ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Lennie
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
651
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ağustos 2023 23:09
Son Ziyaret:
10 Saat 21 Dakika önce
Toplam Mesaj:
541 [2.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
231 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Batuhan

SON 10 MESAJI

Su Kaplumbağası Teraryumu/akvaryumu Nasıl Olmalı ?
Öncelikle, onlarca yılınızı, belki sizden uzun yaşayacak bir canlıyı besleme sorumlulugunu almak isteyip istemediginizi değerlendirmenizi öneririm.

İkinci olarak ise, bu canlının nispeten yüksek hacimli ihtiyaçları olduğunu ve bu ideal koşulları sağlayabilmek için belirli bir alan/yer ve bütçe ayırmaya, hayatınızın çok uzun bir döneminde de size eşlik edecek bir canlıya vakit ayırmaya özen göstermeniz gerektiğini hatırlatmak isterim.

En yaygın olan kırmızı yanaklı su kaplumbağalarında dişiler 30 cm, erkekler ise 20cme kadar büyürler. Internette 40 yaş diyor, lakin 70 yaşında olanı bile gördüm.

Önerilen en düşük su litresi, cm başına 15 litredir. Yani 20cmlik bir yetişkin erkek için 300 litre, 30cmlik bir dişi için ise gelecekte 450 litre minimum tank gerekir. Genellikle işin idealinde, insanlar bir süre evde bakıp büyütüp, dışarıda yaşayabilecek hale geldiğinde bahçelerinde pond falan yapıp orada bakıyorlar. Çok uzun solukta ev içi için uygun bir canlı değil.

Filtrasyon işi normal akvaryumdaki gibi. Bakteri döngüsü, mekanik ve biyolojik filtrasyon. 24-25C de sabit bir ısıtıcı.

Su kısmının dışında, karasal alan. Bu karasal alanda belirli noktada kullanılacak bir UVve ısı lambası.

Çeşitli türe ve yaşa uygun çeşitli diyet.[EDIT]Lennie,2024-04-06 13:30:10[/EDIT]
Bu Balık Cae Mi Sae Mi Otocinclus Mu?
SAE. İki barbel, gri renk, tüm vücutta kuyruga kadar devam eden çizgi. Flying foxlarda renk daha farklı, kuyrukta çizgi devam etse de ağız kısmında 4 barbel oluyor iki degil. False SAE'de kuyrukta çizgi devam etmiyor. CAE direkt farklı renkte ve vantuzlu yapıda bir agıza sahip.

Her balıgın yedigi yosun türleri ayrılıyor. SAE daha çok saç ve sakal yosunları konusunda yardımcı olur. Otocinclus ise düz yumuşak yeşil alg ve diatomlar konusunda.

CAE zaten almayın. Büyüyünce yosuna dokunmayan, agresif, bölgeci ve birçok tür için bela hale gelen bir canlı.

Karşılaştırma için şu fotograf yardımcı olacaktır:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240387/050420240205151.jpg[/IMG]
Beta Balığım İç Filtrenin Girişine Sıkışıyor
25 litre tankta 450 lt/s cok fazla. Bu akıntı oranı, bettayı rahatsız eder. Strese yol açar. Hayvan akıntıya kapılıp emiş borusuna gidiyor 20 saniyede, o derece.

Emiş porusu için süngerler satılıyor. Ucuna onlardan koyabilirsiniz ürünün. Prefilter sponge diye geçer, googledan bakabilirsiniz.

Lakin bu çözüm olmaz. Çünkü ufacık tanka bu filtre çok yüksek ve uygunsuz. Ufak bir pipo filtre fazlasıyla iş görür.

Bunun haricinde lav kırığı betta için uygun degil. O hassas yüzgeçler kuyruklar hemen keskin yapısı yüzünden zarar görür. Bir betta tankında, elinize ufacık bile keskin gelen bir şey olmamalı.[EDIT]Lennie,2024-04-05 01:56:39[/EDIT]
Sarı Ateş Karides Ve L144
[QUOTE=Alqy]

Hocam karideslere ek olarak iki tane vatoz aldım. Bu canlıları nasıl yemlemeliyim? Elimde tablet yem var normalde az yem atarım ama satan kişi günde üç öğün yem at dedi. Bilemedim[/QUOTE]

burada yazmıştım bakabilirsiniz. Muhtemelen epey ufaklardır, inanılmaz bir beslemeye gerek yok. Birçok iyi yıkanmış ilaçsız soyulmuş haşlanmış sebze, tank kullanımına uygun catappa gibi yaprak, olabildigince çok dekor ve çeşitli alg içeriği yüksek diyet iyi olur.

[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=6029527[/URL]
Japon Balıklarını Fanustan Kurtarmak İstiyorum
Şunda hemfikir miyiz bilmiyorum. Çok büyük ihtimalle, imkanı olan kimse, kolay kolay sürekli canlı ile birlikte tank boyutunu büyütme yoluna gitmeyi tercih etmez. Eğer yer, bütçe veya başka gereksinim olan herhangi bir durum var ise, o tank fanustan 60x30x30 yani 54 litreye ( ki kum dekor filtre ısıtıcı derken, olsun olsun 45 litreye), sonra 80 litreye, sonra 120 litre, sonra 200 litreye çıkmaz. En baştan tek seferlik yatırım yapılması ya da ileride hiç yatırım yapılmaması daha gerçekçi olan bakış açısıdır, çoğu senaryo bu şekilde gider. Şayet tank boyutuna göre cogu durumda tank parası odenmesi otesinde, ısıtıcı, filtre dekor bitki taban malzemesi vs. sayısı da orantılı olarak değişim göstermektedir.

Dolayısıyla bugün 60x30x30cm akvaryum, 50w ısıtıcı 5kg taban malzemesi, bir adet pipo filtre alıp, 3-4 ay sonra büyüdüklerinde daha büyük akvaryuma filtreye ısıtıcıya geçiş komple ek masraf dogurur. Zaten mantıklı olan, ufak bir yavru büyütme ve yeme erişim kolaylıgı vs dışında, canlıların maksimum haline yönelik yatırım yapmaktır, hele ki bu tarz gayet hızlı büyüyen iri ve bioyükü yüksek canlılarda.

Dolayısıyla, demem o ki, fanustan 60x30x30'a geçiş ve tüm diger yatırım yapacagınız ekipmanlar, sizi birkaç ay kurtarır. Zaten bu süreçte tank yeni yeni oturmaya ve olgunlaşmaya başlamadan, yeni tanka geçiş yapmanız gerekir. Geçen son baharın başında edinmiş oldugum japon balıkları, inanılmaz şekilde büyüdüler.

Ek olarak bu canlılar epey uzun ömürlü canlılar. Dolayısıyla uzun dönem sorumluluk gerektiren canlılar. Imkan dahilinde, daha büyük bir tankta yönelmek iyi bir seçim olabilir.

Bana sorarsanız, yer imkanınız halihazırda yok ise, birkaç ay içerisinde oluşacak ve ideal olarak en azından 150-200 litre bir tanka geçiş yapacagınız bir bütçe ve ortam realistik gelmiyorsa, canlıları sahiplendirmeniz ve imkanınız olan 60x30x30'te bakabileceğiniz başka birçok nano türe yönelmeniz en dogrusu olur diye düşünüyorum. Şayet 50 litrelik tank, birkaç ay içerisinde o boyutta ve bioyükteki canlılara ikinci bir fanus gibi olacaktır.
Nitrat Patlamasına Karşı İvedi Çözümler
Öncelikle, problem nitrat degil, amonyak ve/veya nitrittir. Nitrat, nitrifikasyon sonucu ortaya çıkar; amonyak önce nitrite ve nitrit de nitrata dönüştürülür. Nitratın canlılar üzerindeki genel etkisi amonyak ve nitrit toksikligi gibi çok ani gelişmez, genelde daha uzun soluklu ve yüksek degerlerde gerçekleşir. Diğer başlıkta yazmış oldugunuz balıkların su üzerinde olması da, bu nitrit ve amonyak zehirlenmelerine işaret.

Bulanık görüntü bacterial bloom olarak geçer ve bunu sadece amonyak açısından yormamak gerekir. Yeni bir tanka canlı eklerseniz, su cam gibi berrak olsa bile, hayvanlar amonyak toksikligine maruz kalıyordur eger dongü oturtmadıysanız. Genelde birkaç gün süren o bulanık görüntüyü nitrifikasyon sürecinin tamamlanması olarak yoranlar var, öyle bir şey yok.

Yemleme kısılabilir, ancak unutmamak gerekir ki, amonyagın cogunlugu dışkı yoluyla değil, balığın solungaçlarından dışarı atılır. Dolayısıyla yemleme ve neticesinde dışkının elbet bir payı olsa da, bu pay amonyak salınımı için sanıldıgı gibi tek etken ve büyük çaplı olan kaynak degil.

Ne yapılmalı?

Şimdilik büyük su değişimi. Aynı ısı ve parametrelerde. Yeni suyu bir süre önceden havalandırın ki ph eşitlensin ve oksijenlensin su.

Günlük olarak seachemprime gibi amonyak ve nitrit baglayan bir ürün kullanın. Ek olarak güvenilir bir markanın bakteri kültürünü edinin. Eger imkan varsa, güvenilir tankı olan bir tanıdıgınızdan hastalık vs süphesi yoksa, her türlü patojen tanıtılacagı riskini göze alarak bahsi geçen dış filtrenizin içine bu aldıgınız medyayı ekleyebilirsiniz. Süreci epey hızlandıracaktır.

Amonyak/amonyum, nitrit ve nitrat testi ile süreci ve su degişimlerini takip etmeli. Amonyak ve nitrit seviyeleri yükseldigi anda su degişimi yapılmalı.

Amonyak daha düşük sıcaklık ve phta daha az zehirli olan amonyum formunda bulunur. Lakin nitrifikasyon bakterileri ise yüksek phta daha hızlı kolonileşir.


Son olarak ne yapmalı? Araştırıp okumalı
L144 Vatoz Bilmediklerim,yem,yavru,protein, Sebze.
[QUOTE=TylerDurden*]

Merhabalar.
%80 su değişimi keyfi olarak olan birşey olmadı. Mecbur kaldım, ıspanak çok dağılmıştı ve temizleyene kadar su yarıdan inmiş oldu. Ana tankım, yavru tankım ve dinlendirme tankım aynı yerdeler. Yani havası, ısısı stabil. Hiç birinde ısıtıcı kullanmıyorum hepsinin dereceleri 24ten düşmüyor. Yüksek oranda da oynamıyo. Yanyanalar zaten.. Değişim yaparken hiç bir şekilde çeşmeden direk ya da havasız su eklemem. İçinde kozalak olan uzun süreli hazır olan sudan ekliyorum. Çok şükür puanlık bir kayıp yaşamadım.
Şöyle izah edeyim, %80 lik su değişimim 1 defaya mahsus oldu. Daha önceki normal çekilde 4/1 3/1 su değişimlerimde yine bunlar camlara, yukarılara cıkıyorlardı [:)))]
Benim en çok tıkandığım konu ye konusu. Yemlerimi forumda konulara bakarak ve tecrübeli arkadaşlarla mesaj yoluyla konusarak seçtim. Ama neye dikkat etmem gerekiyor mesela. Yediği yemler ve herkesin önerdiği yemler bunlar. Ben şimdi nasıl bir öğün hazırlamalıyım ya da hangi yemleri ekleyip çıkarmalıyım.. [:?]

Artemia konusuna gelirsek dediğim gibi %50 %50 verilir verilmez deniyor. Ama üretici bir arkadaşa danıştığımda 5 cm olana kadar verdiğini sonra kestiğini söyledi. O sebepten suanlık veriyorum. Ama kesicem..

Nitrat konusunda dediğinizi anladım. Gayet açıklayıcı anlwtmışsınız teşekkür ederim. Bi nitrat ölçer almalıyım. Cevabınj için çok teşekkür ederim. Yemler konusunda tavsiyeniz varsa öğrenmek isterim .[/QUOTE]

Bulabilirseniz Tropical Hi-algae iyidir. ÇEşit ve alg yüzdesi olarak bu ürüne yaklaşan pek yok

Onun haricinde Tropical 3 algae tablet, spirulina super forte tablet, Sera spirulina tab/ plankton tab falan olabilir.

İçerik incelemeniz, en yüksek oranda ve çeşitlilikte algleri içeren yemlere yönelmeniz iyi olur. Öyle ki, bazı ürünler alg yemi olarak geçer ama en başta balık unu gibi içerikler bulunur. İçerik okumak önemli

Zaten alg yemlerinde de kaçınılmaz olarak hayvansal protein ekliyorlar. Bir de gidip üstüne agırlıklı otcul olan bir canlıya ek hayvansal protein yönünden zengin başka yemler vermenin manası yok de düşünüyorum. Bunlar dışında olabildigince yüzey saglamak ve dogal biofilm, alg vb gelişimlerden gün içinde beslenmelerini saglamak, Bolca kuru yaprak yine aynı şekilde, iyi oluyor.

Algler zaten başlı başına protein açısından zengindir. Hayvanı dogasına uygun ya da benzer ürünleri replike edecek şekilde beslemek daha dogru geliyor bana. İlla saglıklı ve iyi yetişmesi için hayvansal protein lazım gibi düşünülüyor. Dogada birçok güçlü ama hayvansal proteinle beslenmeyen canlı var. Önemli olan canlının dogal besin düzenini yansıtmak. Bakınız atlar, goriller, filler, gergedanlar, hipopotamlar, zürafalar, bizonlar...
10 Gün Aç Kalırsa Balıklarım Ölür Mü ?
10 gün fazla uzun. Bakacak biri yoksa, otomatik yemlemeye yönelmek lazım.
Çöpçü Ve Vatozlara Yem Kalmıyor
Gece besleyebilirsiniz. Corydoralar gece de aktif hayvanlar
Zebra Balığı Gözünde Fosforlu Yeşil Renkte Şişlik
[QUOTE=Shmotizm]Karantina tankına almalı mıyım? Bu balığı dün yeni alıp akvaryuma eklemiştim.[/QUOTE]

İşin idealinde, yeni gelen canlıyı karsntinaya alıp ya en yaygın hastalık ve kurtlar bazında önlem amaclı tedavi etmeli ya da gözleme dayalı karantina uygulayıp 1 ay boyunca boş tabanlı ancak hayvanın korkmayacagı ekstra döngüsü oturmuş bir filtre dekorlar ve ısıtıcı ile karantina uygulamalısınız. Ben genelde hep ek 50 litrelik bir tanka elimde bulunan ek çalışır durumdaki filtrelerfen geçirir ve bir ay boyunca gözlemlerim. Eğer bir problem çıkar ise, bu sefer o probleme yönelik tedavi uygular, ve karantinayı tedavi bitene dek uzatırım.

Spesifik olarak bu senaryoda tek gözü şiştiği için karantina tankına almanıza gerek yok. Su şartlarını ve kalitesini yüksek tutun kendi kendine iyileşir. Çok büyük ihtimalle hasar darbe kaynaklı oluyor tek gözde şişme dediğim gibi.

Eger yeterli büyüklükte ek bir tanka, antibiyotik benzeri bakterileri oldurecek bir ilac uygulanmadigi takdirde ek bir dongusu oturmus filtreye, ek ısıtıcıya, filtre kullanmayacaksaniz su degisimleri takibi icin amonyak testine ya da direkt olarak gunluk ayni isi ve degerde yapacak gerekirse %100’e varsbilen su degisimine, ek bir hava motoru ve havatasina, ilacla catisma halinde olmadigi surece amonysk baglayan seachem prime gibi bir urune sahipseniz karantina uygulayabilirsiniz.

Bunun disinda cogu kiside gordugunuz fanusa falan atmak “karantina” olmuyor. Hayvani daha cok strese sokmak, daha kotu kosullara maruz birakmak, olecekse de burada olsun kafasina girmek oluyor.

Dedigim sekilde ekipmanlarla karantina tanki kurulur, karantina bitince de uygun yontemlerle tank ve ekipmanlar sterilize edilir ve bir sonraki balik alimi ya da hastalik hali icin muhafaza edilir.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.