ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Furkank88
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Şubat 2023 09:05
Son Ziyaret:
04 Şubat 2024 15:59
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Furkan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Furkan
SON 3 MESAJI
Yeni Akvaryum Kurulumu, Beyaz Benek Ve İç Parazit
[QUOTE=Hasan181453]Merhaba bende akvaryumu kuralı 15 gün oldu İç parazit sorunu yaşıyorum 2 dişi Lepistes kaybettim 3. bugün sabaha çıkmaz herhalde. bakto tabs a başlayacağım yarın, iç parazit sorununu çözdü mü ? birde balıklarınızda kuma taşa sürtünme var mı ? Geçmiş olsun [/QUOTE]
Merhaba, yazınızı baya geç gördüm kusura bakmayın. Evet bakto tabs sayesinde tüm iç parazitten kurtuldum.
Sizdeki durum nedir?
[QUOTE=Hasan181453]Merhaba bende akvaryumu kuralı 15 gün oldu İç parazit sorunu yaşıyorum 2 dişi Lepistes kaybettim 3. bugün sabaha çıkmaz herhalde. bakto tabs a başlayacağım yarın, iç parazit sorununu çözdü mü ? birde balıklarınızda kuma taşa sürtünme var mı ? Geçmiş olsun [/QUOTE]
Merhaba, yazınızı baya geç gördüm kusura bakmayın. Evet bakto tabs sayesinde tüm iç parazitten kurtuldum.
Sizdeki durum nedir?
Yeni Akvaryum Kurulumu, Beyaz Benek Ve İç Parazit
[QUOTE=himsefa]Bitkileri büyük ihtimalle kaybedeceksiniz ışıktan olmasa dahi sıcaklık değeriniz kurutmaya başlar umarım en az zararla atlatırsınız. Tavsiyem canlıları farklı bir yere geçirip(akvaryum yoksa kova vs. de olur) orada tedaviye almanız. Bunun için hava taşınız olması yeterli tankınızdaki ısıtıcıyı da kovaya koyup sıcaklığı tankınızdan daha rahat arttırabilirsiniz. Çok geçmiş olsun.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ediyorum. Sıcaklığım akvaryumda 26 derecenin üzerine hiç çıkmadı. Yine de bitkileri kaybetme olasılığım yüksek midir? İkinci bir sorum da 20 litrelik bir kovam var. Burada söylediğiniz gibi hava taşı ve ısıtıcı ile 3 günlük bir tedavi uygulamaya çalışsam amonyak ve nitrit değerleri çok yükselecek midir? Dengeyi nasıl sağlamamı önerirsiniz?
[QUOTE=GETS34]eheim 2213 yetmiyebilir derim eheim 2215 olsa olur derim de 2213 yeterli kalmaz[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ediyorum. Araştırırken kendi sitesinde 250 litreye kadar akvaryum hacmine uygun olduğunu okuduğumdan gönül rahatlığıyla almıştım. Siz de tecrübelerinize dayanarak yetersiz gelebilir diyorsunuz. Bu noktadan sonra dış filtreyi değiştirmem zor gibi. Bir iç filtre, şelale filtre gibi daha ufak bir filtreyle, dış filtremi desteklesem sizce nasıl olur?
Bir güncelleme geçecek olursam; bugün tekrar %33'lük bir su değişimi yaptım ve bakteri kültürü eklemeden akvaryumda tazelediğim su miktarına uygun bir şekilde tekrar Sera Costapur ekledim. Biraz önce baktığımda vatozumdaki beyaz beneklerin biraz azaldığını gördüm. Bitkilerin durumu ise kötüye gitmeye başladı. Yaprakları beyazlıyorlar ve kopan yaprak sayısı giderek artıyor. Sanırım yarın sabahtan itibaren ışığı tekrar 6 dan başlatarak 1 hafta içerisinde günde 8 saat çalışacak şekilde ayarlamak durumunda kalacağım. Diğer türlü bitkileri tamamen kaybedeceğim gibi duruyor. Pazartesi sabahı beyaz benek geçmemiş olursa bir üstteki mesajda "himsefa" arkadaşımızın söylediği ayrı kapta tedavi yöntemine odaklanmaya başlayacağım ve akvaryumda derhal %50 su değişimiyle birlikte karbon filtresini geri takacağım ve 6 saat sonrasında bakteri kültürü eklemeye başlayacağım.
Arkadaşlar, biraz desteğe ve yol gösterilmeye ihtiyacım var. Doğru bir şey mi yapıyorum yoksa yanlış mı bilemiyorum. Yorumlarınız benim için gerçekten çok önemli.
[EDIT]Furkank88,2023-02-18 18:51:54[/EDIT]
[QUOTE=himsefa]Bitkileri büyük ihtimalle kaybedeceksiniz ışıktan olmasa dahi sıcaklık değeriniz kurutmaya başlar umarım en az zararla atlatırsınız. Tavsiyem canlıları farklı bir yere geçirip(akvaryum yoksa kova vs. de olur) orada tedaviye almanız. Bunun için hava taşınız olması yeterli tankınızdaki ısıtıcıyı da kovaya koyup sıcaklığı tankınızdan daha rahat arttırabilirsiniz. Çok geçmiş olsun.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ediyorum. Sıcaklığım akvaryumda 26 derecenin üzerine hiç çıkmadı. Yine de bitkileri kaybetme olasılığım yüksek midir? İkinci bir sorum da 20 litrelik bir kovam var. Burada söylediğiniz gibi hava taşı ve ısıtıcı ile 3 günlük bir tedavi uygulamaya çalışsam amonyak ve nitrit değerleri çok yükselecek midir? Dengeyi nasıl sağlamamı önerirsiniz?
[QUOTE=GETS34]eheim 2213 yetmiyebilir derim eheim 2215 olsa olur derim de 2213 yeterli kalmaz[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ediyorum. Araştırırken kendi sitesinde 250 litreye kadar akvaryum hacmine uygun olduğunu okuduğumdan gönül rahatlığıyla almıştım. Siz de tecrübelerinize dayanarak yetersiz gelebilir diyorsunuz. Bu noktadan sonra dış filtreyi değiştirmem zor gibi. Bir iç filtre, şelale filtre gibi daha ufak bir filtreyle, dış filtremi desteklesem sizce nasıl olur?
Bir güncelleme geçecek olursam; bugün tekrar %33'lük bir su değişimi yaptım ve bakteri kültürü eklemeden akvaryumda tazelediğim su miktarına uygun bir şekilde tekrar Sera Costapur ekledim. Biraz önce baktığımda vatozumdaki beyaz beneklerin biraz azaldığını gördüm. Bitkilerin durumu ise kötüye gitmeye başladı. Yaprakları beyazlıyorlar ve kopan yaprak sayısı giderek artıyor. Sanırım yarın sabahtan itibaren ışığı tekrar 6 dan başlatarak 1 hafta içerisinde günde 8 saat çalışacak şekilde ayarlamak durumunda kalacağım. Diğer türlü bitkileri tamamen kaybedeceğim gibi duruyor. Pazartesi sabahı beyaz benek geçmemiş olursa bir üstteki mesajda "himsefa" arkadaşımızın söylediği ayrı kapta tedavi yöntemine odaklanmaya başlayacağım ve akvaryumda derhal %50 su değişimiyle birlikte karbon filtresini geri takacağım ve 6 saat sonrasında bakteri kültürü eklemeye başlayacağım.
Arkadaşlar, biraz desteğe ve yol gösterilmeye ihtiyacım var. Doğru bir şey mi yapıyorum yoksa yanlış mı bilemiyorum. Yorumlarınız benim için gerçekten çok önemli.
[EDIT]Furkank88,2023-02-18 18:51:54[/EDIT]
Yeni Akvaryum Kurulumu, Beyaz Benek Ve İç Parazit
Öncelikle herkesi selamlıyorum, tüm akvaristlere sorunsuz, mutlu ve güzel hobiler diliyorum. Hobiye yeni başladım ve forumunuza da biraz önce üye oldum. Çok fazla laf kalabalığı yapmadan kurulumum ve geçtiğimiz 15 gündeki yapmış olduğum işlemleri sıralamak istiyorum. Bu noktada sizin gibi tecrübeli akvaristlerin yorumlarına gerçekten çok ihtiyacım var. Beni kırmaz ve değerli yorumlarınızı iletirseniz çok mutlu olurum. Sorularım yazımın en altında bulunuyor.
Bu hobiyle 15 sene önce tanıştım ve yaklaşık 1 sene kadar sürdürdükten sonra gerek öğrencilik dönemindeki maddi sıkıntılar, gerek de bilgi kıtlığı sebebiyle hobiye bir süre ara verme kararı vermiştim ve aradan geçen 20 seneden sonra bu işi nasıl hakkıyla yapabilirim diye araştırmalara başladım, başlangıç için Low Tech ekipman/bitkilerin ve canlı doğuran balıkların olacağı bir akvaryumda karar kıldım. Sonrasında aşağıdaki gibi seçimler yaptım.
[B]Akvaryum ve ekipmanlarım:[/B]
- 160 litrelik cama cam mobilyalı bir akvaryum. Kum, taş, kaya gibi malzemeleri çıktıktan ve akvaryumun üst kısmında biraz pay bıraktıktan sonra net olarak 120 litre su alıyor.
- Zeminde alt katmanda 10 - 20mm büğüklüğünde ön taraflarda 3 - 4 santimetre, arkalara doğru 5 - 6 santimetre yüksekiğe kadar doğal lav taşı kırığı kullandım. Kullanmadan önce çok iyi bir şekilde yıkadım.
- Zeminde üst katmanda 1 - 2mm büyüklüğünde ön taraflarda 3 - 4 santimetre, arkalara doğru 5 - 6 santimetre yüksekliğe kadar Reeflowers Iceland Black Sand kullandım. Bunu da kullanmadan önce lav taşı kırığı kadar olmasa da yıkadım.
- Filtrasyon için Eheim 2213-05 Classic 250 modelini satın aldım. Aktif karbon süngeri ilerleyen zamanlarda bahsedeceğim ilaç kullanımı sebebiyle çıkardım. Orijinal filtre medya malzemeleri dışında filtrede ek olarak 5 adet Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı kullandım.
- Isıtıcı olarak Eheim Jager 100W Thermocontrol kullanıyorum. 25 dereceye kalibrasyonunu yaptım.
- Aydınlatma için Wolfmar Plant 90 Cm 27W Akvaryum Led kullanıyorum.
- Çok basit bir hava motoru ve hava taşım var.
[B]Bitkiler:[/B]
- Zeytin 8 kök
- Ludwiga Repens Rubin 5 kök
- Limnophila Sessiliflora 7 kök
- Nomaphila Siamensis 3 kök
- Lobelia Cardinalis 3 kök
- Marimo Moss Ball 3 adet
- Christmas Moss 5x5 telde 2 adet
- Stringy Tele 5x5 telde 2 adet
- Çınar 3 kök
[B]Balıklar:[/B]
- 2 Moli (1d, 1e)
- 3 Plati (2d, 1e)
- 1 Kılıç Kuyruk (1d, erkeği öldü)
- 2 mavi bir lepistes türü. İsmini unuttum. (1d, 1e)
- 2 Fil kulak lepistes. (1d, 1e)
- 1 Leopar Vatoz. Cüce vatoz almak için gitmiştim, ahlaklı esnafımız aynı hacimde sorunsuz yaşayacağını söyledi. Satın aldıktan sonra en az 500 litre akvaryumda sağlıklı yaşayabileceğini öğrendim. Tedavi ettikten sonra büyük akvaryumu olan bir arkadaşımıza verip mutlu mesut yaşamasını sağlamak istiyorum.
[B]Su Düzenleyiciler ve Bakteri Kültürü - Besleyicisi:[/B]
- Sera Aquatan(Bunu sonradan temin ettim. İlk kurulumdan 1 hafta sonra kullanmaya başladım)
- Seachem Stability
- ReeFlowers Bacteria Feeder(Henüz kullanmadım)
[B]Yemler:[/B]
- Tetra Pro Algae
- Sera Vipan 100gr
- Tetra Discus
- Tropical Mini Wafers Mix
- Tropical Supervit Tablets A
[B]İlaçlar:[/B]
- Sera Costapur(Beyaz Benek)(İçerik: malachite green oxalate 0,18 g, formaldehyde solution 5,89 g (2,06 g formaldehid’e eş), aqua purificata ad 100 ml.)
- Sera Bakto Tabs Yem
[B]Test Kitleri:[/B]
- Sera Amonyak, Nitrit, Nitrat Test kitleri
- Seachem PH alert ve Ammonia Alert
[B]Kurulum Aşamaları:[/B]
- Lav taşı kırıkları ve kum iyi bir şekilde yıkandı.
- Dış filtre medyasında Eheim kitapçığında yazdığı gibi ilk 15 gün için aktif karbon sünger kullanımı planlandı.
- Ümraniye çeşme suyu ile akvaryuma tam 120 litre su dolduruldu. Su dolduruluktan sonra dış filtre, ısıtıcı ve hava taşı aktif edildi.
- 2. günün sonunda yukarıda belirttiğim bitkiler eklendi. Seachem Stability kullanımına yönergelerde yazan dozlarda başlandı, 10 gün boyunca devam edildi. Balıklar eklenene kadar 2 gün boyunca az miktarda yem atıldı.
- 4. günün sonunda yukarıda belirttiğim balıklar eklendi.
- PH, Amonyak, Nitrit, Nitrat değerleri sürekli izlenerek 2 günde bir dinlenmiş suya Sera Aquatan eklenerek %30'luk su değşimleri yapıldı. Bakteri kültürü su değişimleri sonrasında dış filtrenin girişine yakın noktadan eklendi.
[B]Kurulum sonrası 2 günlük periyotlarla su değerleri ve alınan aksiyonlar:[/B]
[B]Tüm günler için PH:[/B] 7.4 - 7.5
[B]Tüm günler için su sıcaklığı: [/B]25 derece
[B]Sera Test Puanlaması:[/B] 0 hiç yok, 4 çok yüksek, eser miktarda terimi ise rengin neredeyse sıfıra yakın olduğunu belirtiyor
[B]Gün 0:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 0
- Nitrit: 0
- Nitrat: eser miktarda
[B]Gün 2:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l - 5mg/l arası (2 - 3 puan)
- Nitrit: eser miktarda
- Nitrat: eser miktarda
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 4:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 5mg/l (3 puan)
- Nitrit: 0.5 mg/l (1 puan)
- Nitrat: 10 mg/l (1 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 6:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 5mg/l (3 puan)
- Nitrit: 1 mg/l (2 puan)
- Nitrat: 25 mg/l (2 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 8:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l - 5mg/l (2 - 3 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 9:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l (2 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı.
[B]Gün 11:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l (2 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı. Tedavi başlangıcı.
[B]Gün 13(Dün):[/B]
- Amonyak + Amonyum: 0.5mg/l (1 puan)
- Nitrit: 2 mg/l - 5mg/l (3 - 4 puan)
- Nitrat: 50mg/l - 100mg/l (3 - 4 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 14:(Bugün)[/B]
- Amonyak + Amonyum: eser miktarda
- Nitrit: 5mg/l (4 puan)
- Nitrat: 50mg/l (3 puan)
Aksiyon: Henüz alınmadı. Aşağıda soracaklarım olacak.
[B]Hastalıklar ve İlaç Kullanımı:[/B]
[B]Gün 11:[/B]
- Balıkların büyük kısmı aldığımda sanırım hastaydı, ya da benim kötü su şartlarım yüzünden hastalandılar ve teşhislerime göre; renklerinin kararmasından, şeffaf dışkı ve karın çöküklüğü, yemi geri püskürtme olmasından dolayı iç parazit olduklarına karar verdim. Karantina akvaryumum olmadığından zaten oluşmamış akvaryumun dengesini tamamen bozmayacak bir ilaç araştırmaya başladım ve sera bakto tabs kullanarak tedavilerine başladım. Her sabah 8 ve akşam 18 olacak şekilde yukarıda yazdığım balıklar için 1 tableti irili ufaklı olacak şekilde verdim.
- Vatoz balığımda beyaz benek gördüğümden dolayı Sera Costapur ile tedaviye başladım. Tedaviye başlamadan önce aktif karbonlu süngeri dış filtremden çıkardım. Vatoz ve bitki olduğu için tuz tedavisi uygulayamıyorum. Metilen mavisi daha zararlı ve taşları boyadığını okuduğumdan dolayı Malahit yeşili kullanılan Costapur'u seçtim. Isıtıcı akvaryuma yetmediğinden 26 derecenin üzerine hiçbir şekilde çıkamadım. Diğer balıklarda beyaz benek yoktu fakat kuyruk kısması olduğundan beyaz benek başlangıcı olabileceğini düşündüm.
[B]Gün 13(Dün):[/B]
- İç parazit ile bağlantılı sorunlar acayip bir şekilde azalmıştı. Sera Bakto Tabs'a saygı duydum.
- Beyaz benek neredeyse hiç azalmamıştı.
[B]Gün 14(Bugün):[/B]
- İç parazit tedavisinde işler yine yolunda gözüküyordu.
- Vatozdaki beyaz benek artmış. [:(] Diğer balıkların kuyruk ve yüzgeçleri normalleşmeye başladı.
[B]Fark Ettiğim Hatalarım: [/B]
1. Akvaryumcuya inanarak çok yavaş bir 2 gün aralıklarla birer birer eklemem gereken balıkları bir anda ekledim.
2. Vatoz bu akvaryuma uygun değildi.
3. Balıkları eklemeden önce bakteri kültürünün en az 1 haftalık seansını bitirmeliydim.
4. Isıtıcımı akvaryumun tam limitine göre aldım. Bu tip hastalık durumlarında su sıcaklığını 28 - 29 derecelere çıkarmakta oldukça yetersiz kalıyor.
5. 30 litrelik bile olsa bir karantina akvaryumum olmalıydı.
Bunların dışında benim fark edemediğim hatalarımın olduğuna eminim. Bu konuda desteğinize ihtiyacım var.
[B]Sorularım:[/B]
1. Beyaz Benek tedavisi için Sera Costapur kullanıyorum. Tedavi başlangıcında dış filtreden karbon filtreyi çıkardım, Eheim 2213-05 standart içeriğine ek olarak 5 adet Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı kurulumdan beri kullanıyorum. Parazitin tüm vücudu terk etmesi için mevcut su sıcaklığında 2 günden fazla geçmesi gerektiğini okudum. Zaten tedavi bu aşamadan sonra yapılabiliyormuş. Soruma gelecek olursam, kullandığım ilaç suyu ilk döktükten sonra güzelce yeşile boyuyor fakat 1 gün sonra bu su cam gibi oluyor. Bu normal mi? Filtrenin ilacı tamamen emeceğinden ve tedavinin bir işe yaramamasından endişe ediyorum. Dış filtremdeki zaten zar zor oluşmuş olan bakterileri de kaybetmemek adına bu ilacı kullandım. Hata mı ettim? Amonyak seviyem gün geçtikçe düşüyor ve nitratım artıyor. Bu iyi mi kötü mü gerçekten anlam veremiyorum. İnternette inanılmaz bir bilgi kirliliği var. (İlaç bakterileri çok fazla öldürmediği için iyi bir şey veya filtre ilacı tamamen yok ediyor)
2. Işığım tedavi başlangıcından beri kapalı. Bitkiler ne kadar dayanabilir?
3. Su değerlerinin yüksek olmasından dolayı 1 - 2 günde bir su değişimi yapıyorum. Su değişimlerinden sonra yenilediğim su miktarı kadar ilaç takviyesi yapıyorum. Yanında bakteri kültürü de takviye ediyorum. Bu yöntem doğru mudur? Akvaryumda sık su değişimi kötü bir şey midir?
4. Şu an nitrit patlaması belirtilerinin tümü balıklarımda var. Arada sırada suyun üstüne çıkıp hava almaya çalışıyorlar, solungaç hareketleri hızlı, genelde suyun yüzeyine yakın yüzüyor. Arada sırada cam sörfü yapıyorlar. Sizce şu an su değiştirmeli miyim? Bugünün test sonucunu yukarıda görebilirsiniz. Son su değişimini dün yaptım.
5. Nitrifikasyon bakteri oluşum sürecini incelediğimizde ilk önce amonyak, sonra nitrit ve nitrat patlamaları şeklinde ilerlediği ve 25 gün gibi bir sürede sağlıklı hale gelmeye başladığı ve 6 aylık bir sürede tamamen oturduğu bilgisine sahibim. Benim tüm test sonuçlarım şu an bunu destekliyor. Acaba her şey yolunda ve ben mi çok evham yapıyorum?
6. Yemlemeyi hatalı yapıyor olabilir miyim? Balıkların yere düşenler dahil 2 - 3 dakikada tüketebileceği kadar yem vermeye çalışıyorum.
Değerli vaktinizi ayırıp cevapladığınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
[EDIT]Furkank88,2023-02-18 12:39:10[/EDIT]
Öncelikle herkesi selamlıyorum, tüm akvaristlere sorunsuz, mutlu ve güzel hobiler diliyorum. Hobiye yeni başladım ve forumunuza da biraz önce üye oldum. Çok fazla laf kalabalığı yapmadan kurulumum ve geçtiğimiz 15 gündeki yapmış olduğum işlemleri sıralamak istiyorum. Bu noktada sizin gibi tecrübeli akvaristlerin yorumlarına gerçekten çok ihtiyacım var. Beni kırmaz ve değerli yorumlarınızı iletirseniz çok mutlu olurum. Sorularım yazımın en altında bulunuyor.
Bu hobiyle 15 sene önce tanıştım ve yaklaşık 1 sene kadar sürdürdükten sonra gerek öğrencilik dönemindeki maddi sıkıntılar, gerek de bilgi kıtlığı sebebiyle hobiye bir süre ara verme kararı vermiştim ve aradan geçen 20 seneden sonra bu işi nasıl hakkıyla yapabilirim diye araştırmalara başladım, başlangıç için Low Tech ekipman/bitkilerin ve canlı doğuran balıkların olacağı bir akvaryumda karar kıldım. Sonrasında aşağıdaki gibi seçimler yaptım.
[B]Akvaryum ve ekipmanlarım:[/B]
- 160 litrelik cama cam mobilyalı bir akvaryum. Kum, taş, kaya gibi malzemeleri çıktıktan ve akvaryumun üst kısmında biraz pay bıraktıktan sonra net olarak 120 litre su alıyor.
- Zeminde alt katmanda 10 - 20mm büğüklüğünde ön taraflarda 3 - 4 santimetre, arkalara doğru 5 - 6 santimetre yüksekiğe kadar doğal lav taşı kırığı kullandım. Kullanmadan önce çok iyi bir şekilde yıkadım.
- Zeminde üst katmanda 1 - 2mm büyüklüğünde ön taraflarda 3 - 4 santimetre, arkalara doğru 5 - 6 santimetre yüksekliğe kadar Reeflowers Iceland Black Sand kullandım. Bunu da kullanmadan önce lav taşı kırığı kadar olmasa da yıkadım.
- Filtrasyon için Eheim 2213-05 Classic 250 modelini satın aldım. Aktif karbon süngeri ilerleyen zamanlarda bahsedeceğim ilaç kullanımı sebebiyle çıkardım. Orijinal filtre medya malzemeleri dışında filtrede ek olarak 5 adet Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı kullandım.
- Isıtıcı olarak Eheim Jager 100W Thermocontrol kullanıyorum. 25 dereceye kalibrasyonunu yaptım.
- Aydınlatma için Wolfmar Plant 90 Cm 27W Akvaryum Led kullanıyorum.
- Çok basit bir hava motoru ve hava taşım var.
[B]Bitkiler:[/B]
- Zeytin 8 kök
- Ludwiga Repens Rubin 5 kök
- Limnophila Sessiliflora 7 kök
- Nomaphila Siamensis 3 kök
- Lobelia Cardinalis 3 kök
- Marimo Moss Ball 3 adet
- Christmas Moss 5x5 telde 2 adet
- Stringy Tele 5x5 telde 2 adet
- Çınar 3 kök
[B]Balıklar:[/B]
- 2 Moli (1d, 1e)
- 3 Plati (2d, 1e)
- 1 Kılıç Kuyruk (1d, erkeği öldü)
- 2 mavi bir lepistes türü. İsmini unuttum. (1d, 1e)
- 2 Fil kulak lepistes. (1d, 1e)
- 1 Leopar Vatoz. Cüce vatoz almak için gitmiştim, ahlaklı esnafımız aynı hacimde sorunsuz yaşayacağını söyledi. Satın aldıktan sonra en az 500 litre akvaryumda sağlıklı yaşayabileceğini öğrendim. Tedavi ettikten sonra büyük akvaryumu olan bir arkadaşımıza verip mutlu mesut yaşamasını sağlamak istiyorum.
[B]Su Düzenleyiciler ve Bakteri Kültürü - Besleyicisi:[/B]
- Sera Aquatan(Bunu sonradan temin ettim. İlk kurulumdan 1 hafta sonra kullanmaya başladım)
- Seachem Stability
- ReeFlowers Bacteria Feeder(Henüz kullanmadım)
[B]Yemler:[/B]
- Tetra Pro Algae
- Sera Vipan 100gr
- Tetra Discus
- Tropical Mini Wafers Mix
- Tropical Supervit Tablets A
[B]İlaçlar:[/B]
- Sera Costapur(Beyaz Benek)(İçerik: malachite green oxalate 0,18 g, formaldehyde solution 5,89 g (2,06 g formaldehid’e eş), aqua purificata ad 100 ml.)
- Sera Bakto Tabs Yem
[B]Test Kitleri:[/B]
- Sera Amonyak, Nitrit, Nitrat Test kitleri
- Seachem PH alert ve Ammonia Alert
[B]Kurulum Aşamaları:[/B]
- Lav taşı kırıkları ve kum iyi bir şekilde yıkandı.
- Dış filtre medyasında Eheim kitapçığında yazdığı gibi ilk 15 gün için aktif karbon sünger kullanımı planlandı.
- Ümraniye çeşme suyu ile akvaryuma tam 120 litre su dolduruldu. Su dolduruluktan sonra dış filtre, ısıtıcı ve hava taşı aktif edildi.
- 2. günün sonunda yukarıda belirttiğim bitkiler eklendi. Seachem Stability kullanımına yönergelerde yazan dozlarda başlandı, 10 gün boyunca devam edildi. Balıklar eklenene kadar 2 gün boyunca az miktarda yem atıldı.
- 4. günün sonunda yukarıda belirttiğim balıklar eklendi.
- PH, Amonyak, Nitrit, Nitrat değerleri sürekli izlenerek 2 günde bir dinlenmiş suya Sera Aquatan eklenerek %30'luk su değşimleri yapıldı. Bakteri kültürü su değişimleri sonrasında dış filtrenin girişine yakın noktadan eklendi.
[B]Kurulum sonrası 2 günlük periyotlarla su değerleri ve alınan aksiyonlar:[/B]
[B]Tüm günler için PH:[/B] 7.4 - 7.5
[B]Tüm günler için su sıcaklığı: [/B]25 derece
[B]Sera Test Puanlaması:[/B] 0 hiç yok, 4 çok yüksek, eser miktarda terimi ise rengin neredeyse sıfıra yakın olduğunu belirtiyor
[B]Gün 0:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 0
- Nitrit: 0
- Nitrat: eser miktarda
[B]Gün 2:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l - 5mg/l arası (2 - 3 puan)
- Nitrit: eser miktarda
- Nitrat: eser miktarda
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 4:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 5mg/l (3 puan)
- Nitrit: 0.5 mg/l (1 puan)
- Nitrat: 10 mg/l (1 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 6:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 5mg/l (3 puan)
- Nitrit: 1 mg/l (2 puan)
- Nitrat: 25 mg/l (2 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 8:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l - 5mg/l (2 - 3 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 9:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l (2 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı.
[B]Gün 11:[/B]
- Amonyak + Amonyum: 1mg/l (2 puan)
- Nitrit: 2 mg/l (3 puan)
- Nitrat: 25 mg/l - 50mg/l (2 - 3 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı. Tedavi başlangıcı.
[B]Gün 13(Dün):[/B]
- Amonyak + Amonyum: 0.5mg/l (1 puan)
- Nitrit: 2 mg/l - 5mg/l (3 - 4 puan)
- Nitrat: 50mg/l - 100mg/l (3 - 4 puan)
Aksiyon: %33 su değişimi yapıldı, Sera Aquatan ve Seachem Stability kullanıldı
[B]Gün 14:(Bugün)[/B]
- Amonyak + Amonyum: eser miktarda
- Nitrit: 5mg/l (4 puan)
- Nitrat: 50mg/l (3 puan)
Aksiyon: Henüz alınmadı. Aşağıda soracaklarım olacak.
[B]Hastalıklar ve İlaç Kullanımı:[/B]
[B]Gün 11:[/B]
- Balıkların büyük kısmı aldığımda sanırım hastaydı, ya da benim kötü su şartlarım yüzünden hastalandılar ve teşhislerime göre; renklerinin kararmasından, şeffaf dışkı ve karın çöküklüğü, yemi geri püskürtme olmasından dolayı iç parazit olduklarına karar verdim. Karantina akvaryumum olmadığından zaten oluşmamış akvaryumun dengesini tamamen bozmayacak bir ilaç araştırmaya başladım ve sera bakto tabs kullanarak tedavilerine başladım. Her sabah 8 ve akşam 18 olacak şekilde yukarıda yazdığım balıklar için 1 tableti irili ufaklı olacak şekilde verdim.
- Vatoz balığımda beyaz benek gördüğümden dolayı Sera Costapur ile tedaviye başladım. Tedaviye başlamadan önce aktif karbonlu süngeri dış filtremden çıkardım. Vatoz ve bitki olduğu için tuz tedavisi uygulayamıyorum. Metilen mavisi daha zararlı ve taşları boyadığını okuduğumdan dolayı Malahit yeşili kullanılan Costapur'u seçtim. Isıtıcı akvaryuma yetmediğinden 26 derecenin üzerine hiçbir şekilde çıkamadım. Diğer balıklarda beyaz benek yoktu fakat kuyruk kısması olduğundan beyaz benek başlangıcı olabileceğini düşündüm.
[B]Gün 13(Dün):[/B]
- İç parazit ile bağlantılı sorunlar acayip bir şekilde azalmıştı. Sera Bakto Tabs'a saygı duydum.
- Beyaz benek neredeyse hiç azalmamıştı.
[B]Gün 14(Bugün):[/B]
- İç parazit tedavisinde işler yine yolunda gözüküyordu.
- Vatozdaki beyaz benek artmış. [:(] Diğer balıkların kuyruk ve yüzgeçleri normalleşmeye başladı.
[B]Fark Ettiğim Hatalarım: [/B]
1. Akvaryumcuya inanarak çok yavaş bir 2 gün aralıklarla birer birer eklemem gereken balıkları bir anda ekledim.
2. Vatoz bu akvaryuma uygun değildi.
3. Balıkları eklemeden önce bakteri kültürünün en az 1 haftalık seansını bitirmeliydim.
4. Isıtıcımı akvaryumun tam limitine göre aldım. Bu tip hastalık durumlarında su sıcaklığını 28 - 29 derecelere çıkarmakta oldukça yetersiz kalıyor.
5. 30 litrelik bile olsa bir karantina akvaryumum olmalıydı.
Bunların dışında benim fark edemediğim hatalarımın olduğuna eminim. Bu konuda desteğinize ihtiyacım var.
[B]Sorularım:[/B]
1. Beyaz Benek tedavisi için Sera Costapur kullanıyorum. Tedavi başlangıcında dış filtreden karbon filtreyi çıkardım, Eheim 2213-05 standart içeriğine ek olarak 5 adet Sera Crystal Clear Su Berraklaştırıcı kurulumdan beri kullanıyorum. Parazitin tüm vücudu terk etmesi için mevcut su sıcaklığında 2 günden fazla geçmesi gerektiğini okudum. Zaten tedavi bu aşamadan sonra yapılabiliyormuş. Soruma gelecek olursam, kullandığım ilaç suyu ilk döktükten sonra güzelce yeşile boyuyor fakat 1 gün sonra bu su cam gibi oluyor. Bu normal mi? Filtrenin ilacı tamamen emeceğinden ve tedavinin bir işe yaramamasından endişe ediyorum. Dış filtremdeki zaten zar zor oluşmuş olan bakterileri de kaybetmemek adına bu ilacı kullandım. Hata mı ettim? Amonyak seviyem gün geçtikçe düşüyor ve nitratım artıyor. Bu iyi mi kötü mü gerçekten anlam veremiyorum. İnternette inanılmaz bir bilgi kirliliği var. (İlaç bakterileri çok fazla öldürmediği için iyi bir şey veya filtre ilacı tamamen yok ediyor)
2. Işığım tedavi başlangıcından beri kapalı. Bitkiler ne kadar dayanabilir?
3. Su değerlerinin yüksek olmasından dolayı 1 - 2 günde bir su değişimi yapıyorum. Su değişimlerinden sonra yenilediğim su miktarı kadar ilaç takviyesi yapıyorum. Yanında bakteri kültürü de takviye ediyorum. Bu yöntem doğru mudur? Akvaryumda sık su değişimi kötü bir şey midir?
4. Şu an nitrit patlaması belirtilerinin tümü balıklarımda var. Arada sırada suyun üstüne çıkıp hava almaya çalışıyorlar, solungaç hareketleri hızlı, genelde suyun yüzeyine yakın yüzüyor. Arada sırada cam sörfü yapıyorlar. Sizce şu an su değiştirmeli miyim? Bugünün test sonucunu yukarıda görebilirsiniz. Son su değişimini dün yaptım.
5. Nitrifikasyon bakteri oluşum sürecini incelediğimizde ilk önce amonyak, sonra nitrit ve nitrat patlamaları şeklinde ilerlediği ve 25 gün gibi bir sürede sağlıklı hale gelmeye başladığı ve 6 aylık bir sürede tamamen oturduğu bilgisine sahibim. Benim tüm test sonuçlarım şu an bunu destekliyor. Acaba her şey yolunda ve ben mi çok evham yapıyorum?
6. Yemlemeyi hatalı yapıyor olabilir miyim? Balıkların yere düşenler dahil 2 - 3 dakikada tüketebileceği kadar yem vermeye çalışıyorum.
Değerli vaktinizi ayırıp cevapladığınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
[EDIT]Furkank88,2023-02-18 12:39:10[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Geophagus Tür Ayrımı? Umutoty, 17:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları ugurbaran, 17:10
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
KULLANICILAR
- 116 Online Kullanıcı, 63 Üye
Online Kullanıcılar
karidesrehberi,
SeaWorld,
HarunYILDIRIM,
nejalt,
altuntasseref,
Feanor,
Koksal Gurkan,
forthehordex,
AquaVita,
Stoke,
knnynr,
aquaticathearmi,
ezzalisi,
kocoglu,
Cyber_Scout,
yeekim,
zen666,
Ancalagon,
MiSoSiKiaN,
ilterisdoğukan,
nakkas__45,
osmandbnl,
ssener,
ciways,
ternapi,
BarışSavaş,
sina cen,
Hoppala,
Rafayel,
0rnn,
Mithrandirr,
Sfenks111,
florasan,
fikret43,
Tatar10,
İsmail YILDIRIM,
AtaDemircii,
Umutoty,
Kuduoglu,
Ramazanbet,
A.Asaf,
wtreals,
Frkn,
egedin,
nniiaa,
fffurkan9,
Byknss97,
şansal,
scorpion26,
aupqua,
Omer901,
FaSTAaa,
umitlee,
upeker,
erdalakçay,
mikolanj24,
flanormimar,
LeafyAqua,
Pygocentrus94,
Ahmet Said,
ballantines,
benji,
NotEvenBeginner,
Thunderbird,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
