ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bburakbudak
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Nisan 2009 16:48
Son Ziyaret:
31 Ağustos 2025 12:55
Toplam Mesaj:
110 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
barış budak
Doğum Tarihi:
06 Ekim 1982
Yaş:
43
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Barış Burak BUDAK
0535 614 77 33
Maltepe / İstanbul
SON 10 MESAJI
Ticari Yemler Ve Artemia'daki Eksikleri Giderme
Ticari bir kuluçhane döngüsünü fitoplankton, rotifer ve artemia olarak kurgular isek hufa tabanlı zenginleştirici olmadan deforme larva sayısında bir hayli artış olacaktır. Bu miktar %30 40 oranlarında olduğunda milyonlarca larva üreten bir tesiste büyük ekonomik kayıplara neden olur. Dolayısıyla rotifer ve artemia mutlak zenginleştirme ister. Larva hayatta kalsa da yeterli yaşan enerjisi ve büyüme performansı olmadığında büyük kayıplar da beraberinde geliyor. Örneğin discus gibi türde kendim uyguladığım yöntem serbest yüzüş sonrası 5. Günde yavruları ayırmak ve zenginleştirilmiş artemia kullanmak. Artemia zenginleştirme aşamasında boyut da nispeten büyüdüğünden, larva ağız açıklığı kritik bir eşikte ise, san Francisco tipi daha küçük artemia çeşitlerini bu işleme almak kritik önem taşıyor. Sonuç olarak ticari zenginleştiriciler ciddi fark yaratmakta. Bunu kendim bizzat gözlemledim. Sağlıklı, hızlı ve ekonomik bir üretim için petshopların bize sunduklarının dışına çıkmak gerekiyor.
Ticari bir kuluçhane döngüsünü fitoplankton, rotifer ve artemia olarak kurgular isek hufa tabanlı zenginleştirici olmadan deforme larva sayısında bir hayli artış olacaktır. Bu miktar %30 40 oranlarında olduğunda milyonlarca larva üreten bir tesiste büyük ekonomik kayıplara neden olur. Dolayısıyla rotifer ve artemia mutlak zenginleştirme ister. Larva hayatta kalsa da yeterli yaşan enerjisi ve büyüme performansı olmadığında büyük kayıplar da beraberinde geliyor. Örneğin discus gibi türde kendim uyguladığım yöntem serbest yüzüş sonrası 5. Günde yavruları ayırmak ve zenginleştirilmiş artemia kullanmak. Artemia zenginleştirme aşamasında boyut da nispeten büyüdüğünden, larva ağız açıklığı kritik bir eşikte ise, san Francisco tipi daha küçük artemia çeşitlerini bu işleme almak kritik önem taşıyor. Sonuç olarak ticari zenginleştiriciler ciddi fark yaratmakta. Bunu kendim bizzat gözlemledim. Sağlıklı, hızlı ve ekonomik bir üretim için petshopların bize sunduklarının dışına çıkmak gerekiyor.
Elin Avrupalisi Ve Uzak Dogulusundan Farkimiz
Uzakdoğu da uzun yıllardır çok yüksek miktarda üretim yapılması sebebi ile yeterli derecede deneme yanılma yapabilmişler. Büyük üreticilerin tanklarına bakarsanız hava taşı haricinde hiç bir şey göremezsiniz. Sular ve tanklar leş gibidir ama balıklar kartpostallıktır. İklim avantajları mevcut ve bunu çok iyi değerlendiriyorlar. Avrupa lı üreticiler ise bilgiyi kullanıyorlar. Bizim ulaşamadığımız bir çok bilgiye ulaşma şansları var. Tedavi yöntemleri ve besleme konusunda avantajlılar. Gelelim bize, bizde ne iklim müsait, ne de bilgi yeterli. Malesef su ürünleri üretimi konusu büyük firmaların argelerinin dışına pek çıkamamakta. Bu sadece discus için geçerli de değil. Yani siz bugün büyük bir üretimhane sahibi olsanız ve bir hastalık etkeni olsa bunu teşhis ve tedavide nokta atışı hallettirebileceğiniz kurumlar yetersiz. Su ürünleri fakülteleri yatışta. Su ürünleri mühendisliği okuyanların %90 ı puanı o bölüme yettiği için tercih yapmış, çoğu bölümde kapanmanın eşiğinde. Bir arkadaş şebeke suyumuz uygun demiş. Tonu 9.5 tl olan şebeke suyu damacana kalitesinde bile olsa malesef balık yetiştirmek ya da üretmek için uygun değildir. Ticari olarak balık üretimi biraz agresiflik gerektiriyor. Bunu yerli üreticiler uygulayamıyor. Sorun çok :) Çözüm zor :) Ama en büyük eksiklik pazar olmaması. Ayda 10.000 balık çıkaran dahi olsa satamayacağı için üretimi sürdüremez. Yani problemin en başında arz talep dengesizliği geliyor.
Uzakdoğu da uzun yıllardır çok yüksek miktarda üretim yapılması sebebi ile yeterli derecede deneme yanılma yapabilmişler. Büyük üreticilerin tanklarına bakarsanız hava taşı haricinde hiç bir şey göremezsiniz. Sular ve tanklar leş gibidir ama balıklar kartpostallıktır. İklim avantajları mevcut ve bunu çok iyi değerlendiriyorlar. Avrupa lı üreticiler ise bilgiyi kullanıyorlar. Bizim ulaşamadığımız bir çok bilgiye ulaşma şansları var. Tedavi yöntemleri ve besleme konusunda avantajlılar. Gelelim bize, bizde ne iklim müsait, ne de bilgi yeterli. Malesef su ürünleri üretimi konusu büyük firmaların argelerinin dışına pek çıkamamakta. Bu sadece discus için geçerli de değil. Yani siz bugün büyük bir üretimhane sahibi olsanız ve bir hastalık etkeni olsa bunu teşhis ve tedavide nokta atışı hallettirebileceğiniz kurumlar yetersiz. Su ürünleri fakülteleri yatışta. Su ürünleri mühendisliği okuyanların %90 ı puanı o bölüme yettiği için tercih yapmış, çoğu bölümde kapanmanın eşiğinde. Bir arkadaş şebeke suyumuz uygun demiş. Tonu 9.5 tl olan şebeke suyu damacana kalitesinde bile olsa malesef balık yetiştirmek ya da üretmek için uygun değildir. Ticari olarak balık üretimi biraz agresiflik gerektiriyor. Bunu yerli üreticiler uygulayamıyor. Sorun çok :) Çözüm zor :) Ama en büyük eksiklik pazar olmaması. Ayda 10.000 balık çıkaran dahi olsa satamayacağı için üretimi sürdüremez. Yani problemin en başında arz talep dengesizliği geliyor.
bitki uzmanlarına 100 puanlık uzmanlık sorusu!
[QUOTE=karideskisehir][QUOTE=bilkay]Nasıl hem karada hem suda yaşayan hayvanlar olduğu gibi hem karada hem suda yaşayan bitkiler elbette vardır zaten akvaryum bitkileri deneme yanılma yoluyla akvaryuma girmiştir bunda hayret edecek bi durum yok
[/QUOTE]
[QUOTE=karideskisehir][QUOTE=bilkay]Nasıl hem karada hem suda yaşayan hayvanlar olduğu gibi hem karada hem suda yaşayan bitkiler elbette vardır zaten akvaryum bitkileri deneme yanılma yoluyla akvaryuma girmiştir bunda hayret edecek bi durum yok
[/QUOTE]
Böyle bir genelleme yapmamız çok yanlış olur.
[/QUOTE]
Bir canlının suda yaşayabiliyor olması ayrı. Sürekli suda yaşayabiliyor olması ayrı bir durum. Bitkiler içinde aynısı geçerli. Bu yazılanlardan çıkarılacak sonuç bu bitkinin hem karada hemde suda yaşayabileceği yönünde sanırım. Pek net bir cevap alamasakta bitkiye akvaryumda bakmaya devam edeceğim sanırım.
bitki uzmanlarına 100 puanlık uzmanlık sorusu!
Mantık olarak çözemediğim bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir tanıdığımız akvaryumcudan suyun içinde Fittonia adında bir bitki satın alır. Bunu saksıya gömer ve büyütür. Bitki büyür. Hiçbir sorunla karşılaşmaz. Sonra bana bunun bir su bitkisi olduğunu söyler. Tabi inanmam. Nasıl bir bitki sadece karada yada sadece suda yaşayabilir. Bende gidip bir Fittonia alırım. Topraktan çıkarıp komple akvaryuma iple sabitlerim. Aylardır suyun içindeki bu bitkide hiçbir bozulma emaresi yok maalesef. Aynı bitki saksıda da yaşamını sürdürüyor. Bu bitki karasal bir bitkiyse suda çürümesi gerekmez miydi? Bilgili arkadaşlar yardımcı olabilir mi?vuslat 2011-11-10 09:43:06
Mantık olarak çözemediğim bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir tanıdığımız akvaryumcudan suyun içinde Fittonia adında bir bitki satın alır. Bunu saksıya gömer ve büyütür. Bitki büyür. Hiçbir sorunla karşılaşmaz. Sonra bana bunun bir su bitkisi olduğunu söyler. Tabi inanmam. Nasıl bir bitki sadece karada yada sadece suda yaşayabilir. Bende gidip bir Fittonia alırım. Topraktan çıkarıp komple akvaryuma iple sabitlerim. Aylardır suyun içindeki bu bitkide hiçbir bozulma emaresi yok maalesef. Aynı bitki saksıda da yaşamını sürdürüyor. Bu bitki karasal bir bitkiyse suda çürümesi gerekmez miydi? Bilgili arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
Karidesler konusunda ilk ve tek site
Nacizane tavsiyem. blog tabanlı bir site yapmsanız daha interaktif kullanıcı tabanlı bir sistem olsa güzel olmazmı? :)
Nacizane tavsiyem. blog tabanlı bir site yapmsanız daha interaktif kullanıcı tabanlı bir sistem olsa güzel olmazmı? :)
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=gurkooo]Üretimi zor demişsin.Ben zoru severim diyorsun öyleyse pengasus,challenger :) [/QUOTE]tugix 2011-09-09 14:54:45
[QUOTE=gurkooo]Üretimi zor demişsin.Ben zoru severim diyorsun öyleyse pengasus,challenger :) [/QUOTE]
Onlar çok büyüyor. üretim için yeterli koşullar sağlanırmı emin değilim. Maksimum hacim 350 lt çünkü.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=avcılarlı][QUOTE=bburakbudak]Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar. Tüm akvaryumlarımı kapattım. Elimde farklı boyutta birkaç akvaryum var. sizlerden ricam üretimi çok zor olan, ancak üretilebilen, üretim su değerleri oluşturması zor olan bir alık tavsiyesi isteyeceğim. yani anlayacağınız üretimi çok zor olan bir türe ihtiyacım var. ancak bu balıkların üreme zamanı gelmiş olanlarını temin edebilmeliyim. ayrıca pahalı olmalılar. tür tavsiyelerinizi ve neredne bulabileceğimi yazarsanız sevinirim. iyi günler.[/QUOTE] Barış Bey,merhaba.Arkadaşlar okadar balık türü saydılar ki halen bir karar verememeniz garip.Bence siz en iyisi elinizdeki akvaryumlarınızın hacimlerini,bu zamana kadar zor olarak bilinen hangi tür balıklardan beslediğinizi ve hobi için de ayırdığınız maddi bütçenizi yazarsanız daha isabetli tavsiyeler alabilirsiniz.Sağlıklı balıklar dilerim.Saygılar.[/QUOTE]
[QUOTE=protex]Bu adam çalıştırma değil forum çalıştırma olmuş bence.Yazıkkkkkkkk.............. [/QUOTE]
[QUOTE=suhamizrak]Galaxy Rasbora üretin bence. Neslini de korumuş olursunuz.[/QUOTE]
bburakbudak 2011-09-08 23:22:48
[QUOTE=avcılarlı][QUOTE=bburakbudak]Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar. Tüm akvaryumlarımı kapattım. Elimde farklı boyutta birkaç akvaryum var. sizlerden ricam üretimi çok zor olan, ancak üretilebilen, üretim su değerleri oluşturması zor olan bir alık tavsiyesi isteyeceğim. yani anlayacağınız üretimi çok zor olan bir türe ihtiyacım var. ancak bu balıkların üreme zamanı gelmiş olanlarını temin edebilmeliyim. ayrıca pahalı olmalılar. tür tavsiyelerinizi ve neredne bulabileceğimi yazarsanız sevinirim. iyi günler.[/QUOTE] Barış Bey,merhaba.Arkadaşlar okadar balık türü saydılar ki halen bir karar verememeniz garip.Bence siz en iyisi elinizdeki akvaryumlarınızın hacimlerini,bu zamana kadar zor olarak bilinen hangi tür balıklardan beslediğinizi ve hobi için de ayırdığınız maddi bütçenizi yazarsanız daha isabetli tavsiyeler alabilirsiniz.Sağlıklı balıklar dilerim.Saygılar.[/QUOTE]
Balıkların birçoğu bulunabilir değil. yada yetişkin olmaları uzun vakit almakta. yada yatırım pahalı. daha önce bütçeden bahsettim. 300 400 tl gibi bir bütçe ayırılabilecek. uzun yıllar üretimhane işlettim bunuda ekleyeyim.
[QUOTE=protex]Bu adam çalıştırma değil forum çalıştırma olmuş bence.Yazıkkkkkkkk.............. [/QUOTE]
neye yazık anlamadım?
[QUOTE=suhamizrak]Galaxy Rasbora üretin bence. Neslini de korumuş olursunuz.[/QUOTE]
bulabileceğimiz biryer biliyormusunuz?
Sanırım bazı arkadaşlar beni yanlış anlamış. burada amaç balık üretip çok para kazanmak vs.. değil. önemli olan bilmediğimiz birşeyi öğrenmek. hakkında çok fazla türkçe bilgiye sahip olmadığımız yabancı forumlarda üretimi başarılmış. oturup üzerinde kafa yorup çalışabileceğimiz bir balık olması. maceraya gerek yok. iyi kötü bir bilgi sahibi olmak amacım.
şunları ilave etmek istiyorum. kamsimum akvaryum hacmi 350 lt dir. a dan z ye her türlü su koşulunu ayarlayabilecek ekipman mevcuttur. mikro plankton ve çeşitli zooplankton temin edilebilir. hastalıklar konusunda profesyonel destek alınabilir. labovatuar hizmetlerinden faydalanılabilir. bu imkanlar mevcut. maksat araştırma yapmak.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=fikret1]Cüce amerikan apistogramma türleri olabilir.Bazıları gerçekten insanı zorluyor.[/QUOTE]
[QUOTE=LACOOOS]Selam siz bence makrakanta üretin yakışır zoru seviyosunuz nasıl olsa[/QUOTE]
[/QUOTE]
[QUOTE=fikret1]Cüce amerikan apistogramma türleri olabilir.Bazıları gerçekten insanı zorluyor.[/QUOTE]
bunlarada bakalım :)
[QUOTE=LACOOOS]Selam siz bence makrakanta üretin yakışır zoru seviyosunuz nasıl olsa[/QUOTE]
çok yaşlı olması gerekmiş :) bekleyecek vakit yok malesef :) elinde 10 yaşında makrakantası olan varsa satarsa alır deneyebiliriz ama :)
bu balığın türü nedir arkadaşlar?
bu balık sanırım yılanbaş. bu olabilir işte :)
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=efsane5]Neon tetra üretimi çok zordur ama üretenler var :)[/QUOTE]tugix 2011-09-09 14:53:08
[QUOTE=efsane5]Neon tetra üretimi çok zordur ama üretenler var :)[/QUOTE]
Tetraların birçoğundan yavru aldım.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=hersanli] Ben altum diyorum. Bildiğim kadarıyla besleyen bir iki kişi var ülkemizde ama yavru alan duymadım. Tam size uygun bir tür bence. [/QUOTE]
[QUOTE=kerimcoskun]O zaman size en iyi melek gider. Hem yavru sayısı çok hem yavruyu yaşatması zor :) ben 10000. yavruları kaybettim geçen :) artemia çıkaramıyorum bi türlü. [/QUOTE]
bburakbudak 2011-09-08 20:54:14
[QUOTE=hersanli] Ben altum diyorum. Bildiğim kadarıyla besleyen bir iki kişi var ülkemizde ama yavru alan duymadım. Tam size uygun bir tür bence. [/QUOTE]
altum melekten bahsediyorsunuz sanırım. bütçeyi aşar altum :)
[QUOTE=kerimcoskun]O zaman size en iyi melek gider. Hem yavru sayısı çok hem yavruyu yaşatması zor :) ben 10000. yavruları kaybettim geçen :) artemia çıkaramıyorum bi türlü. [/QUOTE]
melek discus bunlar olmaz. çok ürettim bıktım.
bu balığın türü nedir arkadaşlar?
SON MESAJLAR
- Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

