ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
adilce
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Ocak 2020 14:46
Son Ziyaret:
23 Ekim 2022 13:17
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Adil
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Adil
SON 10 MESAJI
Balık Felci
[QUOTE=Abu]Gayet kaliteli yemler ile besliyorsunuz. Yem kalitesinde sorun yaşadığınızı düşünmüyorum Ben bu türe baktığım zamanlarda genelde hava kesesi problemi ve iç parazit sorunlarını yaşamıştım. Benzer felç sorunu yaşadığımı pek hatırlamıyorum.
Japon balıklarında genel iç parazit ve hava kesesi problemleri çok yaşanıyor. Ben genelde yemlerin yüzeyde durmaması için çaba sarf ediyordum.Su yüzeyinden yem yiyen balıklarda şişkinlik ve hava kesesi sorunları oldukça fazlaydı. Ayrıca haftada 1 haşlanmış ıspanak vb yemler ile iç paraziti engellemeye çalışıyordum. Bu süreçte balık kayıplarım çok azalmıştı. Su değerlerinizde yem kalitenizde sorun ihtimali düşük. Bence beslenme şekillerinde sorun yaşamış olabilirsiniz. Bunu gözden geçirebilirsiniz.[/QUOTE]
Evet ilginç bir durum. Ben aynı durumu bir cory de yaşadım. Malesef kurtaramamıştım dipte kaldı. Şimdi japon balığında da olunca açıkcası anlam veremedim. Ama o kurtuldu. Sanırım dediğiniz gibi yemleme ile alakalı olabilir. Uzun bir süredir bezelye veremedim. Bence herşeyin ilacı bezelye gibi duruyor. Bezelye verdiğim zamanlarda hiç bu problemle karşılaşmamıştım.
[QUOTE=Yorum yapmaz]Konuyu okudum videoya baktım.
Normal şartlarda olacak bir şey değil.
Benim kendi yorumum bu; her balık doğuştan sağlıklı değil. Her yavru nasıl ana baba geni taşımıyorsa bu sizdeki balıklarda ıskartaya yanı 1 TL ye satılacak yavrulara verilmiş balık.
Sağlıksız çelimsiz ver gitsin balıkları.
Kısa sürede sorun çıkmış.
Siz en mükemmel bakımı yapsanız bile olacak bir şey bu bence.
1000 dolarlık ana ve babadan yavru alıyor üretici ayıklıyor.
Benim fikrim balıklar zaten uzun yaşamayacaktı. [/QUOTE]
Yok hocam balık ölmedi yaşıyor. Eski haline döndü. Söz konusu japon balığı bende eskiden beri var küçüklüğünü bilirim yani =) Gayet sağlıklı ve aktif bir balıktır yem savaşında önde götürür maşallah herşeyi. Daha zor şartlarda dahi ayakta kaldı kuyruk renklenmesi dahi oluştu. Bir ara zaman bulursam adım adım gelişimlerini paylaşırım inş. En sevdiğim balıktır kendisi ölecek demeyin lütfen =)
[QUOTE=The Last Samurai]
Yem diyetiniz, gayet iyi.
New Life Spectrum Goldfish Formula
New Life Spectrum Thera A+
Hikari Goldfish Biogold harika yemlerdir.[:iyi:]
Aklınızda olsun. [;)][/QUOTE]
Bitkisel yem bakıyordum bunlardan bazıları işimi görecek gibi duruyor. Yem listeme inş bunları da ekleyeceğim. Teşekkürler.
[QUOTE=Abu]Gayet kaliteli yemler ile besliyorsunuz. Yem kalitesinde sorun yaşadığınızı düşünmüyorum Ben bu türe baktığım zamanlarda genelde hava kesesi problemi ve iç parazit sorunlarını yaşamıştım. Benzer felç sorunu yaşadığımı pek hatırlamıyorum.
Japon balıklarında genel iç parazit ve hava kesesi problemleri çok yaşanıyor. Ben genelde yemlerin yüzeyde durmaması için çaba sarf ediyordum.Su yüzeyinden yem yiyen balıklarda şişkinlik ve hava kesesi sorunları oldukça fazlaydı. Ayrıca haftada 1 haşlanmış ıspanak vb yemler ile iç paraziti engellemeye çalışıyordum. Bu süreçte balık kayıplarım çok azalmıştı. Su değerlerinizde yem kalitenizde sorun ihtimali düşük. Bence beslenme şekillerinde sorun yaşamış olabilirsiniz. Bunu gözden geçirebilirsiniz.[/QUOTE]
Evet ilginç bir durum. Ben aynı durumu bir cory de yaşadım. Malesef kurtaramamıştım dipte kaldı. Şimdi japon balığında da olunca açıkcası anlam veremedim. Ama o kurtuldu. Sanırım dediğiniz gibi yemleme ile alakalı olabilir. Uzun bir süredir bezelye veremedim. Bence herşeyin ilacı bezelye gibi duruyor. Bezelye verdiğim zamanlarda hiç bu problemle karşılaşmamıştım.
[QUOTE=Yorum yapmaz]Konuyu okudum videoya baktım.
Normal şartlarda olacak bir şey değil.
Benim kendi yorumum bu; her balık doğuştan sağlıklı değil. Her yavru nasıl ana baba geni taşımıyorsa bu sizdeki balıklarda ıskartaya yanı 1 TL ye satılacak yavrulara verilmiş balık.
Sağlıksız çelimsiz ver gitsin balıkları.
Kısa sürede sorun çıkmış.
Siz en mükemmel bakımı yapsanız bile olacak bir şey bu bence.
1000 dolarlık ana ve babadan yavru alıyor üretici ayıklıyor.
Benim fikrim balıklar zaten uzun yaşamayacaktı. [/QUOTE]
Yok hocam balık ölmedi yaşıyor. Eski haline döndü. Söz konusu japon balığı bende eskiden beri var küçüklüğünü bilirim yani =) Gayet sağlıklı ve aktif bir balıktır yem savaşında önde götürür maşallah herşeyi. Daha zor şartlarda dahi ayakta kaldı kuyruk renklenmesi dahi oluştu. Bir ara zaman bulursam adım adım gelişimlerini paylaşırım inş. En sevdiğim balıktır kendisi ölecek demeyin lütfen =)
[QUOTE=The Last Samurai]
Yem diyetiniz, gayet iyi.
New Life Spectrum Goldfish Formula
New Life Spectrum Thera A+
Hikari Goldfish Biogold harika yemlerdir.[:iyi:]
Aklınızda olsun. [;)][/QUOTE]
Bitkisel yem bakıyordum bunlardan bazıları işimi görecek gibi duruyor. Yem listeme inş bunları da ekleyeceğim. Teşekkürler.
Balık Felci
[QUOTE=Abu]Yemleme işini nasıl yapıyorsunuz? Su yüzeyinden mi yemek yiyorlar? Ayrıca ne tür yemler kullanıyorsunuz? [/QUOTE]
Karışık veriyorum hocam her telden var. Yüzeyden de yiyorlar dipten de yiyorlar. Kullandığım yemleri söyleyecek olursam:
1-) Jbl Goldpearls Premium (Dip) - Bunu çok vermemeye çalışıyorum atom bombası mübarek =)
2-) Rotifish SD Daphina Premium (Yüzey) - Kurutulmuş Su Piresi
3-) Sera Goldy Color Spirulina (Yüzey) - Renk Yemi
4-) Tetra Cory ShrimpWafers (Dip) - Cory ler seviyor ama japonlarda dipte kaçırmıyor.
5-) Hikari Algae Wafers (Dip) - Buna cory lerde japonlarda bayılıyor kavga konusu =) Bundan baya bir paket yapmayı düşünüyorum ilerisi için...
6-) Tetra Goldfish Flakes (Yüzey) - Tam kapsamlı pul yem. Japonlar bunu çok seviyor.
Ekstra tavsiyelerinize de açığım. Teşekkürler.
[QUOTE=Abu]Yemleme işini nasıl yapıyorsunuz? Su yüzeyinden mi yemek yiyorlar? Ayrıca ne tür yemler kullanıyorsunuz? [/QUOTE]
Karışık veriyorum hocam her telden var. Yüzeyden de yiyorlar dipten de yiyorlar. Kullandığım yemleri söyleyecek olursam:
1-) Jbl Goldpearls Premium (Dip) - Bunu çok vermemeye çalışıyorum atom bombası mübarek =)
2-) Rotifish SD Daphina Premium (Yüzey) - Kurutulmuş Su Piresi
3-) Sera Goldy Color Spirulina (Yüzey) - Renk Yemi
4-) Tetra Cory ShrimpWafers (Dip) - Cory ler seviyor ama japonlarda dipte kaçırmıyor.
5-) Hikari Algae Wafers (Dip) - Buna cory lerde japonlarda bayılıyor kavga konusu =) Bundan baya bir paket yapmayı düşünüyorum ilerisi için...
6-) Tetra Goldfish Flakes (Yüzey) - Tam kapsamlı pul yem. Japonlar bunu çok seviyor.
Ekstra tavsiyelerinize de açığım. Teşekkürler.
Balık Felci
Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkürler. Sabah bol hava vermiştim tanka akşam geldiğimde düzelmişti kendisi. Tabi bu sebep sonuç ilişkisi olamaz... Aşağıda videosunu paylaşıyorum bezelye yerken keyfine diyecek yok. :)
[VID]https://youtu.be/E-B1sRSpcus[/VID]
[QUOTE=Ouuz]Öncelikle geçmiş olsun.
Videodan gördüğüm kadarıyla hava kesesi problemi var gibi.[/QUOTE]
Teşekkürler. Neden o şekilde kıvrıldığını bir türlü anlayamadım. Ama dediğiniz olası şu anda kısmi düzeldi ama hava kesesi problemi gibi bir durumu var. Tam dengesini yukarı doğru giderken sağlayamıyor. Su yüzeyinde aynı şekilde birşey alabilmesi için kendini döndürüyor. Normalde ben bir iki hafta da bir bezelye veriyordum ama bu aralar uzun süredir veremedim belki onun etkisi olabilir. İnş düzelir.
[QUOTE=The Last Samurai]Balığınızda dönme (Whirling) hastalığı (Vibriosis) var.
Bilinen bir tedavisi yok maalesef.
Su değişimi sıklığını arttırarak balığın bağışıklık sistemini desteklemek faydalı olacaktır.
Virüslere karşı etkili olduğu belirtilen Seachem Paraguard ve doku onarıcı ve semptom giderici özelliği bulunan Seachem Stressguard'ın ikisini aynı anda kullanım talimatında belirtildiği şekilde kullanmak faydalı olabilecektir.
Denemenizi öneririm. Kaybedecek hiçbirşeyiniz yok. Müdahale etmezseniz, balığınız, ölecektir.
Balığınızın istemsiz olarak dönmesinin sebebi, sinir sistemine saldıran Vibriosis virüsüdür.
Arama motoruna "Vibriosis", "whirling disease", "dönme hastalığı" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
Teşekkürler. Kuyruğunu yakalar gibi etrafında dönme değil mi bu hastalığı görmüştüm. Ama bizimkisinde öyle durum yok. Videoyu kısa atmışım kusura bakmayın o yüzden yanılttı herhalde. Kıvrılma kısmı çok benziyor. Beyindeki bir parazitten olduğu söyleniyor ama Allahtan o değil :)
[QUOTE=Zeiss]100ml için ortalama fiyatlar : Paraguard 80TL + StressGuard 70TL = 150TL , tedavi edilemeyecek bir hastalık için helede japon gibi sudan ucuz bir balık için bu masrafa değecek mi ? Elbette hayır! Bana kalırsa bu kadar masraf edip sonunda hüsran yaşamaktansa, o para cebinde kalsın. Tanktaki tüm canlıları bir yere ayır ve ve akvaryuma yoğun çamaşır suyu ilave ederek 1 saat çalıştırarak komple resetle. Tüm virüs bakteri ne varsa kökü kazınır. sonra güzelce su değişimi ve arındırma, bakteri dengesinin oturmasını müteakip yeni balıklar alıp yola devam edersin. Aksi halde bu virüsten kalıcı olarak kurtulman zor.[/QUOTE]
Çok gerçekçi bir yaklaşım sergilemişsiniz. Ama ben balıklara maddiyat açısından bakmıyorum hele japon balıkları için üç kuruş ifadesini doğru bulmuyorum. Pahalı japon balıkları da var bu arada ama önemli olan fiyatı değil kişide ki değeridir. Şahsen ben japon balıklarını sevdiğim için bakıyorum. Balıkları fiyatından değil hangisi hoş geliyorsa o açıdan bakıyorum. Kısaca bana bilmem kaç tl değerinde balık vereceklerini söyleseler de bu japonları hiçbirşeye değişmem. Japon balığı sevgisi ayrı birşey anlatılmaz. Japonlar için ettiğim masrafı ve emeği duysanız şaşırırsınız:) Allahtan virüs değilmiş yoksa kaos teorisi oluşabilirdi akvaryumda :)
Öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkürler. Sabah bol hava vermiştim tanka akşam geldiğimde düzelmişti kendisi. Tabi bu sebep sonuç ilişkisi olamaz... Aşağıda videosunu paylaşıyorum bezelye yerken keyfine diyecek yok. :)
[VID]https://youtu.be/E-B1sRSpcus[/VID]
[QUOTE=Ouuz]Öncelikle geçmiş olsun.
Videodan gördüğüm kadarıyla hava kesesi problemi var gibi.[/QUOTE]
Teşekkürler. Neden o şekilde kıvrıldığını bir türlü anlayamadım. Ama dediğiniz olası şu anda kısmi düzeldi ama hava kesesi problemi gibi bir durumu var. Tam dengesini yukarı doğru giderken sağlayamıyor. Su yüzeyinde aynı şekilde birşey alabilmesi için kendini döndürüyor. Normalde ben bir iki hafta da bir bezelye veriyordum ama bu aralar uzun süredir veremedim belki onun etkisi olabilir. İnş düzelir.
[QUOTE=The Last Samurai]Balığınızda dönme (Whirling) hastalığı (Vibriosis) var.
Bilinen bir tedavisi yok maalesef.
Su değişimi sıklığını arttırarak balığın bağışıklık sistemini desteklemek faydalı olacaktır.
Virüslere karşı etkili olduğu belirtilen Seachem Paraguard ve doku onarıcı ve semptom giderici özelliği bulunan Seachem Stressguard'ın ikisini aynı anda kullanım talimatında belirtildiği şekilde kullanmak faydalı olabilecektir.
Denemenizi öneririm. Kaybedecek hiçbirşeyiniz yok. Müdahale etmezseniz, balığınız, ölecektir.
Balığınızın istemsiz olarak dönmesinin sebebi, sinir sistemine saldıran Vibriosis virüsüdür.
Arama motoruna "Vibriosis", "whirling disease", "dönme hastalığı" yazarak konuları incelemenizi öneririm.
Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
Teşekkürler. Kuyruğunu yakalar gibi etrafında dönme değil mi bu hastalığı görmüştüm. Ama bizimkisinde öyle durum yok. Videoyu kısa atmışım kusura bakmayın o yüzden yanılttı herhalde. Kıvrılma kısmı çok benziyor. Beyindeki bir parazitten olduğu söyleniyor ama Allahtan o değil :)
[QUOTE=Zeiss]100ml için ortalama fiyatlar : Paraguard 80TL + StressGuard 70TL = 150TL , tedavi edilemeyecek bir hastalık için helede japon gibi sudan ucuz bir balık için bu masrafa değecek mi ? Elbette hayır! Bana kalırsa bu kadar masraf edip sonunda hüsran yaşamaktansa, o para cebinde kalsın. Tanktaki tüm canlıları bir yere ayır ve ve akvaryuma yoğun çamaşır suyu ilave ederek 1 saat çalıştırarak komple resetle. Tüm virüs bakteri ne varsa kökü kazınır. sonra güzelce su değişimi ve arındırma, bakteri dengesinin oturmasını müteakip yeni balıklar alıp yola devam edersin. Aksi halde bu virüsten kalıcı olarak kurtulman zor.[/QUOTE]
Çok gerçekçi bir yaklaşım sergilemişsiniz. Ama ben balıklara maddiyat açısından bakmıyorum hele japon balıkları için üç kuruş ifadesini doğru bulmuyorum. Pahalı japon balıkları da var bu arada ama önemli olan fiyatı değil kişide ki değeridir. Şahsen ben japon balıklarını sevdiğim için bakıyorum. Balıkları fiyatından değil hangisi hoş geliyorsa o açıdan bakıyorum. Kısaca bana bilmem kaç tl değerinde balık vereceklerini söyleseler de bu japonları hiçbirşeye değişmem. Japon balığı sevgisi ayrı birşey anlatılmaz. Japonlar için ettiğim masrafı ve emeği duysanız şaşırırsınız:) Allahtan virüs değilmiş yoksa kaos teorisi oluşabilirdi akvaryumda :)
Balık Felci
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/271020201043331.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Belden aşağı felç
Akvaryum Kapasitesi (litre): 300
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Japon, Elma Salyangozu, Çöpçü
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 8 ph, 25 derece
Filitrasyon: Alttan Sump
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık su değişimi.
Merhaba,
Son zamanlarda anlam veremediğim şekilde balıklarım bel kısmından felç geçiriyor. Daha önce çöpçü balığıma olmuştu. Şu anda bir Japon balığım aynı şekilde felç geçirdi. Tek tek balıkları günlük kontrol ediyorum dün hiçbirşeyi yoktu. Gayet hareketli ve canlıydı. Akşam yemeğini de yedi gayet güzel bir şekilde. Fotoğraf da koydum balığın durumunun da gayet yerinde olduğu görülebilir. Sabah kalktığımda bu şekilde idi. 2 gün önce su değişimi yaptım en az 3 gün dinlendirilmiş su ve reflowers efective conditioner kullanıyorum. Su değişimini de yüzde 6 civarında yaptım. Bununla ilgili çok kaynak bulamadım. Aynı durumu yaşayan kişilerin yazılarına denk geldim fakat varsayımların olası çözüm payı bulunmuyordu. Bu balık mesela çok zor şartlarda hayatta kalabilmesine rağmen neden ideal şartlarda (yada hata varsa nerede eksik yapılmış öğrenip düzeltmek isterim) bu şekilde ani felç geçirmiş olabilir. Bu konuda tecrübeli hobici arkadaşların yardımlarını rica ederim. Daha detaylı olması açısında aşağıda video da yer alıyor.
Teşekkürler.
[VID]https://youtu.be/g7EjuQPHguk[/VID]
[EDIT]adilce,2020-10-27 11:08:05[/EDIT]
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/271020201043331.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Belden aşağı felç
Akvaryum Kapasitesi (litre): 300
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Japon, Elma Salyangozu, Çöpçü
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 8 ph, 25 derece
Filitrasyon: Alttan Sump
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık su değişimi.
Merhaba,
Son zamanlarda anlam veremediğim şekilde balıklarım bel kısmından felç geçiriyor. Daha önce çöpçü balığıma olmuştu. Şu anda bir Japon balığım aynı şekilde felç geçirdi. Tek tek balıkları günlük kontrol ediyorum dün hiçbirşeyi yoktu. Gayet hareketli ve canlıydı. Akşam yemeğini de yedi gayet güzel bir şekilde. Fotoğraf da koydum balığın durumunun da gayet yerinde olduğu görülebilir. Sabah kalktığımda bu şekilde idi. 2 gün önce su değişimi yaptım en az 3 gün dinlendirilmiş su ve reflowers efective conditioner kullanıyorum. Su değişimini de yüzde 6 civarında yaptım. Bununla ilgili çok kaynak bulamadım. Aynı durumu yaşayan kişilerin yazılarına denk geldim fakat varsayımların olası çözüm payı bulunmuyordu. Bu balık mesela çok zor şartlarda hayatta kalabilmesine rağmen neden ideal şartlarda (yada hata varsa nerede eksik yapılmış öğrenip düzeltmek isterim) bu şekilde ani felç geçirmiş olabilir. Bu konuda tecrübeli hobici arkadaşların yardımlarını rica ederim. Daha detaylı olması açısında aşağıda video da yer alıyor.
Teşekkürler.
[VID]https://youtu.be/g7EjuQPHguk[/VID]
[EDIT]adilce,2020-10-27 11:08:05[/EDIT]
Argulas Balık Kenesi Beyaz Benek Yapar Mı?
Tedavi başarılı oldu. Tüm balıklarda ve çöpçülerde beyaz benek vardı. Fotoğrafını paylaştığım balıkta ise kuyruğu neredeyse her tarafında beyaz beyaz noktalar vardı. Ama aktif balık hiç halsizleşmedi. Şimdi tertemiz, ufak tefek yaralanmalar kaldı kuyrukta. Diğer tüm balıklarda ise tamamen geçti. Sadece bir tane küçük çöpçüyü kaybettim. Onun da neden öldüğünü anlayamadım aniden dipte geri geri kuyruktan yüzmeye başladı. Diğer hiçbir yerini oynatamıyordu. Tedaviyi bir hafta uyguladım. Salyangozlarda kayıp olmasada çok hoşuna gitmedi. Bitkilerin de sevdiğini söyleyemem. Bir çöpçü hariç şu anda hepsi zinde maşallah.
Her gün dip çekimi yaptım ve yeni su takviyesi yaptım. (Onlar düzeldi ama bende bel ve sırt hasarı mevcut =) ) Malum japonlar ortalığı çok kirletiyorlar.
Birer gün Deep fix ichthyo fix, birer gün Contra ichthyo uyguladım. Son vuruşu Contra ichthyo yaptı. Vitamin takviyesi yaptım yemlere Bemiks ve Deep Fix Fishtavit farklı zamanlarda . Dinlendirilmiş su değişimlerinde Relowers effective conditioner kullandım. Sadece 2 saat ışıkları açık bıraktım ve yemleme yaptım. Yemlemeyi eksik yapmadım. Japon balık yemlerini ve dip yemlerini çöpçüler için gerektiği kadar kullandım. Karantinada japonlar hallerinden memnundu fakat diğer canlılar için bunu söyleyemem =) Şu anda keyifleri çok iyi. İnşallah tekrar olmazlar. Bir daha olurlarsa kaldıramam günlük su değişimini hiç kaldıramam =)
Teşekkürler.
[EDIT]adilce,2020-09-06 21:34:07[/EDIT]
Tedavi başarılı oldu. Tüm balıklarda ve çöpçülerde beyaz benek vardı. Fotoğrafını paylaştığım balıkta ise kuyruğu neredeyse her tarafında beyaz beyaz noktalar vardı. Ama aktif balık hiç halsizleşmedi. Şimdi tertemiz, ufak tefek yaralanmalar kaldı kuyrukta. Diğer tüm balıklarda ise tamamen geçti. Sadece bir tane küçük çöpçüyü kaybettim. Onun da neden öldüğünü anlayamadım aniden dipte geri geri kuyruktan yüzmeye başladı. Diğer hiçbir yerini oynatamıyordu. Tedaviyi bir hafta uyguladım. Salyangozlarda kayıp olmasada çok hoşuna gitmedi. Bitkilerin de sevdiğini söyleyemem. Bir çöpçü hariç şu anda hepsi zinde maşallah.
Her gün dip çekimi yaptım ve yeni su takviyesi yaptım. (Onlar düzeldi ama bende bel ve sırt hasarı mevcut =) ) Malum japonlar ortalığı çok kirletiyorlar.
Birer gün Deep fix ichthyo fix, birer gün Contra ichthyo uyguladım. Son vuruşu Contra ichthyo yaptı. Vitamin takviyesi yaptım yemlere Bemiks ve Deep Fix Fishtavit farklı zamanlarda . Dinlendirilmiş su değişimlerinde Relowers effective conditioner kullandım. Sadece 2 saat ışıkları açık bıraktım ve yemleme yaptım. Yemlemeyi eksik yapmadım. Japon balık yemlerini ve dip yemlerini çöpçüler için gerektiği kadar kullandım. Karantinada japonlar hallerinden memnundu fakat diğer canlılar için bunu söyleyemem =) Şu anda keyifleri çok iyi. İnşallah tekrar olmazlar. Bir daha olurlarsa kaldıramam günlük su değişimini hiç kaldıramam =)
Teşekkürler.
[EDIT]adilce,2020-09-06 21:34:07[/EDIT]
Argulas Balık Kenesi Beyaz Benek Yapar Mı?
[QUOTE=engin045]Keneler beyaz beneğe sebep olmaz ama kene yüzünden zayıf düşen balık diğer balıklara göre daha kolay hastalanır. Beyaz benek de buna dahil. Bulaşıcı bir hastalıktır, diğer balıklarınızda da başlamış. [/QUOTE]
Büyük ihtimal yeni aldığım iki oranda da kene yanında beyaz benek de vardı. Diğer tankdan yeni tanka geçirirken değişiklikten dolayı eski balıklarım biraz da stres yapsa kene de üzerinde olunca dediğiniz gibi bağışıklığı iyice düşürdü kesin. Yazık ettik piyasa da oranda zor bulunuyor diye bilmediğim yerden aldım. Keşke karantina akvaryumunda tutsaydım yeni aldıklarımı. Şimdi balıklar bir yandan kene ile bir yandan beyaz benek ile savaşıyor. Allah sağlık versin inşallah ne diyelim. Teşekkürler.
[QUOTE=engin045]Keneler beyaz beneğe sebep olmaz ama kene yüzünden zayıf düşen balık diğer balıklara göre daha kolay hastalanır. Beyaz benek de buna dahil. Bulaşıcı bir hastalıktır, diğer balıklarınızda da başlamış. [/QUOTE]
Büyük ihtimal yeni aldığım iki oranda da kene yanında beyaz benek de vardı. Diğer tankdan yeni tanka geçirirken değişiklikten dolayı eski balıklarım biraz da stres yapsa kene de üzerinde olunca dediğiniz gibi bağışıklığı iyice düşürdü kesin. Yazık ettik piyasa da oranda zor bulunuyor diye bilmediğim yerden aldım. Keşke karantina akvaryumunda tutsaydım yeni aldıklarımı. Şimdi balıklar bir yandan kene ile bir yandan beyaz benek ile savaşıyor. Allah sağlık versin inşallah ne diyelim. Teşekkürler.
Argulas Balık Kenesi Beyaz Benek Yapar Mı?
Fotoğrafta sadece o görünüyor ama hepsinde oluşmaya başladı. Eski balıklarda da var. Merak ettiğim konu keneler buna neden olur mu? Beyaz benek tedavisini bu şekilde uygulamam doğru mu ? Az önce bir kene suda ölmüş herhalde akıntıyla savruluyordu bizim devamlı aç oranda kardeşimiz onu afiyetle yedi :) Umarım birşey olmaz... Alıştırma işlemini yeni gelen balıklarda yaklaşık 30 ile 45 dk sürüyor. Poşeti suyun yüzeyine bırakıyorum orada kalıyor ve yavaş yavaş belli periyotlarda akvaryum suyundan ekliyorum. Balıkların canı sıkılıyor biran önce akvaryuma girmek istiyorlar ama benim sıkılmıyor :)
Fotoğrafta sadece o görünüyor ama hepsinde oluşmaya başladı. Eski balıklarda da var. Merak ettiğim konu keneler buna neden olur mu? Beyaz benek tedavisini bu şekilde uygulamam doğru mu ? Az önce bir kene suda ölmüş herhalde akıntıyla savruluyordu bizim devamlı aç oranda kardeşimiz onu afiyetle yedi :) Umarım birşey olmaz... Alıştırma işlemini yeni gelen balıklarda yaklaşık 30 ile 45 dk sürüyor. Poşeti suyun yüzeyine bırakıyorum orada kalıyor ve yavaş yavaş belli periyotlarda akvaryum suyundan ekliyorum. Balıkların canı sıkılıyor biran önce akvaryuma girmek istiyorlar ama benim sıkılmıyor :)
Argulas Balık Kenesi Beyaz Benek Yapar Mı?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Kuyrukta ve yüzgeçlerde beyaz benekler. Durgunluk, stres hali...
Akvaryum Kapasitesi (litre): net 300
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5 Japon Balığı, 5 Çöpçü, 5 Elma Salyangozu, Bitkiler...
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): PH 8.5, Sıcaklık 25
Filitrasyon: Sump,
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhabalar,
Tankı yeni kurmuştum bitkili 1 ayı gecik boş çalıştı. Yaklaşık 2 ay oldu. Tam düzen oturmaya başlıyordu. Geçen gün 2 tane yeni oranda aldım. Balıklar birşeyler vardı ama anlamadım. Birkaç gün sonra hareket ettiklerini görünce kene olduğunu farkettim ve cımbızla temizledim. Sonra yine çıktı. Bu sürede tabi eski japon balıklarımı da eklemiştim başka tanktaydılar. Bu balıklarıma kıyamadığım için uzun bir süre oturmuş tankta bekletiyordum. Herşey tam olunca koydum. Ne olduğunu bilmediğim balıkçıdan aldığım yeni balıklar herşeyi mahfetti. Onlar çok sağlıklıydı hiçbirşeyleri yoktu. Şimdi hepsinde beyaz benekler görülüyor. Çöpçülerde hiçbirşey yok gibi. 10 ltlik küçük yedek tanka alsam mı emin olamadım. Kenenin tam temizlenmedi mi acaba, yada bu kene beyaz benek yapabilir mi? Yada bunlar beyaz benek mi yoksa kene yumurtası mı ? Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.
Şu anda uyguladığım yöntem:
1-) Bitkiler olduğu için akvaryum suyunu 90 lt ye kadar indirdim.
1-) Sump ı kapattım.
2-) Sıcaklığı 28 dereceye çıkardım.
3-) Bol miktarda hava motoru ile oksijen veriyorum.
4-) 20 damla contra ichthyo metilen mavisi damlattım.
5-) Işıklar kapalı.
6-) Günlük 19 lt su alıp dip çekimi, 19 lt ekliyorum.
Elimde Deep fix ichthyo fix metilen mavisi de var. Tablet kaya tuzları da var. Ama bunları kullanmadım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/290820201352571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/290820201353061.jpg[/IMG]
Teşekkürler.
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Kuyrukta ve yüzgeçlerde beyaz benekler. Durgunluk, stres hali...
Akvaryum Kapasitesi (litre): net 300
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5 Japon Balığı, 5 Çöpçü, 5 Elma Salyangozu, Bitkiler...
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): PH 8.5, Sıcaklık 25
Filitrasyon: Sump,
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhabalar,
Tankı yeni kurmuştum bitkili 1 ayı gecik boş çalıştı. Yaklaşık 2 ay oldu. Tam düzen oturmaya başlıyordu. Geçen gün 2 tane yeni oranda aldım. Balıklar birşeyler vardı ama anlamadım. Birkaç gün sonra hareket ettiklerini görünce kene olduğunu farkettim ve cımbızla temizledim. Sonra yine çıktı. Bu sürede tabi eski japon balıklarımı da eklemiştim başka tanktaydılar. Bu balıklarıma kıyamadığım için uzun bir süre oturmuş tankta bekletiyordum. Herşey tam olunca koydum. Ne olduğunu bilmediğim balıkçıdan aldığım yeni balıklar herşeyi mahfetti. Onlar çok sağlıklıydı hiçbirşeyleri yoktu. Şimdi hepsinde beyaz benekler görülüyor. Çöpçülerde hiçbirşey yok gibi. 10 ltlik küçük yedek tanka alsam mı emin olamadım. Kenenin tam temizlenmedi mi acaba, yada bu kene beyaz benek yapabilir mi? Yada bunlar beyaz benek mi yoksa kene yumurtası mı ? Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.
Şu anda uyguladığım yöntem:
1-) Bitkiler olduğu için akvaryum suyunu 90 lt ye kadar indirdim.
1-) Sump ı kapattım.
2-) Sıcaklığı 28 dereceye çıkardım.
3-) Bol miktarda hava motoru ile oksijen veriyorum.
4-) 20 damla contra ichthyo metilen mavisi damlattım.
5-) Işıklar kapalı.
6-) Günlük 19 lt su alıp dip çekimi, 19 lt ekliyorum.
Elimde Deep fix ichthyo fix metilen mavisi de var. Tablet kaya tuzları da var. Ama bunları kullanmadım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/290820201352571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/290820201353061.jpg[/IMG]
Teşekkürler.
Sump Borusuna Girmek İsteyen Elma Salyangozu
Selamlar,
Alttan sump sisteminde iki tane sifonlama var. Tam sifonlama çalışıyor şu anda ve balıklar kaçmasın diye geçici sineklik ile bağlama yoluna gittim. Tabi bu tam doğru çözüm değil, çabuk kirleniyor. Akvaryum yeni kurulum olduğu için 1 aydır canlı eklenmedi. Su döngüsünün oturmasını bekliyorum. Yeni elma salyozlarını ekledim. Fakat daha eklememin 2. gününde elma yürekli salyangoz sump borusuna takıldı. Çekim gücünden sineklik ağında kaldı. Şansa dün gece 3 gibi uyku tutmadı bir bakayım derken buna denk geldim. =) Bu gece kurtuldu ama gündüz yine kontrol ederken yine oraya gittiğini gördüm. Yolu öğrenmiş elma yürekli salyangoz ve tekrar oraya takıldı. =) Sump borusuna balıkların yada elma salyangozların kaçmaması için ne yapabiliriz. Bu sorunu araştırdım ama bir türlü çözemedim. 32 lik upvc borular resimdeki gibidir. Nasıl bir çözüm yolu yapabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/090820201650181.jpg[/IMG]
Teşekkürler.[EDIT]adilce,2020-08-09 17:06:02[/EDIT]
Selamlar,
Alttan sump sisteminde iki tane sifonlama var. Tam sifonlama çalışıyor şu anda ve balıklar kaçmasın diye geçici sineklik ile bağlama yoluna gittim. Tabi bu tam doğru çözüm değil, çabuk kirleniyor. Akvaryum yeni kurulum olduğu için 1 aydır canlı eklenmedi. Su döngüsünün oturmasını bekliyorum. Yeni elma salyozlarını ekledim. Fakat daha eklememin 2. gününde elma yürekli salyangoz sump borusuna takıldı. Çekim gücünden sineklik ağında kaldı. Şansa dün gece 3 gibi uyku tutmadı bir bakayım derken buna denk geldim. =) Bu gece kurtuldu ama gündüz yine kontrol ederken yine oraya gittiğini gördüm. Yolu öğrenmiş elma yürekli salyangoz ve tekrar oraya takıldı. =) Sump borusuna balıkların yada elma salyangozların kaçmaması için ne yapabiliriz. Bu sorunu araştırdım ama bir türlü çözemedim. 32 lik upvc borular resimdeki gibidir. Nasıl bir çözüm yolu yapabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220240/090820201650181.jpg[/IMG]
Teşekkürler.[EDIT]adilce,2020-08-09 17:06:02[/EDIT]
Bean Animal Pvc Önerisi - Sessizlik Huzuru (soru)
Teşekkürler bakalım hayırlısı ile tamamlayacağım inş. En uygun sistemi oluşturmayı düşünüyorum. Tatlı su için olacak. Açıkcası dipten akvaryumu delmek bana nedense güvensiz hissettiriyor o yüzden tercih etmedim. Rahat edemeyeceğim birşeyi yapmakta istemedim. İki ana mantık üzerinde yoğunlaştım. Akvaryum içinde hiçbirşey görünmesin/olmasın ve akvaryumun mevcut hacminin hep üstüne olsun. Alttan sumpu da bu yüzden tercih ettim.
13cm dediğiniz gibi belki de yeterli olmayabilir. Bunu tasarlarken akvaryum içinden yapılmış boxu referans almıştım ama 20 cm olarak yapsam daha iyi olacak gibi. Ayarlanabilir motorlar için maliyet yüksek açıkcası şu evrede o maliyete girmeyi düşünmüyorum ilerleyen zamanlarda yurtdışından dediğiniz motoru alabilirim. Attım cebe =)
Bean animal de 3 borunun olması benim özellikle dikkatimi çekmişti ve hoşuma gitmişti. Sağlamcı birisi olarak her olasılık bence önemli bir husus.
Kaçlık motor alsam bunun için uygun olabilir?[EDIT]adilce,2020-05-03 10:57:46[/EDIT]
Teşekkürler bakalım hayırlısı ile tamamlayacağım inş. En uygun sistemi oluşturmayı düşünüyorum. Tatlı su için olacak. Açıkcası dipten akvaryumu delmek bana nedense güvensiz hissettiriyor o yüzden tercih etmedim. Rahat edemeyeceğim birşeyi yapmakta istemedim. İki ana mantık üzerinde yoğunlaştım. Akvaryum içinde hiçbirşey görünmesin/olmasın ve akvaryumun mevcut hacminin hep üstüne olsun. Alttan sumpu da bu yüzden tercih ettim.
13cm dediğiniz gibi belki de yeterli olmayabilir. Bunu tasarlarken akvaryum içinden yapılmış boxu referans almıştım ama 20 cm olarak yapsam daha iyi olacak gibi. Ayarlanabilir motorlar için maliyet yüksek açıkcası şu evrede o maliyete girmeyi düşünmüyorum ilerleyen zamanlarda yurtdışından dediğiniz motoru alabilirim. Attım cebe =)
Bean animal de 3 borunun olması benim özellikle dikkatimi çekmişti ve hoşuma gitmişti. Sağlamcı birisi olarak her olasılık bence önemli bir husus.
Kaçlık motor alsam bunun için uygun olabilir?[EDIT]adilce,2020-05-03 10:57:46[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
