ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Handeli
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Kasım 2024 23:24
Son Ziyaret:
03 Aralık 2024 07:58
Toplam Mesaj:
7 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hande Solmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Sakarya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hnd
SON 6 MESAJI
Lepisteslerim Ölüyor :(
[QUOTE=Cem Altay]Bu tank 120 litre mi?
Ölçüleri nedir?[/QUOTE]
62x37,5x53 ölçüleri
[QUOTE=Cem Altay]Bu tank 120 litre mi?
Ölçüleri nedir?[/QUOTE]
62x37,5x53 ölçüleri
Lepisteslerim Ölüyor :(
[QUOTE=MasterChief]Sık ve bol su değişimleri ile suyu normale döndürebilirsiniz. Plastik bitkiler denildiği gibi zehirli boya salınımı yapabilir, tedbiren onları da çıkarın derim. Daha fazla canlı bitki temin edip akvaryuma eklemenizde fayda var. İnternetten de satın alabilirsiniz. Aydınlatmanız filtre nedeniyle yeterli olmayabilir, o nedenle kolay bitkiler alın. Lepistes otu gibi. Ürün kullanmayan biri olarak bu aşamada size de hiçbir ürün kullanmamayı öneririm. Sera nitrivec gibi bakteri kültürü kullanmanızda sakınca yok, faydası olur. Sizdeki bacteria feeder ürününü Sera nitrivec ile birlikte kullanabilirsiniz.
Filtreniz sadece elyaf ile suyu temizliyor. Elyaf çabuk kirlenir, sık yıkamanız gerek, en geç haftalık yıkayıp tekrar kullanabilirsiniz. Faydalı bakteri kolonisi oluşturmak için elyaf yetersizdir. Filtreniz su içerisinde kalan bir yerde biyolojik sünger veya filtre malzemesi kullanmıyorsa uzun vadede azot döngüsü tam olamayacaktır.[/QUOTE]
Evet benim de tedirgin olduğum bu filtre. Evet su hep temiz görünüyor ama bakteriyel üreme için ne kullanmalıyım? Ek pipo filtre mi eklemek mantıklı olur?
[QUOTE=MasterChief]Sık ve bol su değişimleri ile suyu normale döndürebilirsiniz. Plastik bitkiler denildiği gibi zehirli boya salınımı yapabilir, tedbiren onları da çıkarın derim. Daha fazla canlı bitki temin edip akvaryuma eklemenizde fayda var. İnternetten de satın alabilirsiniz. Aydınlatmanız filtre nedeniyle yeterli olmayabilir, o nedenle kolay bitkiler alın. Lepistes otu gibi. Ürün kullanmayan biri olarak bu aşamada size de hiçbir ürün kullanmamayı öneririm. Sera nitrivec gibi bakteri kültürü kullanmanızda sakınca yok, faydası olur. Sizdeki bacteria feeder ürününü Sera nitrivec ile birlikte kullanabilirsiniz.
Filtreniz sadece elyaf ile suyu temizliyor. Elyaf çabuk kirlenir, sık yıkamanız gerek, en geç haftalık yıkayıp tekrar kullanabilirsiniz. Faydalı bakteri kolonisi oluşturmak için elyaf yetersizdir. Filtreniz su içerisinde kalan bir yerde biyolojik sünger veya filtre malzemesi kullanmıyorsa uzun vadede azot döngüsü tam olamayacaktır.[/QUOTE]
Evet benim de tedirgin olduğum bu filtre. Evet su hep temiz görünüyor ama bakteriyel üreme için ne kullanmalıyım? Ek pipo filtre mi eklemek mantıklı olur?
Lepisteslerim Ölüyor :(
[QUOTE=Babakızakvarist]Geçmiş olsun yapay bitki varmı bitkilerin arasında[/QUOTE]
Evet var ilk başta aldığım sağdaki ve soldakiler yapay
[QUOTE=Babakızakvarist]Geçmiş olsun yapay bitki varmı bitkilerin arasında[/QUOTE]
Evet var ilk başta aldığım sağdaki ve soldakiler yapay
Lepisteslerim Ölüyor :(
[QUOTE=MasterChief]Filtrenizin oksijen takviyesine daha fazla katkı yapmasını istiyorsanız, mümkünse su yüzeyine yakın konumlandırın ve su çıkışı ile yüzeyde olabildiğince çok dalgalanma yapsın. Şelale filtrenin altındaki siyah motoru iç filtreye benzettim önce. Sonradan dış filtrenin motoru olarak algıladım. Filtrenin ayrıca akvaryum içerisinde iç filtre gibi su çıkışının olması. oraya hava hortumu bağlanabilmesi ve içerisinde filtre malzemesi olması iyiymiş. Filtrenizin üst kısmının görseli yok fotoğraflarda, nasıl bir filtre olduğunu merak ettim, marka ve modeli nedir acaba?[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242311581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312071.jpg[/IMG]
Oblong marka akvaryumun içinden çıktı bu. Markası yazıyor ama işini iyi mi yapıyor kötü mü bilemiyorum. Genel anlamda su berrak oluyor
Spoteks al dedi balıklarla ilgilenen bir arkadaş, akvaryumu aldığım petshoptaki de nitrazon kullan dedi. Sizce sadece su temizliği ile atlatabilir miyim yoksa bir ilaç eklemeli miyim?
[QUOTE=MasterChief]Filtrenizin oksijen takviyesine daha fazla katkı yapmasını istiyorsanız, mümkünse su yüzeyine yakın konumlandırın ve su çıkışı ile yüzeyde olabildiğince çok dalgalanma yapsın. Şelale filtrenin altındaki siyah motoru iç filtreye benzettim önce. Sonradan dış filtrenin motoru olarak algıladım. Filtrenin ayrıca akvaryum içerisinde iç filtre gibi su çıkışının olması. oraya hava hortumu bağlanabilmesi ve içerisinde filtre malzemesi olması iyiymiş. Filtrenizin üst kısmının görseli yok fotoğraflarda, nasıl bir filtre olduğunu merak ettim, marka ve modeli nedir acaba?[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242311581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120242312071.jpg[/IMG]
Oblong marka akvaryumun içinden çıktı bu. Markası yazıyor ama işini iyi mi yapıyor kötü mü bilemiyorum. Genel anlamda su berrak oluyor
Spoteks al dedi balıklarla ilgilenen bir arkadaş, akvaryumu aldığım petshoptaki de nitrazon kullan dedi. Sizce sadece su temizliği ile atlatabilir miyim yoksa bir ilaç eklemeli miyim?
Lepisteslerim Ölüyor :(
Şelale filtrede kahverengi top top bişeyler ve üzerinde de elyaf filtre var. Onu başlarda çeşme suyuyla bile temizledim sonra öğrendim ki kültür ondaymış :) o süreçte bir ölüm olmadı. Son 1 aydır da sadece kabasını alıyorum çeşme suyu ile temas etmiyor. Su değişimimi dinlenmiş içme suyuyla 30 litre kadar yaptım. Kum kalkmadı gibi bişey çok az kum da çekildi tabi hiç olmadı diyemem. Ölümler başladı diye dün(ilkinden 1 hafta sonra) tekrar dip temizliği yaptım ve çeşme suyundan alınmış, 1 gün ağzı açık dinlenmiş ve conditionerdan uygun dozajda eklenmiş su ekledim. Isıyı da ana tanka yaklaştırmak için çok çok az kaynar su ekledim akvaryuma koymadan önce. Kalanlar biraz daha canlı gibi. Amonyak ya da nitrit ile ilgili bir problem olmuş olabilir ama kuyruklarında da erime oldu mikrobiyal de olabilir. Şelale filtre 120 lt akvaryuma uygun mu bilemedim. Forumda hep dış filtreden bahsedilmiş. Resmini de ekliyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026271.jpg[/IMG]
Şelale filtrede kahverengi top top bişeyler ve üzerinde de elyaf filtre var. Onu başlarda çeşme suyuyla bile temizledim sonra öğrendim ki kültür ondaymış :) o süreçte bir ölüm olmadı. Son 1 aydır da sadece kabasını alıyorum çeşme suyu ile temas etmiyor. Su değişimimi dinlenmiş içme suyuyla 30 litre kadar yaptım. Kum kalkmadı gibi bişey çok az kum da çekildi tabi hiç olmadı diyemem. Ölümler başladı diye dün(ilkinden 1 hafta sonra) tekrar dip temizliği yaptım ve çeşme suyundan alınmış, 1 gün ağzı açık dinlenmiş ve conditionerdan uygun dozajda eklenmiş su ekledim. Isıyı da ana tanka yaklaştırmak için çok çok az kaynar su ekledim akvaryuma koymadan önce. Kalanlar biraz daha canlı gibi. Amonyak ya da nitrit ile ilgili bir problem olmuş olabilir ama kuyruklarında da erime oldu mikrobiyal de olabilir. Şelale filtre 120 lt akvaryuma uygun mu bilemedim. Forumda hep dış filtreden bahsedilmiş. Resmini de ekliyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252302/081120241026271.jpg[/IMG]
Lepisteslerim Ölüyor :(
Herkese merhaba. Ben yaklaşık 2 aydır akvaryumlarla ilgileniyorum . Oblong marka 120 lt bir akvaryumum var. İçinde de kendi içinde gelen bir şelale filtrem ve ısıtıcım. Bitkili bir akvaryum. Filtreler vs konusunda gerçekten hiçbir bilgim yok ve ne yapmam gerektiğini şaşırmış durumdayım. Aldığım yer su değişimini çok sık yapmama gerek olmadığını su bulandığı zaman yapmamı söylemişti ve o yüzden 1,5 ay sonra ilk temizliğimi yaptım. Ama yapmasaydım keşke.. aldığımdan beri birkaç günde bir bacteria feeder koyuyorum biraz ve su ekledikçe uygun miktarda conditioner.
Akvaryumda başta 24 yetişkin lepistes, 4 çöpçü 2 vatoz vardı. İlk dip temizliğimden sonra birden ölümler başiadı. Şu an 13 yetişkin sayamadığım kadar yavru lepistes var. Önce davranışları donuklaştı yukarıda durmaya başladılar öyle birkaçı öldü. Şu an da kuyrukları eriyor ve ölüyorlar. Halen donuk olanlar var. Bugün tekrar dip temizliği yaptım dinlenmiş su ile %20. İlk ölümler nitrit ya da nitrat ya da amonyaktan mıydı, bakteriyel bir durum mu oldu bu ayrımı nasıl yapabilirim? Hangi filtreyi kullanmalıyım? Çok kafam karıştı.
Ben ne yapmalıyım bilmiyorum. Forumda çok konu okudum kafam iyice gitti [:O] Destek olabilirseniz sevinirim.
Herkese merhaba. Ben yaklaşık 2 aydır akvaryumlarla ilgileniyorum . Oblong marka 120 lt bir akvaryumum var. İçinde de kendi içinde gelen bir şelale filtrem ve ısıtıcım. Bitkili bir akvaryum. Filtreler vs konusunda gerçekten hiçbir bilgim yok ve ne yapmam gerektiğini şaşırmış durumdayım. Aldığım yer su değişimini çok sık yapmama gerek olmadığını su bulandığı zaman yapmamı söylemişti ve o yüzden 1,5 ay sonra ilk temizliğimi yaptım. Ama yapmasaydım keşke.. aldığımdan beri birkaç günde bir bacteria feeder koyuyorum biraz ve su ekledikçe uygun miktarda conditioner.
Akvaryumda başta 24 yetişkin lepistes, 4 çöpçü 2 vatoz vardı. İlk dip temizliğimden sonra birden ölümler başiadı. Şu an 13 yetişkin sayamadığım kadar yavru lepistes var. Önce davranışları donuklaştı yukarıda durmaya başladılar öyle birkaçı öldü. Şu an da kuyrukları eriyor ve ölüyorlar. Halen donuk olanlar var. Bugün tekrar dip temizliği yaptım dinlenmiş su ile %20. İlk ölümler nitrit ya da nitrat ya da amonyaktan mıydı, bakteriyel bir durum mu oldu bu ayrımı nasıl yapabilirim? Hangi filtreyi kullanmalıyım? Çok kafam karıştı.
Ben ne yapmalıyım bilmiyorum. Forumda çok konu okudum kafam iyice gitti [:O] Destek olabilirseniz sevinirim.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
