ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yigit kocbay
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]3157,1[/B] [B]3947,2[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
30
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Ağustos 2006 01:13
Son Ziyaret:
08 Mart 2021 23:07
Toplam Mesaj:
1066 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yigit KOÇBAY
Doğum Tarihi:
04 Nisan 1991
Yaş:
35
İl:
Ankara
Meslek:
SDÜ Makina Mühendisliği 4. sınıf
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Yavrular Serbest Yüzüşte (white Cloud Minnow)
[QUOTE=Rafayel]Efendim aslında Forum ansiklopedisinde bu tür mevcut.
Sorun sizin bildiğiniz ismi ile yayınlanmamış.
https://www.akvaryum.com/tanichthys_albonubes_kardinal_baligi_tatlisur_7_810.asp
Epey isimleri var bunların
Bilimsel adı: Tanichthys Albonubes
Türkçe isimleri: Beyaz Buz Dağı Balığı, Kardinal Balığı ( tetra değil [:)))] )
Yabancı forumlarda White Cloud Minnow diye geçer
Japonya'da ise ismi bu
""" 1940'lar ve 1950'lerde, White Cloud minnows, renkli ve daha pahalı olan neon tetralardan çok daha uygun fiyatlı oldukları için
"Zavallı Adamın Neon Tetrası" takma adını aldılar """"
( Aklımda bambaşka bir isim kalmış, iyiki onu deyip rezil olmadım [:lol:] )[/QUOTE]
Haklısınız Latince isminden gitmemiştim sitede varmış.Teşekkürler bilgi için :)
[QUOTE=erhanozcan71]Beyaz Bulut Dağı Balıklarına verdiğiniz yemlerin isimlerini yazarmısınız. Bende 11 tane yavru var. Kuru yemleri nazlanarak , artemiayı çıldırmış gibi yiyorlar. Akvaryumunuz çok güzel.[/QUOTE]
Merhaba ,
Yem olarak Tetra'nın Delica Menü'sünü iyice ezerek kullanıyorum. İçerisinde Gammarus, karides, daphnia ve sivrisinek larvaları var. Yemlemeyi 3 güne bir ya da 2 güne bir yapıyorum aslında. Low tech de olsa yoğun bitkili akvaryum ve içerisinde cylops gibi canlılarda olduğu için yavrular ve erişkinler bir şekilde yem ihtiyaçlarını akvaryumdan karşılıyorlar. Çok yemlemiyorum çünkü fazla yemleme su değerlerini bozup ,sistemi çökertebilir, yosunlaşmayı da tetikleyebilir. Balıklar genel olarak soğuk kanlı canlılar oldukları için yemlemenin minimumda tutulmasının yeterli olacağı kanaatindeyim. Yemleme sıklığı balığına göre değişebilse de Minnow lar için yoğun bitkili bir akvaryumda bakıyorsanız fazla yemlemeye gerek olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yine balıkların form durumuna bakarak gözlem yapmak daha mantıklı. Artemia konusunda da evet olsa mutlaka gelişimde bir artısı olacaktır ama bu şekilde de yavrular sağlıklı bir şekilde büyüyorlar şuanda.
Bu arada sizi de yavrularınız için tebrik ederim :) Keyifli hobiler :)
[QUOTE=Rafayel]Efendim aslında Forum ansiklopedisinde bu tür mevcut.
Sorun sizin bildiğiniz ismi ile yayınlanmamış.
https://www.akvaryum.com/tanichthys_albonubes_kardinal_baligi_tatlisur_7_810.asp
Epey isimleri var bunların
Bilimsel adı: Tanichthys Albonubes
Türkçe isimleri: Beyaz Buz Dağı Balığı, Kardinal Balığı ( tetra değil [:)))] )
Yabancı forumlarda White Cloud Minnow diye geçer
Japonya'da ise ismi bu
""" 1940'lar ve 1950'lerde, White Cloud minnows, renkli ve daha pahalı olan neon tetralardan çok daha uygun fiyatlı oldukları için
"Zavallı Adamın Neon Tetrası" takma adını aldılar """"
( Aklımda bambaşka bir isim kalmış, iyiki onu deyip rezil olmadım [:lol:] )[/QUOTE]
Haklısınız Latince isminden gitmemiştim sitede varmış.Teşekkürler bilgi için :)
[QUOTE=erhanozcan71]Beyaz Bulut Dağı Balıklarına verdiğiniz yemlerin isimlerini yazarmısınız. Bende 11 tane yavru var. Kuru yemleri nazlanarak , artemiayı çıldırmış gibi yiyorlar. Akvaryumunuz çok güzel.[/QUOTE]
Merhaba ,
Yem olarak Tetra'nın Delica Menü'sünü iyice ezerek kullanıyorum. İçerisinde Gammarus, karides, daphnia ve sivrisinek larvaları var. Yemlemeyi 3 güne bir ya da 2 güne bir yapıyorum aslında. Low tech de olsa yoğun bitkili akvaryum ve içerisinde cylops gibi canlılarda olduğu için yavrular ve erişkinler bir şekilde yem ihtiyaçlarını akvaryumdan karşılıyorlar. Çok yemlemiyorum çünkü fazla yemleme su değerlerini bozup ,sistemi çökertebilir, yosunlaşmayı da tetikleyebilir. Balıklar genel olarak soğuk kanlı canlılar oldukları için yemlemenin minimumda tutulmasının yeterli olacağı kanaatindeyim. Yemleme sıklığı balığına göre değişebilse de Minnow lar için yoğun bitkili bir akvaryumda bakıyorsanız fazla yemlemeye gerek olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yine balıkların form durumuna bakarak gözlem yapmak daha mantıklı. Artemia konusunda da evet olsa mutlaka gelişimde bir artısı olacaktır ama bu şekilde de yavrular sağlıklı bir şekilde büyüyorlar şuanda.
Bu arada sizi de yavrularınız için tebrik ederim :) Keyifli hobiler :)
Yavrular Serbest Yüzüşte (white Cloud Minnow)
Güncel Fotoğraflar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210134471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210134551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135141.jpg[/IMG]
Güncel Fotoğraflar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210134471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210134551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/210220210135141.jpg[/IMG]
Yavrular Serbest Yüzüşte (white Cloud Minnow)
Henüz cama yapışık olan ikiliden fotoğraflar :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706171.jpg[/IMG]
Henüz cama yapışık olan ikiliden fotoğraflar :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220211706171.jpg[/IMG]
Yavrular Serbest Yüzüşte (white Cloud Minnow)
[QUOTE=Arifhb]Forumun eskilerinden olduğunuz nasıl da belli ediyor üsluptan. Naiflik, araştırma hevesi, küçük detaylar, kullanılan dil... O süre zarfında çok sular aktı tabi. 2010’ lu yıllardaki konular ve içerik malesef şimdi pek yok. Hobiye ve foruma yeniden dönmeniz sevindirdi beni. Hele de böyle tatlı bir anlatıyla.😊 Okurken keyif aldım. Yavrucaklar hayırlı olsun; güncellemeleri keyifle beklemekteyim.
Değişen teknoloji ve ürün yelpazesi ne olursa olsun hobinin dinamikleri aynı. Zamandan ve enerjiden tasarrufta fayda sağlıyor bahsettiğiniz gelişmeler. Adapte olmanız zor olmamıştır.😊
Bahsettiğiniz gibi bu hobiyi diri tutan değişkenlerin bol olması. Her gün aynı suya bakıldığında bizi bekleyen yeni gelişmeler..
Değeri pek bilinmeyen sağlam ve kolay üreyen balıklardan biri de bunlar dediğiniz gibi. Arz-talep dengesi ve tür tanıtımının yetersizliği hobiciyi alışılagelmişe yönlendiriyor genelde. Forumda bu tarz içerikler olduğunda türe olan ilgi de artabiliyor. Tanıtım iyi yapıldıktan sonra rağbet görmeyecek tür olmaz sanırım.
Keyifli hobiler.😊[/QUOTE]
Merhaba Arif Bey , teşekkürler öncelikle. Dediğiniz gibi önemli olan tanıtım ve bir hikaye oluşturmak. Sonrasında sevilmeyecek tür yok.
Evet adaptasyon süreci şimdilik güzel gidiyor diyebilirim. Ne kadar süre alır bilmiyorum ama bir süre sonra biyotop kurulumu denemesi de yapmak istiyorum. Yeri gelmişken bu anlamda sizin de açtığınız konularda ,yazılarınız ve videolarınızdaki anlatım şekliniz bilgilendirici ve önemli bence. Bu üç aylık serüvenimde yazılarınıza ve videolarınıza denk geldim ,severek okudum, izledim. Siteye ,dolayısıyla hobiye bir içerik katmak önemli diğer hobi severler içinde. Bu anlamda teşekkür ederim emekleriniz için :)
[QUOTE=Uzay]Merhaba
Özlemişim böyle yazıları. Benim de en çok sevdiğim türlerden bir tanesi. Gerek renk, gerek hareketler neden Türkiye’de yeterince önem verilmediğini anlayabilmiş değilim. 😊 Konuyu favorilerime ekledim.
Akvaryumunuzun üstü açık mı göremedim, balıkların akvaryumdan atlama eğilimleri var. Geçenlerde üretim için aldığım küçük akvaryumda dişi atlayıp ölmüştü.
Bu arada Onur’un sayesinde meşe vs yaprakların humik asid etkisini öğrenmiştim. Rooibos çayının akvaryumda kullanımını ilk defa duyuyorum. Kullanımı ve faydaları hakkında bilgi verebilir misiniz?[/QUOTE]
Selamlar Uzay Bey. Doğrudur, akvaryumun üstü açık. Atlama eğilimleri ile ilgili bir bilgiye denk gelmemiştim açıkcası. Akvaryum ortamı, diğer balıklar, su değerleri, sıcaklık vs. ile de alakalı olsa da bu durumu araştırıp önlem alacağım ,teşekkürler.
Onur'la tanışıyor olmanıza sevindim. Dediğiniz gibi hobideki bilgisi yadsınamıyacak seviyededir :) Rooibos ile ilgili olarak da bir catappa,meşe kadar olmasa da faydası var gibi duruyor. Aşağıya faydalandığım kaynakları ekliyorum :
Rooibos tanıtımı :
https://www.youtube.com/watch?v=2mctNahlj6E
5 humik asit yayan bitkinin karşılaştırması :
https://www.youtube.com/watch?v=jD0I7pfGq24&t=1349s
[QUOTE=Arifhb]Forumun eskilerinden olduğunuz nasıl da belli ediyor üsluptan. Naiflik, araştırma hevesi, küçük detaylar, kullanılan dil... O süre zarfında çok sular aktı tabi. 2010’ lu yıllardaki konular ve içerik malesef şimdi pek yok. Hobiye ve foruma yeniden dönmeniz sevindirdi beni. Hele de böyle tatlı bir anlatıyla.😊 Okurken keyif aldım. Yavrucaklar hayırlı olsun; güncellemeleri keyifle beklemekteyim.
Değişen teknoloji ve ürün yelpazesi ne olursa olsun hobinin dinamikleri aynı. Zamandan ve enerjiden tasarrufta fayda sağlıyor bahsettiğiniz gelişmeler. Adapte olmanız zor olmamıştır.😊
Bahsettiğiniz gibi bu hobiyi diri tutan değişkenlerin bol olması. Her gün aynı suya bakıldığında bizi bekleyen yeni gelişmeler..
Değeri pek bilinmeyen sağlam ve kolay üreyen balıklardan biri de bunlar dediğiniz gibi. Arz-talep dengesi ve tür tanıtımının yetersizliği hobiciyi alışılagelmişe yönlendiriyor genelde. Forumda bu tarz içerikler olduğunda türe olan ilgi de artabiliyor. Tanıtım iyi yapıldıktan sonra rağbet görmeyecek tür olmaz sanırım.
Keyifli hobiler.😊[/QUOTE]
Merhaba Arif Bey , teşekkürler öncelikle. Dediğiniz gibi önemli olan tanıtım ve bir hikaye oluşturmak. Sonrasında sevilmeyecek tür yok.
Evet adaptasyon süreci şimdilik güzel gidiyor diyebilirim. Ne kadar süre alır bilmiyorum ama bir süre sonra biyotop kurulumu denemesi de yapmak istiyorum. Yeri gelmişken bu anlamda sizin de açtığınız konularda ,yazılarınız ve videolarınızdaki anlatım şekliniz bilgilendirici ve önemli bence. Bu üç aylık serüvenimde yazılarınıza ve videolarınıza denk geldim ,severek okudum, izledim. Siteye ,dolayısıyla hobiye bir içerik katmak önemli diğer hobi severler içinde. Bu anlamda teşekkür ederim emekleriniz için :)
[QUOTE=Uzay]Merhaba
Özlemişim böyle yazıları. Benim de en çok sevdiğim türlerden bir tanesi. Gerek renk, gerek hareketler neden Türkiye’de yeterince önem verilmediğini anlayabilmiş değilim. 😊 Konuyu favorilerime ekledim.
Akvaryumunuzun üstü açık mı göremedim, balıkların akvaryumdan atlama eğilimleri var. Geçenlerde üretim için aldığım küçük akvaryumda dişi atlayıp ölmüştü.
Bu arada Onur’un sayesinde meşe vs yaprakların humik asid etkisini öğrenmiştim. Rooibos çayının akvaryumda kullanımını ilk defa duyuyorum. Kullanımı ve faydaları hakkında bilgi verebilir misiniz?[/QUOTE]
Selamlar Uzay Bey. Doğrudur, akvaryumun üstü açık. Atlama eğilimleri ile ilgili bir bilgiye denk gelmemiştim açıkcası. Akvaryum ortamı, diğer balıklar, su değerleri, sıcaklık vs. ile de alakalı olsa da bu durumu araştırıp önlem alacağım ,teşekkürler.
Onur'la tanışıyor olmanıza sevindim. Dediğiniz gibi hobideki bilgisi yadsınamıyacak seviyededir :) Rooibos ile ilgili olarak da bir catappa,meşe kadar olmasa da faydası var gibi duruyor. Aşağıya faydalandığım kaynakları ekliyorum :
Rooibos tanıtımı :
https://www.youtube.com/watch?v=2mctNahlj6E
5 humik asit yayan bitkinin karşılaştırması :
https://www.youtube.com/watch?v=jD0I7pfGq24&t=1349s
Yavrular Serbest Yüzüşte (white Cloud Minnow)
Selamlar arkadaşlar,
İş hayatı, vakitsizlik, başka uğraşlar edinme, belki de hobiden sıkılma vs. derken hobiye uzun bir süre ara vermiştim. Pandemi vesilesiyle oluşan vakitte tekrar akvaryum kurmaya karar verdim ve yaklaşık 3 ay önce düşük destekli bir bitki akvaryumu kurmaya başladım. Vakit bol olduğu için nispeten uzun bir süreçte kurdum tankımı. Hobiye uzun bir ara vermemden dolayı , acele etmeden hobi pratiklerini hatırlayarak, geçen bu süreçte hobideki değişimleri de araştırarak , hobiye tekrar adapte olmaya çalıştım ve hala çalışıyorum. Kuracağım tankın esas amacının hobiyi hatırlamam olmasından dolayı tankımın düşük destekli olmasını istedim. Benim için bir hatırlama , aynı zamanda da bir deney süreci olarak geçti ve geçiyor bu zaman dilimi. Aradan geçen yaklaşık 7-8 yılda çok şeyin değiştiğini fark ettim :) Hobiyi bırakırken yanlış hatırlamıyorsam led ışıklandırmalar yeni yeni piyasaya çıkarken şimdi baktığımda led ışıklandırmanın hobinin genel kuralı olduğu hatta üstüne, Türkiye'de yaygın olmasa da Rgb teknolojisinin kullanıldığını farkettim. Bitki , balık ve malzeme çeşitliliğinde artış olurken internet alışverişinin yaygınlaşmasıyla bunlara ulaşmanın daha da kolaylaştığını gördüm. Kur etkisinin hobiyi de vurduğunu anladım :) 7-8 yıl öncesine kadar Türkiye'de hobiye bilinç katma işinin akvaryum.com üzerinden yapılırken şimdilerde youtube ve instagramın da buna katkı verdiğini farkettim . Bu biz hobi severler için güzel bir gelişme olsa gerek.
Uzun girizgahtan sonra tekrar akvaryumuma döneyim. Akvaryum kurulumunu tamamladıktan sonra birkaç akvaryumcu dolaşıp düşük destekli bitkili akvaryumum için balık araştırmasına girdim. Her ne kadar hobide gelişmeler olsa da kuracağımız tanklardaki balıkları seçerken internetten tür belirleyip direk akvaryumcudan alamıyormuşuz henüz :) . Burada akvaryumcularda kabahat aramaktan çok arz talep ilişkisine de bakmak lazım . İlk olarak Ember tetra almaya karar verdim ve yaklaşık 1 ay boyunca besledim. Sonrasında yaşadığım hidra sorununu çözmek isterken kullandığım kimyasaldan dolayı tetralarımı kaybettim. Hobiyi hatırlamak balık kaybına neden olsa da kimyasalların akvaryumdan her zaman için olabildiği kadar uzak olması gerekliliğini hatırladım. Tetra kayıplarımdan sonra akvaryumun döngüsünün tekrar eski hale gelmesini bekledim. Cylopsların tekrar çoğalmasından bir şeylerin tekrar düzeldiğini farkettim ve akvaryumcuya gidip alabileceğim balıklara baktım. Gözüme bir türü kestirdim. Neona benziyordu ama neon değildi belli. Daha önce beslemediğim bir türdü. Merak ettim ve ismini sordum akvaryumcu bir şeyler söyledi ama o neymiş ki diyip geçip ismine takılmadım :D Tetra istediğim için hmm tetraysa görünüşünü de beğendim ,tamam alayım bir grup dedim ve aldım. Akvaryuma koyduktan sonra balıkların ember tetralara göre farklı olduğunu hemen farkettim. Bunlar daha sosyallerdi. Akvaryumun içerisinde sürekli hareket halindeler ve yemleme yaparken bile kaçan Ember tetralara göre daha yakın bir tür olması hoşuma gitti. Yaklaşık 1 buçuk ay öncede cinsiyet ayrımlarını yapmaya dişilerin karınlarının dolmaya başlamasıyla anladım. Dişiler karın doluluklarından erkekler ise daha fit vücutlarından ve akvaryum camına bakıp kendi kendine kabarmasından çok net anlaşılıyorlardı :) Dişilerin karınların şişmesinden sonra yumurtlamanın yakın olduğunu farkettim . Napmam gerektiğini bilmiyordum ama en azından su değerlerinin uygun olması gerektiğini düşündüm. Su olarak çeşme suyu kullandığım için ne kadar çabalasam da tetraların yavru vermesi için gerekli değerleri yakalamanın kolay olmayacağının bilincindeydim bu sebeple de değerleri bir nebze olsun iyileşirmek adına catappa,meşe,yeni dünya yaprakları ve kızılağaç kozalağı ile rooibos çayı kullandım. Fakat içim rahat etmedi. Akvaryumumun ebatları küçük olduğu için hazır su kullanmaya karar verdim. Bu süreçte su değişimini minimum düzeyde yapmak istediğimden dolayı(amaç doğadaki su azalmalarını belki kopyalamak ve bakteri döngüsünü ket vurmamak.) hazır su kullanımı fazla bir külfet olmadı. Su değişiminin az olmasından doğacak olası nitrat patlamasını da akvaryumda kullandığım su üstü bitkiler ,bambu ve birkaç emers bitkilerin kökü ile dengeleneceğini aradan uzun süre geçse de hobiyi bir süre üniversitede birlikte sürdürdüğümüz arkadaşım Onur vesilesiyle hatırlıyordum :) Onur'la deneyimlediğimiz Limon tetra üretim macerasını da aradan uzun zaman geçmesine rağmen aşağı linkle iliştireyim :
https://www.akvaryum.com/Forum/limon_tetra_uretim_macerasi7_aylik_yavru_k318593.asp
https://www.akvaryum.com/Dergi/sayi3/#page/7
Konumuza dönelim çok dağılıyorum :) Su değerleri ile ilgili hazır su kullanımından sonra Gh ,Kh vePh değerlerimin daha kabul edilebilir olduğunu test kiti ile teyit ettim. Nitrat seviyem en başından beri yukarıda bahsettiğim bitkilerden , mümkün olduğu kadar az yem vermeden, ve balık yükü azlığından dolayı zaten istediğim seviyelerdeydi. Değerlerin tetralar için ideal olduğunu biliyordum ve yavru almayı bekliyordum fakat yavru almak içinde bunların dışında ekstra bir çaba sarf etmiyordum . Bitkilerin gelişimini izlemek ,balıkların davranışlarını izlemek, akvaryumdaki küçük canlıların canlıların çeşitliliğini belirlemek benim için yeterliydi yavru da gelirse ekstra bir güzellik olacaktı.
Nitekim bu güzellik oldu ve yaklaşık 3 hafta önce bir adet yavru gördüm. Heyecan ve mutluluk hat safhaya taşında ve hemen araştırmaya başladım. Bu balık neydi akvaryumcunun bana söylediği garip isim neydi :D Araştır araştır bulamıyordum , tüm Tetra türlerini taradım ama yok kuyruğu benzese rengi benzemiyor, rengi benzese başka bir şeyi farklı oluyordu. Yok heralde bulamıyacağım neyse dedim sonuçta bir neon Tetra türünün akrabasıdır sanki diye düşündüm ama davranış olarak da neondan farklı olduğunun bilicin de konuyu kapattım bir süre. Sonra ilk yapmam gereken aklıma geldi akvaryumcuya adını sormak. Sorup cevabımı aldım. Hemen daha detaylı araştırmaya başladım. İlk olarak türün Tetra değil sazansıgiller olduğunu anladım ve nerede hata yaptığımı ah bee diyerek fark ettim. Sonuçta görünüşü bile tetraya benzerken nasıl Tetra olamazdı ama olmayınca olmuyordu Sonra hemen türün özelliklerine baktım . Sosyal olduğunu yazıyordu evet bunu biliyordum diğer özelliklerini de inceledim.Yaşadığı su sıcaklığı aralığı oldukça etkileyiciydi 22 ile 5 derece arası gibi sıcaklık değerlerinden bahsediliyordu.Ph aralığı genişti.Yavrularını yemek huyları nadir deniyordu. Tüm bunları öğrendikçe balıklarıma karşı olan bakış açım değişti. Aslında Tetra diye aldığım tür tetraya göre oldukça dayanıklı ,yavru alınması kolay ve daha sosyal bir türdü. Araştırmaya devam ettiğimde diğer ülkelerde balığın oldukça yaygın olduğunu ve hatta giriş seviyesinde akvaristler için bakılabilecek balıklar sınıfına koyulduğunu izledim. Ve yine hatta dış ortam havuzlarında kış şartlarında bile White Cloud Minnow’lara bakılabildiğini izledim.
Bu 3 haftadır belirli aralıklarla araştırma yapmaya devam ediyorum. Bir yandan da oturup akvaryumu izliyorum. Hobiye güzel bir karşılamayla döndüğümü söyleyebilirim. Balıkların yavrulaması üstte de söylediğim gibi en çok önem verdiğim şey hiçbir zaman olmamıştı hobide. Zaten kaynakların söylediğine göre yavru alma olasılığı yüksek ve kolay olan bir tür gibi gözüküyor. Ama zor ya da kolay bu hobi de benim için yüksek önem arz etmiyor.
Sonuç olarak bu süreçte şunu tekrar hatırladım ve deneyimledim. Neden bu hobiyi sevdiğimi. Bana kalırsa insan sürekli bir uğraş içerisinde olmalı. Ve bu uğraşlardan en azından birkaçı olabiliyorsa tümü sevdiği uğraşlar olmalı (ülke şartlarında çok zor olsa da). Bu sevdiği uğraşları da diğerlerinden ayırt etmek esasında kolay. Sevdiği uğraş kişinin “yolda” olmaktan keyif aldığı uğraştır. Akvaryum hobisini diğer birkaç uğraşımdan ayıran bir özellik bu bence. Akvaryum, içerisindeki birden çok değişkenden dolayı insanı sürekli “yolda” tutuyor. Kişiyi bir çok yönden geliştiriyor.Çıkan sonuç (akvaryum tasarımı,yavru almak,yosun sorunu vs.)kişilere göre başarılı ya da başarısız pek önemli değil amaç “yolda” olmak. Hobiden keyif almak isteyen arkadaşlara tavsiyem sonuç odaklı olmamak, olayları gözlemleyerek yorumlamak , araştırmak . Yavruların fotoğraflarından birkaç tanesini aşağıya bırakıyorum. Fotoğraf çekimi için detaylı vakit ayıramadım. Belki ilerde detaylı fotoğraflar gelir.
Bu arada sitde akaryum ansiklopedisinde türü bulamadım.Daha önce tür ile ilgili birkaç başlık açılmış,yavru videosu paylaşan bir arkadaşa daha denk geldim.Canlı ansiklopedisine eklenmeli diyip yetkililere sesleneyim Hobiye yeni başlayan arkadaşlar başta olmak üzere hobide uzun süredir var olan arkadaşlarda olmak üzere gerek bakım kolaylığından, gerek davranışından,gerekse renklerinden dolayı daha fazla değeri hakkediyor diye düşünüyorum.
Not: Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi ikinci batın yavrularda geldi henüz serbest yüzüşe geçmemiş, yumurtadan çıkmış ,askıda bekleyen yavrular var.
Son olarak aşağıya tür ile ilgili birkaç video ekliyorum:
White Cloud Minnow dış ortam havuzu:
https://www.youtube.com/watch?v=BENcK32b_jA
https://www.youtube.com/watch?v=-UYxWxqN7h0
White Cloud Minnow hakkında:
https://www.youtube.com/watch?v=bsHObDK1Zfw
https://www.youtube.com/watch?v=UNIk764mMhc
Yavru Minnowlar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153401.jpg[/IMG]
Akvaryum üstten görünüş :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153481.jpg[/IMG]
Akvaryum genel görünüş :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153571.jpg[/IMG]
Minnowların keyifle yediği akvaryumdaki küçük canlılar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153161.jpg[/IMG]
Gammarus :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153101.jpg[/IMG]
Herkese iyi hobiler :)
[EDIT]yigit kocbay,2021-02-14 02:00:01[/EDIT]
Selamlar arkadaşlar,
İş hayatı, vakitsizlik, başka uğraşlar edinme, belki de hobiden sıkılma vs. derken hobiye uzun bir süre ara vermiştim. Pandemi vesilesiyle oluşan vakitte tekrar akvaryum kurmaya karar verdim ve yaklaşık 3 ay önce düşük destekli bir bitki akvaryumu kurmaya başladım. Vakit bol olduğu için nispeten uzun bir süreçte kurdum tankımı. Hobiye uzun bir ara vermemden dolayı , acele etmeden hobi pratiklerini hatırlayarak, geçen bu süreçte hobideki değişimleri de araştırarak , hobiye tekrar adapte olmaya çalıştım ve hala çalışıyorum. Kuracağım tankın esas amacının hobiyi hatırlamam olmasından dolayı tankımın düşük destekli olmasını istedim. Benim için bir hatırlama , aynı zamanda da bir deney süreci olarak geçti ve geçiyor bu zaman dilimi. Aradan geçen yaklaşık 7-8 yılda çok şeyin değiştiğini fark ettim :) Hobiyi bırakırken yanlış hatırlamıyorsam led ışıklandırmalar yeni yeni piyasaya çıkarken şimdi baktığımda led ışıklandırmanın hobinin genel kuralı olduğu hatta üstüne, Türkiye'de yaygın olmasa da Rgb teknolojisinin kullanıldığını farkettim. Bitki , balık ve malzeme çeşitliliğinde artış olurken internet alışverişinin yaygınlaşmasıyla bunlara ulaşmanın daha da kolaylaştığını gördüm. Kur etkisinin hobiyi de vurduğunu anladım :) 7-8 yıl öncesine kadar Türkiye'de hobiye bilinç katma işinin akvaryum.com üzerinden yapılırken şimdilerde youtube ve instagramın da buna katkı verdiğini farkettim . Bu biz hobi severler için güzel bir gelişme olsa gerek.
Uzun girizgahtan sonra tekrar akvaryumuma döneyim. Akvaryum kurulumunu tamamladıktan sonra birkaç akvaryumcu dolaşıp düşük destekli bitkili akvaryumum için balık araştırmasına girdim. Her ne kadar hobide gelişmeler olsa da kuracağımız tanklardaki balıkları seçerken internetten tür belirleyip direk akvaryumcudan alamıyormuşuz henüz :) . Burada akvaryumcularda kabahat aramaktan çok arz talep ilişkisine de bakmak lazım . İlk olarak Ember tetra almaya karar verdim ve yaklaşık 1 ay boyunca besledim. Sonrasında yaşadığım hidra sorununu çözmek isterken kullandığım kimyasaldan dolayı tetralarımı kaybettim. Hobiyi hatırlamak balık kaybına neden olsa da kimyasalların akvaryumdan her zaman için olabildiği kadar uzak olması gerekliliğini hatırladım. Tetra kayıplarımdan sonra akvaryumun döngüsünün tekrar eski hale gelmesini bekledim. Cylopsların tekrar çoğalmasından bir şeylerin tekrar düzeldiğini farkettim ve akvaryumcuya gidip alabileceğim balıklara baktım. Gözüme bir türü kestirdim. Neona benziyordu ama neon değildi belli. Daha önce beslemediğim bir türdü. Merak ettim ve ismini sordum akvaryumcu bir şeyler söyledi ama o neymiş ki diyip geçip ismine takılmadım :D Tetra istediğim için hmm tetraysa görünüşünü de beğendim ,tamam alayım bir grup dedim ve aldım. Akvaryuma koyduktan sonra balıkların ember tetralara göre farklı olduğunu hemen farkettim. Bunlar daha sosyallerdi. Akvaryumun içerisinde sürekli hareket halindeler ve yemleme yaparken bile kaçan Ember tetralara göre daha yakın bir tür olması hoşuma gitti. Yaklaşık 1 buçuk ay öncede cinsiyet ayrımlarını yapmaya dişilerin karınlarının dolmaya başlamasıyla anladım. Dişiler karın doluluklarından erkekler ise daha fit vücutlarından ve akvaryum camına bakıp kendi kendine kabarmasından çok net anlaşılıyorlardı :) Dişilerin karınların şişmesinden sonra yumurtlamanın yakın olduğunu farkettim . Napmam gerektiğini bilmiyordum ama en azından su değerlerinin uygun olması gerektiğini düşündüm. Su olarak çeşme suyu kullandığım için ne kadar çabalasam da tetraların yavru vermesi için gerekli değerleri yakalamanın kolay olmayacağının bilincindeydim bu sebeple de değerleri bir nebze olsun iyileşirmek adına catappa,meşe,yeni dünya yaprakları ve kızılağaç kozalağı ile rooibos çayı kullandım. Fakat içim rahat etmedi. Akvaryumumun ebatları küçük olduğu için hazır su kullanmaya karar verdim. Bu süreçte su değişimini minimum düzeyde yapmak istediğimden dolayı(amaç doğadaki su azalmalarını belki kopyalamak ve bakteri döngüsünü ket vurmamak.) hazır su kullanımı fazla bir külfet olmadı. Su değişiminin az olmasından doğacak olası nitrat patlamasını da akvaryumda kullandığım su üstü bitkiler ,bambu ve birkaç emers bitkilerin kökü ile dengeleneceğini aradan uzun süre geçse de hobiyi bir süre üniversitede birlikte sürdürdüğümüz arkadaşım Onur vesilesiyle hatırlıyordum :) Onur'la deneyimlediğimiz Limon tetra üretim macerasını da aradan uzun zaman geçmesine rağmen aşağı linkle iliştireyim :
https://www.akvaryum.com/Forum/limon_tetra_uretim_macerasi7_aylik_yavru_k318593.asp
https://www.akvaryum.com/Dergi/sayi3/#page/7
Konumuza dönelim çok dağılıyorum :) Su değerleri ile ilgili hazır su kullanımından sonra Gh ,Kh vePh değerlerimin daha kabul edilebilir olduğunu test kiti ile teyit ettim. Nitrat seviyem en başından beri yukarıda bahsettiğim bitkilerden , mümkün olduğu kadar az yem vermeden, ve balık yükü azlığından dolayı zaten istediğim seviyelerdeydi. Değerlerin tetralar için ideal olduğunu biliyordum ve yavru almayı bekliyordum fakat yavru almak içinde bunların dışında ekstra bir çaba sarf etmiyordum . Bitkilerin gelişimini izlemek ,balıkların davranışlarını izlemek, akvaryumdaki küçük canlıların canlıların çeşitliliğini belirlemek benim için yeterliydi yavru da gelirse ekstra bir güzellik olacaktı.
Nitekim bu güzellik oldu ve yaklaşık 3 hafta önce bir adet yavru gördüm. Heyecan ve mutluluk hat safhaya taşında ve hemen araştırmaya başladım. Bu balık neydi akvaryumcunun bana söylediği garip isim neydi :D Araştır araştır bulamıyordum , tüm Tetra türlerini taradım ama yok kuyruğu benzese rengi benzemiyor, rengi benzese başka bir şeyi farklı oluyordu. Yok heralde bulamıyacağım neyse dedim sonuçta bir neon Tetra türünün akrabasıdır sanki diye düşündüm ama davranış olarak da neondan farklı olduğunun bilicin de konuyu kapattım bir süre. Sonra ilk yapmam gereken aklıma geldi akvaryumcuya adını sormak. Sorup cevabımı aldım. Hemen daha detaylı araştırmaya başladım. İlk olarak türün Tetra değil sazansıgiller olduğunu anladım ve nerede hata yaptığımı ah bee diyerek fark ettim. Sonuçta görünüşü bile tetraya benzerken nasıl Tetra olamazdı ama olmayınca olmuyordu Sonra hemen türün özelliklerine baktım . Sosyal olduğunu yazıyordu evet bunu biliyordum diğer özelliklerini de inceledim.Yaşadığı su sıcaklığı aralığı oldukça etkileyiciydi 22 ile 5 derece arası gibi sıcaklık değerlerinden bahsediliyordu.Ph aralığı genişti.Yavrularını yemek huyları nadir deniyordu. Tüm bunları öğrendikçe balıklarıma karşı olan bakış açım değişti. Aslında Tetra diye aldığım tür tetraya göre oldukça dayanıklı ,yavru alınması kolay ve daha sosyal bir türdü. Araştırmaya devam ettiğimde diğer ülkelerde balığın oldukça yaygın olduğunu ve hatta giriş seviyesinde akvaristler için bakılabilecek balıklar sınıfına koyulduğunu izledim. Ve yine hatta dış ortam havuzlarında kış şartlarında bile White Cloud Minnow’lara bakılabildiğini izledim.
Bu 3 haftadır belirli aralıklarla araştırma yapmaya devam ediyorum. Bir yandan da oturup akvaryumu izliyorum. Hobiye güzel bir karşılamayla döndüğümü söyleyebilirim. Balıkların yavrulaması üstte de söylediğim gibi en çok önem verdiğim şey hiçbir zaman olmamıştı hobide. Zaten kaynakların söylediğine göre yavru alma olasılığı yüksek ve kolay olan bir tür gibi gözüküyor. Ama zor ya da kolay bu hobi de benim için yüksek önem arz etmiyor.
Sonuç olarak bu süreçte şunu tekrar hatırladım ve deneyimledim. Neden bu hobiyi sevdiğimi. Bana kalırsa insan sürekli bir uğraş içerisinde olmalı. Ve bu uğraşlardan en azından birkaçı olabiliyorsa tümü sevdiği uğraşlar olmalı (ülke şartlarında çok zor olsa da). Bu sevdiği uğraşları da diğerlerinden ayırt etmek esasında kolay. Sevdiği uğraş kişinin “yolda” olmaktan keyif aldığı uğraştır. Akvaryum hobisini diğer birkaç uğraşımdan ayıran bir özellik bu bence. Akvaryum, içerisindeki birden çok değişkenden dolayı insanı sürekli “yolda” tutuyor. Kişiyi bir çok yönden geliştiriyor.Çıkan sonuç (akvaryum tasarımı,yavru almak,yosun sorunu vs.)kişilere göre başarılı ya da başarısız pek önemli değil amaç “yolda” olmak. Hobiden keyif almak isteyen arkadaşlara tavsiyem sonuç odaklı olmamak, olayları gözlemleyerek yorumlamak , araştırmak . Yavruların fotoğraflarından birkaç tanesini aşağıya bırakıyorum. Fotoğraf çekimi için detaylı vakit ayıramadım. Belki ilerde detaylı fotoğraflar gelir.
Bu arada sitde akaryum ansiklopedisinde türü bulamadım.Daha önce tür ile ilgili birkaç başlık açılmış,yavru videosu paylaşan bir arkadaşa daha denk geldim.Canlı ansiklopedisine eklenmeli diyip yetkililere sesleneyim Hobiye yeni başlayan arkadaşlar başta olmak üzere hobide uzun süredir var olan arkadaşlarda olmak üzere gerek bakım kolaylığından, gerek davranışından,gerekse renklerinden dolayı daha fazla değeri hakkediyor diye düşünüyorum.
Not: Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi ikinci batın yavrularda geldi henüz serbest yüzüşe geçmemiş, yumurtadan çıkmış ,askıda bekleyen yavrular var.
Son olarak aşağıya tür ile ilgili birkaç video ekliyorum:
White Cloud Minnow dış ortam havuzu:
https://www.youtube.com/watch?v=BENcK32b_jA
https://www.youtube.com/watch?v=-UYxWxqN7h0
White Cloud Minnow hakkında:
https://www.youtube.com/watch?v=bsHObDK1Zfw
https://www.youtube.com/watch?v=UNIk764mMhc
Yavru Minnowlar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153401.jpg[/IMG]
Akvaryum üstten görünüş :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153481.jpg[/IMG]
Akvaryum genel görünüş :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153571.jpg[/IMG]
Minnowların keyifle yediği akvaryumdaki küçük canlılar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153161.jpg[/IMG]
Gammarus :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/13715/140220210153101.jpg[/IMG]
Herkese iyi hobiler :)
[EDIT]yigit kocbay,2021-02-14 02:00:01[/EDIT]
Ankara Maç (27 Aralık Cuma)
Furkan - Yiğit olarak biz , kendimizi bu haftaki maça fiziksel ve mental açıdan hazır hissediyoruz :D Teknik direktörümüz Oktay abi izin verirse bu hafta formamızı giyip takımımızı böyle zorlu bi maçda yalnız bırakmak istemiyoruz :D
Furkan - Yiğit olarak biz , kendimizi bu haftaki maça fiziksel ve mental açıdan hazır hissediyoruz :D Teknik direktörümüz Oktay abi izin verirse bu hafta formamızı giyip takımımızı böyle zorlu bi maçda yalnız bırakmak istemiyoruz :D
Ankara Maç (28 Haziran Cuma)
Lise 1 'e gidiyodum.15 oluyorum heralde ;) Doğmuşum , emeklerken foruma kaydolmuşum . :D
Lise 1 'e gidiyodum.15 oluyorum heralde ;) Doğmuşum , emeklerken foruma kaydolmuşum . :D
Ankara Yılın Son Maçı (28 Aralık Cuma)
Benden de selamlar. :)
Benden de selamlar. :)
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Pandkoal,
Koksal Gurkan,
burakinal,
omerkaya40,
Samoo,
DABARAKATO,
nniiaa,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
egedin,
Sungurr,
osmandbnl,
Hoppala,
m170,
sina cen,
Kınayu,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
DY1903,
oguzozt,
Tata,
ternapi,
mesut alak,
EfeC,
emreemin,
Phos,
hankuarn,
Laetacara,
Stoke,
kocoglu,
GreeNWooD,
hazalca,
BurakSemihAslan,
rexxter,
Ozzgur,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
