ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
harun reşit
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Ağustos 2011 12:58
Son Ziyaret:
2 Saat 17 Dakika önce
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
harun resit
Doğum Tarihi:
28 Ocak 1995
Yaş:
31
İl:
Karaman
Meslek:
-
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
[QUOTE=NightWist]
Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.
[QUOTE=NightWist]
Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Açıkçası ne olduklarını hala çözemedim. Biraz daha artarlarsa küçük bir dip çekimiyle sayılarının azaltmayı düşünüyorum.
Çürüme konusunda, dediğiniz gibi potasyum eksikliğinden şüpheleniyorum ancak tankları Walstad yöntemiyle kurduğum için dışarıdan destek vermek istemiyorum. Zaten şu anda çürüme problemi neredeyse bitti diyebilirim. Ayrıca bitkilerin büyüme hızları da iyi durumda.
En son suyun puslanması problemi vardı. Su değişimi yapmamama rağmen o da büyük oranda düzeldi. Şimdilik tankı zamana bırakıyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-20 22:52:06[/EDIT]
Açıkçası ne olduklarını hala çözemedim. Biraz daha artarlarsa küçük bir dip çekimiyle sayılarının azaltmayı düşünüyorum.
Çürüme konusunda, dediğiniz gibi potasyum eksikliğinden şüpheleniyorum ancak tankları Walstad yöntemiyle kurduğum için dışarıdan destek vermek istemiyorum. Zaten şu anda çürüme problemi neredeyse bitti diyebilirim. Ayrıca bitkilerin büyüme hızları da iyi durumda.
En son suyun puslanması problemi vardı. Su değişimi yapmamama rağmen o da büyük oranda düzeldi. Şimdilik tankı zamana bırakıyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-20 22:52:06[/EDIT]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese tekrar merhaba.
Yeni konu kalabalığı olmaması için buradan sormak istedim.
Bu beyaz, ipliksi şeyler nedir?
Canlı olduklarını düşünmüyorum çünkü herhangi bir hareket göstermiyorlar. Ayrıca tabana kök salma gibi bir durumları da yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262137151.jpg[/IMG][EDIT]harun reşit,2026-06-19 21:37:28[/EDIT]
Herkese tekrar merhaba.
Yeni konu kalabalığı olmaması için buradan sormak istedim.
Bu beyaz, ipliksi şeyler nedir?
Canlı olduklarını düşünmüyorum çünkü herhangi bir hareket göstermiyorlar. Ayrıca tabana kök salma gibi bir durumları da yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262137151.jpg[/IMG][EDIT]harun reşit,2026-06-19 21:37:28[/EDIT]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese tekrar merhaba.
Akvaryumları kurmamın ikinci ayını tamamlamasıyla birlikte geniş bir durum güncellemesi yapmak istiyorum.
Öncelikle tankların ilk kurulum ve şu anki halini paylaşalım.
Bitkilerin ekilmesinden 4 gün sonra, yani 10 Nisan tarihli görüntü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262205011.jpg[/IMG]
Tankların güncel hâli:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262206431.jpg[/IMG]
Öncelikle akvaryumlara alt katman olarak orman arazisinden alıp elediğim toprağı yaklaşık 4 cm olacak şekilde serdim. Üst katmana da yaklaşık 4 cm siyah bazalt kullandım.
Ardından akvaryumları tamamen doldurup %90 oranında boşalttım.
Hemen ardından @syerli'nin konusundan destek alarak seçtiğim Çınar, Wendtii Green, Ludwigia Repens Rubin, Rotala Rotundifolia Reddish Vietnam, Zeytin, Wendtii Brown, Limnophila Sessiliflora ve Monte Carlo'nun dikimini gerçekleştirdim. (Bu bitkilere 1 ay sonra Hygrophila Salicifolia da eklendi.) Su üstü bitkisi olarak su mercimeği ve frogbit kullandım.
Şimdi gelelim sürece.
Ekimlerin ardından bu zamana kadar geçen sürede düzensiz aralıklarla 7-8 sefer, her defasında yaklaşık %20 oranında su değişimi yaptım.
Bu süreçte ilk 15 gün güzel geçerken, 1. ayın sonuna doğru bitkilerin yaprakların ciddi çürümeler ve dökümleri oldu. Gövdeden çürüyen bitkiler kesilip tekrar dikildi.
Yaklaşık 45. günden sonra bitkiler hızlı bir toparlanmaya girdi, yeni sürgünler verdiler, yapraklar açtılar ve boylandılar.
Tanklarda yetiştiremediğim tek bitki Çınar oldu. 20 kökten sadece 2-3 tanesi yaşadı. Çınarları saymazsak, tamamen çürüme kaynaklı bitki kaybımın yüzde %10 larda kaldığını söyleyebilirim.
Monte Carlo ise ne azaldı ne de çoğaldı denilebilir.
Geçen bu 2 aylık sürede tanklara hiçbir gübre eklenmedi ve ışık ortalama 8 saat açık kaldı. Daha önce bitkili tank kurmadığım için bitkilerin gelişimi hakkında yorum yapamasamda en azından hayatta olmalarından mutluyum. Ayrıca tanklarda ilk gün hariç ısıtıcı ve herhangi bir filtre kullanılmadı.
Canlılar
Büyük tanka 25. günde ramshorn salyangozları ve 20 kiraz karides, 35. günde 9 ember tetra, 45. günde ise 15 endler ve 2 dişi betta ekledim.
Küçük tankların her birine 25. günde ramshorn salyangozları ve 6 kiraz karides, 45. günde ise bir Betta mahachaiensis ve bir Betta imbellis erkeği ekledim.
Bu süreçte su kaynaklı hiçbir canlı kaybı yaşamadım; ancak maalesef bütün tanklarda karidesler boyutlarına bakılmaksızın bettalar tarafından avlandı.
Canlılar noktasında yaşadığım tek sorun, Betta mahachaiensis tankına koyduğum 3 ramshorn'un yüzlerce yavru yapması oldu. Mahachaiensis kuru yemi bir türlü yemeyince fazla yemleme yaptım ve bu durum ramshornlara yaradı. Yetişkin salyangozları tanktan çıkardım ancak tankta tahminimce 200'den fazla ramshorn yavrusu ve bunlara ilave yüzlerce yumurta var.
Benim için en büyük sürpriz ise Mahachaiensis'in kuru yem yemek yerine çok küçük boyuttaki salyangoz yavruları yemesi oldu. Kuru yem yememesine rağmen formunu korumasından anlamalıydım. Bir sağlık sorunu yaşamadan kendi evindeki salyangoz sorununu çözeceğini umuyorum.
Ramshornlar dışında büyük tankın suyunda puslanma sorunu yaşıyorum ancak doğal sürece müdahale etmek istemediğim için büyük bir su değişimi yapmayı da düşünmüyorum.
Öneri, tavsiye ve eleştirilerinizi bekliyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-06 23:30:20[/EDIT]
Herkese tekrar merhaba.
Akvaryumları kurmamın ikinci ayını tamamlamasıyla birlikte geniş bir durum güncellemesi yapmak istiyorum.
Öncelikle tankların ilk kurulum ve şu anki halini paylaşalım.
Bitkilerin ekilmesinden 4 gün sonra, yani 10 Nisan tarihli görüntü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262205011.jpg[/IMG]
Tankların güncel hâli:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262206431.jpg[/IMG]
Öncelikle akvaryumlara alt katman olarak orman arazisinden alıp elediğim toprağı yaklaşık 4 cm olacak şekilde serdim. Üst katmana da yaklaşık 4 cm siyah bazalt kullandım.
Ardından akvaryumları tamamen doldurup %90 oranında boşalttım.
Hemen ardından @syerli'nin konusundan destek alarak seçtiğim Çınar, Wendtii Green, Ludwigia Repens Rubin, Rotala Rotundifolia Reddish Vietnam, Zeytin, Wendtii Brown, Limnophila Sessiliflora ve Monte Carlo'nun dikimini gerçekleştirdim. (Bu bitkilere 1 ay sonra Hygrophila Salicifolia da eklendi.) Su üstü bitkisi olarak su mercimeği ve frogbit kullandım.
Şimdi gelelim sürece.
Ekimlerin ardından bu zamana kadar geçen sürede düzensiz aralıklarla 7-8 sefer, her defasında yaklaşık %20 oranında su değişimi yaptım.
Bu süreçte ilk 15 gün güzel geçerken, 1. ayın sonuna doğru bitkilerin yaprakların ciddi çürümeler ve dökümleri oldu. Gövdeden çürüyen bitkiler kesilip tekrar dikildi.
Yaklaşık 45. günden sonra bitkiler hızlı bir toparlanmaya girdi, yeni sürgünler verdiler, yapraklar açtılar ve boylandılar.
Tanklarda yetiştiremediğim tek bitki Çınar oldu. 20 kökten sadece 2-3 tanesi yaşadı. Çınarları saymazsak, tamamen çürüme kaynaklı bitki kaybımın yüzde %10 larda kaldığını söyleyebilirim.
Monte Carlo ise ne azaldı ne de çoğaldı denilebilir.
Geçen bu 2 aylık sürede tanklara hiçbir gübre eklenmedi ve ışık ortalama 8 saat açık kaldı. Daha önce bitkili tank kurmadığım için bitkilerin gelişimi hakkında yorum yapamasamda en azından hayatta olmalarından mutluyum. Ayrıca tanklarda ilk gün hariç ısıtıcı ve herhangi bir filtre kullanılmadı.
Canlılar
Büyük tanka 25. günde ramshorn salyangozları ve 20 kiraz karides, 35. günde 9 ember tetra, 45. günde ise 15 endler ve 2 dişi betta ekledim.
Küçük tankların her birine 25. günde ramshorn salyangozları ve 6 kiraz karides, 45. günde ise bir Betta mahachaiensis ve bir Betta imbellis erkeği ekledim.
Bu süreçte su kaynaklı hiçbir canlı kaybı yaşamadım; ancak maalesef bütün tanklarda karidesler boyutlarına bakılmaksızın bettalar tarafından avlandı.
Canlılar noktasında yaşadığım tek sorun, Betta mahachaiensis tankına koyduğum 3 ramshorn'un yüzlerce yavru yapması oldu. Mahachaiensis kuru yemi bir türlü yemeyince fazla yemleme yaptım ve bu durum ramshornlara yaradı. Yetişkin salyangozları tanktan çıkardım ancak tankta tahminimce 200'den fazla ramshorn yavrusu ve bunlara ilave yüzlerce yumurta var.
Benim için en büyük sürpriz ise Mahachaiensis'in kuru yem yemek yerine çok küçük boyuttaki salyangoz yavruları yemesi oldu. Kuru yem yememesine rağmen formunu korumasından anlamalıydım. Bir sağlık sorunu yaşamadan kendi evindeki salyangoz sorununu çözeceğini umuyorum.
Ramshornlar dışında büyük tankın suyunda puslanma sorunu yaşıyorum ancak doğal sürece müdahale etmek istemediğim için büyük bir su değişimi yapmayı da düşünmüyorum.
Öneri, tavsiye ve eleştirilerinizi bekliyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-06 23:30:20[/EDIT]
Kum Tercihi
[QUOTE=Att19]Bu kumun türü ne olarak geçiyor?
Ayrica alta lav kırığı üstüne bu kum olarak mı yapayım?
Kumlari kaç cm yükseklik olacak şekilde yapayım?
Bu kumu alırsam co2 gübre gibi ihtiyaçlarım olur mu?
Bitkiler basit usul olsun ıstiyorum. Ayrıca hagen kum markanın adıymış şuanda hagen olarak satılan kumlarin çoğu salınım yapan kumlarmiş diye okudum. Sipariş vermiştim iptal ettim.[/QUOTE]
10 gün walstad yöntemiyle akvaryum kurdum. Üst katman kumu için Trendyoldan siyah bazalt kum aldım. Herhangi bir salınım yapmadı ve bitkilerin durumu şimdilik iyi. Kum 1-2mm arası olduğu için dikim işlemide kolay oldu. Hagen kuma göre rengi daha mat ama bence fiyat farkına değmez.
[QUOTE=Att19]Bu kumun türü ne olarak geçiyor?
Ayrica alta lav kırığı üstüne bu kum olarak mı yapayım?
Kumlari kaç cm yükseklik olacak şekilde yapayım?
Bu kumu alırsam co2 gübre gibi ihtiyaçlarım olur mu?
Bitkiler basit usul olsun ıstiyorum. Ayrıca hagen kum markanın adıymış şuanda hagen olarak satılan kumlarin çoğu salınım yapan kumlarmiş diye okudum. Sipariş vermiştim iptal ettim.[/QUOTE]
10 gün walstad yöntemiyle akvaryum kurdum. Üst katman kumu için Trendyoldan siyah bazalt kum aldım. Herhangi bir salınım yapmadı ve bitkilerin durumu şimdilik iyi. Kum 1-2mm arası olduğu için dikim işlemide kolay oldu. Hagen kuma göre rengi daha mat ama bence fiyat farkına değmez.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ben çok çeşit yapmayacağım 3-4 tür yeterli. Tek eksiğim bitkiler kaldı. Önümüzdeki hafta kurulumu gerçekleştirip güncellemeleri paylaşırım.
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ben çok çeşit yapmayacağım 3-4 tür yeterli. Tek eksiğim bitkiler kaldı. Önümüzdeki hafta kurulumu gerçekleştirip güncellemeleri paylaşırım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Teşekkürler hocam. Aydınlatma kısmını biraz daha araştırayım o zaman. Son olarak bitkileri nerden temin ettiniz ? Yaşadığım şehirde bitki satan yer yok mecbur internetten alacağım.
Teşekkürler hocam. Aydınlatma kısmını biraz daha araştırayım o zaman. Son olarak bitkileri nerden temin ettiniz ? Yaşadığım şehirde bitki satan yer yok mecbur internetten alacağım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
[QUOTE=syerli]Yaklaşık 7 haftalık walstad kurulumum var. Birilerine belki faydası olur ümidiyle açtığım ve sürekli güncellediğim bir konu var, onu incelerseniz belki fikir verebilir.
https://www.akvaryum.com/Forum/60x40x40_walstad_akvaryum_ve_kurulum_sureci_k1014924.asp
Monte Carlo sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Aslında benim de hoşuma giden bir bitki ama anladığım kadarıyla walstad veya lowtech için pek uygun olmadığını düşündüm.
Kurulumu yapmadan önce aylarca bitki araştırması yaptım. Canlı bitki satan siteleri tek tek inceledim. Aynı bitkileri forumdan veya başka kaynaklardan araştırdım, yetiştirenlerin deneyimlerini okumaya çalıştım. Defalarca liste oluşturdum, değiştirdim. Bu kadar uğraş sonrası inşallah güzel olur.
Benim tavsiyem planlamayı çok iyi yapmanız yönünde olur, çünkü walstad kurulumunda değişiklik yapmak ya mümkün değil ya da büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünmek lazım. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Akvaryumda çimen görüntüsü çocukluktan beri hayalim olduğu için deneyeceğim, olmazsa sağlık olsun.
Kendi konunuzda paylaştığınız bitkiler de işimi çok kolaylaştıracak, onların arasından beğendiklerimi seçmeyi düşünüyorum[:iyi:]
Taban içinde bende sizin gibi ormanlık bölgeden aldığım toprak ve siyah bazalt kullanacağım.
Merak ettiğim aydınlatma kaç lümen kullanıyorusunuz. Tank ebatlarımız yakın ve derinliğimiz aynı, benzer bir ışıklandırma işime yarayacaktır.
[QUOTE=syerli]Yaklaşık 7 haftalık walstad kurulumum var. Birilerine belki faydası olur ümidiyle açtığım ve sürekli güncellediğim bir konu var, onu incelerseniz belki fikir verebilir.
https://www.akvaryum.com/Forum/60x40x40_walstad_akvaryum_ve_kurulum_sureci_k1014924.asp
Monte Carlo sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Aslında benim de hoşuma giden bir bitki ama anladığım kadarıyla walstad veya lowtech için pek uygun olmadığını düşündüm.
Kurulumu yapmadan önce aylarca bitki araştırması yaptım. Canlı bitki satan siteleri tek tek inceledim. Aynı bitkileri forumdan veya başka kaynaklardan araştırdım, yetiştirenlerin deneyimlerini okumaya çalıştım. Defalarca liste oluşturdum, değiştirdim. Bu kadar uğraş sonrası inşallah güzel olur.
Benim tavsiyem planlamayı çok iyi yapmanız yönünde olur, çünkü walstad kurulumunda değişiklik yapmak ya mümkün değil ya da büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünmek lazım. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Akvaryumda çimen görüntüsü çocukluktan beri hayalim olduğu için deneyeceğim, olmazsa sağlık olsun.
Kendi konunuzda paylaştığınız bitkiler de işimi çok kolaylaştıracak, onların arasından beğendiklerimi seçmeyi düşünüyorum[:iyi:]
Taban içinde bende sizin gibi ormanlık bölgeden aldığım toprak ve siyah bazalt kullanacağım.
Merak ettiğim aydınlatma kaç lümen kullanıyorusunuz. Tank ebatlarımız yakın ve derinliğimiz aynı, benzer bir ışıklandırma işime yarayacaktır.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese merhaba,
15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Herkese merhaba,
15 yıl önce çocuk yaşta başlayıp bırakmak zorunda kaldığım bu hobiye, bugünlerde kurmayı planladığım bitkili akvaryumla geri dönüyorum. Forum kültürünün devam etmesi dileğiyle…
Herkese merhaba,
15 yıl önce çocuk yaşta başlayıp bırakmak zorunda kaldığım bu hobiye, bugünlerde kurmayı planladığım bitkili akvaryumla geri dönüyorum. Forum kültürünün devam etmesi dileğiyle…
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
