ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Yusuf Tapu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Nisan 2012 12:48
Son Ziyaret:
27 Mart 2023 08:54
Toplam Mesaj:
141 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yusuf Tapu
Doğum Tarihi:
30 Nisan 1989
Yaş:
37
İl:
Istanbul
Meslek:
Biyomedikal teknikeri
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
#Albino kipili
#Red belly
#Kriza gold
#Caramba Red Bishop
#Breidohri
#Ateş Kafa
170*60*40 x 3
150*50*50 x6
70*40*40 x4
130*50*70
SON 10 MESAJI
2.5 Tonluk Bitkili Karma Tank
[QUOTE=gkhnacaban]Değerli yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
Akvaryum camları yapıştırılmaya başlandı. Dizayn konusunda “Creaqua Aquatics” Bünyamin beyle anlaştık, dizaynı kendisine ait olacak. Dizayn harici çoğu malzeme “Nudo Konsept Akvaryum” tarafından ortak istişarelerimizin sonucu belirlenerek tedarik ediliyor. Dizaynı nasıl istediğimi tarif ettim, Bünyamin beyin kısa bir çalışmasıyla ne yapacağımız aşağıdaki görselle kabaca ortaya çıktı.
Otomatik su değişim sistemi için Yusuf Tapu beyle anlaştık ve çalışmalara başlandı.
Gelişmeleri paylaşacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/79393/060420211723031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle akvaryumunuzu tekrar hayırlamak isterim.
Düzenli su değişimi ile ilgili otomasyon sistemi tarafımca tasarlandı. Senaryosunu kabaca anlatmak isterim.
Butona basıldığında
*Akvaryumun orta hizasında açılan gider deliğinden su tahliyesi başlayacak,
*Bu esnada sump motoru, akvaryum ısıtıcıları ve depoda ki ısıtıcılar duracak.
*Su ayarlanan seviye de boşaldığında, tahliye susacak.
*Dinlenme tankından akvaryuma temiz su girişi olacak.
Su ayarlanan seviyede dolduğunda sump motoru ve akvaryum ısıtıcıları çalışacak ve dinlenme tankına temiz su girişi başlayacak.
*Dinlenme tankı dolduktan sonra ısıtıcıları devreye girecek.
Depo dolunca döngü tamamlanacak.
Hayırlı forumlar dilerim. [EDIT]Yusuf Tapu,2021-04-06 17:42:21[/EDIT]
[QUOTE=gkhnacaban]Değerli yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
Akvaryum camları yapıştırılmaya başlandı. Dizayn konusunda “Creaqua Aquatics” Bünyamin beyle anlaştık, dizaynı kendisine ait olacak. Dizayn harici çoğu malzeme “Nudo Konsept Akvaryum” tarafından ortak istişarelerimizin sonucu belirlenerek tedarik ediliyor. Dizaynı nasıl istediğimi tarif ettim, Bünyamin beyin kısa bir çalışmasıyla ne yapacağımız aşağıdaki görselle kabaca ortaya çıktı.
Otomatik su değişim sistemi için Yusuf Tapu beyle anlaştık ve çalışmalara başlandı.
Gelişmeleri paylaşacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/79393/060420211723031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle akvaryumunuzu tekrar hayırlamak isterim.
Düzenli su değişimi ile ilgili otomasyon sistemi tarafımca tasarlandı. Senaryosunu kabaca anlatmak isterim.
Butona basıldığında
*Akvaryumun orta hizasında açılan gider deliğinden su tahliyesi başlayacak,
*Bu esnada sump motoru, akvaryum ısıtıcıları ve depoda ki ısıtıcılar duracak.
*Su ayarlanan seviye de boşaldığında, tahliye susacak.
*Dinlenme tankından akvaryuma temiz su girişi olacak.
Su ayarlanan seviyede dolduğunda sump motoru ve akvaryum ısıtıcıları çalışacak ve dinlenme tankına temiz su girişi başlayacak.
*Dinlenme tankı dolduktan sonra ısıtıcıları devreye girecek.
Depo dolunca döngü tamamlanacak.
Hayırlı forumlar dilerim. [EDIT]Yusuf Tapu,2021-04-06 17:42:21[/EDIT]
Buhar Camı Önerisi
[QUOTE=bjkalley]Bu konuda piyasada gezen çok fazla hatalı bilgi var. Bu uygulama seviyesindeki teorisine hakim olduğum bir konu, detaylıca açıklayayım.
Işığın akvaryuma ulaşmasına pek çok kayıp var. Nasıl bütçeyi kısarken en büyük kalemlerden kısmaya başlarsanız, burada da o şekilde olmalı. Haftada bir aladığınız Ruffles'ı kesmek bütçenizi rahatlatmaz, önce 3 günde 1 restorantta yemek yemeyi kesmek lazım.
En büyük kayıbı camdaki kireç lekelerinden ve camdaki açılı yansımadan yaşarsınız.
Bunları azaltmak için;
- Üst camı (öellikle de ışık giren kısımları) kireçlettirmeyin, bu nasıl olacak? Hava taşı, püsküren iç filtre gibi şeyleri ışığın az olduğu belirli bir köşeye verin sadece orada patlayıp o bölgeyi beyaza boyasın. Su üzerinde patlayan kabarcıklardan su üst cama gidiyor, orada su buharlaşıp kireci kalıyor. Normal buharlaşan su safa çok yakın sudur, üst camda buharlaşıp yoğunlaşmış su varken sorun olmaz, ışığı açınca cam ısınır, cam sıcaklığı "dew temperature" üzerine çıkar ve camda leke falan kalmaz. Ancak üst cama çıkan su patlayan hava kabarcıklarının ve sıçratılan akvaryum suyunun kendisiyse, camdaki bu su buharlaşınca kireci kalıp ışığı geri yansıtacaktır. Bitkli akvaryumlarda bitkileden o2 çıkışı sonucu da kabarcıklar olur, bunların etkisi azdır, cam ile su arasındaki seviyeyi 1-2 cm'den fazla tutarsanız etkisi çok düşük olur, 2 haftada bir silerek sorunsuzca bakarsınız.
- Işığı akvaryuma geçirmeyen bir diğer şey açılı yansımadır. Işık cama doğrudan geldiğinde;
Yansıma=(1.5-1)^2/(1.5+1)^2 o da eşittir %4. Yani sizin cama düz gelen ışınınızın yüzde 4'ü geri yansıyor, %96'sı geçiyor çok önemsiz bir miktar. Ancak ışın o cama 60 derece açı ile gelirse kayıplar %20leri geçmeye başlar. Bunu şu şekilde görebilirsiniz; akvaryuma suyun üzerinden bakın, yansımadan floresanı çok zayıf görürsünüz, ancak suya açılı olarak bakarsanız floresanı çok daha kuvvetli ışık verir çekilde görürsünüz. Bunun çözümü ise üste giden ışını iyi bir reflektör ileaşağı doğru dik yansıtmak, alta giden ışığı da üstteki videodaki gibi oyuklu yuvalar içinde akvaryuma verme. floları o oyukların odağına koyunca çıkan ışınlar dike oldukça yakın gidecek ve ansımayla kayıp azalacaktır.
Pleksiglass akrilikten yapılır, yansıma olarak camdan bir farkları yoktur. İlla fark isteniyorsa magnezyum florit kaplı cam alınabilir, yansımayı yarı yarıya azaltır ancak başta dediğim gibi, camınızda kireç vb varsa bunlarla uğraşmak hatalı olur. Pleksiglassın cama göre avantajı kolay işlenebilmesi ve eğilip bükülebilmesidir.
Cam olmasa bile yukarıdaki işlemler yine geçerli, bu sefer ışığın geçmesi gereken hava ile su geçişi var. Işık zaten kırılma indisi 1.5 olan cam değil de 1.3 olan su ile benzer ilişkiye su yüzeyinde de giriyor sy yüzeyinden de yansıyor.
Ben bitkili akvaryumumda buhar camı kullanıyorum. Camın berrak olmasına dikkat ediyorum, (aksi taktirde saçılım nedeniyle çok fazla ışık kaybederim.) reflektörü ve floresanı hemen camın üzerinde yapışık tutuyorum böylece camdan seken ışın bi daha refletöre girip bir kısmı geri akvaryuma geçme şansı buluyor. Cam olmamasına göre kaybım tabi ki vardır, bunu hespalamak oldukça karmaşık olacaktır ancak öngörüm temiz tuttuğumda buhar camlı-buhar camsız yansıma farkı %10-15 arasında olacağıdır.[/QUOTE]
Rafet bey paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim, konu başlığında akvaryumlarım ve amacımı açıkça belirtmedim bu benim eksikliğim ama bu yazıdan faydalananlar ilaki olacaktır.
Ben bitkisiz akvaryumlarda tek tür olarak trop. ve mbuna cinsleri besliyorum. Buhar camından beklentim sadece ısı tasarrufu ve çok kayıp yaşamadan ışık geçirgenliği idi.
Pleksiglass pahalı bi materyal olduğu için daha uygun saydam bi pvc türü arayışım vardı.
Belki arayışta olan biri vardır diye paylaşayım,
4 mm kalınlığında 1 plaka (2m*3m) şeffaf polikarbon işimi gördü.
İlgi alakası olan tüm akvaryum gönüllülerine teşekkür ederim.
[QUOTE=bjkalley]Bu konuda piyasada gezen çok fazla hatalı bilgi var. Bu uygulama seviyesindeki teorisine hakim olduğum bir konu, detaylıca açıklayayım.
Işığın akvaryuma ulaşmasına pek çok kayıp var. Nasıl bütçeyi kısarken en büyük kalemlerden kısmaya başlarsanız, burada da o şekilde olmalı. Haftada bir aladığınız Ruffles'ı kesmek bütçenizi rahatlatmaz, önce 3 günde 1 restorantta yemek yemeyi kesmek lazım.
En büyük kayıbı camdaki kireç lekelerinden ve camdaki açılı yansımadan yaşarsınız.
Bunları azaltmak için;
- Üst camı (öellikle de ışık giren kısımları) kireçlettirmeyin, bu nasıl olacak? Hava taşı, püsküren iç filtre gibi şeyleri ışığın az olduğu belirli bir köşeye verin sadece orada patlayıp o bölgeyi beyaza boyasın. Su üzerinde patlayan kabarcıklardan su üst cama gidiyor, orada su buharlaşıp kireci kalıyor. Normal buharlaşan su safa çok yakın sudur, üst camda buharlaşıp yoğunlaşmış su varken sorun olmaz, ışığı açınca cam ısınır, cam sıcaklığı "dew temperature" üzerine çıkar ve camda leke falan kalmaz. Ancak üst cama çıkan su patlayan hava kabarcıklarının ve sıçratılan akvaryum suyunun kendisiyse, camdaki bu su buharlaşınca kireci kalıp ışığı geri yansıtacaktır. Bitkli akvaryumlarda bitkileden o2 çıkışı sonucu da kabarcıklar olur, bunların etkisi azdır, cam ile su arasındaki seviyeyi 1-2 cm'den fazla tutarsanız etkisi çok düşük olur, 2 haftada bir silerek sorunsuzca bakarsınız.
- Işığı akvaryuma geçirmeyen bir diğer şey açılı yansımadır. Işık cama doğrudan geldiğinde;
Yansıma=(1.5-1)^2/(1.5+1)^2 o da eşittir %4. Yani sizin cama düz gelen ışınınızın yüzde 4'ü geri yansıyor, %96'sı geçiyor çok önemsiz bir miktar. Ancak ışın o cama 60 derece açı ile gelirse kayıplar %20leri geçmeye başlar. Bunu şu şekilde görebilirsiniz; akvaryuma suyun üzerinden bakın, yansımadan floresanı çok zayıf görürsünüz, ancak suya açılı olarak bakarsanız floresanı çok daha kuvvetli ışık verir çekilde görürsünüz. Bunun çözümü ise üste giden ışını iyi bir reflektör ileaşağı doğru dik yansıtmak, alta giden ışığı da üstteki videodaki gibi oyuklu yuvalar içinde akvaryuma verme. floları o oyukların odağına koyunca çıkan ışınlar dike oldukça yakın gidecek ve ansımayla kayıp azalacaktır.
Pleksiglass akrilikten yapılır, yansıma olarak camdan bir farkları yoktur. İlla fark isteniyorsa magnezyum florit kaplı cam alınabilir, yansımayı yarı yarıya azaltır ancak başta dediğim gibi, camınızda kireç vb varsa bunlarla uğraşmak hatalı olur. Pleksiglassın cama göre avantajı kolay işlenebilmesi ve eğilip bükülebilmesidir.
Cam olmasa bile yukarıdaki işlemler yine geçerli, bu sefer ışığın geçmesi gereken hava ile su geçişi var. Işık zaten kırılma indisi 1.5 olan cam değil de 1.3 olan su ile benzer ilişkiye su yüzeyinde de giriyor sy yüzeyinden de yansıyor.
Ben bitkili akvaryumumda buhar camı kullanıyorum. Camın berrak olmasına dikkat ediyorum, (aksi taktirde saçılım nedeniyle çok fazla ışık kaybederim.) reflektörü ve floresanı hemen camın üzerinde yapışık tutuyorum böylece camdan seken ışın bi daha refletöre girip bir kısmı geri akvaryuma geçme şansı buluyor. Cam olmamasına göre kaybım tabi ki vardır, bunu hespalamak oldukça karmaşık olacaktır ancak öngörüm temiz tuttuğumda buhar camlı-buhar camsız yansıma farkı %10-15 arasında olacağıdır.[/QUOTE]
Rafet bey paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim, konu başlığında akvaryumlarım ve amacımı açıkça belirtmedim bu benim eksikliğim ama bu yazıdan faydalananlar ilaki olacaktır.
Ben bitkisiz akvaryumlarda tek tür olarak trop. ve mbuna cinsleri besliyorum. Buhar camından beklentim sadece ısı tasarrufu ve çok kayıp yaşamadan ışık geçirgenliği idi.
Pleksiglass pahalı bi materyal olduğu için daha uygun saydam bi pvc türü arayışım vardı.
Belki arayışta olan biri vardır diye paylaşayım,
4 mm kalınlığında 1 plaka (2m*3m) şeffaf polikarbon işimi gördü.
İlgi alakası olan tüm akvaryum gönüllülerine teşekkür ederim.
Buhar Camı Önerisi
[QUOTE=Fatih T]Daha başka bilmiyorum, ancak bu kadar detaya ihtiyacınız olduğuna emin misiniz? Tank yüksekliğiniz aydınlatmanız vb hakkında bilgi verirseniz belki uğraştığınıza değmeyecektir.
Saygılar.[/QUOTE]
9 ad akvaryum var 150*50*50, 5050 modul led aydınlatma yapacağım. Hepsi için pleksi çok maliyetli oluyor, camda indirmesi kaldırması risk.
Ucuz seffaf sert pilastik ürünler araştırıyorum ama bulamadım bi türlü.
[QUOTE=renoibo]En kolayı camdır işlenebilmesi açısından,
Plexy tank boyutu önemlide olsa ısıdan dönme yapar.
2si harici materyale gerek yoktur +maliyeti arttırır zaten pek farklı birşey bulamayabilirsiniz.
[/QUOTE]
İlgi için teşekkürler hocam. Cam güvenli değil pleksi de eğilmemesi için kalın seçmek gerekiyor buda 9 akvaryum da benim için ciddi bi mebla demek, belki uygun polikarbon veya farklı bi pvc panel türevi önerisi gelirse değerlendiririm diye açtım konuyu ama bakalım.
[QUOTE=Fatih T]Daha başka bilmiyorum, ancak bu kadar detaya ihtiyacınız olduğuna emin misiniz? Tank yüksekliğiniz aydınlatmanız vb hakkında bilgi verirseniz belki uğraştığınıza değmeyecektir.
Saygılar.[/QUOTE]
9 ad akvaryum var 150*50*50, 5050 modul led aydınlatma yapacağım. Hepsi için pleksi çok maliyetli oluyor, camda indirmesi kaldırması risk.
Ucuz seffaf sert pilastik ürünler araştırıyorum ama bulamadım bi türlü.
[QUOTE=renoibo]En kolayı camdır işlenebilmesi açısından,
Plexy tank boyutu önemlide olsa ısıdan dönme yapar.
2si harici materyale gerek yoktur +maliyeti arttırır zaten pek farklı birşey bulamayabilirsiniz.
[/QUOTE]
İlgi için teşekkürler hocam. Cam güvenli değil pleksi de eğilmemesi için kalın seçmek gerekiyor buda 9 akvaryum da benim için ciddi bi mebla demek, belki uygun polikarbon veya farklı bi pvc panel türevi önerisi gelirse değerlendiririm diye açtım konuyu ama bakalım.
Buhar Camı Önerisi
Buhar camı için ışık geçirgenliği yüksek cam ve pleksiglas harici önerebileceğiniz fiyat olarak uygun bi materyal varmıdır?
Buhar camı için ışık geçirgenliği yüksek cam ve pleksiglas harici önerebileceğiniz fiyat olarak uygun bi materyal varmıdır?
Ph İcin 'alkalin' Filtre Kullanimi
[QUOTE=Prayer]
Bilgi için teşekkür ederim. Benim kullandığım marka da buna benzer yapıda ve pH için stabil kalma garantisi verdiklerinden buradan aldım. Alkalin filtreyi de tek olarak 79 liraya satıyorlar diye biliyorum. 20 liradan başlayan filtreler 1 ay sonda pH yükseltmemeye başlıyormuş, bu sorunu bir çok üretici de garanti veremeyiz diye belirtmişti.
Umarım sorunuzu yanıtlayacak bir arkadaş çıkar.[/QUOTE]
Istanbulda yasiyorum musluk suyu 6-6,5pH arasi akvaryum zemininde mercan kum dis filtrede lav taşı var ama pH 7.5 ta sabit. pH yukseltmek icin Kalsiyum karbonat, tanganyika buffer gibi oneriler okudum buffer kullandim acikcasi hic bi ise yaramadi.
pH icin kH degerinin de etkili oldugu birini artirirken digeririnin dengesinin bozulmamasi gerektigi şekilde yorumlar cok yogun bi sekilde okudum.
Bu urun pH i arttirirken kH i ne yapar yada mantiken dis filtrenin cikisina taktigim zaman zaten zengin olan bakteri olusumuna +/- faydasi olurmu sorularina ya bi kimyager arkadas hesaplarla aciklik getirecek yada deneme yanilma yontemi ile test edip hobiye yeni biseyler katacagiz:)
[QUOTE=Prayer]
Bilgi için teşekkür ederim. Benim kullandığım marka da buna benzer yapıda ve pH için stabil kalma garantisi verdiklerinden buradan aldım. Alkalin filtreyi de tek olarak 79 liraya satıyorlar diye biliyorum. 20 liradan başlayan filtreler 1 ay sonda pH yükseltmemeye başlıyormuş, bu sorunu bir çok üretici de garanti veremeyiz diye belirtmişti.
Umarım sorunuzu yanıtlayacak bir arkadaş çıkar.[/QUOTE]
Istanbulda yasiyorum musluk suyu 6-6,5pH arasi akvaryum zemininde mercan kum dis filtrede lav taşı var ama pH 7.5 ta sabit. pH yukseltmek icin Kalsiyum karbonat, tanganyika buffer gibi oneriler okudum buffer kullandim acikcasi hic bi ise yaramadi.
pH icin kH degerinin de etkili oldugu birini artirirken digeririnin dengesinin bozulmamasi gerektigi şekilde yorumlar cok yogun bi sekilde okudum.
Bu urun pH i arttirirken kH i ne yapar yada mantiken dis filtrenin cikisina taktigim zaman zaten zengin olan bakteri olusumuna +/- faydasi olurmu sorularina ya bi kimyager arkadas hesaplarla aciklik getirecek yada deneme yanilma yontemi ile test edip hobiye yeni biseyler katacagiz:)
Ph İcin 'alkalin' Filtre Kullanimi
[QUOTE=Prayer]
Yeni aldığım su arıtma cihazım da kullanıyorum ama akvaryumda hiç denemedim. Alkalin filtre benim sistemde de aynı, su çıkışı 8,3-8,6 arasında değişiyor, iletkenlik ise 30-40 ppm arasında çıkış veriyor.
Koçtaş'ta sitelerinden de tekrar baktım satılan bir iki marka sistem var, bu filtreyi o sistemlerin bir parçası olarak mı satıyorlar yoksa tek olarak da satış var mı ? Tek olarak satıyorlarsa fiyatını hatırlıyor musunuz ?[/QUOTE]
Bulundugum koctaşta diger filtrelerin adetli satisi vardi ancak bundan kalmamisti.
Tek satis var buradaki sorun da fiyat sıkalasınin çok farkli olmasi, internet uzerinden ufak çapli arama yaptim 90 lira ile 20 lira arasinda degisiyor.
[QUOTE=Prayer]
Yeni aldığım su arıtma cihazım da kullanıyorum ama akvaryumda hiç denemedim. Alkalin filtre benim sistemde de aynı, su çıkışı 8,3-8,6 arasında değişiyor, iletkenlik ise 30-40 ppm arasında çıkış veriyor.
Koçtaş'ta sitelerinden de tekrar baktım satılan bir iki marka sistem var, bu filtreyi o sistemlerin bir parçası olarak mı satıyorlar yoksa tek olarak da satış var mı ? Tek olarak satıyorlarsa fiyatını hatırlıyor musunuz ?[/QUOTE]
Bulundugum koctaşta diger filtrelerin adetli satisi vardi ancak bundan kalmamisti.
Tek satis var buradaki sorun da fiyat sıkalasınin çok farkli olmasi, internet uzerinden ufak çapli arama yaptim 90 lira ile 20 lira arasinda degisiyor.
Ph İcin 'alkalin' Filtre Kullanimi
Koctas ta gezerken gozume carpti, kullanan varmi yada sakincasi olurmu?Egerki kullanan yoksa yakin zamanda muhakak deneyip burada sonuclari paylasacagim.
[img]http://i.hizliresim.com/A7ROP7.jpg[/img][EDIT]Yusuf Tapu,2016-05-04 10:55:34[/EDIT]
Koctas ta gezerken gozume carpti, kullanan varmi yada sakincasi olurmu?Egerki kullanan yoksa yakin zamanda muhakak deneyip burada sonuclari paylasacagim.
[img]http://i.hizliresim.com/A7ROP7.jpg[/img][EDIT]Yusuf Tapu,2016-05-04 10:55:34[/EDIT]
Oran Nedir?
Hava motoru, hava taşından çıkan kabarcıklarla su yüzeyini dalgalandırmak için kullanılır. Su yüzeyinin yeteri kadar dalgalanması yeterli.
Ben uzun zamandır hava taşı, hava motoru kullanmıyorum. Dış filtrenin şelale tipi çıkış borusunu suyun içinden su yüzeyine doğru tutup suyun dalgalanmasını sağlıyorum. Böylece hava motorunun ve hava kabarcıklarının sesinden kurtuldum.
Bunu yazarken şunları belirteyim, akvaryumum 400 lt 7d 1e ilangi yellow damızlık kolonim var, Kalabalık akvaryumda ve uzun sureli elektrik kesintisinde (en uzun kesinti 2 saat oldu ve bu sürede balıklarım da hiç müdahale edecek durum gözlemlemedim) nasıl tepki verir bilemiyorum.
[EDIT]Yusuf Tapu,2016-03-24 23:25:42[/EDIT]
Hava motoru, hava taşından çıkan kabarcıklarla su yüzeyini dalgalandırmak için kullanılır. Su yüzeyinin yeteri kadar dalgalanması yeterli.
Ben uzun zamandır hava taşı, hava motoru kullanmıyorum. Dış filtrenin şelale tipi çıkış borusunu suyun içinden su yüzeyine doğru tutup suyun dalgalanmasını sağlıyorum. Böylece hava motorunun ve hava kabarcıklarının sesinden kurtuldum.
Bunu yazarken şunları belirteyim, akvaryumum 400 lt 7d 1e ilangi yellow damızlık kolonim var, Kalabalık akvaryumda ve uzun sureli elektrik kesintisinde (en uzun kesinti 2 saat oldu ve bu sürede balıklarım da hiç müdahale edecek durum gözlemlemedim) nasıl tepki verir bilemiyorum.
[EDIT]Yusuf Tapu,2016-03-24 23:25:42[/EDIT]
Filtrede yeni meteryal karsinizda Diatomit resim9
F0 ilangi yellow balıklarım için dış filtre ürünlerini araştırırken Seachem Purigen ürünü dikkatimi çekti. Ürünün konusunda araştırma yaparken kendimi bu konuda buldum.
Burada okuduğum yorumlardan sonra 80*40*50 ebatlarında f0 larımın 19 ad. yavrusunun bulunduğu tankta tetra ex700 filtrede kullanmak için sipariş verdim. Goody Çarli marka, üzerinde sarı renk kedi fotoğrafı olan, çapları 7 mm ile 3 mm arasında değişen kumum dün geldi.
Gelir gelmez kolları sıvadım;
Yaklaşık 6 aydır filtre mi temizlemiyordum bu sebeple filtre temizliği de yapmış oldum.
Öncelikle kumun pisliğinden arındırılması için kovaya ihtiyaç kadar boşaltıp yaklaşık 10 15 sefer su doldurup iyice karıştırıp boşalttım, iyice temizlenince kadın çorabı içine doldurup beklemeye aldım.
Filtre içinden çıkan uzun süredir kullandığım seramik halkaları ve baya bir kirlenen elyafı attım.
Bioballları ve mavi süngeri biyolojik dengeyi daha faza bozmamak için akvaryumdan aldığım suyla temizledim.
4 Katlı olan filtremin;
1. katına bioball (en alt kat)
2. katına seramik halka üzerine ince sünger
3. katına ince sünger üzerine zeolit
4. katına elyaf üzerine (Önceden hazırladığımız[:)))]) Diatomit kedi kumunu yerleştirip akvaryuma bağladım.
İlk çalıştırdığım esnada boruların içindeki pisliklerin suya karışacağı kaçınılmazdı bununa beraber dış filtreden gelen su yaklaşık 1 dk boyunca beyazımsı geldi sonra normal rengine döndü.
Normalde dış filtre temizliğini yapmadan önce dip temizliği de yaparım ama böyle bir durumla karşılaşacağımı tahmin ettiğim için bu işlemi sona bırakıp dinlenmiş su ile %50 su değişimi yaptım.
Saat başı gözlemlerimde suyun yavaş yavaş berraklaştığı balıkların stresten kurtulduğu akvaryumda hayatın normale döndüğünü izleyebiliyordum.
Ve 24 saat sonunda suda net berraklaşma, balıkların renklerinde canlılık, ve ve ve en önemlisi su da kokunun hiç olmaması beni ziyadesiyle memnun etti.
Hafta sonu aynı işlemi ana tankım için de uygulayacağım.
Konuyu açan ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim.
F0 ilangi yellow balıklarım için dış filtre ürünlerini araştırırken Seachem Purigen ürünü dikkatimi çekti. Ürünün konusunda araştırma yaparken kendimi bu konuda buldum.
Burada okuduğum yorumlardan sonra 80*40*50 ebatlarında f0 larımın 19 ad. yavrusunun bulunduğu tankta tetra ex700 filtrede kullanmak için sipariş verdim. Goody Çarli marka, üzerinde sarı renk kedi fotoğrafı olan, çapları 7 mm ile 3 mm arasında değişen kumum dün geldi.
Gelir gelmez kolları sıvadım;
Yaklaşık 6 aydır filtre mi temizlemiyordum bu sebeple filtre temizliği de yapmış oldum.
Öncelikle kumun pisliğinden arındırılması için kovaya ihtiyaç kadar boşaltıp yaklaşık 10 15 sefer su doldurup iyice karıştırıp boşalttım, iyice temizlenince kadın çorabı içine doldurup beklemeye aldım.
Filtre içinden çıkan uzun süredir kullandığım seramik halkaları ve baya bir kirlenen elyafı attım.
Bioballları ve mavi süngeri biyolojik dengeyi daha faza bozmamak için akvaryumdan aldığım suyla temizledim.
4 Katlı olan filtremin;
1. katına bioball (en alt kat)
2. katına seramik halka üzerine ince sünger
3. katına ince sünger üzerine zeolit
4. katına elyaf üzerine (Önceden hazırladığımız[:)))]) Diatomit kedi kumunu yerleştirip akvaryuma bağladım.
İlk çalıştırdığım esnada boruların içindeki pisliklerin suya karışacağı kaçınılmazdı bununa beraber dış filtreden gelen su yaklaşık 1 dk boyunca beyazımsı geldi sonra normal rengine döndü.
Normalde dış filtre temizliğini yapmadan önce dip temizliği de yaparım ama böyle bir durumla karşılaşacağımı tahmin ettiğim için bu işlemi sona bırakıp dinlenmiş su ile %50 su değişimi yaptım.
Saat başı gözlemlerimde suyun yavaş yavaş berraklaştığı balıkların stresten kurtulduğu akvaryumda hayatın normale döndüğünü izleyebiliyordum.
Ve 24 saat sonunda suda net berraklaşma, balıkların renklerinde canlılık, ve ve ve en önemlisi su da kokunun hiç olmaması beni ziyadesiyle memnun etti.
Hafta sonu aynı işlemi ana tankım için de uygulayacağım.
Konuyu açan ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim.
hata yaptim telafi icin. ciklet
Şöyle soylim zaten baliklara akvaryumda hapishane hayati yasatiyoruz akvaryum ne kadar genis olursa olsun bu boyle. Sizin akvaryumunuzda ise baliklar hucre hayati yasayacak buyuyemeyecekler, gelisemeyecekler, ureyemeyecekler ve kissa zamanda olecekler. Malesef tankiniz ciklet icin uygun degil.
Şöyle soylim zaten baliklara akvaryumda hapishane hayati yasatiyoruz akvaryum ne kadar genis olursa olsun bu boyle. Sizin akvaryumunuzda ise baliklar hucre hayati yasayacak buyuyemeyecekler, gelisemeyecekler, ureyemeyecekler ve kissa zamanda olecekler. Malesef tankiniz ciklet icin uygun degil.
Ayrica akvaryumcunuzu degistirmenizi ve balik alirken kesinlikle arastirmanizi oneririm petahoplarin hepsi demiycem aralarinda isini duzgun yapanlarda var ama cogu ne satsam kardir zihniyetiyle is yapiyor.
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
