuş ve tank sahibinin hiç emeği olmayan bir kurulum olmuş.Hemen gözümün önünde Mustafa-Batuhan-Burak ve Timuçin'in benim tankı hazırlaması geldi,yanlış hatırlamıyorsam soldaki kütüğün yerleştirilmesi 2 saat,sağdakide kütüklerin birinin dallarında kesik izi olduğu için doğal olmaz ve biyotopa uymaz düşüncesiyle 1.5 sürmüştü.Demek istediğim bizim tankın hazırlanması 1 gün sürerken yarışmada dereceye giren tankın sadece 1 saatte kurulabilmesi.
Gelelim Karen Randell'in tank için yaptığı yoruma,daha doğrusu balığa yaptığı yoruma.Mustafa yazısında belirtmiş bu bayan sanırım bitkili tanklar konusunda eskilerdenmiş,en önemliside orta ve güney amerikaya seyahatlerde bulunup bitkiler ve biyotoplar hakkında araştırmalar yapmış.Şimdi bunun üzerine benim tankıma yaptığı yorumu ben şuna bağlıyorum.Büyük ihtimalle yorumu bu sebebe dayanarak yazdı...balığın ismi SERRASALMUS RHOMBEUS olması.Kendisinin yapmış olduğu araştırmalar uzun zaman öncesine dayanıyorsa eğer eskiden Pygocentrus Nattereriler cinsi piranhalar Serrasalmus sınıfında sayılıyorlardı.Nattereriler de sürü balıkları olduğu için bu yorumu yazmış olabilir.Serrasalmus Rhombeuslar ise tek yaşarlar.Nadirde olsa ufak gruplar olarak toplanırlar fakat tekrar dağılırlar.Çiftleşme zamanlarında bile birleştiklerinde çoğu zaman ölümle sonuçlanır.Tabi burda uzun zamandır araştırma yapmayan ve eksik bilgilere sahip bir insanın jüri üyesi olması tartışılacak bir konu...
Aşağıda Serrasalmus Rhombeus türünün konuyla alakalı bilgilerini veriyorum,ilgilenen arkadaşlar olacaktır sanırım...
S. Rhombeus, değişik şekillerde, büyüklükte ve renklerde ortaya çıkabilir. Bu hala araştırılan bir meseledir. Her ne kadar balığın şekli değişse de göz rengi hiç değişmez ve yetişkinlerde kırmızıdır.
Pygocentrus normanni olarak adlandırılan bir türün(1964) daha sonraları S. Rhombeus olduğu anlaşılmıştır(1972). Bu tip bir daha görülmemiştir fakat, elde bulunan tek örnek rhombeus olduğunu açıkça kanıtlar.
S. Rhombeus’un bazı türleri 450 mm boylara ulaşabilir ve bu boyda siyahtırlar. Nadir olarak grup halinde dolaşabilirler. Balık yalnız yaşayan bir balıktır ve yalnız avlanıp yalnız gezmekten hoşlanır. Noktacıklar bütün türlerin üzerinde bulunur fakat, daha sonradan kaybolur. Bazen kumdan dolayı hemen kaybolabilir. Bazen de yakalandıkları bölgeye göre noktaları çoktan kaybolmuştur.
Akvaryumda:
S. rhombeus tek olarak bakılması gerekir. Akvaryumda karartma kullanılması uygundur. Yetişkin Rhombeuslar derin su balıkları olduğundan dolayı, yetişkinler için karartma şarttır. Nehir balıkları olduğundan dolayı akvaryumlarda belirli bir akıntı olmalıdır. Motor kullanılması ve akıntının sağlanması balığın sağlığı açısından mecburidir.
Uzunlamasına akvaryumlar yerine kare ve derin bir akvaryum kullanılması uygun olur. Akvaryumun eni balığın dönebileceği şekilde olmalıdır. Ancak bu şekilde kırık yüzgeç sendromunu yenebilirsiniz. Bazı balıklarda üst yüzgeç veya alt yüzgeç kıvrılır, bu da akvaryumun yeterli büyüklükte olmamasından kaynaklanır.
Su ısısı 76-82 F arası olmalıdır. Yumuşak, hafif asidik sular, pH 6.8-7.4 arası pH bu balık için en uygunudur.
Gizlilik ve Besin:
Küçükken balığın açık renkte olmasının sebebi balığın gizlenmeye ihtiyaç duymasıdır.
S. rhombeus yüzgeç yiyici bir balıktır fakata fırsatları da kaçırmazlar. Yiyeceklerinin %82sini yüzgeç ve balıklar, %11 ini çeşitli bitkiler ve tohumlar, %7 sini çıtırdaklı canlılar yani yengeç, ıstakoz gibi canlılar oluşturur.
Yavru ve küçük balıklar çok bitkili yerlerde gözlerden uzak yaşarlar. Burada mikro böcekler gibi küçük avlarla beslenirler. Yeterince büyüdüklerinde saklanmaya ihtiyaç duymazlar.
Kaynak: www.opefe.com
Çeviri: Serhat Şekerkıran
www.piranhalar.com dan alıntıdır.
Arkadaşlar kusura bakmayın işlerim dolayısıyla konuya fazla dahil olamadım,Mustafa sendende ayrıca özür dilerim daha önceden yazmam gerekiyordu.
Öncelikle bu tankı hazırlayan ADİST ekibine,kendi adıma yarışmaya katılmama izin verdikleri için tek tek teşekkür ediyorum.
Bu yarışmaya katılmadan önce ana kuralın kurulum olduğunu sanıyordum,yani biyotop kurulumunda insanların doğadan bir kesiti tanka yansıtması ve bunu gene doğadan toplanan materyallerle yapılması gerektiğini sanıyordum.Belki bu yarışmanın kuralları içinde böyle bir madde yok ama mantıklı düşününce böyle olması gerekiyor sanırım.Sonuçları gördüğümde inanın büyük bir şok geçirdim.Dereceye giren tankların 2 tanesi belki benim tankımdan gerçekten güzel ama tamamen hazır objelerden kurulmuş ve tank sahibinin hiç emeği olmayan bir kurulum olmuş.Hemen gözümün önünde Mustafa-Batuhan-Burak ve Timuçin'in benim tankı hazırlaması geldi,yanlış hatırlamıyorsam soldaki kütüğün yerleştirilmesi 2 saat,sağdakide kütüklerin birinin dallarında kesik izi olduğu için doğal olmaz ve biyotopa uymaz düşüncesiyle 1.5 sürmüştü.Demek istediğim bizim tankın hazırlanması 1 gün sürerken yarışmada dereceye giren tankın sadece 1 saatte kurulabilmesi.
Gelelim Karen Randell'in tank için yaptığı yoruma,daha doğrusu balığa yaptığı yoruma.Mustafa yazısında belirtmiş bu bayan sanırım bitkili tanklar konusunda eskilerdenmiş,en önemliside orta ve güney amerikaya seyahatlerde bulunup bitkiler ve biyotoplar hakkında araştırmalar yapmış.Şimdi bunun üzerine benim tankıma yaptığı yorumu ben şuna bağlıyorum.Büyük ihtimalle yorumu bu sebebe dayanarak yazdı...balığın ismi SERRASALMUS RHOMBEUS olması.Kendisinin yapmış olduğu araştırmalar uzun zaman öncesine dayanıyorsa eğer eskiden Pygocentrus Nattereriler cinsi piranhalar Serrasalmus sınıfında sayılıyorlardı.Nattereriler de sürü balıkları olduğu için bu yorumu yazmış olabilir.Serrasalmus Rhombeuslar ise tek yaşarlar.Nadirde olsa ufak gruplar olarak toplanırlar fakat tekrar dağılırlar.Çiftleşme zamanlarında bile birleştiklerinde çoğu zaman ölümle sonuçlanır.Tabi burda uzun zamandır araştırma yapmayan ve eksik bilgilere sahip bir insanın jüri üyesi olması tartışılacak bir konu...

Aşağıda Serrasalmus Rhombeus türünün konuyla alakalı bilgilerini veriyorum,ilgilenen arkadaşlar olacaktır sanırım...
S. Rhombeus, değişik şekillerde, büyüklükte ve renklerde ortaya çıkabilir. Bu hala araştırılan bir meseledir. Her ne kadar balığın şekli değişse de göz rengi hiç değişmez ve yetişkinlerde kırmızıdır.
Pygocentrus normanni olarak adlandırılan bir türün(1964) daha sonraları S. Rhombeus olduğu anlaşılmıştır(1972). Bu tip bir daha görülmemiştir fakat, elde bulunan tek örnek rhombeus olduğunu açıkça kanıtlar.
S. Rhombeus’un bazı türleri 450 mm boylara ulaşabilir ve bu boyda siyahtırlar. Nadir olarak grup halinde dolaşabilirler. Balık yalnız yaşayan bir balıktır ve yalnız avlanıp yalnız gezmekten hoşlanır. Noktacıklar bütün türlerin üzerinde bulunur fakat, daha sonradan kaybolur. Bazen kumdan dolayı hemen kaybolabilir. Bazen de yakalandıkları bölgeye göre noktaları çoktan kaybolmuştur.
Akvaryumda:
S. rhombeus tek olarak bakılması gerekir. Akvaryumda karartma kullanılması uygundur. Yetişkin Rhombeuslar derin su balıkları olduğundan dolayı, yetişkinler için karartma şarttır. Nehir balıkları olduğundan dolayı akvaryumlarda belirli bir akıntı olmalıdır. Motor kullanılması ve akıntının sağlanması balığın sağlığı açısından mecburidir.
Uzunlamasına akvaryumlar yerine kare ve derin bir akvaryum kullanılması uygun olur. Akvaryumun eni balığın dönebileceği şekilde olmalıdır. Ancak bu şekilde kırık yüzgeç sendromunu yenebilirsiniz. Bazı balıklarda üst yüzgeç veya alt yüzgeç kıvrılır, bu da akvaryumun yeterli büyüklükte olmamasından kaynaklanır.
Su ısısı 76-82 F arası olmalıdır. Yumuşak, hafif asidik sular, pH 6.8-7.4 arası pH bu balık için en uygunudur.
Gizlilik ve Besin:
Küçükken balığın açık renkte olmasının sebebi balığın gizlenmeye ihtiyaç duymasıdır.
S. rhombeus yüzgeç yiyici bir balıktır fakata fırsatları da kaçırmazlar. Yiyeceklerinin %82sini yüzgeç ve balıklar, %11 ini çeşitli bitkiler ve tohumlar, %7 sini çıtırdaklı canlılar yani yengeç, ıstakoz gibi canlılar oluşturur.
Yavru ve küçük balıklar çok bitkili yerlerde gözlerden uzak yaşarlar. Burada mikro böcekler gibi küçük avlarla beslenirler. Yeterince büyüdüklerinde saklanmaya ihtiyaç duymazlar.
Kaynak: www.opefe.com
Çeviri: Serhat Şekerkıran
www.piranhalar.com dan alıntıdır.
""Welcome to Pandora" (ADist - Son foto Sf.10)
Mustafa bugüne kadar yaptığınız çalışmalar içinde en etkileyici çalışma bu olmuş,bütün ekibi kutluyorum elinize emeğinize sağlık.Tankın ebatlarını biraz daha büyük tutsaydınız keşke,mesela 150*60*60 ideal bir ölçü olurdu.
Ama olsun bu ufak tank böyle çalışmalar için bir başlangıç olmuş oldu,bundan sonra büyük bir tankta daha güzelini yapacağınıza eminim.
Saygılar...
Mustafa bugüne kadar yaptığınız çalışmalar içinde en etkileyici çalışma bu olmuş,bütün ekibi kutluyorum elinize emeğinize sağlık.Tankın ebatlarını biraz daha büyük tutsaydınız keşke,mesela 150*60*60 ideal bir ölçü olurdu.
Ama olsun bu ufak tank böyle çalışmalar için bir başlangıç olmuş oldu,bundan sonra büyük bir tankta daha güzelini yapacağınıza eminim.Saygılar...
Pirana Biyotop (son foto sf 3)
[QUOTE=Selayaz]Yanlış hatırlamıyorsam orantısız büyüklükteki balıklara saldırmıyorlar. Alman sitesinde bir makalede google-trans ile çevirmiştim. Rakamlar tahmini; mesela 20cm lik balık 1 cm lik balıklara saldırmıyor. Youtube da da 10 larca örneği var...
Bahsettiğiniz makaledeki yazılar anlık resim çekimleri için yazlımış olabilir,ben 20 senedir piranha besliyorum ve yakalayamayacağı hiç bir balık görmedim.Balık çok büyükse eğer ufak tetra türleri ekleyebiliyorsunuz ama buda zaman içinde tamamen kayboluyor.Piranhalar karanlık suların balıkları olduğundan (Özellikle serra türleri) akvaryumda ışıklar kapandığı anda avcı kimliğine bürünüyorlar ve yanında bulunan balığın büyük yada küçük olduğuna bakmadan saldırıyorlar.
[QUOTE=Selayaz]Yanlış hatırlamıyorsam orantısız büyüklükteki balıklara saldırmıyorlar. Alman sitesinde bir makalede google-trans ile çevirmiştim. Rakamlar tahmini; mesela 20cm lik balık 1 cm lik balıklara saldırmıyor. Youtube da da 10 larca örneği var...
Sözüm ona otunculius atabilirsiniz tanka.
[/QUOTE]Bahsettiğiniz makaledeki yazılar anlık resim çekimleri için yazlımış olabilir,ben 20 senedir piranha besliyorum ve yakalayamayacağı hiç bir balık görmedim.Balık çok büyükse eğer ufak tetra türleri ekleyebiliyorsunuz ama buda zaman içinde tamamen kayboluyor.Piranhalar karanlık suların balıkları olduğundan (Özellikle serra türleri) akvaryumda ışıklar kapandığı anda avcı kimliğine bürünüyorlar ve yanında bulunan balığın büyük yada küçük olduğuna bakmadan saldırıyorlar.
Yarışma Bilgileri
[QUOTE=Fatiih][QUOTE=batuhanbayram] Yazılan yazıların hiçbirini ayrıntılı okumadım.Yarışma içi yada dışı tartışıldığı anlaşılıyor. Ben sadece yarışma katılımları ve sonuçları hakkındaki kendi fikrimi belirtmek istiyorum. Bugüne kadar bir çok yarışmaya katıldım yada takip ettim, bir çoğunda sonuçlara katıldıklarım, katılmadıklarım olmuştu. Bu kez jüri sonuçlarının hiçbirine katılmıyorum diyebilirim. Sadece tandganyika birincisi ve discus birincisi bence de o arkadaşlar olmalıydı okadar.
Benim katılımım yok. Tarafsız olarak yorumlamaya çalıştım. Amerikanda 3. olanın birinci, birinci olanın ise dereceye girmemesi lazımdı kanımca. Discusta 3. olan katılım da beğenmediklerimden. diğer canlılarda ise kiraz karides bugüne kadar katılan tüm katılımlar arasında bile ilk 3 e girebilir. Burda 3. olmuş çok şaşırdım.
Daha iyi yarışmalar görmek dileklerimle...
[/QUOTE]
Kim tarafından...
[QUOTE=Fatiih][QUOTE=batuhanbayram] Yazılan yazıların hiçbirini ayrıntılı okumadım.Yarışma içi yada dışı tartışıldığı anlaşılıyor. Ben sadece yarışma katılımları ve sonuçları hakkındaki kendi fikrimi belirtmek istiyorum. Bugüne kadar bir çok yarışmaya katıldım yada takip ettim, bir çoğunda sonuçlara katıldıklarım, katılmadıklarım olmuştu. Bu kez jüri sonuçlarının hiçbirine katılmıyorum diyebilirim. Sadece tandganyika birincisi ve discus birincisi bence de o arkadaşlar olmalıydı okadar.
Benim katılımım yok. Tarafsız olarak yorumlamaya çalıştım. Amerikanda 3. olanın birinci, birinci olanın ise dereceye girmemesi lazımdı kanımca. Discusta 3. olan katılım da beğenmediklerimden. diğer canlılarda ise kiraz karides bugüne kadar katılan tüm katılımlar arasında bile ilk 3 e girebilir. Burda 3. olmuş çok şaşırdım.
Daha iyi yarışmalar görmek dileklerimle...
[/QUOTE]
Bence bu yarışma bu kadar eleştiri aldıkdan sonra tekrar oylanmalıdır diyorum
[/QUOTE]Kim tarafından...

SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.



































