ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
a.kilic
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mayıs 2009 17:08
Son Ziyaret:
10 Ekim 2010 20:07
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ayhan KILIÇ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Grafik Tasarım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
85*40*50 = 170 L.
2 Corydoras melanotaenia + 4 Melek + 1 Vatoz Çöpçü + 1 Japon (yerli) + 1 Pangasus
SON 7 MESAJI
Meleklerde Renk Kaybolması
Melek balıklarının üst kısımlarında turunculaşma (senin sarılaşma dediğin bu olabilir) normal birşeydir ve hemen hemen her sağlıklı melek balığının üst tarafı turunculaşır. Onlar benimkilerde de var ama bu bahsettiğim olay çok daha farklı birşey... Siyah çizgiler bi geliyor bi gidiyor... :)
Melek balıklarının üst kısımlarında turunculaşma (senin sarılaşma dediğin bu olabilir) normal birşeydir ve hemen hemen her sağlıklı melek balığının üst tarafı turunculaşır. Onlar benimkilerde de var ama bu bahsettiğim olay çok daha farklı birşey... Siyah çizgiler bi geliyor bi gidiyor... :)
Meleklerde Renk Kaybolması
Arkadaşlar yaklaşık bir aydır meleklerimden birinde bir tuhaflık var. Hafif siyah çizgileri olan gümüş renkli meleğimin bir bakıyorum üzerindeki tüm siyah lekeler kaybolmuş ama çizgilerin olduğu yerin izi var; sonra bir süre (bazen birkaç saat, bazen birkaç dakika) geçtikten sonra tekrar bakıyorum o siyah yerler geri gelmiş... Meleğim sanki benimle dalga geçiyor...
Arkadaşlar yaklaşık bir aydır meleklerimden birinde bir tuhaflık var. Hafif siyah çizgileri olan gümüş renkli meleğimin bir bakıyorum üzerindeki tüm siyah lekeler kaybolmuş ama çizgilerin olduğu yerin izi var; sonra bir süre (bazen birkaç saat, bazen birkaç dakika) geçtikten sonra tekrar bakıyorum o siyah yerler geri gelmiş... Meleğim sanki benimle dalga geçiyor...
Balığımda bu olay ortaya çıkmaya başlamasından ne önce ne de sonra şimdiye kadarkinden farklı herhangi birşey yapmadım. Yem, su, ilaç kullanımı, ısı vb hiçbir konuda en ufak bir değişiklik yok ve diğer balıklarımda ve/veya meleklerimde bir sorun yok ve söz konusu balığımda da herhangi bir hastalık belirtisi falan da yok. Eskiden nasıl davranıyorsa hala öyle davranıyor.
Şimdi; başına böyle bir olay gelen var mı daha önce yoksa benim meleğin anne ya da baba tarafından bukalemunlarla bir akrabalığı mı var? 





Betta Ekleme
@batuaydin
Dediğiniz gibi kum az ama bu fotolar ilk zamanlardaki hali. Baktım çok az gözüküyor, ben de bi bu kadar daha hatta biraz daha fazla ekleme yaptım. Şimdi gayet iyi kum olayı. Ancak arkaya fon eklemekten pek hoşlanmıyorum. Aksesuar olayını da nasıl yapsam bilmiyorum. Yapay aksesuarlardan pek hoşlanmıyorum ama bitkiyi de yetiştirebilir miyim ve/veya bakabilir miyim bilmiyorum o yüzden bitki konusunda da çekingenim...
@aserdar
Zaten vazgeçtim Betta eklemekten. Bettalar ve Lepistesler çok hoşuma gidiyor; ikisini de hiç beslemedim. Bu akvaryuma lepistes eklemeyi düşündüm bi ara ama büyük balıklara özellikle de meleklere yem olacağını öğrenince ondan da vazgeçmek zorunda kaldım... Zaten bunlara ekleyebileceğim başka tür yok gibi, sanırım birkaç tane daha melek ve japon ekleyeceğim ki akvaryum biraz dolsun... Valla balıklarım gözükmüyor içinde çoğunlukla...:)
@batuaydin
Dediğiniz gibi kum az ama bu fotolar ilk zamanlardaki hali. Baktım çok az gözüküyor, ben de bi bu kadar daha hatta biraz daha fazla ekleme yaptım. Şimdi gayet iyi kum olayı. Ancak arkaya fon eklemekten pek hoşlanmıyorum. Aksesuar olayını da nasıl yapsam bilmiyorum. Yapay aksesuarlardan pek hoşlanmıyorum ama bitkiyi de yetiştirebilir miyim ve/veya bakabilir miyim bilmiyorum o yüzden bitki konusunda da çekingenim...
@aserdar
Zaten vazgeçtim Betta eklemekten. Bettalar ve Lepistesler çok hoşuma gidiyor; ikisini de hiç beslemedim. Bu akvaryuma lepistes eklemeyi düşündüm bi ara ama büyük balıklara özellikle de meleklere yem olacağını öğrenince ondan da vazgeçmek zorunda kaldım... Zaten bunlara ekleyebileceğim başka tür yok gibi, sanırım birkaç tane daha melek ve japon ekleyeceğim ki akvaryum biraz dolsun... Valla balıklarım gözükmüyor içinde çoğunlukla...:)
Betta Ekleme
@acemi balık;
dostum hayaletler hakkında epey bir araştırma yaptım ve son 1,5 senedir de akvaryumumda besliyorum ve tekrar tekrar söylüyorum bir sorun yaşamıyorlar. Gözü çıkmış bir balık olsa bunun farkında olurum değil mi? Veya kuyruğu tırtıklanmış ya da kanadı hasarlanmış... Şimdiye kadar hiç sorun çıkmadı; bundan sonra da çıkacağını sanmıyorum. Tamam belki binlerce insan tarafından tecrübe edilmiş şeyler var ama ben diyorum ki bu balıklarım 1,5-2 senedir birlikteler ve şimdiye kadar hiç sorun çıkarmadılar inşallah çıkarmazlar da... Ayrıca sırf hoşuma gidiyor diye de önüme gelen balığı akvaryuma atmış değilim ve atmam da; o kadar cahil değilim çok şükür:) Hangi balığın hangi balığa zarar verdiğini görürüm akvaryumumda ve müdahale ederim; hatta zamanında melek ve japonların yanına iceman yavruları atmıştım 3 tane, belki 1 cm boyunda ya var ya yokturlar ama baktım ki koca koca meleklerimin japonlarımın kuyruklarının kanatlarının peşine düşüyorlar ve rahatsız ediyorlar, hemen götürüp verdim akvaryumcuya. Yani demek istediğim, bir rahatsızlık kavga sorun olsa bunu farkederim ve çok şükür ki benim şuan akvaryumumda hiçbir sorun yok. Birkaç forumda, erkek Betta'nın, ikinci bir Betta olmamak şartıyla karma akvaryumlarda bakılabildiğini okudum ve emin olmak için buraya konu açıp sordum. Ondan da öğrendim ki olmazmış...
Ama şuanki balıklarımı diyorsanız, emin olun minimum 1,5 senedir en ufak bir sorun yaşamadılar... Hepsinin kendi yeri var ve mutlu mesut geçinip gidiyorlar...
Hatta şöyle anlatayım; meleklerim akvaryumun sol üst tarafında takılıyorlar, zaten pek hareketli değiller. Pangasus'um sağ köşe ile akvaryumun ortasına kadar olan alanın cam dibinde bi sağ bi sol bi yukarı bi aşağı dolanıp duruyor şimşek hızıyla, kimseye bulaşmıyor, kimse de ona bulaşmıyor ki zaten onu yakalayabilen ikinci bir balığı alnından öperim; sadece zaman zaman japonumla oynuyor..:) Vatozlarla komando çöpçülerim kanka zaten ve akvaryumun dibi onların. Hatta zaman zaman meleklerim komandoların peşinden gidiyor yemlerini bitirdikten sonra (belki biraz daha buluruz bunun peşinde diye heralde). Meleklerin alt kısmında dipte ise hayaletlerimden birinin yuvası var (üstten ve alttan kesilip silindir haline getirilmiş pet küçük su şişesi), diğer hayalet de akvaryumun diğer ucunda dipte yine kendi yuvasında. Japonlarım ise akvaryumun her yerinde ama hiç bir balık onlara bir şey yapmıyor, onlar da diğer balıklara. Zaten işleri güçleri güçleri 24 saat dip kumunu ağızlarına alıp alıp atmak...:)
Bütün bunları anlatmamdaki amaç kimseyle inatlaşmak (yada yermek, tartışmak, haksız çıkartmak vb) bir sebepten değildir. Belki biri gelir de merak ettiği birşeyin cevabını bulur diye... İlgilenen cevap yazan herkese teşekkürler...
Son olarak bir de @acemi balık arkadaşım; özel mesaj ile bi soru sormuştum ama mesajını farketmedin heralde, buradan yineleyeyim. Zeytin bitkisi japonla bir arada olmaz demişsin ya, bunun sebebi nedir? Balık o bitkiyi yer mi, yerinden mi söker ya da başka birşey mi ve bitkiyi yiyorsa, çok yemesi ona bir zarar verir mi?
@acemi balık;
dostum hayaletler hakkında epey bir araştırma yaptım ve son 1,5 senedir de akvaryumumda besliyorum ve tekrar tekrar söylüyorum bir sorun yaşamıyorlar. Gözü çıkmış bir balık olsa bunun farkında olurum değil mi? Veya kuyruğu tırtıklanmış ya da kanadı hasarlanmış... Şimdiye kadar hiç sorun çıkmadı; bundan sonra da çıkacağını sanmıyorum. Tamam belki binlerce insan tarafından tecrübe edilmiş şeyler var ama ben diyorum ki bu balıklarım 1,5-2 senedir birlikteler ve şimdiye kadar hiç sorun çıkarmadılar inşallah çıkarmazlar da... Ayrıca sırf hoşuma gidiyor diye de önüme gelen balığı akvaryuma atmış değilim ve atmam da; o kadar cahil değilim çok şükür:) Hangi balığın hangi balığa zarar verdiğini görürüm akvaryumumda ve müdahale ederim; hatta zamanında melek ve japonların yanına iceman yavruları atmıştım 3 tane, belki 1 cm boyunda ya var ya yokturlar ama baktım ki koca koca meleklerimin japonlarımın kuyruklarının kanatlarının peşine düşüyorlar ve rahatsız ediyorlar, hemen götürüp verdim akvaryumcuya. Yani demek istediğim, bir rahatsızlık kavga sorun olsa bunu farkederim ve çok şükür ki benim şuan akvaryumumda hiçbir sorun yok. Birkaç forumda, erkek Betta'nın, ikinci bir Betta olmamak şartıyla karma akvaryumlarda bakılabildiğini okudum ve emin olmak için buraya konu açıp sordum. Ondan da öğrendim ki olmazmış...
Ama şuanki balıklarımı diyorsanız, emin olun minimum 1,5 senedir en ufak bir sorun yaşamadılar... Hepsinin kendi yeri var ve mutlu mesut geçinip gidiyorlar...
Hatta şöyle anlatayım; meleklerim akvaryumun sol üst tarafında takılıyorlar, zaten pek hareketli değiller. Pangasus'um sağ köşe ile akvaryumun ortasına kadar olan alanın cam dibinde bi sağ bi sol bi yukarı bi aşağı dolanıp duruyor şimşek hızıyla, kimseye bulaşmıyor, kimse de ona bulaşmıyor ki zaten onu yakalayabilen ikinci bir balığı alnından öperim; sadece zaman zaman japonumla oynuyor..:) Vatozlarla komando çöpçülerim kanka zaten ve akvaryumun dibi onların. Hatta zaman zaman meleklerim komandoların peşinden gidiyor yemlerini bitirdikten sonra (belki biraz daha buluruz bunun peşinde diye heralde). Meleklerin alt kısmında dipte ise hayaletlerimden birinin yuvası var (üstten ve alttan kesilip silindir haline getirilmiş pet küçük su şişesi), diğer hayalet de akvaryumun diğer ucunda dipte yine kendi yuvasında. Japonlarım ise akvaryumun her yerinde ama hiç bir balık onlara bir şey yapmıyor, onlar da diğer balıklara. Zaten işleri güçleri güçleri 24 saat dip kumunu ağızlarına alıp alıp atmak...:)
Bütün bunları anlatmamdaki amaç kimseyle inatlaşmak (yada yermek, tartışmak, haksız çıkartmak vb) bir sebepten değildir. Belki biri gelir de merak ettiği birşeyin cevabını bulur diye... İlgilenen cevap yazan herkese teşekkürler...
Son olarak bir de @acemi balık arkadaşım; özel mesaj ile bi soru sormuştum ama mesajını farketmedin heralde, buradan yineleyeyim. Zeytin bitkisi japonla bir arada olmaz demişsin ya, bunun sebebi nedir? Balık o bitkiyi yer mi, yerinden mi söker ya da başka birşey mi ve bitkiyi yiyorsa, çok yemesi ona bir zarar verir mi?
Betta Ekleme
Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar... Sanırım betta için bir süre daha beklemem gerekecek...
Yalnız şu söylemeden de geçemeyeceğim...
@batuaydin, ben meleği de severim japonu da. İkisi bir arada mutlu mesut yaşıyorlar ve bu görüntü benim hoşuma gidiyor. Senin hoşuna gitmediği için hiç güzel olmamış diyorsun ama o akvaryum benim evimde salonumun baş köşesinde ve bu haliyle benim çok hoşuma gidiyor...:)
@acemibalık, hayaletlerin göz yediğini söylemişsiniz ama bir önceki mesajımda epey bir açıklama yaptım bu konuyla ilgili. Sorun yaşamadım, umarım yaşamam da ve yaşayacağımı da sanmıyorum hayaletler konusunda... Şu zeytin bitkisini bi araştırayım bakalım nasıl birşey. Bir de bu zeytin bitkisini japonlar yiyor mu ve yiyorsa da bu japonlara bir sorun teşkil ediyor mu?
@Night_007, bak sen de yapmışsın benimki gibi karma akvaryum ve sorunsuz da beslemişsin... Şimdi anlamadığım nokta, ben iki yıldır beslediğim ve takip ettiğim balıklarımda herhangi bir kavga rahatsız etme tırtıklama vb görmedim ama şimdi sırf forumda melek ile japon beslenmez dediği için, yavruyken ve minicikken aldığım iki yıldır besleyip kocaman hale getirdiğim meleklerimi mi çıkaracağım akvaryumdan yoksa nerdeyse yumruk kadar olmuş olan orandamı mı? Tamam normalde bu türler bir arada olmayabilir ama malum kedi ile köpek de bir arada olmuyor ama yeri geliyor birbirlerinin yavrularını emziriyorlar, sahipleniyorlar değil mi? Demek ki benimkiler de öyle bir durumda...:) Meleklerimin de eş tutup tutmayacağını bilmiyorum, iki senedir en ufak bir hareket yok keratalarda...:)))
Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar... Sanırım betta için bir süre daha beklemem gerekecek...
Yalnız şu söylemeden de geçemeyeceğim...
@batuaydin, ben meleği de severim japonu da. İkisi bir arada mutlu mesut yaşıyorlar ve bu görüntü benim hoşuma gidiyor. Senin hoşuna gitmediği için hiç güzel olmamış diyorsun ama o akvaryum benim evimde salonumun baş köşesinde ve bu haliyle benim çok hoşuma gidiyor...:)
@acemibalık, hayaletlerin göz yediğini söylemişsiniz ama bir önceki mesajımda epey bir açıklama yaptım bu konuyla ilgili. Sorun yaşamadım, umarım yaşamam da ve yaşayacağımı da sanmıyorum hayaletler konusunda... Şu zeytin bitkisini bi araştırayım bakalım nasıl birşey. Bir de bu zeytin bitkisini japonlar yiyor mu ve yiyorsa da bu japonlara bir sorun teşkil ediyor mu?
@Night_007, bak sen de yapmışsın benimki gibi karma akvaryum ve sorunsuz da beslemişsin... Şimdi anlamadığım nokta, ben iki yıldır beslediğim ve takip ettiğim balıklarımda herhangi bir kavga rahatsız etme tırtıklama vb görmedim ama şimdi sırf forumda melek ile japon beslenmez dediği için, yavruyken ve minicikken aldığım iki yıldır besleyip kocaman hale getirdiğim meleklerimi mi çıkaracağım akvaryumdan yoksa nerdeyse yumruk kadar olmuş olan orandamı mı? Tamam normalde bu türler bir arada olmayabilir ama malum kedi ile köpek de bir arada olmuyor ama yeri geliyor birbirlerinin yavrularını emziriyorlar, sahipleniyorlar değil mi? Demek ki benimkiler de öyle bir durumda...:) Meleklerimin de eş tutup tutmayacağını bilmiyorum, iki senedir en ufak bir hareket yok keratalarda...:)))
Betta Ekleme
@rheme
Bu balıklar yaklaşık 2 senedir birlikteler. Tüm balıklarımı yavruyken aldım ve iki senedir de balıklarımı haftanın bir günü aç bırakıyorum ve çok nadiren de olsa 3-4 gün aç kaldıkları dahi oluyor ama herhangi birinin herhangi birine bırakın saldırmasını ve/veya didklemesini, yan gözle baktığını dahi görmedim...:) Gerçi bunda daha yavruyken almış olmamın da etkisi olabilir... Hatta köpek balığım ve japonum tam bir kanka oldular; köpek balığım japonun dibinden hiç ayrılmıyor hatta bazen oyun bile oynuyorlar; birbirlerinin altından üstünden falan geçip duruyorlar...:) Hayalet balıklarımı da almadan önce hiç araştırma yapmamıştım. Aldıktan bir süre sonra araştırdım ve gördüm ki herkes aynı şeyi söylüyor ve diğer birçok balıkla bir arada bakılamayağından bahsediyor; oysa benim hayaletlerim bir kere bile diğer balıklara rahatsızlık vermediler. Işıkta zaten fazla ortaya çıkmıyorlar. Karanlıkta ya da çok zayıf ışıkta müthiş aktif oluyorlar ama sadece ikisi kendi arasında oynayıp duruyor ve şimdiye kadar (yaklaşık 1,5 senedir akvaryumdalar) daha diğer balıklara yanlışlıkla sürtündüklerini bile görmedim.
@Kemalist
Dostum ben karma akvaryumu çok seviyorum; tek tip balık olan akvaryumlar bana göre değil. Nihayetinde bu akvaryum işi bir zevk işi ve o yüzden zevk alacağım bir akvaryumum olmasını istiyorum. Bu nedenle karma takılıyorum mümkün olduğunca doğru balıkları seçerek.
@rheme
Bu balıklar yaklaşık 2 senedir birlikteler. Tüm balıklarımı yavruyken aldım ve iki senedir de balıklarımı haftanın bir günü aç bırakıyorum ve çok nadiren de olsa 3-4 gün aç kaldıkları dahi oluyor ama herhangi birinin herhangi birine bırakın saldırmasını ve/veya didklemesini, yan gözle baktığını dahi görmedim...:) Gerçi bunda daha yavruyken almış olmamın da etkisi olabilir... Hatta köpek balığım ve japonum tam bir kanka oldular; köpek balığım japonun dibinden hiç ayrılmıyor hatta bazen oyun bile oynuyorlar; birbirlerinin altından üstünden falan geçip duruyorlar...:) Hayalet balıklarımı da almadan önce hiç araştırma yapmamıştım. Aldıktan bir süre sonra araştırdım ve gördüm ki herkes aynı şeyi söylüyor ve diğer birçok balıkla bir arada bakılamayağından bahsediyor; oysa benim hayaletlerim bir kere bile diğer balıklara rahatsızlık vermediler. Işıkta zaten fazla ortaya çıkmıyorlar. Karanlıkta ya da çok zayıf ışıkta müthiş aktif oluyorlar ama sadece ikisi kendi arasında oynayıp duruyor ve şimdiye kadar (yaklaşık 1,5 senedir akvaryumdalar) daha diğer balıklara yanlışlıkla sürtündüklerini bile görmedim.
@Kemalist
Dostum ben karma akvaryumu çok seviyorum; tek tip balık olan akvaryumlar bana göre değil. Nihayetinde bu akvaryum işi bir zevk işi ve o yüzden zevk alacağım bir akvaryumum olmasını istiyorum. Bu nedenle karma takılıyorum mümkün olduğunca doğru balıkları seçerek.
Betta Ekleme
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...
Ben, imzamda da görmüş olduğunuz karma akvaryumuma bir tane erkek Betta (Betta Splendens) eklemeyi düşünüyorum fakat şüphlerim var haliyle. Forumu epey bir karıştırdım ama kelimenin tam anlamıyla iki arada bir derede kaldım. Kimi diyor ki ben karma akvaryuma ekledim sorun olmadı; kimi de farklı balıklarla bir arada olmaz...
Akvaryumda Betta hakkında öğrenebildiğim şeylerden biri fazla akıntıyı ve havayı sevmedikleri.
Akvaryumumun fotoğraflarını ekliyeceğim alta ama geçenlerde iki değişiklik yaptım fotoğrafta gördüğünüz duruma; birincisi büyük ve tek ama tembel vatozumu, yavru ve çalışkan iki adet vatozla değiştirdim; ikincisi de motoru ve motorun yerini değiştirdim. Motoru, gördüğünüz yerin yan tarafındaki cama, akvaryuma uzunlamasına hava ve sirkülasyon sağlayacak şekilde yerleştirdim. Fotoğrafta gördüğünüz motor (Atman 201F), eski akvaryumumdaydı ve ona yeterli geliyordu fakat bu yeni akvaryumuma yetmedi ve ben de Atman AT 104F motor aldım ve onu kullanıyorum. Tabi bu motor da diğerinden daha büyük epey güçlü, debi ayarını en düşükte tutuyor olmama rağmen diğerine nazaran oldukça hızlı sirkülasyon sağlıyor.
Ha bu arada akvaryumdaki bitkiler yapay bitkiler; bakımı ve yetiştirmesi hakkında kendime güvenemediğim için canlı bitki düşünmüyorum bir süre daha. Işıklandırmayı da yine fotoğraflarda göreceksiniz; bir tane su içi coral renkte ve bir tane de üstten zayıf ışık veren mavi renk ışık var. Şimdi ben bu akvaryuma birkaç tane daha irice yapay bitki daha alıp Betta'nın saklanabilmesine olanak verecek şekilde yerleştirsem ve bir tane erkek Betta (Betta Splendens) eklesem olur mu?
Akvaryumumdaki tüm balıklar birbirleriyle gayet uyumlu. Sadece kırık yılın başında melekler birbirlerini kovalıyor ama diğerlerine hiç karışmıyorlar; zaten bu kovalama (ya da oyun) birkaç gün sonra sona eriyor (yoksa bir çiftleşme çabası mı?
)
Oldukça uzun bir yazı oldu ama umarım derdimi anlatabilmişimdir ve umarım soruma net bir cevap alabilirim... Şimdiden ilgilenen herkese teşekkürler...
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...
Ben, imzamda da görmüş olduğunuz karma akvaryumuma bir tane erkek Betta (Betta Splendens) eklemeyi düşünüyorum fakat şüphlerim var haliyle. Forumu epey bir karıştırdım ama kelimenin tam anlamıyla iki arada bir derede kaldım. Kimi diyor ki ben karma akvaryuma ekledim sorun olmadı; kimi de farklı balıklarla bir arada olmaz...
Akvaryumda Betta hakkında öğrenebildiğim şeylerden biri fazla akıntıyı ve havayı sevmedikleri.
Akvaryumumun fotoğraflarını ekliyeceğim alta ama geçenlerde iki değişiklik yaptım fotoğrafta gördüğünüz duruma; birincisi büyük ve tek ama tembel vatozumu, yavru ve çalışkan iki adet vatozla değiştirdim; ikincisi de motoru ve motorun yerini değiştirdim. Motoru, gördüğünüz yerin yan tarafındaki cama, akvaryuma uzunlamasına hava ve sirkülasyon sağlayacak şekilde yerleştirdim. Fotoğrafta gördüğünüz motor (Atman 201F), eski akvaryumumdaydı ve ona yeterli geliyordu fakat bu yeni akvaryumuma yetmedi ve ben de Atman AT 104F motor aldım ve onu kullanıyorum. Tabi bu motor da diğerinden daha büyük epey güçlü, debi ayarını en düşükte tutuyor olmama rağmen diğerine nazaran oldukça hızlı sirkülasyon sağlıyor.
Ha bu arada akvaryumdaki bitkiler yapay bitkiler; bakımı ve yetiştirmesi hakkında kendime güvenemediğim için canlı bitki düşünmüyorum bir süre daha. Işıklandırmayı da yine fotoğraflarda göreceksiniz; bir tane su içi coral renkte ve bir tane de üstten zayıf ışık veren mavi renk ışık var. Şimdi ben bu akvaryuma birkaç tane daha irice yapay bitki daha alıp Betta'nın saklanabilmesine olanak verecek şekilde yerleştirsem ve bir tane erkek Betta (Betta Splendens) eklesem olur mu?
Akvaryumumdaki tüm balıklar birbirleriyle gayet uyumlu. Sadece kırık yılın başında melekler birbirlerini kovalıyor ama diğerlerine hiç karışmıyorlar; zaten bu kovalama (ya da oyun) birkaç gün sonra sona eriyor (yoksa bir çiftleşme çabası mı?
)
Oldukça uzun bir yazı oldu ama umarım derdimi anlatabilmişimdir ve umarım soruma net bir cevap alabilirim... Şimdiden ilgilenen herkese teşekkürler...
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
