ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ndmblgc
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Şubat 2021 15:04
Son Ziyaret:
21 Mayıs 2021 16:14
Toplam Mesaj:
51 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Nedim Bilgiç
Doğum Tarihi:
11 Mayıs 1996
Yaş:
30
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x40h 84lt Low Tech Bitkli Akvaryum
5 Dişi 1 Erkek Yerli Lepistes
1 Erkek Red Tail Fil Kulak Lepistes
20 Daha Ne Olduğu Belli Olmayan Yavru Lepistes :)
3 Benekli Corydoras
1 Cüce Vatoz
Mehmet Nedim Bilgiç
SON 10 MESAJI
Rafya İşe Yaramadı
Bırak rafyayı 3-5 bitki var akvaryumda ve yavruları verecek yer bulamıyorum. Erkekleri kısırlaştırsam mı diye düşünüyorum[:)))] (İşin şakası tabi). 3 aydır bakıyorum bu balıklara ve ilk doğumda neredeyse hiç yavru alamadım 1-2 tane kurtulmuş ve bu sayı her doğumda artmakta. Sanırım zamanla gözleri alışıyor ve yemiyorlar. Şuan bir balığım doğum yapsa %80-90 ı hayatta kalır.
Bırak rafyayı 3-5 bitki var akvaryumda ve yavruları verecek yer bulamıyorum. Erkekleri kısırlaştırsam mı diye düşünüyorum[:)))] (İşin şakası tabi). 3 aydır bakıyorum bu balıklara ve ilk doğumda neredeyse hiç yavru alamadım 1-2 tane kurtulmuş ve bu sayı her doğumda artmakta. Sanırım zamanla gözleri alışıyor ve yemiyorlar. Şuan bir balığım doğum yapsa %80-90 ı hayatta kalır.
Lepıstesım Yeni Doğurdu Bakımı
[QUOTE=esrakonmazz][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230552/080420212039141.jpg[/IMG]
Lepistesim yeni doğum yaptı başka akvaryuma aldım yavruları. 24 derece yaptım ısıyı pipo filtre taktım bunlar yem yiyor mu onu bilmiyorum ne zaman yem yerler
Yaklaşık 30 adet var[/QUOTE]
Ben üşenmedim yazdım, sende üşenme ve eksiksiz oku. Bu yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerimdir. Hiçbir bilimsel dayanağı yoktur.
İyi bir markanın (tavsiyem sera flora ve sera vipan) bitkisel ve proteinsel pul yemlerini al. Bunları un ufak olacak şekilde ufala ve günde 2 defa yemle. Eğer ilgilenebiliyosanız günde 3 defa az olacak şekilde yemleyebilirsiniz. Lepistes yavrularının metobolizması çok hızlıdır ve karnını doyurduktan sonra 30 dk içinde sindirecektir. Burada önemli olan yavruları hızlı büyütmek değil, sağlıklı büyütmektir. Mevzu yavrular olunca ben dahil biraz aceleci olabiliyoruz ve bu sebep ile kötü sonuçlar alabiliyoruz. Şimdi yem işini hallettiğimize göre sıra su değişiminde.
Sudan bahsetmişken su sıcaklığı gayet iyi 24 derecede sabit tutmalısın. Çünkü bu sıcaklık metobolizmalarını hızlandıracaktır. Bu da büyüme ve gelişmeye ekstra bir katkıdır ama 24 dereceden de aşağıya düşürüme. 3 günde bir %20 su değişimini dip çekimi şeklinde, dinlenmiş su ile mutlaka yapmalısın ki suda ki minaraller sürekli tazelensin. Su değişiminde akvaryuma ekleyeceğin suyun sıcaklığını da 24 derece yapmalısın. Diğer arkadaşların da dediği gibi yapay bitkileri çıkar. Suyu da halletik mi? Sıra da oksijen.
Su da bol miktarda oksijen bulundurmalısın. Bunu da su yüzeyini dalgalandırman yada bir hava motoru ile hava taşı bağlaman gerekecek. Hava taşı bu konuda sana en iyi sonucu verecektir. Eğer filtre yok ise birde aşırı akıntı yapmayan askı şelale filtreler var ucuza onlardan edin derim. Balıkları rahatsız etmeyecek derecede bir akıntı oluşturursan kas gelişimleri için ekstra bir katkı sağlamış olursun.
Başka ne vardı? eeeeee ha hatırladım! Aydınlatma da çok önemli. Şöyle ki gün içerisin de kesintisiz 6 ile 8 saat karanlıkta kalmalarını sağla ki uyuyabilsinler. UNUTMA Kİ TÜM CANLILAR UYKULARINDA BÜYÜYÜP GELİŞİRLER.
Bu yaptıklarımı yapmadan önceki yavrularım 6. hafta da renklenmeye başlamışlardı. Bu şekilde yaptıktan sonra yavrularım 4. haftada renk ve desenlerini belli etmeye başladılar ve çok sağlıklılar. Maşallah diyelim...
Sağlıklı hobiler dilerim [:nazar:][EDIT]ndmblgc,2021-04-09 14:29:36[/EDIT]
[QUOTE=esrakonmazz][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230552/080420212039141.jpg[/IMG]
Lepistesim yeni doğum yaptı başka akvaryuma aldım yavruları. 24 derece yaptım ısıyı pipo filtre taktım bunlar yem yiyor mu onu bilmiyorum ne zaman yem yerler
Yaklaşık 30 adet var[/QUOTE]
Ben üşenmedim yazdım, sende üşenme ve eksiksiz oku. Bu yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerimdir. Hiçbir bilimsel dayanağı yoktur.
İyi bir markanın (tavsiyem sera flora ve sera vipan) bitkisel ve proteinsel pul yemlerini al. Bunları un ufak olacak şekilde ufala ve günde 2 defa yemle. Eğer ilgilenebiliyosanız günde 3 defa az olacak şekilde yemleyebilirsiniz. Lepistes yavrularının metobolizması çok hızlıdır ve karnını doyurduktan sonra 30 dk içinde sindirecektir. Burada önemli olan yavruları hızlı büyütmek değil, sağlıklı büyütmektir. Mevzu yavrular olunca ben dahil biraz aceleci olabiliyoruz ve bu sebep ile kötü sonuçlar alabiliyoruz. Şimdi yem işini hallettiğimize göre sıra su değişiminde.
Sudan bahsetmişken su sıcaklığı gayet iyi 24 derecede sabit tutmalısın. Çünkü bu sıcaklık metobolizmalarını hızlandıracaktır. Bu da büyüme ve gelişmeye ekstra bir katkıdır ama 24 dereceden de aşağıya düşürüme. 3 günde bir %20 su değişimini dip çekimi şeklinde, dinlenmiş su ile mutlaka yapmalısın ki suda ki minaraller sürekli tazelensin. Su değişiminde akvaryuma ekleyeceğin suyun sıcaklığını da 24 derece yapmalısın. Diğer arkadaşların da dediği gibi yapay bitkileri çıkar. Suyu da halletik mi? Sıra da oksijen.
Su da bol miktarda oksijen bulundurmalısın. Bunu da su yüzeyini dalgalandırman yada bir hava motoru ile hava taşı bağlaman gerekecek. Hava taşı bu konuda sana en iyi sonucu verecektir. Eğer filtre yok ise birde aşırı akıntı yapmayan askı şelale filtreler var ucuza onlardan edin derim. Balıkları rahatsız etmeyecek derecede bir akıntı oluşturursan kas gelişimleri için ekstra bir katkı sağlamış olursun.
Başka ne vardı? eeeeee ha hatırladım! Aydınlatma da çok önemli. Şöyle ki gün içerisin de kesintisiz 6 ile 8 saat karanlıkta kalmalarını sağla ki uyuyabilsinler. UNUTMA Kİ TÜM CANLILAR UYKULARINDA BÜYÜYÜP GELİŞİRLER.
Bu yaptıklarımı yapmadan önceki yavrularım 6. hafta da renklenmeye başlamışlardı. Bu şekilde yaptıktan sonra yavrularım 4. haftada renk ve desenlerini belli etmeye başladılar ve çok sağlıklılar. Maşallah diyelim...
Sağlıklı hobiler dilerim [:nazar:][EDIT]ndmblgc,2021-04-09 14:29:36[/EDIT]
Bitki Ve Hava Motoru
[QUOTE=efeustunn]
Benim akvaryumumda herhangi bir ışık yok, Bu bitki yaşayabiliyor mu öyle?[/QUOTE]
Yaşasabile çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Fakat gün içerisinde ışık alan bir odada ise (örenğin oturma odasının perdeleri gündüz açık olur genelde.) çok gelişmese bile hayatta kacağını düşünüyorum.
[QUOTE=efeustunn]
Benim akvaryumumda herhangi bir ışık yok, Bu bitki yaşayabiliyor mu öyle?[/QUOTE]
Yaşasabile çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Fakat gün içerisinde ışık alan bir odada ise (örenğin oturma odasının perdeleri gündüz açık olur genelde.) çok gelişmese bile hayatta kacağını düşünüyorum.
Bitki Ve Hava Motoru
[QUOTE=efeustunn]Merhabalar herkese herkese iyi hobiler.
Akvaryum hobisinde yeniyim sormak istediğim 2 soru var.
1.si Tetra aps 50 ile tetra aps 100 arasında ses olarak bir fark var mı? tetra aps 100 yorumları inanılmaz sessiz diyor ama 50 si için aynı yorumları göremedim. 32 litre akvaryumum ve uzun bir süre daha büyüğüne geçmeyeceğim, bana 50 lik yeter ama ses açısından aynı mı onu öğrenmek istiyorum.
2.si Akvaryumumun zemini çakıl taşlarından oluşuyor.Bana filtrelemede de yardımcı olacak,Topraksız da yaşayabilen bir bitki önerebilir misiniz? teşekkürler.[/QUOTE]
ilk soruna bir şey diyemeyeceğim ama normal bir aydınlatman varsa eledoa bitkisini kullanabilirsin. İyi bir nitrat emicidir. Ama unutulmamalı ki bitki için diğer besin değerleri ne kadar ise o kadar emecektir. Bu bütün bitkiler için geçerlidir. Filtreleme yapacak diye bitkilere güveniyorsanız bence güvenmeyin. Eledoa dediğimiz bitki suda serbest olsa bile yaşayabilen dayanıklı bir bitkidir. Vantuz ile cama tutturabilirsiniz.
[QUOTE=efeustunn]Merhabalar herkese herkese iyi hobiler.
Akvaryum hobisinde yeniyim sormak istediğim 2 soru var.
1.si Tetra aps 50 ile tetra aps 100 arasında ses olarak bir fark var mı? tetra aps 100 yorumları inanılmaz sessiz diyor ama 50 si için aynı yorumları göremedim. 32 litre akvaryumum ve uzun bir süre daha büyüğüne geçmeyeceğim, bana 50 lik yeter ama ses açısından aynı mı onu öğrenmek istiyorum.
2.si Akvaryumumun zemini çakıl taşlarından oluşuyor.Bana filtrelemede de yardımcı olacak,Topraksız da yaşayabilen bir bitki önerebilir misiniz? teşekkürler.[/QUOTE]
ilk soruna bir şey diyemeyeceğim ama normal bir aydınlatman varsa eledoa bitkisini kullanabilirsin. İyi bir nitrat emicidir. Ama unutulmamalı ki bitki için diğer besin değerleri ne kadar ise o kadar emecektir. Bu bütün bitkiler için geçerlidir. Filtreleme yapacak diye bitkilere güveniyorsanız bence güvenmeyin. Eledoa dediğimiz bitki suda serbest olsa bile yaşayabilen dayanıklı bir bitkidir. Vantuz ile cama tutturabilirsiniz.
Lepites
[QUOTE=Hamza.cln]Merhaba hamile bi lepitesim var karnı iyice şişti bu gün kayalık gibi bişey var hep onun arkasında diğer balıklar gelince onları kovalıyo doğum mu yapıcak acaba [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230699/070420212214001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Evet dediğiniz gibi bunlar doğum belirtileri. Karnında ki siyahlığa da bakacak olursak doğum hazırlığına irmiş denilebilir. Balığı rahatsız etmeyin. Doğacak olan yavrular için umarım saklanma yerleri vardfır. Eğer yoksa doğum yapmasının pek bir anlamı olmayacaktır. Bir kaç gün içerisinde hepsi birer canlı yem olabilirler.
[QUOTE=Hamza.cln]Merhaba hamile bi lepitesim var karnı iyice şişti bu gün kayalık gibi bişey var hep onun arkasında diğer balıklar gelince onları kovalıyo doğum mu yapıcak acaba [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230699/070420212214001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Evet dediğiniz gibi bunlar doğum belirtileri. Karnında ki siyahlığa da bakacak olursak doğum hazırlığına irmiş denilebilir. Balığı rahatsız etmeyin. Doğacak olan yavrular için umarım saklanma yerleri vardfır. Eğer yoksa doğum yapmasının pek bir anlamı olmayacaktır. Bir kaç gün içerisinde hepsi birer canlı yem olabilirler.
Japon Balıklarımı Nasıl Daha Mutlu Ederim
[QUOTE=Haruka]Fakat filtre sürekli sesli bir şeklide çalıştığı için balıkları germez mi?[/QUOTE]
Dış filtre suyun dışında konumlandırıldığı için öyle bir şey olacağını zannetmiyorum. İç filtreye tamamen karşı biri olduğum için ona girmeyeceğim bile. Bence asıl filtre kullanmamak balığı rahatsız edecektir. Kendini kapalı bir ortamda sürekli yaşadığını düşün ve pisliğini sürekli oraya bırakıyorsun (tuvalet ihtiyacı) ve temizleyen hiçbir şey yok.
[QUOTE=Haruka]Fakat filtre sürekli sesli bir şeklide çalıştığı için balıkları germez mi?[/QUOTE]
Dış filtre suyun dışında konumlandırıldığı için öyle bir şey olacağını zannetmiyorum. İç filtreye tamamen karşı biri olduğum için ona girmeyeceğim bile. Bence asıl filtre kullanmamak balığı rahatsız edecektir. Kendini kapalı bir ortamda sürekli yaşadığını düşün ve pisliğini sürekli oraya bırakıyorsun (tuvalet ihtiyacı) ve temizleyen hiçbir şey yok.
Japon Balıklarımı Nasıl Daha Mutlu Ederim
[QUOTE=Haruka]Merhabalar, yaklaşık 7,8 aydır akvaryumda 2 tane japon balığı besliyorum. İkisi birlikte çok iyi anlaşıyorlar fakat ara sıra acaba sıkılıyorlar mı veya mutsuzlar mı diye kafama takıyorum. Akvaryumda hiçbir şey yok sıkılmamaları için ne alabilirim? Bu arada daha önce de beslemiştim ama en fazla 1 2 ayda ölüyorlardı bende bunun sebebini kullandığım filtreye, yapay taşlara, kumlara bağladım bu yüzden şu an akvaryum boş. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230692/060420211206231.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryum hacminiz tahminimce 15-20 lt. İlk olarak balıklarınızın rahata ve huzura erişebilmesi için akvaryum hacminizi 70-80 litreye çıkarın (sadece 2 balık için söylüyorum.) Belki hacmi yükselttiğinizde 1 adet daha ekleyebilirsiniz. İlk olarak kesinlikle bunu yapmalısınız. Tabiki tahmin ettiğim gibi akvaryum 15-20 litre ise.
Akvaryum hacmini yükselttiğinizde filtrenizi de terfi ettirmelisiniz. Tavsiyem saatte 300-400lt çeviren bir dış filtre olacaktır. Dış Filtre size hem iç hacim için hemde filtreleme için büyük avantaj sağlayacaktır. Bunu da şiddetle tavsiye ederim. Uygun bir dış filtre düşünürseniz sunsun 603b bahsettiğim hacim için çok çok yeterli olacaktır.
Şimdi zemin kısmına gelirsek 2-3 mm kalınlığında silis yada quartz kum kullanmanız gayet yerinde olacaktır. Dekorasyon olarak 2-3 adet güzel görünümlü akvaryumda kullanmaya uygun kayalar tercih edebilirsiniz. Ayrıca canlı bitki de kullanabilirsiniz fakat kumunuza ve japon balıklarının yemeyaceği bitkileri araştırıp bulmanız gerekir. Bir de low tech olmasına dikkat edin. Low techden kastım bazı bitkiler co2 veya güçlü bir aydınlatma gibi ihtiyaçları olmayan bitkiler.
Bence öncelikli olarak bunları yapmalısınız ki akvaryum hacmi tahmin ettiğim gibi ise tek başına bir problem zaten. Sağlıklı hobiler dilerim.[:nazar:]
Düzeltme: [:?] akvaryumunuzda filtre yok [:?][EDIT]ndmblgc,2021-04-06 12:19:36[/EDIT]
[QUOTE=Haruka]Merhabalar, yaklaşık 7,8 aydır akvaryumda 2 tane japon balığı besliyorum. İkisi birlikte çok iyi anlaşıyorlar fakat ara sıra acaba sıkılıyorlar mı veya mutsuzlar mı diye kafama takıyorum. Akvaryumda hiçbir şey yok sıkılmamaları için ne alabilirim? Bu arada daha önce de beslemiştim ama en fazla 1 2 ayda ölüyorlardı bende bunun sebebini kullandığım filtreye, yapay taşlara, kumlara bağladım bu yüzden şu an akvaryum boş. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230692/060420211206231.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryum hacminiz tahminimce 15-20 lt. İlk olarak balıklarınızın rahata ve huzura erişebilmesi için akvaryum hacminizi 70-80 litreye çıkarın (sadece 2 balık için söylüyorum.) Belki hacmi yükselttiğinizde 1 adet daha ekleyebilirsiniz. İlk olarak kesinlikle bunu yapmalısınız. Tabiki tahmin ettiğim gibi akvaryum 15-20 litre ise.
Akvaryum hacmini yükselttiğinizde filtrenizi de terfi ettirmelisiniz. Tavsiyem saatte 300-400lt çeviren bir dış filtre olacaktır. Dış Filtre size hem iç hacim için hemde filtreleme için büyük avantaj sağlayacaktır. Bunu da şiddetle tavsiye ederim. Uygun bir dış filtre düşünürseniz sunsun 603b bahsettiğim hacim için çok çok yeterli olacaktır.
Şimdi zemin kısmına gelirsek 2-3 mm kalınlığında silis yada quartz kum kullanmanız gayet yerinde olacaktır. Dekorasyon olarak 2-3 adet güzel görünümlü akvaryumda kullanmaya uygun kayalar tercih edebilirsiniz. Ayrıca canlı bitki de kullanabilirsiniz fakat kumunuza ve japon balıklarının yemeyaceği bitkileri araştırıp bulmanız gerekir. Bir de low tech olmasına dikkat edin. Low techden kastım bazı bitkiler co2 veya güçlü bir aydınlatma gibi ihtiyaçları olmayan bitkiler.
Bence öncelikli olarak bunları yapmalısınız ki akvaryum hacmi tahmin ettiğim gibi ise tek başına bir problem zaten. Sağlıklı hobiler dilerim.[:nazar:]
Düzeltme: [:?] akvaryumunuzda filtre yok [:?][EDIT]ndmblgc,2021-04-06 12:19:36[/EDIT]
Yeni Akvaryumumdaki Sorunlar
[QUOTE=Ahmet3553]
Salyangoz ve çöpçüm diğer akvaryumumda var. Ama bunu kuralı sadece 4 gün oldu. Daha canlı rkliyemem. Bu oamuksu şeyler çoğalacak yani. Bir sakıncası olur mu [/QUOTE]
Bende akvaryumu yeni kurduğumda taş ve zeminlerde bu şekilde pamuksu veya jelimsi beyazlıklar oluşmuştu. 2-3 gün içerisinde yok oldular. Bakteri kültürünüz oluştukça yok olacaklardır.
[QUOTE=Ahmet3553]
Salyangoz ve çöpçüm diğer akvaryumumda var. Ama bunu kuralı sadece 4 gün oldu. Daha canlı rkliyemem. Bu oamuksu şeyler çoğalacak yani. Bir sakıncası olur mu [/QUOTE]
Bende akvaryumu yeni kurduğumda taş ve zeminlerde bu şekilde pamuksu veya jelimsi beyazlıklar oluşmuştu. 2-3 gün içerisinde yok oldular. Bakteri kültürünüz oluştukça yok olacaklardır.
Dik Duran Lepistes
84 litre low tech bitkili akvaryum.
Sunsun 603b dış filtre
100w ısıtıcı 26 derecede sabit
5 dişi 1 erkek lepistes
20-25 arası lepistes yavrusu
3 çöpçü
1 cüce vatoz
3 katil salyangoz
sayısını bilmediğim kadar adi salyangoz
5 günde bir %20 dip çekimi şeklinde su değişimi.
Akvaryum 1.5 ay önce kuruldu. Bakteri kültürü kullanıldı. Her su değişiminde sera bio nitrivec eser miktarda kullanılmakta.
Erkek lepistesim suyun yüzeyinde sürekli dik duruyor. Dokunduğumda düz bir şekilde yüzmekte. Yem yemesi ve dışkılaması normal. Dişilere kur yapmıyor. Günün büyük bir kısmını fotoğraftaki gibi su yüzeyinde dik bir şekilde asılı kalarak geçiriyor. Diğer canlıların keyfi gayet yerinde. Herhangi bir sorunları yok. En son su değişimi fotoğraf çekildikten 1-2 saat önce yapıldı. Fakat dediğim gibi bu durum 2-3 gündür sürmekte. Şimdiden çok teşekkürler. Sağlıklı hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229570/110320212251061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229570/110320212251131.jpg[/IMG]
84 litre low tech bitkili akvaryum.
Sunsun 603b dış filtre
100w ısıtıcı 26 derecede sabit
5 dişi 1 erkek lepistes
20-25 arası lepistes yavrusu
3 çöpçü
1 cüce vatoz
3 katil salyangoz
sayısını bilmediğim kadar adi salyangoz
5 günde bir %20 dip çekimi şeklinde su değişimi.
Akvaryum 1.5 ay önce kuruldu. Bakteri kültürü kullanıldı. Her su değişiminde sera bio nitrivec eser miktarda kullanılmakta.
Erkek lepistesim suyun yüzeyinde sürekli dik duruyor. Dokunduğumda düz bir şekilde yüzmekte. Yem yemesi ve dışkılaması normal. Dişilere kur yapmıyor. Günün büyük bir kısmını fotoğraftaki gibi su yüzeyinde dik bir şekilde asılı kalarak geçiriyor. Diğer canlıların keyfi gayet yerinde. Herhangi bir sorunları yok. En son su değişimi fotoğraf çekildikten 1-2 saat önce yapıldı. Fakat dediğim gibi bu durum 2-3 gündür sürmekte. Şimdiden çok teşekkürler. Sağlıklı hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229570/110320212251061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229570/110320212251131.jpg[/IMG]
Lepistes
[QUOTE=Yiğiteren]Balığım ne zaman doğurur ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230219/090320212213301.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumun bir köşesine sık bir şekilde eledoa ekleyerek hem balığın rahatla doğum yapabileceği hem de yavrular için iyi bir saklanma alanı oluşturabilirsin. Daha sonra doğan yavruaları buradan toplayabilir yada benim yaptığım gibi kendi haline bırakabilirsin. Ben ellemiyorum hiç ve her doğumdan 4-5 adet yavru hayatta kalıyor. Bu hem kontrolsüz üremenin önüne geçmiş oluyor. Doğanlardan formu iyi ve sağlıklı olanları ayırıyorum. Kalanları da isteyene veriyorum.
Eledoa bitkisi ise öyle aman aman şartlar istemez. Sadece kuma gömeceksen kumun içinde kalacak kısımda yaprak bırakma yeter. Çok dayanıklı bir bitki olduğu için( 28-29 derece ve üstü sıcaklık hariç) her türlü akvaryum ortamında hayatta kalmayı başarabiliyor. 84 litre akvaryumuma 1 ay önce 6 kök olarak aldığım bitki şuan akvaryumun her yerini sardı. Artık budama yapmıyorum kendi haline bıraktım.
[QUOTE=Yiğiteren]Balığım ne zaman doğurur ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230219/090320212213301.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumun bir köşesine sık bir şekilde eledoa ekleyerek hem balığın rahatla doğum yapabileceği hem de yavrular için iyi bir saklanma alanı oluşturabilirsin. Daha sonra doğan yavruaları buradan toplayabilir yada benim yaptığım gibi kendi haline bırakabilirsin. Ben ellemiyorum hiç ve her doğumdan 4-5 adet yavru hayatta kalıyor. Bu hem kontrolsüz üremenin önüne geçmiş oluyor. Doğanlardan formu iyi ve sağlıklı olanları ayırıyorum. Kalanları da isteyene veriyorum.
Eledoa bitkisi ise öyle aman aman şartlar istemez. Sadece kuma gömeceksen kumun içinde kalacak kısımda yaprak bırakma yeter. Çok dayanıklı bir bitki olduğu için( 28-29 derece ve üstü sıcaklık hariç) her türlü akvaryum ortamında hayatta kalmayı başarabiliyor. 84 litre akvaryumuma 1 ay önce 6 kök olarak aldığım bitki şuan akvaryumun her yerini sardı. Artık budama yapmıyorum kendi haline bıraktım.
SON MESAJLAR
- Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 04:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
