ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ebolatli
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
199
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Ocak 2015 21:31
Son Ziyaret:
22 Eylül 2023 11:38
Toplam Mesaj:
108 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ertuğrul bolatlı
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Sakarya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ertuğrul bolatlı
SON 10 MESAJI
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[/QUOTE]
Emre bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim eski kum ve yeni kum kullanacağım eski kumu akvaryumdan çıkardım 2 gündür devamlı yıkıyorum kaynar suyla yarın da eski kumu bir güzel kaynatacağım sonrda ozmoz suyla durulayacağım yeni kumu en üste sereceğim bukadar yıkamaya ve kaynatmaya herhalde kum sıfırlanmıştır diye düşünüyorum. Bütün dediklerinizi harfiyen uymaya çalışacağım
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[QUOTE=littlefish]Ertuğrul bey,
Öncelikle yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.
Aktarma işlemini;
Yeni akvaryumu boş olarak kurun ekipmanları yerleştirin. Eski akvaryumdaki canlilari ve kayaları eski akvaryumdaki su ile [:)]bir kaba alın. Sonra kalan suyu kumu karıştırmadan bir kaba alıp yeni akvaryuma dökün. Yeni kayalar ve eski kayalarla dizayninizi yapabilirsiniz. (Eski kayalar susuz kalmasın) sonra sistemin ekipmanlarını çalıştirmaya başlarsınız.
Benim önerim yeni kum kullanmanız.
Eski kum kullanıp yükselen amonyak nitrit ten mercan ve balık kaybeden çok kişiler oldu.
Kumda şöyle bir sorunsal var. Aerobik (nitrifikasyon) ve anaerobik (denitrifikasyon) bakterileri bünyesinde barındırır.
Siz kumu havalandırdığınız an anaerobik bakteriler ölüp amonyak yapar. Eğer çeşme suyu ve ozmos suyuyla yıkarsanız aerobik bakterileriniz de ölür. Ozmos su tatli sudur. Bakterileriniz ise tuzlu su bakterileri.
Akvaryum suyu ile yıkarsanız sadece pisliklerden arındırmış olursunuz.
Anaerobik bakteri ölümleriniz oranında amonyak artar.
Hiç mi kullanamazsınız ?
Eğer basit mercanlarınız ve oturmuş sağlıklı balıklariniz var ise. Kumu çeşme suyunda bir güzel temizlersiniz. Sonra yeni akvaryuma koyarsınız, 1 ampul prodibio stop ammo kırarsınız. Sumpa zeolit koyarsınız.
Amonyak nitrit ve nitrat ve akabinde fosfat ölçümlersiniz. Böylece aninda müdahale edip amonyağı ve nitriti kontrol altında tutarsınız. Basit mercanlar ve oturmuş baliklarla zaiyatsız konuyu kapatırsınız. Bu arada zeolit potasyum emer. Potastum lps ve sps lerde çok önemlidir. Potasyum test kitiniz büyük ihtimal yoktur. O yuzden sonrasında büyük su değişimleri yapmak gerekir ki potasyumu 400 lere çıkarabilin.
Heleki amonyak nitrit nitrat fosfat testleriniz yoksa en baştaki yeni kum önerimi tekrar ediyorum[:D]
Fosfat testi dememdeki neden fosfat sıfırlanırsa nitrat düşmez. Çünkü normal dönguden fazla amonyak ve nitrat oluşacağı için fosfat sıfirlanabiliyor. Hele içerde cyano sporu da varsa ohhhh tadından yenmez [:)]
[/QUOTE]
Emre bey vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim eski kum ve yeni kum kullanacağım eski kumu akvaryumdan çıkardım 2 gündür devamlı yıkıyorum kaynar suyla yarın da eski kumu bir güzel kaynatacağım sonrda ozmoz suyla durulayacağım yeni kumu en üste sereceğim bukadar yıkamaya ve kaynatmaya herhalde kum sıfırlanmıştır diye düşünüyorum. Bütün dediklerinizi harfiyen uymaya çalışacağım
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Eski kumu kullanın kullanmasına da yeterli değilki belirttiğim gibi (kum karıştırmakta mantıksız bir şey deniz akvaryumlarında) yeni kum almanızı öneririm. eski kum eğer yeterli ise yıkayıp kullanabilirsiniz o akvaryumda bence 13 kg kum yok eğer daha elinizde o kumdan varsa kullanabilirsiniz yıkayıp ama yıkarken ya ro suyla yada akvaryum suyu ile yıkayın. eski suyu kullanabilirsiniz döngüyü hızlandırır. (eğer canlılığını kaybetmemesiniz istiyorsanız kumun akvayum suyu ile yıkayabilirsiniz) sakın musluk suyu değdirmeyin ama![/QUOTE]
teşekkür ederim elimde o kumdan mevcut dediğiniz gibi yapıp ro yada akvaryum suyu kullanıcam.
[QUOTE=denizb12]Eski kumu kullanın kullanmasına da yeterli değilki belirttiğim gibi (kum karıştırmakta mantıksız bir şey deniz akvaryumlarında) yeni kum almanızı öneririm. eski kum eğer yeterli ise yıkayıp kullanabilirsiniz o akvaryumda bence 13 kg kum yok eğer daha elinizde o kumdan varsa kullanabilirsiniz yıkayıp ama yıkarken ya ro suyla yada akvaryum suyu ile yıkayın. eski suyu kullanabilirsiniz döngüyü hızlandırır. (eğer canlılığını kaybetmemesiniz istiyorsanız kumun akvayum suyu ile yıkayabilirsiniz) sakın musluk suyu değdirmeyin ama![/QUOTE]
teşekkür ederim elimde o kumdan mevcut dediğiniz gibi yapıp ro yada akvaryum suyu kullanıcam.
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Taşımadan kastınız ne onu anlayamadım ben ev mi taşıycaksınız? [/QUOTE]
deniz bey eski kumu kullanabilirmiyim yeni su mu yapmam gerekiyor eski suyla aşılamamı yapmam lazım eski kumu kullanamazsam yeni kum almam gerekiyor yeni kum almak istemiyorum eski kumu yıkasam olurmu
[QUOTE=denizb12]Taşımadan kastınız ne onu anlayamadım ben ev mi taşıycaksınız? [/QUOTE]
deniz bey eski kumu kullanabilirmiyim yeni su mu yapmam gerekiyor eski suyla aşılamamı yapmam lazım eski kumu kullanamazsam yeni kum almam gerekiyor yeni kum almak istemiyorum eski kumu yıkasam olurmu
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
[QUOTE=denizb12]Merhabalar öncelikle yeni kurulumun hayırlı olsun[:nazar:]
eski tankın da ki malzemeleri kullanmak istiyorsun ama çok da kullanabileceğin bir şey yok aslında,
kullandığın kum şuan ki akvaryumunun tabanını kapatmaz bile
kayalar aynı şekilde ama yine de kayaları kullanmak istersen canlı kaya olarak kullanabilirsin ama sadece eski akvaryumundaki kayalar yetersiz kalır yanına bi 10 kg kadar daha gerek bence o sana kalmış tamamen(ben olsam o kayaları frag taşı gibi kullanırdım)
armatürü zaten kullanamazsın yetersiz gelir.
dalga motorunu marka modelini bilmiyorum ama kullanılabilir yeterli ise değil ise yanına bir adet daha dalga motoru ilave edilebilir.
Tamamen yeni malzemelere ihtiyacı var bu akvaryumda tabanda 4 cm kum için 13 kg kadar bi kum'a ihtiyacın var
kaya' da en az 10 (tavisyem) 15 20 kg kullanılabilir. (bol gözenekli kaya olmasına dikkat edin)
ps yi fazla fazla güçlü alabilirsin bir zararı olmaz ilerde büyültemek istersende işine yarar alt sumplu olduğu için sığarmı sığmazmı derdi yok.
ısıtıcı 200w kullanılabilir 100w da yeterli olur evde ki odanın sıcaklığına bağlı olarakda ama (Tavsiyem) 200w
soğutucu DIY dedikleri kendin yap şeklinde yapabilirsin yada hazırlarıda var ama uçuk fiyatları eğer para sıkıntınız yoksa hazır almanızı öneririm.
kafa motoru eheim 3000 olabilir ayarlanabildiği için esneme olanağı sağlar
Ro arıtma şart (sliskat filitresi eklenirse çok iyi olur)
Tuz olarak red sea tavsiye ederim ama galiba şaun bulmak çok zor bulamazsan aqua forerst vs markalar olabilir (reeflowers tavsiye etmem)
aydınlatma en önemli konu t5 tavsiye ederim mercanların en sevdiği ışığı bence t5 veriyor. güzel bir led armatür de olabilir(mercan bakılmıycaksa sadece balık akvaryumu olucak ise kendiniz de bi armatür yapabilirsiniz)
katkıları testleri refraktometre leri vs saymıyorum onları da detaylı araştırmanızı tavsiye ederim kolay gelsin.[;)][/QUOTE]
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim dediğiniz bütün malzemeler mevcut curve 5 ps var 20 kg kadar canlı kaya mevcut ew 18 dalga motoru mevcut armatör 40 adet 3 w powerled oda mevcut cnlı mercan olarak hepsi mevcut sps ve lps bolca şuanki akvaryumumda mevcut sadece taşıma nasıl yapabilirim sorum bu [EDIT]ebolatli,2020-09-01 15:45:23[/EDIT]
[QUOTE=denizb12]Merhabalar öncelikle yeni kurulumun hayırlı olsun[:nazar:]
eski tankın da ki malzemeleri kullanmak istiyorsun ama çok da kullanabileceğin bir şey yok aslında,
kullandığın kum şuan ki akvaryumunun tabanını kapatmaz bile
kayalar aynı şekilde ama yine de kayaları kullanmak istersen canlı kaya olarak kullanabilirsin ama sadece eski akvaryumundaki kayalar yetersiz kalır yanına bi 10 kg kadar daha gerek bence o sana kalmış tamamen(ben olsam o kayaları frag taşı gibi kullanırdım)
armatürü zaten kullanamazsın yetersiz gelir.
dalga motorunu marka modelini bilmiyorum ama kullanılabilir yeterli ise değil ise yanına bir adet daha dalga motoru ilave edilebilir.
Tamamen yeni malzemelere ihtiyacı var bu akvaryumda tabanda 4 cm kum için 13 kg kadar bi kum'a ihtiyacın var
kaya' da en az 10 (tavisyem) 15 20 kg kullanılabilir. (bol gözenekli kaya olmasına dikkat edin)
ps yi fazla fazla güçlü alabilirsin bir zararı olmaz ilerde büyültemek istersende işine yarar alt sumplu olduğu için sığarmı sığmazmı derdi yok.
ısıtıcı 200w kullanılabilir 100w da yeterli olur evde ki odanın sıcaklığına bağlı olarakda ama (Tavsiyem) 200w
soğutucu DIY dedikleri kendin yap şeklinde yapabilirsin yada hazırlarıda var ama uçuk fiyatları eğer para sıkıntınız yoksa hazır almanızı öneririm.
kafa motoru eheim 3000 olabilir ayarlanabildiği için esneme olanağı sağlar
Ro arıtma şart (sliskat filitresi eklenirse çok iyi olur)
Tuz olarak red sea tavsiye ederim ama galiba şaun bulmak çok zor bulamazsan aqua forerst vs markalar olabilir (reeflowers tavsiye etmem)
aydınlatma en önemli konu t5 tavsiye ederim mercanların en sevdiği ışığı bence t5 veriyor. güzel bir led armatür de olabilir(mercan bakılmıycaksa sadece balık akvaryumu olucak ise kendiniz de bi armatür yapabilirsiniz)
katkıları testleri refraktometre leri vs saymıyorum onları da detaylı araştırmanızı tavsiye ederim kolay gelsin.[;)][/QUOTE]
öncelikle cevabınız için teşekkür ederim dediğiniz bütün malzemeler mevcut curve 5 ps var 20 kg kadar canlı kaya mevcut ew 18 dalga motoru mevcut armatör 40 adet 3 w powerled oda mevcut cnlı mercan olarak hepsi mevcut sps ve lps bolca şuanki akvaryumumda mevcut sadece taşıma nasıl yapabilirim sorum bu [EDIT]ebolatli,2020-09-01 15:45:23[/EDIT]
Eski Tanktan Yeni Tanka Geçiş
Merhaba arkadaşlar piko bir deniz akvaryumu kurmuştum bundan 8 ay önce tamamen deneme amacıyla kurmuştum. tank çok güzel herhangi bir problem şükür yok piko olduğu için dha büyük bir tanka geçmeye karar verdim 60 x55x45h şeklinde extra clear bir tank yaptırdım arkadan dursolu bu tanka geçiş nasıl yapabilirim eski tanktan üstatlardan acil yrdım bekliyorum. örneğin eski kumu kullanabilirmiyim vb.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
bu eski tank
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/010920201142061.jpg[/IMG]
buda yeni tank arka durso işlemlerini bitiridim herşey hazır sadece nasıl geçiş yapacağım
Merhaba arkadaşlar piko bir deniz akvaryumu kurmuştum bundan 8 ay önce tamamen deneme amacıyla kurmuştum. tank çok güzel herhangi bir problem şükür yok piko olduğu için dha büyük bir tanka geçmeye karar verdim 60 x55x45h şeklinde extra clear bir tank yaptırdım arkadan dursolu bu tanka geçiş nasıl yapabilirim eski tanktan üstatlardan acil yrdım bekliyorum. örneğin eski kumu kullanabilirmiyim vb.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
bu eski tank
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/010920201142061.jpg[/IMG]
buda yeni tank arka durso işlemlerini bitiridim herşey hazır sadece nasıl geçiş yapacağım
İsta Plant Soil
[QUOTE=zekigonlum]Ertuğrul Bey bu yosunu nasil çözdünüz?[/QUOTE]
bu yosun silikat amonyak sebebiyle oluşuyormuş taban çok eskiydi en başta silikat tutucu koydum dış filitreye ve sık sık su değiştim bir haftada üç defa mesela yosunlar önemli derecede geriledi fakat ben çabuk pes ettim ve taban kumunu komple değiştirdim ve kurtuldum
[QUOTE=zekigonlum]Ertuğrul Bey bu yosunu nasil çözdünüz?[/QUOTE]
bu yosun silikat amonyak sebebiyle oluşuyormuş taban çok eskiydi en başta silikat tutucu koydum dış filitreye ve sık sık su değiştim bir haftada üç defa mesela yosunlar önemli derecede geriledi fakat ben çabuk pes ettim ve taban kumunu komple değiştirdim ve kurtuldum
Sorceres-if ''2''
Melih bey son gelişmeler ne durumda güncel bir görseli varmı akvaryumun. Bende şuanlık şükür bir sıkıntı yok moli ekledim bir haftadır güzel güzel yüzüyor, nasipse bu hafta sonuna doğru ilk mercanlarımın girişlerini yapacağım. Dediğim gibi konunuz bizlere ışık tutuyor yakından takip ediyorum güncel durumları biz acemi hobicilere ışık tutması açısından devamlı yapmanızı istiyorum. Bir sorum olacaktı bir dozaj pompası yapmak istiyorum ama kaçlı yapacağımı size sormak istedim katkı olarak ana besinler neler onları bilmiyorum konu deniz olunca inanın bilgiler çok kısıtlı ne sorsak yanıt yok hal bu olunca benim gibi yeni başlayanlar çok zorlanıyor.
Melih bey son gelişmeler ne durumda güncel bir görseli varmı akvaryumun. Bende şuanlık şükür bir sıkıntı yok moli ekledim bir haftadır güzel güzel yüzüyor, nasipse bu hafta sonuna doğru ilk mercanlarımın girişlerini yapacağım. Dediğim gibi konunuz bizlere ışık tutuyor yakından takip ediyorum güncel durumları biz acemi hobicilere ışık tutması açısından devamlı yapmanızı istiyorum. Bir sorum olacaktı bir dozaj pompası yapmak istiyorum ama kaçlı yapacağımı size sormak istedim katkı olarak ana besinler neler onları bilmiyorum konu deniz olunca inanın bilgiler çok kısıtlı ne sorsak yanıt yok hal bu olunca benim gibi yeni başlayanlar çok zorlanıyor.
Sorceres-if ''2''
[QUOTE=sorceres]
El emeği bir akvaryum ve sistem her zaman daha değerlidir. Sump'ı yüksek hacim yapmanız iyi olmuş. Sudaki değerlerin dalgalanmasını hafifletir.
Kaya miktarınız yeterli gözüküyor. Toplamda 72w power led fazla değil idealdir. Şuan kısıkta kullanabilirsiniz ama mercanlar girdiğinde ışığa ihtiyaç duyacaklar. O zaman yeniden ayarlarsınız. Nano akvaryumlar daha sevimli oluyor. Zaten bendeki akvaryum da nano akvaryumların üst limitlerinde.
Diatom bende bitti gibi duruyor ama henüz nitrat testimin sonucu sıfır gözüküyor. O yüzden su değişimini henüz gerçekleştirmedim. Gerçi nitrat testimin son kullanma tarihi geçtiği için değer gözükmüyor olabilir. Kısa süre içinde yeni bir nitrat testi edineceğim.[/QUOTE]
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler bende ışık gücü yüksek diye ne yapacağım diye düşünüyordum bunu duyduğuma çok sevindim mercan girişleri nezaman olacak peki
[QUOTE=sorceres]
El emeği bir akvaryum ve sistem her zaman daha değerlidir. Sump'ı yüksek hacim yapmanız iyi olmuş. Sudaki değerlerin dalgalanmasını hafifletir.
Kaya miktarınız yeterli gözüküyor. Toplamda 72w power led fazla değil idealdir. Şuan kısıkta kullanabilirsiniz ama mercanlar girdiğinde ışığa ihtiyaç duyacaklar. O zaman yeniden ayarlarsınız. Nano akvaryumlar daha sevimli oluyor. Zaten bendeki akvaryum da nano akvaryumların üst limitlerinde.
Diatom bende bitti gibi duruyor ama henüz nitrat testimin sonucu sıfır gözüküyor. O yüzden su değişimini henüz gerçekleştirmedim. Gerçi nitrat testimin son kullanma tarihi geçtiği için değer gözükmüyor olabilir. Kısa süre içinde yeni bir nitrat testi edineceğim.[/QUOTE]
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler bende ışık gücü yüksek diye ne yapacağım diye düşünüyordum bunu duyduğuma çok sevindim mercan girişleri nezaman olacak peki
Sorceres-if ''2''
[:)][QUOTE=sorceres]
Tuzlu suya hoşgeldiniz Ertuğrul Bey, tankınız hayırlı olsun inşallah kazasız belasız bir başlangıç olur.
Sisteminiz hakkında detayı da bilmek isterim.
Bakteri kültürü girişi yapmadım. Kurulumdan bir süre sonra boş akvaryuma 2-3 gün ara ile birkaç yem attım sadece.
Suyu ayarlayıp ekipmanları çalıştırın bir süre sonra diatom oluşumunu(kaya ve kum kahverengi olacak) gözlemleyeceksiniz daha sonra bu diatom hızlı bir şekilde artacak ve tekrar gerileyerek yok olacak. [/QUOTE]
Teşekkür ederim bugünle 13 gün olacak dediğiniz gibi diatom başladı ve bu sürecin bitmesini bekliyorum diyebilirim bitkili akvryumdada ilk etapta karşılaştığım bir süreç olduğu için paniklemedim [:)] sistemi dediğim gibi herşeyiyle kendim yaptım akvaryumun arkasındaki taşırma kabına kadar. Curve 5 protein skimmer aldım ikinci el, kafa motoru zaten vardı newjet 1200, jbl 2000 w ısıtıcı var, bir arkdaşımda fuji kaya ve cnlı kaya verdi. akvaryum 55 lt bu yetmez diyip altın birde 60 lt sump yaptım toplamda 100 lt civarı suyum oldu. Sizin konunuzdan ilham alarak başka konuları karıştırdım buna birde su ekleme aparatı yaptım çok harika ve stabil çalışıyor şükür. saf su için bitkili için alıp kullanmadığım reverze ozmoz cihazım vardı o işte tamam oldu. gün similasyonu zaten vardı ufak ayar çekerek denize ayarladım sonuç bu[:)]24 adet 3w powerled bu ebattaki akvaryum için çok fazla ama ayarları kısarak kullanıyorum, aslında bunu becerirsem daha büyüğüne gecerim diye bu şekilde ayarladım. görüşleriniz gerçekten çok önemli benim için ve konunuzu takip ediyorum her ayrıntıyı yakalamaya çalışıyorum.[;)][EDIT]ebolatli,2020-04-22 09:07:20[/EDIT]
[:)][QUOTE=sorceres]
Tuzlu suya hoşgeldiniz Ertuğrul Bey, tankınız hayırlı olsun inşallah kazasız belasız bir başlangıç olur.
Sisteminiz hakkında detayı da bilmek isterim.
Bakteri kültürü girişi yapmadım. Kurulumdan bir süre sonra boş akvaryuma 2-3 gün ara ile birkaç yem attım sadece.
Suyu ayarlayıp ekipmanları çalıştırın bir süre sonra diatom oluşumunu(kaya ve kum kahverengi olacak) gözlemleyeceksiniz daha sonra bu diatom hızlı bir şekilde artacak ve tekrar gerileyerek yok olacak. [/QUOTE]
Teşekkür ederim bugünle 13 gün olacak dediğiniz gibi diatom başladı ve bu sürecin bitmesini bekliyorum diyebilirim bitkili akvryumdada ilk etapta karşılaştığım bir süreç olduğu için paniklemedim [:)] sistemi dediğim gibi herşeyiyle kendim yaptım akvaryumun arkasındaki taşırma kabına kadar. Curve 5 protein skimmer aldım ikinci el, kafa motoru zaten vardı newjet 1200, jbl 2000 w ısıtıcı var, bir arkdaşımda fuji kaya ve cnlı kaya verdi. akvaryum 55 lt bu yetmez diyip altın birde 60 lt sump yaptım toplamda 100 lt civarı suyum oldu. Sizin konunuzdan ilham alarak başka konuları karıştırdım buna birde su ekleme aparatı yaptım çok harika ve stabil çalışıyor şükür. saf su için bitkili için alıp kullanmadığım reverze ozmoz cihazım vardı o işte tamam oldu. gün similasyonu zaten vardı ufak ayar çekerek denize ayarladım sonuç bu[:)]24 adet 3w powerled bu ebattaki akvaryum için çok fazla ama ayarları kısarak kullanıyorum, aslında bunu becerirsem daha büyüğüne gecerim diye bu şekilde ayarladım. görüşleriniz gerçekten çok önemli benim için ve konunuzu takip ediyorum her ayrıntıyı yakalamaya çalışıyorum.[;)][EDIT]ebolatli,2020-04-22 09:07:20[/EDIT]
Sorceres-if ''2''
Merhaba Melih bey, konunuzu baştan sona okudum ve çok beyendim aslında sizin konunuzu görene kadar tuzlu suyla uğraşma gibi bir cesarete sahip deildim[:)] ve bir hafta oldu tuzlu suya giriş yaptım. bütün sistemi kendim yaptım inşallah utandırmaz[:)] bakteri kültürü eklemesi yaptınız mı öncelikle onu sormak istedim. birde konunuzu takipteyim😉
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
Buda ilham vermiş olduğunuz mini resifm teşekkür ederim.
Merhaba Melih bey, konunuzu baştan sona okudum ve çok beyendim aslında sizin konunuzu görene kadar tuzlu suyla uğraşma gibi bir cesarete sahip deildim[:)] ve bir hafta oldu tuzlu suya giriş yaptım. bütün sistemi kendim yaptım inşallah utandırmaz[:)] bakteri kültürü eklemesi yaptınız mı öncelikle onu sormak istedim. birde konunuzu takipteyim😉
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170020/180420202313511.jpg[/IMG]
Buda ilham vermiş olduğunuz mini resifm teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
KULLANICILAR
- 25 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
