ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ManDumster
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Eylül 2014 21:24
Son Ziyaret:
26 Mayıs 2017 23:22
Toplam Mesaj:
47 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
80x35x50 Bitkili Melek-Neon Akvaryumu
SON 10 MESAJI
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
İleride 20 kadar tetra ekleyeceğim, acaba sae ler veya cüce vatoz alsam montecarlo ları kökünden söker mi?
Birde geçici süreyle elodea dikeceğim fazla besini emmesi için[EDIT]ManDumster,2017-04-13 11:48:27[/EDIT]
İleride 20 kadar tetra ekleyeceğim, acaba sae ler veya cüce vatoz alsam montecarlo ları kökünden söker mi?
Birde geçici süreyle elodea dikeceğim fazla besini emmesi için[EDIT]ManDumster,2017-04-13 11:48:27[/EDIT]
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/120420172207371.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba akvaryumun 2 hafta sonraki hali bu şekilde.
Işıklandırma 0.36 w/L günde 3+3 saat açık. Sadece haftada 2.5 ppm olacak şekilde potasyum veriyorum. 2 günde 1%10 su değişimi yapıyorum. Dıy co2 reaktör ile mayalı sistem bulunmakta. 6 adet kiraz karides eklendi.
Anlamadığım, monte carlolarda ilk haftaya göre büyümede yavaşlama oldu ve yapraklarda yosunlanma başladı. Sizce ne yapmalıyım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/120420172207371.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba akvaryumun 2 hafta sonraki hali bu şekilde.
Işıklandırma 0.36 w/L günde 3+3 saat açık. Sadece haftada 2.5 ppm olacak şekilde potasyum veriyorum. 2 günde 1%10 su değişimi yapıyorum. Dıy co2 reaktör ile mayalı sistem bulunmakta. 6 adet kiraz karides eklendi.
Anlamadığım, monte carlolarda ilk haftaya göre büyümede yavaşlama oldu ve yapraklarda yosunlanma başladı. Sizce ne yapmalıyım
Yeni Keşfettiğim En Basit Co2 Difüzör Sistemi
[QUOTE=fztmorhan]Tebrikler hocam. Çok ucuz kolay bir yöntem ama ne kadar etkili olur bilemem. 3-4 tane daha kulak çubuğu takılabilirse daha iyi olur.bence. Bir de bu sistemi O ² vermek içinde kullanabilir mıyız ?[/QUOTE]
Sürdürülebilirliği biraz şansa kalmış. Ben mayalı sistemde kullandığım için gaz çıkış hızı sabit olmadığı için 1-2 günde bir kulak çubuğunu yeniliyorum. Gaz bazen fazla gelirse çıkan kabarcıklar pamuğun farklı noktasından daha büyük çıkabiliyor. Henüz hava motoruna bağlayıp oksijen vermek için kullanmadım ama hava motoru yeterli basınçla yollayabiliyorsa sıkıntı olmaz muhtemelen.
Aslında en mantıklısı vortex reaktör yapmak. Bende en kısa sürede 15 liralık küçük bir filtre ve kuş suluğu ile vortex reaktöre geçeceğim.
[QUOTE=fztmorhan]Tebrikler hocam. Çok ucuz kolay bir yöntem ama ne kadar etkili olur bilemem. 3-4 tane daha kulak çubuğu takılabilirse daha iyi olur.bence. Bir de bu sistemi O ² vermek içinde kullanabilir mıyız ?[/QUOTE]
Sürdürülebilirliği biraz şansa kalmış. Ben mayalı sistemde kullandığım için gaz çıkış hızı sabit olmadığı için 1-2 günde bir kulak çubuğunu yeniliyorum. Gaz bazen fazla gelirse çıkan kabarcıklar pamuğun farklı noktasından daha büyük çıkabiliyor. Henüz hava motoruna bağlayıp oksijen vermek için kullanmadım ama hava motoru yeterli basınçla yollayabiliyorsa sıkıntı olmaz muhtemelen.
Aslında en mantıklısı vortex reaktör yapmak. Bende en kısa sürede 15 liralık küçük bir filtre ve kuş suluğu ile vortex reaktöre geçeceğim.
Yeni Keşfettiğim En Basit Co2 Difüzör Sistemi
Arkadaşlar bugün yeni bir şey keşfettim. Bildiğimiz üzere CO2 difüzörleri her ne kadar reaktörler kadar gaz çözemese de, kabarcık boyutunu ne kadar küçültebilirsek, verimi o kadar artırıyoruz.
Keşfim şu: bundan önce difüzör olarak şırınga pamuk veya direk hava taşı kullanıyordum. Fakat düşündüm ki; bildiğimiz kulak temizleme çubuklarının bir ucunu hava hortumuna sokarsam, diğer pamuklu ucundan gayet ufak büyüklükte co2 çıkıyor!
Daha iyi anlaşılması için birde resim ekliyorum..
Şimdi buna birde update yaparak, kulak çöpünün ucunu filtrenin akvaryuma su basan borusuna sokacağım ve kabarcıklar daha küçük parçalara parçalanıp basınçla akvaryuma daha verimli yayılacak.
Tahminim, en ucuz/performanslı/kolay difüzör sistemi budur[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/290320171751011.jpg[/IMG]
Arkadaşlar bugün yeni bir şey keşfettim. Bildiğimiz üzere CO2 difüzörleri her ne kadar reaktörler kadar gaz çözemese de, kabarcık boyutunu ne kadar küçültebilirsek, verimi o kadar artırıyoruz.
Keşfim şu: bundan önce difüzör olarak şırınga pamuk veya direk hava taşı kullanıyordum. Fakat düşündüm ki; bildiğimiz kulak temizleme çubuklarının bir ucunu hava hortumuna sokarsam, diğer pamuklu ucundan gayet ufak büyüklükte co2 çıkıyor!
Daha iyi anlaşılması için birde resim ekliyorum..
Şimdi buna birde update yaparak, kulak çöpünün ucunu filtrenin akvaryuma su basan borusuna sokacağım ve kabarcıklar daha küçük parçalara parçalanıp basınçla akvaryuma daha verimli yayılacak.
Tahminim, en ucuz/performanslı/kolay difüzör sistemi budur[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/290320171751011.jpg[/IMG]
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
[QUOTE=mehmetaydin]Merhaba.
Öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun. Bu akvaryum için oldukça emek harcamışsınız, umarım hedefinizdeki görsele ulaşabilirsiniz. Birkaç konuda yorum yapmak isterim; öncelikle arkadaki dış filtrenin boruları göze batıyor, fon kullanmanız iyi olacaktır. Ayrıca dış filtrenin yağmurlama aparatı suyun içerisinde ve boşta duruyor. Onu biraz daha su yüzeyine yaklaştırıp sabitlerseniz daha güzel duracaktır. Genel görsel de fazlasıyla boş görünüyor, önerim birkaç kaya eklemesi yapmanız ve belki birkaç adet kütük de olabilir. [/QUOTE]
Teşekkürler Mehmet Bey, evet fonu unuttuk diğer şeyleri hazırlarken, fon olarak düz gri veya siyah bir karton kullanacağım. Filtre tanıdıktan hediye geldi, her parçası yoktu. Yağmurlama aparatıyla bayağı bir uğraştım, co2 kaçmaması için su içine yerleştirdim, arkadaki boşluk çok küçük olduğundan bu kadar oldu malesef. Görüntü hoş değil ama akvaryumda aşırı akıntı yapmayacak ve su yüzeyininde minimum dalgalanmayla co2 nin kaçmasını engelleyecek şekilde böyle ayarlayabildim en son. Bitkiler çoğaldıktan sonra birkaç kütük ile tekrar dekorasyon yapmayı düşünüyorum.[EDIT]ManDumster,2017-03-26 15:47:04[/EDIT]
[QUOTE=mehmetaydin]Merhaba.
Öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun. Bu akvaryum için oldukça emek harcamışsınız, umarım hedefinizdeki görsele ulaşabilirsiniz. Birkaç konuda yorum yapmak isterim; öncelikle arkadaki dış filtrenin boruları göze batıyor, fon kullanmanız iyi olacaktır. Ayrıca dış filtrenin yağmurlama aparatı suyun içerisinde ve boşta duruyor. Onu biraz daha su yüzeyine yaklaştırıp sabitlerseniz daha güzel duracaktır. Genel görsel de fazlasıyla boş görünüyor, önerim birkaç kaya eklemesi yapmanız ve belki birkaç adet kütük de olabilir. [/QUOTE]
Teşekkürler Mehmet Bey, evet fonu unuttuk diğer şeyleri hazırlarken, fon olarak düz gri veya siyah bir karton kullanacağım. Filtre tanıdıktan hediye geldi, her parçası yoktu. Yağmurlama aparatıyla bayağı bir uğraştım, co2 kaçmaması için su içine yerleştirdim, arkadaki boşluk çok küçük olduğundan bu kadar oldu malesef. Görüntü hoş değil ama akvaryumda aşırı akıntı yapmayacak ve su yüzeyininde minimum dalgalanmayla co2 nin kaçmasını engelleyecek şekilde böyle ayarlayabildim en son. Bitkiler çoğaldıktan sonra birkaç kütük ile tekrar dekorasyon yapmayı düşünüyorum.[EDIT]ManDumster,2017-03-26 15:47:04[/EDIT]
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
Arkadaşlar dün sabah 4.Levent AS AKVARYUM dan bitkilerimi ve gerekli diğer malzemeleri aldım. AS AKVARYUM sahibi Muammer Bey bu hobide gerçekten çok bilgili ve ilgili, çok iyi bir insan. Gerek elinde birçok bitki türü bulundurması gerek iyi niyetiyle çevremizdeki sayılı esnaftan biri kendileri. Bilmiyorum forumları takip ediyor mudur ama ediyorsa kendisine tekrar teşekkürlerimi iletirim [:)]
Eski akvaryumun temizlenip yenisini hazırlamam yaklaşık 10 saatimi aldı ve dün gece 11 gibi bitirebildim. Şuan ki yorgunluğu siz tahmin edin. [:D]
Akvaryum tabanında eskiden kalma laterit+aquabasis karışımı üzerine, aquabasis ve manado kullandım. Manadoyu 3 kez sudan geçirerek kullandım ve su ekleme aşamasını çok yavaş olarak süngerin üzerine dökerek yaptığım için suda yüzen kum tanesi sorunum olmadı ve neredeyse suyu hiç bulandırmadı. 2 adet taşla dekor yapmak istedim fakat keşke taşları biraz daha büyük alsaymışım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171151331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171151471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171152021.jpg[/IMG]
Suyu 10 litrelik bidonlarla doldurdum ve su hazırlayıcıyı bidondaki suya ekledikten sonra akvaryuma döktüm. Akvaryumun %10 u dolduğunda taban bitkilerimi, %25 ini doldurduktan sonra ise daha büyük bitkileri diktim ve akvaryumu tamamen suyla doldurdum. Bu aşamada kumdan çıkan kök vs hiç olmadı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171152151.jpg[/IMG]
En son filtre bağlantıları ve CO2 için dıy difüzörümü bağladım. Fakat sonra difüzörden yeterli verimi almayınca hortumu hava taşına bağladım ve çıkan kabarcıkların filtrenin akış hortumuna denk gelmesini sağladım. Böylece kabarcıklar yüzeye ulaşamadan tekrar filtrenin ittiği suyla akvaryumun diğer ötesine kadar taşınıyorlar. Böylece mevcut mayalı sistemden max. verimi almaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171153101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171153291.jpg[/IMG]
Su hazırlayıcıdan 3 saat sonra bakteri kültürünü koydum.
Şuan 1 grolüx 1 aquastrar(0,36W/L) günde 7 saat(3,5 sabah 3,5 akşam, aralarda kapalı) çalışıyor.
1 hafta boyunca her 2 günde bir bakteri ekliyeceğim. 1 hafta sonra %25 su değişimi sonrası potasyum gübresine başlıyacağım. 1 aylık bir sürede potasyum miktarını adım adım artırıp, 1. ayın sonunda filtreden karbonu çıkaracağım ve genel gübreye başlayacağım, yine 1 ay sonra ışıklandırmayı 0,72W/L ye çıkarıp, ışıklandırma süresinide zamanla günde 10-12 saate çıkaracağım. Umarım 2 ay sonunda hedeflediğim görünüme ulaşabilirim.[:3][EDIT]ManDumster,2017-03-30 22:57:27[/EDIT]
Arkadaşlar dün sabah 4.Levent AS AKVARYUM dan bitkilerimi ve gerekli diğer malzemeleri aldım. AS AKVARYUM sahibi Muammer Bey bu hobide gerçekten çok bilgili ve ilgili, çok iyi bir insan. Gerek elinde birçok bitki türü bulundurması gerek iyi niyetiyle çevremizdeki sayılı esnaftan biri kendileri. Bilmiyorum forumları takip ediyor mudur ama ediyorsa kendisine tekrar teşekkürlerimi iletirim [:)]
Eski akvaryumun temizlenip yenisini hazırlamam yaklaşık 10 saatimi aldı ve dün gece 11 gibi bitirebildim. Şuan ki yorgunluğu siz tahmin edin. [:D]
Akvaryum tabanında eskiden kalma laterit+aquabasis karışımı üzerine, aquabasis ve manado kullandım. Manadoyu 3 kez sudan geçirerek kullandım ve su ekleme aşamasını çok yavaş olarak süngerin üzerine dökerek yaptığım için suda yüzen kum tanesi sorunum olmadı ve neredeyse suyu hiç bulandırmadı. 2 adet taşla dekor yapmak istedim fakat keşke taşları biraz daha büyük alsaymışım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171151331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171151471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171152021.jpg[/IMG]
Suyu 10 litrelik bidonlarla doldurdum ve su hazırlayıcıyı bidondaki suya ekledikten sonra akvaryuma döktüm. Akvaryumun %10 u dolduğunda taban bitkilerimi, %25 ini doldurduktan sonra ise daha büyük bitkileri diktim ve akvaryumu tamamen suyla doldurdum. Bu aşamada kumdan çıkan kök vs hiç olmadı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171152151.jpg[/IMG]
En son filtre bağlantıları ve CO2 için dıy difüzörümü bağladım. Fakat sonra difüzörden yeterli verimi almayınca hortumu hava taşına bağladım ve çıkan kabarcıkların filtrenin akış hortumuna denk gelmesini sağladım. Böylece kabarcıklar yüzeye ulaşamadan tekrar filtrenin ittiği suyla akvaryumun diğer ötesine kadar taşınıyorlar. Böylece mevcut mayalı sistemden max. verimi almaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171153101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166172/260320171153291.jpg[/IMG]
Su hazırlayıcıdan 3 saat sonra bakteri kültürünü koydum.
Şuan 1 grolüx 1 aquastrar(0,36W/L) günde 7 saat(3,5 sabah 3,5 akşam, aralarda kapalı) çalışıyor.
1 hafta boyunca her 2 günde bir bakteri ekliyeceğim. 1 hafta sonra %25 su değişimi sonrası potasyum gübresine başlıyacağım. 1 aylık bir sürede potasyum miktarını adım adım artırıp, 1. ayın sonunda filtreden karbonu çıkaracağım ve genel gübreye başlayacağım, yine 1 ay sonra ışıklandırmayı 0,72W/L ye çıkarıp, ışıklandırma süresinide zamanla günde 10-12 saate çıkaracağım. Umarım 2 ay sonunda hedeflediğim görünüme ulaşabilirim.[:3][EDIT]ManDumster,2017-03-30 22:57:27[/EDIT]
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
[QUOTE=srknkdgn]Mayalı sistem kullandıysanız devam ben kendime güvenip yapamadım. İsta vs markalı sistemler var ama pek faydalı değil deniyor fiyat/performans olarak denemedim hiç açıkçası. Ben montecarlo ve Eleocharis sp için güzel bir co2 sistemi ve tabana kadar yayılan yeterli bir ışık olmadan zorlayacağını düşünüyorum.Alternanthera reineckii"mini" benim akvaryumda var 1 tane geldiğinde 5 yapragı vardı 3 ayda 20-25 yaprak olmuştur.Sürgün vermedi hiç. Yani co2 olmadan tankta çürüme vs olmasada ciddi gelişim gösteremedi. Mayalı co2 ile biraz daha hızlı olacağı düşüncesindeyim.
İlk yorumumda güncelleme yaparak montecarlo,Eleocharis sp.,Alternanthera reineckii"mini" için küçük ebatlarda alım yapıp bir süre mayalı sistemde gelişimlerini gözlemlemeni tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yorumunuz için çok teşekkürler [:)] Önceden cuba denemiştim, gerek ışık yetersizliği gerek yanlış zemin sebebiyle olmamıştı. Şimdi ışığı 2 katına çıkarıp zemini sağlamlaştırdım ve birde amatörde olsa co2 sistemim var. Bende ekonomik açıdan ve büyütmeyi başaracağımdan emin olmadığım için az miktarda bitki alacağım. Umarım güzel bir akvaryum olur ve resimleri gururla burada paylaşırım [:D]
[QUOTE=srknkdgn]Mayalı sistem kullandıysanız devam ben kendime güvenip yapamadım. İsta vs markalı sistemler var ama pek faydalı değil deniyor fiyat/performans olarak denemedim hiç açıkçası. Ben montecarlo ve Eleocharis sp için güzel bir co2 sistemi ve tabana kadar yayılan yeterli bir ışık olmadan zorlayacağını düşünüyorum.Alternanthera reineckii"mini" benim akvaryumda var 1 tane geldiğinde 5 yapragı vardı 3 ayda 20-25 yaprak olmuştur.Sürgün vermedi hiç. Yani co2 olmadan tankta çürüme vs olmasada ciddi gelişim gösteremedi. Mayalı co2 ile biraz daha hızlı olacağı düşüncesindeyim.
İlk yorumumda güncelleme yaparak montecarlo,Eleocharis sp.,Alternanthera reineckii"mini" için küçük ebatlarda alım yapıp bir süre mayalı sistemde gelişimlerini gözlemlemeni tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yorumunuz için çok teşekkürler [:)] Önceden cuba denemiştim, gerek ışık yetersizliği gerek yanlış zemin sebebiyle olmamıştı. Şimdi ışığı 2 katına çıkarıp zemini sağlamlaştırdım ve birde amatörde olsa co2 sistemim var. Bende ekonomik açıdan ve büyütmeyi başaracağımdan emin olmadığım için az miktarda bitki alacağım. Umarım güzel bir akvaryum olur ve resimleri gururla burada paylaşırım [:D]
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
Teşekkürler serkan bey, mayalı sistemi uzun suredir kullanılıyorum, aşinayım ama bu bitkileri ilk defa ekeceğim.
İnternette 30 40 liraya küçük co2 difüzör+tüp sistemleri var 45 kullanımlık gibi. Sizce başta bunu kullanmak işleri kolaylaştırır mı? Veya hangi bitkileri sonradan eklememi önerirsiniz. Tahminim monte carlo?
Teşekkürler serkan bey, mayalı sistemi uzun suredir kullanılıyorum, aşinayım ama bu bitkileri ilk defa ekeceğim.
İnternette 30 40 liraya küçük co2 difüzör+tüp sistemleri var 45 kullanımlık gibi. Sizce başta bunu kullanmak işleri kolaylaştırır mı? Veya hangi bitkileri sonradan eklememi önerirsiniz. Tahminim monte carlo?
Yeni Kuracağım Bitkili Tankım
Ölçüler: 80x35x50 Brüt 140L, Net: 112L Hacim
Canlı Türleri: Kardinal Tetra veya rasbora (10-15) ve kiraz karidesi (3-4) - ileride alınacak.
Bitki Türleri: Parvula, Alternanthera reineckii"mini", MonteCarlo, Cardamine lyrata, Rotala
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon: Lifetech 835
Işıklandırma: 2*Grolux+2*Aqustar (18W, T8) . Toplam 0,72W/L ışıklandırma
++ Mayalı sistem CO2 + DIY difüzör (24 saat)
Tasarım ve Dekorasyon: Yukarıdan aşağı doğru:
4cm JBL Manado
2cm JBL AquaBasis
3cm (eskiden kalma) Lav taşı kırığı + Aquabasis karışımı.
İşe koyulmadan önce konunun üstatlarının görüşlerini merak etmekteyim. Yukardaki özelliklere sahip bir akvaryumda belirttiğim bitkileri güzel büyütebilir miyim? Eleştiri ve önerileriniz şuan benim için çok değerli arkadaşlar [:)][EDIT]ManDumster,2017-03-30 22:54:36[/EDIT]
Ölçüler: 80x35x50 Brüt 140L, Net: 112L Hacim
Canlı Türleri: Kardinal Tetra veya rasbora (10-15) ve kiraz karidesi (3-4) - ileride alınacak.
Bitki Türleri: Parvula, Alternanthera reineckii"mini", MonteCarlo, Cardamine lyrata, Rotala
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon: Lifetech 835
Işıklandırma: 2*Grolux+2*Aqustar (18W, T8) . Toplam 0,72W/L ışıklandırma
++ Mayalı sistem CO2 + DIY difüzör (24 saat)
Tasarım ve Dekorasyon: Yukarıdan aşağı doğru:
4cm JBL Manado
2cm JBL AquaBasis
3cm (eskiden kalma) Lav taşı kırığı + Aquabasis karışımı.
İşe koyulmadan önce konunun üstatlarının görüşlerini merak etmekteyim. Yukardaki özelliklere sahip bir akvaryumda belirttiğim bitkileri güzel büyütebilir miyim? Eleştiri ve önerileriniz şuan benim için çok değerli arkadaşlar [:)][EDIT]ManDumster,2017-03-30 22:54:36[/EDIT]
100 Litre Bitkilide Taban Kurulumu
Teşekkürler Fatih Bey, bir taraftan halen araştırıp karar vermeye çalışıyorum, o nedenle geç yazabildim kusura bakmayın. Manado güzel bir kum fakat tabanda görsellik açısında koyu bir renk istiyorum. (Olurda tabanı bitki kaplayamazsam) Aslında tankı kurduktan sonra çok kurcalamıyorum, o nedenle aquabasis ten pek vazgeçmek istemedim. Aquabasis üzerine demir içerikli 2-4mm tanecikli laterit kullansam hatta üzerine 1 cm yüksekliğinde hagen koysam, cuba ve alternanthera yetiştirebilir miyim? Özellikle alternantheraların kırmızı olması için -ışık haricinde- taban yeterli olur mu?
Aslında yapmak istediğim, özellikle demir ve mineral ağırlıklı, kırmızı bitkilerin renklerini alabileceğim ve koyu renkli bir taban kurmak.[EDIT]ManDumster,2017-03-20 15:10:41[/EDIT]
Teşekkürler Fatih Bey, bir taraftan halen araştırıp karar vermeye çalışıyorum, o nedenle geç yazabildim kusura bakmayın. Manado güzel bir kum fakat tabanda görsellik açısında koyu bir renk istiyorum. (Olurda tabanı bitki kaplayamazsam) Aslında tankı kurduktan sonra çok kurcalamıyorum, o nedenle aquabasis ten pek vazgeçmek istemedim. Aquabasis üzerine demir içerikli 2-4mm tanecikli laterit kullansam hatta üzerine 1 cm yüksekliğinde hagen koysam, cuba ve alternanthera yetiştirebilir miyim? Özellikle alternantheraların kırmızı olması için -ışık haricinde- taban yeterli olur mu?
Aslında yapmak istediğim, özellikle demir ve mineral ağırlıklı, kırmızı bitkilerin renklerini alabileceğim ve koyu renkli bir taban kurmak.[EDIT]ManDumster,2017-03-20 15:10:41[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
K3r3m,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
waterproof,
Omer901,
Deoxyss,
Berat kaplan,
esatterdogann,
yeekim,
Sfenks111,
sinor,
reano,
yns325,
ALTEMUR,
EKAR,
mollok,
mesut alak,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
Makkaya,
lZer0l,
Tolga8995,
bysmokin,
İlksen Şahin,
boraulukaya,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
Mustafa Uzlu,
SuperSport,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
Osmanlı19,
egecinar,
berkc,
SantaCruzz,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
tukabu,
AquaShirmp,
Huzeyfe.ylc,
Standart Moss,
Legionsgamer,
şansal,
Flytheshrimp,
Phos,
Pandkoal,
YAYD06,
JujuSeri,
TuRKeR,
OKIRATLI,
Brdk64,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
