ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
corax
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Ocak 2015 01:00
Son Ziyaret:
11 Nisan 2025 21:35
Toplam Mesaj:
21 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Özkan Taşkıran
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1980
Yaş:
45
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Özkan Taşkıran
SON 10 MESAJI
Bu Çizimdeki Canlı Gerçek Mi?
[QUOTE=pofdzm][IMG]https://www.resimag.com/p1/08fb885c262.jpeg[/IMG]
İnternette bu çizimle karşılaştım bu canlı gerçek mi? [/QUOTE]
Renk tutmasa da tıp ve yaşam şekli böyle olan garden eel diye bir canlı var..
Rengi böyle olan da varmış[:$]
[QUOTE=pofdzm][IMG]https://www.resimag.com/p1/08fb885c262.jpeg[/IMG]
İnternette bu çizimle karşılaştım bu canlı gerçek mi? [/QUOTE]
Renk tutmasa da tıp ve yaşam şekli böyle olan garden eel diye bir canlı var..
Rengi böyle olan da varmış[:$]
Discus Kararma
Uzun uzun yazmaya gerek görmeden uzun uzun okumanızı tavsiye ederim.
Uzun uzun yazmaya gerek görmeden uzun uzun okumanızı tavsiye ederim.
Küçük Kalan Discuslar
Ayrı tankta pipo filtre ve ısıtıcı yeterli olur ancak pipo filtrenin bir kaç gün ana tankta çalışması bakteri tutması için iyi olur.
Üreticiler boylara göre ayrım yaparak boyuttan kaynaklı küçüklerin gelişimini büyüklerin baskılaması sorununu çözüyorlar.
Ayrı tankta pipo filtre ve ısıtıcı yeterli olur ancak pipo filtrenin bir kaç gün ana tankta çalışması bakteri tutması için iyi olur.
Üreticiler boylara göre ayrım yaparak boyuttan kaynaklı küçüklerin gelişimini büyüklerin baskılaması sorununu çözüyorlar.
425 Lt Melek -discus Akvaryumum
Maşallah.. Renklerinin kararması stresten değil yavrular sırta çıkabilsin diye bu aşamada geceleri akvaryumda çok az bir ışık yakarak yavruların ebeveynleri bulmasını kolaylaştırmak gerek.
Bitkili ve karma tankta yavru alan okudum ama kayıp oranları çok yüksekti diye hatırlıyorum. Ama yavru alıp ureteyim derseniz bu batimdan sonra için ne yapmanız gerektiğine dair bir sürü konu mevcut.
Umarım gelişmeleri paylaşırsınız.[;)]
Maşallah.. Renklerinin kararması stresten değil yavrular sırta çıkabilsin diye bu aşamada geceleri akvaryumda çok az bir ışık yakarak yavruların ebeveynleri bulmasını kolaylaştırmak gerek.
Bitkili ve karma tankta yavru alan okudum ama kayıp oranları çok yüksekti diye hatırlıyorum. Ama yavru alıp ureteyim derseniz bu batimdan sonra için ne yapmanız gerektiğine dair bir sürü konu mevcut.
Umarım gelişmeleri paylaşırsınız.[;)]
Bitkili Discus (proje)
[VID]https://youtu.be/IdhsVNdCFgI[/VID]
[VID]https://youtu.be/IdhsVNdCFgI[/VID]
Bitkili Discus (proje)
20 gün önce yaptığım tasarım bambulari tanka yerleştirip alt arkası lav kırığı üstü dere kumu olacak şekilde kumu serdim..Tankı şebeke suyuyla doldurup su düzenleyici ve bakteri kültürü girerek döngüyü başlattım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202216491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202218261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202218531.jpg[/IMG]
Ertesi gün test canlısı olarak eş gibi duran iki melek balığı alarak tank döngüsüne katkı sağlamalarını amacladim.. Geçen cuma gecesi discuslar geldi.11 adet blueface sanmerah ve 2 adet blue diamond beklediğim boy ve formdan uzak olsalarda ilk bir kaç saat içinde uyum gösterip ucundan yem almaları mutlu etti. Alttaki foto yaklaşık eklemeden 2-3 saat sonrasına ait.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202216161.jpg[/IMG]
Kesmedi tabi 11 tane sterbai 10 tane de panda corrydas ekleyerek bitirmeyi düşünürken bizim prensesin hoşuna gideceğini düşünerek 5 adet transgenik tetra almış bulundum.
Tankta sayı 41 balık[:O]Fazla biliyorum ama bir kaç ay içinde seçme yapacağım için daha mantıklı geldi.
3 gündür sehirdisindayim umarım sıkıntılı bir durum yoktur.[:)]
Denizden tatlı suya geçtikten sonra
Cama kadar gelip beni izleyen discuslar ordan oraya koşuşturan corrydas lar tüm yorgunluğa bedeldi.
20 gün önce yaptığım tasarım bambulari tanka yerleştirip alt arkası lav kırığı üstü dere kumu olacak şekilde kumu serdim..Tankı şebeke suyuyla doldurup su düzenleyici ve bakteri kültürü girerek döngüyü başlattım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202216491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202218261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202218531.jpg[/IMG]
Ertesi gün test canlısı olarak eş gibi duran iki melek balığı alarak tank döngüsüne katkı sağlamalarını amacladim.. Geçen cuma gecesi discuslar geldi.11 adet blueface sanmerah ve 2 adet blue diamond beklediğim boy ve formdan uzak olsalarda ilk bir kaç saat içinde uyum gösterip ucundan yem almaları mutlu etti. Alttaki foto yaklaşık eklemeden 2-3 saat sonrasına ait.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/040320202216161.jpg[/IMG]
Kesmedi tabi 11 tane sterbai 10 tane de panda corrydas ekleyerek bitirmeyi düşünürken bizim prensesin hoşuna gideceğini düşünerek 5 adet transgenik tetra almış bulundum.
Tankta sayı 41 balık[:O]Fazla biliyorum ama bir kaç ay içinde seçme yapacağım için daha mantıklı geldi.
3 gündür sehirdisindayim umarım sıkıntılı bir durum yoktur.[:)]
Denizden tatlı suya geçtikten sonra
Cama kadar gelip beni izleyen discuslar ordan oraya koşuşturan corrydas lar tüm yorgunluğa bedeldi.
Bitkili Discus (proje)
Devamlı şehir dışında olmamdan kaynaklı pek fazla ilgilenemesemde bu pazar geçen hafta boşalttigim tankı temizlemekle ve tasarım materyallerini hazırlamakla geçti. Tanka bir hafta su basamayacagim çünkü fugapool la taban oluşturduğum bambular aksilik çıkarıp bende sabırsız davranınca ikinci kez evde harç karmak zorunda kaldım[:(]
Gece akvaryumun içine koyup orda iyice kurumasını beklemem gerek.
Sumpa lav kayası sünger ve eheim substrat ekledim işin aslı su doldurup bakteri oluşumuna start verme niyetindeyim ama bir yandan da beklemek daha cazip geliyor.
Tankın boş hali ve bambu ormanım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201840531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201841031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201841211.jpg[/IMG]
Devamlı şehir dışında olmamdan kaynaklı pek fazla ilgilenemesemde bu pazar geçen hafta boşalttigim tankı temizlemekle ve tasarım materyallerini hazırlamakla geçti. Tanka bir hafta su basamayacagim çünkü fugapool la taban oluşturduğum bambular aksilik çıkarıp bende sabırsız davranınca ikinci kez evde harç karmak zorunda kaldım[:(]
Gece akvaryumun içine koyup orda iyice kurumasını beklemem gerek.
Sumpa lav kayası sünger ve eheim substrat ekledim işin aslı su doldurup bakteri oluşumuna start verme niyetindeyim ama bir yandan da beklemek daha cazip geliyor.
Tankın boş hali ve bambu ormanım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201840531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201841031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/170642/160220201841211.jpg[/IMG]
Yeni Discus Akvaryum Kurulumum
Öncelikle detaylı olarak orneklendirmeniz için teşekkür ederim. Kafamda oluşan yeni sorulara geçmeden önce tankı planlarken dekorasyonu bile kumlu kumsuz formata kolayca geçirecek şekilde yapmıştım.Bakacagim bitki türlerinin aslında öyle sağlam bir toprak ihtiyaci bile yok. Ama dediğim gibi boşlukta yüzen saklanacak yeri olmayan hayvanların çokta mutlu olmayacağını düşünüyorum.
Misal su değişimi yapmadan yürüttüğünüz tanka formunu tamamlamış discus eklemeyi hiç düşündünüz mü?
Discus için söylenen iki şey var tedaviyle kolay kolay ölmez ve çok nazik balık. Düşünüyorum tedaviye yanıt veren balıgin bünyesi kuvvetlidir bence ,peki neden hasta oldu? Bunun cevabı bence devamlı su değişimi ve yüksek ısı.
Sanırım bu haftaki çalışma konumu buldum[:)] Doğada yaşayan balikla akvaryumdaki balığın büyüme hızları farklı mı aynı mı? Belki söylenen yüksek ısı ve bol proteinli beslenme balığı daha hızlı büyütüp beslenemeyeni kas iskelet oranını bozarak şekilsiz bir hale gelmesine neden oluyordur. Bildiğiniz 25-26 derecelerde kuru yem beslemesi yapıp yavaş ama formu yerinde balık yetiştiren var mı?
Tuzludan tatlı suya dönerken discusu seçme nedenim büyük balik olmasi ve yavrularına bakış şekliydi.Sirt aşamasını görsem yeter bana şuanda.
Sanırım deneyerek görmek daha eğitici olacaktır.
Öncelikle detaylı olarak orneklendirmeniz için teşekkür ederim. Kafamda oluşan yeni sorulara geçmeden önce tankı planlarken dekorasyonu bile kumlu kumsuz formata kolayca geçirecek şekilde yapmıştım.Bakacagim bitki türlerinin aslında öyle sağlam bir toprak ihtiyaci bile yok. Ama dediğim gibi boşlukta yüzen saklanacak yeri olmayan hayvanların çokta mutlu olmayacağını düşünüyorum.
Misal su değişimi yapmadan yürüttüğünüz tanka formunu tamamlamış discus eklemeyi hiç düşündünüz mü?
Discus için söylenen iki şey var tedaviyle kolay kolay ölmez ve çok nazik balık. Düşünüyorum tedaviye yanıt veren balıgin bünyesi kuvvetlidir bence ,peki neden hasta oldu? Bunun cevabı bence devamlı su değişimi ve yüksek ısı.
Sanırım bu haftaki çalışma konumu buldum[:)] Doğada yaşayan balikla akvaryumdaki balığın büyüme hızları farklı mı aynı mı? Belki söylenen yüksek ısı ve bol proteinli beslenme balığı daha hızlı büyütüp beslenemeyeni kas iskelet oranını bozarak şekilsiz bir hale gelmesine neden oluyordur. Bildiğiniz 25-26 derecelerde kuru yem beslemesi yapıp yavaş ama formu yerinde balık yetiştiren var mı?
Tuzludan tatlı suya dönerken discusu seçme nedenim büyük balik olmasi ve yavrularına bakış şekliydi.Sirt aşamasını görsem yeter bana şuanda.
Sanırım deneyerek görmek daha eğitici olacaktır.
Yeni Discus Akvaryum Kurulumum
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Eski bir discus besleyicisi ve seveni olarak, şu sanayi tipi ve benzeri eleştirilerden çok rahatsız oluyordum, oluyorum, bilmenizi isterim. Balığa günde minimum 2 saat zaman ayırayım ki bu hammallık derecesinde olsun, elimle besleyeyim, en ufak bir iştahsızlıkta müdahale edeyim, bin türlü derdine bakayım vs.
Bu eleştiriler insaf sınırlarını biraz aşıyor, bu kadar emek veren insanları da rahatsız ediyor kusura bakmayın. Ben de çok isterim şöyle bitkili, kumlu miss gibi sorunsuz discus akvaryumunu :) Olmuyor ama ne yapalım şimdi.
Bu eleştirileri getirenlerden de şu ana kadar hiç sağlıklı discus bakabilenini görmedim. Hep görünüp kayboldular sonra. Tamam belki cama cam gerçekten ilk bakışta çok itici, çirkin vs geliyor ama bu discus balığı akvaryumlara uygun bir balık değil zaten, sadece ekstrem çabalarla sağlıklı bakılabilecek bir balık, insanlar bunu zamanla ve acı da olsa öğrenmek durumunda kalıyor. Sonra savunduğunu düşündüğü, ben bunlara hak ettikleri gibi bakarım vs dediği canlılar tek tek sağlıksızlaşarak ölüyor...
Şimdi siz bu iki ayıyı alıp hangi kumda, hangi düşük su değişimiyle sağlıklı yaşatabilirsiniz ki
[IMG]http://www.hedefinternet.com/akv/saglikli-discus-1.jpg[/IMG]
Kendi bi kilo civarı, günlük 6-8 öğün yem yiyor. Nasıl haftalık %20 yetecek?
Yine doğada, bu tanka da konulması düşünülen neon tetraları avlıyor. Öyle zannedildiği gibi yavaş bir balık değildir, 50-60 neon atsanız haftasına bir tane bulamazsınız. Bu iştahla kumlu, dekorlu, az su değiştirilen akvaryumda nasıl baş edeceksiniz?
Markalı yemlerin içeriklerine baktınız mı peki? Tetra discus kaz ciğeri mesela, çoğu yeme balık unu, yağı, sakatatı basıp fahiş fiyatlara satıyorlar. O beğenilmeyen yemlerin sırf maliyetleri hazır yemlere yaklaşıyor bazen, bunu da bilin isterim... Öyle alelade yemler değil aslında, dana yüreği diyip geçmemek lazım, dünya genelinde tüm profesyonel besleyiciler bu ve benzer karışımları kullanıyorlar. 15 yıl önce de böyle idi şimdi de böyle. Bir sebebi var demek ki.
Neyse şahsen bazı yazılanlardan rahatsız oldum ve en azından discusa gönül "emek" vermiş kişileri üzdüğünü belirtmeden geçmek istemedim.
Şu konuyu da okumanızı isterim =
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/discus_buyutme_tankinda_kumsuz_bitki_kullanimi_k879755_sn2.asp?PID=5193798[/URL] Hiç değilse İlyas ve Refet Bey'lerin mesajlarını.
..[/QUOTE]
Linklediginiz bölümü ve bir çok bölümüde okudum bunu bilmenizi isterim. Hayatımda doğru düzgün discusta görmedim bilmem inanır mısınız? Yani 3 kere falandır. O yüzden sizin deneyimlerinize yada yorumlarınıza saygı duyarım. Ama bu dediklerinizi harfi harfine kabul etmek demek değil benim için.
Mesele discus denince akla gelen ilk insanların hep üretici olmasi ve onların discus beslemesi ile ilgili doktrinlerinden başlıyor. Hiç denk gelmedim ama bana 2-3 senedir aynı discuslara sadece tek camacam akvaryumda zevk için bakan birisi var mı? O zaman discusa neden baktığımız sorusu olaya bakışımızı şekillendiriyor.
Ben 2 saatlik zaman diliminin çoğunu balıklarıma gözlerimle bakmak için ayırmak istiyorum siz zamanın çoğunluğunu su değiştirerek harcamak istiyorsunuz.
Dana yüreğine karşıyım gibi bir durum oluştu sanırım.Oysaki kendim bile insanların tarifini okurken belki sunuda ekleyerek farklı bir eksikliği giderebilirim diye kafa yordum. İnsanların tavuk ciftliklerindeki gibi hormonlu balık yetistirmesine sanayi tipi yetiştirme diyorum.
Bakteri kültürü oturmuş bir akvaryumda öyle her dakika su değiştirmeye gerek olmadığını da deneyimlerimle biliyorum. Mesele kurduğunuz yapay dünyanın kendi kendini idame ettirebilir olması. Bilmem hiç denk geldiniz mi hiç bir filtre elemanı ve su degisimi olmadan yürüyen reef akvaryumları varken ph,kh otomatik takip eden bilmem kaç bin USD lik filtre cihazıyla başaramayan da var. Dengeli bir habitat kurabilirsek su değişiminin,kum olup olmamasının bir önemi kalmayacaktır.
Camacam akvaryum bana göre değil bitkili de olmadı mı? Varsın olmasın der başka türe yonelirim.Umarım derdimin sizleri yermek olmadığını anlamışsınızdır.Hobiden fobi sahibi olmak istemiyorum sadece.
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Eski bir discus besleyicisi ve seveni olarak, şu sanayi tipi ve benzeri eleştirilerden çok rahatsız oluyordum, oluyorum, bilmenizi isterim. Balığa günde minimum 2 saat zaman ayırayım ki bu hammallık derecesinde olsun, elimle besleyeyim, en ufak bir iştahsızlıkta müdahale edeyim, bin türlü derdine bakayım vs.
Bu eleştiriler insaf sınırlarını biraz aşıyor, bu kadar emek veren insanları da rahatsız ediyor kusura bakmayın. Ben de çok isterim şöyle bitkili, kumlu miss gibi sorunsuz discus akvaryumunu :) Olmuyor ama ne yapalım şimdi.
Bu eleştirileri getirenlerden de şu ana kadar hiç sağlıklı discus bakabilenini görmedim. Hep görünüp kayboldular sonra. Tamam belki cama cam gerçekten ilk bakışta çok itici, çirkin vs geliyor ama bu discus balığı akvaryumlara uygun bir balık değil zaten, sadece ekstrem çabalarla sağlıklı bakılabilecek bir balık, insanlar bunu zamanla ve acı da olsa öğrenmek durumunda kalıyor. Sonra savunduğunu düşündüğü, ben bunlara hak ettikleri gibi bakarım vs dediği canlılar tek tek sağlıksızlaşarak ölüyor...
Şimdi siz bu iki ayıyı alıp hangi kumda, hangi düşük su değişimiyle sağlıklı yaşatabilirsiniz ki
[IMG]http://www.hedefinternet.com/akv/saglikli-discus-1.jpg[/IMG]
Kendi bi kilo civarı, günlük 6-8 öğün yem yiyor. Nasıl haftalık %20 yetecek?
Yine doğada, bu tanka da konulması düşünülen neon tetraları avlıyor. Öyle zannedildiği gibi yavaş bir balık değildir, 50-60 neon atsanız haftasına bir tane bulamazsınız. Bu iştahla kumlu, dekorlu, az su değiştirilen akvaryumda nasıl baş edeceksiniz?
Markalı yemlerin içeriklerine baktınız mı peki? Tetra discus kaz ciğeri mesela, çoğu yeme balık unu, yağı, sakatatı basıp fahiş fiyatlara satıyorlar. O beğenilmeyen yemlerin sırf maliyetleri hazır yemlere yaklaşıyor bazen, bunu da bilin isterim... Öyle alelade yemler değil aslında, dana yüreği diyip geçmemek lazım, dünya genelinde tüm profesyonel besleyiciler bu ve benzer karışımları kullanıyorlar. 15 yıl önce de böyle idi şimdi de böyle. Bir sebebi var demek ki.
Neyse şahsen bazı yazılanlardan rahatsız oldum ve en azından discusa gönül "emek" vermiş kişileri üzdüğünü belirtmeden geçmek istemedim.
Şu konuyu da okumanızı isterim =
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/discus_buyutme_tankinda_kumsuz_bitki_kullanimi_k879755_sn2.asp?PID=5193798[/URL] Hiç değilse İlyas ve Refet Bey'lerin mesajlarını.
..[/QUOTE]
Linklediginiz bölümü ve bir çok bölümüde okudum bunu bilmenizi isterim. Hayatımda doğru düzgün discusta görmedim bilmem inanır mısınız? Yani 3 kere falandır. O yüzden sizin deneyimlerinize yada yorumlarınıza saygı duyarım. Ama bu dediklerinizi harfi harfine kabul etmek demek değil benim için.
Mesele discus denince akla gelen ilk insanların hep üretici olmasi ve onların discus beslemesi ile ilgili doktrinlerinden başlıyor. Hiç denk gelmedim ama bana 2-3 senedir aynı discuslara sadece tek camacam akvaryumda zevk için bakan birisi var mı? O zaman discusa neden baktığımız sorusu olaya bakışımızı şekillendiriyor.
Ben 2 saatlik zaman diliminin çoğunu balıklarıma gözlerimle bakmak için ayırmak istiyorum siz zamanın çoğunluğunu su değiştirerek harcamak istiyorsunuz.
Dana yüreğine karşıyım gibi bir durum oluştu sanırım.Oysaki kendim bile insanların tarifini okurken belki sunuda ekleyerek farklı bir eksikliği giderebilirim diye kafa yordum. İnsanların tavuk ciftliklerindeki gibi hormonlu balık yetistirmesine sanayi tipi yetiştirme diyorum.
Bakteri kültürü oturmuş bir akvaryumda öyle her dakika su değiştirmeye gerek olmadığını da deneyimlerimle biliyorum. Mesele kurduğunuz yapay dünyanın kendi kendini idame ettirebilir olması. Bilmem hiç denk geldiniz mi hiç bir filtre elemanı ve su degisimi olmadan yürüyen reef akvaryumları varken ph,kh otomatik takip eden bilmem kaç bin USD lik filtre cihazıyla başaramayan da var. Dengeli bir habitat kurabilirsek su değişiminin,kum olup olmamasının bir önemi kalmayacaktır.
Camacam akvaryum bana göre değil bitkili de olmadı mı? Varsın olmasın der başka türe yonelirim.Umarım derdimin sizleri yermek olmadığını anlamışsınızdır.Hobiden fobi sahibi olmak istemiyorum sadece.
Yeni Discus Akvaryum Kurulumum
[QUOTE=capo di capi]Ben size bilgilenme amaçlı soru sordum ve gerçekten sanayi tipi beslenmeyi ilk defa duydum. Herkes herşeyi bilemiyor malumunuz. Bildiğimi de güzelce sıraladım. Bu kinayeli kinayeli laf sokar gibi açıklamanız ne anlama geliyor ? Birincisi yaptığınız çok ayıp. İkincisi de mEvzumuz niyet okumaysa şuraya yazdığınız tutarsızlıkları ele alarak bir kinaye yazarım, harf basamazsınız. Benle konuşurken doğru konuşun. Karşınızda, deposunda yunus besleyen demir döküm kalfası yok ![/QUOTE]
Karsimdaki kişinin deposunda mı ofisinde mi ne besledigiyle hiç ilgilenmedim.Yaptigi isi de hiç düşünmedim. Kaldı ki demir döküm kalfası olması sizin için bir kriter olabilir ama ben şekilci değilim.Dunyaya bakışımız burda farklılasiyor.
Son tahlilde tehditvari konuşmanız bir yana ben kinayeli konuşmadığımi düşünüyorum.Belki önyargılı davranmış olabilirim bunun için kusura bakmayın.
Yazdıklarımin çoğunu kanun gibi değil konu sahibine kendi plandiklarimi ve düşündüklerimi paylaşarak yazdım ve hepsinin sonunda düşünüyorum sanırım olmalı gibi bizzat kendi görüşüm olduğunu belirterek yazıyorum.
Tutarsızlıklarim size göre var bana göre yoktur.Bilimsel hatalarınızı da ben yazmadım sizin tavriniz gibi varyete ırk diyerek başlamadım misal. Alt tür tür cins nedir nasil sınıflandırılır biliyorum.
Neyse uzatmanın yersiz olduğunu düşünüyorum.
[QUOTE=Talhaozogul]
corona virüs ü yani 'virüsler' çinden buraya kargo ile gelemez merak etmeyin gelmesi için canlı hücre olması gerekiyor yani canlı sipariş etmediyseniz herhangi bir sıkıntı çıkmayacaktır. canlı hücre bulamayan virüsler ortalama 2 saat sonra ölürler. o kargo zaten türkiyeye geldimi 1 hafta sonra elinize ulaşıcak ama tercih sizin[/QUOTE]
Mesele benim korkmam degil hocam mesele ülkeye giriş ve çıkışları sıkıntı.
[QUOTE=capo di capi]Ben size bilgilenme amaçlı soru sordum ve gerçekten sanayi tipi beslenmeyi ilk defa duydum. Herkes herşeyi bilemiyor malumunuz. Bildiğimi de güzelce sıraladım. Bu kinayeli kinayeli laf sokar gibi açıklamanız ne anlama geliyor ? Birincisi yaptığınız çok ayıp. İkincisi de mEvzumuz niyet okumaysa şuraya yazdığınız tutarsızlıkları ele alarak bir kinaye yazarım, harf basamazsınız. Benle konuşurken doğru konuşun. Karşınızda, deposunda yunus besleyen demir döküm kalfası yok ![/QUOTE]
Karsimdaki kişinin deposunda mı ofisinde mi ne besledigiyle hiç ilgilenmedim.Yaptigi isi de hiç düşünmedim. Kaldı ki demir döküm kalfası olması sizin için bir kriter olabilir ama ben şekilci değilim.Dunyaya bakışımız burda farklılasiyor.
Son tahlilde tehditvari konuşmanız bir yana ben kinayeli konuşmadığımi düşünüyorum.Belki önyargılı davranmış olabilirim bunun için kusura bakmayın.
Yazdıklarımin çoğunu kanun gibi değil konu sahibine kendi plandiklarimi ve düşündüklerimi paylaşarak yazdım ve hepsinin sonunda düşünüyorum sanırım olmalı gibi bizzat kendi görüşüm olduğunu belirterek yazıyorum.
Tutarsızlıklarim size göre var bana göre yoktur.Bilimsel hatalarınızı da ben yazmadım sizin tavriniz gibi varyete ırk diyerek başlamadım misal. Alt tür tür cins nedir nasil sınıflandırılır biliyorum.
Neyse uzatmanın yersiz olduğunu düşünüyorum.
[QUOTE=Talhaozogul]
corona virüs ü yani 'virüsler' çinden buraya kargo ile gelemez merak etmeyin gelmesi için canlı hücre olması gerekiyor yani canlı sipariş etmediyseniz herhangi bir sıkıntı çıkmayacaktır. canlı hücre bulamayan virüsler ortalama 2 saat sonra ölürler. o kargo zaten türkiyeye geldimi 1 hafta sonra elinize ulaşıcak ama tercih sizin[/QUOTE]
Mesele benim korkmam degil hocam mesele ülkeye giriş ve çıkışları sıkıntı.
SON MESAJLAR
- Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
portre,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
Hoppala,
Kuduoglu,
EKAR,
oktay42,
osmandbnl,
Formicasmind,
huseyincan,
joko29,
HaydarGul,
JujuSeri,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
kocoglu,
AquaShirmp,
Malawi34,
yeekim,
0rnn,
888starz_tjml,
seljoy,
lonelywarrior40,
ezzalisi,
oguzozt,
syerli,
orhanacikgoz,
BurakSemihAslan,
oguzkanmaz,
ternapi,
hakanb.,
Salihsapkaa,
888starz_ixSa,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
