ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Imperfectnest495
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
109
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2012 19:58
Son Ziyaret:
15 Kasım 2025 04:07
Toplam Mesaj:
578 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Halil Ibrahim IZOL
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1998
Yaş:
27
İl:
Diyarbakir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]//www.akvaryum.com/Forum/imzalar/122935.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
[QUOTE=Aguamentist]
Ben oyumu Yakut Tetrazon'dan yana kullanırdım [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241968/190820251358531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Benim de şahsen Barb’lara özel bir alakam var.
Çoğu hobici nadir, egzotik balıkları kovalasa da
klasiklerin sıcaklığı bambaşka geliyor bana;
Kapuas Kaplan Barb’larına, (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚊𝚗𝚌𝚑𝚒𝚜𝚙𝚘𝚛𝚞𝚜) [ Bilinenin aksine “Tetrazone” (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚝𝚎𝚝𝚛𝚊𝚣𝚘𝚗𝚊) Çok çok nadiren hobi ticareti için kullanılır] Sizin gibi ben de en çok yeşillerini beğeniyorum…
Hazır konu dağılmışken, sizin vesilenizle onunla bağlantılı yaygın bir yanlış anlaşılmayı daha düzelteyim,
Yeşil varyete bazı ülkelerde “Jade Green” olarak isimlendiriliyor. “Zümrüt yeşili” demek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252145461.jpg[/IMG]
Yakut ise kırmızı bir cevher. Kullanımı anlamsız. Galiba ithalatçıların yaptığı bir çeviri hatasıyla bu şekilde yayılmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252148361.jpg[/IMG]
Kusura bakmayın yeri gelmişken bilgiyi yapıştırıverdim, kendimi tutamadım. [:)))]
[QUOTE=MasterChief]Şu orijinal ve güzel balık dururken, transgenetiklere bakmam:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/190820251343581.jpg[/IMG]
Konu dışı yorum oldu, kusuruma bakmayın.[/QUOTE]
Aynen katılıyorum. Yüksek modifikasyon içeren balıklar akvaryum hobisine aykırıdır. Hobimizin en büyük itici gücü, doğanın bir parçasını evimizde simüle etme olanağı vererek, doğaya olan özlemimizi bir nebze olsun hafifletmesi ve bu kusursuz işleyişe olan merakımızdır.
Bu yaklaşım ise hayranlıktan uzaktır. Canlıları yalnızca bir meta, obje olarak ele alır.
[EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 22:14:53[/EDIT]
[QUOTE=Aguamentist]
Ben oyumu Yakut Tetrazon'dan yana kullanırdım [:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241968/190820251358531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Benim de şahsen Barb’lara özel bir alakam var.
Çoğu hobici nadir, egzotik balıkları kovalasa da
klasiklerin sıcaklığı bambaşka geliyor bana;
Kapuas Kaplan Barb’larına, (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚊𝚗𝚌𝚑𝚒𝚜𝚙𝚘𝚛𝚞𝚜) [ Bilinenin aksine “Tetrazone” (𝙿𝚞𝚗𝚝𝚒𝚐𝚛𝚞𝚜 𝚝𝚎𝚝𝚛𝚊𝚣𝚘𝚗𝚊) Çok çok nadiren hobi ticareti için kullanılır] Sizin gibi ben de en çok yeşillerini beğeniyorum…
Hazır konu dağılmışken, sizin vesilenizle onunla bağlantılı yaygın bir yanlış anlaşılmayı daha düzelteyim,
Yeşil varyete bazı ülkelerde “Jade Green” olarak isimlendiriliyor. “Zümrüt yeşili” demek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252145461.jpg[/IMG]
Yakut ise kırmızı bir cevher. Kullanımı anlamsız. Galiba ithalatçıların yaptığı bir çeviri hatasıyla bu şekilde yayılmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/200820252148361.jpg[/IMG]
Kusura bakmayın yeri gelmişken bilgiyi yapıştırıverdim, kendimi tutamadım. [:)))]
[QUOTE=MasterChief]Şu orijinal ve güzel balık dururken, transgenetiklere bakmam:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/190820251343581.jpg[/IMG]
Konu dışı yorum oldu, kusuruma bakmayın.[/QUOTE]
Aynen katılıyorum. Yüksek modifikasyon içeren balıklar akvaryum hobisine aykırıdır. Hobimizin en büyük itici gücü, doğanın bir parçasını evimizde simüle etme olanağı vererek, doğaya olan özlemimizi bir nebze olsun hafifletmesi ve bu kusursuz işleyişe olan merakımızdır.
Bu yaklaşım ise hayranlıktan uzaktır. Canlıları yalnızca bir meta, obje olarak ele alır.
[EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 22:14:53[/EDIT]
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
Bu sorunun kafamı kurcalamasının en büyük sebebi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250827171.jpg[/IMG]
Bu tarz beyazlaşmış, bozarık balıklara (Özellikle 𝐺𝑦𝑚𝑛𝑜𝑐𝑜𝑟𝑦𝑚𝑏𝑢𝑠 𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒𝑡𝑧𝑖 ‘de) denk gelmiş olmam. Bunlar farklı bir işleme mi ( 𝐵𝑜𝑦𝑎𝑚𝑎 𝑔𝑖𝑏𝑖) tabî tutulmuşlar yoksa seçici üretim yapmayan üreticilerden geldiğinden dolayı mı böylesi balıklar piyasada dolaşıyor bilmiyorum.
Belki de Trans - Genetic balıkların Leucistic (Beyaz) mutantlarla üremesi veya farklı renkteki Trans - Genetik balıkların çiftleştirilmesi ile ülkemizdeki bâzı Trans - Genetic’lerin görünümü orijinallerinden biraz farklı görünüyor olabilir… mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913431.jpg[/IMG]
Bu balığın karnı mor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250914221.jpg[/IMG]
Sağdaki balıkta turuncu bir şerit görünüyor.
Orijinal GloFish®‘ lerde bu kadar turuncu bir varyant bulunmuyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012161.jpg[/IMG][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 21:27:57[/EDIT]
Bu sorunun kafamı kurcalamasının en büyük sebebi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250827171.jpg[/IMG]
Bu tarz beyazlaşmış, bozarık balıklara (Özellikle 𝐺𝑦𝑚𝑛𝑜𝑐𝑜𝑟𝑦𝑚𝑏𝑢𝑠 𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒𝑡𝑧𝑖 ‘de) denk gelmiş olmam. Bunlar farklı bir işleme mi ( 𝐵𝑜𝑦𝑎𝑚𝑎 𝑔𝑖𝑏𝑖) tabî tutulmuşlar yoksa seçici üretim yapmayan üreticilerden geldiğinden dolayı mı böylesi balıklar piyasada dolaşıyor bilmiyorum.
Belki de Trans - Genetic balıkların Leucistic (Beyaz) mutantlarla üremesi veya farklı renkteki Trans - Genetik balıkların çiftleştirilmesi ile ülkemizdeki bâzı Trans - Genetic’lerin görünümü orijinallerinden biraz farklı görünüyor olabilir… mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250913431.jpg[/IMG]
Bu balığın karnı mor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820250914221.jpg[/IMG]
Sağdaki balıkta turuncu bir şerit görünüyor.
Orijinal GloFish®‘ lerde bu kadar turuncu bir varyant bulunmuyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251008231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/190820251012161.jpg[/IMG][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-20 21:27:57[/EDIT]
Bizde Satılan Transgenetic Balıklar Orijinal Mi?
Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sizlere açmak istiyorum;
Bu balıkların yasal satıcısı olan Glofish Spectrum Brands Pet, LLC®Sadece Amerika ve Kanada üzerinde satış yaptığını bildiriyor.
ℙ𝕖𝕜𝕚, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕒𝕟 “𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔” 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣 𝕟𝕖𝕣𝕖𝕕𝕖𝕟 𝕥𝕖𝕕𝕒𝕣𝕚𝕜 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣?
𝔹𝕦 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣ı𝕟 𝕪𝕒𝕤𝕒𝕝 𝕠𝕝𝕒𝕣𝕒𝕜 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕕ı𝕘̆ı 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖𝕟 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕖𝕟 𝕒𝕟𝕒𝕔̧𝕝𝕒𝕣ı𝕟, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕖 𝕘𝕠̈𝕥𝕦̈𝕣𝕦̈𝕝𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕚𝕝𝕞𝕖𝕤𝕚 𝕚𝕝𝕖 𝕞𝕚 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣𝕝𝕒𝕣 𝕧𝕖𝕪𝕒 𝔸𝔹𝔻 𝕚𝕝𝕖 𝕒𝕪𝕟ı 𝕪𝕠𝕝𝕦 𝕚𝕫𝕝𝕖𝕪𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕜𝕖𝕟𝕕𝕚 𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔’𝕝𝕖𝕣𝕚𝕟𝕚 𝕞𝕚 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕥𝕚𝕝𝕖𝕣?
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımın merakımı gidermesini umuyorum. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz,emek verip yazdığınız için teşekkür ederim [:3][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-19 07:57:41[/EDIT]
Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sizlere açmak istiyorum;
Bu balıkların yasal satıcısı olan Glofish Spectrum Brands Pet, LLC®Sadece Amerika ve Kanada üzerinde satış yaptığını bildiriyor.
ℙ𝕖𝕜𝕚, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕒𝕟 “𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔” 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣 𝕟𝕖𝕣𝕖𝕕𝕖𝕟 𝕥𝕖𝕕𝕒𝕣𝕚𝕜 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣?
𝔹𝕦 𝕓𝕒𝕝ı𝕜𝕝𝕒𝕣ı𝕟 𝕪𝕒𝕤𝕒𝕝 𝕠𝕝𝕒𝕣𝕒𝕜 𝕤𝕒𝕥ı𝕝𝕕ı𝕘̆ı 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕕𝕖𝕟 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕖𝕟 𝕒𝕟𝕒𝕔̧𝕝𝕒𝕣ı𝕟, 𝕕𝕚𝕘̆𝕖𝕣 𝕦̈𝕝𝕜𝕖𝕝𝕖𝕣𝕖 𝕘𝕠̈𝕥𝕦̈𝕣𝕦̈𝕝𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕚𝕝𝕞𝕖𝕤𝕚 𝕚𝕝𝕖 𝕞𝕚 𝕖𝕝𝕕𝕖 𝕖𝕕𝕚𝕝𝕚𝕪𝕠𝕣𝕝𝕒𝕣 𝕧𝕖𝕪𝕒 𝔸𝔹𝔻 𝕚𝕝𝕖 𝕒𝕪𝕟ı 𝕪𝕠𝕝𝕦 𝕚𝕫𝕝𝕖𝕪𝕖𝕣𝕖𝕜 𝕜𝕖𝕟𝕕𝕚 𝕋𝕣𝕒𝕟𝕤 - 𝔾𝕖𝕟𝕖𝕥𝕚𝕔’𝕝𝕖𝕣𝕚𝕟𝕚 𝕞𝕚 𝕦̈𝕣𝕖𝕥𝕥𝕚𝕝𝕖𝕣?
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarımın merakımı gidermesini umuyorum. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz,emek verip yazdığınız için teşekkür ederim [:3][EDIT]Imperfectnest495,2025-08-19 07:57:41[/EDIT]
Mesutok Vefat Etmiş
Dün sabah kardeşi ile konuşabilmiştim, ondan öğrenmiştim vefatını. Pek fazla ayrıntı vermedi, ben de pek üstelemek istemedim, sonuçta perişan hâldeler; Anî kalp durması dediler. Bildiğim kadarıyla hiçbir sağlık sorunu bulunmamaktaydı.
Belki de bana söylemedi, sakladı. Bir şeye mi sıkılıyordu canı, takıldı bir şeylere, stres yüklendi, kalp krizi mi geçirdi bilmiyorum… Tek bildiğim, onun gibisi zor gelir dünyaya.
Canım Ağabeyim benim, iyi ki tanışmışız, seni hiç unutmayacağım…[EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 16:08:17[/EDIT]
Dün sabah kardeşi ile konuşabilmiştim, ondan öğrenmiştim vefatını. Pek fazla ayrıntı vermedi, ben de pek üstelemek istemedim, sonuçta perişan hâldeler; Anî kalp durması dediler. Bildiğim kadarıyla hiçbir sağlık sorunu bulunmamaktaydı.
Belki de bana söylemedi, sakladı. Bir şeye mi sıkılıyordu canı, takıldı bir şeylere, stres yüklendi, kalp krizi mi geçirdi bilmiyorum… Tek bildiğim, onun gibisi zor gelir dünyaya.
Canım Ağabeyim benim, iyi ki tanışmışız, seni hiç unutmayacağım…[EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 16:08:17[/EDIT]
Mesutok Vefat Etmiş
Uzun süredir tanışıklığım bulunan, bana sayısız konuda yardımcı olmuş, ağabeylik etmiş, gerek kişiliği gerek akvaristliği ile benim gibi birçok kardeşine, yıllarca yardımcı olmuş Hakan KOÇ (mesutok) Ahirete irtihâl etmiştir.
Cenazesi bugün Kağıthane Merkez Camiinde, öğle namazına müteakip toprağa verilecek.
Allah makamını, kalbi gibi güzel eylesin, Akvaryum.com’un ve tüm gönüldaşlarımızın başı sağ olsun…[:'(][EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 03:51:56[/EDIT]
Uzun süredir tanışıklığım bulunan, bana sayısız konuda yardımcı olmuş, ağabeylik etmiş, gerek kişiliği gerek akvaristliği ile benim gibi birçok kardeşine, yıllarca yardımcı olmuş Hakan KOÇ (mesutok) Ahirete irtihâl etmiştir.
Cenazesi bugün Kağıthane Merkez Camiinde, öğle namazına müteakip toprağa verilecek.
Allah makamını, kalbi gibi güzel eylesin, Akvaryum.com’un ve tüm gönüldaşlarımızın başı sağ olsun…[:'(][EDIT]Imperfectnest495,2023-03-10 03:51:56[/EDIT]
Rerio’nun Etimolojisi
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Bendeniz, evcil balıklarla ilgili nerede ise her türlü uğraşı, büyük bir keyifle yapan biriyim.
Yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de balıklar hakkında makaleler okumaktır.
Özellikle son birkaç yıldır balıkların bilimsel isimlerinin etimolojik kökenlerine meraklıyım.
Geçen hafta, zebra danio’lar hakkında bir habere denk gelmiştim. Kısaca şunu anlatmaktaydı;
“ Zebra danio’lar, kalp kaslarını yenileyebilmelerine olanak sağlayan eşsiz özellikler ile donatılmıştır.
Hatta öyle ki, kalbinin bir kısmı alınan zebra danio ‘ların, sadece birkaç hafta içinde, kalplerindeki kayıp alanı onarabildikleri gözlemlendi.”
Tabii biliyorsunuz, bu makalede de balığın bilimsel adı sıkça kullanılmaktaydı (B. Rerio)
Yazıyı okuduktan sonra, bu balığın ismi ne anlamlar taşıyor acaba?
Düşünceleri eşliğinde araştırmalarıma başladım.
“Brachydanio” birleşik kelimesindeki “Brachy”nin Yunanca βραχύς (Brakhùs) Kelimesinin, Latince sentezi olduğunu “Kısa” Anlamına geldiğini,
“Danio” Kelimesinin ise Bengalce “ ধনী” (Dhani)
“Pirinç tarlası” Anlamında olduğunu ve en yakın anlamıyla “Pirinç tarlalarından gelen “ Olarak çevrilebileceği sonuçlarını elde ettim
fakat “Rerio” cins adıyla ilgili hiçbir materyal ve bilgiye ulaşamadım. Uzun bir süre uğraş verdikten sonra, sizlere sormaya karar verdim.
Sizlerin bu konuda bilgisi veya tahmini var mı?
Ad- soyad- bölge veya akarsu ismi gibi özel bir isim veya balığa takılan yerel bir söylence olabilir mi?
Yukarıdaki bahsimde yanlışlıklar var mı?
Düşünce ve görüşlerinizi almak istedim.
Tüm arkadaşlarlarıma, sevgilerimi ve hürmetlerimi arz ederim…[:3][:)]
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Bendeniz, evcil balıklarla ilgili nerede ise her türlü uğraşı, büyük bir keyifle yapan biriyim.
Yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de balıklar hakkında makaleler okumaktır.
Özellikle son birkaç yıldır balıkların bilimsel isimlerinin etimolojik kökenlerine meraklıyım.
Geçen hafta, zebra danio’lar hakkında bir habere denk gelmiştim. Kısaca şunu anlatmaktaydı;
“ Zebra danio’lar, kalp kaslarını yenileyebilmelerine olanak sağlayan eşsiz özellikler ile donatılmıştır.
Hatta öyle ki, kalbinin bir kısmı alınan zebra danio ‘ların, sadece birkaç hafta içinde, kalplerindeki kayıp alanı onarabildikleri gözlemlendi.”
Tabii biliyorsunuz, bu makalede de balığın bilimsel adı sıkça kullanılmaktaydı (B. Rerio)
Yazıyı okuduktan sonra, bu balığın ismi ne anlamlar taşıyor acaba?
Düşünceleri eşliğinde araştırmalarıma başladım.
“Brachydanio” birleşik kelimesindeki “Brachy”nin Yunanca βραχύς (Brakhùs) Kelimesinin, Latince sentezi olduğunu “Kısa” Anlamına geldiğini,
“Danio” Kelimesinin ise Bengalce “ ধনী” (Dhani)
“Pirinç tarlası” Anlamında olduğunu ve en yakın anlamıyla “Pirinç tarlalarından gelen “ Olarak çevrilebileceği sonuçlarını elde ettim
fakat “Rerio” cins adıyla ilgili hiçbir materyal ve bilgiye ulaşamadım. Uzun bir süre uğraş verdikten sonra, sizlere sormaya karar verdim.
Sizlerin bu konuda bilgisi veya tahmini var mı?
Ad- soyad- bölge veya akarsu ismi gibi özel bir isim veya balığa takılan yerel bir söylence olabilir mi?
Yukarıdaki bahsimde yanlışlıklar var mı?
Düşünce ve görüşlerinizi almak istedim.
Tüm arkadaşlarlarıma, sevgilerimi ve hürmetlerimi arz ederim…[:3][:)]
Büyük Pleco Türleri’nin Hangileri, Ne Kadar Yaygın
[QUOTE=Yorum yapmaz]Para eden balıklar olsa ve yavru temini olsa bakardım. Sadece leopar vatoz gördüm şimdiye kadar🤔[/QUOTE]
Leopar vatoz dedğiniz P. Gibbiceps mi?
[QUOTE=Yorum yapmaz]Para eden balıklar olsa ve yavru temini olsa bakardım. Sadece leopar vatoz gördüm şimdiye kadar🤔[/QUOTE]
Leopar vatoz dedğiniz P. Gibbiceps mi?
Büyük Pleco Türleri’nin Hangileri, Ne Kadar Yaygın
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Öncelikle sizleri en kalbî duygularımla selâmlarım.
Önceleri açmış olduğum konuların bâzılarında da belirttiğim gibi, bendeniz, balıkları sadece seyredip ilgilenmek değil, araştırmak ve onlar hususunda ayrıntılar öğrenmekten de büyük bir keyif alıyorum.
Bir süredir, öğrendiklerimi ve hâl - i hazırda biliyor olduklarımı harmanlayarak makaleler yazıyor, sadece ülkemizde nâdide hobimizin daha iyi anlaşılıp tatbik edilmesini umarak ve amaçlayarak sunuyorum.
Şu anki emelim, sevenlerin L seri koduna kadar bildiği cüce pleco’lar hâricinde, büyük pleco türlerinin de Türkiye ‘deki yaygınlıklarını soruşturmak ve edindiğim veriler ile yeni bir makale oluşturmaktır.
Ben kendim, şehrimde gezdiğim hayvan mağazalarından,YouTube’ta seyrettiğim Türkiye menşeili videolardan ve diğer şehirlerdeki hobici arkadaşlarımla ettiğim sohbetlerden yaptığım çıkarımlar ile 5 cins pleco belirledim.
Sizden ricâm alttaki soruma cevap vermeniz;
- Bu 5 cinsten birine (veya bunlardan başka bir cins de ekleyebilirsiniz.) şu anda bakıyor musunuz?
🗒Not:
- Eğer dikkatli inceleyebildiyseniz ve eminseniz, bir arkadaşınızın akvaryumunda veya gittiğiniz bir pet shop’ta gördüğünüz pleco’yu da yazabilirsiniz.
- -
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221201531.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Pardalis
Yelken Yüzgeçli Amazon Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207411.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Disjunctivus
Vermiküler Yelken Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212301.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Multiradiatus
Orinoco Yelken Yüzgeç Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219151.jpg[/IMG]
Hypostomus Plecostomus
Bayağı Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221227121.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Gibbiceps
Leopar / Rio Negro Yelken Pleco
Vakit ayıran, katkıda bulunan herkese çok teşekkür eder,
hayırlı, sağlıklı, mutlu hobiler dilerim…[:)][EDIT]Imperfectnest495,2022-03-22 12:37:05[/EDIT]
Merhaba Sevgili gönüldaşlarım;
Öncelikle sizleri en kalbî duygularımla selâmlarım.
Önceleri açmış olduğum konuların bâzılarında da belirttiğim gibi, bendeniz, balıkları sadece seyredip ilgilenmek değil, araştırmak ve onlar hususunda ayrıntılar öğrenmekten de büyük bir keyif alıyorum.
Bir süredir, öğrendiklerimi ve hâl - i hazırda biliyor olduklarımı harmanlayarak makaleler yazıyor, sadece ülkemizde nâdide hobimizin daha iyi anlaşılıp tatbik edilmesini umarak ve amaçlayarak sunuyorum.
Şu anki emelim, sevenlerin L seri koduna kadar bildiği cüce pleco’lar hâricinde, büyük pleco türlerinin de Türkiye ‘deki yaygınlıklarını soruşturmak ve edindiğim veriler ile yeni bir makale oluşturmaktır.
Ben kendim, şehrimde gezdiğim hayvan mağazalarından,YouTube’ta seyrettiğim Türkiye menşeili videolardan ve diğer şehirlerdeki hobici arkadaşlarımla ettiğim sohbetlerden yaptığım çıkarımlar ile 5 cins pleco belirledim.
Sizden ricâm alttaki soruma cevap vermeniz;
- Bu 5 cinsten birine (veya bunlardan başka bir cins de ekleyebilirsiniz.) şu anda bakıyor musunuz?
🗒Not:
- Eğer dikkatli inceleyebildiyseniz ve eminseniz, bir arkadaşınızın akvaryumunda veya gittiğiniz bir pet shop’ta gördüğünüz pleco’yu da yazabilirsiniz.
- -
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221201531.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Pardalis
Yelken Yüzgeçli Amazon Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221207411.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Disjunctivus
Vermiküler Yelken Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221211481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221212301.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Multiradiatus
Orinoco Yelken Yüzgeç Pleco ’su
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221217441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221218491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221219151.jpg[/IMG]
Hypostomus Plecostomus
Bayağı Pleco
~
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221225521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221226221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/122935/220320221227121.jpg[/IMG]
Pterygoplichtys Gibbiceps
Leopar / Rio Negro Yelken Pleco
Vakit ayıran, katkıda bulunan herkese çok teşekkür eder,
hayırlı, sağlıklı, mutlu hobiler dilerim…[:)][EDIT]Imperfectnest495,2022-03-22 12:37:05[/EDIT]
Geba: “tetrazone”
Merhabalar;
Evet, çok toleranslı olduğu doğru. Bu yüzden yeni başlayanlar için de uygun balıklardır.
Hem, çok büyümüyor olmaları da, genellikle küçük akvaryumlarla başlayan yeni hobicilerin tanklarına, japon balıklarından daha iyi uyum sağlamalarına sebeptir
fakat elbette, özenilmeyi hak ederler.
Kendi boyutrlarına yakın, çok yumuşak, ürkek, ağır kanlı ve uzun kuyruklu veya yüzgeçli olmayan, barışçıl balıklarla bakılabilirler.
Tetrazone’unuz, o yavruluktan bir an önce kurtarınız
veya
o tetrazone’u akvaryumcunuza vermenizi tavsiye edebilirim.
[EDIT]Imperfectnest495,2022-03-05 20:21:06[/EDIT]
Merhabalar;
Evet, çok toleranslı olduğu doğru. Bu yüzden yeni başlayanlar için de uygun balıklardır.
Hem, çok büyümüyor olmaları da, genellikle küçük akvaryumlarla başlayan yeni hobicilerin tanklarına, japon balıklarından daha iyi uyum sağlamalarına sebeptir
fakat elbette, özenilmeyi hak ederler.
Kendi boyutrlarına yakın, çok yumuşak, ürkek, ağır kanlı ve uzun kuyruklu veya yüzgeçli olmayan, barışçıl balıklarla bakılabilirler.
Tetrazone’unuz, o yavruluktan bir an önce kurtarınız
veya
o tetrazone’u akvaryumcunuza vermenizi tavsiye edebilirim.
[EDIT]Imperfectnest495,2022-03-05 20:21:06[/EDIT]
Mobil Cihazlarda Yazı Fontu Değiştirmek
Merhaba Sevgili dostlar;
Forumlarda paylaşmak istediğim birkaç makalem bulunuyor. Bu yazıların içerisinde, yazı fontunu ve/veya rengini değiştirmem lâzım.
Elimde şu anda bir kişisel bilgisayar yok. Bu yüzden, her işlemi telefonumdan yapmak durumunda kalıyorum.
Bu yazıyı yazdığım sırada üstteki yazı karakterlerine tıklıyorum ama hiçbir değişim olmuyor.
[B][/B]Örnek yazı[B][/B]
[U][/U]Örnek yazı[U][/U]
Gördüğünüz üzere, harflerin görünümü değişmedi.
Bir de, seçili fonta nasıl geri dönebilirim?
Çok teşekkür ediyorum, iyi günler…
Merhaba Sevgili dostlar;
Forumlarda paylaşmak istediğim birkaç makalem bulunuyor. Bu yazıların içerisinde, yazı fontunu ve/veya rengini değiştirmem lâzım.
Elimde şu anda bir kişisel bilgisayar yok. Bu yüzden, her işlemi telefonumdan yapmak durumunda kalıyorum.
Bu yazıyı yazdığım sırada üstteki yazı karakterlerine tıklıyorum ama hiçbir değişim olmuyor.
[B][/B]Örnek yazı[B][/B]
[U][/U]Örnek yazı[U][/U]
Gördüğünüz üzere, harflerin görünümü değişmedi.
Bir de, seçili fonta nasıl geri dönebilirim?
Çok teşekkür ediyorum, iyi günler…
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
