ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jildrime
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2010 17:05
Son Ziyaret:
11 Kasım 2017 20:59
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yildirim cetin
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1984
Yaş:
41
İl:
Istanbul
Meslek:
Elektronik mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yildirim cetin
SON 5 MESAJI
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Galiba biraz daha incelemem gerekecek, Atman106 85 watt lık bir değere sahip, aylık teoride 12,5 lira gibi bir gidere sahip gerçekte 17-18 lira gibi bir değer olabileceğini düşünüyorum tabiki bu değerlere harcamayı gerektircek akvaryumlar olabilir fakat 240 lt lik bir akvaryumda daha az harcıyanı varken böyle birşey kullanmayı istemiyorum, gerçekten ekonomi yapmaktan ziyade enerji sarfiyatı yapmamayı amaçlıyorum,
Kısa araştırmamda Rio 17-Hf diye bir model buldum 45 watt ve 4500 lt/h kapasiteye sahip uygun olabilir belki,
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Dalga motoru olarak hydro koralia düşünmüyorum, hem fiyat olarak hem üstünde kontrol sistemi yapacağım için bazı müdahelelerim olacak, bu yüzden çöpe gitme olasılığına karşı daha uygun fiyatlı modellere yöneldim.
Sump motoru olarak 2 adet aqua bee up 2000 lt kullanmayı düşünüyorum Serkan Bey'in yönlendirmesi yardımıyla, muhtemelen kontrol sistemime bunlarıda dahil ederim, ( tek adet yerine çift adet kullanma sebebim dediğim gibi kontrol sistemi ile daha iyi bir akvaryum hakimiyeti kurmak. )
Protein skimmerıda araştırıp karar vereceğim.
Mobilya ve Akvaryumu yaptırdıktan sonra malzemelerimi alıp sumpı tasarlarım artık. bu arada refigium yeri dediğim gibi balıklar için suya alışma ve karantina bölgesi, zamanlada cesaret edip becerebileceğime inanırsam refigium olarak kullanacağım, ayrıca Turf sistemi nedir? biraz araştırdım fakat çok sonuç alamadım, inceleyebilceğim bir link varsa sevinirim.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
Yükseklite 60 değil 50 cm daha geniş kenarlı bir akvayum istiyorum, onun için 80 boy 60 en 50 yükseklik değerlerini planladım.
Deniz Akvaryumu Başlangıç
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Öncelikle hepinize merhaba,
Uzun süredir okuduğum makaleler ve forumlar sayesinde yeni bir deniz akvaryumu kurmayı planlıyorum fakat çok okumakla beraber, kafamda oturmayan bazı noktalar var ve sizlerden yardım bekliyorum.
Akvaryum 80*60*50 boyutlarında olacak, yani 240 litre. Mobilya dolap kısmında bir adet sump olacak daha boyutlarına karar vermedim, fakat sumpın içinde refigium bölümü ( başlangıçta sadece karantina bölgesi olarak kullanmayı düşünüyorum, zaman ve tecrübeyle refigium oturtmayı planlıyorum ). kafamdaki sump modeli ekli resimde mevcut, boyutlarıda aldığım dolaba göre kendim yapmayı umuyorum. ( akrilikten ). Özel olarak beslemeyi düşündüğüm bir canlı yok çünkü ne beslersem besliyeyim zamanla değişiklik yapacağımı biliyorum. Fakat çok az sayıda ve basit mercan türleri ve genelde balık beslerim. Aydınlatma işine hiç takılmıyorum, kendim zevkime göre bir şeyler yaparım. ( tabiki uygun değerlerde ).
Aşağıda sump modelini evdeki bilgisayarımda çizim programı olmadığı için paintte çizdim, refigium bölgesinde akıntı fazla olmasın diye alt tarafından fazla akıntıyı böleceğim görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. Birde şu sorum olacak refigium PS den öncemi olmalı yoksa benimde yaptığım gibi sonramı?

şimdi takıldığım noktalara gelirsek,
* Protein skimmer olarak Bubble Magus alacağım, yurt dışı forumlarında okuduğum kadarıyla çok iyi tepkiler almış fakat model seçiminde
NAC5A 300 - 500 lt
NAC6A 400 - 600 lt
NAC7 500- 700 lt
Bu üçü arasında kaldım, çünkü bazı yerde protein skimmer kapasitesi üç katı olsun diyen var, bazı yerde bire bir olsun, herkesin tecrübesi vardır fakat benim kurcağım akvaryum için en ideali hangisidir. ( NAC5A 11W - NAC6A ve NAC7 28W buda demek oluyorki 28 Wattlık motor ayda 2,5 lira teoride gerçekte 4 lira daha fazla elektrik harcayacak 11 WAttlı motora göre, az bir miktar gibi gözükebilir fakat bunlar üst üste binerek enerji sarfiyatı oluşturuyor.) Onun için NAC5a yeterli gelirmi yoksa diğerlerinden birini mi almalıyım?
*Sump geri dönüş motoru, bence protein skimmer kadar önemli çünkü sumpta saat başına yapması gereken döngüyü sadece bu motor belirliyor. saatte kaç litrelik döngü yapan motor önerirsiniz sumpın 120 litre olduğunu varsayarak,
Aquabee up 2000 yeterli midir? ( 15 wattlık modeli )
*Dalga motoru, seçimi besliyeceğim canlılara göre yapılmalı fakat 2 adet alarak ve basit bir kontrol devresi tasarlarsam üstesinden gelirim diye düşünüyorum.
Bir adet Seio 2400 lt/h ve bir adet Resun Wavemaker 4000 lt düşünüyorum, bunlar yeterlimidir?
Sizin yönlendirmelerinizle ilk adımları atmayı planlıyorum, her şeyi planlamadan bu işe girişmeyi düşünmüyorum. Uzun bir yazı yazdım fakat sorabildiğim kadarını paylaşmak istedim.
Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Engin Bey anladığım kadarıyla fanlar silikonlanmış, komple modül değil,
Fan yönü konusundada şöyle bir teorim var,
zaten gönderilen hava ile soğutmadan çok ısıtma yapılır, mesela hava 30 C derece suyun sıcaklığı 25 C derece sıcak havayı gönderdiğimizde suyun ısınacağını varsayıyorum, buharlaşmayı göz ardı edersek.
Hangi yöntemle daha çok buharlaşma olur mantığına gelirsek, bence kesinlikle suyun üzerindeki nemli havayı dışarı atarak kenarlardan giriş yapan nispeten daha kuru hava sayesinde, daha çok buharlaşma olacağını düşünüyorum, ayrıca ufakta olsa suyun üzerindeki basıncı bölgesel ve anlık olarak yer yer azaltıyoruz,
Bunları hep teoride düşündüm kendim böyle birşey uygulamadım, uygulamada farklı faktörler varsa lütfen bilgilendiriniz
Akvaryuma Fanlı Soğutma Sistemi (Fotolu)
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
Güzel bir sistem hazırlamışsınız tebrikler,
Fan yönlerini nasıl yerleştirdiniz?
Bu sistemde soğutma işleminin, suyun buharlaşması ile gereken enerjiyi sudan alarak gerçekleştiğini düşünüyorum,
Suyun buharlaşması bulunduğu hava ortamın basıncıyla ters orantılıdır, yani suya uygulanan basınç azaldıkça buharlaşma artacaktır,
Bence fanların yönü içerdeki havayı dışarı atacak şekilde olmalıdır, belki sizde böyle yerleştirdiniz sadece açıklayıcı olsun diye söylemek istedim
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
