ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
asliaral
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
40
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Kasım 2016 15:17
Son Ziyaret:
12 Haziran 2026 17:52
Toplam Mesaj:
432 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
12 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aslı B.
Doğum Tarihi:
01 Mayıs 1980
Yaş:
46
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Su Kaplumbağası Yumurtlama Dönemi
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
Su Kaplumbağası İçin Kuru Alan Nasıl Yapmalıyım
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
Su Kaplumbağası Cinsiyeti Ve Bakım-beslenmesi
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
Dış Filtremden Gelmeye Başlayan Ses.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
SON MESAJLAR
- Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
MertSoyumert,
sina cen,
smithiseek,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
1Balikci,
altanilker,
MDForensic,
EmiirKaan,
TheDS,
darkaura,
mrah,
yeekim,
portre,
vedat79,
kaos402,
EKAR,
harun reşit,
Balikcidede,
yigitksm,
BarışSavaş,
emrahdm,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
Hiko,
mightymurat,
Koksal Gurkan,
miracemir,
egecinar,
Ylmzuslu,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
burak1996,
Arch.Hüseyin,
Legionsgamer,
Flytheshrimp,
JujuSeri,
Kemalk41,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
