ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Giresun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Haziran 2016 04:57
Son Ziyaret:
31 Aralık 2017 04:59
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alaaddin
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Giresun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
120x50x50...
10d 4e sarı prenses.
4d 2e mavi prenses.
sağlıklı hobi dileğimiz...
umitlee sana minnettarım...
SON 9 MESAJI
Yeni Doğan Yavru Hakkında Bilginize İhtiyacım Var
Arkadaşlar herkese tekrardan selamlar.
1 adet hamile mavi prenses balığım(6 cm) bu akşam yavrulukta ağzından aralıklı zamanlarda toplam 11 yavru bıraktı.
Bu yavrulardan biri durduk yere öldü.
2 sorum olacaktı siz değerli akvaristlere:
1. Bu balığın ölüm ebebi kendini kurtaramaması mıdır yoksa ben mi bir hata etmiş olabilirim?( hiç dokunmadım halen daha akvaryuma)
2. Şu an doğan balıkların protein keseleri var mı yoksa onları an itibariyle yemlemeli miyim ya da yarın mı yemlemeye başlamalıyım?
Arkadaşlar herkese tekrardan selamlar.
1 adet hamile mavi prenses balığım(6 cm) bu akşam yavrulukta ağzından aralıklı zamanlarda toplam 11 yavru bıraktı.
Bu yavrulardan biri durduk yere öldü.
2 sorum olacaktı siz değerli akvaristlere:
1. Bu balığın ölüm ebebi kendini kurtaramaması mıdır yoksa ben mi bir hata etmiş olabilirim?( hiç dokunmadım halen daha akvaryuma)
2. Şu an doğan balıkların protein keseleri var mı yoksa onları an itibariyle yemlemeli miyim ya da yarın mı yemlemeye başlamalıyım?
Akvaryum Tanıtımı Ve Yaşadığım Problemler
Aynı dediğiniz olaylar oluyor akvaryumda. İç filtrenin altına toplanıyor pislikler. Uygun bir konuma hava motoru ve hava taşı koymayı planlıyorum. Zaten iç filtre epey bir ses yapıyor ve can sıkıyor. Temizlerken de pislikleri dışa vermesi cabası. Genel bir dekor değişimi yapılıp bu konu üzerinde gerekli çalışmaları yapacağım. Bunu yaparken de tek tek emin olmadığım balıklarda anüs vent kontrolü de yapmayı düşünüyorum. 1 sp daha tüpçük çıkardı ve çiftleşmesini bekliyorum. Ağzına yumurta aldığında bu değişim gerçekleşecek. Bilgiler için teşekkür ederim.
Aynı dediğiniz olaylar oluyor akvaryumda. İç filtrenin altına toplanıyor pislikler. Uygun bir konuma hava motoru ve hava taşı koymayı planlıyorum. Zaten iç filtre epey bir ses yapıyor ve can sıkıyor. Temizlerken de pislikleri dışa vermesi cabası. Genel bir dekor değişimi yapılıp bu konu üzerinde gerekli çalışmaları yapacağım. Bunu yaparken de tek tek emin olmadığım balıklarda anüs vent kontrolü de yapmayı düşünüyorum. 1 sp daha tüpçük çıkardı ve çiftleşmesini bekliyorum. Ağzına yumurta aldığında bu değişim gerçekleşecek. Bilgiler için teşekkür ederim.
Sarı Prenses Cinsiyeti Ne Olabilir?
Aşağıda resimleri olan sarı prensesin cinsi ne olabilir?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172331051.jpg[/IMG]
Aşağıda resimleri olan sarı prensesin cinsi ne olabilir?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172330461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172331051.jpg[/IMG]
Bu Sarı Prensesin Cinsi Nedir?
Arkadaşlar herkese selamlar. Aşağıda resimleri olan sarı prensesimin cinsini merak ediyorum. Rengi de biraz turuncuya dönük sarı renkte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172323281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172324081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172324401.jpg[/IMG]
Arkadaşlar herkese selamlar. Aşağıda resimleri olan sarı prensesimin cinsini merak ediyorum. Rengi de biraz turuncuya dönük sarı renkte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172323281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172324081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020172324401.jpg[/IMG]
Akvaryum Tanıtımı Ve Yaşadığım Problemler
Sayfada yazılanları okudum. Tür değişikliği ve denemeler sizde epey tecrübe oluşturmuştur sanırım. İç filtreyi çıkarıp hava taşı veya dibe konulan süngerli filtrelerden kullanmayı düşünüyorum. Aldığım ürünler geldiğinde akvaryum temizliği yaparken gerekli denemeleri de yapmayı düşünüyorum. Taş dizilimini de orada resimde gördüğüm şekle sokmayı deneyeceğim.
Fakat bulunduğum yerde petshopçular dişi balık istiyorsun dişi diye veriyor. Ben de dişi sanıyorum, akvaryuma koyup aradan birkaç gün geçtiğinde erkek olduğunu görüyorum. Bu durumu birkaç defa yaşadım. Sanırım kolonideki erkekleri takas yoluna gideceğim dişilerle ancak Giresun'da bulabilecek miyim takas edecek birilerini bilmiyorum. Deneyip göreceğiz.
Size bir sorum olacak:
Dış filtrenin olduğu tarafta hiç pislik olmuyor bende, su da cam gibi o tarafta. Fakat iç filtrenin olduğu tarafta hem yerlerde dışkı birikintisi oluyor(özellikle kıyı kesimde) hem de kum tanecikleri kalkıyor. Yani akvaryumun bir tarafı cam gibi ve yerler tertemiz, diğer tarafı biraz tozlu ve yerler kirli oluyor. Bu duruma nasıl bir çözüm bulabilirim dersiniz?
Sayfada yazılanları okudum. Tür değişikliği ve denemeler sizde epey tecrübe oluşturmuştur sanırım. İç filtreyi çıkarıp hava taşı veya dibe konulan süngerli filtrelerden kullanmayı düşünüyorum. Aldığım ürünler geldiğinde akvaryum temizliği yaparken gerekli denemeleri de yapmayı düşünüyorum. Taş dizilimini de orada resimde gördüğüm şekle sokmayı deneyeceğim.
Fakat bulunduğum yerde petshopçular dişi balık istiyorsun dişi diye veriyor. Ben de dişi sanıyorum, akvaryuma koyup aradan birkaç gün geçtiğinde erkek olduğunu görüyorum. Bu durumu birkaç defa yaşadım. Sanırım kolonideki erkekleri takas yoluna gideceğim dişilerle ancak Giresun'da bulabilecek miyim takas edecek birilerini bilmiyorum. Deneyip göreceğiz.
Size bir sorum olacak:
Dış filtrenin olduğu tarafta hiç pislik olmuyor bende, su da cam gibi o tarafta. Fakat iç filtrenin olduğu tarafta hem yerlerde dışkı birikintisi oluyor(özellikle kıyı kesimde) hem de kum tanecikleri kalkıyor. Yani akvaryumun bir tarafı cam gibi ve yerler tertemiz, diğer tarafı biraz tozlu ve yerler kirli oluyor. Bu duruma nasıl bir çözüm bulabilirim dersiniz?
Akvaryum Tanıtımı Ve Yaşadığım Problemler
Selam arkadaşlar. Size akvaryumumu tanıtmak ve değerli fikirlerinizden istifade etmek istiyorum.
120x50x50 ebatlarında,300 litre akvaryumum var(ayrıca yaklaşık 35-40 litrelik bir tane de yedek akvaryum). Ön cam ve sağ cam ekstra clear. Mdf taç kapaklı ve dolaplı. İçinde 50 kg 0.5 ile 1.5mm arası karma beyaz silis kum mevcut. 2 adet 60 cm 18w grolüx ve aquastar t8 floresan var(akşam 6-12 arası otomatik priz açıp kapatıyor). Tetra ex1200 plus dış filtre, sobo wp707 köşe iç filtre, 300w tetra ht ısıtıcı(sıcaklık 25 derecede sabit tutuluyor) mevcut. Ayrıca akvaryum içinde 2 tane küçük dekor küp, 2 tane de büyük dekor küp mevcut. İçinde bolca kaya mevcut. Bu kayaları deniz ve dere kenarından seçerek topladım,yıkadım temizledim(suya salınım yapmıyor). Bitkili tank yapmadım çünkü ilk deneyimim ve hobiyi ilerletip kendimce yeterli bilgim olduğunda öyle birşey düşünüyorum.
[B]Dış filtrede 4 sepet alttan üste doğru dizilim şu şekilde:[/B]
[K]En alt:[/K] yeterli seramik halka ve yarımlık siyah sünger
[K]1 üstü: [/K]yeterli lav taşı kırığı ve yarımlık siyah sünger
[K]2 üstü:[/K] yeterli lav taşı kırığı ve yarımlık siyah sünger
[K]En üst sepet:[/K] yarımlık siyah sünger, sera elyaf ve keçe
şeklindedir. iç filtrenin kendi süngerlerini kullanıyorum şimdilik.
Ayrıca iki adet taşa sarılı anubias da tankta mevcut. Birisi yeni yaprak çıkardı ve gelişiyorlar.
[K]Akvaryumda şu an için bulunan canlılar:[/K] Tam damızlık ve anaç altı karma olarak 14 sarı prenses ile 6 mavi prenses mevcut.
[K]Kullandığım yemler ise şu şekilde:[/K] nls cichlid formula, sera granugreen, vipangran, granured, nls tablet yem, ilk başta aldığım karma bir yem ile kabuksuz artemia kullanıyorum. Arada bir marul ve haşlanmış havuç takviyesi de yapıyorum. Genelde günde sabah ve akşam 2 kez yemleme yapıyorum. Bazen aç bırakıyorum.
[K]Kullandığım su[/K] köyde bulunduğum için köy suyu(dağlardan gelen temiz bir su). ph 6.5 civarı idi.ph artırmak için su değişimlerinde kaya tuzu ve karbonat eritip ekliyorum suya. Sudaki klor oranı 0 olduğundan suyu dinlendirme yapmıyorum. Akvaryumdaki su ile aynı ısıda su eklemesi yapıyorum. Haftada 1 kere ortalama %50 su değiştiriyorum ve dip çekimi yapıyorum. Akvaryumdaki balıklar gayet memnun görünüyorlar genel itibariyle. Daha yeni 2 tane tekli kuluçka makinesi, Quik sb-1102 tek çıkışlı hava motoru, çeşitli hava taşları, hava veren büyük boy üretim filtresi(akvaryum daha bol oksijenli olsun diye kullanacağım bunu) aldım. Akvaryumda dekor düzeni değişikliğine gitmeyi düşünüyorum. Fakat bazı sorunlarım mevcut. Bu sorunlarıma yardımcı olabilecek ve varsa değerli fikirlerini sunacak tüm kardeşlerime şimdiden teşekkürü bir borç bilirim.
Şimdi gelelim sorunlarıma:[:)] (Fotoğraflar en altta eklendi)
[K]1. [/K]Balıkları elime alıp anüs vent kontrolü bile yaptığım halde bazı balıkların cinsiyetini çözemiyorum. 1e ve en az 3d oranını tutturamadıysam kolonide bu büyük bir sorun olur mu?( Şu ana kadar sorun olmadı gözlemlerim kadarıyla)
[K]2.[/K] [B](Bu sorun çok canımı sıkıyor).[/B] Silis kumu ilk aldığımda en az 6 tur yıkadım öyle koydum akvaryuma. 1 hafta iç filtrede aktif karbon kullandım zaten su 1 günde cam gibi oldu. Fakat bir süre sonra suyun içinde, özellikle iç filtrenin olduğu kısımda, havada uçuşan silis kum partikülleri gördüm ve bu sorun hala devam ediyor. Bunların kum zerreciği olduğuna eminim çünkü bitkilerin üzerinde, taşların üzerinde, hortumların üzerinde var. Silince çıkıyor ama yine birikiyor. Ayrıca suda uçuşanlar suyun berraklığını, görüntüyü bozuyorlar. Acayip şekilde taktım bu duruma. Bu problemi tamamen nasıl çözebilirim? (acaba kumu hep çıkarıp, kurutup, eleyip tekrar yıkayıp öyle mi koysam akvaryuma??? ya da kumu mu değiştirsem???)
[K]3. [/K]Akvaryumu kuralı 45 gün falan oldu ve dış filtre hortumları bayağı kirli durumda. Dış filtre temizliği için biraz daha bekleyeyim mi yoksa dış filtre ve hortum temizliğini acilen yapayım mı?
[K]4. [/K]Sobo köşe filtre biraz kulak tırmalayan bir ses çıkarıyor bu sese nasıl çözüm bulabilirim?
[K]5. [/K]Hava motoru geldiğinde, iç filtreyi çıkarıp onun yerine 15 cm çapındaki üretim filtresine hortumu bağlayıp onu mu kullanayım ya da iç filtrenin haricinde akvaryumun ortasında arka tarafa üretim filtresini de ekleyip ikisini birlikte kullansam sorun olur mu?
[K]6.[/K] Ortalama 5 cm olan mavi prensesi aldığımda ağzında yavru vardı ama kaçıncı günüydü bilmiyorum. Ben de onu küçük tanka aldım ve orda tuttum. Fakat yavru tankında ısıtıcı ve filtre olmadığından, her gün ana tanktan su değişimi yaptığım halde, onu ana tanka geri aldım ve kendi yapımım olan şişeden, bol delik açarak yaptığım yavruluğa koydum. İç filtre hafiften yavruluğa dönük sirkülasyon olması açısından. Ben bu hamile dişi, yavruları kendisi kussun ve öğrensin istiyorum. Böyle şekilde kendisi kusana kadar bekletsem yavrulukta ve ardından doğan yavruları da bu yavrulukta büyütüp, yeterli boya geldiklerinde ana tanka bıraksam sorun olur mu(Zaten küçük olduğu için çok yavru vereceğini sanmıyorum? Ya da yavru tankını faaliyete geçirip, içine ısıtıcı ve hava motoruna bağlı küçük bir üretim filtresi koyarak orada büyütüp sonra ana tanka mı koyayım?)
[K]7. [/K]Aynı zamanda 3 gün önce yaklaşık 11-12 cm boyundaki sarı prenseslerin biri de ağzına yumurta aldı ve şu an ağzı dolu. Fakat onu ana tanktan ve diğer balıkların arasından hiç ayırmadım. Şimdilik rahat gibi ana tankta. Peşine takılanlar olunca genelde tankın ortasındaki arkada bulunan anubiasların arkasına kaçıp orada yatışa geçiyor. Ben bu hamile dişimi ayırayım mı yoksa ana tankta hamileliğini sürdürsün mü? Ayrıca 13-14. günde kusturayım mı, yoksa 17-18. günde ayırıp yavruluğa alıp yavrularını kendinin bırakmasını mı bekleyeyim. Doğumu ana tankta yapsın istemiyorum çünkü diğer balıkların yavruları yiyeceğini düşünüyorum. Elimde 2 adet tekli meç marka ufak kuluçka makinesi mevcut. Yavru almak istiyorum, gelişimleri nasıl öğrenmek tecrübe etmek istiyorum. Sizce en uygun yöntem hangisi?
[K]8.[/K] Sizce dekor nasıl ya da daha iyi nasıl olabilir?
[K]9.[/K] Sizin belirtebileceğiniz, tecrübelerinizden gelen değerli bilgileriniz?
Sürekli bu forumu, vidyoları vs. takip etmeye çalışıyorum. Bu hobiye ne zamandır başlamak istiyordum bu sene nasip oldu. Bu akvaryumu kurarken ve devamlı olarak, her sorunumda ve her daim yanımda olan [B][K]ümitlee[/K][/B] ağabeyime de yeri gelmişken teşekkür ederim. Hepinize sağlıklı ve keyifli hobiler dilerim.
[B]Not: [/B]Fotoğraflar aşağıdadır[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170343161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170343561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170344511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170345251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170346011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170346401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170347301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170348251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170349111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170349481.jpg[/IMG]
Selam arkadaşlar. Size akvaryumumu tanıtmak ve değerli fikirlerinizden istifade etmek istiyorum.
120x50x50 ebatlarında,300 litre akvaryumum var(ayrıca yaklaşık 35-40 litrelik bir tane de yedek akvaryum). Ön cam ve sağ cam ekstra clear. Mdf taç kapaklı ve dolaplı. İçinde 50 kg 0.5 ile 1.5mm arası karma beyaz silis kum mevcut. 2 adet 60 cm 18w grolüx ve aquastar t8 floresan var(akşam 6-12 arası otomatik priz açıp kapatıyor). Tetra ex1200 plus dış filtre, sobo wp707 köşe iç filtre, 300w tetra ht ısıtıcı(sıcaklık 25 derecede sabit tutuluyor) mevcut. Ayrıca akvaryum içinde 2 tane küçük dekor küp, 2 tane de büyük dekor küp mevcut. İçinde bolca kaya mevcut. Bu kayaları deniz ve dere kenarından seçerek topladım,yıkadım temizledim(suya salınım yapmıyor). Bitkili tank yapmadım çünkü ilk deneyimim ve hobiyi ilerletip kendimce yeterli bilgim olduğunda öyle birşey düşünüyorum.
[B]Dış filtrede 4 sepet alttan üste doğru dizilim şu şekilde:[/B]
[K]En alt:[/K] yeterli seramik halka ve yarımlık siyah sünger
[K]1 üstü: [/K]yeterli lav taşı kırığı ve yarımlık siyah sünger
[K]2 üstü:[/K] yeterli lav taşı kırığı ve yarımlık siyah sünger
[K]En üst sepet:[/K] yarımlık siyah sünger, sera elyaf ve keçe
şeklindedir. iç filtrenin kendi süngerlerini kullanıyorum şimdilik.
Ayrıca iki adet taşa sarılı anubias da tankta mevcut. Birisi yeni yaprak çıkardı ve gelişiyorlar.
[K]Akvaryumda şu an için bulunan canlılar:[/K] Tam damızlık ve anaç altı karma olarak 14 sarı prenses ile 6 mavi prenses mevcut.
[K]Kullandığım yemler ise şu şekilde:[/K] nls cichlid formula, sera granugreen, vipangran, granured, nls tablet yem, ilk başta aldığım karma bir yem ile kabuksuz artemia kullanıyorum. Arada bir marul ve haşlanmış havuç takviyesi de yapıyorum. Genelde günde sabah ve akşam 2 kez yemleme yapıyorum. Bazen aç bırakıyorum.
[K]Kullandığım su[/K] köyde bulunduğum için köy suyu(dağlardan gelen temiz bir su). ph 6.5 civarı idi.ph artırmak için su değişimlerinde kaya tuzu ve karbonat eritip ekliyorum suya. Sudaki klor oranı 0 olduğundan suyu dinlendirme yapmıyorum. Akvaryumdaki su ile aynı ısıda su eklemesi yapıyorum. Haftada 1 kere ortalama %50 su değiştiriyorum ve dip çekimi yapıyorum. Akvaryumdaki balıklar gayet memnun görünüyorlar genel itibariyle. Daha yeni 2 tane tekli kuluçka makinesi, Quik sb-1102 tek çıkışlı hava motoru, çeşitli hava taşları, hava veren büyük boy üretim filtresi(akvaryum daha bol oksijenli olsun diye kullanacağım bunu) aldım. Akvaryumda dekor düzeni değişikliğine gitmeyi düşünüyorum. Fakat bazı sorunlarım mevcut. Bu sorunlarıma yardımcı olabilecek ve varsa değerli fikirlerini sunacak tüm kardeşlerime şimdiden teşekkürü bir borç bilirim.
Şimdi gelelim sorunlarıma:[:)] (Fotoğraflar en altta eklendi)
[K]1. [/K]Balıkları elime alıp anüs vent kontrolü bile yaptığım halde bazı balıkların cinsiyetini çözemiyorum. 1e ve en az 3d oranını tutturamadıysam kolonide bu büyük bir sorun olur mu?( Şu ana kadar sorun olmadı gözlemlerim kadarıyla)
[K]2.[/K] [B](Bu sorun çok canımı sıkıyor).[/B] Silis kumu ilk aldığımda en az 6 tur yıkadım öyle koydum akvaryuma. 1 hafta iç filtrede aktif karbon kullandım zaten su 1 günde cam gibi oldu. Fakat bir süre sonra suyun içinde, özellikle iç filtrenin olduğu kısımda, havada uçuşan silis kum partikülleri gördüm ve bu sorun hala devam ediyor. Bunların kum zerreciği olduğuna eminim çünkü bitkilerin üzerinde, taşların üzerinde, hortumların üzerinde var. Silince çıkıyor ama yine birikiyor. Ayrıca suda uçuşanlar suyun berraklığını, görüntüyü bozuyorlar. Acayip şekilde taktım bu duruma. Bu problemi tamamen nasıl çözebilirim? (acaba kumu hep çıkarıp, kurutup, eleyip tekrar yıkayıp öyle mi koysam akvaryuma??? ya da kumu mu değiştirsem???)
[K]3. [/K]Akvaryumu kuralı 45 gün falan oldu ve dış filtre hortumları bayağı kirli durumda. Dış filtre temizliği için biraz daha bekleyeyim mi yoksa dış filtre ve hortum temizliğini acilen yapayım mı?
[K]4. [/K]Sobo köşe filtre biraz kulak tırmalayan bir ses çıkarıyor bu sese nasıl çözüm bulabilirim?
[K]5. [/K]Hava motoru geldiğinde, iç filtreyi çıkarıp onun yerine 15 cm çapındaki üretim filtresine hortumu bağlayıp onu mu kullanayım ya da iç filtrenin haricinde akvaryumun ortasında arka tarafa üretim filtresini de ekleyip ikisini birlikte kullansam sorun olur mu?
[K]6.[/K] Ortalama 5 cm olan mavi prensesi aldığımda ağzında yavru vardı ama kaçıncı günüydü bilmiyorum. Ben de onu küçük tanka aldım ve orda tuttum. Fakat yavru tankında ısıtıcı ve filtre olmadığından, her gün ana tanktan su değişimi yaptığım halde, onu ana tanka geri aldım ve kendi yapımım olan şişeden, bol delik açarak yaptığım yavruluğa koydum. İç filtre hafiften yavruluğa dönük sirkülasyon olması açısından. Ben bu hamile dişi, yavruları kendisi kussun ve öğrensin istiyorum. Böyle şekilde kendisi kusana kadar bekletsem yavrulukta ve ardından doğan yavruları da bu yavrulukta büyütüp, yeterli boya geldiklerinde ana tanka bıraksam sorun olur mu(Zaten küçük olduğu için çok yavru vereceğini sanmıyorum? Ya da yavru tankını faaliyete geçirip, içine ısıtıcı ve hava motoruna bağlı küçük bir üretim filtresi koyarak orada büyütüp sonra ana tanka mı koyayım?)
[K]7. [/K]Aynı zamanda 3 gün önce yaklaşık 11-12 cm boyundaki sarı prenseslerin biri de ağzına yumurta aldı ve şu an ağzı dolu. Fakat onu ana tanktan ve diğer balıkların arasından hiç ayırmadım. Şimdilik rahat gibi ana tankta. Peşine takılanlar olunca genelde tankın ortasındaki arkada bulunan anubiasların arkasına kaçıp orada yatışa geçiyor. Ben bu hamile dişimi ayırayım mı yoksa ana tankta hamileliğini sürdürsün mü? Ayrıca 13-14. günde kusturayım mı, yoksa 17-18. günde ayırıp yavruluğa alıp yavrularını kendinin bırakmasını mı bekleyeyim. Doğumu ana tankta yapsın istemiyorum çünkü diğer balıkların yavruları yiyeceğini düşünüyorum. Elimde 2 adet tekli meç marka ufak kuluçka makinesi mevcut. Yavru almak istiyorum, gelişimleri nasıl öğrenmek tecrübe etmek istiyorum. Sizce en uygun yöntem hangisi?
[K]8.[/K] Sizce dekor nasıl ya da daha iyi nasıl olabilir?
[K]9.[/K] Sizin belirtebileceğiniz, tecrübelerinizden gelen değerli bilgileriniz?
Sürekli bu forumu, vidyoları vs. takip etmeye çalışıyorum. Bu hobiye ne zamandır başlamak istiyordum bu sene nasip oldu. Bu akvaryumu kurarken ve devamlı olarak, her sorunumda ve her daim yanımda olan [B][K]ümitlee[/K][/B] ağabeyime de yeri gelmişken teşekkür ederim. Hepinize sağlıklı ve keyifli hobiler dilerim.
[B]Not: [/B]Fotoğraflar aşağıdadır[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170343161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170343561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170344511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170345251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170346011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170346401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170347301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170348251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170349111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186966/141020170349481.jpg[/IMG]
Tetra Ex 1200 Plus Islık Sesi Sorunu
Şelale aparatın deliklerini kontrol ettim ve iki deliği kapatınca ses kesiliyor. Bu sefer de sirkülasyon aksaması olabiliyor. Bu nedenle sürgü ve buhar camlarını, sesi tankın içinde tutacak şekilde tekrar konumlandırdım ve şimdilik bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. Tam olarak çözümü konusunda farklı yöntemler bilen varsa görüşlere açığım [:$]
Şelale aparatın deliklerini kontrol ettim ve iki deliği kapatınca ses kesiliyor. Bu sefer de sirkülasyon aksaması olabiliyor. Bu nedenle sürgü ve buhar camlarını, sesi tankın içinde tutacak şekilde tekrar konumlandırdım ve şimdilik bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. Tam olarak çözümü konusunda farklı yöntemler bilen varsa görüşlere açığım [:$]
Tetra Ex 1200 Plus Islık Sesi Sorunu
Merhaba arkadaşlar...
Tetra ex 1200 plus dış filtre kullanıyorum. Akvaryumu kuralı yaklaşık 2 hafta oldu. İlk kurulumda 2 gün civarı hiç ses gelmiyordu filtreden; halen daha filtrenin içinden bir ses gelmiyor. Ancak temiz su veren şelale aparatından ıslık sesi gibi üfleme sesi geliyor. Eğer şelale aparatının ucundaki kapağı çıkarırsam ses kesiliyor. Boru tamamen suyun içinde. Herşeyi normal şekilde yaptım. Pompalama yaptım ses gitmedi. Sağa sola salladım yine gitmedi. Beni rahatsız ediyor bu ses. Nasıl halledeceğim konusunda yardımlarınızı bekliyor, sağlıklı ve başarılı hobiler diliyorum.
Kapağı takıp sadece şelale aparatından su versin istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum...
Merhaba arkadaşlar...
Tetra ex 1200 plus dış filtre kullanıyorum. Akvaryumu kuralı yaklaşık 2 hafta oldu. İlk kurulumda 2 gün civarı hiç ses gelmiyordu filtreden; halen daha filtrenin içinden bir ses gelmiyor. Ancak temiz su veren şelale aparatından ıslık sesi gibi üfleme sesi geliyor. Eğer şelale aparatının ucundaki kapağı çıkarırsam ses kesiliyor. Boru tamamen suyun içinde. Herşeyi normal şekilde yaptım. Pompalama yaptım ses gitmedi. Sağa sola salladım yine gitmedi. Beni rahatsız ediyor bu ses. Nasıl halledeceğim konusunda yardımlarınızı bekliyor, sağlıklı ve başarılı hobiler diliyorum.
Kapağı takıp sadece şelale aparatından su versin istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum...
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
