ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Temmuz 2015 21:24
Son Ziyaret:
18 Mart 2018 00:34
Toplam Mesaj:
61 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Cihat YILDIZ
Doğum Tarihi:
01 Şubat 1992
Yaş:
34
İl:
Kahramanmaras
Meslek:
ACİL TIP TEKNİSYENİ
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet Cihat YILDIZ
SON 10 MESAJI
Hobiye Tekrar Dönüş
Evet dediğiniz askılı olanı düşüneyim o halde sonuçta aynı görevi görecek değil mi ? Birde benim akvaryum cami kenarları kuşaklı askıya almak için 5 cm Aralık olması en az onun için bir aparat uydurmak lazım. Öyle 1 cm lik cama aşacak yer yok . Akvaryumu aldığım adam Kayseri de cam fabrikasında yaptırmış yavru beslemek için
Evet dediğiniz askılı olanı düşüneyim o halde sonuçta aynı görevi görecek değil mi ? Birde benim akvaryum cami kenarları kuşaklı askıya almak için 5 cm Aralık olması en az onun için bir aparat uydurmak lazım. Öyle 1 cm lik cama aşacak yer yok . Akvaryumu aldığım adam Kayseri de cam fabrikasında yaptırmış yavru beslemek için
Hobiye Tekrar Dönüş
[QUOTE=eakin]Dış filtre yerine aski filtre oneririm, akvaryum hacmine gore fluval c2 ya da c3.
Dış filtre gibi detaylı hortumu musluğu yok bakımı temizliği çok daha kolay.
Tekrar hayırlı olsun.[/QUOTE]
çok pahalı dostum ya , bakanlıktan ona onay çıkmaz işte :) hem o fiyatlara daha kaliteli normal dış filtreler var
Yine gözüm sunsunlara kaydı, daha önce de kullandım , yine alsam yeter heralde
[QUOTE=eakin]Dış filtre yerine aski filtre oneririm, akvaryum hacmine gore fluval c2 ya da c3.
Dış filtre gibi detaylı hortumu musluğu yok bakımı temizliği çok daha kolay.
Tekrar hayırlı olsun.[/QUOTE]
çok pahalı dostum ya , bakanlıktan ona onay çıkmaz işte :) hem o fiyatlara daha kaliteli normal dış filtreler var
Yine gözüm sunsunlara kaydı, daha önce de kullandım , yine alsam yeter heralde
Hobiye Tekrar Dönüş
[QUOTE=caspr]Bakanlıktan izin çıktıysa, Acele etmeyin, bir kere yapacaksınız zaten tam yapın.
Genelde 15-25 gün arasında karar verip işi tamamlamanız gerekir.
Bence tabanını beyaz yapın, Ben pirinç mozaik kumu kullanmıştım.
Üstüne güzel bir buhar camı, içine 3-5 kaya eklersiniz. Bolca bitki (Genelde ince yapraklı, uzun olmalı) eklediniz mi kendi kendilerine çoğalır giderler.
Dış filtre için Tetra önerebilirim. Hiç sesi yok.
Dip çekimi yaparsanız, kumu yıkamanıza, temizlemenize gerek kalmaz.
CO2'li sistem istiyorsanız başlarken eklemelisiniz. Sonradan bakanlık izin vermeyebiliyor yada pürüz çıkabiliyor.
Umarım akvaryum karşılığında yaptırım istenmez.
Şimdiden hayırlı olsun.
Su seviyeniz Ekrem beyin dediği gibi, baya aşağıda. Ayrıca ısıtıcı tepesindeki siyah bölmenin hizasına kadar suda tutun bence.
[/QUOTE]
teşekkürler bakanlıktan öyle bir onay çıktı ki dün ağaç köklerini evdeki fırına bile attım. ama co2 sistemi düşünmüyorum - daha önce beyaz kum kullandım ama şimdi arkayı ve tabanı siyah yapayım diyorum , bazalt çok hoşuma gitti.
su seviyesini bir önceki mesajda açıkladım ::)[EDIT]acy46,2018-03-11 19:42:24[/EDIT]
[QUOTE=caspr]Bakanlıktan izin çıktıysa, Acele etmeyin, bir kere yapacaksınız zaten tam yapın.
Genelde 15-25 gün arasında karar verip işi tamamlamanız gerekir.
Bence tabanını beyaz yapın, Ben pirinç mozaik kumu kullanmıştım.
Üstüne güzel bir buhar camı, içine 3-5 kaya eklersiniz. Bolca bitki (Genelde ince yapraklı, uzun olmalı) eklediniz mi kendi kendilerine çoğalır giderler.
Dış filtre için Tetra önerebilirim. Hiç sesi yok.
Dip çekimi yaparsanız, kumu yıkamanıza, temizlemenize gerek kalmaz.
CO2'li sistem istiyorsanız başlarken eklemelisiniz. Sonradan bakanlık izin vermeyebiliyor yada pürüz çıkabiliyor.
Umarım akvaryum karşılığında yaptırım istenmez.
Şimdiden hayırlı olsun.
Su seviyeniz Ekrem beyin dediği gibi, baya aşağıda. Ayrıca ısıtıcı tepesindeki siyah bölmenin hizasına kadar suda tutun bence.
[/QUOTE]
teşekkürler bakanlıktan öyle bir onay çıktı ki dün ağaç köklerini evdeki fırına bile attım. ama co2 sistemi düşünmüyorum - daha önce beyaz kum kullandım ama şimdi arkayı ve tabanı siyah yapayım diyorum , bazalt çok hoşuma gitti.
su seviyesini bir önceki mesajda açıkladım ::)[EDIT]acy46,2018-03-11 19:42:24[/EDIT]
Hobiye Tekrar Dönüş
[QUOTE=ekcinar]Nacizane önerilerim;
1 Arka fon edinin. Düz mavi yada siyah güzel olur.
2 Dış filtre Fluval 206 yada 306 olabilir. Litrenize göre seçebilirsiniz
3 Kum isteğe bağlı . Ama bence kullanın. Kum serildikten sonra durup dururken kaldırılmaz. Biyolojik bakterileriniz için iyidir.
4 Tankınızı tam doldurun. Neden üstte o kadar boşluk bırakıyorsunuz? Her litre değerli.
5 ince bir buhar camı kestirebilirsiniz.
6 düşük destekli bir bitki akvaryumu İçin Saz , eledoa, anubias gibi bitkiler kullanabilirsiniz.
7 iyi düşünüp dizaynı , kayaları ve bitkileri tek seferde yapmaya çalışın. Sürekli elinizin içinde olduğu bir ortam balıklara yüksek stres kaynağı olacaktır.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Sırayla cevap vereyim :)
1- siyah arka fon yolda
2-dış filtre bana çok pahalı geldi en fazla 200 vermeyi düşünüyorum
3-uzun süre gidecekse kum sermeye karar verdim
4- tanka su eklemek için boşaltmıştım
5- buhar camı mevcut temizlik oldugu ıcın cıkardım
6- moss büyütmeye başladım balkonda biraz daha büyümesini bekliyorum
7- dizaynı yine yardımlarla yapacağım (diğer konularıma bakın lütfen )
[QUOTE=ekcinar]Nacizane önerilerim;
1 Arka fon edinin. Düz mavi yada siyah güzel olur.
2 Dış filtre Fluval 206 yada 306 olabilir. Litrenize göre seçebilirsiniz
3 Kum isteğe bağlı . Ama bence kullanın. Kum serildikten sonra durup dururken kaldırılmaz. Biyolojik bakterileriniz için iyidir.
4 Tankınızı tam doldurun. Neden üstte o kadar boşluk bırakıyorsunuz? Her litre değerli.
5 ince bir buhar camı kestirebilirsiniz.
6 düşük destekli bir bitki akvaryumu İçin Saz , eledoa, anubias gibi bitkiler kullanabilirsiniz.
7 iyi düşünüp dizaynı , kayaları ve bitkileri tek seferde yapmaya çalışın. Sürekli elinizin içinde olduğu bir ortam balıklara yüksek stres kaynağı olacaktır.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Sırayla cevap vereyim :)
1- siyah arka fon yolda
2-dış filtre bana çok pahalı geldi en fazla 200 vermeyi düşünüyorum
3-uzun süre gidecekse kum sermeye karar verdim
4- tanka su eklemek için boşaltmıştım
5- buhar camı mevcut temizlik oldugu ıcın cıkardım
6- moss büyütmeye başladım balkonda biraz daha büyümesini bekliyorum
7- dizaynı yine yardımlarla yapacağım (diğer konularıma bakın lütfen )
Hobiye Tekrar Dönüş
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/090320182219501.jpg[/IMG]
İyi günler iyi forumlar arkadaşlar.
Fotoğrafta gördüğünüz akvaryum 3 yıldır bende ve son 2 yıldır kullanılmıyordu. Evlendikten sonra tekrar kurdum hiç uğraşmadan sadece iç filtre ve ısıtıcıyla lepistes beslemek istiyordum. Eşim pek rıza göstermedi eve sokmama benimde hevesim kırılınca böyle bir karar almıştım . Ama şimdi yavaş yavaş yavru almaya başlayınca duruma eşim de el atınca ne kadar güzel eğlenceli bir hobi olduğunu anladı. Veeeee böyle akvaryum olmaz şunu biraz güzelleştirelim demesiyle bende tekrar heveslendim :).... şimdi sorularımı sıralıyorum.
1- Akvaryuma kum koymak istemiyordum nedeni ise kumun zamanla kirlenip başıma bela olacağıydı. Forumda biraz araştırdım ve düzenli dip çekimi ve dış filtre olursa kum yıllarca kalabilirmiş. Ben kumu boşalt yıka tekrar koy düzenle yapmak istemiyorum. Aslında tabanı ve karşı fonu moss yapma niyetim var kum olsa da olmasa da yapacağım en azından deneyeceğim.
Neyse çok uzattım kum kullanmak zorundaysam siyah bazalt 2-4 mm kullanacağım . 10 kilo yeterli mi ?
2-Dış filtre olarak ne kullanmalıyım. ? Daha önce ucuz olan sunsun marka kullandım pek memnun kalmadım sesi çok , filtrasyon iyi değil , temizlik yaparken illa ki musluktan su kaçırıyor falan.
3- Nasıl bir tasarım yapmalıyım ?
4- Lütfen diğer açtığım 2 konuyla ilgilenir misiniz ?
Bunlar da 2[:'(] sene önceki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/P_20160329_115325_1_HDR_p.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/P_20160329_115318_1_HDR_p.jpg[/IMG][EDIT]acy46,2018-03-11 19:15:23[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/090320182219501.jpg[/IMG]
İyi günler iyi forumlar arkadaşlar.
Fotoğrafta gördüğünüz akvaryum 3 yıldır bende ve son 2 yıldır kullanılmıyordu. Evlendikten sonra tekrar kurdum hiç uğraşmadan sadece iç filtre ve ısıtıcıyla lepistes beslemek istiyordum. Eşim pek rıza göstermedi eve sokmama benimde hevesim kırılınca böyle bir karar almıştım . Ama şimdi yavaş yavaş yavru almaya başlayınca duruma eşim de el atınca ne kadar güzel eğlenceli bir hobi olduğunu anladı. Veeeee böyle akvaryum olmaz şunu biraz güzelleştirelim demesiyle bende tekrar heveslendim :).... şimdi sorularımı sıralıyorum.
1- Akvaryuma kum koymak istemiyordum nedeni ise kumun zamanla kirlenip başıma bela olacağıydı. Forumda biraz araştırdım ve düzenli dip çekimi ve dış filtre olursa kum yıllarca kalabilirmiş. Ben kumu boşalt yıka tekrar koy düzenle yapmak istemiyorum. Aslında tabanı ve karşı fonu moss yapma niyetim var kum olsa da olmasa da yapacağım en azından deneyeceğim.
Neyse çok uzattım kum kullanmak zorundaysam siyah bazalt 2-4 mm kullanacağım . 10 kilo yeterli mi ?
2-Dış filtre olarak ne kullanmalıyım. ? Daha önce ucuz olan sunsun marka kullandım pek memnun kalmadım sesi çok , filtrasyon iyi değil , temizlik yaparken illa ki musluktan su kaçırıyor falan.
3- Nasıl bir tasarım yapmalıyım ?
4- Lütfen diğer açtığım 2 konuyla ilgilenir misiniz ?
Bunlar da 2[:'(] sene önceki hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/P_20160329_115325_1_HDR_p.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/P_20160329_115318_1_HDR_p.jpg[/IMG][EDIT]acy46,2018-03-11 19:15:23[/EDIT]
Güneydoğu Asya Ve Güney Amerika Akvaryumları
[QUOTE=izzettanju] Merhabalar, bir süredir küçük odaya iki akvaryum kurmak istiyordum. Elimdeki küçük standart akvaryumu Letgo üzerinden sattım. Üzerine üç kuruş ekleyip Anadolu Pet ithali “super clear” 😳 camlı, cama cam 50 lt’lik bir akvaryum satın aldım. Elimde ayrıca içinde mavi melek karideslerimin olduğu 25 lt’lik Hailea marka ikinci bir akvaryum var. Bu küçük akvaryumu Güneydoğu Asya temalı düşünüyorum. Biyotop değil aklımdaki. Böyle olsaydı daha küçük bir bölge seçer, daha titiz bir çalışma yapardım. Bu beni aşar ;) Bu akvaryumun tabanında elimde olan açık bej rengi quartz kullandım. Üç küçük parça mangrove kökün birisine Java moss sardım, diğerine Java fern. Üçüncü kökü sonra çalışacağım. Şimdilik mavi melek karidesler var bu küçük akvaryumun içinde ama bir abime söz verdim onları, çıkaracağım. Bu akvaryum için aklımdaki türler Dario Dario, cüce puffer, vahşi betta, bal gurami, galaxy rasbora, panda loach. Tek tür akvaryumu düşünüyorum. İkinci akvaryum için kumu sağolsun Gürcan(tarquinn) İzmir’den kargoladı. Sıfır numara bej rengi silis. Burada bir akvaryumcudan güzel bir kütük buldum. Başka bir akvaryumcudan üç otocinclus aldım. Aynı akvaryumcuda bir grup gösterişsiz ramirezinin arasından bir erkek, bir dişi seçmeye çalıştım. Facebook Adist grubunda paylaşım yapan bir arkadaştan habitata uygun bitkiler pistia ve hydrocotyle leucocephala rica ettim. Bu hafta sonu budama yapacağını ve gönderebileceğini söyledi. Kurulumlar yavaş yavaş şekilleniyor. Evet, şimdilik bu kadar. Gelişmeleri buradan paylaşacağım. Umarım uzun soluklu ve keyifli kurulumlar olur. Görüşmek üzere 👋 [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kullandığınız kökü nereden aldınız acaba , bir de ne kökü ?
[QUOTE=izzettanju] Merhabalar, bir süredir küçük odaya iki akvaryum kurmak istiyordum. Elimdeki küçük standart akvaryumu Letgo üzerinden sattım. Üzerine üç kuruş ekleyip Anadolu Pet ithali “super clear” 😳 camlı, cama cam 50 lt’lik bir akvaryum satın aldım. Elimde ayrıca içinde mavi melek karideslerimin olduğu 25 lt’lik Hailea marka ikinci bir akvaryum var. Bu küçük akvaryumu Güneydoğu Asya temalı düşünüyorum. Biyotop değil aklımdaki. Böyle olsaydı daha küçük bir bölge seçer, daha titiz bir çalışma yapardım. Bu beni aşar ;) Bu akvaryumun tabanında elimde olan açık bej rengi quartz kullandım. Üç küçük parça mangrove kökün birisine Java moss sardım, diğerine Java fern. Üçüncü kökü sonra çalışacağım. Şimdilik mavi melek karidesler var bu küçük akvaryumun içinde ama bir abime söz verdim onları, çıkaracağım. Bu akvaryum için aklımdaki türler Dario Dario, cüce puffer, vahşi betta, bal gurami, galaxy rasbora, panda loach. Tek tür akvaryumu düşünüyorum. İkinci akvaryum için kumu sağolsun Gürcan(tarquinn) İzmir’den kargoladı. Sıfır numara bej rengi silis. Burada bir akvaryumcudan güzel bir kütük buldum. Başka bir akvaryumcudan üç otocinclus aldım. Aynı akvaryumcuda bir grup gösterişsiz ramirezinin arasından bir erkek, bir dişi seçmeye çalıştım. Facebook Adist grubunda paylaşım yapan bir arkadaştan habitata uygun bitkiler pistia ve hydrocotyle leucocephala rica ettim. Bu hafta sonu budama yapacağını ve gönderebileceğini söyledi. Kurulumlar yavaş yavaş şekilleniyor. Evet, şimdilik bu kadar. Gelişmeleri buradan paylaşacağım. Umarım uzun soluklu ve keyifli kurulumlar olur. Görüşmek üzere 👋 [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170004551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/64971/221020170005341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kullandığınız kökü nereden aldınız acaba , bir de ne kökü ?
Kök Buldum - Lepistes Ve Moss Doğal Ortama Taşıma
Evet daha önce bu uygulamayı duymuştum , bir deneyelim bakalım ne olacak
Şuan da böyle bir ceviz kökü buldum. Yenilerini aramaya devam[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/100320181427151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/100320181722321.jpg[/IMG]
Kaynatmaya başladım
[QUOTE=Veyselal]Merhaba arkadaslar.
Bdugunuz kokleri soguk suda bekletin daha sonra eger cevrenizde lahmacun pide firini gibi biyer var ise oraya gidip kokleri firinlamasini isteyebilirisiniz( buyuk boy kokler icin ) eger ufak ve evdeki firinlara giriyor ise firini 240 dereceye ayarlayip tamamen isinmasini bekledikten sonra sudan cikardiginiz koku kurutmadan islak olarak firina atin ve 1 saate yakin icinde firinlayin ( her agacin yapisi farkli oldugundan sure degisiklik gosterir) tamamen ve iyice kurudugundan eminiseniz cikarin sogumaya birakin. Hem kabuklari kurudugi icin daha cabuk soyulur soymak isteyenler. Daha sonra tekrar suya atip salinim yapip yapmadigindan emin oldugunuzda akvaryumda her turlu kullanabilirianiz. Ben bu sekilde ceviz agaci dallarini kullaniyordum gayet memnundum[/QUOTE]
Kökleri kaynattım. Suyuyla da şifa niyetine bir güzel yıkandim. Birazdan fırınlama işlemine geçeceğim
Fırından çıkardıktan sonra suya aldım yine su sarardi
Evet daha önce bu uygulamayı duymuştum , bir deneyelim bakalım ne olacak
Şuan da böyle bir ceviz kökü buldum. Yenilerini aramaya devam[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/100320181427151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/100320181722321.jpg[/IMG]
Kaynatmaya başladım
[QUOTE=Veyselal]Merhaba arkadaslar.
Bdugunuz kokleri soguk suda bekletin daha sonra eger cevrenizde lahmacun pide firini gibi biyer var ise oraya gidip kokleri firinlamasini isteyebilirisiniz( buyuk boy kokler icin ) eger ufak ve evdeki firinlara giriyor ise firini 240 dereceye ayarlayip tamamen isinmasini bekledikten sonra sudan cikardiginiz koku kurutmadan islak olarak firina atin ve 1 saate yakin icinde firinlayin ( her agacin yapisi farkli oldugundan sure degisiklik gosterir) tamamen ve iyice kurudugundan eminiseniz cikarin sogumaya birakin. Hem kabuklari kurudugi icin daha cabuk soyulur soymak isteyenler. Daha sonra tekrar suya atip salinim yapip yapmadigindan emin oldugunuzda akvaryumda her turlu kullanabilirianiz. Ben bu sekilde ceviz agaci dallarini kullaniyordum gayet memnundum[/QUOTE]
Kökleri kaynattım. Suyuyla da şifa niyetine bir güzel yıkandim. Birazdan fırınlama işlemine geçeceğim
Fırından çıkardıktan sonra suya aldım yine su sarardi
Kök Buldum - Lepistes Ve Moss Doğal Ortama Taşıma
Ben kökü iyice inceledim , kök bu keçilerin yediği dikenli yapraklı bir çalı var onun kokuymus ve asla olmaz ne yaparsan yap renk verir kırmızı kök o dediler
Ben kökü iyice inceledim , kök bu keçilerin yediği dikenli yapraklı bir çalı var onun kokuymus ve asla olmaz ne yaparsan yap renk verir kırmızı kök o dediler
Kök Buldum - Lepistes Ve Moss Doğal Ortama Taşıma
Şuanda akvaryumda hal vaziyet bu dostlar. Kum işine girmek istemiyorum
, Tabanı ve duvarları moss kaplamak istiyorum , dediğinize göre dış filtre de zorunlu hiç uğraşmak niyetinde olmasam da ama en azından kum koymayacagim ne kadar temizlersen temizle hergun dip çekimi yap yinede kirlenir [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/090320182219501.jpg[/IMG]
Şuanda akvaryumda hal vaziyet bu dostlar. Kum işine girmek istemiyorum
, Tabanı ve duvarları moss kaplamak istiyorum , dediğinize göre dış filtre de zorunlu hiç uğraşmak niyetinde olmasam da ama en azından kum koymayacagim ne kadar temizlersen temizle hergun dip çekimi yap yinede kirlenir [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/176467/090320182219501.jpg[/IMG]
Bahçede Ki Havuzda Moss Ve Lepistes
[QUOTE=Sado77]Fikriniz saçma değil aksine bu hobide deneme ,yanılma yöntemi ile tecrübe kazanılır gelelim sorunuza kısaca yazıyım
1)moss yetişi hatta bence bir çok moss türünü su üstü bitkileriini vede elodae gibi köksüz sudan beslenen bitkilerini atın
2)balık türüne gelince eğer içinde yabani balık tür varsa ki var demissiniz hiç bir tür uygun olmaz japon koi olsa bile ne gerek var
eğer bölerek yaparım yabani türlerin dışında balık atıcam derseniz size tavsiyem mayıs ayında ekleme yapın tür olarakta
tek tür ekleyin hangi türler olur sorusu tercihtir , ben olsam bir çok türü denerdim ama dedğim gibi tek tür denerdim ayrıca 1 çeşitte vatoz koyardım (L SERİSİ ) yaşam ve üreme belirtisi yok
başka türe geçerim size tavsiyem soğuk su olayına gelince denemeden anlayamasıznız değişim gösterip dayanabilen üreyen türler olabir ama önemli olan koyacağınız türlere uygun ortam olması lazım (ör;saklanma yerleri )vede bu arada yemleme yapınız thavuz içine su ,presi bolca ,tubifexs atmanız balıklar koymadan 2 ay önce ayrıca koyacağınız balıkları ilerde satarım düşüncesi varsa özel türleri deneyin yok derseniz direk japon besleyin.
1)özel tür japonlar
2)lepistes ama özel türler
3)L serisi vatozlar (tabanı özel yuvalıklarla yaparak )
4)pirana ( farklı sulara geçiş yoksa )
5)astronot gibi diğer eş tutmuş balıklar
6)çin bölgesinden gelen bütün balıklar (soğuk su balıklarıdır)
Bol şans [/QUOTE]
Çok çok teşekkür ederim , o zaman havalar ısınınca ben buraya özel bir yer yapayım , balıkların ihtiyacı olan herşey havuza mevcut , hiç durmayan bir su sirkülasyonu , bitkiler yosunlar , dibinde kum ve çamur , saklanacağı bir çok alan. Burada tek sorun suyun ısısı onuda yaz ayında yaparsam olacak gibi görünüyor bana cesaret verdiniz çok teşekkür ederim. Yemleme konusuna gelince , havuzdaki diğer balıklara hiç yem atılmıyor ne yiyorlar bir fikrim yok. Ama Lepistes atarsam ben güzelce yemlerim onları yeter ki uyum saglasinlar .
[QUOTE=Sado77]Fikriniz saçma değil aksine bu hobide deneme ,yanılma yöntemi ile tecrübe kazanılır gelelim sorunuza kısaca yazıyım
1)moss yetişi hatta bence bir çok moss türünü su üstü bitkileriini vede elodae gibi köksüz sudan beslenen bitkilerini atın
2)balık türüne gelince eğer içinde yabani balık tür varsa ki var demissiniz hiç bir tür uygun olmaz japon koi olsa bile ne gerek var
eğer bölerek yaparım yabani türlerin dışında balık atıcam derseniz size tavsiyem mayıs ayında ekleme yapın tür olarakta
tek tür ekleyin hangi türler olur sorusu tercihtir , ben olsam bir çok türü denerdim ama dedğim gibi tek tür denerdim ayrıca 1 çeşitte vatoz koyardım (L SERİSİ ) yaşam ve üreme belirtisi yok
başka türe geçerim size tavsiyem soğuk su olayına gelince denemeden anlayamasıznız değişim gösterip dayanabilen üreyen türler olabir ama önemli olan koyacağınız türlere uygun ortam olması lazım (ör;saklanma yerleri )vede bu arada yemleme yapınız thavuz içine su ,presi bolca ,tubifexs atmanız balıklar koymadan 2 ay önce ayrıca koyacağınız balıkları ilerde satarım düşüncesi varsa özel türleri deneyin yok derseniz direk japon besleyin.
1)özel tür japonlar
2)lepistes ama özel türler
3)L serisi vatozlar (tabanı özel yuvalıklarla yaparak )
4)pirana ( farklı sulara geçiş yoksa )
5)astronot gibi diğer eş tutmuş balıklar
6)çin bölgesinden gelen bütün balıklar (soğuk su balıklarıdır)
Bol şans [/QUOTE]
Çok çok teşekkür ederim , o zaman havalar ısınınca ben buraya özel bir yer yapayım , balıkların ihtiyacı olan herşey havuza mevcut , hiç durmayan bir su sirkülasyonu , bitkiler yosunlar , dibinde kum ve çamur , saklanacağı bir çok alan. Burada tek sorun suyun ısısı onuda yaz ayında yaparsam olacak gibi görünüyor bana cesaret verdiniz çok teşekkür ederim. Yemleme konusuna gelince , havuzdaki diğer balıklara hiç yem atılmıyor ne yiyorlar bir fikrim yok. Ama Lepistes atarsam ben güzelce yemlerim onları yeter ki uyum saglasinlar .
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 28 Online Kullanıcı, 15 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
