ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
dijimon
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Eylül 2014 01:58
Son Ziyaret:
28 Ocak 2016 22:26
Toplam Mesaj:
15 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yakup DEMİRTEN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yalova
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yakup DEMİRTEN
SON 10 MESAJI
130*60*50 Sumplu Akvaryum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0072.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0058.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0059.jpg[/IMG]
akvaryumun sıfır fiyatı 3.000 tl ben alalayı 3 ay kadar oldu ancak maddi yetersizlikten dolayı devam edemiyorum 1300tl ye satıyorum almak isteyen arkadaşlar özelden ulaşa bilirler yanında 4 palyanco 15kg canlı kum 30 kg kadar canlı kaya hediye olarak vericem buble mahus ps yi alalıda 1 ay oldu 350tlye ben aldım 150tl yede onu veririm eheım 300w ısıtıcıda 50 tl arkadaşlar saygılar sunarım....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0072.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0058.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0059.jpg[/IMG]
akvaryumun sıfır fiyatı 3.000 tl ben alalayı 3 ay kadar oldu ancak maddi yetersizlikten dolayı devam edemiyorum 1300tl ye satıyorum almak isteyen arkadaşlar özelden ulaşa bilirler yanında 4 palyanco 15kg canlı kum 30 kg kadar canlı kaya hediye olarak vericem buble mahus ps yi alalıda 1 ay oldu 350tlye ben aldım 150tl yede onu veririm eheım 300w ısıtıcıda 50 tl arkadaşlar saygılar sunarım....
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=emre kaya][QUOTE=dijimon]Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)][/QUOTE]
Nitrat olunca pembeleşiyor alet. Fırça demeyelim de şimdi burdan yazınca ses tonlaması vurgular vs pek anlaşılamıyor. Aslında güzel güzel ihtiyaç duyabileceklerinizi saymış diyelim. Siz gene yazın çekinmeyin. İlk iş olarak forumdan bakıyoruz olması gereken değerler kaçmış onları öğrenip bu değerlere nasıl ulaşılıyor? Tecrübeli arkadaşlar bu işlemleri nasıl yapıyor onları öğreniyoruz. Sayın didion gelirse de size zaten bilgi verir ilerlemenizin nasıl olması gerektiği konusunda.[/QUOTE]
Ben espiri olsun diye dedim yoksa yalnıs algilamadim doğruları da söylemiş zaten sıkıntı yok orada soylenenler benim iyi ligim için söylenmiş zaten hepinizin ilgisinden dolayı çok tesekkur ederim...
Akvaryumda da şuan için pek bir sınıfı yok gibi duruyor halen test kitlerini alamadığı için kesin sonuçlar hakkında emin değilim ama balıklar sağlıklı gibi duruyor her şey stabil gibi ama halen büyük bir bilinmeyen söz konusu bakalım zamanla cozucez inşallah...
Yere dökülen yemleri temizlenmesi için ne tur bir balık almalıyım bu işi en iyi hangi canlı yapar ve çam temizliği konusunda hangi tur bana yardımcı olur ve bunları nereden temin ede bilirim yalovada yok deniz canlısı internetten nerede bula bilirim yardımcı olursanız sevinirim
[QUOTE=emre kaya][QUOTE=dijimon]Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)][/QUOTE]
Nitrat olunca pembeleşiyor alet. Fırça demeyelim de şimdi burdan yazınca ses tonlaması vurgular vs pek anlaşılamıyor. Aslında güzel güzel ihtiyaç duyabileceklerinizi saymış diyelim. Siz gene yazın çekinmeyin. İlk iş olarak forumdan bakıyoruz olması gereken değerler kaçmış onları öğrenip bu değerlere nasıl ulaşılıyor? Tecrübeli arkadaşlar bu işlemleri nasıl yapıyor onları öğreniyoruz. Sayın didion gelirse de size zaten bilgi verir ilerlemenizin nasıl olması gerektiği konusunda.[/QUOTE]
Ben espiri olsun diye dedim yoksa yalnıs algilamadim doğruları da söylemiş zaten sıkıntı yok orada soylenenler benim iyi ligim için söylenmiş zaten hepinizin ilgisinden dolayı çok tesekkur ederim...
Akvaryumda da şuan için pek bir sınıfı yok gibi duruyor halen test kitlerini alamadığı için kesin sonuçlar hakkında emin değilim ama balıklar sağlıklı gibi duruyor her şey stabil gibi ama halen büyük bir bilinmeyen söz konusu bakalım zamanla cozucez inşallah...
Yere dökülen yemleri temizlenmesi için ne tur bir balık almalıyım bu işi en iyi hangi canlı yapar ve çam temizliği konusunda hangi tur bana yardımcı olur ve bunları nereden temin ede bilirim yalovada yok deniz canlısı internetten nerede bula bilirim yardımcı olursanız sevinirim
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)]
Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)]
Hermit Yengeci
[QUOTE=Exedra][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177766/8_image.jpg[/IMG]
Hermit yengeçlerinin, kendilerini düşmanlarından koruyabilecekleri sert kabukları yoktur. Bunun yerine boş bir deniz kabuğundan koruyucu bir örtü oluştururlar. Yengeçler, büyüdükçe yaşadıkları kabukların içine sığmamaya başlarlar. Bu nedenle bu canlılar da aynı bizler gibi sürekli taşınırlar. Fakat hermit yengeçleri ev arama ve bulma sürecinde insanlardan çok daha pratik ve sosyal bir yöntem kullanırlar.Akvaryumda onlar için mutlaka boş bir kabuk bulundurulmalı kırmızı hermitler kayaların üzerinde dolaşırlar ve kayanın üstündeki ölü canlıları ve yem artıkları ile beslenir mükemmel temizlikçidirler temizlik ekibinin vazgeçilmez parçalarından biridir.Özel bir bakıma ihtiyaç duymayan canlılardır.[/QUOTE]
valla bende yere düşen yemleri kime yedirsem diye dertleniyordum desene gerek kalmadı o zamanD:
[QUOTE=Exedra][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177766/8_image.jpg[/IMG]
Hermit yengeçlerinin, kendilerini düşmanlarından koruyabilecekleri sert kabukları yoktur. Bunun yerine boş bir deniz kabuğundan koruyucu bir örtü oluştururlar. Yengeçler, büyüdükçe yaşadıkları kabukların içine sığmamaya başlarlar. Bu nedenle bu canlılar da aynı bizler gibi sürekli taşınırlar. Fakat hermit yengeçleri ev arama ve bulma sürecinde insanlardan çok daha pratik ve sosyal bir yöntem kullanırlar.Akvaryumda onlar için mutlaka boş bir kabuk bulundurulmalı kırmızı hermitler kayaların üzerinde dolaşırlar ve kayanın üstündeki ölü canlıları ve yem artıkları ile beslenir mükemmel temizlikçidirler temizlik ekibinin vazgeçilmez parçalarından biridir.Özel bir bakıma ihtiyaç duymayan canlılardır.[/QUOTE]
valla bende yere düşen yemleri kime yedirsem diye dertleniyordum desene gerek kalmadı o zamanD:
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=emre kaya]Sayın Yakup yeni kurulumunuz hayırlı olsun.
Akvaryumun suyunu ve taşlarını eski bir tanktan aldığınız için bazı sıkıntılara karşı avantajlı başlamışsınız. Fakat balıkları eklemekte biraz acele etmişsiniz. Keşke eklemeseydiniz diyeceğim ama bu saatten sonra pek yapacak birşey yok tutup geri verin diyeceğim ama ben olsaydım vermek içimden gelmezdi.
Sevgili erdoğanın söylediği gibi tuzluluk oranı önemli fakat eski su kullandığınız için suyun sahibinin çok absürd bir oranda karışım hazırladığını sanmıyorum. Siz eğer suyu doldururken eksik kalan kısım vs olupta tatlı suyla tamamlamadıysanız arkadaşınızın teslim ettiği gibidir tuzluluk oranı. Ki balıklar sağlıklıysa sorun yok demektir.
Normalde kurulumlar sırasında önce akvaryuma tuzlu su ve kayalar eklenir ve haftalarca ışıklar dahi açılmadan sabırla beklenir. Bu süre içerisinde akvaryumda balıklarımızın artıklarını temizleyecek bakterilerin iyice yerleşmesi sağlanır. Üstelik bir çok yeni kurulumda ışık yüzünden yosun patlaması yaşanmaktadır. Eğer balıkları koymamış olsaydınız size uzun süre ışıkları yakmayın derdim fakat canlıların biyolojik ritmi ve sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için gece- gündüz döngüsü şart.
İkinci olarak ışık konusuna gelirsek sunsun 14000k gördüğüm kadarıyla. Beyaz ışık akvaryumda yosunu tetiklediğini biliyorum kendi tecrübelerimden. Ön camı sabahtan akşama kadar sildiğimi bile biliyorum o derece yani. floresanlar ile çok fazla verim alamadım. Zaten hangi marka olursa olsun bir süre sonra lambanın yapısı gereği ışık değerleri gittikçe değişiyor ve azalıyor. Özellikle mercanlar konusunda lps mantar vb türler ışık isteklerine bağlı olarak hem gölge hem de yüksek ışık istiyorlar. Benim size tavsiyem floresan kombinasyonları hem istediğiniz renk aralıklarını yakalayamıyor sürekli hem de beyaz ışık bazen sorun çıkartabiliyor. Çok pahalı olmamakla beraber deniz akvaryumlarındaki mercanlar için üretilmiş led lambalar var. Üzerlerinde hem mavi hem beyaz ışık barındırıyorlar. Görsel olarak karşısına oturup izlemek istediğimde ben beyazı kapatıp bir miktar mavileri kısıyorum. Mantarların anemonların içlerindeki fosforlar cayır cayır yanıyor ve muhteşem görsellik ortaya çıkıyor. Kendi kullandığım eski floresan sisteminde hem bu canlılarda biraz renk kaybı vardı hem de bu kadar çok ışık ayarı seçeneğim yoktu. Yani gün doğumu öğlen güneşi batımı ay ışığı gibi konseptleri askı tipi ışık ayarlı bir led lambayla sağlıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim. Siz bence bütçeniz bu tip aksesuarlara el verene kadar elinizdeki lambanın birini mavi ile değiştirin. Hem görüntü olarak daha güzel olur hem de deniz canlılarının ihtiyaç duyduğu ışık aralığına daha yakın bir aralıkta ışıkla başlangıç yapmış olursunuz.
Daha önce bitkili tankınız varmış bu yüzden mercan bakımıyla ilgili zorlanacağınızı zannetmiyorum. Öncelikle gerekli testleri edinin. Tuz ölçer nitrit nitrat vb testlerin paket halinde satıldığı setler gördüm. Yurtdışındaki sitelerden bu setlerden birini alabilirsiniz. Mercanlar hem bitkiler gibi ışığa hem de balıklar gibi bazı besin maddelerine ihtiyaç duyuyor. Siz eksilen bu maddeleri elinizdeki testlerle tesbit ederek suya eklerseniz kesinlikle sağlıklı şekilde mercanları büyütebilirsiniz.
Son olarak uzun vadeli şekilde düşünürseniz. Deniz akvaryumuna ekleyeceğiniz suyun arıtılmış su olması gerekiyor. Forumdaki yazılarda okumuşsunuzdur illaki ters ozmos suyu diye. İşin özü musluk suyunun içinde akvaryuma koymak istemediğimiz koyunca yosun yapan ve çeşitli sorunları ortaya çıkaran bazı maddeler var. Suyu bunlardan arındırmak gerekiyor. Bu konuyla ilgili bir kaç makale okuyun eğer kafanıza yatarsa bir arıtma cihazı edinin derim ben. Bu süreç içerisinde de bu maddelerden arındırılmış suları kullanın olmadı damacana suyu ile buharlaşan suyun yerine su ekleyin.
Tekrardan hayırlı olsun. Bu basit tedbirleri başlangıçtan itibaren alırsanız inşallah çok büyük problemlerle karşılaşmazsınız.[/QUOTE]
üstad verdiğin bilgilerden dolayı allah razı olsun çok teşekkür ederim..
öncelikle seninde dediğin gibi balıkları hayatta geri veremem :D dayanamam yokluklarına :D sorun yok gibi duruyor hemde öncelikle sana sotmak istediklerimden biri bu ps olmayan sisteme olan güvenin ve bilgin şuan su çok net ve balıklarda bir sorun yok sistemin iş görmedini nasıl anlaşılır yani bu sistemin işe yarayıp yaramadığını nasıl anlıya bilirim arkadaştan boyunun çok pahalı olmayan bir ps alıp ek olarakta onu eklemeyi düşünüyorum sonuçta bir sistem var içinde yanına ek olarak onu yapsam olurmu sizce ve kullandığın armatür hakkında detaylı bir bilgi vere bilirmisin marka ve model olarak ve son olarak ışıkları hangi saatlerde açmam lazım günde kaç saat açmam gerekir..
tekrar çok teşekkür ederim...
[QUOTE=Exedra][URL]http://www.akvaryum.com/Forum/hermit_yengeci_k850485.asp[/URL][/QUOTE]
o zaman şanlıyız üstad bende yere düşen yemleri kime toplatıcam diye dertleniyordum :D
[QUOTE=emre kaya]Sayın Yakup yeni kurulumunuz hayırlı olsun.
Akvaryumun suyunu ve taşlarını eski bir tanktan aldığınız için bazı sıkıntılara karşı avantajlı başlamışsınız. Fakat balıkları eklemekte biraz acele etmişsiniz. Keşke eklemeseydiniz diyeceğim ama bu saatten sonra pek yapacak birşey yok tutup geri verin diyeceğim ama ben olsaydım vermek içimden gelmezdi.
Sevgili erdoğanın söylediği gibi tuzluluk oranı önemli fakat eski su kullandığınız için suyun sahibinin çok absürd bir oranda karışım hazırladığını sanmıyorum. Siz eğer suyu doldururken eksik kalan kısım vs olupta tatlı suyla tamamlamadıysanız arkadaşınızın teslim ettiği gibidir tuzluluk oranı. Ki balıklar sağlıklıysa sorun yok demektir.
Normalde kurulumlar sırasında önce akvaryuma tuzlu su ve kayalar eklenir ve haftalarca ışıklar dahi açılmadan sabırla beklenir. Bu süre içerisinde akvaryumda balıklarımızın artıklarını temizleyecek bakterilerin iyice yerleşmesi sağlanır. Üstelik bir çok yeni kurulumda ışık yüzünden yosun patlaması yaşanmaktadır. Eğer balıkları koymamış olsaydınız size uzun süre ışıkları yakmayın derdim fakat canlıların biyolojik ritmi ve sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için gece- gündüz döngüsü şart.
İkinci olarak ışık konusuna gelirsek sunsun 14000k gördüğüm kadarıyla. Beyaz ışık akvaryumda yosunu tetiklediğini biliyorum kendi tecrübelerimden. Ön camı sabahtan akşama kadar sildiğimi bile biliyorum o derece yani. floresanlar ile çok fazla verim alamadım. Zaten hangi marka olursa olsun bir süre sonra lambanın yapısı gereği ışık değerleri gittikçe değişiyor ve azalıyor. Özellikle mercanlar konusunda lps mantar vb türler ışık isteklerine bağlı olarak hem gölge hem de yüksek ışık istiyorlar. Benim size tavsiyem floresan kombinasyonları hem istediğiniz renk aralıklarını yakalayamıyor sürekli hem de beyaz ışık bazen sorun çıkartabiliyor. Çok pahalı olmamakla beraber deniz akvaryumlarındaki mercanlar için üretilmiş led lambalar var. Üzerlerinde hem mavi hem beyaz ışık barındırıyorlar. Görsel olarak karşısına oturup izlemek istediğimde ben beyazı kapatıp bir miktar mavileri kısıyorum. Mantarların anemonların içlerindeki fosforlar cayır cayır yanıyor ve muhteşem görsellik ortaya çıkıyor. Kendi kullandığım eski floresan sisteminde hem bu canlılarda biraz renk kaybı vardı hem de bu kadar çok ışık ayarı seçeneğim yoktu. Yani gün doğumu öğlen güneşi batımı ay ışığı gibi konseptleri askı tipi ışık ayarlı bir led lambayla sağlıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim. Siz bence bütçeniz bu tip aksesuarlara el verene kadar elinizdeki lambanın birini mavi ile değiştirin. Hem görüntü olarak daha güzel olur hem de deniz canlılarının ihtiyaç duyduğu ışık aralığına daha yakın bir aralıkta ışıkla başlangıç yapmış olursunuz.
Daha önce bitkili tankınız varmış bu yüzden mercan bakımıyla ilgili zorlanacağınızı zannetmiyorum. Öncelikle gerekli testleri edinin. Tuz ölçer nitrit nitrat vb testlerin paket halinde satıldığı setler gördüm. Yurtdışındaki sitelerden bu setlerden birini alabilirsiniz. Mercanlar hem bitkiler gibi ışığa hem de balıklar gibi bazı besin maddelerine ihtiyaç duyuyor. Siz eksilen bu maddeleri elinizdeki testlerle tesbit ederek suya eklerseniz kesinlikle sağlıklı şekilde mercanları büyütebilirsiniz.
Son olarak uzun vadeli şekilde düşünürseniz. Deniz akvaryumuna ekleyeceğiniz suyun arıtılmış su olması gerekiyor. Forumdaki yazılarda okumuşsunuzdur illaki ters ozmos suyu diye. İşin özü musluk suyunun içinde akvaryuma koymak istemediğimiz koyunca yosun yapan ve çeşitli sorunları ortaya çıkaran bazı maddeler var. Suyu bunlardan arındırmak gerekiyor. Bu konuyla ilgili bir kaç makale okuyun eğer kafanıza yatarsa bir arıtma cihazı edinin derim ben. Bu süreç içerisinde de bu maddelerden arındırılmış suları kullanın olmadı damacana suyu ile buharlaşan suyun yerine su ekleyin.
Tekrardan hayırlı olsun. Bu basit tedbirleri başlangıçtan itibaren alırsanız inşallah çok büyük problemlerle karşılaşmazsınız.[/QUOTE]
üstad verdiğin bilgilerden dolayı allah razı olsun çok teşekkür ederim..
öncelikle seninde dediğin gibi balıkları hayatta geri veremem :D dayanamam yokluklarına :D sorun yok gibi duruyor hemde öncelikle sana sotmak istediklerimden biri bu ps olmayan sisteme olan güvenin ve bilgin şuan su çok net ve balıklarda bir sorun yok sistemin iş görmedini nasıl anlaşılır yani bu sistemin işe yarayıp yaramadığını nasıl anlıya bilirim arkadaştan boyunun çok pahalı olmayan bir ps alıp ek olarakta onu eklemeyi düşünüyorum sonuçta bir sistem var içinde yanına ek olarak onu yapsam olurmu sizce ve kullandığın armatür hakkında detaylı bir bilgi vere bilirmisin marka ve model olarak ve son olarak ışıkları hangi saatlerde açmam lazım günde kaç saat açmam gerekir..
tekrar çok teşekkür ederim...
[QUOTE=Exedra][URL]http://www.akvaryum.com/Forum/hermit_yengeci_k850485.asp[/URL][/QUOTE]
o zaman şanlıyız üstad bende yere düşen yemleri kime toplatıcam diye dertleniyordum :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Canlı kayalarla gelmiş olan bir canlı.Resim çok net değil,hermit yengeci de olabilir.[/QUOTE]
valla şimdi baktım göremedim gitmiş :D çekemedım yani daha iyisini büyük ihtimal kaya ile geldi ama çok ilginç oldu yani :D
[QUOTE=Exedra]Canlı kayalarla gelmiş olan bir canlı.Resim çok net değil,hermit yengeci de olabilir.[/QUOTE]
valla şimdi baktım göremedim gitmiş :D çekemedım yani daha iyisini büyük ihtimal kaya ile geldi ama çok ilginç oldu yani :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0832.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0830.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0831.JPG[/IMG]
Bu nedir acaba ben tankıma böyle bir şey koymadım az önce fark ettim bayağ hareket ediyor canlı yani şok oldum valla
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0832.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0830.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0831.JPG[/IMG]
Bu nedir acaba ben tankıma böyle bir şey koymadım az önce fark ettim bayağ hareket ediyor canlı yani şok oldum valla
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Tuzlu su akvaryumuna sıfır bilgi ile başladıysanız sizinle işimiz var demek ki.[:D]
Eğer olurda konuda soru sorup cevap almazsanız ve konunuz gözümden kaçarsa bana özel mesaj atabilirsiniz[;)][/QUOTE]
eyvallah üstadım ilginden dolayı çok teşekkür ederim..
ben ilk akvaryuma başlarken araştır hemen başlama şöyle olur böyle olur dediler ben dirak daldım tuzlu suda yaptığım gibi kaybım belki çok oldu ama sonunda başardım bu tuzlu su daha zor evet ama bu zevki daha fazla uzak kalamadım ve hemen daldım çünki biliyorum sizin gibi bilgisini paylaşmayı seven insanlar tecrubeleri ile bu işi daha kolay öğrenmemi sağlıyacak..
Bu arada üstadım bu ölçülerde iyi bir resif akvaryumu için nasıl bir ışık sistemi önerirsin ben dıy olarak kendim ufak ufak bir armatür yapmak istiyorum ama öncesinde kombinasyonu nasıl yapmam gerektiği hangi marka ve hangi ürünleri kaçtane almam gerektiği gibi bilgileri edinmem lazım bu konudada yardımcı olursanız çok sevinirim...
[QUOTE=Exedra]Tuzlu su akvaryumuna sıfır bilgi ile başladıysanız sizinle işimiz var demek ki.[:D]
Eğer olurda konuda soru sorup cevap almazsanız ve konunuz gözümden kaçarsa bana özel mesaj atabilirsiniz[;)][/QUOTE]
eyvallah üstadım ilginden dolayı çok teşekkür ederim..
ben ilk akvaryuma başlarken araştır hemen başlama şöyle olur böyle olur dediler ben dirak daldım tuzlu suda yaptığım gibi kaybım belki çok oldu ama sonunda başardım bu tuzlu su daha zor evet ama bu zevki daha fazla uzak kalamadım ve hemen daldım çünki biliyorum sizin gibi bilgisini paylaşmayı seven insanlar tecrubeleri ile bu işi daha kolay öğrenmemi sağlıyacak..
Bu arada üstadım bu ölçülerde iyi bir resif akvaryumu için nasıl bir ışık sistemi önerirsin ben dıy olarak kendim ufak ufak bir armatür yapmak istiyorum ama öncesinde kombinasyonu nasıl yapmam gerektiği hangi marka ve hangi ürünleri kaçtane almam gerektiği gibi bilgileri edinmem lazım bu konudada yardımcı olursanız çok sevinirim...
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Olur.[:iyi:]
Yumuşak mercanlarla başlamanız en iyisi olur sizin için ya da denizden domates anemonu koyabilirsiniz palyaçoların evi olur.[;)]
Daha önce akvaryum tecrubeniz var mı?[/QUOTE]
1.5 sene kadar bitkili akvaryum baktım daha çok bitki diyelim balıklarla çok ilgilenmedim :D
[QUOTE=Exedra]Olur.[:iyi:]
Yumuşak mercanlarla başlamanız en iyisi olur sizin için ya da denizden domates anemonu koyabilirsiniz palyaçoların evi olur.[;)]
Daha önce akvaryum tecrubeniz var mı?[/QUOTE]
1.5 sene kadar bitkili akvaryum baktım daha çok bitki diyelim balıklarla çok ilgilenmedim :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]14000K şuan için uygun.[:iyi:]
Tuzluluğu en kısa zamanda öğrenmeniz gerekiyor yoksa canlılarınızı kaybedebilirsiniz belkide tuzluluk şuan gereğinden düşük veya gereğinden fazladır,tuzluluğun kaç olduğunu öğrenmek ilk işiniz olmalı.[/QUOTE]
aynen üstadım yarın bakıcam o işe inşallah peki sizce bu florasan larda mercan ola bilirmi ?
[QUOTE=Exedra]14000K şuan için uygun.[:iyi:]
Tuzluluğu en kısa zamanda öğrenmeniz gerekiyor yoksa canlılarınızı kaybedebilirsiniz belkide tuzluluk şuan gereğinden düşük veya gereğinden fazladır,tuzluluğun kaç olduğunu öğrenmek ilk işiniz olmalı.[/QUOTE]
aynen üstadım yarın bakıcam o işe inşallah peki sizce bu florasan larda mercan ola bilirmi ?
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler scorpion26, 09:58
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
