ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
beraismail
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Mart 2019 22:43
Son Ziyaret:
01 Mayıs 2019 00:15
Toplam Mesaj:
23 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bera Ismail
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Betta ❤
SON 10 MESAJI
Beta Baligim Hasta Mi?
[QUOTE=Bettalink] 6-7 litrelik küçük akvaryum lar da su düzeni oturmuyor bakteri kültürü de pek oluşmuyor balıklar hastalıklar a açık hale geliyor bende çok uğraştım bu kuyruk erimesi kuyruk kismasi bakteriyel enfeksiyon hastalıkları v.s en iyisi büyük tank lar[/QUOTE]
Ya benim bu şehirde kalip kalmayacagim belli değil net olsa ikisinide buyuk tanka gecirip japonlarida 60 litreye alicam
[QUOTE=Bettalink] 6-7 litrelik küçük akvaryum lar da su düzeni oturmuyor bakteri kültürü de pek oluşmuyor balıklar hastalıklar a açık hale geliyor bende çok uğraştım bu kuyruk erimesi kuyruk kismasi bakteriyel enfeksiyon hastalıkları v.s en iyisi büyük tank lar[/QUOTE]
Ya benim bu şehirde kalip kalmayacagim belli değil net olsa ikisinide buyuk tanka gecirip japonlarida 60 litreye alicam
Beta Baligim Hasta Mi?
Baligima tedavi sürecine basladım su ısısını 25 dereceye getirdim ve ilac kullaniyorum bir betam daha var tamamiyle ayni sartlarda bakiyorum ikisinede subat ayindan beri diger bettam daha saglikli hep mavi beyaz benek gecirmisti sukurler olsun ki kurtardik.Kirmizidada kuyruk erimesi var mi bir sormk istedim bakabilirseniz sevinirim yardimci olan arkadaslara tesekkurler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/280420190029471.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orkun Krc]21 derecede devam ederseniz asla sağlığına kavuşmaz. İlgili başlıklardan bilgi alabilirsiniz.[/QUOTE]
tesekkurler her gun %30 su degisimine ve su derecesine dikkat etmeye basladim diger attigim fotografada bakar misiniz?
Baligima tedavi sürecine basladım su ısısını 25 dereceye getirdim ve ilac kullaniyorum bir betam daha var tamamiyle ayni sartlarda bakiyorum ikisinede subat ayindan beri diger bettam daha saglikli hep mavi beyaz benek gecirmisti sukurler olsun ki kurtardik.Kirmizidada kuyruk erimesi var mi bir sormk istedim bakabilirseniz sevinirim yardimci olan arkadaslara tesekkurler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/280420190029471.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orkun Krc]21 derecede devam ederseniz asla sağlığına kavuşmaz. İlgili başlıklardan bilgi alabilirsiniz.[/QUOTE]
tesekkurler her gun %30 su degisimine ve su derecesine dikkat etmeye basladim diger attigim fotografada bakar misiniz?
Beta Baligim Hasta Mi?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beta baligimin tülleri kizarmaya basladi ve uclari eriyor gibi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: tek basina
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 21 derece sicaklik
Filitrasyon: yok
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: 2 ay once beyaz benegi vardi metilen mavisi kullandim iyilesti
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):Su degisimini 4 gunde bir %50 yapiyorum.ahm nin yemiyle besliyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/230420191641341.jpg[/IMG]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beta baligimin tülleri kizarmaya basladi ve uclari eriyor gibi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: tek basina
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 21 derece sicaklik
Filitrasyon: yok
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: 2 ay once beyaz benegi vardi metilen mavisi kullandim iyilesti
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):Su degisimini 4 gunde bir %50 yapiyorum.ahm nin yemiyle besliyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/230420191641341.jpg[/IMG]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Yem hakkında bir bilgim yok ama en iyilerinden olmasa da tetra bilinen iyi markalardan biri, kalitesiz olacağını sanmıyorum. Isıtıcı 25 derecelik demişsiniz, preset mi yani? Öyle ise ben de eheim thermopreset ısıtıcı kullanıyorum, şimdiye dek bir sorun yaşamadım, sadece ayarı olmadığı için daha sıcak ya da daha soğuk yapılamıyor.[/QUOTE]
Isıtıcım bozuldu ya yenisini alıcam.
[QUOTE=beginnermode]Bende termopresent kullanıyorum 25 derece idealdir hacim küçük olduğu için su değişimi azar azar yapın yeterli. Sade bir arkaplan ve anubias ile gayet güzel olacaktır.[/QUOTE]
Bitkiler icin isiklandirma ve co2 gerekli diye okudum o yuzden almadım.
[QUOTE=ceyh]Yem hakkında bir bilgim yok ama en iyilerinden olmasa da tetra bilinen iyi markalardan biri, kalitesiz olacağını sanmıyorum. Isıtıcı 25 derecelik demişsiniz, preset mi yani? Öyle ise ben de eheim thermopreset ısıtıcı kullanıyorum, şimdiye dek bir sorun yaşamadım, sadece ayarı olmadığı için daha sıcak ya da daha soğuk yapılamıyor.[/QUOTE]
Isıtıcım bozuldu ya yenisini alıcam.
[QUOTE=beginnermode]Bende termopresent kullanıyorum 25 derece idealdir hacim küçük olduğu için su değişimi azar azar yapın yeterli. Sade bir arkaplan ve anubias ile gayet güzel olacaktır.[/QUOTE]
Bitkiler icin isiklandirma ve co2 gerekli diye okudum o yuzden almadım.
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Bence filtreyi değiştirmekte acele etmeyin, zamanla debisi düşecektir, balıklar savrulmuyorsa sıkıntı olacağını sanmam, kendilerini bıraktıklarında akıntıya doğru süzülmeleri normal. Akvaryumcu değişim kabul ederse daha küçük bir modelle değiştirebilirsiniz tabi.[/QUOTE]
iç filtre 200 lt/hlık aldım cok güzel oldu yanında birde tetra goldfish colourstick yem aldim yemler çok geç dibe batıyor kalitesi hakkinda bilginiz var mı? Birde ısıtıcımin ayari yok direk calistirsam ısı artısı balıkları rahatsız eder mi 25°clik ısıtıci
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/140320191621191.jpg[/IMG]
Yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederim.Akvaryumun Son hali bu şekilde[:)]
[QUOTE=ceyh]Bence filtreyi değiştirmekte acele etmeyin, zamanla debisi düşecektir, balıklar savrulmuyorsa sıkıntı olacağını sanmam, kendilerini bıraktıklarında akıntıya doğru süzülmeleri normal. Akvaryumcu değişim kabul ederse daha küçük bir modelle değiştirebilirsiniz tabi.[/QUOTE]
iç filtre 200 lt/hlık aldım cok güzel oldu yanında birde tetra goldfish colourstick yem aldim yemler çok geç dibe batıyor kalitesi hakkinda bilginiz var mı? Birde ısıtıcımin ayari yok direk calistirsam ısı artısı balıkları rahatsız eder mi 25°clik ısıtıci
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/140320191621191.jpg[/IMG]
Yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederim.Akvaryumun Son hali bu şekilde[:)]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]300 lt/h da fazla ama yine de kapalı durmasın. Filtreyi arka cama alıp şelale çıkışını yan cama su yüzeyine paralel olacak şekilde çevirmeyi deneyin isterseniz, önemli olan suyun içerisinde aşırı bir akıntı olmasını engellemek. Balıklar savrulmadıkları sürece sıkıntı olmayacaktır.[/QUOTE]
dediginiz gibi yaptim baliklarda bi savrulma yok ama yuzerken rahat yuzemiyolar vucutlarini serbest biraktiklarinda akintiya dogru gidiyolar . 100 lt/h lik bi ic filtre bulamadim 200 nasil olur acaba
[QUOTE=ceyh]300 lt/h da fazla ama yine de kapalı durmasın. Filtreyi arka cama alıp şelale çıkışını yan cama su yüzeyine paralel olacak şekilde çevirmeyi deneyin isterseniz, önemli olan suyun içerisinde aşırı bir akıntı olmasını engellemek. Balıklar savrulmadıkları sürece sıkıntı olmayacaktır.[/QUOTE]
dediginiz gibi yaptim baliklarda bi savrulma yok ama yuzerken rahat yuzemiyolar vucutlarini serbest biraktiklarinda akintiya dogru gidiyolar . 100 lt/h lik bi ic filtre bulamadim 200 nasil olur acaba
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
kapalı mı dursun suan açık ya akvaryumla birlikte satti bana aldigim kisi dediki bu akvaryum icin uygun kucuk filtre bu fiyatida yanilmiyosam 25 lira civari birseydi bende aldim simdilik kapali dursun mu yeni filtre alana kadar
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
27 litre bu arada akvaryum yanlis yazmisim 200 lt h gordum internette 100 lt h bulamadim
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
4 watt 300 lt/h benim aldigim ic filtre
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
kapalı mı dursun suan açık ya akvaryumla birlikte satti bana aldigim kisi dediki bu akvaryum icin uygun kucuk filtre bu fiyatida yanilmiyosam 25 lira civari birseydi bende aldim simdilik kapali dursun mu yeni filtre alana kadar
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
27 litre bu arada akvaryum yanlis yazmisim 200 lt h gordum internette 100 lt h bulamadim
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
4 watt 300 lt/h benim aldigim ic filtre
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Şelale aparatı suyun altında kalacak şekilde filtreyi aşağı kaydırıp aparatın su çıkışını arka cama doğru çevirirseniz hem akıntı azalır hem de ses olmaz. Filtre 7/24 çalışmalı evet, haftada bir de malzemesi akvaryumdan alınacak suyla temizlenmeli ideal olarak.[/QUOTE]
dediğiniz gibi yaptim ama sanki baliklar akintidan kacmaya calisiyor gibi hissediyorum.Canımı sıktı bu durum sebo wp320-f modeli akvaryum 20 litre tesekkurler bu arada
[QUOTE=ceyh]Şelale aparatı suyun altında kalacak şekilde filtreyi aşağı kaydırıp aparatın su çıkışını arka cama doğru çevirirseniz hem akıntı azalır hem de ses olmaz. Filtre 7/24 çalışmalı evet, haftada bir de malzemesi akvaryumdan alınacak suyla temizlenmeli ideal olarak.[/QUOTE]
dediğiniz gibi yaptim ama sanki baliklar akintidan kacmaya calisiyor gibi hissediyorum.Canımı sıktı bu durum sebo wp320-f modeli akvaryum 20 litre tesekkurler bu arada
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=kaizerdar]
Elinize sağlık. Başladığınız işi pipo filtre veya iç filtre alarak devam ettirmekte gecikmezseniz çok iyi olur. Betalarınızda havalandırma opsiyonuna ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama japon balıkları labirentliler ailesinden olmadığı için farklı bir solunum yöntemleri var ve su yüzeyinin devamlı ajite olması/dalgalanması gerekiyor. İç filtrenin hava püskürten aparatı veya pipo filtrenin çıkış ağzı bu ihtiyaca cevap verir. Bu arada çok önemli bir şeyi söylemeyi dalgınlıkla unutmuşum. Pipo filtre için hava motoru şart. Yani İç filtre alırsanız hava motoru almanıza gerek kalmaz.
Şu an için en elzem malzemeler, önce filtrasyon sonra ısıtıcı. Yem, su düzenleyici vs. daha sonra temin edilebilir.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/060320191850301.jpg[/IMG]
Filtre almistim ama kurulumunu yapamamistim fotografi cektigimde ısıtıcımda var 8w ama sanirim yeterli değil. 20 litre icin genede kullanayim mi? Birde bu filtre 7/24 calisacak mi? Temizligini kac zamanda bir yapicam.Çok ses cıkartıyo geceleri kapatsam sorun olur mu?Yardimci olan tüm arkadaslara tekrardan tesekkurler.Birde baliklar akimdan etkileniyo sanirim.Akimi nasil azaltabiliriz.[EDIT]beraismail,2019-03-06 19:11:24[/EDIT]
[QUOTE=kaizerdar]
Elinize sağlık. Başladığınız işi pipo filtre veya iç filtre alarak devam ettirmekte gecikmezseniz çok iyi olur. Betalarınızda havalandırma opsiyonuna ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama japon balıkları labirentliler ailesinden olmadığı için farklı bir solunum yöntemleri var ve su yüzeyinin devamlı ajite olması/dalgalanması gerekiyor. İç filtrenin hava püskürten aparatı veya pipo filtrenin çıkış ağzı bu ihtiyaca cevap verir. Bu arada çok önemli bir şeyi söylemeyi dalgınlıkla unutmuşum. Pipo filtre için hava motoru şart. Yani İç filtre alırsanız hava motoru almanıza gerek kalmaz.
Şu an için en elzem malzemeler, önce filtrasyon sonra ısıtıcı. Yem, su düzenleyici vs. daha sonra temin edilebilir.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/060320191850301.jpg[/IMG]
Filtre almistim ama kurulumunu yapamamistim fotografi cektigimde ısıtıcımda var 8w ama sanirim yeterli değil. 20 litre icin genede kullanayim mi? Birde bu filtre 7/24 calisacak mi? Temizligini kac zamanda bir yapicam.Çok ses cıkartıyo geceleri kapatsam sorun olur mu?Yardimci olan tüm arkadaslara tekrardan tesekkurler.Birde baliklar akimdan etkileniyo sanirim.Akimi nasil azaltabiliriz.[EDIT]beraismail,2019-03-06 19:11:24[/EDIT]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=kaizerdar]
Çok iyi yapmışsınız, tebrik ederim. Bu güzel harekete karşılık elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.
Balıklarınız düz japon balığı. Aslında (fantail) yelpaze kuyruk ama artık piyasada common goldfish tabir edilen tek kuyruklu varyetelerden çok kalmadığı için fancy varyetelerden olan fantail'lara da düz denmeye başlandı.
Balıkların bakımı içinse en az 50 litrelik bir akvaryum edinin gerisi kolay. Ama bu 50 litre, ileride yanlarına başkaca japon balığı eklemeyi düşünmüyorsanız. Düşünüyorsanız bile en fazla 1 tane. Belki o bile değil. Bu işe yeni başladığınız için mümkün olduğunca başlangıç masrafını kısma adına ucuz ama yeterli şeyler önermeye çalışacağım.
- Yem: Akrabanızdan aldığınız tahmin ettiğim şeyse (çubuk şeklinde ufalanabilen yemler) bence yeni bir yem edinir edinmez çöpe atın. Balıklara inanılmaz derecede zarar verme tehlikesi var. Kolay hazmedilmez ve suyla temasından sonra şişip balıkları tıkar, kabız olurlar.
Hem kaliteli hem de diğer markalara göre nispeten ucuz oldukları için tavsiye edebileceğim yemler şunlar:
+ JBL Goldpearls: [URL]https://www.n11.com/arama?q=jbl+goldpearls&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Tropical Super Goldfish: [URL]https://www.n11.com/arama?q=tropical+super+goldfish&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Omega One Goldfish Small Pellets: [URL]https://www.n11.com/arama?q=omega+one+goldfish+small+pellets[/URL]
Bunlardan JBL ve Tropical marka olanlar, tek başlarına o boydaki 2 japon balığını 3 ay götürür. Omega One marka olan 6 ay götürür. Ben başlangıç için JBL'i tavsiye ederim. Kolay hazmedilebilir, kaliteli bir yem. Sera Goldy Color Spirulina önerenler de çıkacaktır muhakkak. Hem ucuz hem de içerik olarak kaliteli bir yem ama balıklara çok hava yutturuyor, o yüzden kimseye tavsiye etmiyorum. Bunlardan bir tanesini alın, daha sonra imkan el verdikçe çeşitlendirirsiniz.
- Isıtıcı: "Japon balığı, soğuk suyu sever. Isıtıcı şart değil." diyenler de çıkacaktır ama balıkların hem aktif hem de sağlıklı olmasını istiyorsanız şart. Smart marka 50w ısıtıcılar çok pahalı değil, işinizi de görür. Isıyı 22-24 dereceye ayarlayın.
- İç filtre: Başlangıç için Çin menşeili iç filtre almanızda en azından masraftan kaçınmak adına ben bir sakınca görmüyorum. Sizi en az 1 sene götürür. Saatte akvaryum hacminizin 4-5 katı suyu döndürebilek debiye sahip olan bir iç filtre tercih edin. Çin menşeili ürünler iddia ettiklerinin altında performans gösterdikleri için 6-8 kat olarak da düşünebilirsiniz.
+ Masrafları çok kısmanız gerekirse iç filtre alana kadar (orta veya büyük boy) pipo filtre de o boydaki balıklar için gayet iş görür.
- Su düzenleyici: 50ml veya 100ml'lerden edinmenizde yarar var. Sera Aquatan'ı öneririm. JBL Biotopol de olabilir. Ama harcamaları başlangıca yığmak istemiyorsanız su değişimi yaparken, klorunun uçması için suyu 1 gün bekletip koyarsanız da yeterli olur. Ama bu uygulama uzun vadede balıkların sağlığını bozar. Ankara'nın suyu malum...
- Bakteri kültürü: Başlangıç için almanızda büyük yarar var. Sera Nitrivec öneririm. Ama şu aralar çok pahalı. Eğer almak istemezseniz, balıkları koymadan önce akvaryumdaki suyu filtre çalışır vaziyette 2-3 gün döndürün.
- Kum: Şart değil. Ama olsa da fena olmaz. Piyasada en çok satılanlar kuvars ve silis kumlar. Ben siyah kuvars kullanıyorum ama şimdiki aklım olsa doğal ince taneli kum kullanırdım.
- Hava motoru: Pipo filtre veya iç filtre varsa zorunlu değil. Daha sonra edinilebilir.
- Metilen mavisi kullanımı: Hastalık olmadığı sürece kullanılmaz.
- Bunların dışında, japon balıklarının bakımı için dikkat edilecek en önemli şeyler:
+ Haftalık en az %33 en fazla %80 olmak üzere su değişimi
+ Değişim sırasında kullanılan suyun (su düzenleyici kullanılmadıysa) bekleyip klorunun uçtuğundan ve akvaryumdaki suyla hemen hemen aynı sıcaklıkta olmasından emin olmak
+ Haftada bir veya iki haftada bir filtre temizliğini akvaryumdan alınan suyla yapmak
+ Fazla yemlememeye özen göstermek (günde 2 defa 2 dakikada bitirebilecekleri miktarda yemlemek kafi)
+ Kabızlık ihtimalinden kaçınma adına haftada bir veya iki haftada bir kabuğu soyulmuş haşlanmış bezelye vermek.
Siz yukarıdakileri hallettikten sonra gerisi bir şekilde hallolur. Hallolmadığı yerde elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. "Minimum gereksinimleri sağladıktan sonra" sorularınız için sazansıgiller forumuna da bekleriz:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sazansigiller_f18.asp[/URL][/QUOTE]
Çok tesekkürler bilgileriniz icin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/050320191559481.jpg[/IMG]
Şuanda bu şekilde ortamları
[QUOTE=kaizerdar]
Çok iyi yapmışsınız, tebrik ederim. Bu güzel harekete karşılık elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.
Balıklarınız düz japon balığı. Aslında (fantail) yelpaze kuyruk ama artık piyasada common goldfish tabir edilen tek kuyruklu varyetelerden çok kalmadığı için fancy varyetelerden olan fantail'lara da düz denmeye başlandı.
Balıkların bakımı içinse en az 50 litrelik bir akvaryum edinin gerisi kolay. Ama bu 50 litre, ileride yanlarına başkaca japon balığı eklemeyi düşünmüyorsanız. Düşünüyorsanız bile en fazla 1 tane. Belki o bile değil. Bu işe yeni başladığınız için mümkün olduğunca başlangıç masrafını kısma adına ucuz ama yeterli şeyler önermeye çalışacağım.
- Yem: Akrabanızdan aldığınız tahmin ettiğim şeyse (çubuk şeklinde ufalanabilen yemler) bence yeni bir yem edinir edinmez çöpe atın. Balıklara inanılmaz derecede zarar verme tehlikesi var. Kolay hazmedilmez ve suyla temasından sonra şişip balıkları tıkar, kabız olurlar.
Hem kaliteli hem de diğer markalara göre nispeten ucuz oldukları için tavsiye edebileceğim yemler şunlar:
+ JBL Goldpearls: [URL]https://www.n11.com/arama?q=jbl+goldpearls&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Tropical Super Goldfish: [URL]https://www.n11.com/arama?q=tropical+super+goldfish&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Omega One Goldfish Small Pellets: [URL]https://www.n11.com/arama?q=omega+one+goldfish+small+pellets[/URL]
Bunlardan JBL ve Tropical marka olanlar, tek başlarına o boydaki 2 japon balığını 3 ay götürür. Omega One marka olan 6 ay götürür. Ben başlangıç için JBL'i tavsiye ederim. Kolay hazmedilebilir, kaliteli bir yem. Sera Goldy Color Spirulina önerenler de çıkacaktır muhakkak. Hem ucuz hem de içerik olarak kaliteli bir yem ama balıklara çok hava yutturuyor, o yüzden kimseye tavsiye etmiyorum. Bunlardan bir tanesini alın, daha sonra imkan el verdikçe çeşitlendirirsiniz.
- Isıtıcı: "Japon balığı, soğuk suyu sever. Isıtıcı şart değil." diyenler de çıkacaktır ama balıkların hem aktif hem de sağlıklı olmasını istiyorsanız şart. Smart marka 50w ısıtıcılar çok pahalı değil, işinizi de görür. Isıyı 22-24 dereceye ayarlayın.
- İç filtre: Başlangıç için Çin menşeili iç filtre almanızda en azından masraftan kaçınmak adına ben bir sakınca görmüyorum. Sizi en az 1 sene götürür. Saatte akvaryum hacminizin 4-5 katı suyu döndürebilek debiye sahip olan bir iç filtre tercih edin. Çin menşeili ürünler iddia ettiklerinin altında performans gösterdikleri için 6-8 kat olarak da düşünebilirsiniz.
+ Masrafları çok kısmanız gerekirse iç filtre alana kadar (orta veya büyük boy) pipo filtre de o boydaki balıklar için gayet iş görür.
- Su düzenleyici: 50ml veya 100ml'lerden edinmenizde yarar var. Sera Aquatan'ı öneririm. JBL Biotopol de olabilir. Ama harcamaları başlangıca yığmak istemiyorsanız su değişimi yaparken, klorunun uçması için suyu 1 gün bekletip koyarsanız da yeterli olur. Ama bu uygulama uzun vadede balıkların sağlığını bozar. Ankara'nın suyu malum...
- Bakteri kültürü: Başlangıç için almanızda büyük yarar var. Sera Nitrivec öneririm. Ama şu aralar çok pahalı. Eğer almak istemezseniz, balıkları koymadan önce akvaryumdaki suyu filtre çalışır vaziyette 2-3 gün döndürün.
- Kum: Şart değil. Ama olsa da fena olmaz. Piyasada en çok satılanlar kuvars ve silis kumlar. Ben siyah kuvars kullanıyorum ama şimdiki aklım olsa doğal ince taneli kum kullanırdım.
- Hava motoru: Pipo filtre veya iç filtre varsa zorunlu değil. Daha sonra edinilebilir.
- Metilen mavisi kullanımı: Hastalık olmadığı sürece kullanılmaz.
- Bunların dışında, japon balıklarının bakımı için dikkat edilecek en önemli şeyler:
+ Haftalık en az %33 en fazla %80 olmak üzere su değişimi
+ Değişim sırasında kullanılan suyun (su düzenleyici kullanılmadıysa) bekleyip klorunun uçtuğundan ve akvaryumdaki suyla hemen hemen aynı sıcaklıkta olmasından emin olmak
+ Haftada bir veya iki haftada bir filtre temizliğini akvaryumdan alınan suyla yapmak
+ Fazla yemlememeye özen göstermek (günde 2 defa 2 dakikada bitirebilecekleri miktarda yemlemek kafi)
+ Kabızlık ihtimalinden kaçınma adına haftada bir veya iki haftada bir kabuğu soyulmuş haşlanmış bezelye vermek.
Siz yukarıdakileri hallettikten sonra gerisi bir şekilde hallolur. Hallolmadığı yerde elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. "Minimum gereksinimleri sağladıktan sonra" sorularınız için sazansıgiller forumuna da bekleriz:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sazansigiller_f18.asp[/URL][/QUOTE]
Çok tesekkürler bilgileriniz icin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/050320191559481.jpg[/IMG]
Şuanda bu şekilde ortamları
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler scorpion26, 09:58
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
