ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sheythans
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Mart 2016 14:47
Son Ziyaret:
29 Nisan 2021 11:59
Toplam Mesaj:
20 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Sertan Eresmer
Doğum Tarihi:
25 Nisan 1988
Yaş:
38
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Sertan Eresmer
SON 10 MESAJI
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
Tekrar merhaba,
Tankımın son halini eklemek istedim.
Bu ikinci kurulumun 5. günü. Genel durumu maddelemek gerekirse;
[B][K]1.[/K][/B] İlk hafta olması sebebi ile 72 watt power led armatürün 36 watt'ı devrede. 4s açık - 3s kapalı - 4s açık olacak şekilde ışık veriyorum tanka.
[B][K]2.[/K][/B] Kurulum gününde Bioplan bakteri kültürü ekledim tanka. Bu ürünün bakterilerin gelişimi hızlandıran bakteri yemleri gibi ürünlerle alakası olmadığını, direk canlı mikroorganizmaları tanka sunduğunu, tanka direk bakteri takviyesi yaptığını söylediler ki, prospektüsünde de bunlar yazıyor.
[url=http://hizliresim.com/O0nR80][img]http://i.hizliresim.com/O0nR80.jpg[/img][/url]
[B][K]3.[/K][/B] Co2 için Ista'nın max mix reaktörünü aldım. Sanırım Co2 yi daha hızlı çözüyor. Dış filtre çıkışına bağladım.
[B][K]4.[/K][/B] Bugün itibarı ile yavaş yavaş gübrelemeye başlayacağım.
[B][K]5.[/K][/B] Düzenli su değişiminden midir bilmem, yaprakları neredeyse tamamen kararmış cubalar, diplerinden yeni yeşil sürgünler vermeye başladı.
[B][K]6.[/K][/B] Parvulalarda da yeni sürgünler mevcut. Gelişim gözlemliyorum.
[B][K]7.[/K][/B] Bioplan kullandığım için, suyun hiç bulanmamasına hatta umduğumdan daha berrak olmasına dayanarak, karidesleri ekledim tanka. Hallerinden mutlu gibiler. 2 adet yumurtalı vardı, tankta 3 tanesi daha yumurta aldı. Kabuk değişimleri çok fazla. Sanırım bu da tanka adapte olabildiklerini gösteriyor bir nebze.
Tankın küçük bir videosunu aldım, yorumlarınızı bekliyorum.
[URL]https://youtu.be/GX0a1pveXz8[/URL]
Tekrar merhaba,
Tankımın son halini eklemek istedim.
Bu ikinci kurulumun 5. günü. Genel durumu maddelemek gerekirse;
[B][K]1.[/K][/B] İlk hafta olması sebebi ile 72 watt power led armatürün 36 watt'ı devrede. 4s açık - 3s kapalı - 4s açık olacak şekilde ışık veriyorum tanka.
[B][K]2.[/K][/B] Kurulum gününde Bioplan bakteri kültürü ekledim tanka. Bu ürünün bakterilerin gelişimi hızlandıran bakteri yemleri gibi ürünlerle alakası olmadığını, direk canlı mikroorganizmaları tanka sunduğunu, tanka direk bakteri takviyesi yaptığını söylediler ki, prospektüsünde de bunlar yazıyor.
[url=http://hizliresim.com/O0nR80][img]http://i.hizliresim.com/O0nR80.jpg[/img][/url]
[B][K]3.[/K][/B] Co2 için Ista'nın max mix reaktörünü aldım. Sanırım Co2 yi daha hızlı çözüyor. Dış filtre çıkışına bağladım.
[B][K]4.[/K][/B] Bugün itibarı ile yavaş yavaş gübrelemeye başlayacağım.
[B][K]5.[/K][/B] Düzenli su değişiminden midir bilmem, yaprakları neredeyse tamamen kararmış cubalar, diplerinden yeni yeşil sürgünler vermeye başladı.
[B][K]6.[/K][/B] Parvulalarda da yeni sürgünler mevcut. Gelişim gözlemliyorum.
[B][K]7.[/K][/B] Bioplan kullandığım için, suyun hiç bulanmamasına hatta umduğumdan daha berrak olmasına dayanarak, karidesleri ekledim tanka. Hallerinden mutlu gibiler. 2 adet yumurtalı vardı, tankta 3 tanesi daha yumurta aldı. Kabuk değişimleri çok fazla. Sanırım bu da tanka adapte olabildiklerini gösteriyor bir nebze.
Tankın küçük bir videosunu aldım, yorumlarınızı bekliyorum.
[URL]https://youtu.be/GX0a1pveXz8[/URL]
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
[QUOTE=AlperAskan][/QUOTE]
Şu an amaç sadece görsellik, bitkili yolculuğumdaki acemiliğimi atıp, keyifle karşısına geçip kahvemi yudumlarken izleyebileceğim bir tank..
Düzeni oturtup bitki gelişimini sağlayabilirsem, dediğiniz gibi hobime katkı sağlamak amaçlı 100-150 litre civarı ikinci bir tank daha kuracağım ve o tankı da sadece çok istediğim siyah kristal karideslere ayıracağım.. Yeni yolculuklar lazım.. :)
Teşekkürler.
[url=http://hizliresim.com/0lYQ9D][img]http://i.hizliresim.com/0lYQ9D.jpg[/img][/url]
Son halimiz budur. Yine kafamdaki çizgiyi tam oturtamadım ama, yoruldum epey.. [:/]
Elimdeki mevcut bitkiler ile devam edeceğim şimdilik..
[QUOTE=mrah]Mumkunse o aydinlatmayi tanktan daha yukari tasiyin yada dimmer varsa gucunu dusurun. Yoksada 50w civarlarina cekin bir sure gozlemleyerek devam edin 72w 50h olsada kucumsencek bir rakam degil. Gubreleme yapmaya 1. gunden baslamanizin hic bir sakincasi yok, tam aksine yapmamak su anki gibi sorun bile olabilir. Ihtimaller arasinda secim yapmak gerekirse ben sorun olmayacak olani secerdim ve seciyorum oneririm. :) Ben de sizle ayni sorunu yasadim ilk bitkili tankimda, ivir zivir 1 ay beklemeler falan derken bitkileri kaybediyordum. Ilk oldugunda oluyor boyle sorunlar ogrenmenin farkli bir sekli buda.
[/QUOTE]
Emrah hocam, ilk bitkili kurulumunuzu zevkle izledim.
Elimdeki mevcut bitkiler ile deneme yapacağımdan, az miktarda cuba, parvula, yosunlu kısımlarını temizleyip duru sudan geçirdiğim biraz hemianthus micra ve bir kaç moss çeşidim var. Bu sefer dediğiniz gibi gübrelemeye hemen başlayacağım ve ilk hafta 72 değil de 36 watt aydınlatma ile ilerleyeceğim.
JBL proflora start set'in kutusundan Ferropol ve Ferropol24 gübreleri çıktı. İlk etapta kullanım için bunları tercih etmeli miyim yoksa direk kendi hazırladığım solüsyonlar ile mi devam edeyim? Ne önerirsiniz?
[QUOTE=AlperAskan][/QUOTE]
Şu an amaç sadece görsellik, bitkili yolculuğumdaki acemiliğimi atıp, keyifle karşısına geçip kahvemi yudumlarken izleyebileceğim bir tank..
Düzeni oturtup bitki gelişimini sağlayabilirsem, dediğiniz gibi hobime katkı sağlamak amaçlı 100-150 litre civarı ikinci bir tank daha kuracağım ve o tankı da sadece çok istediğim siyah kristal karideslere ayıracağım.. Yeni yolculuklar lazım.. :)
Teşekkürler.
[url=http://hizliresim.com/0lYQ9D][img]http://i.hizliresim.com/0lYQ9D.jpg[/img][/url]
Son halimiz budur. Yine kafamdaki çizgiyi tam oturtamadım ama, yoruldum epey.. [:/]
Elimdeki mevcut bitkiler ile devam edeceğim şimdilik..
[QUOTE=mrah]Mumkunse o aydinlatmayi tanktan daha yukari tasiyin yada dimmer varsa gucunu dusurun. Yoksada 50w civarlarina cekin bir sure gozlemleyerek devam edin 72w 50h olsada kucumsencek bir rakam degil. Gubreleme yapmaya 1. gunden baslamanizin hic bir sakincasi yok, tam aksine yapmamak su anki gibi sorun bile olabilir. Ihtimaller arasinda secim yapmak gerekirse ben sorun olmayacak olani secerdim ve seciyorum oneririm. :) Ben de sizle ayni sorunu yasadim ilk bitkili tankimda, ivir zivir 1 ay beklemeler falan derken bitkileri kaybediyordum. Ilk oldugunda oluyor boyle sorunlar ogrenmenin farkli bir sekli buda.
[/QUOTE]
Emrah hocam, ilk bitkili kurulumunuzu zevkle izledim.
Elimdeki mevcut bitkiler ile deneme yapacağımdan, az miktarda cuba, parvula, yosunlu kısımlarını temizleyip duru sudan geçirdiğim biraz hemianthus micra ve bir kaç moss çeşidim var. Bu sefer dediğiniz gibi gübrelemeye hemen başlayacağım ve ilk hafta 72 değil de 36 watt aydınlatma ile ilerleyeceğim.
JBL proflora start set'in kutusundan Ferropol ve Ferropol24 gübreleri çıktı. İlk etapta kullanım için bunları tercih etmeli miyim yoksa direk kendi hazırladığım solüsyonlar ile mi devam edeyim? Ne önerirsiniz?
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
Herkese selam,
An itibarı ile tankı bozmuş, daha sağlam bir temel ile işe koyulmuş bulunmaktayım.
4 cm. civarı olan sade hagen tabanımın altına 2 cm civarı fındık büyüklüğünde lav kırığı döküp, üzerini sineklik ile kapatıp, leblebi büyüklüğünde lav kırığı ile jbl proflora start kumu karıştırıp tekrar bir katman hazırladım.
[url=http://hizliresim.com/g27JP2][img]http://i.hizliresim.com/g27JP2.jpg[/img][/url]
tekrar sineklik ve biraz hagen ile destekledikten sonra artık tasarım aşamasına geçeceğim.
Gnaysler ile sadece örnek amaçlı birkaç tasarım yaptım. Çok basit oldu ama her bir deneme biraz daha birşeyler oturtuyor kafada.
[url=http://hizliresim.com/8PV71A][img]http://i.hizliresim.com/8PV71A.jpg[/img][/url]
Bitmiş halini tekrar paylaşacağım,
[QUOTE=AlperAskan]Karideslere bu denli hacim ayıran çok az kişi var. Tebrik ederim elinize sağlık. Ama bence illa neocaridina türü olacaksa Mavi Kadife, Sarı ateş neon, Blood Mary gibi Kirazdan daha nadir türler bakabilirsiniz. Bu hacimde ıslah ederseniz renkli, iri ve sağlıklı canlılar elde edebilirsiniz hem de yarın öbürgün bu hızlı üreyen canlılara yer bulmakta sıkıntı çekince hobinize yardım ve güzelleştirmesi adına satışını da yapabilirsiniz :)[/QUOTE]
Alper Bey,
Sözünüzü dinledim, 150 adet karışık karides aldım bu gün.
Kiraz, Mavi Kaplan, Sakura, Mavi İnci, Yeşil, Rili karışık geldi. Biraz çeşit olsun artık. [:)]
Teşekkürler,
Herkese selam,
An itibarı ile tankı bozmuş, daha sağlam bir temel ile işe koyulmuş bulunmaktayım.
4 cm. civarı olan sade hagen tabanımın altına 2 cm civarı fındık büyüklüğünde lav kırığı döküp, üzerini sineklik ile kapatıp, leblebi büyüklüğünde lav kırığı ile jbl proflora start kumu karıştırıp tekrar bir katman hazırladım.
[url=http://hizliresim.com/g27JP2][img]http://i.hizliresim.com/g27JP2.jpg[/img][/url]
tekrar sineklik ve biraz hagen ile destekledikten sonra artık tasarım aşamasına geçeceğim.
Gnaysler ile sadece örnek amaçlı birkaç tasarım yaptım. Çok basit oldu ama her bir deneme biraz daha birşeyler oturtuyor kafada.
[url=http://hizliresim.com/8PV71A][img]http://i.hizliresim.com/8PV71A.jpg[/img][/url]
Bitmiş halini tekrar paylaşacağım,
[QUOTE=AlperAskan]Karideslere bu denli hacim ayıran çok az kişi var. Tebrik ederim elinize sağlık. Ama bence illa neocaridina türü olacaksa Mavi Kadife, Sarı ateş neon, Blood Mary gibi Kirazdan daha nadir türler bakabilirsiniz. Bu hacimde ıslah ederseniz renkli, iri ve sağlıklı canlılar elde edebilirsiniz hem de yarın öbürgün bu hızlı üreyen canlılara yer bulmakta sıkıntı çekince hobinize yardım ve güzelleştirmesi adına satışını da yapabilirsiniz :)[/QUOTE]
Alper Bey,
Sözünüzü dinledim, 150 adet karışık karides aldım bu gün.
Kiraz, Mavi Kaplan, Sakura, Mavi İnci, Yeşil, Rili karışık geldi. Biraz çeşit olsun artık. [:)]
Teşekkürler,
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
Tesekkur ederim Tunc Bey,
Dinlenmis sekilde 5 tane 20lt lik damacanam var yaklasik 3 haftadir agizlari acik bir sekilde dinlenmede. Fakat agirlik kaldirmam yasak oldugu icin simdilik kullanamiyorum. Tankta duzeni oturtup karidesleri ekledigimde dinlenmis su ile degisimlere baslayacagim, muhtemelen bir su motoru ile hallederim. Su an tankta canli olmadigi icin sebeke suyu kullanmak zorundayim.
Tesekkur ederim Tunc Bey,
Dinlenmis sekilde 5 tane 20lt lik damacanam var yaklasik 3 haftadir agizlari acik bir sekilde dinlenmede. Fakat agirlik kaldirmam yasak oldugu icin simdilik kullanamiyorum. Tankta duzeni oturtup karidesleri ekledigimde dinlenmis su ile degisimlere baslayacagim, muhtemelen bir su motoru ile hallederim. Su an tankta canli olmadigi icin sebeke suyu kullanmak zorundayim.
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
[QUOTE=mrah][/QUOTE]
Emrah Bey cok tesekkur ederim cevap icin..
Armaturu yapmama yardimci olan arkadas ta power led isik acisindan dolayi sudan biraz daha yukseltmem gerektigini en basta soylemisti.
Ilk etapta soylediklerinizden de yola cikarak gubrelemeye ayni sekilde devam edip co2 ve aydinlatma ile oynamalar yapacagim.
Demir icin onerinizi arastiriyorum simdi.
Sebeke suyu bulundugum bolgede cok berrak geliyor fakat sudaki gaz orani yuksek sanirim. Akvaryuma suyu verirken ve verdikten sonra 6-7 saat cok fazla kabarcik gozlemliyorum isiticiya ve camlara yapisan.
[QUOTE=mrah][/QUOTE]
Emrah Bey cok tesekkur ederim cevap icin..
Armaturu yapmama yardimci olan arkadas ta power led isik acisindan dolayi sudan biraz daha yukseltmem gerektigini en basta soylemisti.
Ilk etapta soylediklerinizden de yola cikarak gubrelemeye ayni sekilde devam edip co2 ve aydinlatma ile oynamalar yapacagim.
Demir icin onerinizi arastiriyorum simdi.
Sebeke suyu bulundugum bolgede cok berrak geliyor fakat sudaki gaz orani yuksek sanirim. Akvaryuma suyu verirken ve verdikten sonra 6-7 saat cok fazla kabarcik gozlemliyorum isiticiya ve camlara yapisan.
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
Gürkan Bey teşekkür ederim cevabınız için.
Aslında tank ve geçen 2 hafta içerisinde yaptıklarım hakkında daha detaylı bilgi verirsem, hatanın temeli daha iyi yansıyacak ve tecrübeli diğer arkadaşlar da yorumlarını daha net yapabileceklerdir.
Aklıma gelen birçok ihtimal var, yapmamam gereken birçok yanlış yaptığımın farkındayım. Bu ilk bitkili deneyimim, çok aceleci davrandım, ışığı çok erken verdim, su değişimlerini aksattım, ince ayar yapamadığım bir regülatörüm vardı..
Bitkiler sanırım sudaki besini yüksek ışık ve Co2 yardımı ile hızla tükettiler ki bitki yapraklarında sararmalar, kararmalar, hatta bazı bitkilerin yapraklarında delinmeler meydana geldi, ilk hafta sonunda gübrelemeye başladım, bitki popülasyonum az olduğu için sanırım, gübrelemeden sonra suda puslanma oldu, rakı dökmüş gibi oldu, su değişimlerini bundan sonra 2 günde bir %40 civarında yapmaya başladım.
Yaptığım yanlışlardan konuya benim gibi çok hakim olmayan arkadaşların da belki dersler çıkaracağını umarak, tankın şu anki halini anlatmak isterim.
[B]1.[/B] Aydınlatma olarak, 72x1w , 46 adet 6500 K , 16 adet 660 nm, 8 adet 450 nm, 2 adet yeşil power led mevcut. akvaryum yüksekliğim 50 cm, armatür ile suyun üst seviyesi arasında 9 cm kadar var. [B][K]4 saat açık, 4 saat kapalı, 4 saat açık, 12 saat kapalı[/K][/B] şekilde ayarlı.
[B]2.[/B] [B][K]Co2, 200 litre tankta dakikada 120-125[/K][/B] damla olacak şekilde ayarlı, maalesef selenoid valfim olmadığı için sürekli açık. Kapatırsam, tekrar aynı ince ayarı yapmam çok uğraştırıyor.
[B]3.[/B] 3 hafta önce boyun ameliyatı geçirdim, ağır kaldırmam yasak, banyo ile akvaryum arasında hortum çektim, direk şebeke suyu veriyorum.
[B]4.[/B] Hiç test kiti edinmedim. PH bile ölçmedim. Bitkilerin ekiminden itibaren ışık kullanmaya başladım, ve bitkiler ekiminden ve tanka suyu dahil etmemden 1.5 - 2 saat sonra fotosenteze başladılar. İlk hafta hiç gübreleme yapmadım, 3. gün %50 civarında su değişimi yaptım. Daha sonra bitki yapraklarında sararmalar, kararmalar ve delinmeler gözlemleyince, bitkilerin sudaki besini tükettiklerini düşünerek Emrah Bey'in de yardımı ile makro gübreleri hazırlayıp direk kullanmaya başladım.
[QUOTE]Potasyum Sülfat için ; To reach your target of 3.2ppm K you will need to add 12.84 grams (equivalent to 2 tsp + 1/2 tsp + 1/16 tsp ) of K2SO4 to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
Magnezum Nitrat için ; To reach your target of 3.2ppm NO3 you will need to add 11.91 grams (equivalent to 2 tsp + 1/4 tsp + 1/8 tsp ) of Mg(NO3)2.6H2O to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
Mono Potasyum Fosfat için ; To reach your target of 0.6ppm PO4 you will need to add 7.74 grams (equivalent to 1 tsp + 1/2 tsp + 1/32 tsp + 1/64 tsp ) of KH2PO4 to your 900mL dosing container. Add 20mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
ölçülerini kullanacağım.
Yani, El daily yöntemi ile (şırınga vasıtasıyla) 13ml potasyum, 12ml Nitrat, 8ml Fosfat solüsyonu eklemeliyim..[/QUOTE]
[B]5.[/B] Aceleci davranarak, makroları kullanıyorum, mikrolara da başlasam ne olur diyerek 1 hafta sonunda [B][K]Reeflowers'ın Aquaplants ferrous ve Aquaplants trace VI[/K][/B] gübrelerini de, üzerindeki talimatlara göre kullanmaya başladım. P.tesi makro, Salı mikro, Çarşamba makro, Perşembe mikro, Cuma makro, Cumartesi boş, Pazar %50 su değişimi şeklinde planlamıştım.
[B]6.[/B] Akvaryuma 1 hafta sonra dış filtre takabildim. Astronun 8,5W 380 l/h filtresini devreye soktum. 2 sepetli, sünger, elyaf ve seramik yüzükler mevcut.
[B]7.[/B]Kurulumda JBL'in Kugeln misketlerinden bitkilere yakın yerlere misketleri 2 ye bölerek 6 adet yerleştirmiştim.
[B]8.[/B] 4. gün ısıtıcı ekledim. 23-24 derece tank.
Şimdilik sadece ne olacağını gözlemlemek adına, deney amaçlı bozmayacağım tankı. Her gözlem eminim biraz daha tecrübe olacaktır benim için. Tankta bitkiler haricinde canlı yok, gübre seviyeleri ile oynayıp hangi gübrenin çokluğunda tanktan nasıl tepkiler alıyorum bunu ölçeceğim. Su bulanıklığını bakteri kültürü ile giderip gideremeyeceğimi gözlemleyeceğim.
Sonunda tankı bozmam gerekse de elbette kurulumu yeniden yapacağım. Bu işe çok heveslendim, yardımlarınızla umarım ben de 4x4 lük bir bitkili kurulumu yapapacağım.
Gürkan Bey teşekkür ederim cevabınız için.
Aslında tank ve geçen 2 hafta içerisinde yaptıklarım hakkında daha detaylı bilgi verirsem, hatanın temeli daha iyi yansıyacak ve tecrübeli diğer arkadaşlar da yorumlarını daha net yapabileceklerdir.
Aklıma gelen birçok ihtimal var, yapmamam gereken birçok yanlış yaptığımın farkındayım. Bu ilk bitkili deneyimim, çok aceleci davrandım, ışığı çok erken verdim, su değişimlerini aksattım, ince ayar yapamadığım bir regülatörüm vardı..
Bitkiler sanırım sudaki besini yüksek ışık ve Co2 yardımı ile hızla tükettiler ki bitki yapraklarında sararmalar, kararmalar, hatta bazı bitkilerin yapraklarında delinmeler meydana geldi, ilk hafta sonunda gübrelemeye başladım, bitki popülasyonum az olduğu için sanırım, gübrelemeden sonra suda puslanma oldu, rakı dökmüş gibi oldu, su değişimlerini bundan sonra 2 günde bir %40 civarında yapmaya başladım.
Yaptığım yanlışlardan konuya benim gibi çok hakim olmayan arkadaşların da belki dersler çıkaracağını umarak, tankın şu anki halini anlatmak isterim.
[B]1.[/B] Aydınlatma olarak, 72x1w , 46 adet 6500 K , 16 adet 660 nm, 8 adet 450 nm, 2 adet yeşil power led mevcut. akvaryum yüksekliğim 50 cm, armatür ile suyun üst seviyesi arasında 9 cm kadar var. [B][K]4 saat açık, 4 saat kapalı, 4 saat açık, 12 saat kapalı[/K][/B] şekilde ayarlı.
[B]2.[/B] [B][K]Co2, 200 litre tankta dakikada 120-125[/K][/B] damla olacak şekilde ayarlı, maalesef selenoid valfim olmadığı için sürekli açık. Kapatırsam, tekrar aynı ince ayarı yapmam çok uğraştırıyor.
[B]3.[/B] 3 hafta önce boyun ameliyatı geçirdim, ağır kaldırmam yasak, banyo ile akvaryum arasında hortum çektim, direk şebeke suyu veriyorum.
[B]4.[/B] Hiç test kiti edinmedim. PH bile ölçmedim. Bitkilerin ekiminden itibaren ışık kullanmaya başladım, ve bitkiler ekiminden ve tanka suyu dahil etmemden 1.5 - 2 saat sonra fotosenteze başladılar. İlk hafta hiç gübreleme yapmadım, 3. gün %50 civarında su değişimi yaptım. Daha sonra bitki yapraklarında sararmalar, kararmalar ve delinmeler gözlemleyince, bitkilerin sudaki besini tükettiklerini düşünerek Emrah Bey'in de yardımı ile makro gübreleri hazırlayıp direk kullanmaya başladım.
[QUOTE]Potasyum Sülfat için ; To reach your target of 3.2ppm K you will need to add 12.84 grams (equivalent to 2 tsp + 1/2 tsp + 1/16 tsp ) of K2SO4 to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
Magnezum Nitrat için ; To reach your target of 3.2ppm NO3 you will need to add 11.91 grams (equivalent to 2 tsp + 1/4 tsp + 1/8 tsp ) of Mg(NO3)2.6H2O to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
Mono Potasyum Fosfat için ; To reach your target of 0.6ppm PO4 you will need to add 7.74 grams (equivalent to 1 tsp + 1/2 tsp + 1/32 tsp + 1/64 tsp ) of KH2PO4 to your 900mL dosing container. Add 20mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
ölçülerini kullanacağım.
Yani, El daily yöntemi ile (şırınga vasıtasıyla) 13ml potasyum, 12ml Nitrat, 8ml Fosfat solüsyonu eklemeliyim..[/QUOTE]
[B]5.[/B] Aceleci davranarak, makroları kullanıyorum, mikrolara da başlasam ne olur diyerek 1 hafta sonunda [B][K]Reeflowers'ın Aquaplants ferrous ve Aquaplants trace VI[/K][/B] gübrelerini de, üzerindeki talimatlara göre kullanmaya başladım. P.tesi makro, Salı mikro, Çarşamba makro, Perşembe mikro, Cuma makro, Cumartesi boş, Pazar %50 su değişimi şeklinde planlamıştım.
[B]6.[/B] Akvaryuma 1 hafta sonra dış filtre takabildim. Astronun 8,5W 380 l/h filtresini devreye soktum. 2 sepetli, sünger, elyaf ve seramik yüzükler mevcut.
[B]7.[/B]Kurulumda JBL'in Kugeln misketlerinden bitkilere yakın yerlere misketleri 2 ye bölerek 6 adet yerleştirmiştim.
[B]8.[/B] 4. gün ısıtıcı ekledim. 23-24 derece tank.
Şimdilik sadece ne olacağını gözlemlemek adına, deney amaçlı bozmayacağım tankı. Her gözlem eminim biraz daha tecrübe olacaktır benim için. Tankta bitkiler haricinde canlı yok, gübre seviyeleri ile oynayıp hangi gübrenin çokluğunda tanktan nasıl tepkiler alıyorum bunu ölçeceğim. Su bulanıklığını bakteri kültürü ile giderip gideremeyeceğimi gözlemleyeceğim.
Sonunda tankı bozmam gerekse de elbette kurulumu yeniden yapacağım. Bu işe çok heveslendim, yardımlarınızla umarım ben de 4x4 lük bir bitkili kurulumu yapapacağım.
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
Herkese merhaba,
Tankımın 2.haftasında maalesef yosun sorunu ile karşılaştım.
[url=http://hizliresim.com/AnBLNQ][img]http://i.hizliresim.com/AnBLNQ.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/bkNr0Y][img]http://i.hizliresim.com/bkNr0Y.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/6r391N][img]http://i.hizliresim.com/6r391N.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/DBnPA1][img]http://i.hizliresim.com/DBnPA1.jpg[/img][/url]
Camlarda hiç yosun oluşmamasına karşın, kum üzerinde, bitki yapraklarında ve taşlarda yeşil yosun oluşumu başladı. Test kitlerini edinmediğim için şu an su değerlerini ölçemiyorum.
Bitki yapraklarında sararma ve kararmalar oluşmaya başladığından kendi yaptığım potasyum gübresini kullanmaya başladım, günde 4+4 saat aydınlatma sürem var. Co2 saniyede 2 damla olacak şekilde sürekli açık.
Yardım ve önerilerinizi bekliyorum.
Teşekkürler,
Herkese merhaba,
Tankımın 2.haftasında maalesef yosun sorunu ile karşılaştım.
[url=http://hizliresim.com/AnBLNQ][img]http://i.hizliresim.com/AnBLNQ.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/bkNr0Y][img]http://i.hizliresim.com/bkNr0Y.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/6r391N][img]http://i.hizliresim.com/6r391N.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/DBnPA1][img]http://i.hizliresim.com/DBnPA1.jpg[/img][/url]
Camlarda hiç yosun oluşmamasına karşın, kum üzerinde, bitki yapraklarında ve taşlarda yeşil yosun oluşumu başladı. Test kitlerini edinmediğim için şu an su değerlerini ölçemiyorum.
Bitki yapraklarında sararma ve kararmalar oluşmaya başladığından kendi yaptığım potasyum gübresini kullanmaya başladım, günde 4+4 saat aydınlatma sürem var. Co2 saniyede 2 damla olacak şekilde sürekli açık.
Yardım ve önerilerinizi bekliyorum.
Teşekkürler,
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
[QUOTE=mrah]
Hayirli olsun, buyuk bi masraftan kurtulmaniza sevindim. [:)]
[/QUOTE]
Sayenizde oldu, konu icin tekrar tekrar tesekkur ederim. Canli olarak 200 litre tanki sadece karideslere ayirmayi dusunuyorum. [:)] Su an bitki sayim cok az. Akvaryum tanitimi profilimde mevcut.
[QUOTE=mrah]
demir icin [URL=http://www.e-tartes.com/GUBRE-LIBREL-FE-DP-DTPA-SELATLI-DEMIR.html]bu[/URL] urunu gonul rahatligiyla kullanabilirsiniz.
[/QUOTE]
Onerdigim urun dediginiz bu sanirim?
[QUOTE=mrah]
Hayirli olsun, buyuk bi masraftan kurtulmaniza sevindim. [:)]
[/QUOTE]
Sayenizde oldu, konu icin tekrar tekrar tesekkur ederim. Canli olarak 200 litre tanki sadece karideslere ayirmayi dusunuyorum. [:)] Su an bitki sayim cok az. Akvaryum tanitimi profilimde mevcut.
[QUOTE=mrah]
demir icin [URL=http://www.e-tartes.com/GUBRE-LIBREL-FE-DP-DTPA-SELATLI-DEMIR.html]bu[/URL] urunu gonul rahatligiyla kullanabilirsiniz.
[/QUOTE]
Onerdigim urun dediginiz bu sanirim?
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Emrah Bey merhaba,
Konunuza bitkili tanka geçiş yapmayı planladığım, 72x1w power led armatürümü hazırlayıp, co2 sistemini kurduğum dönemde denk geldim ki, hi-tech bir tankta gübrelemenin ne derece önemli olduğunu öğrenmemle birlikte, oturup kara kara piyasanın hazır gübrelerinin ne kadar pahalı olduğunu ve ne yapacağımı düşündüğüm bir dönemdi..
Hemen internet üzerinden ürünleri sipariş ettim, sağolsunlar dün kargoya vermişler, bugün elime ulaştı.. Banka havalesi ile, kargo dahil 39,50 TL ödedim..
[url=http://hizliresim.com/JqvAkJ][img]http://i.hizliresim.com/JqvAkJ.jpg[/img][/url]
1000 ml'lik kavanozlar edindim, fakat silme dolu olduğunda 1000 ml ediyormuş maalesef. Bu yüzden solüsyonları 900ml hazırladım.
Distile su için, benzinliklerde satılan akü sularından aldım. 500ml'si 1.25 TL.
[url=http://hizliresim.com/3vdLAp][img]http://i.hizliresim.com/3vdLAp.jpg[/img][/url]
Hassas tartım vardı zaten..
[url=http://hizliresim.com/R1qk0Z][img]http://i.hizliresim.com/R1qk0Z.jpg[/img][/url]
Böylelikle kavanozlarda;
900 ml saf suda 100 gr. Potasyum Sulfat,
900 ml saf suda 100 gr. Magnezyum Nitrat,
900 ml saf suda 20 gr. Potasyum Fosfat çözeltilerini hazırlamış oldum.
[url=http://hizliresim.com/kGlB9v][img]http://i.hizliresim.com/kGlB9v.jpg[/img][/url]
Akü sularını yeni aldığım için suyun derecesi oldukça soğuktu. Karışımları yaptıktan sonra kavanozları biraz ısı ile daha hızlı eriyeceklerini düşünerek peteğin üzerine koydum ki öyle de oldu.
[B]Potasyum Sülfat için ;[/B] To reach your target of 3.2ppm K you will need to add [B][K]12.84 grams[/K][/B] (equivalent to 2 tsp + 1/2 tsp + 1/16 tsp ) of K2SO4 to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
[B]Magnezum Nitrat için ;[/B] To reach your target of 3.2ppm NO3 you will need to add [B][K]11.91 grams[/K][/B] (equivalent to 2 tsp + 1/4 tsp + 1/8 tsp ) of Mg(NO3)2.6H2O to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
[B]Mono Potasyum Fosfat için ;[/B] To reach your target of 0.6ppm PO4 you will need to add [B][K]7.74 grams[/K][/B] (equivalent to 1 tsp + 1/2 tsp + 1/32 tsp + 1/64 tsp ) of KH2PO4 to your 900mL dosing container. Add 20mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
ölçülerini kullanacağım.
Yani, El daily yöntemi ile (şırınga vasıtasıyla) [K][B]13ml potasyum, 12ml Nitrat, 8ml Fosfat[/B][/K] solüsyonu eklemeliyim..
Demir elementi için yazdıklarınızı sonradan gördüğüm için siparişini vermemiş bulundum. Bu yüzden micro elementler için şimdilik piyasadan hazır gübre alacağım. Bunun için bir öneriniz var mıdır?
Hazırlamış olduğum solüsyonlar için görüşünüz nedir? Solüsyonları hangi sıklıkta, haftada nasıl periyodlarla vermeliyim?
Teşekkürler,
Emrah Bey merhaba,
Konunuza bitkili tanka geçiş yapmayı planladığım, 72x1w power led armatürümü hazırlayıp, co2 sistemini kurduğum dönemde denk geldim ki, hi-tech bir tankta gübrelemenin ne derece önemli olduğunu öğrenmemle birlikte, oturup kara kara piyasanın hazır gübrelerinin ne kadar pahalı olduğunu ve ne yapacağımı düşündüğüm bir dönemdi..
Hemen internet üzerinden ürünleri sipariş ettim, sağolsunlar dün kargoya vermişler, bugün elime ulaştı.. Banka havalesi ile, kargo dahil 39,50 TL ödedim..
[url=http://hizliresim.com/JqvAkJ][img]http://i.hizliresim.com/JqvAkJ.jpg[/img][/url]
1000 ml'lik kavanozlar edindim, fakat silme dolu olduğunda 1000 ml ediyormuş maalesef. Bu yüzden solüsyonları 900ml hazırladım.
Distile su için, benzinliklerde satılan akü sularından aldım. 500ml'si 1.25 TL.
[url=http://hizliresim.com/3vdLAp][img]http://i.hizliresim.com/3vdLAp.jpg[/img][/url]
Hassas tartım vardı zaten..
[url=http://hizliresim.com/R1qk0Z][img]http://i.hizliresim.com/R1qk0Z.jpg[/img][/url]
Böylelikle kavanozlarda;
900 ml saf suda 100 gr. Potasyum Sulfat,
900 ml saf suda 100 gr. Magnezyum Nitrat,
900 ml saf suda 20 gr. Potasyum Fosfat çözeltilerini hazırlamış oldum.
[url=http://hizliresim.com/kGlB9v][img]http://i.hizliresim.com/kGlB9v.jpg[/img][/url]
Akü sularını yeni aldığım için suyun derecesi oldukça soğuktu. Karışımları yaptıktan sonra kavanozları biraz ısı ile daha hızlı eriyeceklerini düşünerek peteğin üzerine koydum ki öyle de oldu.
[B]Potasyum Sülfat için ;[/B] To reach your target of 3.2ppm K you will need to add [B][K]12.84 grams[/K][/B] (equivalent to 2 tsp + 1/2 tsp + 1/16 tsp ) of K2SO4 to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
[B]Magnezum Nitrat için ;[/B] To reach your target of 3.2ppm NO3 you will need to add [B][K]11.91 grams[/K][/B] (equivalent to 2 tsp + 1/4 tsp + 1/8 tsp ) of Mg(NO3)2.6H2O to your 900mL dosing container. Add 100mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
[B]Mono Potasyum Fosfat için ;[/B] To reach your target of 0.6ppm PO4 you will need to add [B][K]7.74 grams[/K][/B] (equivalent to 1 tsp + 1/2 tsp + 1/32 tsp + 1/64 tsp ) of KH2PO4 to your 900mL dosing container. Add 20mL of that mix to your 200L aquarium to yield:
ölçülerini kullanacağım.
Yani, El daily yöntemi ile (şırınga vasıtasıyla) [K][B]13ml potasyum, 12ml Nitrat, 8ml Fosfat[/B][/K] solüsyonu eklemeliyim..
Demir elementi için yazdıklarınızı sonradan gördüğüm için siparişini vermemiş bulundum. Bu yüzden micro elementler için şimdilik piyasadan hazır gübre alacağım. Bunun için bir öneriniz var mıdır?
Hazırlamış olduğum solüsyonlar için görüşünüz nedir? Solüsyonları hangi sıklıkta, haftada nasıl periyodlarla vermeliyim?
Teşekkürler,
100 X 40 X 50h Bitkili/karides Tank Kurulumu
[QUOTE=AlperAskan]Karideslere bu denli hacim ayıran çok az kişi var. Tebrik ederim elinize sağlık. Ama bence illa neocaridina türü olacaksa Mavi Kadife, Sarı ateş neon, Blood Mary gibi Kirazdan daha nadir türler bakabilirsiniz. Bu hacimde ıslah ederseniz renkli, iri ve sağlıklı canlılar elde edebilirsiniz hem de yarın öbürgün bu hızlı üreyen canlılara yer bulmakta sıkıntı çekince hobinize yardım ve güzelleştirmesi adına satışını da yapabilirsiniz :)[/QUOTE]
Alper Bey ilginiz icin teşekkür ederim.
Bu tankı kurmamdaki ilk amaç, yeni yaptığım armatür ile zemin bitkileri beslemekti. Işık ve co2 kullanmamdan dolayı bitkilerin besin ihtiyacini ve bu besinlerin de karideslere zarar verebileceğini goz önünde bulundurarak, red cherry lerinde en dayanıklı neocaridina türleri olduğunu bildiğimden bu türü tercih etmiştim.
Dediğiniz gibi, daha önce sadece tankın ihtiyaçlarını karşılamak üzere kiraz karideslerden hobicilere uygun fiyatla verdiğim oldu.
Bitkilere sunduğum besinlerden yine etkilenmeyecek, daha dayanıklı karides çeşitleri var ise tabii ki seve seve bakmak isterim.
Saygılar..
[QUOTE=AlperAskan]Karideslere bu denli hacim ayıran çok az kişi var. Tebrik ederim elinize sağlık. Ama bence illa neocaridina türü olacaksa Mavi Kadife, Sarı ateş neon, Blood Mary gibi Kirazdan daha nadir türler bakabilirsiniz. Bu hacimde ıslah ederseniz renkli, iri ve sağlıklı canlılar elde edebilirsiniz hem de yarın öbürgün bu hızlı üreyen canlılara yer bulmakta sıkıntı çekince hobinize yardım ve güzelleştirmesi adına satışını da yapabilirsiniz :)[/QUOTE]
Alper Bey ilginiz icin teşekkür ederim.
Bu tankı kurmamdaki ilk amaç, yeni yaptığım armatür ile zemin bitkileri beslemekti. Işık ve co2 kullanmamdan dolayı bitkilerin besin ihtiyacini ve bu besinlerin de karideslere zarar verebileceğini goz önünde bulundurarak, red cherry lerinde en dayanıklı neocaridina türleri olduğunu bildiğimden bu türü tercih etmiştim.
Dediğiniz gibi, daha önce sadece tankın ihtiyaçlarını karşılamak üzere kiraz karideslerden hobicilere uygun fiyatla verdiğim oldu.
Bitkilere sunduğum besinlerden yine etkilenmeyecek, daha dayanıklı karides çeşitleri var ise tabii ki seve seve bakmak isterim.
Saygılar..
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
KULLANICILAR
- 25 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
