ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
initiO
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Nisan 2013 20:46
Son Ziyaret:
11 Nisan 2014 00:30
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aykut Şahin
Doğum Tarihi:
02 Haziran 1982
Yaş:
44
İl:
Istanbul
Meslek:
IT Yazılım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aykut Şahin
SON 6 MESAJI
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=harunutku]Sump imkanınız varsa tek bir saniye dahi düşünmeyin derim. Ben hep sump yapmaya çalıştım. Sumplı akvaryumlarımın performansından da her zaman çok çok memnun kaldım. Şimdiki akvaryumumda bir de dış filtre deneyeyim dedim ve 200lt tank için tetratec ex1200 kullandım. Hiç ama hiç memnun kalmadım. Çünkü performans çok kısıtlı dış filtrede. Şu an da sumpımı yaptım, newjet 2300 kafa motoruyla beraber kuracağım kısmet olursa. Sump kullanan birisi için dış filtreye geçmek, attan inip eşeğe binmeye benziyor. Arzu ederseniz forumdaki sump-dış filtre tecrübesi olan başka hobicilere de danışabilirsiniz. Onlar da benzer şekilde görüş beyan edeceklerdir. Şiddetle tavsiye ediyorum.[/QUOTE]
[QUOTE=harunutku]Sump imkanınız varsa tek bir saniye dahi düşünmeyin derim. Ben hep sump yapmaya çalıştım. Sumplı akvaryumlarımın performansından da her zaman çok çok memnun kaldım. Şimdiki akvaryumumda bir de dış filtre deneyeyim dedim ve 200lt tank için tetratec ex1200 kullandım. Hiç ama hiç memnun kalmadım. Çünkü performans çok kısıtlı dış filtrede. Şu an da sumpımı yaptım, newjet 2300 kafa motoruyla beraber kuracağım kısmet olursa. Sump kullanan birisi için dış filtreye geçmek, attan inip eşeğe binmeye benziyor. Arzu ederseniz forumdaki sump-dış filtre tecrübesi olan başka hobicilere de danışabilirsiniz. Onlar da benzer şekilde görüş beyan edeceklerdir. Şiddetle tavsiye ediyorum.[/QUOTE]
Eski 1.000 Litrelik bitki tankımda sump vardı memnunda kalmıştım ama kule sistemi olduğu için Co2 kaybım çok fazla oluyordu, şuanki akvaryumumda sump çıkışı en dipte sağda direk oradan vermeyi düşünüyorum. böylece Co2 kaybım olmaz diye düşünüyorum, birde akvaryumdan su çıkış borusuna 24v selenoid su vanası koymayı düşünüyorum, bu hafta karaköyden bakıcam, suyun altından sump'a çıkış vermek elektrik kesildiğinde facia olur. şuan sump filtre malzemelerim mevcut, birde sormak istediğim kaça kaç, yada kaç litrelik bir sump yaptırmam gerekir ?
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=harunutku] Ben de fikirlerimi paylaşayım
-Aydinlatmanız fazla. Litre başı 0.55-0.6 watt civarı işinizi hayli hayli görecektir. Bence en ideali litre başı yarım watt'tan 10 saat kesintisiz yakmak.
-Gübreyi çok kullanmışsınız başta, bu aydınlatma ve yeni dikilen bitkiler ile birlikte verdiğiniz bütün besini yosunlar kullanır. Çünkü bitkiler ilk dikimi takip eden bir süre, tanka alışana kadar yüksek gelişim ve emilim göstermiyor. Alg ve yosunlar ise aksine yoğun besin olan ortamlarda adaptasyon gerekmeksizin hızlı gelişim gösteriyorlar.
-Bana kalırsa en büyük sorunlarınızdan birisi de filtrasyon. Tankınız aşağı yukarı 320-330 litre gibiymiş. Böyle bir tank için 2000lt/h bir dış filtre veya dengi bir filtrasyon sisteminden azı yeterli filtrasyon ve sirkülasyon sağlayamayacaktır. Tankınızda canlı olmadığı için belki filtrasyon elzem gelmemiştir size ama sirkülasyon çok önemli. Çünkü min sirkülasyonda yosunların yüzeylere tutunması çok kolay. Ve bir kez tutundular mı ne yaparaanız yapın kurtulamazsınız. UV filtre suda dolaşan yosun ve benzeri mikroskopik canlıları yok eder, tankta tutunmuş olanlara bir etkisi olamaz.
-Kimyasal kullanımına çoğunluk gibi ben de doğru bulmuyorum. En sonunda plastik bitki de koyulabilir tanka uğraş zor geliyorsa. Canlı bitkinin esprisi doğallığındaysa ve bazı ayarlarla optimum şartlar sağlanabilecekse ilaç kullanmak bana manasız ve riskli geliyor. Bunlar şahsi görüşlerim tabi, her görüşe saygım var. İşin içinde kimyasal madde olunca mümkün mertebe o işe mesafeli kalmak gerekiyor.
Saygılar[/QUOTE]
Merhaba akvaryumumda sump çıkışı mevcut, aslında sump sisteme çevirmeyi düşünmüştüm, ayrıca elimde kafa motoru için CO2 reaktör mevcut. Sizce sump sistem yapsam faydası olurmu yoksa dış filtremi alayım, sump sistem daha ucuza malolur diye düşünüyoruminitiO 2014-03-31 02:07:57
[QUOTE=harunutku] Ben de fikirlerimi paylaşayım
-Aydinlatmanız fazla. Litre başı 0.55-0.6 watt civarı işinizi hayli hayli görecektir. Bence en ideali litre başı yarım watt'tan 10 saat kesintisiz yakmak.
-Gübreyi çok kullanmışsınız başta, bu aydınlatma ve yeni dikilen bitkiler ile birlikte verdiğiniz bütün besini yosunlar kullanır. Çünkü bitkiler ilk dikimi takip eden bir süre, tanka alışana kadar yüksek gelişim ve emilim göstermiyor. Alg ve yosunlar ise aksine yoğun besin olan ortamlarda adaptasyon gerekmeksizin hızlı gelişim gösteriyorlar.
-Bana kalırsa en büyük sorunlarınızdan birisi de filtrasyon. Tankınız aşağı yukarı 320-330 litre gibiymiş. Böyle bir tank için 2000lt/h bir dış filtre veya dengi bir filtrasyon sisteminden azı yeterli filtrasyon ve sirkülasyon sağlayamayacaktır. Tankınızda canlı olmadığı için belki filtrasyon elzem gelmemiştir size ama sirkülasyon çok önemli. Çünkü min sirkülasyonda yosunların yüzeylere tutunması çok kolay. Ve bir kez tutundular mı ne yaparaanız yapın kurtulamazsınız. UV filtre suda dolaşan yosun ve benzeri mikroskopik canlıları yok eder, tankta tutunmuş olanlara bir etkisi olamaz.
-Kimyasal kullanımına çoğunluk gibi ben de doğru bulmuyorum. En sonunda plastik bitki de koyulabilir tanka uğraş zor geliyorsa. Canlı bitkinin esprisi doğallığındaysa ve bazı ayarlarla optimum şartlar sağlanabilecekse ilaç kullanmak bana manasız ve riskli geliyor. Bunlar şahsi görüşlerim tabi, her görüşe saygım var. İşin içinde kimyasal madde olunca mümkün mertebe o işe mesafeli kalmak gerekiyor.
Saygılar[/QUOTE]
Merhaba akvaryumumda sump çıkışı mevcut, aslında sump sisteme çevirmeyi düşünmüştüm, ayrıca elimde kafa motoru için CO2 reaktör mevcut. Sizce sump sistem yapsam faydası olurmu yoksa dış filtremi alayım, sump sistem daha ucuza malolur diye düşünüyorum
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
Cevaplar için teşekkürler, şuan 2 günde bir % 45 su değiştiriyorum 1 hafta daha deneyeceğim, eğer sorunu çözemezsem akvaryumu yeniden kuracağım. Yeni kurulumda eskiye ait hiçbir şey kullanmamayı düşünüyorum. Birde sanrım denizden alınan kayalar tatlısuda yosun yapıyormuş, tekrar kurduğumda Hindistan cevizi torfu kullanmicam, oda suyu bulanık yapıyormuş. Birde sormak istediğim akvaryumu yeniden kuarasam, bitkileri temizlemeyi düşünüyorum yeni kurulumda yosun devam etmesin diye, bu temizlik işlemini nasıl yapabilirim, kimi oksijen suyu diyor kimi çamaşır suyu
Cevaplar için teşekkürler, şuan 2 günde bir % 45 su değiştiriyorum 1 hafta daha deneyeceğim, eğer sorunu çözemezsem akvaryumu yeniden kuracağım. Yeni kurulumda eskiye ait hiçbir şey kullanmamayı düşünüyorum. Birde sanrım denizden alınan kayalar tatlısuda yosun yapıyormuş, tekrar kurduğumda Hindistan cevizi torfu kullanmicam, oda suyu bulanık yapıyormuş. Birde sormak istediğim akvaryumu yeniden kuarasam, bitkileri temizlemeyi düşünüyorum yeni kurulumda yosun devam etmesin diye, bu temizlik işlemini nasıl yapabilirim, kimi oksijen suyu diyor kimi çamaşır suyu
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
Cevap için teşekkür ederim, kimyasal öneriniz ne olabilir ? Ne kullanmalıyım ?
Bu arada yazılım dili olarak,asp.net C# Mssql ve oracle kullanıyorum
Cevap için teşekkür ederim, kimyasal öneriniz ne olabilir ? Ne kullanmalıyım ?
Bu arada yazılım dili olarak,asp.net C# Mssql ve oracle kullanıyorum
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
[QUOTE=Kemal KİREZCİ]Aykut bey merhaba;
[QUOTE=Kemal KİREZCİ]Aykut bey merhaba;
Yosun sorununuz epeyce ilerlemiş. Öncelikle birkaç soru sormak istiyorum.
1 - Floresanların hepsini çalıştırıyor musunuz?
2 - Sıvı gübrelemeyi hala yapıyormusunuz?
3 - Akvaryumunuzda canlı yükü ne durumda eklediniz mi?
4 - Yosun yiyici canlınız var mı?
5 - Tankta karides - salyangoz vs var mı?
6 - Kökleri yeni mi eklediniz? Üzerindekiler sümüksü bir yapıda mı?
7 - Hangi dilde yazıyorsunuz :) (Merakımdan Sordum)
[/QUOTE]
Merhaba kemal bey;
1 -Gün ışığı hariç diğer ışıkların tamamını açıyorum, gün ışığını 3 saat civarı açıyorum ara ara
2- sıvı gübreyi haftada bir su değişiminden sonra bir kapak olarak atıyorum
3- akvaryumda canlı yok sadece birtane karides var eski akvaryumumdan kalma
4- yosun yiyici canlı yok
5- yok
6- kökleri ekeli 1 ay kadar oldu
7- bu sorunuzu anlıyamadım ?
Bitki akvaryumu çözülemeyen sorunlar
initiO 2014-03-25 22:58:13
Yardım edecek kimse yok sanırım
Merhaba arakdaşlar; uzun zamandır forumu takip ediyorum fakat hiç katılamadım.birkaç sorunum var
tank özelliklerim şu şekilde: 135X55X45
Aydınlatma: bir sırada iki adet olmak üzere toplam T5 sylvania Grolux ve aquastar var 10 adet 24w + Bir adet T5 39W Gün ışığı ( sylvania değil)
Filtre olarak iki adet kullanıyorum Atman 3335 / 600LT /H ve Eheim 2211 300LT/H (Atman tek başına yetmediğini düşündüğüm Eheim bağladım)
Atman filtrenin içinde Seramik,Biyolojik sünger, Tropic Marin elimi -Phos ve elyaf.
Eheim filtrenin içinde Biyolojik sünger ve elyaf.
Sorunumu çözer diye birde 18W Uv Filtre mevcut ( Atman filtreye bağlı)
Tüplü CO2 Sistem mevcut.
Sorunum şu, bir türlü suyu berraklaştıramadım ve yosun derdinden kurtulamadım,
akvaryumu kurarken en alta yukarıya doğru hindistan cevizi torfu,15 kilo JBL Manado kum,5 kilo Humus tarzı uygun kum,1 çuval Hagen siyah kum ve en üste eski akvaryumumdan kalan yine hagen siyah kum 10 - 15 kilo civarı + JBL Misket gübre, ışıklandırmayı günde 8 saat kadar açıyorum akşamları, akvaryum güneş ışığı almıyor, CO2 Saniyede 4-5 kabarcık şeklinde, PH değer 7, ilk kurulumda sıvı gübreyi biraz fazla kaçırmış olabilirim ama sık su değişimi yaptım, şuan haftada bir %35 Su değişimi yaparak flourish sıvı gübre atıyorum bir kapak, birkere ufak boy flourish Excel kullandım fayda etmedi, UV Filtreyi aralıksız 1 hafta çalıştırdım ve su baya düzeldi gibi ve şimdi 1 haftadır çalıştırmıyorum, akvaryumu kuralı yaklaşık 1 ay oldu ama ne yaptıysam hangi akvaryumcuya sorduysam dedikleri herşeyi yaptım fakat şu bela yosunlardan kurtulamadım. sizlere akvaryumun kurulum aşamasından son haline olan bütün fotoğrafları ekledim. inceleyip yardımcı olursanız çok sevinirim yoksa gerçekten artık bitki tankından vazgeçmeyi düşünüyorum ama harcadığım paraya ve emeğe acıyorum
<font size="4" color="#ff3333">Uv filtreden önce
Uv filtreden sonra
<font size="4" color="#ff0000">ve akvaryumun son hali ve sorunlar:
Yardım edecek kimse yok sanırım
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.














