ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
EmiirKaan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
34
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Ekim 2025 19:55
Son Ziyaret:
7 Saat 51 Dakika önce
Toplam Mesaj:
86 [0.35 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
73 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Emirhan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Emirhan

SON 10 MESAJI

Mahachaiensis Betta
[QUOTE=Salihcolak]Mahachaiensis betta nereden bulabilirim yada diğer Wild betta türlerini temin edebileceğim bilinen biyer varmı [/QUOTE]

Yalnış hatırlamıyorsam forumdaki Cyber_Scout hocam kendi üretimi wild betta türleri satıyordu. Bir bak istersen yalnış hatırlıyorda olabilirim.
27 Litre İçin Tür Seçimi
[QUOTE=portre]Herkese yanıtları için teşekkürler. Konuştuğum kişi akvaryumu alma günü gelince son anda vazgeçti vermekten :) Benim yaşadığım hayal kırıklığıyla beraber ailem mobilyalı büyük bir akvaryum yaptırmama izin verdi, 180-200 litre olacak diye planlıyorum. O yüzden kota sorunu çözüldü.
Aile izni ne alaka derseniz henüz 15 yaşındayım :)) [/QUOTE]

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim adına çok sevindim 🥳🥳. Yeni kuracağın büyük akvaryumunda gelişmelirini bekliyoruz [:)))]
Akvaryuma Kum Ve Taş Koymalı Mıyım
[QUOTE=ali7][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281694/020620261824231.jpg[/IMG]
50x20x30 akvaryum'um var. İçine 3 tane metal snakeskin blue tail ve 6 tane sarı ateş karidesi var. Akvaryumda sadece bi parça hobici abiden aldığım yosun var bitki eklemek itemiyorum ama karidesler ısıtıcın arkasında saklanıyor içine pomza taşı (2 3 mm) üstüne de hagen siyah kum(1 2 mm) eklemeyi düşünüyorum. Dişi yavruları doğurduktan içinde sıkışırlar mı bilemiyorum kum koymalı mıyım

Yardımcı olursanız teşekkür ederim.[/QUOTE]

Kum kesinlikle koymalısın. Hatta hem karidesler hemde lepistesler için bitkide eklemen çok çok iyi olacaktır. Bence en azından tilki kuyruğu lepistes otu gibi çok kolay bitkiler ekle.
Akvaryum Nasıl
[QUOTE=DY1903]
Peki su değişimini ne ile yapmalıyım beklemiş çeşme suyum yok çene suyu var market suyu onla yapabilirmiyim chrissmas mosslar da kahverengileşmiş ortası çok az ama javalarda birşey yok[/QUOTE]

Bu kurulumun walstad ile alakası yok walstad yazanları ciddiye alıpta kafanı karıştırma her filtre ısıtıcı vs. olamayan kurulumlar walstad değildir. Beklemiş suyun yoksa hazır su ilede değişim yapabilirsin. Pianofish in de dediği gibi biyolojik filtreleme için hızlı gelişen tilki kuyruğu eledoa lepistes otu gibi bitkiler ekleyin tek başına su mercimeği yeterli gelmeyebilir. Işığını göremedim akvaryumun zaten küçük askı tipi küçük bir led ışık alman iyi olur.
Balık Aşılama Hakkında
[QUOTE=VaranusSalvator]Aşılamada damlatma yapmak için vanam yok başka ne şekilde yapabilirim?Elle azar azar döksem suyu sıkıntı yaratır mı?Bir de yeni kurulumda balığı suya eklemeden önce bir kaç gün filtreyi çalıştırmam gerekiyormu?[/QUOTE]

Bende de vana yok. Ben önce balığın olduğu poşeti alvaryuma koyup ısıları eşitliyorum daha sonra balığı kendi suyuyla başka bir kaba alıyorum ardından her 5 dk da bir falan azar azar akvaryum suyundan ekliyorum. Ne kadar doğrudur bilmiyorum ama ben hep böyle yaptım şuana kadar bir sorun yaşamadım fakat hiç çok hassas bir balıkta bakmadım. İmkanın varsa bir vana edinmek en doğrusu olur. Yeni kurulumda da yapmanız gereken başı şeyler var. Cyber_Scout hocamın attığı linklerden öğrenebilirsin.
27 Litre İçin Tür Seçimi
[QUOTE=portre]Bir iki gün sonra elime ortalama 27 litrelik bir akvaryum geçecek inşallah. Bu hacimde sorunsuz, sağlıklı bakılabilecek sürü balığı var mı acaba? Yoksa en fazla beta mı bakılır? [/QUOTE]

Bende de 27 litre bir akvaryum var. Denilen gibi hacim küçük olduğu için hata yapma lüksünüz yok ama sistemide güzel oturtursan bir sorun yaşamazsın ben hiçbir sorun yaşamadım. 6 neon 6 ember tetra var bu hacim için canlı yükü fazla ama tankı kuralı tam 1 yıl olacak şuana kadar hiçbir kayıp yaşamadım ve canlıların rengide gayet canlı ve sağlıklılar. Ben akvarymum kurarken hiçbir bilgim yoktu ve petshopumun dediği şekilde yaptım bu balıklarıda o verdi daha sonra bilinçlenince geri vermek istedim ama kabul etmedi o yüzden bu canlılarla devam ediyorum ama şuanki aklım olsa 6-8 arası ember tetra alırdım.
Karides Akvaryumu
[QUOTE=Mert1912]Merhaba 10 adet sakura karidesle elodea java william moss ve frogbitle 8 litrelik bir akvaryum olusturdum bu noktada herhangi bir tavsiyeniz var midir akvaryum ve bitki kurulumu tamamlandi filtre iki gundur acik karidesler yarin girecek akvaryuma su duzenleyici ve az miktarda yemleme de yapildi[/QUOTE]

Bakteri kültürü kullanmadıysan bence 2 gün canlı girmek için çok erken hatta bakteri kültürü kullanılsa bile 2 gün çok erken bence en azından 2 hafta falan beklesen iyi olur.
Hamile Karidesimi Tankdan Almalımıyım
[QUOTE=er_n010]

Yumurtalığa aldım şuanda karidesi orada şuanda içine lepistes otu ekledim akvaryumda 6 lepistes 2 plati 3 kuhli var önceki lepistes doğumundan sadece 1 tane yavru lepistes kurtarabildim o şekilde anlayabilirsiniz, fotoğraf eski ama şuanda herşey aynı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277000/040520262118551.jpg[/IMG][/QUOTE]

Aslında imkanın varsa biraz moss türü eklesen karides yavrularından çokça kurtulan olur. Bende java moss ve palia moss var epey karides kurtuluyor. İmkanın varsa düşünebilirsin.
Hamile Karidesimi Tankdan Almalımıyım
Alvaryumda başka hangi canlılar var. Birde akvaryumunun fotoğrafını atar mısın?
40x40 Küp Low-tech Kurulumu - Kum Ve Filtre Dizili
[QUOTE=fma3280]Merhaba. Kurulum Hayırlı Olsun

1-Kalsiyum kum mantığını anlamadım. Lav kırığı bitkilerin kök salması icin uygun. Hagen kum ile ilgili kötü deneyimler var forumda. Emin olamadım
Benim tavsiyem en altta lav Kırığı üstüne standart dere kumu ( içine kapsül gübre takviyesi olabilir )
2. Alternatif lav kırığı + jbl aquabasıs plus + jbl manado. Fiyat biraz yüksek olabilir ama cok etkili bir taban. Low tech bir tık üstü de diyebiliriz. 🙂 özellikle repens ve rotala da faydası olur. Bu 2 bitki için ışık ve gübre takviyelerini iyi ayarlayın.
Filtre malzemeleri ve dizilişi dediğiniz gibi halka + Seachem Matrix uygun. 3.sepetede Seachem Matrix koyun. Hatta halkayı çıkarıp 3 sepete de Seachem Matrix koyabilirsiniz.🙂 Ben uzun zamandır öyle yapıyorum. Memnunum. Matrix alternatif olarak ponza taşı kullanabilirsiniz

İyi Hobiler [/QUOTE]

Zemin olarak lav kırığı, kapsül gübre, dere kumu yapmaya karar verdim filtre sepetlerininde üçünede mateix koyamaya karar verdim. Tavsiyen için teşekkür ederim [:)]

[QUOTE=gorkem41]
Merhaba, öncelikle yeni kurulumun hayırlı olsun.
Filtre olarak sobo sf-550F i seçmişsin 40x40x40 için biraz güçlü gelebilir, bende 40x40x40 küp akvaryum için sobo sf-350F modelini kullanıyorum şuan bile gayet iyi akıntı yapıyor, lepisteslere fazla gelebilir. Eğer filtreyi hayla almadıysanız biraz düşünün derim

[/QUOTE]

Aldım ama aldığım petshop tanıdık denedikten sonra debisi fazla gelirse sf-350F ile değiştirebilirim gözlemleyeceğim. Teşekkür ederim

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 27 Online Kullanıcı, 15 Üye

Online Kullanıcılar

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.