ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
barbar_gunit
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Aralık 2011 19:05
Son Ziyaret:
20 Şubat 2016 17:55
Toplam Mesaj:
18 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Barbaros Erman
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

barbar_gunit
SON 10 MESAJI
Co2 Difüzör Kabarcık Sayısı Görüşleriniz ? Videolu
Cevaplarınız için teşekkür ederim , Ista 3in1 diffüzör genelde en yaygın olduğundan dolayı tercih etmiştim, sizlerin herhangi bir diffüzör tavsiyesi varmıdır ? Vortex dışında ?
Akvaryum 80lt;
Bitkiler;
Repens, Monte Carlo , Rotala, Saz , Çınar
Canlılar;
Neon Tetra, Rasbora,Danio Zebra,Kırmızı Burun Tetre, Boynuzlu nerite, Nerite, Cüce Vatoz
Cevaplarınız için teşekkür ederim , Ista 3in1 diffüzör genelde en yaygın olduğundan dolayı tercih etmiştim, sizlerin herhangi bir diffüzör tavsiyesi varmıdır ? Vortex dışında ?
Akvaryum 80lt;
Bitkiler;
Repens, Monte Carlo , Rotala, Saz , Çınar
Canlılar;
Neon Tetra, Rasbora,Danio Zebra,Kırmızı Burun Tetre, Boynuzlu nerite, Nerite, Cüce Vatoz
Co2 Difüzör Kabarcık Sayısı Görüşleriniz ? Videolu
Merhabalar,
İlk DIY Co2 denemem olduğu için sorma ihtiyacı hissettim. Videodaki kabarcık sayısı sn de 1-2 kabarcıktan fazla ancak sn de 1-2 kabarcık olursa bu sefer diffüzörden çok çok az çıkış oluyor. Sistem karbartma tozu, limon tuzu ile yapılan DIY sistem. Videodaki mevcut durum uygun mudur ? Görüşlerinizi rica ederim.[:?]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=k0pIZM4XdKo&feature=youtu.be[/VID]
Merhabalar,
İlk DIY Co2 denemem olduğu için sorma ihtiyacı hissettim. Videodaki kabarcık sayısı sn de 1-2 kabarcıktan fazla ancak sn de 1-2 kabarcık olursa bu sefer diffüzörden çok çok az çıkış oluyor. Sistem karbartma tozu, limon tuzu ile yapılan DIY sistem. Videodaki mevcut durum uygun mudur ? Görüşlerinizi rica ederim.[:?]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=k0pIZM4XdKo&feature=youtu.be[/VID]
JBL Biotopol
Merhabalar,
JBL Biotopol ürününün üzerinde herhangi bir üretim veyahut son kullanma tarihi bulamadım. Bu üründe'' açıldıktan sonra '' şeklinde de bir ibare bulunmamaktadır. Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar,
Merhabalar,
JBL Biotopol ürününün üzerinde herhangi bir üretim veyahut son kullanma tarihi bulamadım. Bu üründe'' açıldıktan sonra '' şeklinde de bir ibare bulunmamaktadır. Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
Saygılar,
O2 Ve Co2 Dengesi ?
Merhabalar,
Hepimiz gibi sağlıklı , diri bitkilere sahip yemyeşil bir akvaryum tutkusuyla bitkili akvaryum oluşturdum.
Ancak araştırmalarım ve genel bilinen kanı , hernekadar co2 çok istemeyen bitkilerim de olsa co2 siz sağlıklı fotosentez yapan bitkiler yetiştiremiyorum.
High-tech tüplü sistemler hem çok maliyetli hemde tecrübe istediğinden, mayalı sistemlerde güven vermediğinden co2 tabletler ve excel takviyesi kullanmaya karar verdim.
Ancak bir yanımda mayalı sisteme yönlendirmeye itmekte.
Korkum mayalı sistemi kontrol edemediğimden balıklarıma zarar vermesi.
Suda 02 ve c02 farklı çözünürlüklere sahip ve aynı anda verilmesi sudaki c02 ve 02 miktarını etkilemediği bilgisini okudum. Ancak fazla co2 , o2 ile dengelenebilir mi ? Çünkü iki sistemide aynı anda açık olarak 7/24 kullanmayı düşünüyorum.
Bu konuda görüş,tecrübe ve tavsiyelerinizi rica ediyorum.
[:?]
Merhabalar,
Hepimiz gibi sağlıklı , diri bitkilere sahip yemyeşil bir akvaryum tutkusuyla bitkili akvaryum oluşturdum.
Ancak araştırmalarım ve genel bilinen kanı , hernekadar co2 çok istemeyen bitkilerim de olsa co2 siz sağlıklı fotosentez yapan bitkiler yetiştiremiyorum.
High-tech tüplü sistemler hem çok maliyetli hemde tecrübe istediğinden, mayalı sistemlerde güven vermediğinden co2 tabletler ve excel takviyesi kullanmaya karar verdim.
Ancak bir yanımda mayalı sisteme yönlendirmeye itmekte.
Korkum mayalı sistemi kontrol edemediğimden balıklarıma zarar vermesi.
Suda 02 ve c02 farklı çözünürlüklere sahip ve aynı anda verilmesi sudaki c02 ve 02 miktarını etkilemediği bilgisini okudum. Ancak fazla co2 , o2 ile dengelenebilir mi ? Çünkü iki sistemide aynı anda açık olarak 7/24 kullanmayı düşünüyorum.
Bu konuda görüş,tecrübe ve tavsiyelerinizi rica ediyorum.
[:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Tavsiyeniz için teşekkürler, dediğinizi yapacağım hazır olduğunu nasıl anlayabilirim ? Dikkat etmem değer nedir ? [:?]
Tavsiyeniz için teşekkürler, dediğinizi yapacağım hazır olduğunu nasıl anlayabilirim ? Dikkat etmem değer nedir ? [:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Merhabalar geri dönüşleriniz için teşekkür ederim,
Nitrivec in arkasında 100L 20ml diyordu , bu sebepten 60L tankıma şırınga ile 12ml nitrivec koydum, dozajdan kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü herşeyi kitabına uygun yapmaya özen gösteriyorum.
Bitkilerimde bi neşesizlik var , büyük ihtimal dediğiniz gibi suda nitrat sıfır olduğu için, bunu normalleştirmek için tanka bi miktar balık mı koymalıyım ? Veyahut çözüm önerileriniz nelerdir ?
Şu anda normal döngüye sahip bir başka akvaryumum daha bulunmakta. Dün yabancı bir forumda okuduğum bilgiye göre ordan bi miktar su alıp yeni akvaryuma aktardım. Nekadar doğrudur bilmiyorum ama yardımcı oalcağından bahsediyolardı.
Çözüm konusunda görüşlerinizi rica ederim.
[:?]
Merhabalar geri dönüşleriniz için teşekkür ederim,
Nitrivec in arkasında 100L 20ml diyordu , bu sebepten 60L tankıma şırınga ile 12ml nitrivec koydum, dozajdan kaynaklı değil diye düşünüyorum çünkü herşeyi kitabına uygun yapmaya özen gösteriyorum.
Bitkilerimde bi neşesizlik var , büyük ihtimal dediğiniz gibi suda nitrat sıfır olduğu için, bunu normalleştirmek için tanka bi miktar balık mı koymalıyım ? Veyahut çözüm önerileriniz nelerdir ?
Şu anda normal döngüye sahip bir başka akvaryumum daha bulunmakta. Dün yabancı bir forumda okuduğum bilgiye göre ordan bi miktar su alıp yeni akvaryuma aktardım. Nekadar doğrudur bilmiyorum ama yardımcı oalcağından bahsediyolardı.
Çözüm konusunda görüşlerinizi rica ederim.
[:?]
Yeni Akvaryum Sendromu ?
Arkadaşlar merhaba,
Mevcut tankımı bitkiliye çevirme kararı ile yeni bir kurulum yaptım.
Taban fondo vivo, aquabasis plus, hagen black.
Bitki olarak biyolojik dengeye destek amaçlı çınar, saz, monte carlo ve repens bulunmakta.
Yaklaşık 60 litre dinlendirilmiş su , dezenfektan atıldı ve dezenfektandan 2 saat sonra sera nitrivec ekledim.
2 gün geçmesine rağmen suda hafif beyazlık var ki bunun bakteri patlaması olduğunu düşünüyorum.
JBL in test kitleriyle ölçüm yaptığımda NO3 ve NO2 sıfır düzeylerinde ve diğer tüm değerler kabul edilebilir tölerans aralığında bulunmakta. Sizce bu beyazlığın sebebi nedir? iGiderilmesi için bi süre daha beklemeli miyim ? Önerilerinizi rica ederim.[:nazar:]
Arkadaşlar merhaba,
Mevcut tankımı bitkiliye çevirme kararı ile yeni bir kurulum yaptım.
Taban fondo vivo, aquabasis plus, hagen black.
Bitki olarak biyolojik dengeye destek amaçlı çınar, saz, monte carlo ve repens bulunmakta.
Yaklaşık 60 litre dinlendirilmiş su , dezenfektan atıldı ve dezenfektandan 2 saat sonra sera nitrivec ekledim.
2 gün geçmesine rağmen suda hafif beyazlık var ki bunun bakteri patlaması olduğunu düşünüyorum.
JBL in test kitleriyle ölçüm yaptığımda NO3 ve NO2 sıfır düzeylerinde ve diğer tüm değerler kabul edilebilir tölerans aralığında bulunmakta. Sizce bu beyazlığın sebebi nedir? iGiderilmesi için bi süre daha beklemeli miyim ? Önerilerinizi rica ederim.[:nazar:]
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Öncelikle Nurettin bey ben ısıyla ilgili söyle bir acıklama yapmak istiyorum daha önce benimde basıma geldiği icin bu konuda cok arastırma yaptım kulaktan dolma bilgilerin dısında piyasada bu konuda cıkmıs yayınlarıda okudum arastırdım.Beyaz benek denilen parazit ısı değişimi yada dısarıdan sisteminize soktugunuz balık,bitki gibi malzemelerle tasınır.Her canlıda oldugu gibi bu parazitte ilk once balıgın derisinde konuslarını ,buyur gelisir ve balıktan ureme amacıyla ayrılır.Beyaz benekle asalak olarak balıgın uzerinde barındıgı zaman savasmak imkansızdır.Savasım icin uremek amacıyla balıgı terkettiği anı beklemek gerekir.Beyaz benek parazitleri 28 Derecede daha cabuk gelisir ve coğalmak amacıyla balıgı terk eder.Bu sebepten ısının 28 Derecede sabitlenmesi tavsiye edilmektedir.(bkz. Akvaryum Balıkları-Tuncel Altınköprü)
Öncelikle Nurettin bey ben ısıyla ilgili söyle bir acıklama yapmak istiyorum daha önce benimde basıma geldiği icin bu konuda cok arastırma yaptım kulaktan dolma bilgilerin dısında piyasada bu konuda cıkmıs yayınlarıda okudum arastırdım.Beyaz benek denilen parazit ısı değişimi yada dısarıdan sisteminize soktugunuz balık,bitki gibi malzemelerle tasınır.Her canlıda oldugu gibi bu parazitte ilk once balıgın derisinde konuslarını ,buyur gelisir ve balıktan ureme amacıyla ayrılır.Beyaz benekle asalak olarak balıgın uzerinde barındıgı zaman savasmak imkansızdır.Savasım icin uremek amacıyla balıgı terkettiği anı beklemek gerekir.Beyaz benek parazitleri 28 Derecede daha cabuk gelisir ve coğalmak amacıyla balıgı terk eder.Bu sebepten ısının 28 Derecede sabitlenmesi tavsiye edilmektedir.(bkz. Akvaryum Balıkları-Tuncel Altınköprü)
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Umarım yunuslarınız iyileşir..Gecmis olsun..
Umarım yunuslarınız iyileşir..Gecmis olsun..
Beyaz Benekten Kurtuldum..
Öncelikle sera bulamıyorsanız azoo yu tavsiye ediyorum..Azoo anti white spot ilacın adı ilacı kullanırken 100L 10 ml dengesine artık sizin tankınız kac L yse ona göre ayarlıyarak ve 24 saatte bir olmasına dikkat edin.Işıklandırmayı dediğim gibi yapın ve bol hava almasını saglayın.Japon balıkları diğer balıklara göre daha dayanıklı turlerdir.Umarım atlatırlar..
Tayfun bey ısıyı arttırmamızın sebebi parazitin olustugu ortamdan daha sıcak bir ortamda barınamaması eger sizin balıklarınız 28 derecedeyken beyaz benek olduysa sıcaklıgı arttırmayın cunku yunuslarınıza sıcaklık zarar verebilir.Murat beyin dediği gibi karantina faydalı olabilir ama bn sizin yerinizde olsam karantinaya ayırıdktan sonra ana tanktada tedavi uygulardım...
Öncelikle sera bulamıyorsanız azoo yu tavsiye ediyorum..Azoo anti white spot ilacın adı ilacı kullanırken 100L 10 ml dengesine artık sizin tankınız kac L yse ona göre ayarlıyarak ve 24 saatte bir olmasına dikkat edin.Işıklandırmayı dediğim gibi yapın ve bol hava almasını saglayın.Japon balıkları diğer balıklara göre daha dayanıklı turlerdir.Umarım atlatırlar..
Tayfun bey ısıyı arttırmamızın sebebi parazitin olustugu ortamdan daha sıcak bir ortamda barınamaması eger sizin balıklarınız 28 derecedeyken beyaz benek olduysa sıcaklıgı arttırmayın cunku yunuslarınıza sıcaklık zarar verebilir.Murat beyin dediği gibi karantina faydalı olabilir ama bn sizin yerinizde olsam karantinaya ayırıdktan sonra ana tanktada tedavi uygulardım...
SON MESAJLAR
- 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl pianoƒish, 04:58
Filtreleme Seçenekleri - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
