ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gokayshn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Temmuz 2022 14:26
Son Ziyaret:
27 Ağustos 2024 14:17
Toplam Mesaj:
25 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
GÖKAY ŞAHİN
Doğum Tarihi:
25 Ağustos 1997
Yaş:
28
İl:
Tekirdag
Meslek:
Makine Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
GÖKAY ŞAHİN
SON 10 MESAJI
Beta Akvaryumu
[QUOTE=Akif Fatih]Soldaki kök gece bettanın kuyruğunu kesebilir. Aman dikkatli olun bu güzellige zarar gelmesin.[/QUOTE]
Yaklaşık bir haftadır bu şekilde, aralardan süzülerek yüzüyor şu anlık bir sıkıntı yok fakat dediğiniz gibi bir durum olursa sol tarafı daha zararsız bir hale getireceğim, teşekkürler Akif Bey.
[QUOTE=Akif Fatih]Soldaki kök gece bettanın kuyruğunu kesebilir. Aman dikkatli olun bu güzellige zarar gelmesin.[/QUOTE]
Yaklaşık bir haftadır bu şekilde, aralardan süzülerek yüzüyor şu anlık bir sıkıntı yok fakat dediğiniz gibi bir durum olursa sol tarafı daha zararsız bir hale getireceğim, teşekkürler Akif Bey.
Beta Akvaryumu
GÜNCELLEME
Bitkiler yerine kökler eklendi, catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağı ilave edildi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011361.jpg[/IMG]
GÜNCELLEME
Bitkiler yerine kökler eklendi, catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağı ilave edildi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/180720232011361.jpg[/IMG]
Bitkilerin Renklerinin Kızarmaması
Burakhan Bey merhaba,
Kökleriniz ve dekorasyonunuz fotoğraflar net olmasa da çok güzel gözüküyor. Bitkilerinizin kızarmaması muhtemelen demir eksikliğindendir. Ben Tropicaya ek olarak Seachem'in makro elementleri ile birlikte demir gübresini de kullanıyorum, tavsiye ederim.
[QUOTE=burakhanbircan]Merhabalar,
Akvaryum kurulumumun 2. ayındayım. Akvaryumda çoğunlukla kırmızı renkli bitkiler bulunmakta ve nedenini anlamadığım şekilde bitkilerin yaprakları kırmızıya dönüşmüyor.
[B]Sistem içeriğim;[/B]
Akvaryum - 100x50x50
Armatür - Creaqua Firefly v2 75W
Dış Filtre - Oase Biomaster Thermo 350
Soil - Tropica Soil 18litre
Substrate - Tropica Substrate 6litre
-----------------------------------------------------------------------
[B]Takviyeler ;[/B]
Haftada 2 defa % 30 oranında su değişimi yapmaktayım.
Haftada 1 kez Tropica Specialised Nutrition gübre kullanmaktayım
Haftada 1 kez Potasyum kullanmaktayım
Haftada 1 kez Nitrojen kullanmaktayım
Hergün Excel kullanmaktayım
7/24 CO2 sistemde açık halde
[B]Su Değerleri;[/B]
pH - 5.5 - 6.5 arası değişmekte
TDS - 170 ppm[IMG]null[/IMG]
[B]Bitki Çeşitleri;[/B]
- Ludwigia peruensis
- Ludwigia diamond
- Rotala Macrandra Mini Red
- Rotala Vietnam H'ra
- Rotala Macrandra Red
- Alternanthera Reinicki Mini
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238701/190620231036531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238701/190620231036541.jpg[/IMG][/QUOTE]
Burakhan Bey merhaba,
Kökleriniz ve dekorasyonunuz fotoğraflar net olmasa da çok güzel gözüküyor. Bitkilerinizin kızarmaması muhtemelen demir eksikliğindendir. Ben Tropicaya ek olarak Seachem'in makro elementleri ile birlikte demir gübresini de kullanıyorum, tavsiye ederim.
[QUOTE=burakhanbircan]Merhabalar,
Akvaryum kurulumumun 2. ayındayım. Akvaryumda çoğunlukla kırmızı renkli bitkiler bulunmakta ve nedenini anlamadığım şekilde bitkilerin yaprakları kırmızıya dönüşmüyor.
[B]Sistem içeriğim;[/B]
Akvaryum - 100x50x50
Armatür - Creaqua Firefly v2 75W
Dış Filtre - Oase Biomaster Thermo 350
Soil - Tropica Soil 18litre
Substrate - Tropica Substrate 6litre
-----------------------------------------------------------------------
[B]Takviyeler ;[/B]
Haftada 2 defa % 30 oranında su değişimi yapmaktayım.
Haftada 1 kez Tropica Specialised Nutrition gübre kullanmaktayım
Haftada 1 kez Potasyum kullanmaktayım
Haftada 1 kez Nitrojen kullanmaktayım
Hergün Excel kullanmaktayım
7/24 CO2 sistemde açık halde
[B]Su Değerleri;[/B]
pH - 5.5 - 6.5 arası değişmekte
TDS - 170 ppm[IMG]null[/IMG]
[B]Bitki Çeşitleri;[/B]
- Ludwigia peruensis
- Ludwigia diamond
- Rotala Macrandra Mini Red
- Rotala Vietnam H'ra
- Rotala Macrandra Red
- Alternanthera Reinicki Mini
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238701/190620231036531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238701/190620231036541.jpg[/IMG][/QUOTE]
Seacheam İndikatör Renk Değiştirmiyor
[QUOTE=hobcm]Öncelikle herkese merhabalar gördüğünüz İndikatör hiçbir türlü renk değiştirmiyor renk değiştirsin diye difizörün yanına koydum acaba bozuk vs. olabilir mi diye orda da renk değiştirmedi co2 7/24 açık bıraktım difizörden en uzak köşeye koydum 2 hafta olmuştu yine renk değiştirmedi acaba bu indikatör de bir sıkıntı mı var bilgilerinizi bekliyorum ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208651/160520231253501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Selamlar,
İndikatör sıvınızı döküp tekrar sıfırdan doldurmayı denediniz mi.
[QUOTE=hobcm]Öncelikle herkese merhabalar gördüğünüz İndikatör hiçbir türlü renk değiştirmiyor renk değiştirsin diye difizörün yanına koydum acaba bozuk vs. olabilir mi diye orda da renk değiştirmedi co2 7/24 açık bıraktım difizörden en uzak köşeye koydum 2 hafta olmuştu yine renk değiştirmedi acaba bu indikatör de bir sıkıntı mı var bilgilerinizi bekliyorum ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208651/160520231253501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Selamlar,
İndikatör sıvınızı döküp tekrar sıfırdan doldurmayı denediniz mi.
Akvaryumum Bir Türlü Düzen Tutmuyor
[QUOTE=eraykalelioglu]Herkese selamlar, umarım her şey dilediğiniz gibi gidiyordur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231222361.jpg[/IMG]
Yaklaşık 1,5 ay kadar önce, en aşağıya linkini bıraktığım akvaryumu satın aldım ve transgenetik tetra beslemeye başladım. Daha önce akvaryum deneyimim [B]olmadığı [/B]için bu forumda bulabildiğim her türlü bilgiyle hareket etmeye çalıştım. Ancak bir türlü istediğim düzeni tutturamadım.
Akvaryum, kendine ait iç filtre ve silis kum ile geldi. "Sobo wp-3200F" ve [B]24 saat boyunca açık[/B]. 100W ısıtıcı kullanıyorum ve harici bir termometre ile de takip ediyorum. Sıcaklık genel olarak [B]26 derecelerde sabit[/B]. 5 metrelik şerit RGB şerit LED var. Geceleri sürekli aydınlatıyorum. Gündüz genelde kapalı tutuyorum evin içi yeterince aydınlık.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231236481.jpg[/IMG]
Gelelim kullandığım suya: İlk aşamada günlerce dinlendirilmiş su kullandım. Ancak balıklar tek tek ölmeye başlayınca petshop ile görüştüm ve bulunduğumuz bölgedeki suyun o kadar da kötü olmadığını söyledi. Bunun üzerine akvaryum temizliğine[B] başlamadan önce [/B]hazırladığım suları kullanmaya başladım (soğuk değil, kombi aracılığıyla elimi dokunduğumda sıcaklığını hissetmeyeceğim su kullanmaktayım. Suyu akvaryuma aktarana kadar [B]yaklaşık bir saat[/B] zaman geçmiş oluyor).
Temizlik çalışmalarımı da anlatayım: Düzenli olarak haftada bir kez suyun en az yüzde 25-30 kadarlık bölümünü değiştiriyorum. Filtreyi kesinlikle musluk suyunda değil, akvaryumda çektiğim suyun içerisinde, [B]sağa sola sallayarak[/B] temizleyip tekrardan takıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231223421.jpg[/IMG]
Ancak akvaryum bir türlü düzen tutmuyor. Balıklarım hiç mutlu gibi gelmiyor. [B]Cama sürtündüklerini [/B]görüyorum, bazıları dimdik duruyor, kimisi suyun yüzeyine doğru yükseliyor. Bazıları dışarıdan hava alıyor. Bununla birlikte; akvaryumdaki su her hafta sapsarı bir hale geliyor. Hatta geçen hafta sonu sarartıdan kurtulmak için yüzde 80 kadarını değiştirip deneyeyim dedim. Daha birkaç gün olmasına rağmen [B]yine sararma başladı[/B]. Bu arada; dışkıları takip ediyorum, akşam yapılan yemlemeden bir süre sonra çoğalıyor. Sabah kalktığımda ise neredeyse tamamen yok olmuş oluyorlar. Ve ölümler de sona ermiş durumda değil. Bazen tek bir balığın öldüğünü görüyorum. Hadi diyorum vadesi yetmiştir. Son temizlikten bir iki gün önce 24 saat içerisinde 2 balık daha öldü. Az önce de belirttiğim gibi; ölmeseler de hareketleri mantıklı gelmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231224201.jpg[/IMG]
Bu arada; fazla yem [B]vermemeye [/B]çalışıyorum. Hatta o kadar az atıyorum ki dipteki çöpçülerimin aç olduğunu hissediyorum. Dipte olması gereken çöpçüler zaman zaman[B] ısıtıcının kablosu ile filtre çevresinde[/B] dolaşıyor. Bunlar için de dip yem almayı planlıyorum. Tetralar için iki farklı yem kullanıyorum. Yemlemeyi günde iki kez yapıyorum. Bunu da takipli yapıyorum genelde hepsi de her yemleme sırasında yiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231225191.jpg[/IMG]
Fotoğraflarda da görebileceğiniz üzere tek bir bitki var. Ancak iki hafta önce koymuş olmama rağmen [B]hiçbir büyüme emaresi yok[/B]. Bitki koyduğum gibi duruyor. Üç hafta öncesine kadar iki tür vardı. Petshoptan satın alırken bakımı kolay ve arsız olur dendi ancak alırken capcanlı görünen bitkiler, akvaryuma koyduktan birkaç hafta sonra [B]tamamen çürüdüler[/B]. Yeni koyduğum da yakında ölecek gibi duruyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231229181.jpg[/IMG]
Ben istiyorum ki [B]su sürekli sararmasın[/B]. Bakteri dengesi düzgün olsun, balıklarım mutlu mesut yaşayıp gitsinler (zaten bazılarının ağzı dolu, yumurta var gibime de geliyor). Bitki ve doğal aksesuarlarla da destekleyeyim, yaşamları için mümkün olan [B]en iyi ortam[/B] oluşsun. Ancak bunu bir türlü başaramıyorum. Nerede yanlış yapıyorum, ne yapmam gerekiyor bir türlü çözemedim. Balıklar öldükçe canım daha çok sıkılıyor, bir iş becerememiş gibi hissediyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir? Neden bir türlü sağlıklı ve güzel bir akvaryum oluşturamıyorum? Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
Akvaryum linki: [URL]https://www.hepsiburada.com/dekor-akvaryum-full-set-led-isikli-saat-kule-akvaryum-siyah-pm-HBC00000LOMJ1[/URL]
Sobo wp-3200F linki: [URL]https://www.hepsiburada.com/sobo-wp-3200f-ic-filtre-pm-HB000001VO0R[/URL][/QUOTE]
Selamlar,
Muhtemelen suyunuz yeteri kadar filtrelenmiyor, bakteriler açısından yeterli yuva alanı yok uygun bir dış filtre almalısınız.
Akvaryumun su değişimini direkt çeşme suyuyla mı yapıyorsunuz herhangi bir dinlendirme olmadan, şayet öyleyse suda bulunan klor canlılarınıza ve bakteri popülasyonuna zarar verecektir.
Son olarak da bence balık sayınızı biraz azaltmakta fayda var. Umarım yardımcı olabilmişimdir.[EDIT]gokayshn,2023-05-16 13:22:43[/EDIT]
[QUOTE=eraykalelioglu]Herkese selamlar, umarım her şey dilediğiniz gibi gidiyordur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231222361.jpg[/IMG]
Yaklaşık 1,5 ay kadar önce, en aşağıya linkini bıraktığım akvaryumu satın aldım ve transgenetik tetra beslemeye başladım. Daha önce akvaryum deneyimim [B]olmadığı [/B]için bu forumda bulabildiğim her türlü bilgiyle hareket etmeye çalıştım. Ancak bir türlü istediğim düzeni tutturamadım.
Akvaryum, kendine ait iç filtre ve silis kum ile geldi. "Sobo wp-3200F" ve [B]24 saat boyunca açık[/B]. 100W ısıtıcı kullanıyorum ve harici bir termometre ile de takip ediyorum. Sıcaklık genel olarak [B]26 derecelerde sabit[/B]. 5 metrelik şerit RGB şerit LED var. Geceleri sürekli aydınlatıyorum. Gündüz genelde kapalı tutuyorum evin içi yeterince aydınlık.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231236481.jpg[/IMG]
Gelelim kullandığım suya: İlk aşamada günlerce dinlendirilmiş su kullandım. Ancak balıklar tek tek ölmeye başlayınca petshop ile görüştüm ve bulunduğumuz bölgedeki suyun o kadar da kötü olmadığını söyledi. Bunun üzerine akvaryum temizliğine[B] başlamadan önce [/B]hazırladığım suları kullanmaya başladım (soğuk değil, kombi aracılığıyla elimi dokunduğumda sıcaklığını hissetmeyeceğim su kullanmaktayım. Suyu akvaryuma aktarana kadar [B]yaklaşık bir saat[/B] zaman geçmiş oluyor).
Temizlik çalışmalarımı da anlatayım: Düzenli olarak haftada bir kez suyun en az yüzde 25-30 kadarlık bölümünü değiştiriyorum. Filtreyi kesinlikle musluk suyunda değil, akvaryumda çektiğim suyun içerisinde, [B]sağa sola sallayarak[/B] temizleyip tekrardan takıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231223421.jpg[/IMG]
Ancak akvaryum bir türlü düzen tutmuyor. Balıklarım hiç mutlu gibi gelmiyor. [B]Cama sürtündüklerini [/B]görüyorum, bazıları dimdik duruyor, kimisi suyun yüzeyine doğru yükseliyor. Bazıları dışarıdan hava alıyor. Bununla birlikte; akvaryumdaki su her hafta sapsarı bir hale geliyor. Hatta geçen hafta sonu sarartıdan kurtulmak için yüzde 80 kadarını değiştirip deneyeyim dedim. Daha birkaç gün olmasına rağmen [B]yine sararma başladı[/B]. Bu arada; dışkıları takip ediyorum, akşam yapılan yemlemeden bir süre sonra çoğalıyor. Sabah kalktığımda ise neredeyse tamamen yok olmuş oluyorlar. Ve ölümler de sona ermiş durumda değil. Bazen tek bir balığın öldüğünü görüyorum. Hadi diyorum vadesi yetmiştir. Son temizlikten bir iki gün önce 24 saat içerisinde 2 balık daha öldü. Az önce de belirttiğim gibi; ölmeseler de hareketleri mantıklı gelmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231224201.jpg[/IMG]
Bu arada; fazla yem [B]vermemeye [/B]çalışıyorum. Hatta o kadar az atıyorum ki dipteki çöpçülerimin aç olduğunu hissediyorum. Dipte olması gereken çöpçüler zaman zaman[B] ısıtıcının kablosu ile filtre çevresinde[/B] dolaşıyor. Bunlar için de dip yem almayı planlıyorum. Tetralar için iki farklı yem kullanıyorum. Yemlemeyi günde iki kez yapıyorum. Bunu da takipli yapıyorum genelde hepsi de her yemleme sırasında yiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231225191.jpg[/IMG]
Fotoğraflarda da görebileceğiniz üzere tek bir bitki var. Ancak iki hafta önce koymuş olmama rağmen [B]hiçbir büyüme emaresi yok[/B]. Bitki koyduğum gibi duruyor. Üç hafta öncesine kadar iki tür vardı. Petshoptan satın alırken bakımı kolay ve arsız olur dendi ancak alırken capcanlı görünen bitkiler, akvaryuma koyduktan birkaç hafta sonra [B]tamamen çürüdüler[/B]. Yeni koyduğum da yakında ölecek gibi duruyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239677/160520231229181.jpg[/IMG]
Ben istiyorum ki [B]su sürekli sararmasın[/B]. Bakteri dengesi düzgün olsun, balıklarım mutlu mesut yaşayıp gitsinler (zaten bazılarının ağzı dolu, yumurta var gibime de geliyor). Bitki ve doğal aksesuarlarla da destekleyeyim, yaşamları için mümkün olan [B]en iyi ortam[/B] oluşsun. Ancak bunu bir türlü başaramıyorum. Nerede yanlış yapıyorum, ne yapmam gerekiyor bir türlü çözemedim. Balıklar öldükçe canım daha çok sıkılıyor, bir iş becerememiş gibi hissediyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir? Neden bir türlü sağlıklı ve güzel bir akvaryum oluşturamıyorum? Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
Akvaryum linki: [URL]https://www.hepsiburada.com/dekor-akvaryum-full-set-led-isikli-saat-kule-akvaryum-siyah-pm-HBC00000LOMJ1[/URL]
Sobo wp-3200F linki: [URL]https://www.hepsiburada.com/sobo-wp-3200f-ic-filtre-pm-HB000001VO0R[/URL][/QUOTE]
Selamlar,
Muhtemelen suyunuz yeteri kadar filtrelenmiyor, bakteriler açısından yeterli yuva alanı yok uygun bir dış filtre almalısınız.
Akvaryumun su değişimini direkt çeşme suyuyla mı yapıyorsunuz herhangi bir dinlendirme olmadan, şayet öyleyse suda bulunan klor canlılarınıza ve bakteri popülasyonuna zarar verecektir.
Son olarak da bence balık sayınızı biraz azaltmakta fayda var. Umarım yardımcı olabilmişimdir.[EDIT]gokayshn,2023-05-16 13:22:43[/EDIT]
Sunsun 603b Ses Sorunu
Filtre içindeki malzemeler miktar olarak az geldiyse su akışı ile birlikte hareket ediyor ve filtrenin içinde ses yapıyor olabilir, sağlam üç dört kez sallama ile çözülecektir. Mekanik olarak müdahale ile çözülmezse zamanla ses azalıp yok olacaktır kullanmaya başladığım ilk zamanlar bende de öyle olmuştu.
Filtre içindeki malzemeler miktar olarak az geldiyse su akışı ile birlikte hareket ediyor ve filtrenin içinde ses yapıyor olabilir, sağlam üç dört kez sallama ile çözülecektir. Mekanik olarak müdahale ile çözülmezse zamanla ses azalıp yok olacaktır kullanmaya başladığım ilk zamanlar bende de öyle olmuştu.
High Tech 45*30*30 Dragon Stone Hardscape
[QUOTE=tricker07]Ölçüler:45*30*30
Canlı Türleri: Şuanlık yok
Bitki Türleri: Ludwigia green, rotala hra, parvula, pogostemon helferi, hemianthus cuba, mini pellia moss, fissidens fontanus
Tankın Yaşı: 2 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: venesaqua 501f şelale filtre, darkaura yapımı led armatür
Tasarım ve Dekorasyon: DragonStone
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232227011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232246391.jpg[/IMG]
Dry start kurulum mosslar kayalara tutunana kadar devam edecek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/090320232001551.jpg[/IMG][/QUOTE]
selamlar, kayaları nereden temin ettiniz acaba?
[QUOTE=tricker07]Ölçüler:45*30*30
Canlı Türleri: Şuanlık yok
Bitki Türleri: Ludwigia green, rotala hra, parvula, pogostemon helferi, hemianthus cuba, mini pellia moss, fissidens fontanus
Tankın Yaşı: 2 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: venesaqua 501f şelale filtre, darkaura yapımı led armatür
Tasarım ve Dekorasyon: DragonStone
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232227011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232226561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/080320232246391.jpg[/IMG]
Dry start kurulum mosslar kayalara tutunana kadar devam edecek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117554/090320232001551.jpg[/IMG][/QUOTE]
selamlar, kayaları nereden temin ettiniz acaba?
Beta Akvaryumu
Ölçüler: 18 L
Canlı Türleri:1 adet erkek beta
Bitki Türleri: Subulata, Blyxa japonica, Pistia, Amazon Kılıcı ve deneme maksatlı reinecki mini, Myriophyllum Proserpinacoides, Rotala Bonsai, Bacopa Lanigera
Tankın Yaşı: 2 hafta
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sobo Mini Askı Filtre 280 Lt/H 5 W, Armatürk 1040L
Tasarım ve Dekorasyon: 1 adet hindistan cevizi, 1 adet mangrow kökü
Selamlar herkese,
18 litrelik betta akvaryumumu sizlere tanıtmak istiyorum önerilere açığım ,şimdiden çok teşekkürler.
1 senedir bende olan balığıma, 40x40 bitkili lepistes akvaryumuma ek olarak burada görüp heveslenerek eldeki malzeme ve bitkilerden bir akvaryum kurdum. İçindeki bitkilere ek, acaba yaşayıp gelişirler mi merakıyla 2 kök reinecki, 1 kök Myriophyllum Proserpinacoides, 1 kök Rotala Bonsai ve 4 kök Bacopa Lanigera ekledim. Tabanda daha önceden kullanılmış bazalt kum, biraz lav kırığı ve N,P,K taban gübresi kullandım. Işık, diğer akvaryumumdan boşa çıkan 7 şeritli fakat sadece tek anahtarını açtığım 1 sıra kırmızı,1 sıra mavi ve 2 sıra beyaz led.
Japonicaların arasına hindistan cevizinden yuvayı gizledim, Amazonun önünde ufak da bir mangrow kökü mevcut. Haftada 1 gün %50'ye yakın su değişiminden sonra 2 mL tropica kahverengi gübreden kullanıyorum, ışık günde aralıksız 5 saat yanıyor. Şimdilik su üzerinde oluşan şeffaf tabaka problemim var fakat onu da şelale filtreye ek aparatla su üzerini hareketlendirerek çözmeyi düşünüyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409401.jpg[/IMG]
Ölçüler: 18 L
Canlı Türleri:1 adet erkek beta
Bitki Türleri: Subulata, Blyxa japonica, Pistia, Amazon Kılıcı ve deneme maksatlı reinecki mini, Myriophyllum Proserpinacoides, Rotala Bonsai, Bacopa Lanigera
Tankın Yaşı: 2 hafta
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sobo Mini Askı Filtre 280 Lt/H 5 W, Armatürk 1040L
Tasarım ve Dekorasyon: 1 adet hindistan cevizi, 1 adet mangrow kökü
Selamlar herkese,
18 litrelik betta akvaryumumu sizlere tanıtmak istiyorum önerilere açığım ,şimdiden çok teşekkürler.
1 senedir bende olan balığıma, 40x40 bitkili lepistes akvaryumuma ek olarak burada görüp heveslenerek eldeki malzeme ve bitkilerden bir akvaryum kurdum. İçindeki bitkilere ek, acaba yaşayıp gelişirler mi merakıyla 2 kök reinecki, 1 kök Myriophyllum Proserpinacoides, 1 kök Rotala Bonsai ve 4 kök Bacopa Lanigera ekledim. Tabanda daha önceden kullanılmış bazalt kum, biraz lav kırığı ve N,P,K taban gübresi kullandım. Işık, diğer akvaryumumdan boşa çıkan 7 şeritli fakat sadece tek anahtarını açtığım 1 sıra kırmızı,1 sıra mavi ve 2 sıra beyaz led.
Japonicaların arasına hindistan cevizinden yuvayı gizledim, Amazonun önünde ufak da bir mangrow kökü mevcut. Haftada 1 gün %50'ye yakın su değişiminden sonra 2 mL tropica kahverengi gübreden kullanıyorum, ışık günde aralıksız 5 saat yanıyor. Şimdilik su üzerinde oluşan şeffaf tabaka problemim var fakat onu da şelale filtreye ek aparatla su üzerini hareketlendirerek çözmeyi düşünüyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235946/120420231409401.jpg[/IMG]
Karides Akvaryumunda Gübre
[QUOTE=TTuna]Beslenir. Demir gübresini de seachem marka alın diy gübreler tavsiye etmiyorum özellikle demir gübresi biraz sıkıntı. [/QUOTE]
Tropicanın kapsül gübresinden aldım henüz ekmedim toprağa onda demir var sanırım duruma göre sıvı olarak demir vermeyeceğim, teşekkür ediyorum yanıtınız için.
[QUOTE=TTuna]Beslenir. Demir gübresini de seachem marka alın diy gübreler tavsiye etmiyorum özellikle demir gübresi biraz sıkıntı. [/QUOTE]
Tropicanın kapsül gübresinden aldım henüz ekmedim toprağa onda demir var sanırım duruma göre sıvı olarak demir vermeyeceğim, teşekkür ediyorum yanıtınız için.
Karides Akvaryumunda Gübre
Merhabalar,
40x40x40 bol bitkili; co2 tüp destekli, tabanda kapsül gübre, haftada bir tropica specialised nutrition, haftada bir seachem potasyum ve haftada iki gün DIY demir gübresi kullandığım akvaryumda sağlıklı bir şekilde karides besleyebilir miyim. Çok sağlıklı ve net sonuçlar bulamadım, konu hakkında tecrübesi olan değerli üyeler tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar,
40x40x40 bol bitkili; co2 tüp destekli, tabanda kapsül gübre, haftada bir tropica specialised nutrition, haftada bir seachem potasyum ve haftada iki gün DIY demir gübresi kullandığım akvaryumda sağlıklı bir şekilde karides besleyebilir miyim. Çok sağlıklı ve net sonuçlar bulamadım, konu hakkında tecrübesi olan değerli üyeler tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
