ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Archsaint
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ekim 2014 03:19
Son Ziyaret:
19 Ağustos 2019 13:56
Toplam Mesaj:
37 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yakar Anıl Canbolat
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yakar Anıl Canbolat
SON 10 MESAJI
Tetratec Ex 700 Filitre Dizilimi Önerileri
[QUOTE=ceyh]Akvaryum hacminize filtre yetersiz kalacaktır.[/QUOTE]
saatte 700 litre ceviriyor 3 kereden fazla kaç olması gerekiyor sizce
[QUOTE=ceyh]Akvaryum hacminize filtre yetersiz kalacaktır.[/QUOTE]
saatte 700 litre ceviriyor 3 kereden fazla kaç olması gerekiyor sizce
Tetratec Ex 700 Filitre Dizilimi Önerileri
Öncelikle merhaba arkadaşlar.
4 sene önce kullandığım ve hala sorunsuz bir şekilde çalışan tetratec ex 700 dış filitremin iç malzemeleri muhtemelen patates olmuştur :D yeni bir kurulum yapmak için tozlu raflardan yeniden sahalara çıkartıcam ama bu durumda yeniden iç filitresini dizicem.
200 litrelik bir akvaryumum var ve ciklet bakmayı planlyıorum orjinal tetra dizilimini yapayım yoksa içine başka parçalarmı koyiyim 4 çekmesi var zeolit vs koyanlar var gördüm ne yapmalıyım bi bilgi verin bana :D teşekkürler görüşmek üzere :D
Öncelikle merhaba arkadaşlar.
4 sene önce kullandığım ve hala sorunsuz bir şekilde çalışan tetratec ex 700 dış filitremin iç malzemeleri muhtemelen patates olmuştur :D yeni bir kurulum yapmak için tozlu raflardan yeniden sahalara çıkartıcam ama bu durumda yeniden iç filitresini dizicem.
200 litrelik bir akvaryumum var ve ciklet bakmayı planlyıorum orjinal tetra dizilimini yapayım yoksa içine başka parçalarmı koyiyim 4 çekmesi var zeolit vs koyanlar var gördüm ne yapmalıyım bi bilgi verin bana :D teşekkürler görüşmek üzere :D
Işıklandırma Led, Florasan Veya Ampül
En son 2014 yılında hobiyi bırakmışım onu gördüm bugun :) o zamandan bu zamana olan gelen ufak bir bilgi birikimim yerini farklı noktalara bırakmış gibi hissediyorum :D ben bıraktıgım dönemlerde florasanları tek geciyordu herkes ledlerden herkes uzak duruyordu şu anda yeniden başkaladım bir akvaryum aldım direk getirdim şu an 200 lt akvaryumda tek başına bir beta yüzüyor :D ne yapacagıma filan hala tamolarak karar vermiş değilim :D
muhtemelen low tech bir bitkili canlı doğuran bir akvaryum kurucam bu akvaryumun en önemli kısmı yavruların saklanacagı taban bitkileri olucak işte tam bu noktada soru işaretleri coğalıyor kafamda şu an elimde bi tane 24 watt grolüx kalmış taa ozamandan kullanılmamış ama bu power ledlere olan ilgi cok artmış gerek spectum yüzünden gerek 60 derecelik mercekler yüzünden ama hala en iyisi old school t5 armatürlermidir power led dizilimlerimidir ( bununla alakalı bir sorum daha olucak hemen aşşağı kısımda ) yoksa birde dün bir tanıdıgımdan duydugum seranın ampül şeklinde aydınlatıcıları varmış sanırım ben bulamadım ama onlar nedir ve işe yararlarmı :D
akvaryum ölcüleri uzunluk 100-genişlik 40 yükseklik 50 cm
eğer cevabınız kesinlikle power led ise bir sürü bilgi görüyorum dizilimi ile ilgili ama nasıl yapılcagını bilmiyorum bu işi yapan doğru ölcülere doğru şeilde dizilimleri yapabilecek biri veya kardeşim uğraş biraz al bu malzemeleri bu şekilde sen yap diyicek kimse varmı :)
iyi günler iyi hobiler
En son 2014 yılında hobiyi bırakmışım onu gördüm bugun :) o zamandan bu zamana olan gelen ufak bir bilgi birikimim yerini farklı noktalara bırakmış gibi hissediyorum :D ben bıraktıgım dönemlerde florasanları tek geciyordu herkes ledlerden herkes uzak duruyordu şu anda yeniden başkaladım bir akvaryum aldım direk getirdim şu an 200 lt akvaryumda tek başına bir beta yüzüyor :D ne yapacagıma filan hala tamolarak karar vermiş değilim :D
muhtemelen low tech bir bitkili canlı doğuran bir akvaryum kurucam bu akvaryumun en önemli kısmı yavruların saklanacagı taban bitkileri olucak işte tam bu noktada soru işaretleri coğalıyor kafamda şu an elimde bi tane 24 watt grolüx kalmış taa ozamandan kullanılmamış ama bu power ledlere olan ilgi cok artmış gerek spectum yüzünden gerek 60 derecelik mercekler yüzünden ama hala en iyisi old school t5 armatürlermidir power led dizilimlerimidir ( bununla alakalı bir sorum daha olucak hemen aşşağı kısımda ) yoksa birde dün bir tanıdıgımdan duydugum seranın ampül şeklinde aydınlatıcıları varmış sanırım ben bulamadım ama onlar nedir ve işe yararlarmı :D
akvaryum ölcüleri uzunluk 100-genişlik 40 yükseklik 50 cm
eğer cevabınız kesinlikle power led ise bir sürü bilgi görüyorum dizilimi ile ilgili ama nasıl yapılcagını bilmiyorum bu işi yapan doğru ölcülere doğru şeilde dizilimleri yapabilecek biri veya kardeşim uğraş biraz al bu malzemeleri bu şekilde sen yap diyicek kimse varmı :)
iyi günler iyi hobiler
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura][QUOTE=Archsaint]Yazıyı okudum öncelikle teşekkür ediyorum ama 3-5 sayfa okuduktan sonra sürekli deneyimlerinizn arttıgını keşfettim şimdi muhtmeleen herkesin sizden istediği gibi bende tam bi adet istiycem sizden 120boy 60 en 50 yükseklik biakvaryum yaptırıcam co2 destekli bi akvaryum olucak su yüksekliği muhtemlen 45-47 cm ledlerinden akvaryumdan yüksekliği 5 cm filan olucak muhtemlen bu durumda nasıl bir yerleştirme yapmam ve kaç adet hangi tür ledi kullanmam gerekir ilginiz için şimdiden teşekkür ederim[/QUOTE]
108w ile 144w arasi bir guc uygun olur. bence 108de yeter. driver ve pcb ler 18in katlari oldugundan bir sirada 36w kullanabilirsiniz. yukseklik cok falza olmadigindan lens gerekli degil ama istenirse 90 derece genis lens kullanilabilir. dagilim ilk yazimdada onerdigim gibi %20den biraz fazla derin kirmizi, %5den biraz az normal kirmizi, %10royalblue, %5-10 430nm mor, 2-3 tane 700-730nm far red olursa olabilir sart degil, 3-4 adet yesil gorselik icin, geri kalani 6000-7000k soguk beyaz. [/QUOTE]
bunlar 1 w olduklarına ben 108 tane kullanmam lazım dimi dogru anladım :D
[QUOTE=darkaura][QUOTE=Archsaint]Yazıyı okudum öncelikle teşekkür ediyorum ama 3-5 sayfa okuduktan sonra sürekli deneyimlerinizn arttıgını keşfettim şimdi muhtmeleen herkesin sizden istediği gibi bende tam bi adet istiycem sizden 120boy 60 en 50 yükseklik biakvaryum yaptırıcam co2 destekli bi akvaryum olucak su yüksekliği muhtemlen 45-47 cm ledlerinden akvaryumdan yüksekliği 5 cm filan olucak muhtemlen bu durumda nasıl bir yerleştirme yapmam ve kaç adet hangi tür ledi kullanmam gerekir ilginiz için şimdiden teşekkür ederim[/QUOTE]
108w ile 144w arasi bir guc uygun olur. bence 108de yeter. driver ve pcb ler 18in katlari oldugundan bir sirada 36w kullanabilirsiniz. yukseklik cok falza olmadigindan lens gerekli degil ama istenirse 90 derece genis lens kullanilabilir. dagilim ilk yazimdada onerdigim gibi %20den biraz fazla derin kirmizi, %5den biraz az normal kirmizi, %10royalblue, %5-10 430nm mor, 2-3 tane 700-730nm far red olursa olabilir sart degil, 3-4 adet yesil gorselik icin, geri kalani 6000-7000k soguk beyaz. [/QUOTE]
bunlar 1 w olduklarına ben 108 tane kullanmam lazım dimi dogru anladım :D
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Yazıyı okudum öncelikle teşekkür ediyorum ama 3-5 sayfa okuduktan sonra sürekli deneyimlerinizn arttıgını keşfettim şimdi muhtmeleen herkesin sizden istediği gibi bende tam bi adet istiycem sizden 120boy 60 en 50 yükseklik biakvaryum yaptırıcam co2 destekli bi akvaryum olucak su yüksekliği muhtemlen 45-47 cm ledlerinden akvaryumdan yüksekliği 5 cm filan olucak muhtemlen bu durumda nasıl bir yerleştirme yapmam ve kaç adet hangi tür ledi kullanmam gerekir ilginiz için şimdiden teşekkür ederim
Yazıyı okudum öncelikle teşekkür ediyorum ama 3-5 sayfa okuduktan sonra sürekli deneyimlerinizn arttıgını keşfettim şimdi muhtmeleen herkesin sizden istediği gibi bende tam bi adet istiycem sizden 120boy 60 en 50 yükseklik biakvaryum yaptırıcam co2 destekli bi akvaryum olucak su yüksekliği muhtemlen 45-47 cm ledlerinden akvaryumdan yüksekliği 5 cm filan olucak muhtemlen bu durumda nasıl bir yerleştirme yapmam ve kaç adet hangi tür ledi kullanmam gerekir ilginiz için şimdiden teşekkür ederim
Bitkili Akvaryum Tavsiyeleri
[QUOTE=Selanikli]
Selam...
1- Bitkili akvaryum 50cm'den yuksek olmazsa iyi olur. Guclu isik isteyen taban bitkilerini yetistirmek daha kolay olacaktir.
2- 5lt co2, en az bir yil gider. Tup+regulator+selonoid valf ihtiyaciniz var. Tup fiyati cok degisken, regulator 70tl selonoid 35tl.
3- Led baslangicta nispeten daha masrafli oluyor ancak uzun vadedeki tuketim bunu kompanse edebilir. Dogru yapilirsa Led aydinlatma gayet guzel olabilir. Aydinlatma tanka bagli olmak kaydiyla genel olarak baslangicta 4 saat, 3 hafta sonra kademeli arttirilarak max 10 saat olur. Aydinlatma ve diger konularda Tropica'nin programini tavsiye ederim.
4- Ideal taban, volkanik tabaka + bakteri kulturu + substrate + bitki kumundan olusur. Maddi imkana gore degisiklikler yapilabilir.
5- Ikisi de gerekmeyebilir. Ben isitici kullanmiyorum ancak hava motoru kullaniyorum. Bir coklari tam tersini yapar. Tankin ihtiyacina gore degisiklik gosterebilir. Ornegin balik varsa co2'den dolayi yasamalari cok zor olabiliyor. Benim tankim oldukca ufak, bu yuzden yeterli o2 donemedigini dusunuyorum. O yuzden de geceleri tanka hava veriyorum. Ayrica bitkiler de gece o2 ihtiyaci duyuyorlar.
6- Bitki tercihi dizayn ve zevke gore degisiklik gosterebilir. Ancak kolay bakilan bitkiler mevcut. Eger bu tur bitkiler sececekseniz de high-tech sisteme ihtiyaciniz yok.
7- Yosun-alg sorunu, normal kosullarda her hobicinin onundeki en buyuk zorluklardan bir tanesi. Temel sebebi yanlis isiklandirma ve yanlis gubrelemedir. Bazen yanlis taban kurulumu da yosuna yol acabilir. O yuzden herseyi bastan nizami yapmak cok onemli. Tankin gelisim asamasinda sabirsiz olmayin. Gerektigi kadar isigi ve gubreyi gerektigi zamanda ve miktarda verin. Daha once de bahsettigim Tropica programi yosun onleme ve mucadelede yardimci olabilir. Yine duzenli ve yeterli su degisimi de yosun onleme ve mucadelesinde etkili olacaktir.
8- Her cins balik bitkili tanka konulmaz. Bitkili tankiniza koyacaginiz baliklari ona uygun olarak secmelisiniz. Nispeten kucuk, sakin mizacli, dayanikli baliklar uygun olacaktir. En basitinden lepistes hem ucuz, hem yaygin bir turdur. Her turlu bitki akvaryumunda sorunsuzca bakilabilirler. Yine tetra turleri, gokkusagi, bir kisim canli doguran veya melek uygun olabilecek turlerdir.
9- O konuda kimse size yardim edemez. Bazi seylerin teknikleri illa ki ogrenilebilir. Ancak estetik duygusu ve yaraticilik kisinin kendi yetenekleridir. Gelistirilebilirler ancak yoktan var edilemezler... Siz yine de google ve youtube'a "planted tank", "aquascape" gibi kelimeler yazarak izleyebildiginiz kadar fotograf ve video izleyin. Cok guzel ornekler mevcut...
Umarim dilediginiz gibi bir kurulum yapar, saglikli ve guzel bir tanka sahip olursunuz...
Bu arada ben de yeni bir tank daha kuruyorum. Mazemelerin cogu geldi gibi, ebay'den aldiklarimi ve akvaryumu bekliyorum. Fikir vermesi acisindan odedigim fiyatlar su sekilde:
60x45x40 tank (90cm dolapli)____180tl
Filtre Tetra EX-600_________________100tl
Armatur (4x24w T5)_______________250tl
Flo (4x24w Giessemann)__________147tl
Regulator (Yildiz)___________________70tl
Selonoid valf________________________50tl
Lav Kirigi (10kg)_____________________25tl
Jbl Aquabasis (5kg)__________________60tl
Sera Siporax (1lt)____________________40tl
Seachem Gubreler (5 adet)________270tl
Elektronik Termostat _______________30tl
Chihiros Doctor (Twinstar)_________180tl
Kayalar(10kg)________________________20tl
Toplam 1212tl (bitki, bitki kumu, diffuzor ve balik haric)[/QUOTE]
değerli yorumun için çok teşekkür ederim yazıya döktüğün her bir kelime benim için önemli ve dikkate alınacak tekraradan teşekür ederim
[QUOTE=Selanikli]
Selam...
1- Bitkili akvaryum 50cm'den yuksek olmazsa iyi olur. Guclu isik isteyen taban bitkilerini yetistirmek daha kolay olacaktir.
2- 5lt co2, en az bir yil gider. Tup+regulator+selonoid valf ihtiyaciniz var. Tup fiyati cok degisken, regulator 70tl selonoid 35tl.
3- Led baslangicta nispeten daha masrafli oluyor ancak uzun vadedeki tuketim bunu kompanse edebilir. Dogru yapilirsa Led aydinlatma gayet guzel olabilir. Aydinlatma tanka bagli olmak kaydiyla genel olarak baslangicta 4 saat, 3 hafta sonra kademeli arttirilarak max 10 saat olur. Aydinlatma ve diger konularda Tropica'nin programini tavsiye ederim.
4- Ideal taban, volkanik tabaka + bakteri kulturu + substrate + bitki kumundan olusur. Maddi imkana gore degisiklikler yapilabilir.
5- Ikisi de gerekmeyebilir. Ben isitici kullanmiyorum ancak hava motoru kullaniyorum. Bir coklari tam tersini yapar. Tankin ihtiyacina gore degisiklik gosterebilir. Ornegin balik varsa co2'den dolayi yasamalari cok zor olabiliyor. Benim tankim oldukca ufak, bu yuzden yeterli o2 donemedigini dusunuyorum. O yuzden de geceleri tanka hava veriyorum. Ayrica bitkiler de gece o2 ihtiyaci duyuyorlar.
6- Bitki tercihi dizayn ve zevke gore degisiklik gosterebilir. Ancak kolay bakilan bitkiler mevcut. Eger bu tur bitkiler sececekseniz de high-tech sisteme ihtiyaciniz yok.
7- Yosun-alg sorunu, normal kosullarda her hobicinin onundeki en buyuk zorluklardan bir tanesi. Temel sebebi yanlis isiklandirma ve yanlis gubrelemedir. Bazen yanlis taban kurulumu da yosuna yol acabilir. O yuzden herseyi bastan nizami yapmak cok onemli. Tankin gelisim asamasinda sabirsiz olmayin. Gerektigi kadar isigi ve gubreyi gerektigi zamanda ve miktarda verin. Daha once de bahsettigim Tropica programi yosun onleme ve mucadelede yardimci olabilir. Yine duzenli ve yeterli su degisimi de yosun onleme ve mucadelesinde etkili olacaktir.
8- Her cins balik bitkili tanka konulmaz. Bitkili tankiniza koyacaginiz baliklari ona uygun olarak secmelisiniz. Nispeten kucuk, sakin mizacli, dayanikli baliklar uygun olacaktir. En basitinden lepistes hem ucuz, hem yaygin bir turdur. Her turlu bitki akvaryumunda sorunsuzca bakilabilirler. Yine tetra turleri, gokkusagi, bir kisim canli doguran veya melek uygun olabilecek turlerdir.
9- O konuda kimse size yardim edemez. Bazi seylerin teknikleri illa ki ogrenilebilir. Ancak estetik duygusu ve yaraticilik kisinin kendi yetenekleridir. Gelistirilebilirler ancak yoktan var edilemezler... Siz yine de google ve youtube'a "planted tank", "aquascape" gibi kelimeler yazarak izleyebildiginiz kadar fotograf ve video izleyin. Cok guzel ornekler mevcut...
Umarim dilediginiz gibi bir kurulum yapar, saglikli ve guzel bir tanka sahip olursunuz...
Bu arada ben de yeni bir tank daha kuruyorum. Mazemelerin cogu geldi gibi, ebay'den aldiklarimi ve akvaryumu bekliyorum. Fikir vermesi acisindan odedigim fiyatlar su sekilde:
60x45x40 tank (90cm dolapli)____180tl
Filtre Tetra EX-600_________________100tl
Armatur (4x24w T5)_______________250tl
Flo (4x24w Giessemann)__________147tl
Regulator (Yildiz)___________________70tl
Selonoid valf________________________50tl
Lav Kirigi (10kg)_____________________25tl
Jbl Aquabasis (5kg)__________________60tl
Sera Siporax (1lt)____________________40tl
Seachem Gubreler (5 adet)________270tl
Elektronik Termostat _______________30tl
Chihiros Doctor (Twinstar)_________180tl
Kayalar(10kg)________________________20tl
Toplam 1212tl (bitki, bitki kumu, diffuzor ve balik haric)[/QUOTE]
değerli yorumun için çok teşekkür ederim yazıya döktüğün her bir kelime benim için önemli ve dikkate alınacak tekraradan teşekür ederim
Bitkili Akvaryum Tavsiyeleri
[QUOTE=yas400]Sisteminizde hangi malzemeleri kullanacağınıza karar verirseniz maliyetleri hakkında da yardımcı olabiliriz. Led aydınlatma dışında sistem aynı 2008 ile led kullanacaksanız da 200-250tl aralığını buluyor aydınlatma.[/QUOTE]
ya işte soru şu led eski florasanlarını yerini tutuyomu şu anda yoksa sadece maliyet yüzüdenmi led kullanılıyor
[QUOTE=yas400]Sisteminizde hangi malzemeleri kullanacağınıza karar verirseniz maliyetleri hakkında da yardımcı olabiliriz. Led aydınlatma dışında sistem aynı 2008 ile led kullanacaksanız da 200-250tl aralığını buluyor aydınlatma.[/QUOTE]
ya işte soru şu led eski florasanlarını yerini tutuyomu şu anda yoksa sadece maliyet yüzüdenmi led kullanılıyor
Bitkili Akvaryum Tavsiyeleri
[QUOTE=yas400]Büyük ihtimalle bakmışsınızdır. Ama ben yine de http://www.akvaryum.com/Forum/bitki_akvaryumunda_basarihi-tech_k162934.asp konusuna bakmanızı öneririm. Sorularınızın çoğunun cevabı orada var.
Canlıpetshop konusunda bir uyarıda bulunmak isterim. Şikayet var başlığı neredeyse canlıpetshop ile dolu.[/QUOTE]
bakmıştım ve yeniden baktım evet ama 2008 başlığı oldugu için dediğim gibi yeni sistemler vs geliştirildi ve u işin olur maliyetlerini görmem lazım sadece kulaktan dolma bilgiler ile bi bütçe planlaması yapamıyorum ne yazık ki[EDIT]Archsaint,2015-08-09 05:26:39[/EDIT]
[QUOTE=yas400]Büyük ihtimalle bakmışsınızdır. Ama ben yine de http://www.akvaryum.com/Forum/bitki_akvaryumunda_basarihi-tech_k162934.asp konusuna bakmanızı öneririm. Sorularınızın çoğunun cevabı orada var.
Canlıpetshop konusunda bir uyarıda bulunmak isterim. Şikayet var başlığı neredeyse canlıpetshop ile dolu.[/QUOTE]
bakmıştım ve yeniden baktım evet ama 2008 başlığı oldugu için dediğim gibi yeni sistemler vs geliştirildi ve u işin olur maliyetlerini görmem lazım sadece kulaktan dolma bilgiler ile bi bütçe planlaması yapamıyorum ne yazık ki[EDIT]Archsaint,2015-08-09 05:26:39[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Tavsiyeleri
Evet biliyorum bunun gibi yüzlerce konu var forumda ama araştırdığım kadarıyla ya eski konular yada tam yeterli olmayan konular
öncelikle daha önce bitkisiz bi akvaryumum vardı. Yeni eve taşındım yeni bi akvaryum şart eskisini hediye ettim :D
şimdi öncelikle ölçülerim boy 120 en 60 yüksekliğe karar vermedim oda karar verilecekler arasında
ilk kez bi bitkili akvaryum deneyimim olacak hani daha öncekinde de vardı ama 10 sap bitki vardı ismini dahil hatırlamıyorum:D
sorulara geçelim o zaman
[B]1-[/B] akvaryumun yüksekliği ne olmalı bitkili akvaryum için belirli bir rahatlık ölçütü var mıdır bu konuda.
[B]2-[/B]tabii ki de hi-tech lo-tech sorusu tabii ki de hi-tech daha iyidir ama mesela http://www.canlipetshop.com/product_info.php?products_id=3596 böyle bi sistem bana ne kadar yarar ve ne kadar süre götürür 5 lt lik tüp yani 15 günde bir 5 lt tüp bitirceksem o zaman lo tech yaparım :D
[B]3-[/B]1-1.5 ayda 5 lt bitiriyor var saydığım zaman hi tech kurabilecek bütçeye sahibim o zaman hi tech olan bu akvaryumda ışıklandırma nasıl olmalı ( konuyu asıl açma sebeplerimden biride bu led kullanımı yaygınlaşmış böle bi akvaryumda led yararlımıdır yoksa old school florasan her zaman üstün müdür) ve kaç saat yanmalı
[B]4-[/B] yine hi tech üzerinden gidersek nasıl bi tabanım olması lazım taşlar kütükler vs de olucak ona göre en iyi nedir
[B]5-[/B] çok sıradan bir soru daha filitre ısıtıcı ve hava motoru ( hava motoru konusunda koymayın filan diyenleri gördüm o yüzden merak içindeyim)
[B]6-[/B]ilk 5 ini tamamladım e şimdide hazır sistemde beni çok ugraştırmayacak yani haftada 3 gün filan 1 saat ayırarak baka bilecegim bitkiler gelirse cok mutlu olurum
[B]7-[/B]bitkilerde tamam şimdi malum bu akvaryumun sorunları olucak alg tir sakal yosundur bunların akvaryumdan uzak durması ve hobi heyecanımı bozmaması için neler yapmalıyım kısacası bitkili akvaryum kuran siz üstatlar bu işe nasıl başlıyor ilk adımlar nasıl atılıyor
[B]8- [/B]daha önceki 10 saplık bitki geçmişimde bitkilerin iyi tutunaması yüzünden balıklarım onları sürekli cıkartıyordu bu yüzden hiç balık koymadan baştan bir süre bitkiler yetişmesi için bir zaman ayırcam bu zaman ne kadar olmalı ve bu zamanda nasıl davranmam lazım bitkilerime
[B]9-[/B] buraya kadar olan kısım işin teknik ve bilgi kısmıydı şimdi ise sıra kişisel bi soruya geldi sizce akvaryumumu nasıl dizayn etmeliyim bu konuda hali hazırda bi fikrim yok tek fikrim çok bol bitkili bi canlı doguran akvaryumum olucagı bu konuda yine sizin zevkinizden ilham alıcam
bu 9 sorumuda sıkılmadan üşenmeden cevaplayıp bilgisini ben ve diğer forumdaşlar ile paylaşan üstatlarıma öncelikle saygılarımı iletiyorum ellerinize sağlık yazdıgın her bir kelime benim için değerlidir.
bunun dışında lütfen cevaplarınızda ortalama fiyatları belli ederseniz sevinirim nede olsa sınırsız bir bütçeyle girmiyorum bu işe özellikle başlarken masrafım büyük olucak malum akvaryum vs alınacak :)
son olarakta beylikdüzü çevresinde akvaryumu ve mobilyasını yaptırabileceğim bitkileri ve balıkları temin edebileceğim neresi vardır bu civarda güvebilir bi yer bulmak istiyorum
tekraradan ilginiz için çok teşekkür ederim saygılarımla... [EDIT]Archsaint,2015-08-08 20:37:33[/EDIT]
Evet biliyorum bunun gibi yüzlerce konu var forumda ama araştırdığım kadarıyla ya eski konular yada tam yeterli olmayan konular
öncelikle daha önce bitkisiz bi akvaryumum vardı. Yeni eve taşındım yeni bi akvaryum şart eskisini hediye ettim :D
şimdi öncelikle ölçülerim boy 120 en 60 yüksekliğe karar vermedim oda karar verilecekler arasında
ilk kez bi bitkili akvaryum deneyimim olacak hani daha öncekinde de vardı ama 10 sap bitki vardı ismini dahil hatırlamıyorum:D
sorulara geçelim o zaman
[B]1-[/B] akvaryumun yüksekliği ne olmalı bitkili akvaryum için belirli bir rahatlık ölçütü var mıdır bu konuda.
[B]2-[/B]tabii ki de hi-tech lo-tech sorusu tabii ki de hi-tech daha iyidir ama mesela http://www.canlipetshop.com/product_info.php?products_id=3596 böyle bi sistem bana ne kadar yarar ve ne kadar süre götürür 5 lt lik tüp yani 15 günde bir 5 lt tüp bitirceksem o zaman lo tech yaparım :D
[B]3-[/B]1-1.5 ayda 5 lt bitiriyor var saydığım zaman hi tech kurabilecek bütçeye sahibim o zaman hi tech olan bu akvaryumda ışıklandırma nasıl olmalı ( konuyu asıl açma sebeplerimden biride bu led kullanımı yaygınlaşmış böle bi akvaryumda led yararlımıdır yoksa old school florasan her zaman üstün müdür) ve kaç saat yanmalı
[B]4-[/B] yine hi tech üzerinden gidersek nasıl bi tabanım olması lazım taşlar kütükler vs de olucak ona göre en iyi nedir
[B]5-[/B] çok sıradan bir soru daha filitre ısıtıcı ve hava motoru ( hava motoru konusunda koymayın filan diyenleri gördüm o yüzden merak içindeyim)
[B]6-[/B]ilk 5 ini tamamladım e şimdide hazır sistemde beni çok ugraştırmayacak yani haftada 3 gün filan 1 saat ayırarak baka bilecegim bitkiler gelirse cok mutlu olurum
[B]7-[/B]bitkilerde tamam şimdi malum bu akvaryumun sorunları olucak alg tir sakal yosundur bunların akvaryumdan uzak durması ve hobi heyecanımı bozmaması için neler yapmalıyım kısacası bitkili akvaryum kuran siz üstatlar bu işe nasıl başlıyor ilk adımlar nasıl atılıyor
[B]8- [/B]daha önceki 10 saplık bitki geçmişimde bitkilerin iyi tutunaması yüzünden balıklarım onları sürekli cıkartıyordu bu yüzden hiç balık koymadan baştan bir süre bitkiler yetişmesi için bir zaman ayırcam bu zaman ne kadar olmalı ve bu zamanda nasıl davranmam lazım bitkilerime
[B]9-[/B] buraya kadar olan kısım işin teknik ve bilgi kısmıydı şimdi ise sıra kişisel bi soruya geldi sizce akvaryumumu nasıl dizayn etmeliyim bu konuda hali hazırda bi fikrim yok tek fikrim çok bol bitkili bi canlı doguran akvaryumum olucagı bu konuda yine sizin zevkinizden ilham alıcam
bu 9 sorumuda sıkılmadan üşenmeden cevaplayıp bilgisini ben ve diğer forumdaşlar ile paylaşan üstatlarıma öncelikle saygılarımı iletiyorum ellerinize sağlık yazdıgın her bir kelime benim için değerlidir.
bunun dışında lütfen cevaplarınızda ortalama fiyatları belli ederseniz sevinirim nede olsa sınırsız bir bütçeyle girmiyorum bu işe özellikle başlarken masrafım büyük olucak malum akvaryum vs alınacak :)
son olarakta beylikdüzü çevresinde akvaryumu ve mobilyasını yaptırabileceğim bitkileri ve balıkları temin edebileceğim neresi vardır bu civarda güvebilir bi yer bulmak istiyorum
tekraradan ilginiz için çok teşekkür ederim saygılarımla... [EDIT]Archsaint,2015-08-08 20:37:33[/EDIT]
Balık tavsiyesi
2. tankı sumo için ayıra bilirim cünki yeni bi eve gecicem o zaman alıcam daha evi bilmiyorum yer olurmu olmazmı
2. tankı sumo için ayıra bilirim cünki yeni bi eve gecicem o zaman alıcam daha evi bilmiyorum yer olurmu olmazmı
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 34 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Kınayu,
aupqua,
0rnn,
MelihB,
Soner.x,
ilterisdoğukan,
osmandbnl,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
yeekim,
brk-krnc,
hakaya0107,
Rafayel,
Narval,
oguzozt,
kocoglu,
EKAR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
