ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yavuz yazıcı
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Mart 2012 13:29
Son Ziyaret:
04 Kasım 2012 22:36
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yavuz yazıcı
Doğum Tarihi:
15 Haziran 1983
Yaş:
43
İl:
Istanbul
Meslek:
graphic designer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
yavuz yazıcı 105x50x60
SON 10 MESAJI
Ferforje + led armatür ışıklandırmam ve kaya dekorum (ilk akvaryumum)
[QUOTE=METALLAQUA]Becerikli hobicinin hali başka...[/QUOTE]
[QUOTE=METALLAQUA]Becerikli hobicinin hali başka...[/QUOTE]
teşekkür ederim...
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
Büyük oaranda akvaryumdan atılmıştır. Zararı olacağını düşünmüyorum.
Bakteri kültürü alıp uygun oranda ekleyebilirsiniz.Kullanımı ile ilgili talimatlar üzerinde yazıyordur ürünün.
Filternizdeki sıralama yı da yazarsanız iyi olur. Filtreden en iyi verim almak için sıralama çok önemli. Filtrede bakteri tutucu biyolojik filtre elemanı olarak ne kullanıyorsunuz.
[/QUOTE]
[QUOTE=Burakim]Kokuyu bastırmak bertaraf etmek yerine direk kaynağa yönelip durdurmak daha doğru koku amonyak nitrat gibi kimyasallardan kaynaklanıyor bunu yok etmenin tek yolu azot döngüsünün bakteri kolonilerinin oluşması gerekiyor oda belli bir zman dilimi içerisinde gerçekleşiyor.Bunu hızlandırabilirsiniz özellikle tavsiyem sechem stability ekleyin.Dekorunuz çok dışkı tutmayacak şekilde ama ilerisi için dalga motoru düşünülmeli dışkı ve yem fazlalarını dış filtrenize götürecektir.Dış filtreniz çok bildiğim bir marka değil ama içerisine en az 1 lt seachem matrix eklemenizi tavsiye ederim.Diğer bakteri tutucu malzemelerden en az 2 kat daha kalitelidir.tankınıza purigenin 250gr ı dahi yeter.
Büyük oaranda akvaryumdan atılmıştır. Zararı olacağını düşünmüyorum.
Bakteri kültürü alıp uygun oranda ekleyebilirsiniz.Kullanımı ile ilgili talimatlar üzerinde yazıyordur ürünün.
Filternizdeki sıralama yı da yazarsanız iyi olur. Filtreden en iyi verim almak için sıralama çok önemli. Filtrede bakteri tutucu biyolojik filtre elemanı olarak ne kullanıyorsunuz.
[/QUOTE]
Filtremde aldığımda içinden çıkanlar
1. sepet = carbon + elyaf
2. sepet = seramik + elyaf
3. sepet = seramk + elyaf
4. sepet = mavi sünger + elyaf
18 gün önce içinden çıkanlara ek olarak fluvalın 450gr. zeolit carbon karışımını ekleyerek
1. sepet = seramik + elyaf
2. sepet = zeo-carbon + elyaf
3. sepet =
zeo-carbon + elyaf
4. sepet = mavi sünger + elyaf
olarak değiştirdim.
şuanda tavsiyeler üzerine Microbe Lift TheraP (suhazırlayıcısı) ve Purigen (fitreiçin) sipariş ettim ama henüz elime ulaşmadı.
[QUOTE=Burakim]Kokuyu bastırmak bertaraf etmek yerine direk kaynağa yönelip durdurmak daha doğru koku amonyak nitrat gibi kimyasallardan kaynaklanıyor bunu yok etmenin tek yolu azot döngüsünün bakteri kolonilerinin oluşması gerekiyor oda belli bir zman dilimi içerisinde gerçekleşiyor.Bunu hızlandırabilirsiniz özellikle tavsiyem sechem stability ekleyin.Dekorunuz çok dışkı tutmayacak şekilde ama ilerisi için dalga motoru düşünülmeli dışkı ve yem fazlalarını dış filtrenize götürecektir.Dış filtreniz çok bildiğim bir marka değil ama içerisine en az 1 lt seachem matrix eklemenizi tavsiye ederim.Diğer bakteri tutucu malzemelerden en az 2 kat daha kalitelidir.tankınıza purigenin 250gr ı dahi yeter.
Dizilimi fitre içinde suyla ilk karşılaşılan odaya seramik halkalar 2. odaya elyaf sünger 3. odaya seachem matrix.4. oda varsa seachem purigen dizilimiyle koku gibi problem yaşamanız çok çok düşük ihtimal.
Bulunduğunuz ilde elektrik kesintileri 1 saati buluyorsa buda dış filtrenizin içerisindeki bakterilerin ölümüne sebep olacağından buda koku sorununuzu tetkleyecektir.
tankınızdaki amonyak klor kloramin gibi kimyasalları acil olarak bağlamak etkilerini en aza indirmek için seachem safe kullanabilirsiniz.
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim ve sanırım hemşeriyiz.
Filtremde aldığımda içinden çıkanlar
1. sepet = carbon + elyaf
2. sepet = seramik + elyaf
3. sepet = seramk + elyaf
4. sepet = mavi sünger + elyaf
18 gün önce içinden çıkanlara ek olarak fluvalın 450gr. zeolit carbon karışımını ekleyerek
1. sepet = seramik + elyaf
2. sepet = zeo-carbon + elyaf
3. sepet = zeo-carbon + elyaf
4. sepet = mavi sünger + elyaf
olarak değiştirdim.
şuanda tavsiyeler üzerine Microbe Lift TheraP (suhazırlayıcısı) ve Purigen (fitreiçin) sipariş ettim ama henüz elime ulaşmadı.
Dalga motoru mantıklı görünüyor ama şuanda bütçemi aşar. Daha sonra eklemeyi düşünüyorum.
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
[QUOTE=Cyberx26]Öncelikler bebeğiniz hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün. Size 2 ürün tavsiye edeceğim seachem prime ve seachem stability % 30 su değişimi yapın sonra bu ürünleri kullanın.
[/QUOTE]
öncelikle dilekleriniz ve önerileriniz için teşekkür ederim. bugün öğleden sonra
-Microbelift ThereP- veya -Sera Nitrevic- alıcaktım ama sizinde tavsiyeleriniz üzerine tercih yapmam zorlaştı. Bu konuda hiçbir bilgim yok. hangisini tercih etmeliyim.
[QUOTE=tbag45]Merhaba Yavuz bey,aynı sorun benim eşimde de vardı ama 4.aydan sonra o koku alma sorunu hafifliyor.Ben seachem purigen ve fluval 305 ile sorunu hallettim. [/QUOTE]
Yalnız olmadığımı bilmek güzel. teşekkür ederim. Şuanda 3. ayda ve inş. ilerleyen aylarda hafifler ama bende fluval 405 düşünmeme rağmen şuan için bütçem ona yeterli değil ama purigeni filtre temizliği geldiğinde eklemeyi düşünüyorum. Şuan için sanırım benim tek eksiğim akvaryumcumun beni yanlış yönlendirmesi ve su hazırlayıcısı eksiği.
[QUOTE=Cyberx26]Öncelikler bebeğiniz hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün. Size 2 ürün tavsiye edeceğim seachem prime ve seachem stability % 30 su değişimi yapın sonra bu ürünleri kullanın.
1-)Seachem Prime
2-)Seachem Stability
öncelikle dilekleriniz ve önerileriniz için teşekkür ederim. bugün öğleden sonra
-Microbelift ThereP- veya -Sera Nitrevic- alıcaktım ama sizinde tavsiyeleriniz üzerine tercih yapmam zorlaştı. Bu konuda hiçbir bilgim yok. hangisini tercih etmeliyim.
[QUOTE=tbag45]Merhaba Yavuz bey,aynı sorun benim eşimde de vardı ama 4.aydan sonra o koku alma sorunu hafifliyor.Ben seachem purigen ve fluval 305 ile sorunu hallettim. [/QUOTE]
Yalnız olmadığımı bilmek güzel. teşekkür ederim. Şuanda 3. ayda ve inş. ilerleyen aylarda hafifler ama bende fluval 405 düşünmeme rağmen şuan için bütçem ona yeterli değil ama purigeni filtre temizliği geldiğinde eklemeyi düşünüyorum. Şuan için sanırım benim tek eksiğim akvaryumcumun beni yanlış yönlendirmesi ve su hazırlayıcısı eksiği.
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
[QUOTE=ryavuz42] Yavuz bey ışıklandırma süreniz uzun fakat özellikle led lambalar floresana oranla çok az yosulanmaya sebebiyet verir. Balıklarınızın sağlığı için gün ışığını taklit etmeye calışın. Güneşle beraber ışıklarınızı açıp kapatabilirsiniz. Yapay ışık kaynağı kulladığımız için bu süre biraz daha kısa olmalıdır. Günde 6-10 saat arası ideal olacaktır.
Arkadaşların bakteri konusundaki tavsiyelerine tamamen katılıyorum. Kokunun sebebi biyolojik filtreleme yetersizliği. İsmi geçen ürünler işinize yarayacaktır. Benim eklemek istediğim şu dur;
Kullandığınız beyaz benek ilacının su da bırakmış oldu kalıntıları önce sudan uzaklaştırmak gerekiyor.
( Eklenen kültüre de zararı olacaktır. ) Bunun için su kontrollü olarak bölüm bölüm değiştirilmeli.itinalı bir şekilde dip çekimi yapılmalıdır.Daha sonra filtrede ilaç artığı tutabilecek filtre elemanları güzelce yıkanmalı.Uygun sırada filtreye dikkatlice yerleştirilmeli. (bazı filtrelerde sepet kenarlarından çok falza su kaçmakta hava hortumu conta olarak kullanılıp kapatılabilmektedir)
Özellikle filtrede bakteri kolonileşmesi için yeterli alanı oluşturmanız gerekmektedir. Yetersiz malzeme varsa mutlaka ekleme yapınız.
Umarım sorununuz biran önce çözülür. Bebeğe uzun ve hayırlı ömür diliyorum Allah bağışlasın...
[/QUOTE]
[QUOTE=m_tech]Hamile bayanlar olmayan kokuyu bile aldıkları için ne yaparsan yap kokuyu yok edemezsin. Hormonlar nasıl değişiyorsa tazı gibi oluyorlar, şu an aynı şeyden bende muzdaribim çünkü:) Sağlıklı sıhhatli olur inşallah bebeğinizde...[/QUOTE]
[QUOTE=cengix]Allah cümlemize sağlıklı evlatlar görmeği nasip eder insallah.[/QUOTE]
[QUOTE=cengix]:)) Eşiniz okuduysa işiniz artık biraz daha zor :))
[QUOTE=ryavuz42] Yavuz bey ışıklandırma süreniz uzun fakat özellikle led lambalar floresana oranla çok az yosulanmaya sebebiyet verir. Balıklarınızın sağlığı için gün ışığını taklit etmeye calışın. Güneşle beraber ışıklarınızı açıp kapatabilirsiniz. Yapay ışık kaynağı kulladığımız için bu süre biraz daha kısa olmalıdır. Günde 6-10 saat arası ideal olacaktır.
Arkadaşların bakteri konusundaki tavsiyelerine tamamen katılıyorum. Kokunun sebebi biyolojik filtreleme yetersizliği. İsmi geçen ürünler işinize yarayacaktır. Benim eklemek istediğim şu dur;
Kullandığınız beyaz benek ilacının su da bırakmış oldu kalıntıları önce sudan uzaklaştırmak gerekiyor.
( Eklenen kültüre de zararı olacaktır. ) Bunun için su kontrollü olarak bölüm bölüm değiştirilmeli.itinalı bir şekilde dip çekimi yapılmalıdır.Daha sonra filtrede ilaç artığı tutabilecek filtre elemanları güzelce yıkanmalı.Uygun sırada filtreye dikkatlice yerleştirilmeli. (bazı filtrelerde sepet kenarlarından çok falza su kaçmakta hava hortumu conta olarak kullanılıp kapatılabilmektedir)
Özellikle filtrede bakteri kolonileşmesi için yeterli alanı oluşturmanız gerekmektedir. Yetersiz malzeme varsa mutlaka ekleme yapınız.
Umarım sorununuz biran önce çözülür. Bebeğe uzun ve hayırlı ömür diliyorum Allah bağışlasın...
[/QUOTE]
Yavuz bey öncelikle tavsiyelerinize teşekkür ederim.
Işıkların uzun süre yanmasının zararını bilmiyordum 10 saati geçmemesine dikkat ederim. Zaten ışık sistemime birde zamanlayıcı takmayı düşünüyordum. Kullandığım beyaz benek ilacını su hazırlayıcı olarak, 1,5 ay önce ilk suyu doldurduğumda yarım şişe eklemiştim.(bilinçsiz akvaryumcumun tavsiyesi ile) Daha sonra hiç eklemedim ve iki hafta önce filtremin elyaflarını değiştirip iyice yıkayıp zeolit ve carbon karışımını ekledim. ve suyu %20 yi geçmeyecek şekilde düzenli olarak değiştirdim. Acaba hala bu contra denilen malzemeden suda kalmışmıdır? su hazırlayıcısı eklesem zararı olurmu sizce ?
[QUOTE=m_tech]Hamile bayanlar olmayan kokuyu bile aldıkları için ne yaparsan yap kokuyu yok edemezsin. Hormonlar nasıl değişiyorsa tazı gibi oluyorlar, şu an aynı şeyden bende muzdaribim çünkü:) Sağlıklı sıhhatli olur inşallah bebeğinizde...[/QUOTE]
Yalnız olmadığıma sevindim :) Teşekkür ederim sizin bebeğinizede sağlıklar dilerim.
[QUOTE=cengix]Allah cümlemize sağlıklı evlatlar görmeği nasip eder insallah.[/QUOTE]
Amin. Allah Razı olsun cümlemize.
[QUOTE=cengix]:)) Eşiniz okuduysa işiniz artık biraz daha zor :))
Söyle izah edeyim; Amonyak kokusu keskindir (en iyi örnek insan idrarı) lakin biolojik denge oturdugu zaman (bakteri kültürünü eklediginizde ve hava motoru kullanıyorsanız yani suya yeterince oksijen giriyorsa maksimum 1 ay) suyunuzda amonyak olmaz.
Işıklandırmanız gercekten cok fazla sonuçta bitki akvaryumunuz yok okadar ışığada gerek yok.
Keyfinize göre aksamları seyretmek için 2-3 saat yeter.
Fazla ışık fazla yosun demektir ve yosunlarda bildiginiz üzere kokarlar. Kaldıkı eşinizin bu kokuyu sizden kaç kat fazla aldığınızı hesaba katınız.
[/QUOTE]
cengiz bey suya yeterince oksijenin girdiğini düşünüyorum. Bakteri kültürü eklediğimde max.1 ay suyumda amonyağı kesinlikle yok edermi yani kokuyu ortadan kaldırır demek istemişsiniz ? yanlışmı anladım ? Açıkcası yarın bu bakteri kültürünü alıcam ama kaç ml. kullanıcağımı hala bilmiyorum ve yine açıkcası akvaryumculara güvenmiyorum artık. Ben forumdan tecrübeli arkadaşların tavsiyesiyle gider malzememi alır çıkarım artık akvaryumcudan.
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
[QUOTE=cengix]Öncelikle merhaba.
[QUOTE=cengix]Öncelikle merhaba.
Az önce İsmail beyin yazdıklarına aynen katılıyorum. Ne yapararsanız yapın eşiniz o kokuyu alacaktır. Fizksel yada psikolojk.
Benim size tavsiyem ısıklandırmayı düşürünüz ve diğer arkadaşlarımın tavsiyeleri doğrultusunda bakteri kültürü ekleyiniz ve eşinizi psikolojik olarak rahatlatınız(sorunu çözdüm, sorun bundan kaynaklanıyormus. Artık koku yapmayacak seklinde).
[/QUOTE]
İlginiz için teşekkür ederim.
Işıklandırmayla alakalı olabileceğini hiç tahmin etmemiştim. ışıklandırmanın nasıl bir değeri olmalıdır ?
Işıklandırmayı kendim yapmıştım. 120 adet 9mm. led. mevcut. Hatta bazen eksik kaldığını ve power led eklemeyi bile düşünüyordum. Günde yaklaşık 14 saat yanıyor fazlamı sizce?
Bakteri kültürünü kesinlikle ekliycem ama tavsiyeniz üzere eşimi psikolojik olarak rahatlatmak için sorunu çözdüm gibi cümleler artık kullanamam çünkü sizin yorumu eşimde okudu :)
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
[QUOTE=Zuckar]Evet contra ilk kurulumda ve hastalıkta direk ana tanka kullanılmaz çünkü bakteri kültürünü öldürür. Balık sayısı biraz fazla düşürün en azından ilk 6 ay icin. Filtrasyonu güçlendirin bı iç filtre edinin. Tankta yetersiz sirkilasyon yemlerin Kaya altlarında birikim yapıp amonyak oluşturur. Esınız hamile olduğu icin normal insandan 4 kat hasas olur koku ve diger tehlike habercisi uyaranlara. Ondan neyin kokusuna benzediğini öğrenin hafif rutubet ve yosun kokusu tankın florasiyla ilgilidir ama keskin amonyak kokusu bozuk et gibi kokar. Bunun gibi tanımlar yaparsa rahatsız olduğu şey problem mı yoksa akvaryum doğası gereği olan bir kokumu anlarız. Amonyak Berrak şurada olur ve keskin oldugundan ortama cok rahat karışır. Bakteri kültürünün sağlam olması icin en önemli girdi oksijendir tanka verilen oksijeni arttırın ve buhar caminin hava geçirdiğinden emin olun. Sorun belli olana kadar yemleri bir öğüne düşürün ve yenmemiş yemin kalmadığından emin olun.[/QUOTE]
[QUOTE=ismil] İstediğinizi yapın eşiniz o kokuyu alacaktır kaçışı yok. hamilelikte inanılmaz keskin olur koku alma duyuları. Ve bir kez kokudan rahatsız olduğu için o kokuyu hissetmesi için kokunun olmasına bile gerek yok. Akvaryumu görsün yeter. Oyüzden gereksiz para harcamasından kaçının. siz koku almıyorsanız sıkıntı yok demektir. [/QUOTE]
[QUOTE=Zuckar]Evet contra ilk kurulumda ve hastalıkta direk ana tanka kullanılmaz çünkü bakteri kültürünü öldürür. Balık sayısı biraz fazla düşürün en azından ilk 6 ay icin. Filtrasyonu güçlendirin bı iç filtre edinin. Tankta yetersiz sirkilasyon yemlerin Kaya altlarında birikim yapıp amonyak oluşturur. Esınız hamile olduğu icin normal insandan 4 kat hasas olur koku ve diger tehlike habercisi uyaranlara. Ondan neyin kokusuna benzediğini öğrenin hafif rutubet ve yosun kokusu tankın florasiyla ilgilidir ama keskin amonyak kokusu bozuk et gibi kokar. Bunun gibi tanımlar yaparsa rahatsız olduğu şey problem mı yoksa akvaryum doğası gereği olan bir kokumu anlarız. Amonyak Berrak şurada olur ve keskin oldugundan ortama cok rahat karışır. Bakteri kültürünün sağlam olması icin en önemli girdi oksijendir tanka verilen oksijeni arttırın ve buhar caminin hava geçirdiğinden emin olun. Sorun belli olana kadar yemleri bir öğüne düşürün ve yenmemiş yemin kalmadığından emin olun.[/QUOTE]
Öncelikle tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. iç filtreyi bende düşünmüştüm ama sağolsun bilinçsizce contrayı su hazırlayıcısı olarak bana satan akvaryumcum kesinlikle gerek yok demişti. Forumdan araştırdığım kadarıyla Jeboyu bilmesem bana eheim yanından bile geçemez diycekti nerdeyse
mecburen o gün bütçem sadece ona yetmişti. Kokunun çok yüksek bir ihtimalle amonyak olduğuna emin gibiyim. su çok berrak ve koku odaya kokmuş et gibi keskin bir şekilde yayılıyor. Son bir haftadır yemleri bir öğüne düşürdüm. iki adet hava taşı var ve hava motoru herzaman sonuna kadar açık ve buhar camlarımın yemleme deliği ile birlikte filtre ve ısıtıcı kenarlarında yeterince boşluk olduğunu düşünüyorum. Şimdi dış filtre varken artı bir iç filtreyi neye göre seçmeliyim ve contra yanlışından sonra yeni alacağım bakteri kültürünü ne kadar ilave etmem gerekir.
mecburen o gün bütçem sadece ona yetmişti. Kokunun çok yüksek bir ihtimalle amonyak olduğuna emin gibiyim. su çok berrak ve koku odaya kokmuş et gibi keskin bir şekilde yayılıyor. Son bir haftadır yemleri bir öğüne düşürdüm. iki adet hava taşı var ve hava motoru herzaman sonuna kadar açık ve buhar camlarımın yemleme deliği ile birlikte filtre ve ısıtıcı kenarlarında yeterince boşluk olduğunu düşünüyorum. Şimdi dış filtre varken artı bir iç filtreyi neye göre seçmeliyim ve contra yanlışından sonra yeni alacağım bakteri kültürünü ne kadar ilave etmem gerekir.[QUOTE=ismil] İstediğinizi yapın eşiniz o kokuyu alacaktır kaçışı yok. hamilelikte inanılmaz keskin olur koku alma duyuları. Ve bir kez kokudan rahatsız olduğu için o kokuyu hissetmesi için kokunun olmasına bile gerek yok. Akvaryumu görsün yeter. Oyüzden gereksiz para harcamasından kaçının. siz koku almıyorsanız sıkıntı yok demektir. [/QUOTE]
:) aynen öyle ya sen sadece görünce diyorsun ama benim eşim artık adını bile duyunca kokuyu alıyor oldu.
Beni kesinlikle rahatsız edicek kadar koku almıyorum. Ama bu koku yüzünden akvaryumcumun beni contra diye bir ürünü su hazırlayıcısı olarak yanlış yönlendirdiğinide birkaç dakika önce farkettim. Tavsiyeler üzerine Sera veya Microbe Lift TheraP ürününü yarın inş. alıcam.
Beni kesinlikle rahatsız edicek kadar koku almıyorum. Ama bu koku yüzünden akvaryumcumun beni contra diye bir ürünü su hazırlayıcısı olarak yanlış yönlendirdiğinide birkaç dakika önce farkettim. Tavsiyeler üzerine Sera veya Microbe Lift TheraP ürününü yarın inş. alıcam. Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
[QUOTE=Ramazan DUMAN]Kardeşim büyük bir ihtimalle akvaryumun filtresinde faydalı bakteriler tam oturmamış ve biyolojik temizlik yok. Suyun berrak olması tamamen fiziksel temizliktir. Pis kokuların giderilmesi için biyolojik temizlik şarttır.
[QUOTE=Ramazan DUMAN]Kardeşim büyük bir ihtimalle akvaryumun filtresinde faydalı bakteriler tam oturmamış ve biyolojik temizlik yok. Suyun berrak olması tamamen fiziksel temizliktir. Pis kokuların giderilmesi için biyolojik temizlik şarttır.
Bakteri kültürü eklemen lazım akvaryumuna.
Sera Nitrevic veya benzer bir kaliteli ürün koy akvaryumuna ve 3 hafta su değişimi yapma.
[/QUOTE]
Akvaryumumu ilk kurduğumda balıkları aldığım akvaryumcu Contra Ichthyo isimli ürünü bana bakteri kültürü su hazırlayıcı olarak vermişti ve şişenin yarısını ilk su doldurduğumuzda dökmemi ve daha sonra her su değişiminde 10lt. ye bir damla olarak eklememi belirtmişti. Bende akvaryumcu işini biliyor diye ona güvenmiştim. Şimdi sizin yorumuzundan sonra bu contra isimli ürünü forumda araştırınca bunun bir su hazırlayıcısı olmadığı görüşleri geliyor ve yararlı bakterileride ortadan kaldırıldığı söyleniyor.
ürünün resmi
Acaba bende bilinçsiz akvaryumcu kurbanımı oldum şimdi 

Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
Sizce sorun sadece su hazırlayıcı hatasından mı kaynaklanıyordur.
Bahsettiğiniz ürünü hemen yarın alıp akvaryumuma eklicem.
Bu durumda kaç ml. Sera Nitrevic eklemem gerekir 315 lt. akvaryumuma Net+- 285 lt. suya ?
Çok Ciddi Koku Sorunu 315 lt. malawi
Benim açımdan sorun olmasada eşim hamile ve kokudan çok ciddi rahatsız oluyor.
Benim akvaryumun odasından zor aldığım kokuyu eşim salonda bile hissediyor.
Durum çok Ciddi Kokuyu sıfıra yakın bir değerlere indiremezsem, haftalarca emek vererek kurduğum ilk akvaryumumu çıkarmak zorunda kalıcam.
105x50x60h. 315lt. Akvaryumumda 3 - 4 cm. aralıklarında 12 adet malawi gölü arkadaşlar mevcut.
Akvaryumumda şuanda jebo 828 dış filtre 300w ısıtıcı çift çıkışlı hava motoru var.
Forumdan edindiğim bilgiler doğrultusunda iki hafta önce filtrenin içinden çıkanlara ek olarak 2. ve 3. sepete fluvalın Zeo-Carb isimli zeolit karışımını ekledim ve tüm elyafları değiştirdim.
Akvaryumun buhar camlarını bile çok dikkatli şekilde yıkadım.
Sadece bir hafta boyunca, iki günde bir olmak üzere %20 su değişimi yaptım. Daha sonra hafta bir %15 olarak devam etti.
1- Birkaç forumda koku giderici ve su berraklaştırıcı olarak prigen veya zeolit tavsiye ediliyor. Zeoliti zaten ekledim. Filtreme prigeni koysam yeterli olurmu ve başka neler eklemem gerekir ?
2- Yada filtrem mi yetersiz filtremi komple değiştirmemmi gerekir.
3- Akvaryumun tüm kumunu çıkarıp yıkasam yanlış bişey yapmış olurmuyum. 20 kg. 2-3mm. mercankırığı var.
4- Suyum çok berrak olduğu halde bu koku normal mi ? Akvaryumu Kuralı Şuanda 1,5 ay oldu.
Evimin yakınındaki bir akvaryumcuya sorunumu anlattığımda bana sadece "camı pencereyi aç" dedi. :)
Bu arada ilk akvaryumum ve tavsiyelerinizi çok ciddiye alıcam. Çok acil çözmem gerekiyor yoksa yunuslarımdan prenseslerimden ve en sevdiğim 3cm.lik boyuyla bir gecede bütün kumların yerini değiştiren auratuslarımdan ayrılıcam...
Kayalardan Tren Köprüsü ve Tren yapmak istiyorum
[QUOTE=Selami53]Oyulup yontulabilen taşları akvaryum içine koymanızı pek tavsiye etmem ama gözenekli olarak lav taşı var belki şekillendirilebilir. [/QUOTE]
Biraz lav kırığı alıp deniycem. Ama Son çare strafordan yapıcam
[QUOTE=Selami53]Oyulup yontulabilen taşları akvaryum içine koymanızı pek tavsiye etmem ama gözenekli olarak lav taşı var belki şekillendirilebilir. [/QUOTE]
Biraz lav kırığı alıp deniycem. Ama Son çare strafordan yapıcam
SON MESAJLAR
- Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
K3r3m,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
waterproof,
Omer901,
Deoxyss,
Berat kaplan,
esatterdogann,
yeekim,
Sfenks111,
sinor,
reano,
yns325,
ALTEMUR,
EKAR,
mollok,
mesut alak,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
Makkaya,
lZer0l,
Tolga8995,
bysmokin,
İlksen Şahin,
boraulukaya,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
Mustafa Uzlu,
SuperSport,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
Osmanlı19,
egecinar,
berkc,
SantaCruzz,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
tukabu,
AquaShirmp,
Huzeyfe.ylc,
Standart Moss,
Legionsgamer,
şansal,
Flytheshrimp,
Phos,
Pandkoal,
YAYD06,
JujuSeri,
TuRKeR,
OKIRATLI,
Brdk64,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.



