ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Kartal77
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Nisan 2008 01:03
Son Ziyaret:
07 Nisan 2025 00:35
Toplam Mesaj:
1342 [0.20 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yılmaz Kartal
Doğum Tarihi:
10 Temmuz 1977
Yaş:
48
İl:
Istanbul
Meslek:
Öğretmen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
36 litre Kunduz Dağı
[QUOTE=0nur]Yılmaz Abi konu nerelerde kaldı bilmiyorum ama akvaryumun akıbeti nedir ? :)[/QUOTE]
Onur kardeşim foruma girmeyeli uzun zaman olmuş,geç cevap için kusura bakma.Aşağıdaki mesajımın üzerinden bir yıl geçmiş ama pek değişen bişey yok,defalarca budandı,birsürü arkadaşa karides verdim bitki verdim belki 10 tane tankı dolduracak kadar.
[QUOTE=Kartal77]Son zamanlardaki meşguliyetten dolayı elimde kalan yemleri veriyorum sadece hüsnü abi.Bir gün pul yem ,ertesi gün tetra bits discus tarzı protein içerikli yemler.Bazen bir gün atladığımda oluyor.Sayı konusunda bişey diyemiyorum artık son budamadan buyana 6 hafta geçti dokunmadım,yine ormana döndü,
ön camdan 1 cm içerisi anca görünüyor :)
[/QUOTE]
Bu sömestr tatilinde kaldıracağımı düşünüyordum fakat vakit bulamadım,önümüzdeki dönemde en azından canlıları yada akvaryumla beraber satmayı da düşünüyorum,deniz akvaryumunu da yaza doğru kaldırıcam sanırım,çocukdan ve işlerin yoğunluğundan vakit ayıramıyorum,biraz ara vericez galiba.Son görünümü fotoğraflarım unutmazsam :)
Saygılar
[QUOTE=0nur]Yılmaz Abi konu nerelerde kaldı bilmiyorum ama akvaryumun akıbeti nedir ? :)[/QUOTE]
Onur kardeşim foruma girmeyeli uzun zaman olmuş,geç cevap için kusura bakma.Aşağıdaki mesajımın üzerinden bir yıl geçmiş ama pek değişen bişey yok,defalarca budandı,birsürü arkadaşa karides verdim bitki verdim belki 10 tane tankı dolduracak kadar.
[QUOTE=Kartal77]Son zamanlardaki meşguliyetten dolayı elimde kalan yemleri veriyorum sadece hüsnü abi.Bir gün pul yem ,ertesi gün tetra bits discus tarzı protein içerikli yemler.Bazen bir gün atladığımda oluyor.Sayı konusunda bişey diyemiyorum artık son budamadan buyana 6 hafta geçti dokunmadım,yine ormana döndü,
ön camdan 1 cm içerisi anca görünüyor :)
[/QUOTE]
Bu sömestr tatilinde kaldıracağımı düşünüyordum fakat vakit bulamadım,önümüzdeki dönemde en azından canlıları yada akvaryumla beraber satmayı da düşünüyorum,deniz akvaryumunu da yaza doğru kaldırıcam sanırım,çocukdan ve işlerin yoğunluğundan vakit ayıramıyorum,biraz ara vericez galiba.Son görünümü fotoğraflarım unutmazsam :)
Saygılar
Tropheus Kasakalawe Macerası Bitti.....
Yılmaz bey bu büyüklükde çiklitleri hiç beslemedim ama kaya tasarımı ve bitkilerin yerleşimi balıklarla bütünleşmiş ,çok doğal ve izlemesi zevk veriyor.Balıkların da maşallahı var.
Saygılar
Yılmaz bey bu büyüklükde çiklitleri hiç beslemedim ama kaya tasarımı ve bitkilerin yerleşimi balıklarla bütünleşmiş ,çok doğal ve izlemesi zevk veriyor.Balıkların da maşallahı var.
Saygılar
160 Litre Bitkili Akvaryum - Düşük Destekli
[QUOTE=yeniçeri 34] Konuyu takip eden tüm arkadaşlara merhaba. Akvaryum yarından itibaren, yaklaşık bir ay boyunca kendi halinde olacak. Tatil dolayısıyla şehir dışında olacağımdan bu süre zarfında hiç bir müdahale imkanım olmayacak. Bu sabah, her tatilde imdadıma koşan emektar yem otamatımı kutusundan çıkartıp; kullandığım tüm yemlerden, bir ay süresince yeteceğini tahmin ettiğim miktarda yemi karışık olarak haznesine ilave ettim ve akvaryuma bağladım. Eksilen suyu tamamladım. potasyum ve mikroelement gübre takviyesi yaptım. Bir miktar su düzenleyici ekledim. Dünde hemen her boydan 35-40 kadar lepistesi çıkartarak canlı yükünü hafifletmiştim. Isıtıcıda devre dışı bırakıldı. Artık sistem kendi kendine ciddi bir sınav verecek :) Fakat daha önce yaklaşık 3 hafta kadar hiç ilgilenemediğim bir dönem olmuştu ve ciddi bir sorunla karşılaşmamıştım. Bu yüzden açıkcası pek bir sorun beklemiyorum yine. Sanırım tatil dönüşü elimdeki bitkilerin ve canlıların bir kısmını elden çıkartarak tankı bozup, yeniden kuracağım. Bundan sonrası için son bir güncelleme yapıp yeni bir başlık açacağım. Muhtemelen bitkili tank maceramı düşük hacimde devam ettireceğim. Büyük tankda ise farklı bir arayışa giremeyi düşünüyorum. Cevaplarda bir gecikme olabilir; görüşmek dileğiyle...
[/QUOTE]
Noldu döndüm mü Avşa dan
Tatil bitmedi mi daha? Yazınızın satır aralarında önemli ayrıntılar mevcut ancak arayı uzunca bir süre açarak bitkili forum rajonuna ters düştüğünüzü düşünüyorum.
Konuyu hüpleteyim dedim
[QUOTE=yeniçeri 34] Konuyu takip eden tüm arkadaşlara merhaba. Akvaryum yarından itibaren, yaklaşık bir ay boyunca kendi halinde olacak. Tatil dolayısıyla şehir dışında olacağımdan bu süre zarfında hiç bir müdahale imkanım olmayacak. Bu sabah, her tatilde imdadıma koşan emektar yem otamatımı kutusundan çıkartıp; kullandığım tüm yemlerden, bir ay süresince yeteceğini tahmin ettiğim miktarda yemi karışık olarak haznesine ilave ettim ve akvaryuma bağladım. Eksilen suyu tamamladım. potasyum ve mikroelement gübre takviyesi yaptım. Bir miktar su düzenleyici ekledim. Dünde hemen her boydan 35-40 kadar lepistesi çıkartarak canlı yükünü hafifletmiştim. Isıtıcıda devre dışı bırakıldı. Artık sistem kendi kendine ciddi bir sınav verecek :) Fakat daha önce yaklaşık 3 hafta kadar hiç ilgilenemediğim bir dönem olmuştu ve ciddi bir sorunla karşılaşmamıştım. Bu yüzden açıkcası pek bir sorun beklemiyorum yine. Sanırım tatil dönüşü elimdeki bitkilerin ve canlıların bir kısmını elden çıkartarak tankı bozup, yeniden kuracağım. Bundan sonrası için son bir güncelleme yapıp yeni bir başlık açacağım. Muhtemelen bitkili tank maceramı düşük hacimde devam ettireceğim. Büyük tankda ise farklı bir arayışa giremeyi düşünüyorum. Cevaplarda bir gecikme olabilir; görüşmek dileğiyle...
[/QUOTE]
Noldu döndüm mü Avşa dan
Tatil bitmedi mi daha? Yazınızın satır aralarında önemli ayrıntılar mevcut ancak arayı uzunca bir süre açarak bitkili forum rajonuna ters düştüğünüzü düşünüyorum.Konuyu hüpleteyim dedim

Refet Ali Yalçın'ın High Tech Tankı Ve ALTUMLARI
Bir internet sitesi yöneticisi için hiç de fena bir tank olmamış :P
Refet bey tebrik ederim bu kadar uzun soluklu tank zor bulunur.Başından itibaren data tutulsa kesin bir doktora tezi yada en azından bir biyoloji master tezi çıkar,belki vardır bilemiyorum.
Benim sorum bitkilide neden RO suyu kullandınız?Diskler için mi? Yoksa en başından beri öyle miydi?
Saygılar
Ekleme: Aradığınız bitkiyi bulamazsanız Echinodorus Uruguayensis de oraya çok yakışır,bitkili akvaryum dönemlerimde bende bulundurmuştum, yaprakları 60cm boyuna ulaşmıştı en son tankı bozarken kadıköyde bir arkadaşa devretmiştim.Fotolar bana ait.Bulamazsanız nano tankımda hala var bir kök.


Kartal77 2011-10-30 00:31:15
Bir internet sitesi yöneticisi için hiç de fena bir tank olmamış :P
Refet bey tebrik ederim bu kadar uzun soluklu tank zor bulunur.Başından itibaren data tutulsa kesin bir doktora tezi yada en azından bir biyoloji master tezi çıkar,belki vardır bilemiyorum.
Benim sorum bitkilide neden RO suyu kullandınız?Diskler için mi? Yoksa en başından beri öyle miydi?
Saygılar
Ekleme: Aradığınız bitkiyi bulamazsanız Echinodorus Uruguayensis de oraya çok yakışır,bitkili akvaryum dönemlerimde bende bulundurmuştum, yaprakları 60cm boyuna ulaşmıştı en son tankı bozarken kadıköyde bir arkadaşa devretmiştim.Fotolar bana ait.Bulamazsanız nano tankımda hala var bir kök.


500 Litre Mavi Rüyalar
[QUOTE=furrion]Bu 50-60 tl normal.Işıklandırma bu fiyatın içinde sanırım.Şu andaki armatürü ve yapmak istediğiniz istediğiniz armatürüde yazabilir misiniz , ayrıca ışıklandırma periyodunuzuda öğrenmek isterim .Timer kullanıyor musunuz_?.Bu konudada bilgi verir misiniz_? [/QUOTE]
Elimde bitkili akvaryumdan kalan HOPAR 2x 54w vardı, ve bir adet 2 x54 DIY armatür reflektörlü.
Lambalarını değitirip devam etmiştim.Bozuk değilse ve iş görüyorsa yenisini almak doğru gelmediğinden değiştirmedim.Sıfır alacak olsam yine 4x54w T5 ile devam ederdim tabi bu sefer tavandan askılı armatürlere yönelirdim.Bitkili kurduğum dönemde eşim tavanı delmeye ve tavandan sarkan bişeyi oturma odasında istememişti.Şimdi bulunduğu oda çalışma odam buraya karışamıyor :)
Aydınlatma 11 -21 arası iki lamba yanıyor, 12-22 arası iki lamba.İlk bir saat ve son bir saat 2 lamba arada kalan zamanda dördü de yanar vaziyette.Soft ve LPS ve mantarlar için gayet yeterli aydınlatma.Ama sps yapacaksanız yetersiz kalır.Elektronik timer kullanıyorum her ikisi içinde.Mekanikler çabuk bozuluyor.
Elektriği şöyle hesaplayabiliriz ;
Herkes kendi sistemi için uyarlayıp şöyle hesaplayabilir.
24 saat çalışan Sump+ PS + Akıntı motorları toplam watt değeri ;
92 watt x 24 saat =2208 w.s
10 saat çalışan Aydınlatma ve ısıtıcı toplam watt değeri ;
408 watt x 10 saat = 4080 w.s
+________________________________
= 62288 w.s= 6,23 KWH/ gün
6,23 kwh/g x 30 gün= 187 Kwh
187 x 0,295 TL( Elektrik birim maliyeti) = 55 TL/ay
Benim akvaryumun yaklaşık 55 TLçıktı
Kartal77 2011-10-29 23:52:28
[QUOTE=furrion]Bu 50-60 tl normal.Işıklandırma bu fiyatın içinde sanırım.Şu andaki armatürü ve yapmak istediğiniz istediğiniz armatürüde yazabilir misiniz , ayrıca ışıklandırma periyodunuzuda öğrenmek isterim .Timer kullanıyor musunuz_?.Bu konudada bilgi verir misiniz_? [/QUOTE]
Elimde bitkili akvaryumdan kalan HOPAR 2x 54w vardı, ve bir adet 2 x54 DIY armatür reflektörlü.
Lambalarını değitirip devam etmiştim.Bozuk değilse ve iş görüyorsa yenisini almak doğru gelmediğinden değiştirmedim.Sıfır alacak olsam yine 4x54w T5 ile devam ederdim tabi bu sefer tavandan askılı armatürlere yönelirdim.Bitkili kurduğum dönemde eşim tavanı delmeye ve tavandan sarkan bişeyi oturma odasında istememişti.Şimdi bulunduğu oda çalışma odam buraya karışamıyor :)
Aydınlatma 11 -21 arası iki lamba yanıyor, 12-22 arası iki lamba.İlk bir saat ve son bir saat 2 lamba arada kalan zamanda dördü de yanar vaziyette.Soft ve LPS ve mantarlar için gayet yeterli aydınlatma.Ama sps yapacaksanız yetersiz kalır.Elektronik timer kullanıyorum her ikisi içinde.Mekanikler çabuk bozuluyor.
Elektriği şöyle hesaplayabiliriz ;
Herkes kendi sistemi için uyarlayıp şöyle hesaplayabilir.
24 saat çalışan Sump+ PS + Akıntı motorları toplam watt değeri ;
92 watt x 24 saat =2208 w.s
10 saat çalışan Aydınlatma ve ısıtıcı toplam watt değeri ;
408 watt x 10 saat = 4080 w.s
+________________________________
= 62288 w.s= 6,23 KWH/ gün
6,23 kwh/g x 30 gün= 187 Kwh
187 x 0,295 TL( Elektrik birim maliyeti) = 55 TL/ay
Benim akvaryumun yaklaşık 55 TLçıktı
500 Litre Mavi Rüyalar
Elektrik aylık 50-60 tl tutar.500 litre için aylık ortalama bir mecan bir balık alsanız 200 lira ayırmak lazım gibi toplamda
Elektrik aylık 50-60 tl tutar.500 litre için aylık ortalama bir mecan bir balık alsanız 200 lira ayırmak lazım gibi toplamda
500 Litre Mavi Rüyalar
[QUOTE=furrion]
Sayın adaşım teşekkür ederim.
1)Devamlı bi şekilde yosun problemi asla olmadı, sadece kumda diatom(kahverengi yosun) mevcut.Bu da zaten ilk kurulumlarda oluşması gereken ve sonra kaybolması gereken bir yosun türü.Kaybolmamasının sebebi sanırım bendeki florasanlardan.10K beyaz flolar 1 yılı geçti.Fakat bu durum tank sağlığı açısından çok önemsiz bir durum.Sadece kum olması gerektiği kadar beyaz değil ama daha doğal duruyor çok da şikayetci değilim.Başlangıçta camlarda çok yeşil yosun oluyordu artık onlarda yok gibi.Diatomum kum ile hiç bir alakası yok.
2)İlk balıkların kaybedilmesine gelince ;
İlk ekleme yaklaşık 2 ay sonra olmuştu .Aldığım cromisler çok ufaktı ve ithalattan yeni gelmişti,her nekadar su tertemiz ve test değerleri iyi de olsa sanırım adapte olamadılar, yada bir çeşit hastalıktan sırayla kaybettim.Yine ilk partide aldığım bleny ve palyaçolarında ölmesi büyük ihtimal bir hastalığa işaret ediyor.
3) Ekipman olarak değiştirmeyi düşündüğümbirşey yok, hepsi gayet yeterli ve kaliteli ürünler.Özellikle Schuran jetskim 150 muhteşem, geçen hafta aldığım Chelmon için sabah akşam tanka karides doğramama rağmen ne bir amonyak nede nitratta yükselme oldu,iyi topluyor.Seio akıntı motorları da yeterli içerdeki sirkülasyon için.Belki daha iyi bir aydınlatma armatürü olsa daha iyi olurdu,büce meselesi tabi armatürler el yakıyor.Şu anda elimdeki armatürler mercanlar için işi görüyor.Belki sumpın yanına bir otomatik su tamamlama ünitesi yapsam iyi olur ama geç kalmış değilim yer müsait buna.Fakat siz yapacaksanız yerinizi yada sumpın durumunu ona göre ayarlamakta fayda var.
4)Balık ve mercan kayıpları ;
Çok ciddi bir balık kaybı olmadı, ilk partideki balıkları saymazsak başka balık kaybım yok.Mercan ise tek kayıp buble type anemon oldu hatırladığım.O da koyduğum yerde durmadı sürekli gezindi tanka.Işığı beğendremedik sanırım yada besine ulaşamadı bi türlü.Zaten anemon beslemek çok zor yada en azından çok ilgi ve tecrübe isteyen bişey.Genel olarak söylek gerekirse bu tip kayıplar yaşanması normaldir.
Finger leather ve toadstool leather bi ara açmamıştı, onunda sebebi kh düşmesi imiş sonradan öğrendim,karbonat ekledik düzeldi :)
Sonuçta ilk defa beslediğim canlılar,huylarını sularını,davranışlarını ilk defagörüyordum,tatlı su gibi değil, yaşıp öğrendik.Yakınımda tankını izleyip canlıları tanıyacağım bi arkadaş olsa daha başka olabilirdi belki.İnternetten okuyup resimlere bakarak anca bu kadar.Sanırım çok okuyan değil çok tank kuran daha iyi biliyor :)
5)Canlı kayaları beylikdüzünden bi akvaryumcudan aldım.Kilosu 8 liradan.PS,dalga motorları ikinci el.
Kum sıfır aldım kilosu 3 liraydı sanırım.Yeni florasanları hep karaköy me-fa dan alırım sylvania.Aklıma gelenler bunlar.Umarım yardımcı olmuşumdur.
Hazır yazmışken güncelleme de yapayım.
Dr.Wrasse aldıktan 2 gün sonra kaybettim sanırım yeme alıştıramadım.
Canlı kayalarla gelen bir aptasia malesef baya çoğaldı.Başlangıçta jel ilaçlardan kullandım fakat bi süre sonra yeniden çıktılar.En son Chelmon aldım fakat o da aptasilara dokunmadığı gibi malesef yeme de alışamadığından kaybettim.Şimdi bir bergia denen tırtıl var ondan deneyeceğim bakalım bulabilirsek :) Allahtan SPS yapmıyoruz, soft ve LPS mercanlara pek zararı yok şimdilik.
Çok yazdım umarım sıkılmazsınız :)
Saygılar
Kartal77 2011-10-28 00:46:05
[QUOTE=furrion]
Yılmaz Bey sizin ölçülerinizde bir tuzlu su tankı kurmak istiyordum bu yüzden konunuzu takip etmeye başladım.Bu sitenin ruhuna uygun bir şekilde paylaşımlar yapıyorsunuz,teşekkürler.
Müsadenizle bir kaç sorum olacaktı ;
Devamlı bir şekilde yosundan bahsediyorsunuz acaba bu kurulumda aragonit yerine mercan kırığından dolayı olabilir mi_?
İlk balıkları kaybettiğinizde suyu koyup ps çaliştiralı kaç gün olmuştu acaba suyun ölçmediğiniz değerlerinden dolayı olabilir mi_?
Bugün değiştirme şansınız olsa ps veya dalga motorlarınız veya neyi değiştirirdiniz_?
Ortalama her ay mercan veya balık kaybetmişsiniz acaba su değerlerimi , kullandiğiniz ekipmandan mı veya sizce neyden dolayı bu kayıplar yaşandı.
Birde mesela canlı kayayı aldiğiniz yeri ve fiyatını belirtmemişsiniz .Burada şöyle bir şey rica etsem aldiğiniz şeylerin fiyatlarını ve yerlerini de yazsanız inanın bu çok çok daha büyük bilgi oluyor biz takip edenler için.
[/QUOTE]Sayın adaşım teşekkür ederim.
1)Devamlı bi şekilde yosun problemi asla olmadı, sadece kumda diatom(kahverengi yosun) mevcut.Bu da zaten ilk kurulumlarda oluşması gereken ve sonra kaybolması gereken bir yosun türü.Kaybolmamasının sebebi sanırım bendeki florasanlardan.10K beyaz flolar 1 yılı geçti.Fakat bu durum tank sağlığı açısından çok önemsiz bir durum.Sadece kum olması gerektiği kadar beyaz değil ama daha doğal duruyor çok da şikayetci değilim.Başlangıçta camlarda çok yeşil yosun oluyordu artık onlarda yok gibi.Diatomum kum ile hiç bir alakası yok.
2)İlk balıkların kaybedilmesine gelince ;
İlk ekleme yaklaşık 2 ay sonra olmuştu .Aldığım cromisler çok ufaktı ve ithalattan yeni gelmişti,her nekadar su tertemiz ve test değerleri iyi de olsa sanırım adapte olamadılar, yada bir çeşit hastalıktan sırayla kaybettim.Yine ilk partide aldığım bleny ve palyaçolarında ölmesi büyük ihtimal bir hastalığa işaret ediyor.
3) Ekipman olarak değiştirmeyi düşündüğümbirşey yok, hepsi gayet yeterli ve kaliteli ürünler.Özellikle Schuran jetskim 150 muhteşem, geçen hafta aldığım Chelmon için sabah akşam tanka karides doğramama rağmen ne bir amonyak nede nitratta yükselme oldu,iyi topluyor.Seio akıntı motorları da yeterli içerdeki sirkülasyon için.Belki daha iyi bir aydınlatma armatürü olsa daha iyi olurdu,büce meselesi tabi armatürler el yakıyor.Şu anda elimdeki armatürler mercanlar için işi görüyor.Belki sumpın yanına bir otomatik su tamamlama ünitesi yapsam iyi olur ama geç kalmış değilim yer müsait buna.Fakat siz yapacaksanız yerinizi yada sumpın durumunu ona göre ayarlamakta fayda var.
4)Balık ve mercan kayıpları ;
Çok ciddi bir balık kaybı olmadı, ilk partideki balıkları saymazsak başka balık kaybım yok.Mercan ise tek kayıp buble type anemon oldu hatırladığım.O da koyduğum yerde durmadı sürekli gezindi tanka.Işığı beğendremedik sanırım yada besine ulaşamadı bi türlü.Zaten anemon beslemek çok zor yada en azından çok ilgi ve tecrübe isteyen bişey.Genel olarak söylek gerekirse bu tip kayıplar yaşanması normaldir.
Finger leather ve toadstool leather bi ara açmamıştı, onunda sebebi kh düşmesi imiş sonradan öğrendim,karbonat ekledik düzeldi :)
Sonuçta ilk defa beslediğim canlılar,huylarını sularını,davranışlarını ilk defagörüyordum,tatlı su gibi değil, yaşıp öğrendik.Yakınımda tankını izleyip canlıları tanıyacağım bi arkadaş olsa daha başka olabilirdi belki.İnternetten okuyup resimlere bakarak anca bu kadar.Sanırım çok okuyan değil çok tank kuran daha iyi biliyor :)
5)Canlı kayaları beylikdüzünden bi akvaryumcudan aldım.Kilosu 8 liradan.PS,dalga motorları ikinci el.
Kum sıfır aldım kilosu 3 liraydı sanırım.Yeni florasanları hep karaköy me-fa dan alırım sylvania.Aklıma gelenler bunlar.Umarım yardımcı olmuşumdur.
Hazır yazmışken güncelleme de yapayım.
Dr.Wrasse aldıktan 2 gün sonra kaybettim sanırım yeme alıştıramadım.
Canlı kayalarla gelen bir aptasia malesef baya çoğaldı.Başlangıçta jel ilaçlardan kullandım fakat bi süre sonra yeniden çıktılar.En son Chelmon aldım fakat o da aptasilara dokunmadığı gibi malesef yeme de alışamadığından kaybettim.Şimdi bir bergia denen tırtıl var ondan deneyeceğim bakalım bulabilirsek :) Allahtan SPS yapmıyoruz, soft ve LPS mercanlara pek zararı yok şimdilik.
Çok yazdım umarım sıkılmazsınız :)
Saygılar
Tanımadığımız Bilmediğimiz Türler
[QUOTE=dalton]
[/QUOTE]
[QUOTE=dalton]
Climacium dendroides (Hedw.) Web. & Mohr
Uploaded with ImageShack.us
Bu çok güzelmiş ,bu fotolar akvaryum ortamında mı çekilmiş acaba?Değilse genel görünümleri su altında farklı olacaktır.
Bunları e-bay de satan var mı ?
500 litre deniz akvaryumum...
Yosun sorunu için ilk aklıma gelenler
1) Amonyak ölçtünüz mü?
2) Su RO suyu mu?
3)Aydınlatmada kullanılan florasanlardan yada uzun süreli aydınlatma
4) Organik kirlilik
Diğer arkadaşlarda Kh için düşük demiş ,bence de 8 civarı daha iyi olabilir kademeli ve kontrollü şekilde artırılabilir.
Yosun sorunu için ilk aklıma gelenler
1) Amonyak ölçtünüz mü?
2) Su RO suyu mu?
3)Aydınlatmada kullanılan florasanlardan yada uzun süreli aydınlatma
4) Organik kirlilik
Diğer arkadaşlarda Kh için düşük demiş ,bence de 8 civarı daha iyi olabilir kademeli ve kontrollü şekilde artırılabilir.
500 Litre Mavi Rüyalar
Selamlar
2 ay sonra birkaç foto çektim.
Geçen ay eklenen mercanlar :
Candycane,zoa rock,hard tube red worm,torch,hairy mushroom
Eklenenbalıklar: Purple Dottyback, Doctor Wrasse
Genel

Naso

Percula

Cromisler

Candy

Brain

Mantarlar

Torch

Starpolip

Yuma

Worm

Zoalar


Yaşanan aksaklıklar:
--Geçen ay kaybedilen alg eater bleny ( cesedi bile bulunamadı)
--Sumpda elyaf ve karbon kullanıyorum 3 haftadır,fakat kumdaki diatom devam ediyor.
--Dıy armatürün balastı yandı,3 gün kadar 2x54 T5 ile idare ettim,sonra balastı yeniledim.
--Elektrik fişlerinin ve ıvır zıvırın toplanması lazım :)
Saygılar
Selamlar
2 ay sonra birkaç foto çektim.
Geçen ay eklenen mercanlar :
Candycane,zoa rock,hard tube red worm,torch,hairy mushroom
Eklenenbalıklar: Purple Dottyback, Doctor Wrasse
Genel

Naso

Percula

Cromisler

Candy

Brain

Mantarlar

Torch

Starpolip

Yuma

Worm

Zoalar


Yaşanan aksaklıklar:
--Geçen ay kaybedilen alg eater bleny ( cesedi bile bulunamadı)
--Sumpda elyaf ve karbon kullanıyorum 3 haftadır,fakat kumdaki diatom devam ediyor.
--Dıy armatürün balastı yandı,3 gün kadar 2x54 T5 ile idare ettim,sonra balastı yeniledim.
--Elektrik fişlerinin ve ıvır zıvırın toplanması lazım :)
Saygılar
SON MESAJLAR
- L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 09:39
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 10 Yıl Aradan Sonra.. kocoglu, 09:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 07:13
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
AC-72,
florasan,
Mithrandirr,
altuntasseref,
Hoppala,
Abidin Acun,
yns325,
sina cen,
riderfish,
yeekim,
Tortuga7,
0rnn,
wtreals,
tukabu,
darkaura,
Hiko,
ssener,
Feanor,
JujuSeri,
NightWist,
BadgeR,
forthehordex,
ertug26,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
fikret43,
Sfenks111,
Kınayu,
LeafyAqua,
TOLGA1453,
ferhattt,
zen666,
osmandbnl,
Emerse,
mrah,
Mertkk,
SuperSport,
yusufelik,
Leonaki,
OrdiBuko,
kocoglu,
Aquarist101,
Brdk64,
Kemalk41,
GETS34,
Ozzgur,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

