ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
erdenender
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ocak 2010 18:47
Son Ziyaret:
03 Temmuz 2010 21:20
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erden Ender GÜNER
Doğum Tarihi:
17 Haziran 1975
Yaş:
51
İl:
Tekirdag
Meslek:
ÖĞRETMEN
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erden Ender GÜNER
SON 5 MESAJI
170x50x50 cm malawi akvaryumu
[QUOTE=turgutkorkut]Ev ve sınıf etkinlikleri kitabından kopya cekmişsiniz ama çalışmanız harika olmuş çizimlerde bir o kadar harika ellerinize sağlık. [/QUOTE]
Haa o kitap mı!
Eşim sınıf öğretmenidir, onun kitabı. Teşekkür ederim.
[QUOTE=turgutkorkut]Ev ve sınıf etkinlikleri kitabından kopya cekmişsiniz ama çalışmanız harika olmuş çizimlerde bir o kadar harika ellerinize sağlık. [/QUOTE]
Haa o kitap mı!
Eşim sınıf öğretmenidir, onun kitabı. Teşekkür ederim.170x50x50 cm malawi akvaryumu
[QUOTE=memink]Sevgili öğretmenim,
[/QUOTE]
Öncelikle uyarılarınız için teşekkür ederim. Mesleğimin Elektrik-Elektronik Öğretmenliği olduğunu söylemek istiyorum. PVC ve plexiglas malzemenin eğer güneşe maruz kalırsa kendini bir miktar bırakacağını düşünüyorum. Ama zaten akvaryumların direk güneş ışığına maruz kalmaması gerekiyor. Ben de bunun için gereken tedbiri aldım; balkona stor perde yaptırdım. Akvaryuma güneş ışığı gelmiyor.
Diğer söylediğiniz aydınlatma konusu ise ben fazla olduğunu düşünmüyorum, çünkü araştırmalarım ve kendi kanaatim bu yöndedir. Lambaların hepsi birden çalıştığında toplam güç 6X18=108 W dır. Tabii Watt hesabı yapmak yanlıştır. Önemli olan toplam ışık akısıdır. Ama bence uygundur.
Hepsi için ayrı anahtar kullanmıyorum. Hepsi aynı anda zaman ayarlı priz tarafından devreye sokulup çıkarılmaktadır. Bu arada lambalar ikişerli olarak seri bağlanmıştır. Ve bunları beslemek için 3 adet 40 W lık elektronik balast kullanılmıştır. Bunun sebebi de 40 W lık elektronik balast bulmadaki kolaylıktır. Elektrikçilerde 3-4 TL ya bulunabiliyor. İyi günler.
[QUOTE=BlackSheep] Akvaryumunuz çok güzel olmuş elinize sağlık.
Acaba akvaryum için hesaplamaları hangi siteden yaptığınızı öğrenebilir miyim? Birde akvaryumun dışındaki beyaz kaplama süper olmuş
o nedir acaba ? (Biraz falza soru sordum ama kusura bakmayın ben de akvaryum yapacağımda)[/QUOTE]
Herhangi bir siteden yapmadım, almadım. Tamamen kendi mantığımın ürünüdür. Zira bu hesaplamalar için bayağı uğraştım.
O malzeme PVC doğramacıların kullandığı uzun, düz bir kaplama malzemesi, Yüzey birleşim yerleri de yine PVC doğramacıların kullandığı köşebentlerdendir. Bunlar silikonla akvaryum kapağının dış yüzeyine yapıştırılmıştır. Bir şey itiraf etmek istiyorum; o da bu kapak yapımının beni akvaryumun diğer kısımlarını yapmaktan daha fazla yorduğu ve oyaladığıdır.
erdenender 2010-04-10 15:02:54
[QUOTE=memink]Sevgili öğretmenim,
Mühedis titizliğiyle mükemmel bir çalışma yapmışsınız tebrik ederim.
İki konuda uyarma ihtiyacı hissediyorum,
1. Kapakta kullandığınız peksiglas ve pvc malzemenin, zamanla esneme (sarkma) yapmaması için bir önlem almalısınız.
2. Bence çok fazla lamba kullanmışsınız. Doğada hiçbir zaman yeryüzü gibi aydınlanmış bir su altı ortamı olamaz, ayrıca bu lambaların alüminyum folyo olsa bile kapağa vereceği ısıyı da iyi düşünmeniz lazım, sanırım her biri için ayrı anahtar yapacaksınız.
Bu güzel akvaryumun karşısında iyi vakitler geçirmeniz dileğiyle.
Öncelikle uyarılarınız için teşekkür ederim. Mesleğimin Elektrik-Elektronik Öğretmenliği olduğunu söylemek istiyorum. PVC ve plexiglas malzemenin eğer güneşe maruz kalırsa kendini bir miktar bırakacağını düşünüyorum. Ama zaten akvaryumların direk güneş ışığına maruz kalmaması gerekiyor. Ben de bunun için gereken tedbiri aldım; balkona stor perde yaptırdım. Akvaryuma güneş ışığı gelmiyor.
Diğer söylediğiniz aydınlatma konusu ise ben fazla olduğunu düşünmüyorum, çünkü araştırmalarım ve kendi kanaatim bu yöndedir. Lambaların hepsi birden çalıştığında toplam güç 6X18=108 W dır. Tabii Watt hesabı yapmak yanlıştır. Önemli olan toplam ışık akısıdır. Ama bence uygundur.
Hepsi için ayrı anahtar kullanmıyorum. Hepsi aynı anda zaman ayarlı priz tarafından devreye sokulup çıkarılmaktadır. Bu arada lambalar ikişerli olarak seri bağlanmıştır. Ve bunları beslemek için 3 adet 40 W lık elektronik balast kullanılmıştır. Bunun sebebi de 40 W lık elektronik balast bulmadaki kolaylıktır. Elektrikçilerde 3-4 TL ya bulunabiliyor. İyi günler.
[QUOTE=BlackSheep] Akvaryumunuz çok güzel olmuş elinize sağlık.
Acaba akvaryum için hesaplamaları hangi siteden yaptığınızı öğrenebilir miyim? Birde akvaryumun dışındaki beyaz kaplama süper olmuş
o nedir acaba ? (Biraz falza soru sordum ama kusura bakmayın ben de akvaryum yapacağımda)[/QUOTE]Herhangi bir siteden yapmadım, almadım. Tamamen kendi mantığımın ürünüdür. Zira bu hesaplamalar için bayağı uğraştım.
O malzeme PVC doğramacıların kullandığı uzun, düz bir kaplama malzemesi, Yüzey birleşim yerleri de yine PVC doğramacıların kullandığı köşebentlerdendir. Bunlar silikonla akvaryum kapağının dış yüzeyine yapıştırılmıştır. Bir şey itiraf etmek istiyorum; o da bu kapak yapımının beni akvaryumun diğer kısımlarını yapmaktan daha fazla yorduğu ve oyaladığıdır.
170x50x50 cm malawi akvaryumu
[QUOTE=ulucaptain]Erden Bey elinize emeğinize sağlık. Çok güzel bir tank yapmışsınız, fakat profil sehbası sanki biraz kısa olmuş gibi.Saygılar[/QUOTE]
Evet, öncelikle teşekkür ederim. Akvaryumun bulunduğu mekan balkondur. Ve güneş almaması için maalesef profil sehpayı kısa tutmak zorunda kaldım. Yoksa 70-80 cm yükseklik olması gerekirdi.
[QUOTE=cihangir]
Teşekkür ederim.Kapak yapımında plexiglas malzeme kullandım. Tabii her ne kadar içten alüminyum folyo ile kaplasanızda dışarıya ışık sızıyor, bu da hoş olmuyor. Onun için dıştan kaplamaya karar verdim ve bulduğum en iyi çözüm de plastik doğramacıların (PEN'ciler) kullandığı uzun, düz malzeme oldu. Bu malzemeyi silikonla akvaryumun dışına yapıştırdım. Onunla kaplayınca bu hale geldi. Hem daha estetik oldu. Tabii ağırlığı da bayağı arttı. Üstten içeri sarkma oldu. Bunu da içeriden birkaç yere köpük destek koyarak hallettim. Şu anda hiç bir sorun yok.
[QUOTE=ulucaptain]Erden Bey elinize emeğinize sağlık. Çok güzel bir tank yapmışsınız, fakat profil sehbası sanki biraz kısa olmuş gibi.Saygılar[/QUOTE]
Evet, öncelikle teşekkür ederim. Akvaryumun bulunduğu mekan balkondur. Ve güneş almaması için maalesef profil sehpayı kısa tutmak zorunda kaldım. Yoksa 70-80 cm yükseklik olması gerekirdi.
[QUOTE=cihangir]
Hocam süper olmuş maşallah nazar değmesin güle güle kullanın. size bir sorum olacak acaba kapak konusu nasıl yaptınız ve ne malzeme kullandınız açıklarsanız sevinirim.
[/QUOTE]Teşekkür ederim.Kapak yapımında plexiglas malzeme kullandım. Tabii her ne kadar içten alüminyum folyo ile kaplasanızda dışarıya ışık sızıyor, bu da hoş olmuyor. Onun için dıştan kaplamaya karar verdim ve bulduğum en iyi çözüm de plastik doğramacıların (PEN'ciler) kullandığı uzun, düz malzeme oldu. Bu malzemeyi silikonla akvaryumun dışına yapıştırdım. Onunla kaplayınca bu hale geldi. Hem daha estetik oldu. Tabii ağırlığı da bayağı arttı. Üstten içeri sarkma oldu. Bunu da içeriden birkaç yere köpük destek koyarak hallettim. Şu anda hiç bir sorun yok.
170x50x50 cm malawi akvaryumu
Kendi yaptığım tankımı görüşlerinize sunuyorum. yorumlarınızı bekliyorum.
Akvaryum projesine ait resimlerim aşağıda bulunuyor.





Camlar balkondaki çekyatın üzerine itinalı bir biçimde yerleştirildi.

Kenarlarına kağıt bantları çekildi.


alt cam çıtaların üzerine konuldu ve yapıştırılma işlemi başlandı.

Kuşaklar yapıştırılırken sehpadan destek alındı.

Yaklaşık 2 hafta silikonların kuruması beklendi. Sonra sızdırmazlık testi için su dolduruldu.Bu arada akvaryuma kaya tuzu katılarak dezenfekte edildi.

Tabii bir şeyi unutmamak lazım bu benim yaptığım ilk akvaryum, o nedenle yan camların yapışmasından memnun olmadığım için(hava kabarcığı kalmıştı) söküp, kazıyıp yeniden yapmak zorunda kaldım. Bu arada yan camlardan birisi kırıldı, yenisini almak zorunda kaldım. Bu bana 25 TL ye maloldu.
Akvaryumda sızdırma vb. bir sorun olmayınca kapak yapımına geçtim.
Malzeme olarak pelexiglas kullandım. İçerisini alüminyum folyo ile kapladım.
Boru tutturma aparatlarından kullandım. Lamba olarak 18 W 60 cm lambalar kullandım. Çünkü 1.si elimde birkaç tane eski akvaryumumdan vardı. 2.si bu lambalara elektronik balast bulmak daha kolay. 40W elektronik balast çok elektrikçide bulunabiliyor.(40 W lık balast 2X18 W lambayı çalıştırır). Zira ben Tekirdağ'ın Şarköy ilçesindeyim. Ve maalesef burada aradığınız malzemeyi şıp diye bulamıyorsunuz.
Plexiglasın dış yüzeyi PVC doğramacıların kullandığı plastik köşebentler ve düz şeritler kullanılarak kaplandı. Böylece dışarıya hiç ışık kaçmaması sağlanmış oldu. Üst tarafına yem makinasının yem atabilmesi için dikdörtgen delik açıldı.





Son olarak akvaryumun son halini ekleyeyim.



erdenender 2010-04-10 15:15:10
Kendi yaptığım tankımı görüşlerinize sunuyorum. yorumlarınızı bekliyorum.
Akvaryum projesine ait resimlerim aşağıda bulunuyor.





Camlar balkondaki çekyatın üzerine itinalı bir biçimde yerleştirildi.

Kenarlarına kağıt bantları çekildi.


alt cam çıtaların üzerine konuldu ve yapıştırılma işlemi başlandı.

Kuşaklar yapıştırılırken sehpadan destek alındı.

Yaklaşık 2 hafta silikonların kuruması beklendi. Sonra sızdırmazlık testi için su dolduruldu.Bu arada akvaryuma kaya tuzu katılarak dezenfekte edildi.

Tabii bir şeyi unutmamak lazım bu benim yaptığım ilk akvaryum, o nedenle yan camların yapışmasından memnun olmadığım için(hava kabarcığı kalmıştı) söküp, kazıyıp yeniden yapmak zorunda kaldım. Bu arada yan camlardan birisi kırıldı, yenisini almak zorunda kaldım. Bu bana 25 TL ye maloldu.
Akvaryumda sızdırma vb. bir sorun olmayınca kapak yapımına geçtim.
Malzeme olarak pelexiglas kullandım. İçerisini alüminyum folyo ile kapladım.
Boru tutturma aparatlarından kullandım. Lamba olarak 18 W 60 cm lambalar kullandım. Çünkü 1.si elimde birkaç tane eski akvaryumumdan vardı. 2.si bu lambalara elektronik balast bulmak daha kolay. 40W elektronik balast çok elektrikçide bulunabiliyor.(40 W lık balast 2X18 W lambayı çalıştırır). Zira ben Tekirdağ'ın Şarköy ilçesindeyim. Ve maalesef burada aradığınız malzemeyi şıp diye bulamıyorsunuz.
Plexiglasın dış yüzeyi PVC doğramacıların kullandığı plastik köşebentler ve düz şeritler kullanılarak kaplandı. Böylece dışarıya hiç ışık kaçmaması sağlanmış oldu. Üst tarafına yem makinasının yem atabilmesi için dikdörtgen delik açıldı.





Son olarak akvaryumun son halini ekleyeyim.



4 aylık emek ( balık sarayı )+ 4resim daha
Tebrik ederim; gerçekten hoş olmuş.
Tebrik ederim; gerçekten hoş olmuş.
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
