ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ASLAN61
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ekim 2015 10:45
Son Ziyaret:
08 Ekim 2016 14:30
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aslan ÖZTÜRK
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aslan ÖZTÜRK
SON 7 MESAJI
YAVRU JAPONLAR NASIL RENKLENİR.....
[QUOTE=Reddevil]Gerek ülkemizdeki su ürünleri fakültelerinde gerekse yurtdışında havuzlarda yavru alınan japon balıkları gün boyu güneş ışığı aldığı için renkleniyor , tabiki yem ve vitamininde faydası var forumda sanırım sizin sorunuzdan birkaç tane daha var ve cevaplarıda var yani yem ve vitamin eğer biraz daha geriye doğru giderek başlıkları ve içeriklerini okursanız sanırım daha çok faydalı olacaktır...[/QUOTE]
[QUOTE=Reddevil]Gerek ülkemizdeki su ürünleri fakültelerinde gerekse yurtdışında havuzlarda yavru alınan japon balıkları gün boyu güneş ışığı aldığı için renkleniyor , tabiki yem ve vitamininde faydası var forumda sanırım sizin sorunuzdan birkaç tane daha var ve cevaplarıda var yani yem ve vitamin eğer biraz daha geriye doğru giderek başlıkları ve içeriklerini okursanız sanırım daha çok faydalı olacaktır...[/QUOTE]
A+ Grade Japon Üretimhane Tavsiye (önemli)
Değerli kardeşim.O beyfendi nasıl yaptı bilmiyorum.Belki o görevi gören bir lamba var?Belki de yavruların durduğu akvaryum cam kenarındaydı.Bilemicem ama ben bir türlü renklendiremedim.Konuşmas sormak lazım...
Değerli kardeşim.O beyfendi nasıl yaptı bilmiyorum.Belki o görevi gören bir lamba var?Belki de yavruların durduğu akvaryum cam kenarındaydı.Bilemicem ama ben bir türlü renklendiremedim.Konuşmas sormak lazım...
Abi Kardeş Full Red
Kardeşim alem adam yaaa.Ya ben zaten kapalı bombayım sen evli barklı 35 yaşında mühendis adamsın.Başımın etini yedi kuralım da kuralım...
Nacizane kesemize göre FULL RED akvaryumumuz.......
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178412/20160228_210724[1].jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178412/20160228_210649[1].jpg[/IMG]
Kardeşim alem adam yaaa.Ya ben zaten kapalı bombayım sen evli barklı 35 yaşında mühendis adamsın.Başımın etini yedi kuralım da kuralım...
Nacizane kesemize göre FULL RED akvaryumumuz.......
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178412/20160228_210724[1].jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178412/20160228_210649[1].jpg[/IMG]
A+ Grade Japon Üretimhane Tavsiye (önemli)
Değerli kardeşim.Öncelile usta dediğin için teşekkür ederim.Keşke ustam kadar olabilsem..
Neyse...
Canım kardeşim,üretime geçmek demek çok iyi bilgiyle olur.Lütfen beni yalnış anlama...Çok araştırmak gerekir.Bilgi de tecrübe ederek kazanılır.Deneyerek de kendini geliştirebilrsin.
Üretim konusu en kolayıdır her balık üretiminde asıl olan yavruyu satış boyuna getirmekdedir.Bizler balığı beslemek için değil satmak için üretiriz.Bu yüzden ne kadar az balık kaybı o kadar fazla para demek.Lütfen yalnış anlama.Dikkat ettiysen ilk mesajımda daha ilk kuralda doğru balık demiştim.İşte üretilen balık saf kan olunca zaten balığın babasını beslemiş oluyorsun.[:)]
Bak ben bunca yıldır uğraşıyorum hala neler neler öğreniyorum....
Gelelim asıl konuya
Canım kardeşim.Bu balığın oluru havuzdadır.Evet akvaryumda larva alırsın ama akvaryumda renklendiremezsin.
Renklense bile kalitesiz olur.Kalitesiz japonu da işi bilen dükkancı da almaz.Güneş de renklenir.Nar çiçeği kırmızısı mı güzel? koyu portakal rengi mi.?
Sonra yine üretimin olmaz sa olmazı sürekli akan temiz su.Yani üretimhane dışarıda olması gerektiğinden sürekli yeraltından (daha önce tahlilleri yetkili kurumlarca yapılmış )su ,tüm havuzları sağlıklı tutar.Unutma sağlıklı balık hızlı büyür.
Diğer bir önemli olay da canlı yem verebilmek.Düşünsene göl kenarında su piresi definesi buldun.Ve tesisin 500 m uzakda olduğunu düşünsene.Ufff her gün canlı yem.!!!!!
Şimdiiiii bunlardan uzak da olan iş de zor olur...Yani Balığı boylandıramazsın .....Boylanana kadar bir sürü hastalık dı ölüm dü.Ha bire cepden gider.Ben havuz da 3 ay da nar gibi balık alırım sen hala akvaryumda gümüş gri yavrularla boğuşursun.
dolayısıyla basit çözümler üreteceksin .kendi havuzunu üretimhaneye kuracaksin.Artık ortadan ye kestirip yerde içine su mu doldurursun.yoksa ufak yüzme havuzlarını şişirip su mu doldurursun bilmem...Heeee bi de unutuyordum.Üretimhanenende mutlaka bir kova,yarısına kadar su koy.Eczaneden sıvı zefiran al.Cam şişede kahverengiydi galiba.Bir kapak kovaya dök.Şöyle elinle çalkalar gibi yap suyu.Setlere soktuğun tüm balık süzgeçleri hep içinde olsun.Dezenfektan dır.Zaten prospektüsünde anneler emzirmeden meme temizliği bile yapar diyor yani o dere....Başka sıkıntıların olursa her türlü yardımcı da olurum kardeşim...
Değerli kardeşim.Öncelile usta dediğin için teşekkür ederim.Keşke ustam kadar olabilsem..
Neyse...
Canım kardeşim,üretime geçmek demek çok iyi bilgiyle olur.Lütfen beni yalnış anlama...Çok araştırmak gerekir.Bilgi de tecrübe ederek kazanılır.Deneyerek de kendini geliştirebilrsin.
Üretim konusu en kolayıdır her balık üretiminde asıl olan yavruyu satış boyuna getirmekdedir.Bizler balığı beslemek için değil satmak için üretiriz.Bu yüzden ne kadar az balık kaybı o kadar fazla para demek.Lütfen yalnış anlama.Dikkat ettiysen ilk mesajımda daha ilk kuralda doğru balık demiştim.İşte üretilen balık saf kan olunca zaten balığın babasını beslemiş oluyorsun.[:)]
Bak ben bunca yıldır uğraşıyorum hala neler neler öğreniyorum....
Gelelim asıl konuya
Canım kardeşim.Bu balığın oluru havuzdadır.Evet akvaryumda larva alırsın ama akvaryumda renklendiremezsin.
Renklense bile kalitesiz olur.Kalitesiz japonu da işi bilen dükkancı da almaz.Güneş de renklenir.Nar çiçeği kırmızısı mı güzel? koyu portakal rengi mi.?
Sonra yine üretimin olmaz sa olmazı sürekli akan temiz su.Yani üretimhane dışarıda olması gerektiğinden sürekli yeraltından (daha önce tahlilleri yetkili kurumlarca yapılmış )su ,tüm havuzları sağlıklı tutar.Unutma sağlıklı balık hızlı büyür.
Diğer bir önemli olay da canlı yem verebilmek.Düşünsene göl kenarında su piresi definesi buldun.Ve tesisin 500 m uzakda olduğunu düşünsene.Ufff her gün canlı yem.!!!!!
Şimdiiiii bunlardan uzak da olan iş de zor olur...Yani Balığı boylandıramazsın .....Boylanana kadar bir sürü hastalık dı ölüm dü.Ha bire cepden gider.Ben havuz da 3 ay da nar gibi balık alırım sen hala akvaryumda gümüş gri yavrularla boğuşursun.
dolayısıyla basit çözümler üreteceksin .kendi havuzunu üretimhaneye kuracaksin.Artık ortadan ye kestirip yerde içine su mu doldurursun.yoksa ufak yüzme havuzlarını şişirip su mu doldurursun bilmem...Heeee bi de unutuyordum.Üretimhanenende mutlaka bir kova,yarısına kadar su koy.Eczaneden sıvı zefiran al.Cam şişede kahverengiydi galiba.Bir kapak kovaya dök.Şöyle elinle çalkalar gibi yap suyu.Setlere soktuğun tüm balık süzgeçleri hep içinde olsun.Dezenfektan dır.Zaten prospektüsünde anneler emzirmeden meme temizliği bile yapar diyor yani o dere....Başka sıkıntıların olursa her türlü yardımcı da olurum kardeşim...
A+ Grade Japon Üretimhane Tavsiye (önemli)
Değerli arkadaşım.30yıl dır hobiciyim.Bunun son 20 yılını profosyenel üretim yaparak geçirdim.Türkiyede japon üreten üstatlardan birinin en son çırağı olarak nacizane tavsiyelerim aşağıdadır.
1)Öncelikle eş seçimi çok önemli.Tabi aldığın balıkları tanıman gerek.Yani kan olarak orjinaller mi?Cins özellikleri var mı?
2)İlk etap da 3 dişi 1 erkek olarak dişiler ayrı erkek ayrı akvaryumda olsun.Akvaryuma sakın kum koyma temizliği kolay olsun.2 günde 1 defa dip çekimiyle pisliği çek.Çekdiğin kadar dinlenmiş su kok ki temiz su sağlık demekdir.
3)Bakım kürü yaparak başlamanı tavsiye ederim.Öncelikle iç parazit sonra dış parazit tedavilerini bitir.Hastalanma olayını sıfırla.
4)Bu arada dişi ve erkek balıklarını ilaçlama boyunca doğru yemle.Bu periyot bittiğinde canlı yem le kuvvetlendirmelisin.
Canlı yem olarak artemia ile baş edemezsin.Çünkü iyi bir damızlık dişi (kuyruksuz kısa sigara paketi büyüklüğünde)1000 adet kadar yumurtlar.Su piresi ya da çok kaliteli kuru yem verebilirsin.canlı yemin yerini hiç biri tutmaz.Un kurdu kültürü alarak bu soruna çözüm bulabilirsin.
5)Besleme periodunu iyi takip etmelisin.Unutma erkek balık hemen kızgınlık belirtileri gözterir sakın aldanma.Dişilerin yeterince yumurta toplamasını beklemelisin...Erkek balığın kızgınlık belirtilerinin başında solungaçlarındaki sivilce benzeri ufak beneklerdir.Dişilerin se karnı,yumurta topladığından şişecek doğumuna yakın yumurta çıkış kanalı genişleyip iyice açılacak.
6)Bu balıklar yumurta doktüğünden, önce bir akvaryuma bolca pastane rafyası işini görür.Önce çifleşecekleri akvaryuma su koymadan rafyalarını yerleştir.Rafya(pastanelerde tatlı paketlerinin bağlandığı sonra bıçakla tutup çekerek lüle yaptığı paket ipi)Onlardan sahte sazlık yapmalısın.Akvaryumun su yüksekliği ölçüsünde iki elinin arasında 15-20 tur sar.böyle en az 5 bağ yapmalısın.Sonra akvaryum su seviyesinin yarısı kadar 5 bağ daha yap.Onları da akvaryumun dibine yapıştır.Böylelikle sahte bitki yapmıs oluyorsun.Dişiler bunların arasına yumurta dökecek.Akvaryum büyüklüğü ne kadar fazlaysa o kadar fazla rafya yap ki yavru kurtarma şansın fazla olsun.,
7)Dişileri ve erkeği akvaryuma koymadan ısıyı 15-16 ya getir Balıklarını koydukdan sonra ısıyı 2-3 derece arttır.Böylece üretim tetiklenecek erkek dişilerini kovalamaya başlıyacaktır.Yaptığın rafyalara kaçan dişileri gördükce iyi izlemeni tavsiye ederim.Balıkları iyi takip et çün yumurtaları yemesinler.
8)Yumurtlama işlemi bittikten sonra dişi ve erkek balıkları çıkar.tumurtalarının mantar olmasını önlemek için su miktarına göre ilaç kullanmalısın.2-3 gün sonra minik minik larva ların hareket ettiğini göreceksin.
9)Yavrulara ilk 1-2 gün hiç bir şey verme.Sonra ister infusiya ister artemia verebilirsin.Sık sık ve çok az vermelisin.1haftalık olana kadar haşlanmış yumurtanın sarısından bir nohut tanesi kadarını bir kabın içinde 2 çay kaşığı su ile iyice ezerek topak kalmicak şekilde sulandır ve 1 öğün olarak ver.Bitirebildiklerinden fazlasını hemen dip çekimi yap.Haftada 2 defa taze dinlenmiş suyu dip çekimlerinden sonra yavrulara ekle.Yalnız ekleme yi çok yavaş yapmalısın.Ben taze suyu yavru tankından yüksekde biryere koyup içine hava hortumu koyuyordum.Sonra hava hortumunun diğer uçuna da bir hava vanası takıp suyu yavru tankına vananın sayesinde damlatarak yavaş yavaş döküyordum.
ŞİMDİ GELELİM EN ÖNEMLİ OLAYA
BU işlemleri öyle bir ayarlamalısın ki balıkları havuza boylandırmak için attığında havalar ısınmış olsun.Yani yumurtadan çıkdıktan 1 ay sonra yavruları artık havuza atabilirsin. Şimdi alınmış bir yavru mart sonu nisan başı gibi güneş gören bir havuza atılabilir.Nisan, mayıs,haziran,temmuz,ağustos güneş görmeli ve arada boylandırılmalı... eylül geldiğinde artık 1 tl den büyük japonlarınız var.Ve en önemli olay terasda balık, karga ,martı çeker dikkatli ol.Havuzdan 20cm yükseğine havuz boyutlarında cami hasırı ya da tavuk kümesi teli gerebilirsin.Ve ani bastıran yaz yağmurlarına da dikkat et havuzun taşabilir.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu..Hatalarımız olduysa da affola..Saygılarımla...
Değerli arkadaşım.Bu yazdıklarım kesinlikle kendi tecrübelerim dir.başka arkadaşların tecrübelerini de araştırmalısın.
Değerli arkadaşım.30yıl dır hobiciyim.Bunun son 20 yılını profosyenel üretim yaparak geçirdim.Türkiyede japon üreten üstatlardan birinin en son çırağı olarak nacizane tavsiyelerim aşağıdadır.
1)Öncelikle eş seçimi çok önemli.Tabi aldığın balıkları tanıman gerek.Yani kan olarak orjinaller mi?Cins özellikleri var mı?
2)İlk etap da 3 dişi 1 erkek olarak dişiler ayrı erkek ayrı akvaryumda olsun.Akvaryuma sakın kum koyma temizliği kolay olsun.2 günde 1 defa dip çekimiyle pisliği çek.Çekdiğin kadar dinlenmiş su kok ki temiz su sağlık demekdir.
3)Bakım kürü yaparak başlamanı tavsiye ederim.Öncelikle iç parazit sonra dış parazit tedavilerini bitir.Hastalanma olayını sıfırla.
4)Bu arada dişi ve erkek balıklarını ilaçlama boyunca doğru yemle.Bu periyot bittiğinde canlı yem le kuvvetlendirmelisin.
Canlı yem olarak artemia ile baş edemezsin.Çünkü iyi bir damızlık dişi (kuyruksuz kısa sigara paketi büyüklüğünde)1000 adet kadar yumurtlar.Su piresi ya da çok kaliteli kuru yem verebilirsin.canlı yemin yerini hiç biri tutmaz.Un kurdu kültürü alarak bu soruna çözüm bulabilirsin.
5)Besleme periodunu iyi takip etmelisin.Unutma erkek balık hemen kızgınlık belirtileri gözterir sakın aldanma.Dişilerin yeterince yumurta toplamasını beklemelisin...Erkek balığın kızgınlık belirtilerinin başında solungaçlarındaki sivilce benzeri ufak beneklerdir.Dişilerin se karnı,yumurta topladığından şişecek doğumuna yakın yumurta çıkış kanalı genişleyip iyice açılacak.
6)Bu balıklar yumurta doktüğünden, önce bir akvaryuma bolca pastane rafyası işini görür.Önce çifleşecekleri akvaryuma su koymadan rafyalarını yerleştir.Rafya(pastanelerde tatlı paketlerinin bağlandığı sonra bıçakla tutup çekerek lüle yaptığı paket ipi)Onlardan sahte sazlık yapmalısın.Akvaryumun su yüksekliği ölçüsünde iki elinin arasında 15-20 tur sar.böyle en az 5 bağ yapmalısın.Sonra akvaryum su seviyesinin yarısı kadar 5 bağ daha yap.Onları da akvaryumun dibine yapıştır.Böylelikle sahte bitki yapmıs oluyorsun.Dişiler bunların arasına yumurta dökecek.Akvaryum büyüklüğü ne kadar fazlaysa o kadar fazla rafya yap ki yavru kurtarma şansın fazla olsun.,
7)Dişileri ve erkeği akvaryuma koymadan ısıyı 15-16 ya getir Balıklarını koydukdan sonra ısıyı 2-3 derece arttır.Böylece üretim tetiklenecek erkek dişilerini kovalamaya başlıyacaktır.Yaptığın rafyalara kaçan dişileri gördükce iyi izlemeni tavsiye ederim.Balıkları iyi takip et çün yumurtaları yemesinler.
8)Yumurtlama işlemi bittikten sonra dişi ve erkek balıkları çıkar.tumurtalarının mantar olmasını önlemek için su miktarına göre ilaç kullanmalısın.2-3 gün sonra minik minik larva ların hareket ettiğini göreceksin.
9)Yavrulara ilk 1-2 gün hiç bir şey verme.Sonra ister infusiya ister artemia verebilirsin.Sık sık ve çok az vermelisin.1haftalık olana kadar haşlanmış yumurtanın sarısından bir nohut tanesi kadarını bir kabın içinde 2 çay kaşığı su ile iyice ezerek topak kalmicak şekilde sulandır ve 1 öğün olarak ver.Bitirebildiklerinden fazlasını hemen dip çekimi yap.Haftada 2 defa taze dinlenmiş suyu dip çekimlerinden sonra yavrulara ekle.Yalnız ekleme yi çok yavaş yapmalısın.Ben taze suyu yavru tankından yüksekde biryere koyup içine hava hortumu koyuyordum.Sonra hava hortumunun diğer uçuna da bir hava vanası takıp suyu yavru tankına vananın sayesinde damlatarak yavaş yavaş döküyordum.
ŞİMDİ GELELİM EN ÖNEMLİ OLAYA
BU işlemleri öyle bir ayarlamalısın ki balıkları havuza boylandırmak için attığında havalar ısınmış olsun.Yani yumurtadan çıkdıktan 1 ay sonra yavruları artık havuza atabilirsin. Şimdi alınmış bir yavru mart sonu nisan başı gibi güneş gören bir havuza atılabilir.Nisan, mayıs,haziran,temmuz,ağustos güneş görmeli ve arada boylandırılmalı... eylül geldiğinde artık 1 tl den büyük japonlarınız var.Ve en önemli olay terasda balık, karga ,martı çeker dikkatli ol.Havuzdan 20cm yükseğine havuz boyutlarında cami hasırı ya da tavuk kümesi teli gerebilirsin.Ve ani bastıran yaz yağmurlarına da dikkat et havuzun taşabilir.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu..Hatalarımız olduysa da affola..Saygılarımla...
Değerli arkadaşım.Bu yazdıklarım kesinlikle kendi tecrübelerim dir.başka arkadaşların tecrübelerini de araştırmalısın.
Un Kurdu
[QUOTE=Ferhat Özarslan]Hatalı mı bilmem ama ben başka bir açıklama bulamıyorum. Başka yemlerde de oldu. Başta dokunmadan öylece bakıp, sonradan atar atmaz kaptığı yemler. [/QUOTE] Aslında durum öyle gözüksede malesef düşündüğünüz gibi değil.Balıklar çok tuhaf canlılardır.Yaşadıkları ortam,sürüdeki konumu,yada form durumu ,aslında herşey o anda gerçekleşir.Yemlediğiniz anda tok dur.Hasta dır.Yada hasta olacakdır.Tuhafına gider hiç görmediği bişey?
Sonra bir bakarsın ilk tadan o olur.Ani karar verir.O anlık yani.
Bir ara üretimhanem vardı..Dişi Oranda mın hemen üstünde ur çıktı.Çok üzülmüştüm.Yıl 1989 ya da 90 falan.Aldım babamla avcılar daki fakülteye kimse yok diye bakmadılar.Evde o balığın urunu aldım.Güzelce ilaçlayıp suya bırakdım.2 gün dipde bildiğin yattı.Ama günde 2 defa pansumanını yaptım.2 gün yem yemeyince önüne düşen yemlerden ufak ufak aldı.3.gün yüzmeye de başladı.Ve her ben elimi akvaryuma sokmaya başladığımda elime kendi geliyordu.Çok sevindim.
Sonra yara kapandı yüzümüze bakan yok.... Yani bizim gibi insani mantıkları yok.
Örneğin ben Karadenizliyim.Her türlü karadeniz yemeklerini yerim severim.Ama başka bir yörenin tuhaf isimli bir yemeğini ilk etapda ne olduğuna bakarım ismine değil..Sonuçta yenilebilir olması önemlidir içinde ne vardır?neyden yapılmıştır?öyle kurufasülye pilava saldırır gibi girişmez sin!!!
Ne tuhaf dimi?Nasıl bir yaşamları var?[:iyi:]
[QUOTE=Ferhat Özarslan]Hatalı mı bilmem ama ben başka bir açıklama bulamıyorum. Başka yemlerde de oldu. Başta dokunmadan öylece bakıp, sonradan atar atmaz kaptığı yemler. [/QUOTE] Aslında durum öyle gözüksede malesef düşündüğünüz gibi değil.Balıklar çok tuhaf canlılardır.Yaşadıkları ortam,sürüdeki konumu,yada form durumu ,aslında herşey o anda gerçekleşir.Yemlediğiniz anda tok dur.Hasta dır.Yada hasta olacakdır.Tuhafına gider hiç görmediği bişey?
Sonra bir bakarsın ilk tadan o olur.Ani karar verir.O anlık yani.
Bir ara üretimhanem vardı..Dişi Oranda mın hemen üstünde ur çıktı.Çok üzülmüştüm.Yıl 1989 ya da 90 falan.Aldım babamla avcılar daki fakülteye kimse yok diye bakmadılar.Evde o balığın urunu aldım.Güzelce ilaçlayıp suya bırakdım.2 gün dipde bildiğin yattı.Ama günde 2 defa pansumanını yaptım.2 gün yem yemeyince önüne düşen yemlerden ufak ufak aldı.3.gün yüzmeye de başladı.Ve her ben elimi akvaryuma sokmaya başladığımda elime kendi geliyordu.Çok sevindim.
Sonra yara kapandı yüzümüze bakan yok.... Yani bizim gibi insani mantıkları yok.
Örneğin ben Karadenizliyim.Her türlü karadeniz yemeklerini yerim severim.Ama başka bir yörenin tuhaf isimli bir yemeğini ilk etapda ne olduğuna bakarım ismine değil..Sonuçta yenilebilir olması önemlidir içinde ne vardır?neyden yapılmıştır?öyle kurufasülye pilava saldırır gibi girişmez sin!!!
Ne tuhaf dimi?Nasıl bir yaşamları var?[:iyi:]
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Merhaba.Yaklaşık 30 küsür yıl önce nerden aklına geldiyse 1.50 cm lik bir akvaryumla Almanyadaki işci evine gelen babam sayesinde balşadı bu sevdam.....Sevda diyorum çünkü bence bu bir sevda benim için.O akvaryuma balık almaya gittiğimizde alman akvaryumcu bize hiçbirşey satmayıp önce bir kitap vermesi ve muhakkak okumamızı tavsiye etmesi bu konuyu daha da merak uyandırdı bende.
İstanbu la temelli dönüşümüzde satmak zorunda kaldığımız dev dünya,benim için hep merak uyandırmıştır.Türkiyede 1983 sesinde akvaryum pek yaygın değildi.Yeni evimize taşındıkdan kısa bir süre sonra, eskisi gibi kocaman da olmayan bir akvaryum aldık.Bu sevda taa ki ben evlenene kadar devam etti.
Evlendikden sonra da yine kendi evimde sürekli akvaryumum oldu.Belirli bir dönem havuzlarda japon,lepistes,kılıç,molly,kılıç ürettim.Yine büyük tanklarda melek yaptım.
Evde canım sıkıldı beta,neon,tetrazon,ufak çopcü,zebra ürettim.Yeri geldi evdeki akvaryumumda ciklet ürettim.Bir sürü tecrübe edindim.İnternet çıkmadan büyüklerimize danışırdık.İnternet sayesinde hem hobi gelişti hem de tecrübelerimiz arttı.
Kısacası bu hobi yaşantım boyunca hayatımda.Ve bu güzel sevdadan da ayrılmaya hiç niyetim yok.Her türlü bilgi paylaşımına ve tecrübelere açığım.Tüm hobici abilerimin,arkadaşlarımın ve kardeşlerimin de bu sevdadan kopmaması dileğiyle.....[:iyi:][;)]
[;)][;)]
Merhaba.Yaklaşık 30 küsür yıl önce nerden aklına geldiyse 1.50 cm lik bir akvaryumla Almanyadaki işci evine gelen babam sayesinde balşadı bu sevdam.....Sevda diyorum çünkü bence bu bir sevda benim için.O akvaryuma balık almaya gittiğimizde alman akvaryumcu bize hiçbirşey satmayıp önce bir kitap vermesi ve muhakkak okumamızı tavsiye etmesi bu konuyu daha da merak uyandırdı bende.
İstanbu la temelli dönüşümüzde satmak zorunda kaldığımız dev dünya,benim için hep merak uyandırmıştır.Türkiyede 1983 sesinde akvaryum pek yaygın değildi.Yeni evimize taşındıkdan kısa bir süre sonra, eskisi gibi kocaman da olmayan bir akvaryum aldık.Bu sevda taa ki ben evlenene kadar devam etti.
Evlendikden sonra da yine kendi evimde sürekli akvaryumum oldu.Belirli bir dönem havuzlarda japon,lepistes,kılıç,molly,kılıç ürettim.Yine büyük tanklarda melek yaptım.
Evde canım sıkıldı beta,neon,tetrazon,ufak çopcü,zebra ürettim.Yeri geldi evdeki akvaryumumda ciklet ürettim.Bir sürü tecrübe edindim.İnternet çıkmadan büyüklerimize danışırdık.İnternet sayesinde hem hobi gelişti hem de tecrübelerimiz arttı.
Kısacası bu hobi yaşantım boyunca hayatımda.Ve bu güzel sevdadan da ayrılmaya hiç niyetim yok.Her türlü bilgi paylaşımına ve tecrübelere açığım.Tüm hobici abilerimin,arkadaşlarımın ve kardeşlerimin de bu sevdadan kopmaması dileğiyle.....[:iyi:][;)]
[;)][;)]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 33 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
