ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
selcukberkk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Mart 2014 12:53
Son Ziyaret:
29 Nisan 2021 01:57
Toplam Mesaj:
32 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
selçuk berk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kahramanmaras
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
100*40*50 karma bitkili
50*50*50 cüce vatoz-yavru akvaryumu
SON 10 MESAJI
Bitki Yapraklarındaki Yosun
[QUOTE=Erbil1234]Monte Carlo bitkisi hightech bitki değil orta sınıf bir bitki yani tüketimi öğle düşündüğümüz kadar yüksek değil bunu tropica nın sitesi sinden bakabilirsiniz orda ayırmışlarda sınıflara her akvaryumun ihtiyacı ve koşulları farklı tropicanın sitesinde gün bazında nasıl verileceğini biraz incelerseniz bulursunuz miktar olarak değilde yarım doz tam doz veya daha fazla gibi ifadeler var buradan esinle ne bilirsiniz ben yaşadıklarım larımdan ve sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak deneme yöntemiyle bu sorunu zamanla aşmıştım bazı üreticiler örneğin bunu yakinen biliyorum monte Carlo ya ilk 2 ay boyunca sadece ve sadece potasyum vererek bitki üretiyo sonradan da bitkilerin durumuna göre miktarı arttırıyor burada diğer arkadaşların yazdıklarınında benzerlerini bu sorundan kurtulmak için bende denedim ama bazen faydasını bazende yan etkilerini gördüm burada en mantıklı olanı bitkiye azdan çoğa doğru gübreleme yapmak bence bunuda gözlemleyerek vermek yinede tercih sizin birazda tecrübeyle alakalı zamanla oturuyor herşey yerine [/QUOTE]
vermiş oldugunuz bilgiler için öncelikle cok ama cok tşk ederim.montecarlo bitkisi low tech tankımda hiçbi zaman başarı elde edemediğimden dolayı bende hep o şekilde kalmıştır :) evet şimdilik gübreyi kestim süreci burdan paylaşmaya devam edeceğim yine bakalım.
[QUOTE=Erbil1234]Monte Carlo bitkisi hightech bitki değil orta sınıf bir bitki yani tüketimi öğle düşündüğümüz kadar yüksek değil bunu tropica nın sitesi sinden bakabilirsiniz orda ayırmışlarda sınıflara her akvaryumun ihtiyacı ve koşulları farklı tropicanın sitesinde gün bazında nasıl verileceğini biraz incelerseniz bulursunuz miktar olarak değilde yarım doz tam doz veya daha fazla gibi ifadeler var buradan esinle ne bilirsiniz ben yaşadıklarım larımdan ve sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak deneme yöntemiyle bu sorunu zamanla aşmıştım bazı üreticiler örneğin bunu yakinen biliyorum monte Carlo ya ilk 2 ay boyunca sadece ve sadece potasyum vererek bitki üretiyo sonradan da bitkilerin durumuna göre miktarı arttırıyor burada diğer arkadaşların yazdıklarınında benzerlerini bu sorundan kurtulmak için bende denedim ama bazen faydasını bazende yan etkilerini gördüm burada en mantıklı olanı bitkiye azdan çoğa doğru gübreleme yapmak bence bunuda gözlemleyerek vermek yinede tercih sizin birazda tecrübeyle alakalı zamanla oturuyor herşey yerine [/QUOTE]
vermiş oldugunuz bilgiler için öncelikle cok ama cok tşk ederim.montecarlo bitkisi low tech tankımda hiçbi zaman başarı elde edemediğimden dolayı bende hep o şekilde kalmıştır :) evet şimdilik gübreyi kestim süreci burdan paylaşmaya devam edeceğim yine bakalım.
Bitki Yapraklarındaki Yosun
[QUOTE=sinan m.d]Selam. CO2 yi verme biçiminizden tutun, ışık şiddetinize kadar bir çok farklılık olabileceğinden probleminizin çözümü de farklılıklar gösterebilir fakat gözüme çarpan kadarıyla yeni yapraklar nisbeten sorunsuz, biraz yaşlı yapraklar problemli.. CO2 artttırdınız, besinleri attırdınız, budama temizlik aksatmadınız ve bir değişiklik yok ise bunu ben tabana bağlıyorum. Eğer taban inert ise böyle problemlere sık rastlanır. Eğer tahminim doğruysa zaman alır ama ışığı epey kısarak bir denge tutturabilirsiniz. Veya denemediyseniz CO2 ve besin miktarlarını arttırıp yine ışığı bir miktar kısarak başlayabilirsiniz.[/QUOTE]
evet yeni yapraklarda genel anlamda sorun yok montecarlolar uyum sürecindeydi tam atlattı ama bu sorun oluşmaya başladı.taban jbl aqua basic üstüne kurulu.bana da acaba gübre yetersiz mi geliyor die düşünmüyo değilim öle bi ihtimal olmuş olabilir mi.rorarima bitkimde en ufak bi sorun yok cünkü en cok sorun olan bitkiler gül (alt yapraklar),tuberculatum .
[QUOTE=sinan m.d]Selam. CO2 yi verme biçiminizden tutun, ışık şiddetinize kadar bir çok farklılık olabileceğinden probleminizin çözümü de farklılıklar gösterebilir fakat gözüme çarpan kadarıyla yeni yapraklar nisbeten sorunsuz, biraz yaşlı yapraklar problemli.. CO2 artttırdınız, besinleri attırdınız, budama temizlik aksatmadınız ve bir değişiklik yok ise bunu ben tabana bağlıyorum. Eğer taban inert ise böyle problemlere sık rastlanır. Eğer tahminim doğruysa zaman alır ama ışığı epey kısarak bir denge tutturabilirsiniz. Veya denemediyseniz CO2 ve besin miktarlarını arttırıp yine ışığı bir miktar kısarak başlayabilirsiniz.[/QUOTE][QUOTE=Splendor]"Işıklandırma 9-13 ve 19-11 arası yapıyorum"
Her zaman tek parça aydınlatmadan yanayım.
Co2, ışık, gübre veriliyor ve bitkiler yavaş yavaş canlanmaya ve fotosenteze başlıyor. Gelişim tavan yapmaya yakın ışık sönüyor ve 6 saat kapalı kalıyor. Bitkiler kendini kapattıktan sonra tekrar Co2, ışık, gübre ve yine tavan yapmışken kesiliyor. İlk etapta yosun gelişimini engellemek için önerdiler bu parça parça aydınlatmayı ama ben de dahil tek parça aydınlatmadan yana olan insanlar da çok. Sonuçta tanklarda gerçeği simule ediyorsak parçalı bulutlu hava yerine güneşli havayı tercih etmeliyiz diye düşünüyorum.
" reeflowers gübre seti haftalık 6'şar ml olarak veriyorum"
Aynı seti bende kullanıyorum fakat o ürünler günlük veriliyor, haftalık değil. Sanıyorum total hesap etmek için öyle söylediniz. Eğer gerçekten haftalık kullanıyorsanız, kullanma talimatına göre kullanın, günlük şeklinde.
[/QUOTE]
gübrelemeyi günlük olarak değilde pazartesi ve çarşamba 3'er ml veriyorum pazarda su değişimi yapıyorum.
[QUOTE=Erbil1234]Aynısının benzerini yaşadım aquabasic kum üzeri JBL manado kullanmıştım ve ışıklandırmam t5 grolüx ve aquastar dı günlük 8 saat kullanmama rağmen ki bunu neden söyledim bunlarfarklıdır in tasarlanan lambalardır ama yinede başıma geldi her bitkinin gübre tüketimi birbirinden farklıdır ışık ihtiyacı da farklıdır bence kesinlikle gübreyi kıs arttırırsan patlatırsın yosunu bitkilerin kolay bitkiler dolayısı ile tüketimleri düşüktür öncelikle mekanik temizlik camlar filitreler önemli bunu halletiysen su değişimi sıklığı önemli akvaryumda kalan atık yemler ve diğer pislikler yanında fazla gübrelemeyle tetikliyor algleri gübrelerin üzerinde yazan miktarlarlar illa o ölçüde kullanılmaz burada önemli olan bitkiye ve şartlara göre gözlemlere göre gübreyi ve ışıklandırmayı ayarlamak tankında bulunan bitkilerin çoğu lowtec tanklarda bulunan bitkiler bende de aynı durum oluştuğu için söylüyorum yani bunu şuna benzetmek lazım ben bi oturuşta bi ekmek yerim sen yarım ekmekle doyarsın dolayısıyla her bitkinin tüketimi farklıdır
[/QUOTE]
tankımda high tech bitkilerde var aslında montecarlo,tuberculatum gibi ben besin yetersizliğinden olabilme ihtimali olabilir mi die düşünüyorum acıkcası.haftalık 20 su değişimi yapıyorum .dış filtrem 2 ay gibi süre olmuştu yıkayalı ama dün yıkadıgımda cok fazla dolu oldugunu fark ettim bunun bi etkisi olabilir mi ?ama şuanda gübreyi kıstım gübre asla vermiyorum su değişimi 2 güne bir %20 olarak arttırdım bu şekilde bi deneyip göremeye çalışacagım
[QUOTE=Splendor]
Gübreleme kısmına kısmen katılmıyorum. Rastgele bir bitki için 1 nitrat 1 fosfat 3 potasyum gerekiyorsa, yosun için 0,1 nitrat 0,1 fosfat 0,5 potasyum gelişim için yeterlidir. Boyutuna göre ihtiyaçların miktarı da doğru orantılıdır. Algin tek düşmanı güçlü bitkidir. Yetersiz gübreleme güçsüz bitkiye, güçsüz bitki de alglere davetiye çıkarır.
Devamında lowtech bitki az tüketebilir, o zaman gerçekten de fazla gübreleme yapılmış olur, e sudaki besini birilerinin tüketmesi gerekir, haliyle bu işten algler karlı çıkar.
Problemin 4-6-4 şeklinde dengesiz aydınlatmadan ve düzensiz gübrelemeden(bir kerede çok fazla gübrenin tanka ilave edilmesi) dolayı yaşandığını ve bitki sağlığını bozduğunu ve bundan dolayı alglere davetiye çıkardığını düşünüyorum. Bitkilerinizin talep ettikleri ışık ve tükettikleri gübre miktarlarına göre ortak bir plan oluşturmalısınız.[/QUOTE]
söledikleriniz bana da cok mantıklı geliyor acıkcası cünkü daha öncesinde inanılmaz bi gelişim vardı fakat ortamda bişeler azaldıki gelişim yavaşladı ve yosun sorunu baş gösterdi die aklımdan geciyor ama besin takviyesi yapıp alg patlamasından da cekinmio değilim acıkcası ondan dolayı bi gübreyi kesip görmeye çalışacagım
[QUOTE=sinan m.d]Selam. CO2 yi verme biçiminizden tutun, ışık şiddetinize kadar bir çok farklılık olabileceğinden probleminizin çözümü de farklılıklar gösterebilir fakat gözüme çarpan kadarıyla yeni yapraklar nisbeten sorunsuz, biraz yaşlı yapraklar problemli.. CO2 artttırdınız, besinleri attırdınız, budama temizlik aksatmadınız ve bir değişiklik yok ise bunu ben tabana bağlıyorum. Eğer taban inert ise böyle problemlere sık rastlanır. Eğer tahminim doğruysa zaman alır ama ışığı epey kısarak bir denge tutturabilirsiniz. Veya denemediyseniz CO2 ve besin miktarlarını arttırıp yine ışığı bir miktar kısarak başlayabilirsiniz.[/QUOTE]
evet yeni yapraklarda genel anlamda sorun yok montecarlolar uyum sürecindeydi tam atlattı ama bu sorun oluşmaya başladı.taban jbl aqua basic üstüne kurulu.bana da acaba gübre yetersiz mi geliyor die düşünmüyo değilim öle bi ihtimal olmuş olabilir mi.rorarima bitkimde en ufak bi sorun yok cünkü en cok sorun olan bitkiler gül (alt yapraklar),tuberculatum .
[QUOTE=sinan m.d]Selam. CO2 yi verme biçiminizden tutun, ışık şiddetinize kadar bir çok farklılık olabileceğinden probleminizin çözümü de farklılıklar gösterebilir fakat gözüme çarpan kadarıyla yeni yapraklar nisbeten sorunsuz, biraz yaşlı yapraklar problemli.. CO2 artttırdınız, besinleri attırdınız, budama temizlik aksatmadınız ve bir değişiklik yok ise bunu ben tabana bağlıyorum. Eğer taban inert ise böyle problemlere sık rastlanır. Eğer tahminim doğruysa zaman alır ama ışığı epey kısarak bir denge tutturabilirsiniz. Veya denemediyseniz CO2 ve besin miktarlarını arttırıp yine ışığı bir miktar kısarak başlayabilirsiniz.[/QUOTE][QUOTE=Splendor]"Işıklandırma 9-13 ve 19-11 arası yapıyorum"
Her zaman tek parça aydınlatmadan yanayım.
Co2, ışık, gübre veriliyor ve bitkiler yavaş yavaş canlanmaya ve fotosenteze başlıyor. Gelişim tavan yapmaya yakın ışık sönüyor ve 6 saat kapalı kalıyor. Bitkiler kendini kapattıktan sonra tekrar Co2, ışık, gübre ve yine tavan yapmışken kesiliyor. İlk etapta yosun gelişimini engellemek için önerdiler bu parça parça aydınlatmayı ama ben de dahil tek parça aydınlatmadan yana olan insanlar da çok. Sonuçta tanklarda gerçeği simule ediyorsak parçalı bulutlu hava yerine güneşli havayı tercih etmeliyiz diye düşünüyorum.
" reeflowers gübre seti haftalık 6'şar ml olarak veriyorum"
Aynı seti bende kullanıyorum fakat o ürünler günlük veriliyor, haftalık değil. Sanıyorum total hesap etmek için öyle söylediniz. Eğer gerçekten haftalık kullanıyorsanız, kullanma talimatına göre kullanın, günlük şeklinde.
[/QUOTE]
gübrelemeyi günlük olarak değilde pazartesi ve çarşamba 3'er ml veriyorum pazarda su değişimi yapıyorum.
[QUOTE=Erbil1234]Aynısının benzerini yaşadım aquabasic kum üzeri JBL manado kullanmıştım ve ışıklandırmam t5 grolüx ve aquastar dı günlük 8 saat kullanmama rağmen ki bunu neden söyledim bunlarfarklıdır in tasarlanan lambalardır ama yinede başıma geldi her bitkinin gübre tüketimi birbirinden farklıdır ışık ihtiyacı da farklıdır bence kesinlikle gübreyi kıs arttırırsan patlatırsın yosunu bitkilerin kolay bitkiler dolayısı ile tüketimleri düşüktür öncelikle mekanik temizlik camlar filitreler önemli bunu halletiysen su değişimi sıklığı önemli akvaryumda kalan atık yemler ve diğer pislikler yanında fazla gübrelemeyle tetikliyor algleri gübrelerin üzerinde yazan miktarlarlar illa o ölçüde kullanılmaz burada önemli olan bitkiye ve şartlara göre gözlemlere göre gübreyi ve ışıklandırmayı ayarlamak tankında bulunan bitkilerin çoğu lowtec tanklarda bulunan bitkiler bende de aynı durum oluştuğu için söylüyorum yani bunu şuna benzetmek lazım ben bi oturuşta bi ekmek yerim sen yarım ekmekle doyarsın dolayısıyla her bitkinin tüketimi farklıdır
[/QUOTE]
tankımda high tech bitkilerde var aslında montecarlo,tuberculatum gibi ben besin yetersizliğinden olabilme ihtimali olabilir mi die düşünüyorum acıkcası.haftalık 20 su değişimi yapıyorum .dış filtrem 2 ay gibi süre olmuştu yıkayalı ama dün yıkadıgımda cok fazla dolu oldugunu fark ettim bunun bi etkisi olabilir mi ?ama şuanda gübreyi kıstım gübre asla vermiyorum su değişimi 2 güne bir %20 olarak arttırdım bu şekilde bi deneyip göremeye çalışacagım
[QUOTE=Splendor]
Gübreleme kısmına kısmen katılmıyorum. Rastgele bir bitki için 1 nitrat 1 fosfat 3 potasyum gerekiyorsa, yosun için 0,1 nitrat 0,1 fosfat 0,5 potasyum gelişim için yeterlidir. Boyutuna göre ihtiyaçların miktarı da doğru orantılıdır. Algin tek düşmanı güçlü bitkidir. Yetersiz gübreleme güçsüz bitkiye, güçsüz bitki de alglere davetiye çıkarır.
Devamında lowtech bitki az tüketebilir, o zaman gerçekten de fazla gübreleme yapılmış olur, e sudaki besini birilerinin tüketmesi gerekir, haliyle bu işten algler karlı çıkar.
Problemin 4-6-4 şeklinde dengesiz aydınlatmadan ve düzensiz gübrelemeden(bir kerede çok fazla gübrenin tanka ilave edilmesi) dolayı yaşandığını ve bitki sağlığını bozduğunu ve bundan dolayı alglere davetiye çıkardığını düşünüyorum. Bitkilerinizin talep ettikleri ışık ve tükettikleri gübre miktarlarına göre ortak bir plan oluşturmalısınız.[/QUOTE]
söledikleriniz bana da cok mantıklı geliyor acıkcası cünkü daha öncesinde inanılmaz bi gelişim vardı fakat ortamda bişeler azaldıki gelişim yavaşladı ve yosun sorunu baş gösterdi die aklımdan geciyor ama besin takviyesi yapıp alg patlamasından da cekinmio değilim acıkcası ondan dolayı bi gübreyi kesip görmeye çalışacagım
Bitki Yapraklarındaki Yosun
Işıklandırma 9-13 ve 19-11 arası yapıyorum balık var canlı doguran 7 adet ,kırmızı burun 10 adet ,neon 8 adet, sae 6 adet.aydınlat ma 2*30 power led (10 red,10 blue ,40 white) bulunmakta.filtreyi temizledim ama hortumları tam anlamıyla temizleyemedim .
Akvaryum ölçüsü 100*40*50h
Işıklandırma 9-13 ve 19-11 arası yapıyorum balık var canlı doguran 7 adet ,kırmızı burun 10 adet ,neon 8 adet, sae 6 adet.aydınlat ma 2*30 power led (10 red,10 blue ,40 white) bulunmakta.filtreyi temizledim ama hortumları tam anlamıyla temizleyemedim .
Akvaryum ölçüsü 100*40*50h
Bitki Yapraklarındaki Yosun
Herkese merhabalar bitkili akvaryumumu kuralı yaklaşık 4 ay gibi süre oldu ilk başlarda co2 ve gübre destegi olmadıgında da yapraklarda bu sorunu yaşamıştım fakat şuan da co2 ısıklar acılmadan 1 saat önce acılıyor ve aydınlatmam 4+4 şeklinde uyguluyorum(powerled kullanıyorum darakura musta beyin yapmış oldugu) gübreleme reeflowers gübre seti haftalık 6'şar ml olarak veriyorum ve yapraklardaki oluşum hızla yayılmaya başladı.dış filtre temizliğini aksatmıştım onuda yaptım ama sorunun çözümünü bulamadım .konu hakkında acil yardımlarınız bekliyorum(dış filtre dolphin c1300 ,co2 saniye 1 kabarcık)[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180442461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180443341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180443591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180444441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180445011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180446351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180447091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180447431.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar bitkili akvaryumumu kuralı yaklaşık 4 ay gibi süre oldu ilk başlarda co2 ve gübre destegi olmadıgında da yapraklarda bu sorunu yaşamıştım fakat şuan da co2 ısıklar acılmadan 1 saat önce acılıyor ve aydınlatmam 4+4 şeklinde uyguluyorum(powerled kullanıyorum darakura musta beyin yapmış oldugu) gübreleme reeflowers gübre seti haftalık 6'şar ml olarak veriyorum ve yapraklardaki oluşum hızla yayılmaya başladı.dış filtre temizliğini aksatmıştım onuda yaptım ama sorunun çözümünü bulamadım .konu hakkında acil yardımlarınız bekliyorum(dış filtre dolphin c1300 ,co2 saniye 1 kabarcık)[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180442461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180443341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180443591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180444441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180445011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180446351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180447091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/220520180447431.jpg[/IMG]
Cüce Vatoz Karın Hava Dolması
[QUOTE=JapoJupo]Tamam işte sorunun kaynağını siz söylediniz.Amonyak asıl yeni kurulan tanklarda yüksek olur.Çünkü ortaya çıkan organik atıkları tüketecek bakteri kolonisi henüz oluşmamıştır.Bunun önüne geçmek için yani amonyak seviyesini düşük tutmak için ilk haftalarda sık ve bol su değişimi yapmalısınız.
[/QUOTE]
cok tşk ederim tavsiyelerinizi yapmaya başlıyorum .yeme karşı ilgi olmaması da bununlar alakalı bi durum mu peki ?
[QUOTE=JapoJupo]Tamam işte sorunun kaynağını siz söylediniz.Amonyak asıl yeni kurulan tanklarda yüksek olur.Çünkü ortaya çıkan organik atıkları tüketecek bakteri kolonisi henüz oluşmamıştır.Bunun önüne geçmek için yani amonyak seviyesini düşük tutmak için ilk haftalarda sık ve bol su değişimi yapmalısınız.
[/QUOTE]
cok tşk ederim tavsiyelerinizi yapmaya başlıyorum .yeme karşı ilgi olmaması da bununlar alakalı bi durum mu peki ?
Cüce Vatoz Karın Hava Dolması
Tüm yorumlar için cok teşekkür ederim fakat akvaryum yeni kurulum yani 3 haftalık bu durumda amonyak olması normal mi içlerine hava doldugunu dikkatli baktıgımda gözlemleyebiliyorum.su değişimini daha sık yapmaya başlıyorum bu arada.
Tüm yorumlar için cok teşekkür ederim fakat akvaryum yeni kurulum yani 3 haftalık bu durumda amonyak olması normal mi içlerine hava doldugunu dikkatli baktıgımda gözlemleyebiliyorum.su değişimini daha sık yapmaya başlıyorum bu arada.
Cüce Vatoz Karın Hava Dolması
Sorunu bi türlü çözemedim ama co2 vermeye başladıgımda huzursuz oldular balıkları yavruyken almıştım ve co2 ye hiç alışık değiller ondan dolayı da yeni bi tanka aldım fakat sorun çözülmedi sürekli agzından ve solungaclarından hava kabarcıkları cıkıyor hiç yemi yemiyorlar.
Sorunu bi türlü çözemedim ama co2 vermeye başladıgımda huzursuz oldular balıkları yavruyken almıştım ve co2 ye hiç alışık değiller ondan dolayı da yeni bi tanka aldım fakat sorun çözülmedi sürekli agzından ve solungaclarından hava kabarcıkları cıkıyor hiç yemi yemiyorlar.
Cüce Vatoz Karın Hava Dolması
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247591.jpg[/IMG]
fotolar bu şekilde hava motoru acık sürekli günde %10 su değişimi yapıyorum ama değişiklik yok
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159032/070520181247591.jpg[/IMG]
fotolar bu şekilde hava motoru acık sürekli günde %10 su değişimi yapıyorum ama değişiklik yok
Cüce Vatoz Karın Hava Dolması
Herkese merhaba 4 adet cüce vatozum (2 dişi 2 erkek) var bitkili tankımda ph dan etkilendiklerini düşündüğümden ve daha rahat olmaları açısından dolayı ayrı bi tanka 60 lt yeni tankıma ekledim .fakat balıklarda karınları hava doluyor,agızlarından ve solungaclarından hava kabarcıkları cıkıyor ve sürekli üst kısımda duruyorlar.konu hakkında bilgisi olan arkadasların yardımlarını rica ediyorum
Hava dolması eski tankımda da meydana geliyordu ayrıca yem yemiyorlar sadece üst kısımdalar
Herkese merhaba 4 adet cüce vatozum (2 dişi 2 erkek) var bitkili tankımda ph dan etkilendiklerini düşündüğümden ve daha rahat olmaları açısından dolayı ayrı bi tanka 60 lt yeni tankıma ekledim .fakat balıklarda karınları hava doluyor,agızlarından ve solungaclarından hava kabarcıkları cıkıyor ve sürekli üst kısımda duruyorlar.konu hakkında bilgisi olan arkadasların yardımlarını rica ediyorum
Hava dolması eski tankımda da meydana geliyordu ayrıca yem yemiyorlar sadece üst kısımdalar
Camdaki Yosun
Gün ışıgı almıo şuanda elimden geldiğince temizliyorum haftalık %30 su değişimi yapıyorum
Gün ışıgı almıo şuanda elimden geldiğince temizliyorum haftalık %30 su değişimi yapıyorum
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
KULLANICILAR
- 42 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
