ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hrn20
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
18
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Haziran 2016 17:09
Son Ziyaret:
06 Şubat 2017 21:23
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Harun
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1987
Yaş:
39
İl:
Kocaeli
Meslek:
Akademisyen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Harun
SON 10 MESAJI
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
Öncelikle 24 sayfa boyunca bilgilerini paylaşan değerli akvaristlere teşekkür ederim. Fakat internette aynı amaca hizmet ediyor gibi görünen ürünler arasında uçurumlar var. Sayfalardan okuduğum kadarı ile şu ürün uygun gibi görünüyor; ama bu üründe de 2 adet tortu filtresi ve 1 adet karbon filtresi görünüyor. 2 adet tortu filtresi; 1 mikron sediment kartuş ve 5 mikron sediment kartuş mudur? Bu ürünü alırken 1 mikron sediment kartuş ve iki adet karbon filtresi göndermelerini istesek yeterli olur mu?
Yani kısaca bu ürün uygun mudur?
[URL]http://www.enessu.com/c7600-daire-girisi-su-aritma-atlas-marka-tortu-filtreli-tip3a-pmu1906[/URL]
Öncelikle 24 sayfa boyunca bilgilerini paylaşan değerli akvaristlere teşekkür ederim. Fakat internette aynı amaca hizmet ediyor gibi görünen ürünler arasında uçurumlar var. Sayfalardan okuduğum kadarı ile şu ürün uygun gibi görünüyor; ama bu üründe de 2 adet tortu filtresi ve 1 adet karbon filtresi görünüyor. 2 adet tortu filtresi; 1 mikron sediment kartuş ve 5 mikron sediment kartuş mudur? Bu ürünü alırken 1 mikron sediment kartuş ve iki adet karbon filtresi göndermelerini istesek yeterli olur mu?
Yani kısaca bu ürün uygun mudur?
[URL]http://www.enessu.com/c7600-daire-girisi-su-aritma-atlas-marka-tortu-filtreli-tip3a-pmu1906[/URL]
Atakanpetshop: Memnuniyet
Açtığım başlıkta da belirttiğim gibi: Atakan Akvaryum müşteri memnuniyetinde doktora yapmış bir kurumdur. İade edilen ürünün kargolanmasını beklemeden para iadesi yapar, sipariş ettiğiniz ürün bir gün sonra size lazımsa çıkışını aynı gün yapar, ürün stokta yoksa bir üst modelini gönderir, ürünle ilgili sorduğunuz sorulara sıkılmadan cevap verir vs.
Açtığım başlıkta da belirttiğim gibi: Atakan Akvaryum müşteri memnuniyetinde doktora yapmış bir kurumdur. İade edilen ürünün kargolanmasını beklemeden para iadesi yapar, sipariş ettiğiniz ürün bir gün sonra size lazımsa çıkışını aynı gün yapar, ürün stokta yoksa bir üst modelini gönderir, ürünle ilgili sorduğunuz sorulara sıkılmadan cevap verir vs.
Jbl Manado, Aquabasis Ve Misket Gübre Sorunu
[QUOTE=Tunc Berk]Bu işlemi yaptığınız an aquabasis ve misket gübreleri unutun.Hepsi telef olacaktır. Suyu boşalttıktan sonra bir kaç kişilik yardım alarak kumu çıkarmadan straforu koymanızı öneririm. [/QUOTE]
Aslında beni korkutan kaldırmaktan ziyade kumun uyguladığı basınç. Zira 35 litre manado ve 5 litre aquabasis var. Kaldırırken alt camı çatlatmaktan çekiniyorum.
Aquabasis ve misket gübreleri tekrar satın alabilirim, telef olması sorun değil. Hem bu şekilde tasarımı da biraz değiştirmek istiyorum. Bu ilk akvaryum olduğu için biraz acemi işi olmuştu.
Asıl merak ettiğim aquabasis ve misket gübreler manadoya karışacağı için suyun değerlerini uzun süre zorlar mı?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu işlemi yaptığınız an aquabasis ve misket gübreleri unutun.Hepsi telef olacaktır. Suyu boşalttıktan sonra bir kaç kişilik yardım alarak kumu çıkarmadan straforu koymanızı öneririm. [/QUOTE]
Aslında beni korkutan kaldırmaktan ziyade kumun uyguladığı basınç. Zira 35 litre manado ve 5 litre aquabasis var. Kaldırırken alt camı çatlatmaktan çekiniyorum.
Aquabasis ve misket gübreleri tekrar satın alabilirim, telef olması sorun değil. Hem bu şekilde tasarımı da biraz değiştirmek istiyorum. Bu ilk akvaryum olduğu için biraz acemi işi olmuştu.
Asıl merak ettiğim aquabasis ve misket gübreler manadoya karışacağı için suyun değerlerini uzun süre zorlar mı?
Jbl Manado, Aquabasis Ve Misket Gübre Sorunu
Merhaba,
Yaklaşık 8 ay önce kurduğum 350 litrelik akvaryum ve mobilyanın arasında strafor koymamıştım. Son zamanlarda strafor olmayışı beni ciddi şekilde endişelendirmeye başladı. Bu hafta akvaryumu boşaltıp altına strafor koymayı planlıyorum; ama akvaryumun tabanında bulunan manado, aquabasis ve misket gübreler konusunda nasıl hareket edeceğimi bilemedim.
Akvaryumdan kumu boşaltırken bu üçü birbirine karışmış olacak. Bu durumda akvaryumu tekrar kurmadan önce ne yapmalıyım?
Merhaba,
Yaklaşık 8 ay önce kurduğum 350 litrelik akvaryum ve mobilyanın arasında strafor koymamıştım. Son zamanlarda strafor olmayışı beni ciddi şekilde endişelendirmeye başladı. Bu hafta akvaryumu boşaltıp altına strafor koymayı planlıyorum; ama akvaryumun tabanında bulunan manado, aquabasis ve misket gübreler konusunda nasıl hareket edeceğimi bilemedim.
Akvaryumdan kumu boşaltırken bu üçü birbirine karışmış olacak. Bu durumda akvaryumu tekrar kurmadan önce ne yapmalıyım?
Inline Difüzör Ve Reaktörler Hakkında
Merhaba,
Uzun zamandır CO2'yi JBL Proflora Taifun kullanıyorum; ama son zamanlarda istediğim oranlarda çözme gerçekleşmiyor. Ayrıca tank içinde de oldukça fazla yer kaplıyor. Bşrkaç gündür inline difüzörlere bakıyorum.
"Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm" ve "JBL Proflora Direct" arasında fark var mıdır? JBL'de damla sayacına gerek yok üzerinde var denmiş. Up-Aqua'da da damla sayacı var mıdır? Hangisi daha iyi çözer? Bu iki ürünün performansı JBL proflora'ya göre nasıldır. Yaklaşık 270 litrelik tankta kullanılacak.
Bendeki ürün: [IMG]http://www.aquaristikshop.com/o_pics_g_1/128007.jpg[/IMG]
Almayı düşündüğüm ürünler:
JBL Proflora Direct:[IMG]https://www.aquasabi.com/vcdn/images/item/zoom/hVJtNnApHh/jbl-proflora-direct-inlinediffusor.jpg[/IMG]
Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm: [IMG]http://www.atakanpetshop.com/image/cache/catalog/products//upaqua/Up-Aqua_D508-12_Co2_Atomiser_12-16mm_atakanpetshop_atakan_petshop_01-800x800.jpg[/IMG]
Merhaba,
Uzun zamandır CO2'yi JBL Proflora Taifun kullanıyorum; ama son zamanlarda istediğim oranlarda çözme gerçekleşmiyor. Ayrıca tank içinde de oldukça fazla yer kaplıyor. Bşrkaç gündür inline difüzörlere bakıyorum.
"Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm" ve "JBL Proflora Direct" arasında fark var mıdır? JBL'de damla sayacına gerek yok üzerinde var denmiş. Up-Aqua'da da damla sayacı var mıdır? Hangisi daha iyi çözer? Bu iki ürünün performansı JBL proflora'ya göre nasıldır. Yaklaşık 270 litrelik tankta kullanılacak.
Bendeki ürün: [IMG]http://www.aquaristikshop.com/o_pics_g_1/128007.jpg[/IMG]
Almayı düşündüğüm ürünler:
JBL Proflora Direct:[IMG]https://www.aquasabi.com/vcdn/images/item/zoom/hVJtNnApHh/jbl-proflora-direct-inlinediffusor.jpg[/IMG]
Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm: [IMG]http://www.atakanpetshop.com/image/cache/catalog/products//upaqua/Up-Aqua_D508-12_Co2_Atomiser_12-16mm_atakanpetshop_atakan_petshop_01-800x800.jpg[/IMG]
Güvenilir Ve Güvenilmez Akvaryumcular
[QUOTE=twinsoul]
Yarı uyuklayan gözlerle okurken bir anda kendime geldim ve gülmeye başladım. 7 - 8 sene önce benzer şeyler yaşamıştım, demek ki bir arpa boyu ilerleyememişler. [:/][/QUOTE]
Herhangi bir malı pahalıya satmaya çalışsaydı belki burada bahsi geçmezdi. Çünkü ticaret bu adam satabildiğine satar; ama dükkan silis kumu bitki kumu diye veriyor. Ben "cuba"ya meraklıyım diyorsun iki tane t8 yeter diyor. 2 T8 yeter dediği tank 300 litre. Yani, Kral Akvaryum ve sahibi Volkan Bey tekrar alışveriş yapacağım dükkan değildir.
[QUOTE=twinsoul]
Yarı uyuklayan gözlerle okurken bir anda kendime geldim ve gülmeye başladım. 7 - 8 sene önce benzer şeyler yaşamıştım, demek ki bir arpa boyu ilerleyememişler. [:/][/QUOTE]
Herhangi bir malı pahalıya satmaya çalışsaydı belki burada bahsi geçmezdi. Çünkü ticaret bu adam satabildiğine satar; ama dükkan silis kumu bitki kumu diye veriyor. Ben "cuba"ya meraklıyım diyorsun iki tane t8 yeter diyor. 2 T8 yeter dediği tank 300 litre. Yani, Kral Akvaryum ve sahibi Volkan Bey tekrar alışveriş yapacağım dükkan değildir.
Güvenilir Ve Güvenilmez Akvaryumcular
Aslında bu yazıyı uzun zamandır [B]ertelemekteyim[/B]. Hobiye başlarken başımdan geçenleri anlatacağım size. Yazacaklarım her ne kadar[B] hem öneri hem şikayet [/B]başlığını ilgilendirse de faydalı olan esnafların "şikayet" başlığı altında görünmemesi için burayı uygun gördüm.
Öncelikle hobi alışverişlerimizi [B]"dükkan" [/B]ve [B]"internet"[/B] olarak ikiye ayırabiliriz. Akvaristler dükkanların tehlikeli olduğunu söylese de internet alışverişleri daha tehlikelidir aslında. Son zamanlarda forumun şikayet başlığında birçok kişinin şikayet ettiği bir gübre üreticisini bu konuya örnek gösterebiliriz.
Konumuza dönecek olursak dükkan alışverişlerimde bir dükkandan oldukça büyük kazık yediğimi düşünüyorum. [B]Kral Akvaryum (İzmit)[/B] kendisi uyduruk bir tepe filtrenin dış filtreden daha iyi olduğunu iddia edebilir, bitkili akvaryum için silis kumun mükemmel olduğunu anlatabilir hatta iki adet t8'in bitkili akvaryum için yeteceğini düşünebilir.
Bunun yanında İzmit'in güvenilir dükkanları yok mu? Tabiî ki var. [B]Zet Akvaryum[/B]'a ilk gittiğimde akvaryum hobisi ile daha yeni tanışmıştım. Akvaryumlarda çok güzel ramireziler olmasına rağmen karidesler ve canlı doğuran yavrularına zarar verir diye istesem de satmamıştı. Tilki kuyruğu alırken bilinçsizlikle çok fazla kök almak istememe rağmen "Zaten iki haftada istediğinden çok fazla kök elde edersin." diyerek[B] fazlasını satmamıştı[/B]. Zet Akvaryum benim gözümde güvenilir dükkanlardandır.
İnternet alışverişlerinde güvenilirlik her ne kadar zor olsa da bir taraftan da kolay. [B]Gittigidiyor[/B] bu konuda satıcıların üzerinde bir denetim mekanizması kuruyor. İlk defa alışveriş yapacağınız bir satıcıdan Gittigidiyor üzerinden alım yapmanızı öneriririm. Birkaç alışverişten sonra zaten satıcıya güvenip kendi internet sitesinden alım yapabilirsiniz.
[B](Gittigidiyor) Atakan Akvaryum[/B],[B] ticaret ahlakında doktora yapmış[/B] bir şirkettir. Satın aldığınız ürünü taahhüt ettiği günde kargoya verir. Eğer bir sorun olursa çok önceden arar ve "Bir sorun var. İsterseniz satışı iptal edelim; isterseniz yarın mutlaka çıkaralım." der. Yani sizin başka firmalardan aynı gün içinde kargolatabileceğiniz bir saatte haber verir. Atakan Akvaryum'dan CO2 için bir selenoid valf satın almıştım. Ürün stoklarında tükenmiş. İthalatçıyı aramışlar ve tedarik süresi olarak bir hafta gün belirlemişler. Beni arayıp şunu teklif ettiler: "İsterseniz şimdi bir üst modelini gönderelim, isterseniz iade yapalım." Bir hafta bekleyin demiyorlar. "İsterseniz hemen iade yapalım, isterseniz üst modeli hemen gönderelim." diyorlar.
[B](Gittigidiyor) drpetshop[/B], zamanında göndermez, sizi oyalar, gerçek dışı beyanda bulunur, "kargoladım" der takip numarası göndermez, takip numarası gelir "20000000000000", aldığınız ürünün yerine çok çok aşağıda bir ürün teklif eder, siz reddedince "Sen anlamıyorsun bu işten." der vs. vs... Uzun zamandır internetten alışveriş yaparım böyle bir satıcı hiç görmedim. Bu satıcıdan floresan almıştım. Aldığım ürünler "aynı gün kargo" olarak satıştaydı. Satın aldığım zaman akşam saatleri olduğu için bir gün sonra kargo yapılması gerekiyordu; yapılmadı. İkinci gün kendisine mesajla ulaştım ve kargonun neden çıkmadığını sordum. Cevap yok. Aynı gün akşam saatlerinde yine mesaj gönderdim. Bu sefer cevap verdi ve kargonun çıktığını, kargo bilgilerinin ilerleyen saatlerde girileceğini söyledi. Sonuç? Kargo ikinci gün de çıkmadı. drpetshop (gittigidiyor) ürünü ikinci gün çıktı demesine rağmen göndermedi ve yarın kesin gönderiyoruz dedi. Ürün üçüncü gün de çıkmadı ve bu sefer satıcı ürünün çıkmadığını kabul etti. O gün bayramdan bir gün önceydi, floresanların bana ulaşması 9 gün sürecekti ve iadeyi kabul etti. Tam 3 (üç) gün oyaladı ve iade etti.
Güncelleme 11.01.2017 23.30
[B](Gittigidiyor) okyanuspet ve pasifikpet[/B]'ten farklı zamanlarda hem bitki kumu hem de floresan almışlığım vardır. İki satıcı da ürünlerini söz verdiği gibi aynı gün ve eksiksiz olarak gönderdi.
[B]Evcilal.com[/B], yazıma başlarken "drpetshop" faciasından bahsetmiştim. İstediğim ürünleri oradan temin edemeyince Gittigidiyor dışında, satıcıların kendi sitelerine yöneldim ve bu güzel satıcı ile tanıştım. Kargo saati geçmiş olmasına rağmen benim siparişim için kuryeyi bekletip siparişi verdiğim an ürünleri çıkaran güzel insanların çalıştığı bir şirkettir.
Güncelleme 11.01.2017 23.47
[B](Gittigidiyor) Akvayem35,[/B] beni üzmeyen satıcılardandır. Yaşadığım şehre uzak olduğu için ve ben genelde aynı gün kargo yapacak satıcıları tercih ettiğim için Akvaryem'den uzak durdum; ama ne zaman bir ürünü bulamasam imdadıma Akvaryem yetişti. Her zaman bulamadığım ürünü bir günde bana ulaştırdı.
Yazı güncellenecektir.[EDIT]hilcioglu,2017-01-12 00:22:43[/EDIT]
Aslında bu yazıyı uzun zamandır [B]ertelemekteyim[/B]. Hobiye başlarken başımdan geçenleri anlatacağım size. Yazacaklarım her ne kadar[B] hem öneri hem şikayet [/B]başlığını ilgilendirse de faydalı olan esnafların "şikayet" başlığı altında görünmemesi için burayı uygun gördüm.
Öncelikle hobi alışverişlerimizi [B]"dükkan" [/B]ve [B]"internet"[/B] olarak ikiye ayırabiliriz. Akvaristler dükkanların tehlikeli olduğunu söylese de internet alışverişleri daha tehlikelidir aslında. Son zamanlarda forumun şikayet başlığında birçok kişinin şikayet ettiği bir gübre üreticisini bu konuya örnek gösterebiliriz.
Konumuza dönecek olursak dükkan alışverişlerimde bir dükkandan oldukça büyük kazık yediğimi düşünüyorum. [B]Kral Akvaryum (İzmit)[/B] kendisi uyduruk bir tepe filtrenin dış filtreden daha iyi olduğunu iddia edebilir, bitkili akvaryum için silis kumun mükemmel olduğunu anlatabilir hatta iki adet t8'in bitkili akvaryum için yeteceğini düşünebilir.
Bunun yanında İzmit'in güvenilir dükkanları yok mu? Tabiî ki var. [B]Zet Akvaryum[/B]'a ilk gittiğimde akvaryum hobisi ile daha yeni tanışmıştım. Akvaryumlarda çok güzel ramireziler olmasına rağmen karidesler ve canlı doğuran yavrularına zarar verir diye istesem de satmamıştı. Tilki kuyruğu alırken bilinçsizlikle çok fazla kök almak istememe rağmen "Zaten iki haftada istediğinden çok fazla kök elde edersin." diyerek[B] fazlasını satmamıştı[/B]. Zet Akvaryum benim gözümde güvenilir dükkanlardandır.
İnternet alışverişlerinde güvenilirlik her ne kadar zor olsa da bir taraftan da kolay. [B]Gittigidiyor[/B] bu konuda satıcıların üzerinde bir denetim mekanizması kuruyor. İlk defa alışveriş yapacağınız bir satıcıdan Gittigidiyor üzerinden alım yapmanızı öneriririm. Birkaç alışverişten sonra zaten satıcıya güvenip kendi internet sitesinden alım yapabilirsiniz.
[B](Gittigidiyor) Atakan Akvaryum[/B],[B] ticaret ahlakında doktora yapmış[/B] bir şirkettir. Satın aldığınız ürünü taahhüt ettiği günde kargoya verir. Eğer bir sorun olursa çok önceden arar ve "Bir sorun var. İsterseniz satışı iptal edelim; isterseniz yarın mutlaka çıkaralım." der. Yani sizin başka firmalardan aynı gün içinde kargolatabileceğiniz bir saatte haber verir. Atakan Akvaryum'dan CO2 için bir selenoid valf satın almıştım. Ürün stoklarında tükenmiş. İthalatçıyı aramışlar ve tedarik süresi olarak bir hafta gün belirlemişler. Beni arayıp şunu teklif ettiler: "İsterseniz şimdi bir üst modelini gönderelim, isterseniz iade yapalım." Bir hafta bekleyin demiyorlar. "İsterseniz hemen iade yapalım, isterseniz üst modeli hemen gönderelim." diyorlar.
[B](Gittigidiyor) drpetshop[/B], zamanında göndermez, sizi oyalar, gerçek dışı beyanda bulunur, "kargoladım" der takip numarası göndermez, takip numarası gelir "20000000000000", aldığınız ürünün yerine çok çok aşağıda bir ürün teklif eder, siz reddedince "Sen anlamıyorsun bu işten." der vs. vs... Uzun zamandır internetten alışveriş yaparım böyle bir satıcı hiç görmedim. Bu satıcıdan floresan almıştım. Aldığım ürünler "aynı gün kargo" olarak satıştaydı. Satın aldığım zaman akşam saatleri olduğu için bir gün sonra kargo yapılması gerekiyordu; yapılmadı. İkinci gün kendisine mesajla ulaştım ve kargonun neden çıkmadığını sordum. Cevap yok. Aynı gün akşam saatlerinde yine mesaj gönderdim. Bu sefer cevap verdi ve kargonun çıktığını, kargo bilgilerinin ilerleyen saatlerde girileceğini söyledi. Sonuç? Kargo ikinci gün de çıkmadı. drpetshop (gittigidiyor) ürünü ikinci gün çıktı demesine rağmen göndermedi ve yarın kesin gönderiyoruz dedi. Ürün üçüncü gün de çıkmadı ve bu sefer satıcı ürünün çıkmadığını kabul etti. O gün bayramdan bir gün önceydi, floresanların bana ulaşması 9 gün sürecekti ve iadeyi kabul etti. Tam 3 (üç) gün oyaladı ve iade etti.
Güncelleme 11.01.2017 23.30
[B](Gittigidiyor) okyanuspet ve pasifikpet[/B]'ten farklı zamanlarda hem bitki kumu hem de floresan almışlığım vardır. İki satıcı da ürünlerini söz verdiği gibi aynı gün ve eksiksiz olarak gönderdi.
[B]Evcilal.com[/B], yazıma başlarken "drpetshop" faciasından bahsetmiştim. İstediğim ürünleri oradan temin edemeyince Gittigidiyor dışında, satıcıların kendi sitelerine yöneldim ve bu güzel satıcı ile tanıştım. Kargo saati geçmiş olmasına rağmen benim siparişim için kuryeyi bekletip siparişi verdiğim an ürünleri çıkaran güzel insanların çalıştığı bir şirkettir.
Güncelleme 11.01.2017 23.47
[B](Gittigidiyor) Akvayem35,[/B] beni üzmeyen satıcılardandır. Yaşadığım şehre uzak olduğu için ve ben genelde aynı gün kargo yapacak satıcıları tercih ettiğim için Akvaryem'den uzak durdum; ama ne zaman bir ürünü bulamasam imdadıma Akvaryem yetişti. Her zaman bulamadığım ürünü bir günde bana ulaştırdı.
Yazı güncellenecektir.[EDIT]hilcioglu,2017-01-12 00:22:43[/EDIT]
Kocaeli/izmitteki İyi Akvaryumcular
Zet Akvaryum iyidir. Özellikle Ercan Bey size oldukça yardımcı olacaktır. Uzak durmanız gereken mekan Kral Akvaryum'dur.
Zet Akvaryum iyidir. Özellikle Ercan Bey size oldukça yardımcı olacaktır. Uzak durmanız gereken mekan Kral Akvaryum'dur.
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Her ne kadar akvaryum hobisinde yeni olsam da uzun zamandır bu forumu takip etmekteyim. Muhtemelen insanların akvaryuma bu kadar bağlanmasının sebeplerinden en önemlisinin doğayı taklit etmenin getirdiği haz olsa da bana göre asıl neden "problem çözme" hissinin getirdiği haz. Yani Sürekli bir problem var ve biz onları ortadan kaldırdıkça mutlu oluyoruz. Birçok kişinin hobiyi bırakması da muhtemel çözülemeyen bir probleme dayanıyor gibi.
Benim kısa olan maceramda en çok uğraştığım sorunlardan biri gübre meselesiydi. Çünkü gübre kötü, gübre tehlikeliydi (!). Bir haftadır bu başlıktan öğrendiklerimle kendi gübremi hazırlayıp kullanıyorum ve hiçbir zararını görmedim. Aksine bitkilerimde gözle görülür gelişme oldu. Emrah Bey'e tekrar teşekkür ederim.
Bu başlığın sabitlenmesi daha fazla akvaristin yararlanması bakımından oldukça iyi olacaktır.
Her ne kadar akvaryum hobisinde yeni olsam da uzun zamandır bu forumu takip etmekteyim. Muhtemelen insanların akvaryuma bu kadar bağlanmasının sebeplerinden en önemlisinin doğayı taklit etmenin getirdiği haz olsa da bana göre asıl neden "problem çözme" hissinin getirdiği haz. Yani Sürekli bir problem var ve biz onları ortadan kaldırdıkça mutlu oluyoruz. Birçok kişinin hobiyi bırakması da muhtemel çözülemeyen bir probleme dayanıyor gibi.
Benim kısa olan maceramda en çok uğraştığım sorunlardan biri gübre meselesiydi. Çünkü gübre kötü, gübre tehlikeliydi (!). Bir haftadır bu başlıktan öğrendiklerimle kendi gübremi hazırlayıp kullanıyorum ve hiçbir zararını görmedim. Aksine bitkilerimde gözle görülür gelişme oldu. Emrah Bey'e tekrar teşekkür ederim.
Bu başlığın sabitlenmesi daha fazla akvaristin yararlanması bakımından oldukça iyi olacaktır.
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
[QUOTE=Tunc Berk]
Bize ne gönderdi acaba? [:)] Umarım bu durumdan sonra stokları güncellemiştir.[/QUOTE]
Merhaba Tunç Bey,
Ben gübreleri daha yeni aldım. Aldığımda da satıcı ile görüşmüştüm. Stokları güncel.
[QUOTE=Tunc Berk]
Bize ne gönderdi acaba? [:)] Umarım bu durumdan sonra stokları güncellemiştir.[/QUOTE]
Merhaba Tunç Bey,
Ben gübreleri daha yeni aldım. Aldığımda da satıcı ile görüşmüştüm. Stokları güncel.
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 127 Online Kullanıcı, 70 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
ternapi,
aredhelrim,
waterproof,
Sunborn,
Jotunheim,
flanormimar,
Redko,
Omer901,
EfeC,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
jamaisvus,
yeekim,
portre,
ahmetfiratozkaya,
EKAR,
zen666,
ssener,
mehmet yılmaz,
serdar131977,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
ciways,
tarikyksl,
metalhead,
Faruk57,
murat efe,
TOLGA1453,
melankolia5,
bysmokin,
emregungor,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
nazemert1,
DTxLorD,
Kemal eyilik,
Stoke,
ozherele_oyPa,
gurkanmutllu,
ozherele_ldoi,
Maverickse,
Jeveux,
Um1tcan,
osmandbnl,
BurakBozkurt10,
DigitalPen,
riderfish,
kocoglu,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
ahmet22,
peace41,
oguzsel,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
Brdk64,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
