ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Fatih55
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Temmuz 2018 20:06
Son Ziyaret:
29 Ocak 2023 18:59
Toplam Mesaj:
49 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih demir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fatih DEMİR
SON 10 MESAJI
70 Litre Nano Akvaryum Balık Önerisi
2 tane tombul japon güzel durur :)
2 tane tombul japon güzel durur :)
Arkadaslar Bu Akvaryum Kac Litre
Gözüm yanıltmıyorsa 55 litre [:)]
Gözüm yanıltmıyorsa 55 litre [:)]
Yeni Üyeyim. 50x40x40 Bitkili Akvaryum
İstanın Co2 tüplerin para verene kadar 1 2 ay daha bekle tüp al boşuna masraf etme usta. Ya da mayalı kur idare et.
İstanın Co2 tüplerin para verene kadar 1 2 ay daha bekle tüp al boşuna masraf etme usta. Ya da mayalı kur idare et.
Balığımın Cinsi Nedir
Net bir şey demek zor :)
Net bir şey demek zor :)
15 Yil Aradan Sonra Araniza Geri Döndüm :)
Çok güzel olmuş elinize sağlık 👍
Çok güzel olmuş elinize sağlık 👍
Sp Japan
[QUOTE=R. Ünal]Işığınız gayet yeterli aydınlatmaya eğer yoksa reflektör de ekleyin derim. Ben bu bitkiyi fondo vivo+dıy misket gübre+hagen siyah kumdan oluşan bir tabanda baktım gayette iyi sonuç aldım tavsiye ederim. Dışarıdan co2 olmadan da gayet güzel yetişiyor gene de siz bilirsiniz. [/QUOTE]
Üstad merhaba. Peki bu bitkiyi kuma gömmeye gerek var mı ?
[QUOTE=R. Ünal]Işığınız gayet yeterli aydınlatmaya eğer yoksa reflektör de ekleyin derim. Ben bu bitkiyi fondo vivo+dıy misket gübre+hagen siyah kumdan oluşan bir tabanda baktım gayette iyi sonuç aldım tavsiye ederim. Dışarıdan co2 olmadan da gayet güzel yetişiyor gene de siz bilirsiniz. [/QUOTE]
Üstad merhaba. Peki bu bitkiyi kuma gömmeye gerek var mı ?
90x50x45 160lt High Tech Bitkili Akvaryum Kurulumu
Hocam elinize sağlık süper olmuş. Co2 kullanıyor musunuz?
Hocam elinize sağlık süper olmuş. Co2 kullanıyor musunuz?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]Sitedeki hesaplıcı led tecrübesi edinmeden teorik bilgi ile değişik kaynaklardan eski bilgilerin derlenmesiyle hazırlanmış. Bence yanıltıcı. Daha önce kelvin değerinin ledde çok doğru bir ifade olmadığını defalarca yazmıştım, cri bitki aydınlatmasıyla kelvinden bile daha ilgisiz bir değer.
Basitce üzerlerinden geçersek kelvin sıcaklık birimidir, aydınlatmadaki karşılığı belli bir sıcaklıkdaki nesnenin yaydığı ışığın spektrumudur. Demir bir çubuğu bin dereceye ısıtırsanız kırmızı ışık saçar, sıcaklık yükseldikçe sarıya döner, 3 bin derecede sarımtrak beyaz renk olur, 5000-6000 derecede akkor beyaz. Nitekim güneşin yüzey sıcaklığıda 5700kelvindir, doğal gün ışığının kelvin değeri. Kelvin ifadesinin ledde ve bitki aydınlatmasında kullanımının neden doğru olmadığına gelirsek şayet eski armut ampülleri kullanmıyorsanız ışık artık bir nesne ısıtılarak üretilmiyor. Hele ledde tamamen farklı bir ışık sözkonusu. 3bin kelvin beyaz ledle 6bin kelvin ledin aralarındaki tek fark 460nm mavi ışığın miktarıdır, spektrumun genelinde ciddi bir farklılık sözkonusu değil. Bitki için değerlendirmeye gelirsek bitki fotosentezde ağırlıklı olarak kırmızı ve mavi renkleri kullanır, sarı ve yeşili çok az kullanır. Bitki gelişimini için mavi ve kırmızı renkleri artırdığımızda bu spektrumu kelvin ile ifade edemeyiz çünkü karşılığı olan doğal bir sıcak nesne ışıması yoktur. Eski floresan devrinde örneğin grolux floresanın kelvinini tartışırdık, biri çıkar 4bin kelvin derdi. Şİmdiki bilgimle o tartışmalarımız çok komik geliyor. Kırmızı ve maviden oluşan bir floresanı kelvinle nasıl açıklarsın. Tüm renk dağılımının bir ortalamasını alıp bir değer verebilirsin ama aynı sayıyı tek renk sarı ledde verebilir.
CRI ın ne olduğuna gelirsek color rendering index kabaca çevirirsek renk ifade indeksi, bir ışığın doğal ışığa olan yakınlığını ifade eder. Fotografcıysan yada renk üzerine bir çalışman varsa renkleri en doğal doğru halinde gösteren yüksek cri lı bir aydınlatma senin için büyük anlam ifade eder. Nitekim zamanında renkle ilgili bir çalışmada 95+ cri değerli aydınlatmalarla da uğraştım. Ama yüksek cri bitki için çok bir anlama gelmez. Bilinmeyen ve hala araştırılan bir nedenden ötürü bitkiler güneşden gelen en kuvvetli ışık yeşil ışığı fotosentezde etkili kullanmıyorlar. Belki güneşden gelen ışık kullanabilceklerinden fazla olduğundan, belki evrimsel tarihlerinde yaşadıkları sıradışı şartlardan ötürüdür bilemeyiz. Bildiğimiz etkili fotosentez için yeşili ve sarıyı çok vermek bir şey ifade etmiyor. Kısaca bitkinin optimal kullanabilceği bir ışık spektrumu hazırladığınızda ortaya ne kelvinle nede cri ile ifade edilebilcek bir şey çıkmaz.
Mccree'nin çalışmalarına gelirsek, bu 70li yıllarda 20 farklı tarım bitkisiyle yapılmış bir çalışma. Bu çalışma üzerindede konuşulabilcek şeyler var ama bizim durumda önemli olan nokta bizim sucul bitkilerle uğraşmamız ve bu çalışmanın karasal bitkilerle yapılması. Keza ışık ihtiyaçları yaşam ortamına göre büyük farklar gösteriyor. Suyun altını kırmızı ışık mavi gibi penetre edemez, denizlerin göllerin mavi olması bu sebebden, 50cm nin altında bile kırmızı ışık ciddi oranda düşüşe uğruyor. Bu sebebden sucul bitkiler karasal bitki gibi kırmızı ağırlıklı ışık kullanmaz. Bunun en uç noktası mercanlardır, fotosentezde sadece mavi ışık kullanırlar, sadece bazı sığ su mercanları az kırmızı kullanır. Eski floresan günlerinin en popüler grolux de karasal bitkiler için hazırlanmış kırmızı oranı yüksek olan bir spektruma sahipdi, bunu yanına aquastar gibi mavi ve uv ağırlıklı 10bin kelvin floresanlar koyarak dengelerdir. Bugünde benzer şekilde full spectrum ledler karasal bitkiler için hazırlanmış kırmızı ağırlıklı bir led yanına soğuk beyaz ekliyerek sucul bitkiye daha uygun bir aydınlatma yapıyoruz. Bu arada soğuk beyaz ledde teknik olarak mavidir, mavi ışık üreten yarı iletken çekirdeğin çevresine fosfos kaplanarak beyaz üretilir. Yani soğuk beyaz led kullandığınızda aslında mavi kullanmış oluyoruz, bitkide kuvvetli fotosentezi sağlayanda o mavidir.
Biraz uzun bir yazı oldu. Umarım aklımdakileri açıklayabilmişimdir.[/QUOTE]
Hocam merhaba
Baya bilgiler paylaşmışsın teşekkür ederim. Hepsini okudum ama işin içinden çıkamıyorum malesef [:cool:]
Benim 45 boy 45 yükseklik 30 cm derinlik akvaryumum var ve bitkiler olacak ama öyle zor bitkiler değil . Akvaryum kapağında dış mekan ledi diye bir şey koymuşlar ondan var ama işe yaramaz diye düşünüyorum. Benim sizden ricam bana yardım etmeniz ben nasıl bir şey yapmalıyım ya da almalıyım ? Kaçlı kombinasyon uygulamalıyım ? Kurabileceğim işimi görecek örnek verebilir misiniz ?
[QUOTE=darkaura]Sitedeki hesaplıcı led tecrübesi edinmeden teorik bilgi ile değişik kaynaklardan eski bilgilerin derlenmesiyle hazırlanmış. Bence yanıltıcı. Daha önce kelvin değerinin ledde çok doğru bir ifade olmadığını defalarca yazmıştım, cri bitki aydınlatmasıyla kelvinden bile daha ilgisiz bir değer.
Basitce üzerlerinden geçersek kelvin sıcaklık birimidir, aydınlatmadaki karşılığı belli bir sıcaklıkdaki nesnenin yaydığı ışığın spektrumudur. Demir bir çubuğu bin dereceye ısıtırsanız kırmızı ışık saçar, sıcaklık yükseldikçe sarıya döner, 3 bin derecede sarımtrak beyaz renk olur, 5000-6000 derecede akkor beyaz. Nitekim güneşin yüzey sıcaklığıda 5700kelvindir, doğal gün ışığının kelvin değeri. Kelvin ifadesinin ledde ve bitki aydınlatmasında kullanımının neden doğru olmadığına gelirsek şayet eski armut ampülleri kullanmıyorsanız ışık artık bir nesne ısıtılarak üretilmiyor. Hele ledde tamamen farklı bir ışık sözkonusu. 3bin kelvin beyaz ledle 6bin kelvin ledin aralarındaki tek fark 460nm mavi ışığın miktarıdır, spektrumun genelinde ciddi bir farklılık sözkonusu değil. Bitki için değerlendirmeye gelirsek bitki fotosentezde ağırlıklı olarak kırmızı ve mavi renkleri kullanır, sarı ve yeşili çok az kullanır. Bitki gelişimini için mavi ve kırmızı renkleri artırdığımızda bu spektrumu kelvin ile ifade edemeyiz çünkü karşılığı olan doğal bir sıcak nesne ışıması yoktur. Eski floresan devrinde örneğin grolux floresanın kelvinini tartışırdık, biri çıkar 4bin kelvin derdi. Şİmdiki bilgimle o tartışmalarımız çok komik geliyor. Kırmızı ve maviden oluşan bir floresanı kelvinle nasıl açıklarsın. Tüm renk dağılımının bir ortalamasını alıp bir değer verebilirsin ama aynı sayıyı tek renk sarı ledde verebilir.
CRI ın ne olduğuna gelirsek color rendering index kabaca çevirirsek renk ifade indeksi, bir ışığın doğal ışığa olan yakınlığını ifade eder. Fotografcıysan yada renk üzerine bir çalışman varsa renkleri en doğal doğru halinde gösteren yüksek cri lı bir aydınlatma senin için büyük anlam ifade eder. Nitekim zamanında renkle ilgili bir çalışmada 95+ cri değerli aydınlatmalarla da uğraştım. Ama yüksek cri bitki için çok bir anlama gelmez. Bilinmeyen ve hala araştırılan bir nedenden ötürü bitkiler güneşden gelen en kuvvetli ışık yeşil ışığı fotosentezde etkili kullanmıyorlar. Belki güneşden gelen ışık kullanabilceklerinden fazla olduğundan, belki evrimsel tarihlerinde yaşadıkları sıradışı şartlardan ötürüdür bilemeyiz. Bildiğimiz etkili fotosentez için yeşili ve sarıyı çok vermek bir şey ifade etmiyor. Kısaca bitkinin optimal kullanabilceği bir ışık spektrumu hazırladığınızda ortaya ne kelvinle nede cri ile ifade edilebilcek bir şey çıkmaz.
Mccree'nin çalışmalarına gelirsek, bu 70li yıllarda 20 farklı tarım bitkisiyle yapılmış bir çalışma. Bu çalışma üzerindede konuşulabilcek şeyler var ama bizim durumda önemli olan nokta bizim sucul bitkilerle uğraşmamız ve bu çalışmanın karasal bitkilerle yapılması. Keza ışık ihtiyaçları yaşam ortamına göre büyük farklar gösteriyor. Suyun altını kırmızı ışık mavi gibi penetre edemez, denizlerin göllerin mavi olması bu sebebden, 50cm nin altında bile kırmızı ışık ciddi oranda düşüşe uğruyor. Bu sebebden sucul bitkiler karasal bitki gibi kırmızı ağırlıklı ışık kullanmaz. Bunun en uç noktası mercanlardır, fotosentezde sadece mavi ışık kullanırlar, sadece bazı sığ su mercanları az kırmızı kullanır. Eski floresan günlerinin en popüler grolux de karasal bitkiler için hazırlanmış kırmızı oranı yüksek olan bir spektruma sahipdi, bunu yanına aquastar gibi mavi ve uv ağırlıklı 10bin kelvin floresanlar koyarak dengelerdir. Bugünde benzer şekilde full spectrum ledler karasal bitkiler için hazırlanmış kırmızı ağırlıklı bir led yanına soğuk beyaz ekliyerek sucul bitkiye daha uygun bir aydınlatma yapıyoruz. Bu arada soğuk beyaz ledde teknik olarak mavidir, mavi ışık üreten yarı iletken çekirdeğin çevresine fosfos kaplanarak beyaz üretilir. Yani soğuk beyaz led kullandığınızda aslında mavi kullanmış oluyoruz, bitkide kuvvetli fotosentezi sağlayanda o mavidir.
Biraz uzun bir yazı oldu. Umarım aklımdakileri açıklayabilmişimdir.[/QUOTE]
Hocam merhaba
Baya bilgiler paylaşmışsın teşekkür ederim. Hepsini okudum ama işin içinden çıkamıyorum malesef [:cool:]
Benim 45 boy 45 yükseklik 30 cm derinlik akvaryumum var ve bitkiler olacak ama öyle zor bitkiler değil . Akvaryum kapağında dış mekan ledi diye bir şey koymuşlar ondan var ama işe yaramaz diye düşünüyorum. Benim sizden ricam bana yardım etmeniz ben nasıl bir şey yapmalıyım ya da almalıyım ? Kaçlı kombinasyon uygulamalıyım ? Kurabileceğim işimi görecek örnek verebilir misiniz ?
Mayalı Co2 Tüm Sistemin Detaylı Yapım Aşaması [ Fotoğraflı ]
[QUOTE=rizasirman]Kola şişeleri yüksek basınca dayanıklıdır. Youtube'a kola şişesini patlatmak için kompresör kullananların videolarını izleyebilirsiniz. İçiniz o konuda rahat olsun.[/QUOTE]
Hocam ben co2 sistemi kurdum ama hortumun içine şu girmeye başladı bu normal mi? Çekvalf taktım. Yarıya kadar şu geldi durdu [EDIT]Fatih55,2019-03-16 15:33:02[/EDIT]
[QUOTE=rizasirman]Kola şişeleri yüksek basınca dayanıklıdır. Youtube'a kola şişesini patlatmak için kompresör kullananların videolarını izleyebilirsiniz. İçiniz o konuda rahat olsun.[/QUOTE]
Hocam ben co2 sistemi kurdum ama hortumun içine şu girmeye başladı bu normal mi? Çekvalf taktım. Yarıya kadar şu geldi durdu [EDIT]Fatih55,2019-03-16 15:33:02[/EDIT]
Ilk Kurulum Ve Işık
[QUOTE=emrenouma]
Yanlışsam arkadaşlar düzeltsinler ama ledli sistemlerde lowtech ( düşük teknolojili tanklar ) için litre başına 0,3W düşüyor.
Hightech içinde 0.8W düşüyordu sanırım.
Kaç litre tankınız varsa 0.3 ile çarpıp çıkan W kadar bir basit sistemle iş görebilirsiniz. ( sizin 45*30*45 tankınız için 61 Litreden ; 61*0.3 = 18,3 18W led sizin işinizi görecektir )[/QUOTE]
20w lik yapsam yeter. Peki bu renk isimi görür mu başka renk eklemem gerekir mi?
[QUOTE=emrenouma]
Yanlışsam arkadaşlar düzeltsinler ama ledli sistemlerde lowtech ( düşük teknolojili tanklar ) için litre başına 0,3W düşüyor.
Hightech içinde 0.8W düşüyordu sanırım.
Kaç litre tankınız varsa 0.3 ile çarpıp çıkan W kadar bir basit sistemle iş görebilirsiniz. ( sizin 45*30*45 tankınız için 61 Litreden ; 61*0.3 = 18,3 18W led sizin işinizi görecektir )[/QUOTE]
20w lik yapsam yeter. Peki bu renk isimi görür mu başka renk eklemem gerekir mi?
SON MESAJLAR
- Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Mithrandirr, 11:24
Akvaryum Tanıtımı - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı aquaticathearmi, 10:43
Yeni Üye Forumu - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
