ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Blocktrade
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Şubat 2020 20:23
Son Ziyaret:
29 Mayıs 2022 23:09
Toplam Mesaj:
47 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Yusuf
Doğum Tarihi:
16 Aralık 1990
Yaş:
31
İl:
Ankara
Meslek:
Makina Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Yusuf

SON 10 MESAJI

300w Isıtıcı Önerisi Hk.
Merhaba arkadaşlar. Elimde bulunan 300w lik tetra HT 300 içine su almasından dolayı termostat arızası verdi. 32 dereceye kadar çıkmış su sıcaklığı.
Kafamda bulunan 2 marka olarak,
Eheim Thermocontrol e 300
Tetra HT 300.
Eheim jager 300

Thermo ve tetra arasında yarı yarıya fark var maddi olarak.
Nette yazdığımda kimisi Thermocontrol 1 sene sonra gidiyor sıkıntı çıkıyor dedi kimisi uzun yıllardır kullanıyorum dedi. Hatta üreticilerden biri ithalatçı firmanın garantiden degisim yaptığı 300 w ve 400 w elinde olmadığı için 200w gönderdiğini bile söyledi.
Akvaryum şuan ısıtıcısız bir şekilde duruyor.. Büyük sıkıntı yaşıyorum.. Şehir dışına çıkacağım ve 4 5 gün muhtemelen yokum..
Bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler Saygılar.
360 Litre İçin Tür Tavsiyesi
[QUOTE=UnknownAquarist]Verdiğiniz ölçülerdeki akvaryum 600 litre yapar.[/QUOTE]
[:)] düzeltme yapıldı.
360 Litre İçin Tür Tavsiyesi
Merhaba. 100 cm x 60 cm x 60 cm akvaryum.mevcut. 1.5 yıllık bir kurulum mevcut. Canlidoguran türevleri besledim fakat ömürleri çok uzun olmadı. Eheim 2213 filtre mevcut fakat muhtemelen eheim pro 4 2275 alma arefesindeyim.


Akvaryumda anubias biraz kaya dallı kök ve köke bağlı java fernler zeminde bir kısım yerde subulata var. Ayrıca amazon hanceri mevcut.


Bu  bitkiler ile yaşaması mümkün olan öncelikli olmakla beraber gönülsüz olarak bitkileri cikartabilirimde.

Uzun ömürlü dayanıklı balık türü önerilerine ihtiyacım bulunmaktadır. Tek tür besleyeceğim. Türe göre ek olarak çöpçü vatoz da alabilirim. Dipte yem kalması halinde temizlik iyi oluyor.

Her türlü öneriye açığım.

Teşekkürler Saygilar 

[EDIT]Blocktrade,2021-10-19 23:01:25[/EDIT]
Akvaryumum Ve Tasarım Değişikliği İstiyorum
Arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum..
Akvaryumum Ve Tasarım Değişikliği İstiyorum
[QUOTE=mburakag]Benim naçizane fikrim: bitkilerin yanına daha çok bitki eklemelisin. Küçük taşlar yerine büyük taşlar kullanabilirsin. Taş ve bitkilerin uyumu çok hoş oluyor[/QUOTE]

Hocam acemilik yapmışım vakti zamanında çok eksiklerim var. Kum az geliyor onun için bitki yetişmiyor. Şimdiki aklım olsa en kötü lav kırığı dere kumu ile işi çözerim. Ama artık tank içinde bulunan bitkilerin dışında bitkiye para vermek istemiyorum. Zaten tutmuyorda bitkiler kumdan dolayı. O yüzden biraz ferahlasa mı akvaryum diyorum anübiasları sağa bir ısıtıcının yanına birde ön dibe koysam mı diyorum. Taşlarıda çıkaracağım orta boş kalır balıklar göze gelir diye düşünüyorum. Hacim düşürmemek içinde ekstra kaya eklemek istemiyorum açıkcası.
Akvaryumum Ve Tasarım Değişikliği İstiyorum
Ölçüler: 100 cm x 60 cm x 60 cm
Canlı Türleri: Kılıçkuyruk / Melek / Neon * Kırmızı Göz Tetra / Rasbora / Moly / Platy / Vatoz / Çöpçü Vb.
Bitki Türleri: Amazon Hançeri / Anubias / Java Fern / Eledoa
Tankın Yaşı:1 Sene
Filtrasyon ve Işıklandırma: Eheim 2213 / 72W T5 Aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221055/150420211235271.jpg[/IMG]

Arkadaşlar Merhaba,

Akvayum düzenş şuan resimdeki gibi. Fakat Kökün bulunduğu 3 tane taş hariç akvaryum içinde bulunan taşları çıkartacağım. Sadece Anuabiaslar için 3 tane taş bırakacağım. Yukarıda yazdığım bitkiler dışında az az farklı bitkilerde var ama hep acemilikten farklı farklı yerlere dağınık şekilde diktim bitkileri. Şuan akvaryumun düzenini değiştirmek istiyorum. Siz olsanız bu hali ile nasıl bir değişiklik yaparsınız? Amazon Hançeri 1 senedir baya kök saldı ortaya dikmiş bulundum onu ordan alma imkanım yok malesef sökemem.. Onun dışında neler yapmalıyım daha rahat bir ortam olsun istiyorum. Gerekirse tek tük bitkileri akvaryumdan sökerim. Zaten büyümüyorlar.
Düşüncelerinizi bekliyorum. Teşekkürler Saygılar.[EDIT]Blocktrade,2021-05-11 11:43:19[/EDIT]
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
[QUOTE=Ahmet_]
Merhaba ben malzeme olarak seramik substrat pro crystal clear ve no nitrat kullanıyorum kendi elyafı kirlendi ve çok kötü oldu uğraşmak istemedim direkt attım onun yerine crystal clear koydum kac tane koydum bilmiyorum sayıyı hatırlamıyorum ama en sona koydum ve no nitratı da aralarına yerleştirdim( 50 gr kadar olanından aldım 200 litreye kadar ideal diyordu aldığım yerde bir de 100 gr olan modeli var o da 400 litreye kadar olabilir yanlışım yoksa ama benim kullandığım 50 gr olan )100 litrede suyun berraklığı çok iyiydi.Dizilim bu şekil ; 1 litre substrat pro ,1 litre seramik ,tek bi mavi sünger ,crystal clear ve no nitrat (50gr)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227924/170420211706211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227924/170420211706321.jpg[/IMG]


Hocam kedi kumuyla uğraşmayın bence etkili olduğunu söylsydn kullanan vardır ama ben kullanmadım bu sebeple size bir şey diyemem. Ben seramiği fazla koydum belki siz eğer varsa substrat proyu fazla koyabilirsiniz ( orijinal media setinde 1 litre seramik 2 litre substrat pro var) ya da dediğiniz gibi kedi kumu yerine zeolit koyabilirsiniz size kalmış dizilim ama filtre kovası maalesef küçük o kadar da farklı dizilim yapılamıyor. Classic serilerinde mutlaka suyun giriş yerine seramiği koyun suyun filtreye dagilmasini saglar hem de kaba pislikleri tutar gerisi de size kalmis bence en iyi dizilim kendi kutu icerigiyle gelen dizilim malzemeleri de zaten cok iyi malzemeler eheim mech substrat pro vs belki siz de ekstra purigen crystal clear vs ekleyebilirsiniz onun disinda cok bi degisiklige gerek bence yok.[:iyi:][/QUOTE]

Hocam dolu model olarak aldım filtreyi şuana kadar hiç değişiklik yapmadım aldığım gibi sıralama aynen duruyor. Purigen fiyat uçuk no nitrat da düşünüyorum aslında ama karar veremedim. Birde sera siporax var acaba diyorum seramik mech ı yarıya düşürsem mavi süngerin üstüne 1 litre sera siporax onun üstüne 2 litre substrat onun üstüne de ince elyaf yapsam siyah sungeride koymasam filtreye sızdırabilir miyim acaba diye düşünüyorum. Bakteri kolonisini daha fazla yükseltmiş olurum diye düşünüyorum daha güzel olur ama sığar mı?
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
[QUOTE=Ahmet_]Merhaba ben de 2213 kullanıyorum yaklaşık 100 litrelik akvaryumda ve sonuç tatmin edici daha önceden 2211 almayı düşünmüştüm ama arada çok fiyat farkı olmayınca 2213 e karar verdim ve iyi ki de 2213 tercih etmişim çünkü 2211 tahminimce beni memnun etmeyecekti.
Filtre classic serisindeki diğer modellerden farklı olarak kovayla geliyor bu iyi mi kötü mü yorum yapmayacağım ızgara olsa daha iyi olur gibi ama bazıları için temizlik açısından kolay gelebilir bu sebeple kesin bir yargıda bulunamıyorum . Filtrenin içinde seramik+sünger+substrat pro+sera crystal clear elyaf + no nitrat denilen materyal var. Akvaryumun suyu cam gibi ama şunu söylemeliyim 2213 aşırı sessiz bir filtre değil temizledikten sonra ses çok düşüyor ama 1 hafta sonra tekrar kirlenmeye başlayınca eski halini alıyor ve aşırı olmasa da ses yapmaya başlıyor. Bunun dışında şelale aparatı kullanışsız bana kalırsa hortumdan kesip eklemek vs. Pratik değil ayrıca hortumlar kirlenince debi çok ama çok düşüyor bu sebeple temizliği aksatmamak ve filtrenin hortumlarını güneş görmeyen bir yere koymak gerekiyor. Boruları yosundan temizlemek için de borunun içine bir peçete veya pamuk elyaf gibi bir şey sıkıştırabilirsiniz sonra musluğa takıp suyu actığınızda oluşan basınçla tüm pislikler çıkacaktır. Tel fırçaya gerek duymadan bu şekilde borularımı temizledim ve debi nerdeyse ilk aldığımdaki gibi oldu bu da mutlu etti. Şimdilik aklıma gelenler bunlar umarım faydalı olmuştur.[/QUOTE]
Hocam bende de aynı filtre mevcut. Içine siz ekstra elyaf koymuyorsunuz sanırım onun yerine crystal clear mı kullandınız? Kaç adet ekleme yaptınız ayrıca siyah süngeri kullanmıyorsunuz galiba ? Ve no nitrat kaç gr lik kullanıyorsunuz? Hepsini filtrenin içine nasıl sigdirdiniz hocam ? Bende kedi kumu koymayi düşünüyorum ama sığmaz diye hiç denemedim. Teşekkürler
Aylık 5 6 Balık Ölümü Yaşıyorum
[QUOTE=ceyh]Bu durumda eleme yaparak gitmekta fayda var, anlattıklarınıza bakarak;

- Normalde döngüde sorun olmamalı, akvaryum yeni kurulum değil, dış filtre var (kapasitesi biraz tartışmalı da olsa), temizlik musluktan yapılmıyor,
- Su değişim yönteminde sorun yok gibi gözüküyor,
- Şebeke suyunda genel bir sorun olsa bölgedeki diğer akvaryumlarda da sorun olurdu,
- Ölümler her türden olduğuna göre türe özel bir uyumsuzluk olmamalı...

360 lt için 2213 yetersiz kalıyordur gerçekten de, canlı yükü de fazla gibi, mevcut filtre medyaları da yükü taşıyabilecek bakteri popülasyonunu destekleyemiyor olabilir.

Tabi bunlar hep olasılıklarla ilgili, asıl doğru yöntem su değerlerini ölçüp en önemli ihtimali elimine edebilmek, devamlı alışveriş yaptığınız tanıdık bir akvaryumcu varsa JBL çubuk testlerinden rica edebilirsiniz, çok net değerler okunamasa da en azından bir fikir verebilir.
[/QUOTE]

Bir bakayım hocam su testi için ne yapabilirim.. Hocam akvaryumcuda baktım 700 litrelik akvaryumda eheim 2217 takılı su resmen çeşmeden akarmış gibi akıyor. Ben bu akvaryuma bunu taksam akvaryumun içinde kasırga olur gibi geliyor. Zamanında akvaryumcuya çok dedim abi bu yeter mi yetmezse 2217 ye göre bütçemi ayarlayayım yok sana yeter dedi. Kendide aynı dış filtreyi akvaryumlarında kullanıyor ve kılıç kuyruk akvaryumunda 200 ün üstünde balık var ve günde 5 6 kere yemleme yapıyorlar.. akvaryumda 250 litre civarında..

Peki sadece kılıç kuyruk ve çöpçü vatoz akvaryumu kursam yeniden hocam kaçar tane bunlardan koyabilirim.. ? Öneriniz ne olur? Ayrıca şuan için filtre değişimi yapamayacağımdan dolayı bakteri popülasyonunu arttırmak için ne yapabilirim? Seramik mech, mavi sünger, elyaf, substrat pro ve siyah sünger mevcut filtre içerisinde.. 6 aydır temizlemiyorum..
Aylık 5 6 Balık Ölümü Yaşıyorum
[QUOTE=ceyh]Aslında 3 gün dinlendirmeye de gerek yok, 24 saat yeterlidir, bidonların ağızları yeterince geniş mi, hava alıyorlar mı, bir de ısı eşitlemesine dikkat ediyor musunuz?[/QUOTE]
Hocam standart 5 litrelik su bidonları marketlerde satılanlardan. Su çeşmeden soğuk akıyor ama 3 gün mutfakta duruyor hali ile sıcaklık eşitleniyor. Zaten suyu direkt akvaryuma boca etmiyorum yavaş yavaş gittiği için su ısısında hemen değişiklik olmuyor.

[QUOTE=Wretched]Canlı doğuranlar biraz narin balıklar ve beyaz beneğe çok kolay yakalanıyorlar özellikle kış aylarında su değişimini yaparken akvaryum ısısı ile tankdaki su arasında 3 , 4 derece fark varsa. Benim gözlemlediğim genelde beyaz benek en zayıf balıkları seçip ona yapışıyor , balık ölünce diğer balığa geçiyorlar bir anda hepsi ölmüyor yani. Işık açıklen balıklara yakından bak beyaz noktacıklar varmı koyu renkli balıklarda daha çok belli oluyor. Tahmin tabiki beyaz benek olmayabilirde. Ek olarak akvaryumda o melek balığı olduğu sürece yavru görmeyi unut. Melek balıkları avcı balıktır bir kere yavruyu gördümü peşini bırakmaz saklandığı yeri arar bulur ve yer.[/QUOTE]

Beyaz benek yok hocam o konuda sorun yaşamadım hiç. Yavrular meleklerden çok kılıç kuyruklardan kaçamıyor :) kendi yavrularını kendileri yiyorlar.

[QUOTE=solaytekin]Akvaryum 360 litre gibi durmuyor ölçüleri nedir?
Litre doğru ise 2213 yetersiz, akvaryumun bitkili olmasıda kurtarmaz.
2 ayda bir filtre temizliği yapılmalı, 6 ay çok uzun süre, kayıplar büyük ihtimal su kalitesinden kaynaklıdır.[/QUOTE]

1000 mm x 600 mm x 600 mm hocam ölçüler. Akvaryum 360 litre hocam 2 ayda bir bakteri anca oturmaz mı zaten millet 1 sene filtreye dokunmuyor.. Akıntı şuan bile fazla aslında hocam bilemiyorum bu konuda kimisi tropikal için sorun olmaz yeter diyor kimisi 2217 olması lazım diyor..

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.