ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
PsyWarVeteran
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Ağustos 2023 05:16
Son Ziyaret:
28 Eylül 2023 14:12
Toplam Mesaj:
25 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Deniz ŞEN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Samsun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
DŞ
SON 10 MESAJI
Japonlarım Çok Hasta
[QUOTE=takmakafaya]Son durum nedir hocam[/QUOTE]
Dört balığın ikisi hiçbir hastalık belirtisi göstermiyor, diğer ikisi hala hasta ama atlatıyor gibiler. Birinde bir iki siyah benekten başka bir sıkıntı yok (muhtemelen benekler kalıcı olacaktır) diğeri en ağır geçireni, tüm yüzgeçleri ve vücudu kapkara fakat iştahı yerine geldi, yem görünce saldırıyor hemen. Eskiye göre bayağı azaldı ama yine de zamanının çoğunu akvaryumun üstünde, hızlı soluk alıp vererek geçiriyor.
Paraguard kullanmam bitince pipo filtreyi kaldırıp asıl büyük filtremi taktım, bir tane 35cm büyük hava taşı ekledim, akvaryum tuzu tedavisine başladım, her iki günde bir beklemiş suyla değişim yapıyorum, devam ediyoruz bakalım.
Bence asıl problem amonyak zehirlenmesi / su kalitesi düşüklüğüydü bunun sonucunda da balıkların bağışıklığı azaldı, streslendiler ve diğer hastalıklar ortaya çıktı (popeye, kuyruk erimesi, mantar vb.) Şu anda bütün bu saydığım hastalıkları atlattılar, erimiş kuyruk bile tekrar uzamaya başladı. İyileşme döneminde olmaları lazım çünkü ben vücut karartacak kadar ağır amonyak zehirlenmesine maruz kalıp bir ay boyunca yaşayan balık görmedim.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-09-05 03:06:55[/EDIT]
[QUOTE=takmakafaya]Son durum nedir hocam[/QUOTE]
Dört balığın ikisi hiçbir hastalık belirtisi göstermiyor, diğer ikisi hala hasta ama atlatıyor gibiler. Birinde bir iki siyah benekten başka bir sıkıntı yok (muhtemelen benekler kalıcı olacaktır) diğeri en ağır geçireni, tüm yüzgeçleri ve vücudu kapkara fakat iştahı yerine geldi, yem görünce saldırıyor hemen. Eskiye göre bayağı azaldı ama yine de zamanının çoğunu akvaryumun üstünde, hızlı soluk alıp vererek geçiriyor.
Paraguard kullanmam bitince pipo filtreyi kaldırıp asıl büyük filtremi taktım, bir tane 35cm büyük hava taşı ekledim, akvaryum tuzu tedavisine başladım, her iki günde bir beklemiş suyla değişim yapıyorum, devam ediyoruz bakalım.
Bence asıl problem amonyak zehirlenmesi / su kalitesi düşüklüğüydü bunun sonucunda da balıkların bağışıklığı azaldı, streslendiler ve diğer hastalıklar ortaya çıktı (popeye, kuyruk erimesi, mantar vb.) Şu anda bütün bu saydığım hastalıkları atlattılar, erimiş kuyruk bile tekrar uzamaya başladı. İyileşme döneminde olmaları lazım çünkü ben vücut karartacak kadar ağır amonyak zehirlenmesine maruz kalıp bir ay boyunca yaşayan balık görmedim.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-09-05 03:06:55[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]Tekrardan merhaba,
Veteriner arkadaşım yazmış. Aşağıda sizinle paylaşıyorum yazdığını[/QUOTE]
Teşekkürler, İngilizce bilmesek yanmışız desenize :)
Bir karışıklık olmuş orada, arkadaşınız bende iki tank olduğunu sanıyor fakat ben ana tankımı hasta tankına çevirdim.
100 litre maksimum olan tankı 40 litre doldurup tedavi uyguluyorum.
Diğer, daha iyi durumda olan balıkları koyabileceğim bir yer yok şu anda, hepsi aynı doz tuza maruz kalacaklar.
Yüksek miktarda tuz resimdeki hasta balığıma iyi geleceğine fakat diğerlerine zararlı olacağına göre dökülecek tuzun dozajı ona göre ayarlanmalı, ortası bulunmalı.
Hava taşlarından bahsedilmiş, aynısını dün ben düşünüyordum ve tuz siparişi verirken 35cmlik büyük bir hava taşı da sipariş ettim, gelince yerleştirilecek.
Baktopur alma şansım var ama hangisi olduğuna bağlı. Baktopur Direct kalmadı buralarda, normal Sera Baktopur ya da Bakto Tabs alabilirim eğer onlardan bahsediyorsa arkadaşınız?
Musluk suyu ısısı sorulmuş, o 40 da olur 5'te. Ben suyu bekletip oda sıcaklığına gelince ekliyorum, yani 27-28 derecelik akvaryuma yine 27-28 derece su giriyor.
Birden dokuza yazılmış listeye gelince:
- Su değişimlerim sık, iki günde bir yapılıyor, bunun üstü her gün olur, bu da bence biraz aşırı olur. Bakterilerin oturması için iki günde bir uygun gibime geliyor.
- Suya her seferinde düzenleyici ekleniyor. Uygun dozun üstüne iki ekstra damla da ben ekliyorum, düzenleyiciden overdoz zordur, garantiye almak daha iyi.
- Pipo filtrem bir tane küçük var ve daha fazla almak istemiyorum. Onun yerine Paraguard kullanımım bitince o resimde sağ köşede gördüğünüz büyük filtremi de takıp, pipoyla aynı anda kullanmayı düşünüyorum. Bu arada, tuz tedavisi uygulasam büyük filtremi takabilir miyim, tuzu çeker mi? Baktopur kullanılacaksa takamam doğal olarak.
[QUOTE=Lennie]Tekrardan merhaba,
Veteriner arkadaşım yazmış. Aşağıda sizinle paylaşıyorum yazdığını[/QUOTE]
Teşekkürler, İngilizce bilmesek yanmışız desenize :)
Bir karışıklık olmuş orada, arkadaşınız bende iki tank olduğunu sanıyor fakat ben ana tankımı hasta tankına çevirdim.
100 litre maksimum olan tankı 40 litre doldurup tedavi uyguluyorum.
Diğer, daha iyi durumda olan balıkları koyabileceğim bir yer yok şu anda, hepsi aynı doz tuza maruz kalacaklar.
Yüksek miktarda tuz resimdeki hasta balığıma iyi geleceğine fakat diğerlerine zararlı olacağına göre dökülecek tuzun dozajı ona göre ayarlanmalı, ortası bulunmalı.
Hava taşlarından bahsedilmiş, aynısını dün ben düşünüyordum ve tuz siparişi verirken 35cmlik büyük bir hava taşı da sipariş ettim, gelince yerleştirilecek.
Baktopur alma şansım var ama hangisi olduğuna bağlı. Baktopur Direct kalmadı buralarda, normal Sera Baktopur ya da Bakto Tabs alabilirim eğer onlardan bahsediyorsa arkadaşınız?
Musluk suyu ısısı sorulmuş, o 40 da olur 5'te. Ben suyu bekletip oda sıcaklığına gelince ekliyorum, yani 27-28 derecelik akvaryuma yine 27-28 derece su giriyor.
Birden dokuza yazılmış listeye gelince:
- Su değişimlerim sık, iki günde bir yapılıyor, bunun üstü her gün olur, bu da bence biraz aşırı olur. Bakterilerin oturması için iki günde bir uygun gibime geliyor.
- Suya her seferinde düzenleyici ekleniyor. Uygun dozun üstüne iki ekstra damla da ben ekliyorum, düzenleyiciden overdoz zordur, garantiye almak daha iyi.
- Pipo filtrem bir tane küçük var ve daha fazla almak istemiyorum. Onun yerine Paraguard kullanımım bitince o resimde sağ köşede gördüğünüz büyük filtremi de takıp, pipoyla aynı anda kullanmayı düşünüyorum. Bu arada, tuz tedavisi uygulasam büyük filtremi takabilir miyim, tuzu çeker mi? Baktopur kullanılacaksa takamam doğal olarak.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]
Ben Teniacid isimli ilacı kullanıyorum. Direkt olarak praziquantel evet, ancak sadece veterinerden alınabiliyor olması lazım. Fiyatını hatırlamıyorum maalesef. Genelde bizim ev hayvan dolu olduğundan veterinerden tek bir şeyle çıkmadığımız için :D
Epsom değil akvaryum tuzu evet[/QUOTE]
Anladım teşekkürler.
Tuz siparişi verdim, tedaviye başlayacağım.
Praziquantel şimdilik aklımda bulunsun, tuz tedavisi sonrası bakacağım o konuya.
[QUOTE=Lennie]
Ben Teniacid isimli ilacı kullanıyorum. Direkt olarak praziquantel evet, ancak sadece veterinerden alınabiliyor olması lazım. Fiyatını hatırlamıyorum maalesef. Genelde bizim ev hayvan dolu olduğundan veterinerden tek bir şeyle çıkmadığımız için :D
Epsom değil akvaryum tuzu evet[/QUOTE]
Anladım teşekkürler.
Tuz siparişi verdim, tedaviye başlayacağım.
Praziquantel şimdilik aklımda bulunsun, tuz tedavisi sonrası bakacağım o konuya.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
Şu şekilde, bende şu anda sadece bir akvaryum var. Karantina tankım boydan boya çatladı, bir kısmı paramparça oldu, diğer tankımı da aylar önce içindeki yedi balıkla beraber bir akrabaya verdim, o yüzden ne yapılacaksa şu anki tankımda yapılacak.
Tuz tedavisini deneyebilirim. Epsom tuzu değil de bildiğimiz tablet tablet olan akvaryum tuzundan bahsediyorsunuz sanırım?
Toz haline getirip kullanırım.
Praziquantel daha önce kullanmadım, onu içeren ilaçlar da satılmıyor artık Türkiye'de sanırım.
Sizin kullandığınız marka nedir, direk praziquantel olarak mı geçiyor, fiyatı nedir, bilgilendirirseniz sevinirim.
Karantina tankında daha önceden kullandığım bir filtremi kullandım evet, bakteri döngüsünün yerinde olması lazım, fakat dediğim gibi o tank çatladı ve kullanılamaz durumda.
Şu şekilde, bende şu anda sadece bir akvaryum var. Karantina tankım boydan boya çatladı, bir kısmı paramparça oldu, diğer tankımı da aylar önce içindeki yedi balıkla beraber bir akrabaya verdim, o yüzden ne yapılacaksa şu anki tankımda yapılacak.
Tuz tedavisini deneyebilirim. Epsom tuzu değil de bildiğimiz tablet tablet olan akvaryum tuzundan bahsediyorsunuz sanırım?
Toz haline getirip kullanırım.
Praziquantel daha önce kullanmadım, onu içeren ilaçlar da satılmıyor artık Türkiye'de sanırım.
Sizin kullandığınız marka nedir, direk praziquantel olarak mı geçiyor, fiyatı nedir, bilgilendirirseniz sevinirim.
Karantina tankında daha önceden kullandığım bir filtremi kullandım evet, bakteri döngüsünün yerinde olması lazım, fakat dediğim gibi o tank çatladı ve kullanılamaz durumda.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]
Balıklar yeteri kadar yemediklerinde ya da bir süredir aç olduklarında da boş beyaz dışkı görülebilir. Her ne kadar yem yememiş olsalar da yine de dışkılarlar. Bu direkt olarak tek başına bir enfeksiyon ya da parazit belirtisi değil. Zaten pek yem yemediklerini belirtmişsiniz. Yem yemedikleri için bu tür dışkı görüyor olmanız normal diye düşünüyorum[/QUOTE]
O da olabilir, yine kesin konuşamam ama dört balıktan üçünün iştahı gayet yerinde, beni görünce cama saldırıyorlar hemen yem için, sabah kalktığımda akvaryumun dibi pislikten geçilmiyor.
En iştahlı olan teleskop bile normal dışkıyla beraber saydam dışkılıyor bazen, o yüzden dediğim gibi emin olamıyorum.
[QUOTE=Lennie]
Balıklar yeteri kadar yemediklerinde ya da bir süredir aç olduklarında da boş beyaz dışkı görülebilir. Her ne kadar yem yememiş olsalar da yine de dışkılarlar. Bu direkt olarak tek başına bir enfeksiyon ya da parazit belirtisi değil. Zaten pek yem yemediklerini belirtmişsiniz. Yem yemedikleri için bu tür dışkı görüyor olmanız normal diye düşünüyorum[/QUOTE]
O da olabilir, yine kesin konuşamam ama dört balıktan üçünün iştahı gayet yerinde, beni görünce cama saldırıyorlar hemen yem için, sabah kalktığımda akvaryumun dibi pislikten geçilmiyor.
En iştahlı olan teleskop bile normal dışkıyla beraber saydam dışkılıyor bazen, o yüzden dediğim gibi emin olamıyorum.
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Şartları iyileştirirseniz balıkların da düzeleceğini düşünüyorum; iç enfeksiyona dair bir görünüşleri yok hayvancağızların.[/QUOTE]
Şu aralar ben de öyle düşünmeye başladım aslında, ondan dolayı su değişimlerini sıklaştırdım ve ilaç bitince sadece temiz su ile devam edeceğim. İç parazit dememin sebebi hala beyaz, şeffaf dışkı görüyor olmam.
Paraguard bitince akvaryumu tamamen doldurup düzgün bir filtrasyon / yararlı bakteri döngüsü oluşturmak istiyorum, ilaç olmayacak, sadece temiz su olacak. Bunun için o resimde gördüğünüz asıl büyük filtremi takacağım fakat su önceki gibi buğulu olsun istemiyorum. Normalde ben bakteriler yok olmasın diye filtreyi sadece akvaryumdan aldığım pis suda temizlerdim, bu hastalıktan sonra o filtreyi normal musluk suyunda yıkayıp kaldırdım yani sıfırdan başlayacağım, bunun için bana bir öneriniz var mı? Sağlıklı bir döngü ve filtrasyonu nasıl oluşturabilirim?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Şartları iyileştirirseniz balıkların da düzeleceğini düşünüyorum; iç enfeksiyona dair bir görünüşleri yok hayvancağızların.[/QUOTE]
Şu aralar ben de öyle düşünmeye başladım aslında, ondan dolayı su değişimlerini sıklaştırdım ve ilaç bitince sadece temiz su ile devam edeceğim. İç parazit dememin sebebi hala beyaz, şeffaf dışkı görüyor olmam.
Paraguard bitince akvaryumu tamamen doldurup düzgün bir filtrasyon / yararlı bakteri döngüsü oluşturmak istiyorum, ilaç olmayacak, sadece temiz su olacak. Bunun için o resimde gördüğünüz asıl büyük filtremi takacağım fakat su önceki gibi buğulu olsun istemiyorum. Normalde ben bakteriler yok olmasın diye filtreyi sadece akvaryumdan aldığım pis suda temizlerdim, bu hastalıktan sonra o filtreyi normal musluk suyunda yıkayıp kaldırdım yani sıfırdan başlayacağım, bunun için bana bir öneriniz var mı? Sağlıklı bir döngü ve filtrasyonu nasıl oluşturabilirim?
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Su her zaman mı böyle bulutlu görünüyor bilmiyorum ama, sağlıklı bir döngü olmadığını gösteriyor. Amonyak ve nitrit kaynaklı yanıklar ve kuyruk erimesi olduğunu düşünüyorum. İyi bir filtrasyon şart.[/QUOTE]
Önceki durumu bilmiyorum, muhtemelen sağlıklı bir döngü o zaman da yoktu fakat yanılıyor da olabilirim (gördüğünüz gibi ışık yakınca da bir bulanıklık görülüyor) şu anda iyi bir filtrasyon olmadığı kesin ama. Sıfırdan başlamış geçici bir hasta tankı, bakterilerin yerleşmesine imkan yok.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:54:27[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Su her zaman mı böyle bulutlu görünüyor bilmiyorum ama, sağlıklı bir döngü olmadığını gösteriyor. Amonyak ve nitrit kaynaklı yanıklar ve kuyruk erimesi olduğunu düşünüyorum. İyi bir filtrasyon şart.[/QUOTE]
Önceki durumu bilmiyorum, muhtemelen sağlıklı bir döngü o zaman da yoktu fakat yanılıyor da olabilirim (gördüğünüz gibi ışık yakınca da bir bulanıklık görülüyor) şu anda iyi bir filtrasyon olmadığı kesin ama. Sıfırdan başlamış geçici bir hasta tankı, bakterilerin yerleşmesine imkan yok.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:54:27[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bu balıkların yaşadığı ana tank kaç litre?[/QUOTE]
100 litre:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232241451.jpg[/IMG][EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:41:59[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bu balıkların yaşadığı ana tank kaç litre?[/QUOTE]
100 litre:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232241451.jpg[/IMG][EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:41:59[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
[QUOTE=Lennie]Sizin için bizimkilere veteriner arkadaşa da sorup burayı güncelleyeceğim. Ancak amonyak ve nitrit sorusunu yönelteceklerdir diye tahmin ediyorum. Yanlış giden durumda ilk kontrol edilmesi gereken şey su parametreleri. Bilmeden hareket etmek pek doğru değil.
Paraguard uyguladım dediniz. Başka bir şey kullandınız mı? Suyunuz kaç derece? akvaryum ne kadardır var? Su parametreleriniz nasıl?
Ne kadar çok bilgi o kadar yardımcı olur.[/QUOTE]
Çok teşekkürler, arkadaşınızın yorumunu bekliyorum.
- Tedavide paraguard dışında bir şey kullanmadım, hala devam ediyorum ama ilaç çok azaldı, bir iki güne biter.
- Suyum 27-28 derece arasında, ısıtıcım var fakat havalar yeterince sıcak olduğu için açmadım.
- Bu yeni akvaryumum bir yıldan uzun süredir var, bakım yapma - su değiştirme rutinimi hiç değiştirmedim, bir yıl önce ne yapıyorsam şimdi de aynısını yapıyorum.
- Parametrelerimi maalesef bilmiyorum çünkü malum tek kullanımlık test kitleri inanılmaz fahiş fiyatlardan satılıyor. Size şöyle söyleyeyim: şu aralar 40lt, 27-28 derecelik hasta tankının suyunun yarısını alıyorum, dipteki dışkı ve pislikleri sifonla çekiyorum. Daha sonra üç gün beklemiş, aynı sıcaklıkta olan 20lt'lik suyu, uygun miktarda düzenleyici ekleyip akvaryuma boşaltıyorum. Akvaryumda ilaç çekilmesin diye bir pipo filtre ve oksijen taşı da var.
- Bakteri döngüsünün oturmasına imkan yok çünkü ana akvaryumumu sıfırdan boşalttım hasta tankına çevirdim. Yepyeni su, sıfırdan temiz pipo filtre, ilaç, sık ve fazla su değişimleri derken akvaryumda bakteri döngüsü olduğunu düşünmüyorum. Daha dün camları ve zemini de silerek su değişimi yaptım, ilaç ta suyu boyayıp bulanıklaştırıyor olabilir, ayrıca ışık yakınca da öyle bulanık bir görüntü ortaya çıkıyor. Bulanıklık bakteriden olamaz demiyorum kesinlikle fakat başka sebeplerden de olabilir.
- Bu hastalıklar başlamadan önce küçük bir teleskop japon satın aldım, karantina tankında bir hafta bekletip ana tanka koydum (daha uzun bekletecektim fakat maalesef tank çatladı). Önceden o balık bir şey taşımış olabilir diyordum fakat özellikle bu siyah yanıklar sonrası amonyak zehirlenmesi kanısına vardım. Şu anda akvaryumdaki dört balıktan üçü gayet iyi durumda, o sonradan aldığım teleskop dahil, yiyorlar, eşeliyorlar, bir tek resmini attığım en büyük turuncu japonum ağır geçiriyor.
- Genel olarak dört balıkta yüzgeçleri kapalı halde yüzüyor, yani bazılar diğerlerine göre daha iyi durumda olsa bile genel olarak hepsi keyifsiz.
Aklıma gelenler bunlar, başka sorunuz varsa sorun yanıtlayayım.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:37:08[/EDIT]
[QUOTE=Lennie]Sizin için bizimkilere veteriner arkadaşa da sorup burayı güncelleyeceğim. Ancak amonyak ve nitrit sorusunu yönelteceklerdir diye tahmin ediyorum. Yanlış giden durumda ilk kontrol edilmesi gereken şey su parametreleri. Bilmeden hareket etmek pek doğru değil.
Paraguard uyguladım dediniz. Başka bir şey kullandınız mı? Suyunuz kaç derece? akvaryum ne kadardır var? Su parametreleriniz nasıl?
Ne kadar çok bilgi o kadar yardımcı olur.[/QUOTE]
Çok teşekkürler, arkadaşınızın yorumunu bekliyorum.
- Tedavide paraguard dışında bir şey kullanmadım, hala devam ediyorum ama ilaç çok azaldı, bir iki güne biter.
- Suyum 27-28 derece arasında, ısıtıcım var fakat havalar yeterince sıcak olduğu için açmadım.
- Bu yeni akvaryumum bir yıldan uzun süredir var, bakım yapma - su değiştirme rutinimi hiç değiştirmedim, bir yıl önce ne yapıyorsam şimdi de aynısını yapıyorum.
- Parametrelerimi maalesef bilmiyorum çünkü malum tek kullanımlık test kitleri inanılmaz fahiş fiyatlardan satılıyor. Size şöyle söyleyeyim: şu aralar 40lt, 27-28 derecelik hasta tankının suyunun yarısını alıyorum, dipteki dışkı ve pislikleri sifonla çekiyorum. Daha sonra üç gün beklemiş, aynı sıcaklıkta olan 20lt'lik suyu, uygun miktarda düzenleyici ekleyip akvaryuma boşaltıyorum. Akvaryumda ilaç çekilmesin diye bir pipo filtre ve oksijen taşı da var.
- Bakteri döngüsünün oturmasına imkan yok çünkü ana akvaryumumu sıfırdan boşalttım hasta tankına çevirdim. Yepyeni su, sıfırdan temiz pipo filtre, ilaç, sık ve fazla su değişimleri derken akvaryumda bakteri döngüsü olduğunu düşünmüyorum. Daha dün camları ve zemini de silerek su değişimi yaptım, ilaç ta suyu boyayıp bulanıklaştırıyor olabilir, ayrıca ışık yakınca da öyle bulanık bir görüntü ortaya çıkıyor. Bulanıklık bakteriden olamaz demiyorum kesinlikle fakat başka sebeplerden de olabilir.
- Bu hastalıklar başlamadan önce küçük bir teleskop japon satın aldım, karantina tankında bir hafta bekletip ana tanka koydum (daha uzun bekletecektim fakat maalesef tank çatladı). Önceden o balık bir şey taşımış olabilir diyordum fakat özellikle bu siyah yanıklar sonrası amonyak zehirlenmesi kanısına vardım. Şu anda akvaryumdaki dört balıktan üçü gayet iyi durumda, o sonradan aldığım teleskop dahil, yiyorlar, eşeliyorlar, bir tek resmini attığım en büyük turuncu japonum ağır geçiriyor.
- Genel olarak dört balıkta yüzgeçleri kapalı halde yüzüyor, yani bazılar diğerlerine göre daha iyi durumda olsa bile genel olarak hepsi keyifsiz.
Aklıma gelenler bunlar, başka sorunuz varsa sorun yanıtlayayım.[EDIT]PsyWarVeteran,2023-08-29 22:37:08[/EDIT]
İç Parazit İçin Hangi İlaç Kullanılmalı?
Önceki, sağlıklı hali (son resimde kuyrukta başlayan erimeyi görebilirsiniz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155341.jpg[/IMG]
Şimdiki, hasta hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232156561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232157061.jpg[/IMG]
Bu da bir başkası, diğerine göre hastalığı çok daha hafif geçiriyor (yüzgeç rengi doğuştan beyaz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232158121.jpg[/IMG]
[QUOTE=Lennie]
Bahsettiğiniz şey amonyak ya da nitrit zehirlenmesinden de kaynaklanabilir. Solungaçlarında pembe/kırmızı/mor renk alma gibi bi durum var mı?[/QUOTE]
Yanaklara dıştan baktığımda yok fakat solungaçları açıkken içine bakmadım.
Önceki, sağlıklı hali (son resimde kuyrukta başlayan erimeyi görebilirsiniz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232155341.jpg[/IMG]
Şimdiki, hasta hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232156561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232157061.jpg[/IMG]
Bu da bir başkası, diğerine göre hastalığı çok daha hafif geçiriyor (yüzgeç rengi doğuştan beyaz):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240481/290820232158121.jpg[/IMG]
[QUOTE=Lennie]
Bahsettiğiniz şey amonyak ya da nitrit zehirlenmesinden de kaynaklanabilir. Solungaçlarında pembe/kırmızı/mor renk alma gibi bi durum var mı?[/QUOTE]
Yanaklara dıştan baktığımda yok fakat solungaçları açıkken içine bakmadım.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
