ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yyagin
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
32
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Mart 2022 23:15
Son Ziyaret:
02 Ekim 2023 13:35
Toplam Mesaj:
12 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yasin Yağın
Doğum Tarihi:
11 Şubat 1997
Yaş:
29
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yyagin
SON 10 MESAJI
Mini Pond
Bugün pond ile ilgilenirken myriophyllum'lar dikkatimi çekti. Tepeleri beyaza dönmüş. En başından beri de pek düzgün büyümediler :( İnternette biraz araştırınca demir ve diğer besinlerin eksik olabileceği söylenmiş. Bu konuda ne yapabilirim acaba [:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/270920222244161.jpg[/IMG][EDIT]yyagin,2022-09-27 22:44:28[/EDIT]
Bugün pond ile ilgilenirken myriophyllum'lar dikkatimi çekti. Tepeleri beyaza dönmüş. En başından beri de pek düzgün büyümediler :( İnternette biraz araştırınca demir ve diğer besinlerin eksik olabileceği söylenmiş. Bu konuda ne yapabilirim acaba [:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/270920222244161.jpg[/IMG][EDIT]yyagin,2022-09-27 22:44:28[/EDIT]
Mini Pond
[:D][:D] Uzaklaştırmaya çalıştığım için kızmıştı ama vazgeçmiyor illa oradan içecek [:)))]
Çok teşekkür ediyorum [:)] [:3]
[:D][:D] Uzaklaştırmaya çalıştığım için kızmıştı ama vazgeçmiyor illa oradan içecek [:)))]
Çok teşekkür ediyorum [:)] [:3]
Mini Pond
Son gönderden bir gün sonra Yasemin hanımdan yumurta ve su sümbülü almak için harekete geçtim. Kargoyla alırım diye düşünüyordum ama bir otobüsle geliniyor buraya diyince Yasemin hanım atladım gittim. Sağolsun, kendisine çok teşekkür ediyorum [:)] 4 medeka da hediye etti.
Su sümbülünün de köklerini bir kontrol edeyim dedim ve 5 yumurta da orada buldum [^_^] Daha sonra tüm yumurtaları, Yasemin hanımın yönlendirmelerine göre ayrı bir kaba aldım. Direkt güneş alan bir yere yerleştirdim ve günde iki veya üç kez çorba karıştırır gibi karıştırdım. Sanırım 4 ve 5 günlerde birer yavru sonraki gün de 11 yavru çıktı. Toplam 13 bebek medeka vardı. Pond'ta da iki yavru çıktı bu esnada [:)] Galiba su sümbülünde gözden kaçan yumurtalar varmış.
Daha sonra su sümbülünün kökleri çok yer kapladığını düşündüğüm için çıkardım ve bir kavanozun içine aldım cam kenarına koydum, güneşi görünce çok güzel gelişim gösterdi. Güneş alırken bir fotoğrafını da daha sonra ekleyeceğim.
Medekalar yumurtadan çıktıktan sonra artemia çıkarıp tüm yavrulara verdim. Neden olduğunu bilmiyorum ama 5 yavruyu daha sonrasında kaybettim. Öldüler diye düşünüyorum ama hiç bir delil de bulamadım buna dair [:(]
3-4 günde bir artemia çıkarıp veriyorum hepsine.
Neredeyse 20 gün geçti yumurtadan çıkan bebeler büyüyor, gelen yavrular ise renklerini ve karakterlerini belli etmeye başladılar [:)]
Sarı prenses salına salına yüzmeyi çok seviyor kameralara da güzel pozlar veriyor
Siyah cengaver epey agresif, prenses ve utangaç medekayı sürekli kovalıyor .
Utangaç medeka kameraları hiç sevmiyor benim yaklaştığımı görünce hemen saklanıyor, fotoğrafını yarım saat uğraşmama rağmen çekemedim [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222134531.jpg[/IMG]
Pond'un güncel hali
Yakın zamanda yosun aldım şimdilik dipte duruyorlar. Başka bitkiler de almak istiyorum daha yeşil bir pond hayalim [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222138311.jpg[/IMG]
Bu da pondun suyunu içerken yakalanan kedim Nohut [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222143001.jpg[/IMG]
Son gönderden bir gün sonra Yasemin hanımdan yumurta ve su sümbülü almak için harekete geçtim. Kargoyla alırım diye düşünüyordum ama bir otobüsle geliniyor buraya diyince Yasemin hanım atladım gittim. Sağolsun, kendisine çok teşekkür ediyorum [:)] 4 medeka da hediye etti.
Su sümbülünün de köklerini bir kontrol edeyim dedim ve 5 yumurta da orada buldum [^_^] Daha sonra tüm yumurtaları, Yasemin hanımın yönlendirmelerine göre ayrı bir kaba aldım. Direkt güneş alan bir yere yerleştirdim ve günde iki veya üç kez çorba karıştırır gibi karıştırdım. Sanırım 4 ve 5 günlerde birer yavru sonraki gün de 11 yavru çıktı. Toplam 13 bebek medeka vardı. Pond'ta da iki yavru çıktı bu esnada [:)] Galiba su sümbülünde gözden kaçan yumurtalar varmış.
Daha sonra su sümbülünün kökleri çok yer kapladığını düşündüğüm için çıkardım ve bir kavanozun içine aldım cam kenarına koydum, güneşi görünce çok güzel gelişim gösterdi. Güneş alırken bir fotoğrafını da daha sonra ekleyeceğim.
Medekalar yumurtadan çıktıktan sonra artemia çıkarıp tüm yavrulara verdim. Neden olduğunu bilmiyorum ama 5 yavruyu daha sonrasında kaybettim. Öldüler diye düşünüyorum ama hiç bir delil de bulamadım buna dair [:(]
3-4 günde bir artemia çıkarıp veriyorum hepsine.
Neredeyse 20 gün geçti yumurtadan çıkan bebeler büyüyor, gelen yavrular ise renklerini ve karakterlerini belli etmeye başladılar [:)]
Sarı prenses salına salına yüzmeyi çok seviyor kameralara da güzel pozlar veriyor
Siyah cengaver epey agresif, prenses ve utangaç medekayı sürekli kovalıyor .
Utangaç medeka kameraları hiç sevmiyor benim yaklaştığımı görünce hemen saklanıyor, fotoğrafını yarım saat uğraşmama rağmen çekemedim [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222134531.jpg[/IMG]
Pond'un güncel hali
Yakın zamanda yosun aldım şimdilik dipte duruyorlar. Başka bitkiler de almak istiyorum daha yeşil bir pond hayalim [:$]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222138311.jpg[/IMG]
Bu da pondun suyunu içerken yakalanan kedim Nohut [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/240920222143001.jpg[/IMG]
Mini Pond
Galiba sorunu buldum. Kullandığım akıllı ampülün ayarlarında bir hata yapmışım. Doğru saatte açılıyor ama doğru parlaklık ve renkte değil ışık. Benim ayarladığımdan farklı olarak yanıyor. Işık sistemini basitleştirmeye karar verdim, saat ayarlı bir priz ile led ampül kullanmayı planlıyorum.
Son durum bu şekilde. Normalde bir gelişim bir serpilme görüyorum diğer konularda, burada ilk fotoğraf ile son fotoğraf arasında bir geri gidiş var [:lol:] yine de akşamları izlemek ve uğraşmak tüm stresimi alıyor. Darısı başımıza diyelim ama pes etmek yok o medaka'lar bir gün burada yüzecek [:)]
Su sümbülüne ve exotica'lara veda ettim. Exotica'ları sadece görüntüsü artık pek hoşuma gitmediği için çıkardım. Başka bir yere alıp bir de saksıda yetiştirmeyi planlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/020920222318311.jpg[/IMG][EDIT]yyagin,2022-09-02 23:28:00[/EDIT]
Galiba sorunu buldum. Kullandığım akıllı ampülün ayarlarında bir hata yapmışım. Doğru saatte açılıyor ama doğru parlaklık ve renkte değil ışık. Benim ayarladığımdan farklı olarak yanıyor. Işık sistemini basitleştirmeye karar verdim, saat ayarlı bir priz ile led ampül kullanmayı planlıyorum.
Son durum bu şekilde. Normalde bir gelişim bir serpilme görüyorum diğer konularda, burada ilk fotoğraf ile son fotoğraf arasında bir geri gidiş var [:lol:] yine de akşamları izlemek ve uğraşmak tüm stresimi alıyor. Darısı başımıza diyelim ama pes etmek yok o medaka'lar bir gün burada yüzecek [:)]
Su sümbülüne ve exotica'lara veda ettim. Exotica'ları sadece görüntüsü artık pek hoşuma gitmediği için çıkardım. Başka bir yere alıp bir de saksıda yetiştirmeyi planlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/020920222318311.jpg[/IMG][EDIT]yyagin,2022-09-02 23:28:00[/EDIT]
Mini Pond
Son ışık düzenlemesini yaptıktan 1 hafta sonra tatile gitmiştim o süreçte gözlemleyemedim durumu. Geldiğimde su sümbülü tamamen kahverengine dönmüş bir kısmını ramshorn'lar tüketmişti [:'(] Salvinia'larda durum daha iyi gözüküyor. Anubias bir yaprak daha çıkardı [:)] bazı yaprakların kenarlarında kurumalar aynen devam ediyor ama tümüyle bir kuruma yaprak kaybı yok. Havadaki %98'lik nem yardımcı oluyor sanırım ona.
Su sümbülüne çok üzüldüm. Aslında karideslerden şüpheleniyorum çünkü ne zaman baksam onları su sümbülünün köklerinde görüyordum acaba zarar vermiş olabilirler mi?
Şu an bir tane daha alıp şansımı tekrar denemek geçiyor aklımdan.
Besin veya ışığın bitkilerdeki büyümeyi kısıtladığını hissine kapılıyorum sürekli ancak hangisi kısıtlıyor ondan emin değilim. Genel olarak bitki büyümesi yavaşmış gibi hissediyorum. Daha önceden de bir tecrübem olmadığı için kıyaslama da yapamıyorum. Tavsiyesi olan var mı acaba [:?][EDIT]yyagin,2022-09-02 23:06:10[/EDIT]
Son ışık düzenlemesini yaptıktan 1 hafta sonra tatile gitmiştim o süreçte gözlemleyemedim durumu. Geldiğimde su sümbülü tamamen kahverengine dönmüş bir kısmını ramshorn'lar tüketmişti [:'(] Salvinia'larda durum daha iyi gözüküyor. Anubias bir yaprak daha çıkardı [:)] bazı yaprakların kenarlarında kurumalar aynen devam ediyor ama tümüyle bir kuruma yaprak kaybı yok. Havadaki %98'lik nem yardımcı oluyor sanırım ona.
Su sümbülüne çok üzüldüm. Aslında karideslerden şüpheleniyorum çünkü ne zaman baksam onları su sümbülünün köklerinde görüyordum acaba zarar vermiş olabilirler mi?
Şu an bir tane daha alıp şansımı tekrar denemek geçiyor aklımdan.
Besin veya ışığın bitkilerdeki büyümeyi kısıtladığını hissine kapılıyorum sürekli ancak hangisi kısıtlıyor ondan emin değilim. Genel olarak bitki büyümesi yavaşmış gibi hissediyorum. Daha önceden de bir tecrübem olmadığı için kıyaslama da yapamıyorum. Tavsiyesi olan var mı acaba [:?][EDIT]yyagin,2022-09-02 23:06:10[/EDIT]
Mini Pond
[QUOTE=ternapi]Işık yakın geliyor gibi geldi bana... Biraz daha uzaklaştırma şansınız var mı?[/QUOTE]
60 70 santimetre yukarısında olacak şekilde ayarladım şu an.
Sabahları 9 ile 15 arasında 6 saat açık ışık. Son 2 haftadır bu şekilde ayarlı.
[QUOTE=ternapi]Işık yakın geliyor gibi geldi bana... Biraz daha uzaklaştırma şansınız var mı?[/QUOTE]
60 70 santimetre yukarısında olacak şekilde ayarladım şu an.
Sabahları 9 ile 15 arasında 6 saat açık ışık. Son 2 haftadır bu şekilde ayarlı.
Mini Pond
Biraz yoğunluktan güncellemeleri paylaşmaya zamanım olmamıştı. Kurulum üzerinden neredeyse bir ay geçti. Pond'un şu anki hali bu şekilde.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/170820222134371.jpg[/IMG]
Anubias beklediğimden iyi dayanıyor. Yeni bir yaprak geliyor ancak diğer yapraklarda çok hafif sararmalar var [:((] Suyun dışında olduğu için normal olduğunu sanıyorum.
Hemigraphis Exotica bildiğim kadarıyla emers yetişen bir bitki. Güçlü bir köklenme gözlemledim. Yeni yapraklar da görüyorum ancak yavaş büyüyor sanırım.
Hydrocotyle, güzel büyüyor. İlk geldiklerin formları epey kötüydü ancak toparlayıp daha yoğun bir görüntü oluşturmaya başladılar.
Su sümbülü üç minik yaprak açtı diğer yaprakları suyun içerisinde yavaşça kayboluyorlar. Ancak şöyle bir şey fark ettim eski ve yeni yaprakların yeşil tonu çok açık renkte. Acaba bir şeyler yetersiz mi geliyor emin olamıyorum [:?]
Benzer şekilde salvinia'larda da daha açık renkte yapraklar gözlemliyorum. Bir kısmı da kuruyor. Normal mi acaba? [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/170820222145281.jpg[/IMG]
Ramshron'ları ekleyeli 2 haftayı geçti. 1-2 gün önce ponda katılan onlarca minik arkadaşlarımız olduğunu fark ettim. [:)]
1 hafta kadar önce Eminönü'ne yolum düştü. Cımbız alırken minik karidesleri gördüm ve iki tane karidesi ponda eklemeye karar verdim.
İşlerim yoğun olduğu için bu süreçte haftada bir kez yüzde 30'luk bir su değişimi yaptım. Onun dışında sadece eksilen suyu tamamladım. Bir süre daha yoğun olacağım olmasam medaka'ları bir an önce ponda eklemek istiyorum.
Biraz yoğunluktan güncellemeleri paylaşmaya zamanım olmamıştı. Kurulum üzerinden neredeyse bir ay geçti. Pond'un şu anki hali bu şekilde.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/170820222134371.jpg[/IMG]
Anubias beklediğimden iyi dayanıyor. Yeni bir yaprak geliyor ancak diğer yapraklarda çok hafif sararmalar var [:((] Suyun dışında olduğu için normal olduğunu sanıyorum.
Hemigraphis Exotica bildiğim kadarıyla emers yetişen bir bitki. Güçlü bir köklenme gözlemledim. Yeni yapraklar da görüyorum ancak yavaş büyüyor sanırım.
Hydrocotyle, güzel büyüyor. İlk geldiklerin formları epey kötüydü ancak toparlayıp daha yoğun bir görüntü oluşturmaya başladılar.
Su sümbülü üç minik yaprak açtı diğer yaprakları suyun içerisinde yavaşça kayboluyorlar. Ancak şöyle bir şey fark ettim eski ve yeni yaprakların yeşil tonu çok açık renkte. Acaba bir şeyler yetersiz mi geliyor emin olamıyorum [:?]
Benzer şekilde salvinia'larda da daha açık renkte yapraklar gözlemliyorum. Bir kısmı da kuruyor. Normal mi acaba? [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/170820222145281.jpg[/IMG]
Ramshron'ları ekleyeli 2 haftayı geçti. 1-2 gün önce ponda katılan onlarca minik arkadaşlarımız olduğunu fark ettim. [:)]
1 hafta kadar önce Eminönü'ne yolum düştü. Cımbız alırken minik karidesleri gördüm ve iki tane karidesi ponda eklemeye karar verdim.
İşlerim yoğun olduğu için bu süreçte haftada bir kez yüzde 30'luk bir su değişimi yaptım. Onun dışında sadece eksilen suyu tamamladım. Bir süre daha yoğun olacağım olmasam medaka'ları bir an önce ponda eklemek istiyorum.
Mini Pond
[QUOTE=ternapi]
Sümbülünüzün yaprakları tamamen kurusa da kesmeyin, bırakın suda çürüsün, salyangozlar ve bakteriler o yaprakları işleyip sümbüle besin olarak geri verecekler[;)]
Şu an yaprak kenarlarındaki kurumalar, kendi halinde adapte olmasına müsaade ederseniz ilerlemeyecek, bu seviyede kalacaklar ve yeni, güzel yapraklar çıkaracak[:)]
Filtre kullanmanızın faydası olur, zararı olmaz[:iyi:]
Elma salyangozunun her türlüsü için diyorum ki: Düşman başına[:devil:]
Bitkilerinizi telef ederler[:cik:] imkanınız varsa iade edin derim.
Ramshorn salyangozlar çok uygun olur[:iyi:]
Harıl harıl çalışır ve bol bol gübre üretirler. Besin miktarına göre üreme hızları değişir ama illa ki ilk etapta hızlı üreyeceklerdir. Çünkü yeni kurulum, adapte olmaya çalışan bitkilerde bozulan yerler olacaktır, yosun oluşumları, vb olacaktır. Yani ramshornlar için bol besin mevcut olacak. Buna hazırlıklı olun.
Eğer fazla çoğalır ve gözünüzü rahatsız ederlerse, düzenli olarak tuzak kurarak sayılarını azaltabilirsiniz.
Pondunuz gayet güzel görünüyor, elinize sağlık[:3] Gelişmeleri takipte olacağım[:)][/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum [:3]
Umarım sümbül çiçek açar ben de buradan paylaşırım sizlerle [:)]
Elma salyangozlarını şimdilik çıkarmadım ama yarın ramshorn alıp, elma salyangozlarını büyük bir kavanoza alacağım geçici olarak. İnternetten aldığım için iade edebileceğimi pek sanmıyorum, acaba buradan sahiplenmek isteyen birileri olur mu ? Bir ilan açayım ben en iyisi [:)]
Bir sorum daha olacaktı [:?] Acele etmemek gerektiğini biliyorum ancak sizce medaka eklemek için 1 ay gibi bir süre yeterli mi?
Aslında sizden yumurta almak istiyordum ama ilanınızdaki güncellemeyi yeni gördüm [:((]
[QUOTE=ternapi]
Sümbülünüzün yaprakları tamamen kurusa da kesmeyin, bırakın suda çürüsün, salyangozlar ve bakteriler o yaprakları işleyip sümbüle besin olarak geri verecekler[;)]
Şu an yaprak kenarlarındaki kurumalar, kendi halinde adapte olmasına müsaade ederseniz ilerlemeyecek, bu seviyede kalacaklar ve yeni, güzel yapraklar çıkaracak[:)]
Filtre kullanmanızın faydası olur, zararı olmaz[:iyi:]
Elma salyangozunun her türlüsü için diyorum ki: Düşman başına[:devil:]
Bitkilerinizi telef ederler[:cik:] imkanınız varsa iade edin derim.
Ramshorn salyangozlar çok uygun olur[:iyi:]
Harıl harıl çalışır ve bol bol gübre üretirler. Besin miktarına göre üreme hızları değişir ama illa ki ilk etapta hızlı üreyeceklerdir. Çünkü yeni kurulum, adapte olmaya çalışan bitkilerde bozulan yerler olacaktır, yosun oluşumları, vb olacaktır. Yani ramshornlar için bol besin mevcut olacak. Buna hazırlıklı olun.
Eğer fazla çoğalır ve gözünüzü rahatsız ederlerse, düzenli olarak tuzak kurarak sayılarını azaltabilirsiniz.
Pondunuz gayet güzel görünüyor, elinize sağlık[:3] Gelişmeleri takipte olacağım[:)][/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum [:3]
Umarım sümbül çiçek açar ben de buradan paylaşırım sizlerle [:)]
Elma salyangozlarını şimdilik çıkarmadım ama yarın ramshorn alıp, elma salyangozlarını büyük bir kavanoza alacağım geçici olarak. İnternetten aldığım için iade edebileceğimi pek sanmıyorum, acaba buradan sahiplenmek isteyen birileri olur mu ? Bir ilan açayım ben en iyisi [:)]
Bir sorum daha olacaktı [:?] Acele etmemek gerektiğini biliyorum ancak sizce medaka eklemek için 1 ay gibi bir süre yeterli mi?
Aslında sizden yumurta almak istiyordum ama ilanınızdaki güncellemeyi yeni gördüm [:((]
Mini Pond
[QUOTE=ternapi]
Adımın geçtiğini tesadüfen gördüm, size ilham vermiş olduğumu öğrenince mutlu oldum[:3]
Kurulumunuz güzel görünüyor, elinize sağlık[:3]
Gübre gereksinimi, esasen tercih ettiğiniz bitkilerin ihtiyaçlarına göre değişebilecek bir durum fakat böyle mini pond kurulumunda, mümkünse en düşük gereksinimli bitkileri tercih etmeniz çok daha uygun olur.
Çünkü gübre gereksinimi olan bitkinin, gübreden faydalanabilmesi için ekstra güçlü aydınlatmaya ve CO2 takviyesine de ihtiyacı olacak...
Pond kurulumlarının olayı, mümkün olduğunca kendi haline bırakılabilmeleri, yani müdahale gerektirmemesi. Bunu göz önüne alırsak, high tech pond kurmak pek akıl kârı olmaz diye düşünüyorum.
Su sümbülüne gelince... Su sümbülü çok obur bir bitkidir, sudaki bütün besini kendisi tüketmeye meyillidir. Bu nedenle, özellikle içinde balık ya da salyangoz gibi, düzenli atık üreten canlılar olmayan ama çeşit çeşit bitki bulunan kurulumlarda su sümbülü, istediği yoğunlukta beslenemediği için önce formunu değiştirmeye yönelir. Sıkıntı devam ediyorsa da kademeli olarak kaybedilebilir.
Ya da egemenliği ele geçirecek ve diğer bitkilere besin bırakmayarak, onların kaybına sebep olacaktır.
Kardeş kardeş geçinebilmeleri için pondunuza bir an evvel, en azından bol atık üreten ramshorn salyangoz eklemesi yapmanız iyi olacaktır.
Diğer bitkilerin ışık gereksinimi çok özellik arz etmese de su sümbülü ve su üstü bitkileri için, ışık önemlidir.
Eğer güneş ışığından faydalanma şansınız varsa, açık hava ve 1-2 saat güneş ışığı bütün ihtiyacınızı karşılar ama böyle bir imkan yoksa, 6500k beyaz ışık ile gündüzleri açık olacak şekilde, günde 6 saat kadar aydınlatma uygulamalısınız.
Her şey olması gerektiği gibi yapılsa da su sümbülleri, zamanla birer birer en dıştaki yapraklarını kaybedecek, orta kısmından yeni yapraklar çıkaracaktır. Bu doğal davranışlarıdır.
İlk mesajda paylaştığınız fotoğrafa göre, sümbülünüzde bir anormallik görünmüyor. Sonrasında yazdığınız mesajdaki yaprak bozulması tarifinize istinaden bunları yazdım.
Tekrar elinize sağlık[:3] Ne kadar az müdahale ederseniz, o kadar iyidir. Aklınızda bulunsun[:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum, beğenmiş olmanız da beni mutlu etti [:)]
Tavsiyeleriniz için ayrıca çok teşekkür ediyorum.
Gübreleme yapmamıştım hali hazırda, hiç ellemeyeceğim. High tech pond kulağa çok garip geliyor zaten çok haklısınız [:)))]
Dün sipariş verdiğim bitkiler (Hydrocotyle, Hemigraphis Exotica ve Myriophyllum Mattogrossense sizin pondunuzda görüp çok beğenmiştim) ve 2 adet mavi elma salyangozu geldi.
Şimdi aklıma takılan soru mavi elma salyangoz'ları çok uygun değil mi acaba bu pond için. Sipariş verirken biraz görüntülerine aldandım sanırım. [^_^] Ramshorn'lar daha iyi bir seçenek mi?
Güneş ışığı için maalesef uygun yerim yok :( Ancak 6500k 11 watt'lık bir led ampülü 7 saat civarı açık kalacak şekilde ayarlamıştım.
Çok minik bir iç filtre buldum internet üzerinde 2 watt'lık sadece içine elyaf ekleyerek soldaki büyük kayanın arkasına gizledim. Amacım sadece bir mekanik filtreleme yapmak aslında. Bu da pond'un ruhuna aykırı bir eklenti mi [:?]
Tekrar çok teşekkür ediyorum paylaştığınız değerli bilgiler için [:3]
Bugünkü değişikliklerden sonra pond'un son hali bu şekilde biraz fazlaca değişti.
Su sümbülündeki kurumaları da görebilirsiniz. İki yaprağını da tamamen kurudukları için kestim.
Buradan sonra bitki eklemesi yapmayı düşünmüyorum şimdilik [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/310720220011501.jpg[/IMG]
[QUOTE=ternapi]
Adımın geçtiğini tesadüfen gördüm, size ilham vermiş olduğumu öğrenince mutlu oldum[:3]
Kurulumunuz güzel görünüyor, elinize sağlık[:3]
Gübre gereksinimi, esasen tercih ettiğiniz bitkilerin ihtiyaçlarına göre değişebilecek bir durum fakat böyle mini pond kurulumunda, mümkünse en düşük gereksinimli bitkileri tercih etmeniz çok daha uygun olur.
Çünkü gübre gereksinimi olan bitkinin, gübreden faydalanabilmesi için ekstra güçlü aydınlatmaya ve CO2 takviyesine de ihtiyacı olacak...
Pond kurulumlarının olayı, mümkün olduğunca kendi haline bırakılabilmeleri, yani müdahale gerektirmemesi. Bunu göz önüne alırsak, high tech pond kurmak pek akıl kârı olmaz diye düşünüyorum.
Su sümbülüne gelince... Su sümbülü çok obur bir bitkidir, sudaki bütün besini kendisi tüketmeye meyillidir. Bu nedenle, özellikle içinde balık ya da salyangoz gibi, düzenli atık üreten canlılar olmayan ama çeşit çeşit bitki bulunan kurulumlarda su sümbülü, istediği yoğunlukta beslenemediği için önce formunu değiştirmeye yönelir. Sıkıntı devam ediyorsa da kademeli olarak kaybedilebilir.
Ya da egemenliği ele geçirecek ve diğer bitkilere besin bırakmayarak, onların kaybına sebep olacaktır.
Kardeş kardeş geçinebilmeleri için pondunuza bir an evvel, en azından bol atık üreten ramshorn salyangoz eklemesi yapmanız iyi olacaktır.
Diğer bitkilerin ışık gereksinimi çok özellik arz etmese de su sümbülü ve su üstü bitkileri için, ışık önemlidir.
Eğer güneş ışığından faydalanma şansınız varsa, açık hava ve 1-2 saat güneş ışığı bütün ihtiyacınızı karşılar ama böyle bir imkan yoksa, 6500k beyaz ışık ile gündüzleri açık olacak şekilde, günde 6 saat kadar aydınlatma uygulamalısınız.
Her şey olması gerektiği gibi yapılsa da su sümbülleri, zamanla birer birer en dıştaki yapraklarını kaybedecek, orta kısmından yeni yapraklar çıkaracaktır. Bu doğal davranışlarıdır.
İlk mesajda paylaştığınız fotoğrafa göre, sümbülünüzde bir anormallik görünmüyor. Sonrasında yazdığınız mesajdaki yaprak bozulması tarifinize istinaden bunları yazdım.
Tekrar elinize sağlık[:3] Ne kadar az müdahale ederseniz, o kadar iyidir. Aklınızda bulunsun[:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkür ediyorum, beğenmiş olmanız da beni mutlu etti [:)]
Tavsiyeleriniz için ayrıca çok teşekkür ediyorum.
Gübreleme yapmamıştım hali hazırda, hiç ellemeyeceğim. High tech pond kulağa çok garip geliyor zaten çok haklısınız [:)))]
Dün sipariş verdiğim bitkiler (Hydrocotyle, Hemigraphis Exotica ve Myriophyllum Mattogrossense sizin pondunuzda görüp çok beğenmiştim) ve 2 adet mavi elma salyangozu geldi.
Şimdi aklıma takılan soru mavi elma salyangoz'ları çok uygun değil mi acaba bu pond için. Sipariş verirken biraz görüntülerine aldandım sanırım. [^_^] Ramshorn'lar daha iyi bir seçenek mi?
Güneş ışığı için maalesef uygun yerim yok :( Ancak 6500k 11 watt'lık bir led ampülü 7 saat civarı açık kalacak şekilde ayarlamıştım.
Çok minik bir iç filtre buldum internet üzerinde 2 watt'lık sadece içine elyaf ekleyerek soldaki büyük kayanın arkasına gizledim. Amacım sadece bir mekanik filtreleme yapmak aslında. Bu da pond'un ruhuna aykırı bir eklenti mi [:?]
Tekrar çok teşekkür ediyorum paylaştığınız değerli bilgiler için [:3]
Bugünkü değişikliklerden sonra pond'un son hali bu şekilde biraz fazlaca değişti.
Su sümbülündeki kurumaları da görebilirsiniz. İki yaprağını da tamamen kurudukları için kestim.
Buradan sonra bitki eklemesi yapmayı düşünmüyorum şimdilik [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234308/310720220011501.jpg[/IMG]
Mini Pond
Bugün 4.Levent'teki As Pet Shop'a uğradım. Muammer Bey de anubias için aynı şeyleri söyledi. Kendisi çok yardımcı oldu :) Şimdilik yapraklarda bir sorun görünmüyor ama şansımı deneyeceğim sanırım. Anubias'lar çok hoşuma gidiyor. Belki daha küçük bir türünü su içine ekleyebilirim.
Dün ani bir kararla su mercimeklerini temizlemeye karar verdim onlar yerine salvinia ekledim.
Su sümbülünün yaprakları kenarlardan kurumaya başlamıştı ama galiba artık durum geri dönülemez hale geldi. Sanıyorum yeterli ışık sağlayamıyorum. Onu da çıkarmayı planlıyorum.
Hydrocotyle, Hemigraphis Exotica bir de mavi elma salyangozu siparişi verdim arka taraf için. Hafta sonu siparişler geldikten sonra bir güncelleme daha yaparım diye düşünüyorum.
Bugün 4.Levent'teki As Pet Shop'a uğradım. Muammer Bey de anubias için aynı şeyleri söyledi. Kendisi çok yardımcı oldu :) Şimdilik yapraklarda bir sorun görünmüyor ama şansımı deneyeceğim sanırım. Anubias'lar çok hoşuma gidiyor. Belki daha küçük bir türünü su içine ekleyebilirim.
Dün ani bir kararla su mercimeklerini temizlemeye karar verdim onlar yerine salvinia ekledim.
Su sümbülünün yaprakları kenarlardan kurumaya başlamıştı ama galiba artık durum geri dönülemez hale geldi. Sanıyorum yeterli ışık sağlayamıyorum. Onu da çıkarmayı planlıyorum.
Hydrocotyle, Hemigraphis Exotica bir de mavi elma salyangozu siparişi verdim arka taraf için. Hafta sonu siparişler geldikten sonra bir güncelleme daha yaparım diye düşünüyorum.
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim scorpion26, 14:15
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
sina cen,
K3r3m,
ternapi,
İnci Kefali,
fikret43,
sorbiek,
sedatkaryurek,
Sunborn,
urzais,
Tortuga7,
enginhayta,
Ozzgur,
darkaura,
mustafatelli,
hakanmorcicek,
yeekim,
MiSoSiKiaN,
Hoppala,
SeaWorld,
yns325,
EKAR,
zen666,
Leonthe pro,
stranger592,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
karidesrehberi,
syerli,
bysmokin,
ezzalisi,
hasancn,
Öğretmen Ali,
HalilSefaa,
wtreals,
Ancalagon,
Ali Altın,
Jeveux,
osmandbnl,
isssmailak,
DigitalPen,
BASARSURMEGOZ,
0rnn,
hazalca,
Oğuz tapan,
AquaVita,
Arch.Hüseyin,
şansal,
Mithrandirr,
reprise,
Phos,
Aguamentist,
LeventYorganci,
JujuSeri,
ahmet22,
Oquanus,
peace41,
szgnatk,
oguzsel,
OKIRATLI,
dasra,
Malawi34,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
