ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
LastSoldi3r
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Mayıs 2011 21:15
Son Ziyaret:
29 Mart 2021 23:51
Toplam Mesaj:
44 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Soner Keskin
Doğum Tarihi:
22 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Rize
Meslek:
İngilizce Öğretmeni
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
img src="https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/111151.jpg" /br /
SON 10 MESAJI
Yosun Akvaryumu
[QUOTE=a.kemal]Selamlar yeni bitkiki akvaryum kurulumu yaptım 150 50 60 su seviyesi 40 45 cm ye düşürmek için zemini yükselttim 2 3 gün önce su doldurdum. 1-1.5 ay kadar boş beklemeyi düşünüyorum. Sadece filtre çalışacak. Bu şekilde yosun problemini daha yumuşak atlatabişirmiyim [/QUOTE]
Beklemenin akvaryum suyunun oturmasına faydası olur ancak bitkili akvaryumda yosundan kaçış olmadığını düşünüyorum artık.
Yosun meselesini tamamen bir problem değil de bir süreç olarak görmek gerek sanırım.
Bu konuda bahsettiğim gibi en başta kahverengi yosun oluştu. Daha sonra bu birtakım canlıların da yardımı, CO2 ışık dengesini düzenlemem vs sayesinde kahverengi yosundan kurtuldum ve bitkilerin yaprakları temizlendi.
Bir süre sonra CO2 ve ışık ihtiyacı az olan anubias ve javaların üzerinde siyah fırça yosunu oluştu. Bunu kendi haline bıraktım..ne ilerleme ne de temizlenme oldu.
Bu aralar camda ve yine bazı bitki yapraklarında yeşil nokta yosunu oluştu. Kahverengi yosuna göre temizlenmesi daha zor. Elle çıkarmak işe yaramıyor.
Ve en büyük sorun, yaklaşık bir haftadır akvaryum suyu bulanmaya başladı. Başta geçer diye bekledim ama giderek artıyor gibi. Dün dış filtreden elyafı çıkarıp yenisini ekledim, akvaryum suyuyla dış filtre içindeki malzemeleri temizledim ancak henüz bir düzelme yok.
Sanırım ilk etapta çare beklemek.
Akvaryumun güncel hâli:
Gündüz ışık kapalıyken ve akşam ışık açıkken. Umarım bekleyerek çözülür. Önerisi olan varsa açığım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231261.jpg[/IMG]
[QUOTE=a.kemal]Selamlar yeni bitkiki akvaryum kurulumu yaptım 150 50 60 su seviyesi 40 45 cm ye düşürmek için zemini yükselttim 2 3 gün önce su doldurdum. 1-1.5 ay kadar boş beklemeyi düşünüyorum. Sadece filtre çalışacak. Bu şekilde yosun problemini daha yumuşak atlatabişirmiyim [/QUOTE]
Beklemenin akvaryum suyunun oturmasına faydası olur ancak bitkili akvaryumda yosundan kaçış olmadığını düşünüyorum artık.
Yosun meselesini tamamen bir problem değil de bir süreç olarak görmek gerek sanırım.
Bu konuda bahsettiğim gibi en başta kahverengi yosun oluştu. Daha sonra bu birtakım canlıların da yardımı, CO2 ışık dengesini düzenlemem vs sayesinde kahverengi yosundan kurtuldum ve bitkilerin yaprakları temizlendi.
Bir süre sonra CO2 ve ışık ihtiyacı az olan anubias ve javaların üzerinde siyah fırça yosunu oluştu. Bunu kendi haline bıraktım..ne ilerleme ne de temizlenme oldu.
Bu aralar camda ve yine bazı bitki yapraklarında yeşil nokta yosunu oluştu. Kahverengi yosuna göre temizlenmesi daha zor. Elle çıkarmak işe yaramıyor.
Ve en büyük sorun, yaklaşık bir haftadır akvaryum suyu bulanmaya başladı. Başta geçer diye bekledim ama giderek artıyor gibi. Dün dış filtreden elyafı çıkarıp yenisini ekledim, akvaryum suyuyla dış filtre içindeki malzemeleri temizledim ancak henüz bir düzelme yok.
Sanırım ilk etapta çare beklemek.
Akvaryumun güncel hâli:
Gündüz ışık kapalıyken ve akşam ışık açıkken. Umarım bekleyerek çözülür. Önerisi olan varsa açığım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/301020202231261.jpg[/IMG]
Yosun Akvaryumu
Power LED sistemini forumda meşhur LED konusunu açan @darkaura üstat yaptı.
2 adet LED driver var. 30 adet LED iki armatürde sıralı.
Salyangoz konusuna gelince fotoğrafını attığım tür ramshorn sanırım, daha önceki akvaryumunda mevcut değildi. Bitkilerle gelmiştir.
Bu salyangoz dışında physea acuata denen salyangoz da var ayrıca. Kumu kaynatıyorum,.sonra defalarca yıkamama rağmen bir şekilde sağ kalıp bu akvaryuma da geldiler. Ama şikayetçi değilim. Sayıları zaman zaman artıp azalıyor. Önceki akvaryumda serbest bıraktım ve popülasyonu dengede tuttular. Tek sıkıntı dediğiniz gibi bu salyangoz da yumurtalarını bitkilere ya da cam üzerine yapıştırıyor ve çirkin görüntü oluyor.
Yosun sorunu tamamen çözülene kadar onlara ihtiyacım var. Daha sonra istila olursa çaresine bakacağız. :)
Bugün ince hava hortumu ile dip çekimi yaptım. Bitkilerde düzelme var gibi görünüyor. İyi gidiyor sanki.
Akvaryumun içi göl gibi kokuyor. Bu normal mi acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/121020201123441.jpg[/IMG]
Ramshornun işçiliği:)
Geçtiği ve geçmediği yer arasındaki fark belli oluyor.
Power LED sistemini forumda meşhur LED konusunu açan @darkaura üstat yaptı.
2 adet LED driver var. 30 adet LED iki armatürde sıralı.
Salyangoz konusuna gelince fotoğrafını attığım tür ramshorn sanırım, daha önceki akvaryumunda mevcut değildi. Bitkilerle gelmiştir.
Bu salyangoz dışında physea acuata denen salyangoz da var ayrıca. Kumu kaynatıyorum,.sonra defalarca yıkamama rağmen bir şekilde sağ kalıp bu akvaryuma da geldiler. Ama şikayetçi değilim. Sayıları zaman zaman artıp azalıyor. Önceki akvaryumda serbest bıraktım ve popülasyonu dengede tuttular. Tek sıkıntı dediğiniz gibi bu salyangoz da yumurtalarını bitkilere ya da cam üzerine yapıştırıyor ve çirkin görüntü oluyor.
Yosun sorunu tamamen çözülene kadar onlara ihtiyacım var. Daha sonra istila olursa çaresine bakacağız. :)
Bugün ince hava hortumu ile dip çekimi yaptım. Bitkilerde düzelme var gibi görünüyor. İyi gidiyor sanki.
Akvaryumun içi göl gibi kokuyor. Bu normal mi acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/121020201123441.jpg[/IMG]
Ramshornun işçiliği:)
Geçtiği ve geçmediği yer arasındaki fark belli oluyor.
Yosun Akvaryumu
Akvaryum bir gün boyunca ışıksız kaldı.
İki gündür CO2 iki katına çıktı.
Kahverengi yosun ilerlemesi yavaşlamış durumda şu an.
Ayrıca salyangozların sayısı da artmış. 10 tane kadar olmuşlar ve çalışıyorlar. :)
Akvaryumda mevcut bulunan yosunlar fotosentez yapıyor :)
Driverin fotoğrafını ve salyangozun fotoğrafını paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047581.jpg[/IMG]
Akvaryum bir gün boyunca ışıksız kaldı.
İki gündür CO2 iki katına çıktı.
Kahverengi yosun ilerlemesi yavaşlamış durumda şu an.
Ayrıca salyangozların sayısı da artmış. 10 tane kadar olmuşlar ve çalışıyorlar. :)
Akvaryumda mevcut bulunan yosunlar fotosentez yapıyor :)
Driverin fotoğrafını ve salyangozun fotoğrafını paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/111020200047581.jpg[/IMG]
Yosun Akvaryumu
Teşekkürler.
Aslında fotoğrafta belli olmuyor ama sağ tarafta özellikle kahverengi ve kırmızı renkteki bitkiler yoğunlukta.
Doğrudan güneş ışığı sorun olacağı için odayı çoğunlukla karanlık tutuyorum, fon perde kapalı vaziyette.
Ledlerin sayısını düşürme şansım yok ancak çalıştığı süreyi düşürebilirim.
Bulunduğum ilçede maalesef akvaryumcu yok, merkez ilçede de otocinclus vb yosun yiyici bulamama ihtimalim yüksek. Karides alsam da bu balıklarla yaşayacağını sanmıyorum. İki günü çıkaramazlar. :) Tek çare salyangoz. Nerite salyangozun kahverengi yosun yediğini okudum ancak hiçbir sitede kalmamış. Yerine minyatür nerite salyangozu var. Onu tavsiye eder misiniz?
Şu an akvaryumda kendi imkanları ile yumurta olarak gelmiş ve oluşmuş bir salyangoz var, yakında çoğalır, ve bir miktar yosun döngüsüne faydası olur. Onların çoğalmasını bekliyorum.
1.Merkez ilçeye gittiğimde salyangoz temin edeceğim. Varsa otocinclus catfish. Ve Plati faydalı olur mu?
2.Haftada iki kez su değişimi yapacağım bir süre.
3.co2 konusunda buradaki yorumlarda bir görüş ayrılığı var gibi. Elimde CO2 test kit var, onunla deneyeceğim. Bana da CO2 yetersiz gibi geldi bu ışığa göre.
Yabancı kaynaklarda da ışık ve besin arasında dengesizlik olunca kahverengi yosun oluştuğu yazıyor. Işık fazla CO2 ya da gübre az, ya da tam tersi durumlarda.
İki seçenek var; ya ışığı iyice azaltacağım, ya da CO2 ve gübre ekleyeceğim.
Teşekkürler.
Aslında fotoğrafta belli olmuyor ama sağ tarafta özellikle kahverengi ve kırmızı renkteki bitkiler yoğunlukta.
Doğrudan güneş ışığı sorun olacağı için odayı çoğunlukla karanlık tutuyorum, fon perde kapalı vaziyette.
Ledlerin sayısını düşürme şansım yok ancak çalıştığı süreyi düşürebilirim.
Bulunduğum ilçede maalesef akvaryumcu yok, merkez ilçede de otocinclus vb yosun yiyici bulamama ihtimalim yüksek. Karides alsam da bu balıklarla yaşayacağını sanmıyorum. İki günü çıkaramazlar. :) Tek çare salyangoz. Nerite salyangozun kahverengi yosun yediğini okudum ancak hiçbir sitede kalmamış. Yerine minyatür nerite salyangozu var. Onu tavsiye eder misiniz?
Şu an akvaryumda kendi imkanları ile yumurta olarak gelmiş ve oluşmuş bir salyangoz var, yakında çoğalır, ve bir miktar yosun döngüsüne faydası olur. Onların çoğalmasını bekliyorum.
1.Merkez ilçeye gittiğimde salyangoz temin edeceğim. Varsa otocinclus catfish. Ve Plati faydalı olur mu?
2.Haftada iki kez su değişimi yapacağım bir süre.
3.co2 konusunda buradaki yorumlarda bir görüş ayrılığı var gibi. Elimde CO2 test kit var, onunla deneyeceğim. Bana da CO2 yetersiz gibi geldi bu ışığa göre.
Yabancı kaynaklarda da ışık ve besin arasında dengesizlik olunca kahverengi yosun oluştuğu yazıyor. Işık fazla CO2 ya da gübre az, ya da tam tersi durumlarda.
İki seçenek var; ya ışığı iyice azaltacağım, ya da CO2 ve gübre ekleyeceğim.
Yosun Akvaryumu
Henüz gübreleme yapmadım. Yemleme de balıkların bitirdiğinden emin olduğum kadar atıyorum.
Işık ve CO2 den emin değilim. Bitkilerin boyutuna göre ışık ya da CO2 fazla olabilir. 6 saat ışık-6 saat saniyede 1 damla CO2.
Henüz gübreleme yapmadım. Yemleme de balıkların bitirdiğinden emin olduğum kadar atıyorum.
Işık ve CO2 den emin değilim. Bitkilerin boyutuna göre ışık ya da CO2 fazla olabilir. 6 saat ışık-6 saat saniyede 1 damla CO2.
Yosun Akvaryumu
[url=https://hizliresim.com/XWlRMW][img]https://i.hizliresim.com/XWlRMW.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/0ENqPk][img]https://i.hizliresim.com/0ENqPk.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UL1hqZ][img]https://i.hizliresim.com/UL1hqZ.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/LdDI0b][img]https://i.hizliresim.com/LdDI0b.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/1ZrJvb][img]https://i.hizliresim.com/1ZrJvb.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UJOnl1][img]https://i.hizliresim.com/UJOnl1.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/6nzKTc][img]https://i.hizliresim.com/6nzKTc.jpg[/img][/url]
Merhabalar, başlıktan anlaşılabileceği gibi bitkili akvaryum işine giren çoğu akvaristin başına gelen yosun sorunu ile uğraşıyorum. Yosunun türünü ve sebebini öğrenmek için hatırı sayılır derecede yerli ve yabancı kaynak okudum. Ancak tespitlerime göre birden farklı türde yosun sorunu baş gösterdi. Bunlardan en belirgin ve yoğun olanı kahverengi yosun.
Akvaryum yaklaşık üç haftalık. Ölçüler 88*44*44 , ışıklandırma forumda darkauradan 2 adet 30w power LED. Filtre Jbl e901, karbondioksit tüpü var.
Henüz hiç gübreleme yapmadım. Yalnızca ilk su doldurduğumda akvaryum hazırlayıcı katkıdan kullandım.
CO2 ve ışıklar zamanlayıcıya bağlı. 2 saat CO2 çalıştıktan sonra ışıklar yanıyor bir saat sonra CO2 kapanıyor. Işıklar 3 saat sonunda kapanıyor. Daha sonra aynı işlem tekrar gerçekleşiyor. Yani 6 saat CO2 + 6 saat ışık.
Canlı olarak 3 mücevher tetra, 3 albino tetrazon, 3 transgenetic tetra, 1 danio zebra var.
Bitki olarak 20 ye yakın tür var. Biraz fazla olabilir. :) Pembe,kahverengi, yeşil türlerde.
İlk olarak sol tarafta arkadaki anubias
solda buket olan bitkiler ve ortada açılan kahverengi bitki ile başladım. Anubias yapraklarıı kahverengiye dönmeye başladı. Anubias üzerine araştırma yaptım ve fazla ışık sevmediğini, yaprakların kahverengi olabileceğini okudum. Sorun anubiasta diyip kocaman yapraklarını kestim. Daha sonra diğer bitkileri temin ettim ve başlangıçta hepsi adapte olmuş gibiydi. Güzel bir şekilde filizlendiler ve gerçek renklerini yakaladılar.
Monte Carlolar dahil çoğu bitkiden fotosentez gözlemleyebiliyorum.
Ancak bir hafta- on gündür yoğun bir yosun sorunu yaşıyorum. Bitkilerin yaprakları, akvaryumdaki co2 difüzör dahil her şeyi kahverengi yosun kaplamaya başladı. Camları temizlememe rağmen iki günde bir neredeyse tamamı kahverengi oluyor. Bunun dışında sağ tarafta bazı bitkilerde saç yosunu benzeri uzayan yosunlar da var. Bir kısmında yeşil öbek halinde olmuştu.
İki gün önce 3te 2 su değişimi yaptım. Işığı ve CO2 yi 3 saate düşürdüm. Ancak resimlerde görüldüğü gibi bitkilerin yaprakları kahverengi şu an. Bugün acaba bitkiler ölüyor mu diye köklerinden çıkarıp kontrol ettim. Kökleri çok sağlam ve yeni çıkan filizler temiz ancak olgun yaprakları kahverengi. Elle temizleyince çıkıyor.
Sorunu tamamen ortadan kaldırmak için sebebini bulmaya çalıştım ancak net bir şey bulamadım. Işık ve besin maddesi arasındaki dengesizlikten kaynaklandığı söyleniyor.
Gübre eksikliğinden olabilir mi?
Işık güçlü gelmiş olabilir mi?
CO2 yetersiz olabilir mi? (Saniyede bir damlacık)
Musluk suyundan olabilir mi?(Rize)
Dışardan gelen bir madde yüzünden olabilir mi?
Yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202207491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209471.jpg[/IMG]
[url=https://hizliresim.com/XWlRMW][img]https://i.hizliresim.com/XWlRMW.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/0ENqPk][img]https://i.hizliresim.com/0ENqPk.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UL1hqZ][img]https://i.hizliresim.com/UL1hqZ.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/LdDI0b][img]https://i.hizliresim.com/LdDI0b.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/1ZrJvb][img]https://i.hizliresim.com/1ZrJvb.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/UJOnl1][img]https://i.hizliresim.com/UJOnl1.jpg[/img][/url]
[url=https://hizliresim.com/6nzKTc][img]https://i.hizliresim.com/6nzKTc.jpg[/img][/url]
Merhabalar, başlıktan anlaşılabileceği gibi bitkili akvaryum işine giren çoğu akvaristin başına gelen yosun sorunu ile uğraşıyorum. Yosunun türünü ve sebebini öğrenmek için hatırı sayılır derecede yerli ve yabancı kaynak okudum. Ancak tespitlerime göre birden farklı türde yosun sorunu baş gösterdi. Bunlardan en belirgin ve yoğun olanı kahverengi yosun.
Akvaryum yaklaşık üç haftalık. Ölçüler 88*44*44 , ışıklandırma forumda darkauradan 2 adet 30w power LED. Filtre Jbl e901, karbondioksit tüpü var.
Henüz hiç gübreleme yapmadım. Yalnızca ilk su doldurduğumda akvaryum hazırlayıcı katkıdan kullandım.
CO2 ve ışıklar zamanlayıcıya bağlı. 2 saat CO2 çalıştıktan sonra ışıklar yanıyor bir saat sonra CO2 kapanıyor. Işıklar 3 saat sonunda kapanıyor. Daha sonra aynı işlem tekrar gerçekleşiyor. Yani 6 saat CO2 + 6 saat ışık.
Canlı olarak 3 mücevher tetra, 3 albino tetrazon, 3 transgenetic tetra, 1 danio zebra var.
Bitki olarak 20 ye yakın tür var. Biraz fazla olabilir. :) Pembe,kahverengi, yeşil türlerde.
İlk olarak sol tarafta arkadaki anubias
solda buket olan bitkiler ve ortada açılan kahverengi bitki ile başladım. Anubias yapraklarıı kahverengiye dönmeye başladı. Anubias üzerine araştırma yaptım ve fazla ışık sevmediğini, yaprakların kahverengi olabileceğini okudum. Sorun anubiasta diyip kocaman yapraklarını kestim. Daha sonra diğer bitkileri temin ettim ve başlangıçta hepsi adapte olmuş gibiydi. Güzel bir şekilde filizlendiler ve gerçek renklerini yakaladılar.
Monte Carlolar dahil çoğu bitkiden fotosentez gözlemleyebiliyorum.
Ancak bir hafta- on gündür yoğun bir yosun sorunu yaşıyorum. Bitkilerin yaprakları, akvaryumdaki co2 difüzör dahil her şeyi kahverengi yosun kaplamaya başladı. Camları temizlememe rağmen iki günde bir neredeyse tamamı kahverengi oluyor. Bunun dışında sağ tarafta bazı bitkilerde saç yosunu benzeri uzayan yosunlar da var. Bir kısmında yeşil öbek halinde olmuştu.
İki gün önce 3te 2 su değişimi yaptım. Işığı ve CO2 yi 3 saate düşürdüm. Ancak resimlerde görüldüğü gibi bitkilerin yaprakları kahverengi şu an. Bugün acaba bitkiler ölüyor mu diye köklerinden çıkarıp kontrol ettim. Kökleri çok sağlam ve yeni çıkan filizler temiz ancak olgun yaprakları kahverengi. Elle temizleyince çıkıyor.
Sorunu tamamen ortadan kaldırmak için sebebini bulmaya çalıştım ancak net bir şey bulamadım. Işık ve besin maddesi arasındaki dengesizlikten kaynaklandığı söyleniyor.
Gübre eksikliğinden olabilir mi?
Işık güçlü gelmiş olabilir mi?
CO2 yetersiz olabilir mi? (Saniyede bir damlacık)
Musluk suyundan olabilir mi?(Rize)
Dışardan gelen bir madde yüzünden olabilir mi?
Yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202207491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202208591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/081020202209471.jpg[/IMG]
Dış Filtreye Bu Malzemelerden Hangisi?
Orijinal dizilimde dediğinizin tam aksine. Temizlik yönü yukarıdan aşağıya doğru sanırım.
Orijinal dizilimde dediğinizin tam aksine. Temizlik yönü yukarıdan aşağıya doğru sanırım.
Dış Filtreye Bu Malzemelerden Hangisi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821521.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Dış filtrem Jbl e901. İkinci el aldım. İçinde iki sepet dolusu Jbl micromec, bir sepet dolusu seramik halka ve en üst sepette süngerler vardı. Seachem Matrix ve eurostsar aquaclayi ve yeşil süngeri de ayrıca ben aldım. Bunlardan hangilerini, hangi dizilimle kullanmalıyım?
Jbl e901 orjinal dizilimi en altta micromec üzerinde üç sepet dolusu sünger var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111151/100720201821521.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Dış filtrem Jbl e901. İkinci el aldım. İçinde iki sepet dolusu Jbl micromec, bir sepet dolusu seramik halka ve en üst sepette süngerler vardı. Seachem Matrix ve eurostsar aquaclayi ve yeşil süngeri de ayrıca ben aldım. Bunlardan hangilerini, hangi dizilimle kullanmalıyım?
Jbl e901 orjinal dizilimi en altta micromec üzerinde üç sepet dolusu sünger var.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
@secreteriat
Teşekkür ederim hocam kesin olarak power lede karar verdim. Biraz araştırıp kendim yapıp yapamayacağıma ve maliyetine göre karar vereceğim. Hazır sisteme göre fazla fark yoksa hazır almayı düşünüyorum.
Bana 60 watt lazım. Anladığım kadarıyla 1 wattlık 60 tane power LED iki tane driver ve alüminyum profil. Başka gerekli bir şey varsa bilmiyorum.
@secreteriat
Teşekkür ederim hocam kesin olarak power lede karar verdim. Biraz araştırıp kendim yapıp yapamayacağıma ve maliyetine göre karar vereceğim. Hazır sisteme göre fazla fark yoksa hazır almayı düşünüyorum.
Bana 60 watt lazım. Anladığım kadarıyla 1 wattlık 60 tane power LED iki tane driver ve alüminyum profil. Başka gerekli bir şey varsa bilmiyorum.
Hangi Aydınlatma Sistemi?
Uğraşsam yapabilirim ya da yapamadığım yerde yardımcı olacak elektrikçi tanıdıklar var ama eğer hazır olan haliyle arasında fazla fark olmayacaksa uğraşmak istemiyorum.
Kendim yapmak için hangi ürünleri almam gerekiyor?
Power led
Led driver
Alüminyum soğutucu profil ve başka?
Hangi led leri alacağım, 1 watt ve 3 watt olanlar var.
Uğraşsam yapabilirim ya da yapamadığım yerde yardımcı olacak elektrikçi tanıdıklar var ama eğer hazır olan haliyle arasında fazla fark olmayacaksa uğraşmak istemiyorum.
Kendim yapmak için hangi ürünleri almam gerekiyor?
Power led
Led driver
Alüminyum soğutucu profil ve başka?
Hangi led leri alacağım, 1 watt ve 3 watt olanlar var.
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci harun reşit, 14:24
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Bucephalandra Maharani Çiçeği ogurcay, 13:41
Bitki Akvaryumları Genel - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Ancalagon,
Feanor,
Emerse,
sina cen,
Koksal Gurkan,
ilterisdoğukan,
ilhannnn01,
forthehordex,
karidesrehberi,
Hoppala,
LeafyAqua,
Mustafasesen,
yaguara,
pitsem,
ciways,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
florasan,
umitlee,
Mithrandirr,
Aguamentist,
hounddog,
fikret43,
yns325,
yeekim,
zen666,
knnynr,
Kuduoglu,
simsela,
osmandbnl,
ssener,
ALTEMUR,
ezzalisi,
ayaser,
riderfish,
ilham,
sos_eoEt,
Benmuro,
0rnn,
EmiirKaan,
salihdiscus,
ferhattt,
Öğretmen Ali,
√olkaπ,
bendeniztayfun,
CenK,
resifim,
ssalih,
ternapi,
Cyber_Scout,
harun reşit,
scorpion26,
ilkermat,
Lotus88,
Cyrenity,
Laetacara,
Frkn,
Tortuga7,
OsmanEnes,
Edera,
Aquarist101,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
