ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BurakBozkurt10
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
21
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Kasım 2023 13:34
Son Ziyaret:
12 Haziran 2026 09:01
Toplam Mesaj:
50 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
14 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak Bozkurt
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burak Bozkurt
SON 10 MESAJI
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
[QUOTE=Cyber_Scout]Daha öncede yazmıştım..
Fan eklemeniz gerekli.
Su eklemek için taç yapraklardan sonra gelen yaprakların açması gerekli.
Suyu gövdelerin en fazla yarısına kadar doldurmalısınız ilk adaptasyon aşamasında.[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520261109441.jpg[/IMG]
Merhabalar tavsiyeniz üzerine fan ekledim. Peki fan kullanımı nasıl olmalı? Hep açık mı olsun? Bir de kademeli olarak su eklemeye ne zaman başlamalıyım? Şu aşamada gövdelerinin yarısı kadar su ekleyeyim mi?
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260106571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260107091.jpg[/IMG]
9. Gün
8 saat ışık verdim. Sabah ışığı kapattım gece yine açtım. Nemlendirmedim çünkü yoğun yerlerde Küf yapmaya başlıyor. Büyümelerinde ilerleme ya da gerileme görmüyorum. Biraz daha devam edeceğim. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/250520260111241.jpg[/IMG]
10. Gün
8 saat ışık verdim. Havalandıp kapattım. Gece yine havalandırıp ışığı açtım. Her ışığı açıp kapattığımda havalandırıyorum mutlaka. Yoğun yerlerde küflenme oluyor çok hafif. Cımbızla küfleri alıyorum. Gelişmelerinde ilerleme görmediğim için yarın ya da diğer gün su eklemeyi düşünüyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
[QUOTE=yhackup]Çok güzel , ne zaman su ekleyeceksin ?[/QUOTE]
Araştırma aşamasındayım. Bayramda 5 gün evde olmayacağım için öncesinde mi sonrasında mı eklesem diye düşünüyorum. 5 gün ilgilenememek kötü olacak ama bakalım.
Tavsiyeniz varsa alabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/230520260144271.jpg[/IMG]
8. Gün
Sabah ışığı kapattım. Işık 8 saat açık kaldı. Gece tekrar açacağım. Sabah kadar durucak. Sık bölgelerde beyaz beyaz küflenme olmaya başladı azar azar. Onları cımbızla aldım. Çok az nemlendirdim ve üstünü tamamen kapatıp ışığı açtım. Gelişme gayet güzel. Devam. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260128581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/220520260129271.jpg[/IMG]
7. Gün
Işık 9 saat açık kaldı. Sabah kapattım. Gayet önemliydi fıs fıs yapmadım. Akşam farkettim sık olan bölgede Küf olmuş. Onu cımbızla aldım. Fıs fıs yapmadım. Streçle delikler açtım ışığı açtım ve sabaha kadar ışık vereceğim.
Büyüme devam ediyor ama ilk günlere nazaran yavaşladı. Şu an gayet güzel oldular yeşillikleri eskiye göre çok net belli. Uzamaya köklenmeye devam ediyorlar. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumu su ile doldurduktan sonraki süreç umarım bizi şaşırtır, çürüme olmaz ve uzun soluklu olur.
1 sene zemin yeşil çim kaplı kalacak olsa ben de (küçük bir akvaryumda) kurulumu yılda bir kez yenileyerek tohumlama yapardım.[/QUOTE]
Deniyorum bakalım ne olacağını bende merak ediyorum. Umarım uzun soluklu olur.
[QUOTE=Gokayb]Bu forumda o kadar cok kişiye ümitlenme boşuna diye yazdım ki siz kaçıncısınız bilmiyorum. Kelebek ömrü gibi kısa bir dönem sizi bekleyecek. Önce parvula gibi böyle filizlenicek. Sonra yapraklar büyümeye Başlıcak. Sonrasında ölücek ama o kadar cok toprağa kök salmış olucak ki sökerken bütün toprak karışıcak. Şurdan olmayacağını anlayın bu kadar kısa sürede yetişen bir tohum varken neden bir dünya para verip bitki alıyoruz. [/QUOTE]
Evet bu şekilde çok yorum gördüm ama keyifli bir süreç. Denemesem aklımda kalırdı. Uzun soluklu olacağına inancım az ama deniyorum bakalım süreç olarak iyi gidiyor şimdilik. Yorumunuz için teşekkür ederim. ❤️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260141301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/200520260142111.jpg[/IMG]
5. Gün
Sabah ışığı kapattım havalandırdım. Işık 10 saat açık kaldı. Sprey yapmadım. Üstünü tam kapattım. Akşam biraz etrafına biraz da üstüne sprey yaptım. Işığı açtım sabaha kadar açık tutacağım.
Çok güzel yeşillendiler ve bazıları tohumları düşürüp yapraklanmaya başladı. Süreç güzel gidiyor. Devam. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260012591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/210520260013201.jpg[/IMG]
6. Gün
Sabah ışığı kapattım yaklaşık 9 saat açık kaldı, toprak biraz kurumuş gibi geldi nemlendirdim. Işığı kapattım ve akşama kadar bekledim. Şimdi yine açtım sabaha kadar açık bırakacağım. Gözle görünüyor şekilde karışık tohumlar uzuyor. Su yosunları da gelişmeye ve köklemeye devam ediyor. Devam [:iyi:][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-21 00:20:54[/EDIT]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260024571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/190520260025431.jpg[/IMG]
4. Gün
Sabah ışığı kapattım 5 dakika kadar havalandirdim. Etrafı spreyledim. Işık 10 saat açık kaldı. Akşam da 15 dakika havalandirdim. Toprak hala nemli olduğu için sprey sıkmadım. Işığı açık bırakıp yatacağım. Filizle gözle görülür şekilde uzatmışlar, yeşillenmişler. Gelişmeleri merakla bekliyorum. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
[QUOTE=Cyber_Scout]Tank tasarımı (peysaj) çok güzel görünüyor. Su doldurduğunuzda aynı görünümü (arka plan ğlastiklerin olduğu kısmı) canlı bitkiler ile de yapabilirsiniz.
Canlılar Alt ve üst katların malzemelerini birbirine karışmaz ise çok hoş olur gerçekten elinize sağlık.
Tohumların nemini korurken küf mantar v.b. etkenlerden korumak için havalandırmayı (gerekirse fan ekleyin) unutmayın.[:nazar:][/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Küf ve mantarı önlemek için sabah 15 dakika akşam 15 dakika nemlendirip havalandırdım. Fanı ilk defa duyuyorum. Araştıracağım. Gerekli görürsem kullanabilirim çok teşekkür ederim.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba, tohumlar eminiz ki çıkacak ben de zamanında yaptım çok güzel görünüyor fakat zamanla ölüyor. Sucul bitki değil, şans meselesi hiç değil ihtimal dahi yok. Su aygırı suyu sevmesine rağmen suyun içinde yaşayamıyorsa bu da böyle. Ama keyifli bir süreç iyi hobiler. [/QUOTE]
Bende yaşar ümidiyle aldım ama bakalım. Trendyol yorumlarına güvenerek aldım. Sonuçlar genelde başarılıydı. Bakalım deneyip göreceğiz artık bir yola girmiş bulundum.
[QUOTE=enes.donmez]Merhaba ; Gayet hoş olmuş fakat arka fonda bulunan bitkiler sanırsam plastik. Plastik kullanmamanı tavsiye ederim. Onun yerine farklı arka fon bitkilerinden tercih etsen çok daha güzel olur diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Daha önce bitkili akvaryum kurmadım. Plastik bitkiler de akvaryumumda hep vardı. Salınım yaptığını duydum ama zararını görmedim. Estetik olarak güzel durduğu için tercih ediyorum. Balık koyduğumda belki alabilirim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260221551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/170520260222101.jpg[/IMG]
2. Gün
Akşam açık bıraktığım ışığı sabah kapattım. Tam olarak 14 saat açık kaldı. Işığı kapattığımda streç filmi açıp 15 dakika havalandırdım ve biraz daha sprey ile ıslattım. Sonra streç ile tekrar kapatıp 14 saat akvaryumun üstünü de örtü ile kapatarak karanlıkta bıraktım. Gece tekrar açtım ve son durumunu fotoğraflarda görebilirsiniz kök salmaya başlamışlar. Şimdi biraz daha nemlendirdim havalandırdım ışığı tekrar sabaha kadar açık bırakacağım. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/180520260023321.jpg[/IMG]
3. Gün
Sabah ışığı kapattım. 10 saat açık kaldı. Akvaryum fazla nemliydi ve kötü koku vardı. Yarım saat kadar havalandırdım. Sadece camları ve etrafı fıs fısla nemlendirip streçi kapattım ve streçle delikler açtım. Yoğun kötü koku Küf ve mantarın habercisi.
Simdi tekrar camları ve etrafı nemlendirdim, ışığı açtım, streçi tam kapattım bu sefer sabaha kadar ışık vereceğim. Filizlenmeler belirgin olarak başladı. Neredeyse yarısı filizlenmiş halde şu an. [:iyi:]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
1.Gün
Tohumlari serptim. Elimle çok hafif bastırdım toprağa yerleşsin diye. Fıs fısla nemlendirdim. Streçle akvaryumu kapattım. 8-10 saat ışık vereceğim. [:iyi:][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/160520260016281.jpg[/IMG][EDIT]BurakBozkurt10,2026-05-16 00:16:34[/EDIT]
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Akvaryum tohumları genelde yoğun su seven ama karasal bitkilerin tohumları oluyor ve kısa bir hayat süresinden sonra çürüyorlar. Ben de önermiyorum [/QUOTE]
Yorumlarda başarı oranı yüksekti. Deneyip göreceğiz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. ❤️
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
[QUOTE=GETS34]Tohum ile bitki yetiştirmez oldu derken hüsrana uğrama derim tekrar akvaryumu bozup sıfırdan başlaman gerekir yazık derim arkadaki yeşillikler yapay bitkimi yapay ise tanktan çıkarınız canlılar için riskli bir olay
[/QUOTE]
Tohum ekmeyi denemek istiyorum. Şu an görünen bitkiler plastik evet. Daha önce de akvaryumdalardı yaklaşık 2 senedir duruyor bi zararını görmedim.
Tankı bozmam gerekirse çok üzülürüm ama yapabileceğimi düşünüyorum. Gün gün paylaşacağım.
Merak edenler için aldığım tohumların görselini ekte görebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261132101.jpg[/IMG]
Tohum Ekimi (bitkili Akvaryum Kurulumu)
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
Selam arkadaşlar. Sıfırdan akvaryum kuruyorum. (Astronot balıklarımı sahiplendirdim. Lepistes türü balıklara yöneleceğim.)
Tohum ekimi yapacağım. Dün kumları yıkayıp akvaryuma koydum.
Kahverengi olan kumu sahilden aldım eledim güzelce yıkadım. Siyah olan zaten hagen kum. Hagen kuma tohum ekeceğim.
Su yosunu olarak geçiyor sanırım.
Gün gün gelişmeleri paylaşacağım. Öneri ve eleştirilere açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241535/150520261117381.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
KULLANICILAR
- 28 Online Kullanıcı, 15 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
