ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Lennie
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
321
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ağustos 2023 23:09
Son Ziyaret:
3 Saat 35 Dakika önce
Toplam Mesaj:
305 [4.77 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
304 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Batuhan

SON 10 MESAJI

Yeni Kurulum(2 Günlük Üyeyim Tahamül Edemedniz Yuh
[QUOTE=capodicapii]Er kişinin üslubuna, davranışına ve eleştirel diyalog kapasitesine bir şey diyemem ama bahse konu akvaryum için söyleyeceklerim var. Canlılarında farklılıklar olsa dahi yolunda gitmeyecek bir kurulum değilmiş. Akvaryumda bulunan panda cory, discus, vatoz, lepistes, salyangoz uyumlu bir şekilde yaşar, gramilerde çok güzel oryante olur fotodaki ortama.

Hatta balık konusunda eleştiren arkadaşlara, güney amerikada da lepistes türünün olduğunu öğretmek isterim. Fotoda atasının atası bile doğal ortam görmemiş lepisteslerin şov akvaryumunda bulunmasına kırmızı çizgi çekemezsiniz.

Konuyu bi tık daha ilerleterek asyada toplanan nerite salyangozunun dahi bir çok salyangoz gibi güney amerikada en asidik ve sıcak nehirlerden biri olan orinoccoda yaşam alanı bulduğunu da öğretmek isterim. Öğretmek isterim diyorum çünkü 5-6 yıla kadar ben de bilmiyodum, gördüm öğrendim, öğretiyorum.
[B]Bahse konu canlılar şov akvaryumu için birbiriyle gayet tabi uyumlular. [/B]
Dğzenli bakımı yapılan dekor akvaryumlarda 26-27 derece arasında da ısıdan sıkıntı çekecek tropikal balık yok ! Neyi cetvelle ölçüyorlar insanlar anlamış değilim. Şu konuda tek sorun, geniş katmanılı taban olan akvaryumunda Discuslar için nitratı nasıl defedeceğiydi. Onun dışında her şeyi konuşmuşsunuz :)[/QUOTE]

Stok hakkinda daha fazla yorum yapmak istemiyorum. Sizin dusunceniz, saygi duyuyorum.

Genis katmanli taban akvaryumunda discuslar icin nitrati nasil def edecegi ile ne demek istediniz tam olarak anlayamadim. Nitrat, eger direkt olarak çeşme suyunuzda bulunmuyorsa ya da özel olarak gübrenizde bulunmuyorsa, nitrifikasyon bakterileri sayesinde ortaya cıkan amonyagın nitrite nitritin nitrata dönüştürülmesiyle ortaya çıkan bir değer. İşin idealinde suyunuzu takip eder, baktığınız canlının hassasiyetine göre, örneğin 40ppm gibi bir değer belirler bunun üzerinden su değişim rutinini oturtursunuz. Bakarsiniz bu besleme seviyesinde bu canli stogu ile bu bitkili akvaryumda su kadar surede bu degere ulasiyorum, ona gore planlama yaparsiniz su degisimlerinde. Su değişimi oranını ve zamanını sudan uzaklaştırmak istediğiniz orana gore ve ne kadar sık su degisimi yapmak istediginize gore ayarlarsınız. Su degisimi ile de birlikte cesme suyu degerlerinizi de gozetmek kaydiyla sudan nitrat uzaklasmis olur

Bir tankta nitrati acaba nasil uzaklastiracaksiniz diye bir soruyu daha once ben hic duymadim. Bakteri dongusu, ortaya cikabilecek amonyak nitrit problemleri filtrasyon oksijen yetersizligi falan gibi bir sey gelse anlayacagim. Nitrati uzaklastirmada neyin sorulmasi gerektigini aciklayabilir misiniz lutfen?

Kaldi ki yanlis bilmiyorsam kum katmanlari rahatsiz edilmediginde alt kisimlarda anaerobik bakteri gelisimi dahi olabiliyor ki bu bile nitrati azaltmakta payi olabilecek bir husus[EDIT]Lennie,2023-09-24 17:16:13[/EDIT]
Yeni Kurulum(2 Günlük Üyeyim Tahamül Edemedniz Yuh
[QUOTE=yasin.demirci]Merhabalar,

Öncelikle hayırlı olsun diyorum[:)] çok kolay aslında bunu söylemek[^_^] eğlenceli birçok türü bir araya getirmişsiniz,

Umarım keyifle, eğlenerek, sıfır kayıpla güzel güzel bakarsınız canlılara,

Zannetmiyorum yeterince alakadarsınız ama olurda bişeye ihtiyacınız olursa 24 saat bana ulaşabilirsiniz.


Ahmet bey'in canlılarına bakmak için konuya girdiğimde, sanki dedim adam japonya da bir yarışmada jürinin karşısında ecel terleri döküyor,

Sıcaklık, Ph, Gh; bu konulardan bahsederken forumdan ya da kağıt üzerinden elde ettiğiniz çoğu kirli bilgiyle nasıl bu kadar cesur, nesnel ve kesin kanaatlerde bulunabiliyorsunuz, anlamakta güçlük çekiyorum,

Senelerdir hiç bitmeyen muhabbetlerin hâlâ devam ettiğini görmek üzücü,

Yeterince ya da hiç tecrübe etmeden, gördüğünüz ya da duyduğunuz desteksiz argümanlarla insanların tadını kacirmaktan başka bişey yapmıyorsunuz,

Şunu söyleyeyim ufacık, ufkunuz genişlesin bir yardımım olur diye, arkadaşlar 45 metreden zaireden çıkarılan MOBA benim aşağı mahalleden hobiciden petshoptan aldığım MOBA ile aynı karakteri göstermeyeceği gibi, konya şebeke suyuna alışmış x bir canlıyla İstanbul şebeke suyuna alışkın x canlısı aynı özelliklere haiz olmayacak, beyefendi demiş ki kaç kere, yavrudan alışmaları adapte olmaları daha mümkün, hâlâ daha 2 dereceden etkilenirler filan, gerçekten çuvaldızı kendinize batırın sonra 2 dereceye bakarız,

Son olarak birbirimizi darlamamamız rica olunur, burası hobi platformu, rahatlayıp, huzur bulduğumuz, paylaşıp mutlu olduğumuz bir durak,

Herkese keyifli hobiler[:cik:] [zzz]

[/QUOTE]

Yorumlarınızı neye dayandırarak beni tanımadan yorum yapıyorsunuz bilemiyorum. Forumdan kağıttan okuyormuşum da yazıyormuşum. Bi bitmemiş gitmiş. Bu tür yorumlar sebebiyle gerçekten insanlara yardımcı olmaya çalışırken yoruldum ve artık yazıp paylaşasım gelmiyor.

26 tankım var. 15 yıldır balık bakıyorum. Resimdeki türlerden GBR, sparkling gourami, discus, corydora, lepistes, mystery snail ve pleco türlerini ayrı tanklarda besliyor ve üretiyorum. Örneğin, imzanıza yazdığınız L-numberlara ilişkin bilgimi, İngiltere'de doktorasını spesifik olarak loricariidaeler üzerine yapan arkadaşımdan öğreniyorum. Öğreniyorum çünkü öğrenmeye açığım. Siz, forum ve yazılı kaynakları da konu dışında bıraktığınızı gözeterek, nerden öğreniyorsunuz merak ettim. Öyle bir izlenim yaratmışsınız ki, sanki interneti açıp acaba Ahmet Bey'e nasıl bir yorum yapabilirim diye dolanıyoruz. Gerçekten böyle mi düşünüyorsunuz bilemiyorum.

Bilimsel makaleler okudukça ve kariyer olarak mesleği yapan bu işin okulunu okuyan biyolog veteriner kimyager su ürünleri gibi bölüm mezunu arkadaşlarımdan ve hobideki deneyimine güvendiğim insanlardan öğrendikçe gelişiyorum. En güvenilir bulduğum sitelerde dahi hypancistrusumun etçil ağırlıklı olduğunu zannederken arkadaşım bilimin ve araştırmaların böyle bir şey önermediğini ve ağırlıklı diyetlerinin alg olduğunu söyledi. Interneti açıp her yere baktığımda dana yüreği, tamamen etçil diyetler önerisi discus için havada uçuşurken memeli ve kuş türlerinden gelen lipidleri sindiremediklerini, böcekçillerin balık yediklerinde dahi besin ve mineraller yeterince sindiremediğini, ortaya çıkan nitrit artışı dolayısıyla proteinin yeterince sindirilemediğinin düşünüldüğü, doğadaki discuslar üzerinde yağışlı ve kurak mevsimlerde yapılan incelemelerde neredeyse diyetlerinin tamamının alg ve detritustan(ki bunun da cogunluğu alg muhtemelen) olduğunu öğrendim biyolog arkadaşımdan ve bilimsel araştırmalardan.

Benim burada birisi ile bilgi paylaşmamın bana inanın hiçbir faydası yok. Birine alkış tutmamın da faydası yok. Lakin itham altında bırakılmak gerçekten hiç hoş değil.

Deneyimim olmayan ya da güvendiğim bir arkadaşımdan/deneyiminden ya da bilimsel kariyerinden duymadığım bir şeyi gelip burada sallamıyorum. Sormuşsunuz, amonyak/amonyum, gh ve ph için sıvı, geri kalanlar için ise çubuk testlerden kullanıyorum. Başkası kullanmıyor olabilir. Kaç kişi bir şeyi yapıyor ya da yapmıyor diye ben hayatımda aksiyon almıyorum. Ben kendi aksiyonlarımla ilgileniyorum ve elimden geldiğince en doğrusunu yapmaya çalışıyorum. Beni bir de ilgilendiren tek şey sorumluluğumuzda olan canlılar. Yazıp paylaşmamın tek amacı bir nebze olsun canlıların hayat kalitesine yardımcı olabilmek.

Ben burada deneyimimi ve bilgimi paylaşırım, ister dikkate alırsınız, isterseniz de almazsınız. Sizin için ölürse ölür bana ne dediğiniz her bir salyangozu yetiştirirken ben gözünün içine bakıyorum.

Hobide deneyim önemlidir ancak her zaman deneyim ile ideal şartların ortak noktada buluşmadığını farkına varmak lazım. Bir balık yaşıyor ve hayatını devam ettiriyor diye ideal bir hayat sunuluyor anlamına gelmiyor. Bu deneyim olayı biraz fazla yoruma açık. Yapılan eylemlerin kısa süredeki değil yıllar içindeki sonuçlarının da önemli olduğunu unutmamak gerekiyor. Bahsettiğiniz su parametreleri yavruların daha çok içinde büyüyüp geliştiği ortam için geçerli. Siz elinize gelen balıkların kaç tanesinin alışma ve karantina sürecini başarılı tamamladığını bilmiyorsunuz.

Kimse hakkında farazi yorumda bulunmazsanız dediğiniz gibi kimse darlanmamış olur, güzel olur.
Yeni Kurulum(2 Günlük Üyeyim Tahamül Edemedniz Yuh
[QUOTE=AhmetBircan]Mesajınız için teşekkür ederim açıkcası hiç böyle düşünmemiştim üreme yaptırmayacağım için 26 ısıya sabit tutmak ve hepsi yavru oldukları için bünyelerinin alışmasını temenni ediyordum ne 24 dereceye düşürürüm nede 28 üzerine çıkarırım çok sorun olacağını düşünmüyorum verdiğiniz bilgiler doğru fakat bu şekilde devam etmek istiyorum teşekkürler.[/QUOTE]

Discus ve german blue ramler için minimum sıcaklık ihtiyacı 28dir üretmekten bağımsız. Aksi takdirde balıklarınız enfeksiyon ve hastalıklara açık hale gelecektir ve sürekli stres olacaklardır. Bilginiz olsun
Yeni Kurulum İçin Tavsiyeler
[QUOTE=hakang37]

Merhaba kurulum yapmadan önce bayağı bir araştırma yapmıştım aslında fakat konu hakkında tecrübeli arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler. Ölçüler ve yükseklik iyi diye düşünüyorum hatta suyum üst kısmında bayağı bir pay bıraktım.[/QUOTE]

Yükseklik bi tık kısa olsa daha iyi olabilir ancak problem yaşamıyorsa sıkıntı yok, suyu aşağı çekmeniz iyi olmuş. Bettalar küçük alan ister gibi bir durum yok ancak genelde en ve derinlik yüksekliğe göre daha önemli. ben yeri geldi 160 litrede (100x40x40) baktım. Bir tek aşırı uzun yüzgeçli erkekler zorlanıyorlar büyük tanklarda. Ancak bana kalırsa her türlü minimum 35-40 litre olmalı halfmoonlar için. Plakatlar için de 50 falan bence

Bana sorarsanız 35-40 litre altı karides ve minik salyangozlar dışı hiçbir canlı için ideal degil açıkçası.
Yeni Kurulum(2 Günlük Üyeyim Tahamül Edemedniz Yuh
Ahmet Bey merhaba,

Kurulumunuz güzel gözüküyor ancak birkaç hususa değinmekte yarar var diye düşünüyorum.

Bakmakta olduğunuz canlı türleri maalesef genel olarak tam anlamıyla birbirleriyle uyumlu değiller.

Discus ve german blue ramler düşük ph ve yumuşak su isterler. Lepistesler ve salyangozlar ise ise sert su, yüksek kh ve gh isterler.

Elma salyangozları 24C üstünden itibaren hızlı gelişir, buna bağlı kabukları hızlı gelişim karşısında incelir ve zaten kısa olan ömrü iyice kısalır. Ph ınız discus ve ramlere uygunsa eğer kabukta aşınmalar meydana gelir ve yeni kabuk gelişimi düşük gh kh ortamında zayıf olur.

Panda corydoralar, lepistesler, elma salyangozu için discus ve ramlerin sıcaklığında yaşamak, beraberinde getirdiği oksijen seviyesindeki düşüş ideal bir ortam sağlamaz. Discus ve german blue ramler için genelde ideal en düşük ısı 28C dir. Elma salyangozları için 23-25C, panda corydoralar ve lepistesler için 22-25tir.

Dolayısıyla su parametre ihtiyaçları ve ısı gereksinimleri farklı olan birçok türü aynı anda memnun etmek mümkün değil maalesef.

Lepistes, elma salyangozları ve de panda corydoralar için farklı bir tank kurmak ya da sahiplendirmek, onun yerine discus ram ve kardinal ve l333 ile daha uyumlu yaşayacak türlere yönelmek daha iyi olabilir. Örneğin sterbai corydoralar gibi, çünkü yüksek sıcaklığa toleransları fazla olan bir corydora türü
Faydalı Bakteri
[QUOTE=MasterChiefHakan]20 litrede lepistes beslenmemeli, çabuk çoğalan başka türler de beslenmemeli. İdareten suyun tamamını değiştirin. Varsa zemindeki kumu hiç hareket ettirmeyin. Dinlenmiş çeşme suyunu ekleyin. Su eklerken de kumlar kıpırdamamalı. Diğer akvaryumda sünger kullanıyorsanız bu akvaryumda yıkayın. Su rengi kahverengi olacaktır, filtrenizi çalıştırın, birkaç saate kadar su berraklaşır, berrak suya balıklarınızı koyabilirsiniz. (Faydalı bakteri transferi yapılmış oldu.) Filtreleri hiç kapatmayın.[/QUOTE]

Filtre sıkma işlemi bakteri döngüsü oturmasını hızlandırıyor ancak yine de benim için filtre sıkarak amonyak kaynağı olan fishless cycle yöntemi yaklaşık 2 hafta sürmüştü amonyak ve nitrit okumasını tamamlamak. Ek olarak kirli bir filtre sıkımı sonrası her zaman ben amonyak seviyesinde 0.5-1ppm arası amonyak değeri görüyorum hep. Evet bakteri aktarımı yapıyor ancak bunun yanı sıra bir sürü filtrede biriken pisliği de tanka eklemiş oluyoruz ki sanıyorum bu da amonyak ortaya cıkmasına sebep oluyor. En azından benim deneyimim ve okuduğum değerler bu yönde
Katil Salyangoz İstilası
Satabilir ya da sahiplendirebilirsiniz. Talep gören canlılar
Faydalı Bakteri
20 litre gibi çok ufak tanklarda amonyak ve nitrit cok hızlı şekilde ciddi boyutta toksik seviyelere ulaşabilir.

Öncelikle büyük bir su değişimi yapın. Daha sonra düzeni oturmuş akvaryum filtresinden medya alıp diğer tankınıza ekleyin. Ek olarak bir süre yemlemeyi azaltın, 2-3 günde bir gibi. yavaş yavaş arttırırsınız.
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
[QUOTE=mrokumus]Cevabınız için teşekkür ederim.
Şimdi Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nü sipariş verdim. Bitki sağlığı ve büyümesi için bir öneriniz var mıdır ?[/QUOTE]

Birkaç gün ghostfeeding denilen yöntem ile ufak bir tutam balık varmış gibi besleme yapın ki amonyak ortaya çıksın öncelikle. Bakteri kültürü de kullansanız amonyak bulunmadan döngü başlamaz [:iyi:] Tek başına bakteri kültürü kullanımı bakteri döngüsü oturduğu anlamına gelmeyecektir. Tankta bir amonyak kaynağı bulunur. Siz kültür ile bakteri sporları tanıtım sürecini hızlandırırsınız. Bazı bakteriler amonyağı nitrite, bazıları bu nitriti nitrata dönüştürür. Amonyak ve nitrit sıfırlanıp yalnız nitrat okudugunuzda dongü oturmuş olur ve çok yavaş şekilde canlı eklemesi ypaılabilir.
Akvaryuma Balık Ekleyebilir Miyim?
[QUOTE=Tvex]
[URL]https://www.atakanpetshop.com/eurostar-aquaclay-biyolojik-filtre-malzemesi-1lt[/URL]
Dediğim bu.

Seachem stability kullandım.[/QUOTE]

Stability kullanmadan önce en azından ghostfeeding yöntemi ile birkaç gün balık varmış gibi ufak bir tutam boş yemleme yapıp amonyak ortaya cıkmasını saglamanız gerekliydi. Seachem'in resmi sayfasındaki FAQ kısmında bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Bakteri kültürü sporları tanıtır ancak amonyak olmadan döngü başlamaz.

[URL]https://www.seachem.com/stability.php[/URL]

"I have finished the suggested 7-day dosing, however, my tank is still not fully cycled. Why?
A: Since every tank will cycle differently, it is difficult for us to give an exact time frame as to when your tank will be fully cycled. However, generally most tanks are cycled within 4-6 weeks."

"If I plan to do a fishless cycle and use Stability™, do I need to add an ammonia source to kick-start the nitrogen cycle?
A: Yes, for expedited cycling times, you will want to add a pinch of food daily until you have an ammonia reading. At that point, you can stop adding the food and let the bacteria run its course."

anlayacağınız amonyak okuyana kadar boş yemleme yapıp daha sonra 7 gün stability kullanıp, yaklaşık 4-6 hafta beklemeniz lazım. Ancak bu süreler tahmini tabi ki. Bunu bilmenin tek yolu amonyagın nitrite nitritin nitrata dönüştüğünü görüp amonyak ve nitrit sıfırlanıp sadece nitrat okumanızdır. Daha sonra çok yavaş şekilde haftalara bölüştürerek canlı eklemesi yapılabilir. Bir anda sayıca cok balık eklemek uygun olmayacaktır[EDIT]Lennie,2023-09-22 01:07:38[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.