ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Aycaaa
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
21
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Şubat 2020 15:34
Son Ziyaret:
29 Aralık 2023 19:30
Toplam Mesaj:
79 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ayça bayhan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ayça bayhan
SON 10 MESAJI
Akvaryumu Nasıl Dizayn Eymeliyim
Eğer balıklarınız ile vatozunuzun boyutunu aynı olursa kavga riski daha az olabilir diğer yöntem de yavru iken birbirlerine alıştırmanız
Eğer balıklarınız ile vatozunuzun boyutunu aynı olursa kavga riski daha az olabilir diğer yöntem de yavru iken birbirlerine alıştırmanız
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[QUOTE=Rhyno]
Versin tabi herkese versin.
Millet yazmış buraya sayfalarca.
İç filtrenin sakıncalarını neden dış filtre kullanmalısın diye.
Burda tecrübelerini aktarıyor insanlar.
Kaldı ki senin akvaryum hacmin yüksek. İç filtre dediğin alet anca dış filtreye yardımcı olacak dalga motoru niyetine kullanılacak birseydir.[/QUOTE]
Size cevap dahi vermeyeceğim açtığım konudan uzaklaşın lütfen
[QUOTE=Rhyno]
Versin tabi herkese versin.
Millet yazmış buraya sayfalarca.
İç filtrenin sakıncalarını neden dış filtre kullanmalısın diye.
Burda tecrübelerini aktarıyor insanlar.
Kaldı ki senin akvaryum hacmin yüksek. İç filtre dediğin alet anca dış filtreye yardımcı olacak dalga motoru niyetine kullanılacak birseydir.[/QUOTE]
Size cevap dahi vermeyeceğim açtığım konudan uzaklaşın lütfen
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[QUOTE=lemur]
Sorduğunuz sorunun ısrarla cevapsız kalması sizi sinirlendiriyor ama, herkes kendince yardımcı olmaya çalışıyor. [:)] Başından beri takip ediyorum bir çok kişi iyi niyetle de olsa tekrara düşüyor.
İlhannn'la aynı düşüncedeyim. Hatta bence her iki model de akvaryumunuz için güçlü kalacak ve aşırı akıntı yaratacaktır. Elektrik tüketimleriyse korkunç boyutlarda. Aklıma şöyle bir seçenek geliyor: Pipolarla devam etmeyi düşünürseniz bunlara ek olarak resimdeki filtrelerin biraz daha düşük kapasiteli (örneğin 1000 l/s çeviren) modellerini tercih ederseniz işinizi görecektir. İlle de alacağım diyorsanız sobo'yu ya da o güçte olan bir filtreyi alın. Gerekirse debiyi düşürebilirsiniz. [:iyi:]
[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim bana sobo hem sessiz olması hem daha az elwktirik harcayarak olması hemde çok fazla akıntı yaratmayacak olması bakımından ( venusaqua ya göre) daha mantıklı geldi şuan onu almayı düşünüyorum dediğiniz gibi gerekirse debiyi düşürürüm [EDIT]Aycaaa,2022-02-03 21:58:22[/EDIT]
[QUOTE=Ankaragucu]E-jet bu ikisinden de kaliteli ve düşük watt.E-jet 907 uygun olur iç filtre olarak.[/QUOTE]
Onun fiyatı 300 civarında sanırım daha pahalı olucak bana teşekkürler aklımda dursun [:)]
[QUOTE=lemur]
Sorduğunuz sorunun ısrarla cevapsız kalması sizi sinirlendiriyor ama, herkes kendince yardımcı olmaya çalışıyor. [:)] Başından beri takip ediyorum bir çok kişi iyi niyetle de olsa tekrara düşüyor.
İlhannn'la aynı düşüncedeyim. Hatta bence her iki model de akvaryumunuz için güçlü kalacak ve aşırı akıntı yaratacaktır. Elektrik tüketimleriyse korkunç boyutlarda. Aklıma şöyle bir seçenek geliyor: Pipolarla devam etmeyi düşünürseniz bunlara ek olarak resimdeki filtrelerin biraz daha düşük kapasiteli (örneğin 1000 l/s çeviren) modellerini tercih ederseniz işinizi görecektir. İlle de alacağım diyorsanız sobo'yu ya da o güçte olan bir filtreyi alın. Gerekirse debiyi düşürebilirsiniz. [:iyi:]
[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim bana sobo hem sessiz olması hem daha az elwktirik harcayarak olması hemde çok fazla akıntı yaratmayacak olması bakımından ( venusaqua ya göre) daha mantıklı geldi şuan onu almayı düşünüyorum dediğiniz gibi gerekirse debiyi düşürürüm [EDIT]Aycaaa,2022-02-03 21:58:22[/EDIT]
[QUOTE=Ankaragucu]E-jet bu ikisinden de kaliteli ve düşük watt.E-jet 907 uygun olur iç filtre olarak.[/QUOTE]
Onun fiyatı 300 civarında sanırım daha pahalı olucak bana teşekkürler aklımda dursun [:)]
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[QUOTE=Rhyno]
Cevap veriyorum C hiç biri.
Kesinlikle arkadaşlara katılıyorum.
Dış filtre alın maddiyata sıkıntı varsa ikinci ele yönelin. Bu filtreler temizlik bakımından sizi yorar her hafta temizlemeniz gerekir.[/QUOTE]
Yahu temizlerim size ne? Ben burda iç filtre sormuşum belki ileride dış filtre alacağım ben şuan almışken iyisini almak istiyorum siz gerçekten insanın ruhunu kemirirsiniz üzülüyorum size allah akıl fikir versin
[QUOTE=Rhyno]
Cevap veriyorum C hiç biri.
Kesinlikle arkadaşlara katılıyorum.
Dış filtre alın maddiyata sıkıntı varsa ikinci ele yönelin. Bu filtreler temizlik bakımından sizi yorar her hafta temizlemeniz gerekir.[/QUOTE]
Yahu temizlerim size ne? Ben burda iç filtre sormuşum belki ileride dış filtre alacağım ben şuan almışken iyisini almak istiyorum siz gerçekten insanın ruhunu kemirirsiniz üzülüyorum size allah akıl fikir versin
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[QUOTE=alper_64]
300 litrelik bir tankta dış filtre yokken iç filtre arayışına girmek ileride yaşanması muhtemel sıkıntılar doğuracaktır size. [:?]
Ben size doğru bildiğimi söyleyeyim takdir yine sizin olsun. [:iyi:]
Bilindiği üzere azot döngüsünün sağlanabilmesi için (amonyak-nitrit-nitrat) tank içerisinde faydalı bakterilere ihtiyacımız var. Biyolojik filtrasyonumuzu bu bakterilere borçluyuz. Bu bakterilerin tutunabileceği alanlar gerekli. Suda tutunamayacaklarına göre geriye kum kalıyor. Kum yüzeyi de sürekli oksijenle beslenemedigi için geriye filtrelerimiz kalıyor. Dış filtrelerde substratlar, iç filtrelerde süngerler bakterilerin tutunabileceği alanlardır. Şimdi şöyle açıklamak isterim size:
İki ayrı filtre belirtmişsiniz. Debilerine bakıldığında bir tanesi saatte 1500 litre ve diğeri ise 2800 litre. Yani bakterilerin, almayı planladığınız her iki filtrede de "yeteri kadar" tutunabilmesi çoook zor. Ayrıca bu iki büyük iç filtrenin sünger hacmi ve tutabileceği bakteri miktarı en kötü bir dış filtrenin substratından ve süngerinden çok çok azdır. Ayrıca dış filtrelerde debi iç filtrelerdeki kadar fazla olmayacağı için bakteri tutumu çook daha fazla olacaktır.
Önemli olan tankınızdaki mekanik temizlik değildir. Tankınız tertemiz olabilir. Dipte hiç yem artığı balık pisliği olmayabilir. Bu suyunuzun sadece mekanik anlamda temiz olduğunu gösterir. Göze hitap eder. Amacınız sadece mekanik temizlik ise almayı planladığınız her iki iç filtre de bunu fazlasıyla yapar. Yüksek debisiyle tabanda ne kadar pislik varsa kaldırır ve kendine çeker. Fakaat biyolojik temizliğiniz yine yeteri kadar olmamıştır.
Halihazırda tankınıza koymuş olduğunuz o iki pipo filtre şuan için canlılarınız için biyolojik filtrasyon görevini üstlenmiş durumda. Tankta canlı yükünüz fazla ve dogal olarak suya amonyak salınımınız fazla. Pipo filtrelerinizdeki bakteriler olmazsa eğer döngü hemen bozulacaktır. Ayrıca bir de haftalık su değişimini aksatırsanız üzerine tuz biber ekmiş olursunuz. Bu döngüye destek olsun diye iç filtre edinmek istiyorsanız eğer almayı planladığınız iç filtreler buna destek olamaz.
İmkanınız olmayabilir bunu anlayabilirim. Fakat ilerleyen süreçte herhangi bir üzüntü yaşamamanız adına imkan yaratılabilir. Daha iyisi nasıl olabilir diye şartlar zorlanabilir. Mutlu huzurlu ve sağlıklı hobiler diliyorum. [:iyi:]
[/QUOTE]
Uzun uzun yazmaya uğraşmışsınız çok saygı duyuyorum fakat ben size dış filtre almayacağımı ve iç filtre ile ilgili soru sorduğumu söylerken neden ısrarla hala dış filtre diyorsunuz 1 buçuk yıldır ben bu akvaryumda sadece 2 pipo filtre ile geçiniyorum bu zamana kadar 22 balıktan sadece 1 tane kayıp verdim balıklarım çok sağlıklı renkleri, canlılıkları , hiperaktiflikleri ve çok da mutlular üstelik kaç defa yavru aldım yavrularım bile 6 aylık oldu ben bu forumdaki yazılanları da biliyorum dış filtrenin güçlü ve kaliteli olduğu takdirde hiç bir şeye gerek kalmayacğını da biliyorum fakat ben size dış filtreyi sormadım ısrarla söylemeye devam ediyorsunuz bundan 4-5 ay önce de ben iç filtre sormuştum daha o zaman alacaktım ama o zamanda asla soruma cevap verilmeden dış filtre alın yazmışlardı hiç bişey almadım şimdi tekrar almak istiyorum siz yardımcı olacağınız yerde dış filtre diyorsunuz tamam en rahatı olabilir ama benim yaptığımında asla sağlıksız, yanlış olduğunu düşünmüyorum burada çok fazla konu okudum lütfen rica ediyorum insanları hobiden soğutmadan tavsiyenizi verin ben dış filtre kullanmadan asla balık bakamazmışım çok yanlış yaparmışım gibi hissettirmeyin olur mu lütfen
[QUOTE=ilhannnn01]Dış filtre, azot döngüsü, biyolojik filtrasyon vs konularını geçiyorum arkadaşlar yazmışlar, zaten siz de onu sormamışsınız.
Bu ikisi arasında;
Kullanışlılık olarak venusaqua öne çıkar, sepetleri daha büyük istediğiniz malzeme ile doldurursunuz, kafa motorunu başka amaçlarla da kullanabilirsiniz, ileride daha büyük akvaryumlarda da kullanabilirsiniz. Sobo yapısı itibariyle sadece kendi sepetleri uyumlu. Ama 3005 modeli sizin akvaryumunuz için çok büyük balıklarınız akıntıdan yüzemez.
Gürültü açısından tabi ki sobo daha sessizdir, venusaqua sobo nun 2 katı gücünde.
Dış filtre alacak durumunuz yoksa, akvaryumunuza göre bir kafa motoru alıp altına 100lük pimaş borudan sepet yaparak iyi bir filtre yapabilirsiniz. Örnek olması açısından daha önce yaptığımbir filtrenin fotoğrafını ekliyorum, üzerinde Resun SP3800 var, 2000 l/h 160*60*60 akvaryumda ciddi akıntı oluşturuyor. Boruyu siyaha boyayıp daha güzel görünmesini sağlayabilirsin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179452/030220221800041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179452/030220221800051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Size ayrıca teşekkür ederim sorduğum soruya göre cevap verdiğiniz için yardımcı olduğunuz için [EDIT]Aycaaa,2022-02-03 20:21:34[/EDIT]
[QUOTE=alper_64]
300 litrelik bir tankta dış filtre yokken iç filtre arayışına girmek ileride yaşanması muhtemel sıkıntılar doğuracaktır size. [:?]
Ben size doğru bildiğimi söyleyeyim takdir yine sizin olsun. [:iyi:]
Bilindiği üzere azot döngüsünün sağlanabilmesi için (amonyak-nitrit-nitrat) tank içerisinde faydalı bakterilere ihtiyacımız var. Biyolojik filtrasyonumuzu bu bakterilere borçluyuz. Bu bakterilerin tutunabileceği alanlar gerekli. Suda tutunamayacaklarına göre geriye kum kalıyor. Kum yüzeyi de sürekli oksijenle beslenemedigi için geriye filtrelerimiz kalıyor. Dış filtrelerde substratlar, iç filtrelerde süngerler bakterilerin tutunabileceği alanlardır. Şimdi şöyle açıklamak isterim size:
İki ayrı filtre belirtmişsiniz. Debilerine bakıldığında bir tanesi saatte 1500 litre ve diğeri ise 2800 litre. Yani bakterilerin, almayı planladığınız her iki filtrede de "yeteri kadar" tutunabilmesi çoook zor. Ayrıca bu iki büyük iç filtrenin sünger hacmi ve tutabileceği bakteri miktarı en kötü bir dış filtrenin substratından ve süngerinden çok çok azdır. Ayrıca dış filtrelerde debi iç filtrelerdeki kadar fazla olmayacağı için bakteri tutumu çook daha fazla olacaktır.
Önemli olan tankınızdaki mekanik temizlik değildir. Tankınız tertemiz olabilir. Dipte hiç yem artığı balık pisliği olmayabilir. Bu suyunuzun sadece mekanik anlamda temiz olduğunu gösterir. Göze hitap eder. Amacınız sadece mekanik temizlik ise almayı planladığınız her iki iç filtre de bunu fazlasıyla yapar. Yüksek debisiyle tabanda ne kadar pislik varsa kaldırır ve kendine çeker. Fakaat biyolojik temizliğiniz yine yeteri kadar olmamıştır.
Halihazırda tankınıza koymuş olduğunuz o iki pipo filtre şuan için canlılarınız için biyolojik filtrasyon görevini üstlenmiş durumda. Tankta canlı yükünüz fazla ve dogal olarak suya amonyak salınımınız fazla. Pipo filtrelerinizdeki bakteriler olmazsa eğer döngü hemen bozulacaktır. Ayrıca bir de haftalık su değişimini aksatırsanız üzerine tuz biber ekmiş olursunuz. Bu döngüye destek olsun diye iç filtre edinmek istiyorsanız eğer almayı planladığınız iç filtreler buna destek olamaz.
İmkanınız olmayabilir bunu anlayabilirim. Fakat ilerleyen süreçte herhangi bir üzüntü yaşamamanız adına imkan yaratılabilir. Daha iyisi nasıl olabilir diye şartlar zorlanabilir. Mutlu huzurlu ve sağlıklı hobiler diliyorum. [:iyi:]
[/QUOTE]
Uzun uzun yazmaya uğraşmışsınız çok saygı duyuyorum fakat ben size dış filtre almayacağımı ve iç filtre ile ilgili soru sorduğumu söylerken neden ısrarla hala dış filtre diyorsunuz 1 buçuk yıldır ben bu akvaryumda sadece 2 pipo filtre ile geçiniyorum bu zamana kadar 22 balıktan sadece 1 tane kayıp verdim balıklarım çok sağlıklı renkleri, canlılıkları , hiperaktiflikleri ve çok da mutlular üstelik kaç defa yavru aldım yavrularım bile 6 aylık oldu ben bu forumdaki yazılanları da biliyorum dış filtrenin güçlü ve kaliteli olduğu takdirde hiç bir şeye gerek kalmayacğını da biliyorum fakat ben size dış filtreyi sormadım ısrarla söylemeye devam ediyorsunuz bundan 4-5 ay önce de ben iç filtre sormuştum daha o zaman alacaktım ama o zamanda asla soruma cevap verilmeden dış filtre alın yazmışlardı hiç bişey almadım şimdi tekrar almak istiyorum siz yardımcı olacağınız yerde dış filtre diyorsunuz tamam en rahatı olabilir ama benim yaptığımında asla sağlıksız, yanlış olduğunu düşünmüyorum burada çok fazla konu okudum lütfen rica ediyorum insanları hobiden soğutmadan tavsiyenizi verin ben dış filtre kullanmadan asla balık bakamazmışım çok yanlış yaparmışım gibi hissettirmeyin olur mu lütfen
[QUOTE=ilhannnn01]Dış filtre, azot döngüsü, biyolojik filtrasyon vs konularını geçiyorum arkadaşlar yazmışlar, zaten siz de onu sormamışsınız.
Bu ikisi arasında;
Kullanışlılık olarak venusaqua öne çıkar, sepetleri daha büyük istediğiniz malzeme ile doldurursunuz, kafa motorunu başka amaçlarla da kullanabilirsiniz, ileride daha büyük akvaryumlarda da kullanabilirsiniz. Sobo yapısı itibariyle sadece kendi sepetleri uyumlu. Ama 3005 modeli sizin akvaryumunuz için çok büyük balıklarınız akıntıdan yüzemez.
Gürültü açısından tabi ki sobo daha sessizdir, venusaqua sobo nun 2 katı gücünde.
Dış filtre alacak durumunuz yoksa, akvaryumunuza göre bir kafa motoru alıp altına 100lük pimaş borudan sepet yaparak iyi bir filtre yapabilirsiniz. Örnek olması açısından daha önce yaptığımbir filtrenin fotoğrafını ekliyorum, üzerinde Resun SP3800 var, 2000 l/h 160*60*60 akvaryumda ciddi akıntı oluşturuyor. Boruyu siyaha boyayıp daha güzel görünmesini sağlayabilirsin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179452/030220221800041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179452/030220221800051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Size ayrıca teşekkür ederim sorduğum soruya göre cevap verdiğiniz için yardımcı olduğunuz için [EDIT]Aycaaa,2022-02-03 20:21:34[/EDIT]
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[QUOTE=BlackMesa]100 cm akvaryumunuz olduğundan bahsetmişsiniz. Fakat yükseklik bilgisini paylaşmamışsınız.
*Venusaqua 3005F 40 Watt gücünde 2800lt/saat çevirebiliyor.
*Sobo 19 Watt gücünde 1500lt/saat çevirebiliyor.
*İkinsinde en iyi yani çok gözlü filtre bölmesi olması.Bu bölmelere biolojik sünger ve filtre malzemesi istenildiği gibi eklenebilir.
*Soboda yanında aksesuar bulunmakta. 30x8x6 cm ebatlarında.
*Venusaqua uzunluğu 47 cm 13 cm genişlikte, bu noktada ilk satırda ki yazdığım akvaryumun yüksekliği devreye giriyor. Tercih etmeden önce kontrol etmenizde fayda var.
*Netice olarak akvaryumun 300 lt olması teoride saatte 4 veya 5 kez suyu çevirebilmesi istenen bir durumdur.
*Aralarında 21 watt gibi tüketim farkı güç/tüketim farkı bulunmaktadır. (Malum Elektrik Fiyatları Düşünürsek)
*Sonuç olarak ikisi de bir birinin muadili ürünler diyebilirim.
*Enerji tüketimi ve akvaryum yüksekliği ile ilgili sıkıntınız yok ise Venusaqua tercih edebilirsiniz.
[/QUOTE]
Enerji tüketimi çok büyük bir sorun değil fakat sessiz olması benim için çok önemli maalesef çevremde kullanan birileride olmadığı için bilemedim bende, akvaryum 100x50x60 yükseklik olarak büyük geleceğini düşünmüyorum zaten ola ki büyük geldi bölmeleri çıkartılabildiği için çıkartırım bir tanesini o sorun olmaz.
Venusaqua tercih edebilirsiniz demişsiniz daha güçlü bir motora sahip olduğu ve daha büyük olduğu için mi dediniz ?
[QUOTE=BlackMesa]100 cm akvaryumunuz olduğundan bahsetmişsiniz. Fakat yükseklik bilgisini paylaşmamışsınız.
*Venusaqua 3005F 40 Watt gücünde 2800lt/saat çevirebiliyor.
*Sobo 19 Watt gücünde 1500lt/saat çevirebiliyor.
*İkinsinde en iyi yani çok gözlü filtre bölmesi olması.Bu bölmelere biolojik sünger ve filtre malzemesi istenildiği gibi eklenebilir.
*Soboda yanında aksesuar bulunmakta. 30x8x6 cm ebatlarında.
*Venusaqua uzunluğu 47 cm 13 cm genişlikte, bu noktada ilk satırda ki yazdığım akvaryumun yüksekliği devreye giriyor. Tercih etmeden önce kontrol etmenizde fayda var.
*Netice olarak akvaryumun 300 lt olması teoride saatte 4 veya 5 kez suyu çevirebilmesi istenen bir durumdur.
*Aralarında 21 watt gibi tüketim farkı güç/tüketim farkı bulunmaktadır. (Malum Elektrik Fiyatları Düşünürsek)
*Sonuç olarak ikisi de bir birinin muadili ürünler diyebilirim.
*Enerji tüketimi ve akvaryum yüksekliği ile ilgili sıkıntınız yok ise Venusaqua tercih edebilirsiniz.
[/QUOTE]
Enerji tüketimi çok büyük bir sorun değil fakat sessiz olması benim için çok önemli maalesef çevremde kullanan birileride olmadığı için bilemedim bende, akvaryum 100x50x60 yükseklik olarak büyük geleceğini düşünmüyorum zaten ola ki büyük geldi bölmeleri çıkartılabildiği için çıkartırım bir tanesini o sorun olmaz.
Venusaqua tercih edebilirsiniz demişsiniz daha güçlü bir motora sahip olduğu ve daha büyük olduğu için mi dediniz ?
Sobo Mu Venusaqua Mı?
Dış filtre için bütçem uygun değil ben iç filtre almayı tercih ediyorum ve bu markaları sordum düşüncenizi paylaştığınız için teşekkür ederim ama keşke sorumu da yanıtlasaydınız
Dış filtre için bütçem uygun değil ben iç filtre almayı tercih ediyorum ve bu markaları sordum düşüncenizi paylaştığınız için teşekkür ederim ama keşke sorumu da yanıtlasaydınız
Sobo Mu Venusaqua Mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/020220222049231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/020220222049311.jpg[/IMG]
Merhabalar akvaryumum 100 cm uzunluğunda ve 300 litre bir akvaryum içerisinde sarı prenses ve yunus ciklet balıkları mevcut 2 adette pipo filtre mevcut. Ben bu filtrelerden birini almak istiyorum temizleme anlamında ikisinin de iş göreceğini düşünüyorum fakat hangisi daha sessizdir hangisi daha kullanışlıdır bilgisi olanlar varsa kullananlar varsa cevap verirseniz çok ama çok sevinirim yorumlarınızı bekliyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/020220222049231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/020220222049311.jpg[/IMG]
Merhabalar akvaryumum 100 cm uzunluğunda ve 300 litre bir akvaryum içerisinde sarı prenses ve yunus ciklet balıkları mevcut 2 adette pipo filtre mevcut. Ben bu filtrelerden birini almak istiyorum temizleme anlamında ikisinin de iş göreceğini düşünüyorum fakat hangisi daha sessizdir hangisi daha kullanışlıdır bilgisi olanlar varsa kullananlar varsa cevap verirseniz çok ama çok sevinirim yorumlarınızı bekliyorum
Kafalı Mücevher Balığı
[QUOTE=-akaanb-]Erkekler yaşlandıkça bu hale gelirler.Normal ve çok güzel bir formda.[/QUOTE]
Ben bilmiyordum böyle olduğunu hiç görmemiştim o yüzden değişik geldi teşekkür ederim bilgileriniz için, bu balık en fazla 1 yaşındadır yavru iken aldım 9 aydır bakıyorum çünkü yinede normal değilmi?
[QUOTE=-akaanb-]Erkekler yaşlandıkça bu hale gelirler.Normal ve çok güzel bir formda.[/QUOTE]
Ben bilmiyordum böyle olduğunu hiç görmemiştim o yüzden değişik geldi teşekkür ederim bilgileriniz için, bu balık en fazla 1 yaşındadır yavru iken aldım 9 aydır bakıyorum çünkü yinede normal değilmi?
Yunus Ve Sarı Prenses Yavruları
Ölçüler: 100x50x60
Canlı Türleri: 11 adet sarı prenses, 9 adet yunus ciklet, 1 adet mücevher ciklet, 1 adet vatoz
Bitki Türleri: yok
Tankın Yaşı: 9 Ay
Tasarım ve Dekorasyon: ince kum ve deniz taşları. Taşla[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211258331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211259221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211300091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211300581.jpg[/IMG]
Son durumu paylaşmak istedim. 9 ayda sadece 2 adet yunus ciklet yavrusunu kayıp verdim onlarda aldığımdada zaten zayıflardı iyi değillerdi. sarı prensesleri aldığımdan beri kayıp yok. Dış filtrem hala yok. Yazın ısıtıcı kullanmadım hiç sorun olmadı kışında içerisinin sıcaklığı sabit olacağından kullanmayacağım.
Kullandığım yemler; tetra pro colour , sera flora, sera granured, sera granugreen, sera discus, sera vipan, bitkisel tablet yem, kabuksuz artemia, bazen haşlanmış bezelye, bazen sarımsağın suyunu sera flora ile karıştırıp veriyorum.
3 tane sarı prenses balığımdan sürekli olarak yavru alıyorum 30 tane yavrum var :)
Dekorasyon ile ilgili de görüşlerinizi almak isterim
Not: 9 ay önce bütün balıklarım yavru iken alındı.
[EDIT]Aycaaa,2021-09-19 13:24:57[/EDIT]
Ölçüler: 100x50x60
Canlı Türleri: 11 adet sarı prenses, 9 adet yunus ciklet, 1 adet mücevher ciklet, 1 adet vatoz
Bitki Türleri: yok
Tankın Yaşı: 9 Ay
Tasarım ve Dekorasyon: ince kum ve deniz taşları. Taşla[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211258331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211259221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211300091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/221023/190920211300581.jpg[/IMG]
Son durumu paylaşmak istedim. 9 ayda sadece 2 adet yunus ciklet yavrusunu kayıp verdim onlarda aldığımdada zaten zayıflardı iyi değillerdi. sarı prensesleri aldığımdan beri kayıp yok. Dış filtrem hala yok. Yazın ısıtıcı kullanmadım hiç sorun olmadı kışında içerisinin sıcaklığı sabit olacağından kullanmayacağım.
Kullandığım yemler; tetra pro colour , sera flora, sera granured, sera granugreen, sera discus, sera vipan, bitkisel tablet yem, kabuksuz artemia, bazen haşlanmış bezelye, bazen sarımsağın suyunu sera flora ile karıştırıp veriyorum.
3 tane sarı prenses balığımdan sürekli olarak yavru alıyorum 30 tane yavrum var :)
Dekorasyon ile ilgili de görüşlerinizi almak isterim
Not: 9 ay önce bütün balıklarım yavru iken alındı.
[EDIT]Aycaaa,2021-09-19 13:24:57[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 20:31
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
KULLANICILAR
- 81 Online Kullanıcı, 44 Üye
Online Kullanıcılar
bysmokin,
sina cen,
Ruchansuzen,
yeekim,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
EKAR,
BilalM.,
AquaVita,
OKIRATLI,
0rnn,
ercane,
lZer0l,
zen666,
Yasin034,
Jeveux,
Sungurr,
Çağatay Tozak,
DigitalPen,
Tnrfb,
osmandbnl,
Oquanus,
Ancalagon,
İnci Kefali,
ternapi,
Denizhann,
Makkaya,
Kınayu,
hakanmorcicek,
MCY4,
Meryemmm,
Street Parrot,
aupqua,
Kaangzkr,
nniiaa,
heserx,
syerli,
kaos402,
Aguamentist,
888starz_daSl,
kasim12,
eflatunaxoy,
HarunYILDIRIM,
emreemin,
Eldurmaz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
