ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
çağdaş üzgün
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Nisan 2014 21:45
Son Ziyaret:
21 Haziran 2017 10:46
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
çağdaş üzgün
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Jeoloji Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/161294.jpg[/img]
çağdaş üzgün
SON 10 MESAJI
Hi-tech Cuba Akvaryumuna Katkı Soru Öneri Düzeltme
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/040320171124381.jpg[/IMG]son durum
Cubaların durumu malesef daha kötüye gidiyor şu anda gübre miktarını maksimum seviyeye getirdim. Co2 seviyesini pH ile takip ediyorum bir sorun yokmuş gibi gözüküyo su sirkülasyonunu artırmak için 600lt/saat iç filtreyi devreye aldım diğer filtreyi çıkardım. Ancak yüksek karbondioksit oranlarında pH 5.2 seviyelerine kadar iniyor. Buda diğer bitkilerde yapraklarda delinme ve erime yapıyor. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/040320171130161.jpg[/IMG]buda genel plan
Cubalar çokta iyi fotosentez yapıyorlar gibi gözükmüyo , diğer bitkilerdeki yaprak hasarını görebiliyosunuzdur.[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-04 11:33:43[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/040320171124381.jpg[/IMG]son durum
Cubaların durumu malesef daha kötüye gidiyor şu anda gübre miktarını maksimum seviyeye getirdim. Co2 seviyesini pH ile takip ediyorum bir sorun yokmuş gibi gözüküyo su sirkülasyonunu artırmak için 600lt/saat iç filtreyi devreye aldım diğer filtreyi çıkardım. Ancak yüksek karbondioksit oranlarında pH 5.2 seviyelerine kadar iniyor. Buda diğer bitkilerde yapraklarda delinme ve erime yapıyor. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/040320171130161.jpg[/IMG]buda genel plan
Cubalar çokta iyi fotosentez yapıyorlar gibi gözükmüyo , diğer bitkilerdeki yaprak hasarını görebiliyosunuzdur.[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-04 11:33:43[/EDIT]
Hi-tech Cuba Akvaryumuna Katkı Soru Öneri Düzeltme
Sonuca ulaştırıcı tartışmalarınız için teşekkürler
Son durumu paylaşmak adına birkaç şey yazmak istiyorum.
-CO2 dropchecker çinden tedarik ettiğim için gelene kadar saniyede 2 damla olacak şekilde karbondioksit artırıldı ve iç filtrenin sirkülasyonuna doğru yerleştirildiki Co2 damlalarının akvaryum içindeki seyahat süresi artsın.
-Gübreler zenginleştirildi ancak gübreler ile ilgili ciddi sorun gözükmekte bu konu ile ilgili de yardımlarınızı bekliyorum.
Refflowers Aquaplant Nitrate 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Phosphate 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Liquid Carbon 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Potash 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Ferrous (sıvı karbon + demir karışımı) haftada bir 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Trace 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Aqua Clear gerektiğinde su değişiminde 20 damla
Refflowers Aquaplant Potash 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant All İnclusive haftada bir 1ml=20 damla
Reflowers Minerals gH+ Karidesler gelene kadar beklemede
Zoo Red Plant haftada 1ml
Nutron FLora haftada 1ml
Reflowers Bio clean 1 gerektiğinde(şuan beklemede)
REflowers Bio Clean 2 gerektiğinde (şuan beklemede)
Reflowers Bio clean 3 gerektiğinde (şuan beklemede)
olacek şekilde düzenledim
ışığı 5 saat açık 2 saat kapalı 5 saat açık 12 saat kapalı düzeninden 4 saat açık 2 saat kapalı 4 saat açık 14 saat kapalı düzenine çektim
su değişimlerini haftalık 60 lt ye çıkardım zaten akvaryum taban ve kayalar sonrası 180 litre su alıyor 3/1 gibi bir değere gelmiş oldu. Akvaryumdan çıkan su ile 3 evin çiçekleri sulanıyor tafsiye ederim. Çiçekleri çoşturuyor.
Su ısısı aydınlatmadan dolayı yükseldiği için kapağa akşam 2 adet fan ekleyip ışıklandırma ile birlikte sürekli çalışmasını sağlamaya başlamayı düşünüyorum.
su altı lüx metre buldum çinden 20-25 gün içinde elimde olur diye tahmine diyorum bu lüx metre ile ölçüm yapıp aydınlatma ile ilgili varsa bir sorun sonra karar vermeyi düşünüyorum.
Birde fotosentez konusunda sormak istediklerim var şuanda ışıklar açıkken çok hızlı fotosentez olmuyor acaba bu bir sorun olarak görülebilir mi hafta sonu konu ile ilgili bir video paylaşacağım
Bunun dışında eksikler içinde sizden bilgi ve öneri girişine açığım saygılar.
[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-03 10:28:30[/EDIT]
Sonuca ulaştırıcı tartışmalarınız için teşekkürler
Son durumu paylaşmak adına birkaç şey yazmak istiyorum.
-CO2 dropchecker çinden tedarik ettiğim için gelene kadar saniyede 2 damla olacak şekilde karbondioksit artırıldı ve iç filtrenin sirkülasyonuna doğru yerleştirildiki Co2 damlalarının akvaryum içindeki seyahat süresi artsın.
-Gübreler zenginleştirildi ancak gübreler ile ilgili ciddi sorun gözükmekte bu konu ile ilgili de yardımlarınızı bekliyorum.
Refflowers Aquaplant Nitrate 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Phosphate 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Liquid Carbon 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Potash 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Ferrous (sıvı karbon + demir karışımı) haftada bir 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Trace 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant Aqua Clear gerektiğinde su değişiminde 20 damla
Refflowers Aquaplant Potash 3günde 1 1ml=20 damla
Refflowers Aquaplant All İnclusive haftada bir 1ml=20 damla
Reflowers Minerals gH+ Karidesler gelene kadar beklemede
Zoo Red Plant haftada 1ml
Nutron FLora haftada 1ml
Reflowers Bio clean 1 gerektiğinde(şuan beklemede)
REflowers Bio Clean 2 gerektiğinde (şuan beklemede)
Reflowers Bio clean 3 gerektiğinde (şuan beklemede)
olacek şekilde düzenledim
ışığı 5 saat açık 2 saat kapalı 5 saat açık 12 saat kapalı düzeninden 4 saat açık 2 saat kapalı 4 saat açık 14 saat kapalı düzenine çektim
su değişimlerini haftalık 60 lt ye çıkardım zaten akvaryum taban ve kayalar sonrası 180 litre su alıyor 3/1 gibi bir değere gelmiş oldu. Akvaryumdan çıkan su ile 3 evin çiçekleri sulanıyor tafsiye ederim. Çiçekleri çoşturuyor.
Su ısısı aydınlatmadan dolayı yükseldiği için kapağa akşam 2 adet fan ekleyip ışıklandırma ile birlikte sürekli çalışmasını sağlamaya başlamayı düşünüyorum.
su altı lüx metre buldum çinden 20-25 gün içinde elimde olur diye tahmine diyorum bu lüx metre ile ölçüm yapıp aydınlatma ile ilgili varsa bir sorun sonra karar vermeyi düşünüyorum.
Birde fotosentez konusunda sormak istediklerim var şuanda ışıklar açıkken çok hızlı fotosentez olmuyor acaba bu bir sorun olarak görülebilir mi hafta sonu konu ile ilgili bir video paylaşacağım
Bunun dışında eksikler içinde sizden bilgi ve öneri girişine açığım saygılar.
[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-03 10:28:30[/EDIT]
Hi-tech Cuba Akvaryumuna Katkı Soru Öneri Düzeltme
Yorumlar ve eklemeler için sağolun
Bir kaç noktadan bahsetmek istiyorum öncelikler akvaryum yeni kurulum su oturmadığı için bazı aksaklıklar meydana geliyor ve bu aksaklıkların pek çoğunun ortadan su oturduktan sonra kalkacağına inanıyorum. Akvaryum için bir karbondioksit testi nitrat ve fosfat içerikli gübrelerden de edindim bir kaç güne elimde olacaklar.
Kısa zaman içinde bir selenoid edinip onuda aktif biçimde kullanıma katmayı amaçlıyorum.
Atomizere gelince bende akvaryumun içindeki atomizerleri istemiyorum hem görüntü kirliliği hemde yer israfı ancak filtre borularına bağlanan atomizerlerle ilgili yakın zamanda su basması problemi yaşadığım için şuan malesef güvenim ortadan kalkmış durumda bir süre daha en azından satın aldığım dropchecker gelip gerekli ölçümleri yapana kadar bu şekilde devam etmeyi planlıyorum.
Elimdeki gübrelere gelince sıvı karbon hariç gübre çeşitliliğini artırmak için her zaman bişeyler alacak bütçe ayırabiliyorum. Ancak yaygın olarak yurtiçi forumlarda olan inancın aksine yurt dışı forumlarda canlı yükünün çok fazla olmadığı bitkili akvaryumlarda günlük su değiştirmek hatta ve hatta haftalık su değiştirmek ile ilgili bile çok fazla çekinceden bahsedilmiş. Bu tip akvaryumlarda su aslında bir sarf malzemesi olarak görülmemekle beraber çoğu akvarist için bir sefer doldurulan daha sonrasında buharlaşan su kadar Reverse Osmosis ile tamamlanan sistemler halini almış durumdalar.
Türkiyedede sadece reverse osmosis sistemlerden alınan su eklenerek 6-7 ay su değişimsiz idare eden akvaryumlar ile kurduğum sistem arasındaki fark bitki/litre oranı hariç çokta yok.
Günlük 20 litre haftalık 80 litre gibi rakamlarda su değişimi gerçekten bana mantıksız ve korkunç geliyor. Çünkü akvaryumdan hali hazırda bakteri kültürü PH'ı oturmuş bir suyu alıp yerine barajlardan gelen bolca karbonat ve klor içeren kimyası hakkında çokta bilgi sahibi olmadığımız bir suyu koymak bu tezimi destekler gibi.
Yosunla ilgili ise kafamda farklı sorular oluşmuş durumda bu yosun oluşumunun bu denli hızlı olması farklı açıdan değerlendirilmesi gereken bir konu olarak görüyorum, bu konuda yurt dışı forumlardan edindiğim bilgiler aslında yosunların çok sevdiği dalga boylarında ışığın akvaryuma kontrolsüzce verilmesinin ana sebep olduğu konusunda herkes hemfikir durumda konu ile ilgili tecrubelerimi detaylandırıyorum en kısa zamanda çıkardığım sonuçları paylaşacağım.
Cubalara gelince kök saldıkları açıkca görülebiliyor olmasında rağman kol atmaya henüz başlamadılar, kol atmaya başladıklarını gördüğüm anda biraz daha rahatlamış olacağım gibi gözküyor.
Değerli katkılarınızı bekliyorum
Yorumlar ve eklemeler için sağolun
Bir kaç noktadan bahsetmek istiyorum öncelikler akvaryum yeni kurulum su oturmadığı için bazı aksaklıklar meydana geliyor ve bu aksaklıkların pek çoğunun ortadan su oturduktan sonra kalkacağına inanıyorum. Akvaryum için bir karbondioksit testi nitrat ve fosfat içerikli gübrelerden de edindim bir kaç güne elimde olacaklar.
Kısa zaman içinde bir selenoid edinip onuda aktif biçimde kullanıma katmayı amaçlıyorum.
Atomizere gelince bende akvaryumun içindeki atomizerleri istemiyorum hem görüntü kirliliği hemde yer israfı ancak filtre borularına bağlanan atomizerlerle ilgili yakın zamanda su basması problemi yaşadığım için şuan malesef güvenim ortadan kalkmış durumda bir süre daha en azından satın aldığım dropchecker gelip gerekli ölçümleri yapana kadar bu şekilde devam etmeyi planlıyorum.
Elimdeki gübrelere gelince sıvı karbon hariç gübre çeşitliliğini artırmak için her zaman bişeyler alacak bütçe ayırabiliyorum. Ancak yaygın olarak yurtiçi forumlarda olan inancın aksine yurt dışı forumlarda canlı yükünün çok fazla olmadığı bitkili akvaryumlarda günlük su değiştirmek hatta ve hatta haftalık su değiştirmek ile ilgili bile çok fazla çekinceden bahsedilmiş. Bu tip akvaryumlarda su aslında bir sarf malzemesi olarak görülmemekle beraber çoğu akvarist için bir sefer doldurulan daha sonrasında buharlaşan su kadar Reverse Osmosis ile tamamlanan sistemler halini almış durumdalar.
Türkiyedede sadece reverse osmosis sistemlerden alınan su eklenerek 6-7 ay su değişimsiz idare eden akvaryumlar ile kurduğum sistem arasındaki fark bitki/litre oranı hariç çokta yok.
Günlük 20 litre haftalık 80 litre gibi rakamlarda su değişimi gerçekten bana mantıksız ve korkunç geliyor. Çünkü akvaryumdan hali hazırda bakteri kültürü PH'ı oturmuş bir suyu alıp yerine barajlardan gelen bolca karbonat ve klor içeren kimyası hakkında çokta bilgi sahibi olmadığımız bir suyu koymak bu tezimi destekler gibi.
Yosunla ilgili ise kafamda farklı sorular oluşmuş durumda bu yosun oluşumunun bu denli hızlı olması farklı açıdan değerlendirilmesi gereken bir konu olarak görüyorum, bu konuda yurt dışı forumlardan edindiğim bilgiler aslında yosunların çok sevdiği dalga boylarında ışığın akvaryuma kontrolsüzce verilmesinin ana sebep olduğu konusunda herkes hemfikir durumda konu ile ilgili tecrubelerimi detaylandırıyorum en kısa zamanda çıkardığım sonuçları paylaşacağım.
Cubalara gelince kök saldıkları açıkca görülebiliyor olmasında rağman kol atmaya henüz başlamadılar, kol atmaya başladıklarını gördüğüm anda biraz daha rahatlamış olacağım gibi gözküyor.
Değerli katkılarınızı bekliyorum
Hi-tech Cuba Akvaryumuna Katkı Soru Öneri Düzeltme
Elimde jebo 839 var ancak çok fazla su hareketi yaptığı için bitkiler sabit durmuyor idi bu yüzden bu filtreyi emekliye ayırarak terra 600 ex plus geçtim. Sonuçta iç filtre ile dış filtre kombinasyonu ile filtreleme sağlıyorum acaba büyük problem yaşarmıyım. [:?]
Damla sayısı Öner'iniz nedir ve co2 için nasıl bir çözüm uygulamalıyım
Su değişimi için zaten tankımda canlı yükü Yok denecek kadar az büyük sorun yaşarmıyım
Elimde jebo 839 var ancak çok fazla su hareketi yaptığı için bitkiler sabit durmuyor idi bu yüzden bu filtreyi emekliye ayırarak terra 600 ex plus geçtim. Sonuçta iç filtre ile dış filtre kombinasyonu ile filtreleme sağlıyorum acaba büyük problem yaşarmıyım. [:?]
Damla sayısı Öner'iniz nedir ve co2 için nasıl bir çözüm uygulamalıyım
Su değişimi için zaten tankımda canlı yükü Yok denecek kadar az büyük sorun yaşarmıyım
Hi-tech Cuba Akvaryumuna Katkı Soru Öneri Düzeltme
Arkadaşlar merhaba
Bu zamana kadar beta ile başlayan sonrasında japon akvaryumuna ciklet akvaryumuna ve en sonunda Hi-tech bitkili akvaryuma giden süreçden bahsetmeden ikinci bitikili kurulumum için öneri/paylaşım almak vermek adına bu konuyu açmaya karar verdim.
Öncelikle akvaryumumun genel görüntüsünü koyarak başlamayı uygun gördüm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172056201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172057211.jpg[/IMG]
[B]GENEL ÖZELLİKLER[/B]
-Tank boyutları 100x60x50 (Taban malzemesinden sonra 180 litre su alıyor)
-Taban kurulumunda lav kırığı + jeolit + hagen siyah üstüne + Floropol 200+ ista shrimp ile ista plant karışık halde kurulum yapıldı.
[B]FİLTRE[/B]
Tetra 600 ex plus dış ( içerisinde 1.çekmece tetra seramik hopar substrat 2. çekmece hopar substrat 3. çekmece biyolojik sünger+ 100lt kapasiteli 200f yanlızca elyaf kullanılmış iç filtre)
[B]CO2 ve SU KİMYASI[/B]
-Tüplü CO2 sistemi
-Difüzor ile 70 damla/dakika
-PH 5-6 arası değişkenlik gösteriyor, KH 200-250 arası genellikler
-Su değişimi 10 günde bir 40 lt olacak şekilde başlandı şu anda haftada 60lt
[B]AYDINLATMA-ISITMA[/B]
-1 adet Aqua star T5 39 watt 1 adet Grolüx T5 39 watt 1 adet 1 adet 39 watt T5 865 collwhite 1 adet sylvania t5 39 watt
-5 saat açık 2 saat kapalı 5 saat açık 12 saat kapalı olacak şekilde başlandı şu anda 4 saat açık 2 saat kapalı 4 saat açık 14 saat kapalı( Işık ile bitkiler arası 42cm)
-150 watt çubuk ısıtıcı Gündüz 27C° gece 26C° ısı 25C° -26C° arasına sabitlnemeye çalışılıyor.
[B]CANLILAR[/B]
-1 adet cüce vatoz
-2 adet SAE
[B]BİTKİLER[/B]
Hemianthus callitrichoides Cuba 8 pot(saksı), 2 adet daha ek geldi 10 pot oldu
Hygrophila Polysperma 5 kök
HYGROPHILA CORYMBOSA 'STRICTA' 7kök
HYGROPHILA LANCEA 4 kök
HEMIGRAPHIS EXOTİCA 4 kök
İlk kurulum tarihi
20/02/2017 fotoğraf 1/03/2017
Bitkili akvaryum için ilk kurulumum olan zeolit üstü lav kırığı üstü hagen siyah kurulumum çöküşünü izledikten sonra çokta vakit kaybetmeden üstüne 300-400 tl gibi bir yatırım daha yapıp şuanki kurulumumum yapmaya karar verdim.
Kurulumumda zeolit lav kırığı (bazaltik volkan cürufu) üstüne ista plant ve ista shrimp karışımında oluşan taban malzemesi ile kuruluma başladım tabanımda yaklaşık olarak 10cm'e yakın taban malzemesini yığdıktan sonra ilk bitkim olan cubaları ekerek akvaryumuma start verdim .
Yaklaşık 6-7 günlük yakın markajın ardından 5 günlük şehir dışı seyahatimden dönüş sırasında akvaryumun camlarının tamamen yosun olduğunu cubaların üstünde sakal yosunu olduğunu görmem ile ilk hayal kırıklığımda başgöstermiş oldu. Bunun için cam silicim ile camı temizledikten hemen sonra akvaryuma karantina tankımda duran 1 cüce vatoz 2 adet SAE yi akvaryuma alarak olaya müdahale ettim takip eden gece boyunca iç filtremin hava emişinide açık bırakarak su üstünde oluşan yosunlarında çok büyük bir kısmının kaybolmasını sağladım.
Elimdeki gübreler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172139481.jpg[/IMG]
- Şuana kadar karşılaştığım sorunlar
Beklendiği gibi HEMIGRAPHIS EXOTİCA bitkisi tam bir akvaryum bitkisi olmadığı için erime problemi
Kurulum sonrası 5 gün şehir dışı gezim sonrası yosun patlaması
1 adet cüce vatoz kaybı
HYGROPHILA CORYMBOSA bitkisinin her yerinden kök fışkırması ve yaprak dökmesi
Su yüzünde yosun oluşumu
Bu konulardada her türlü öneri bilgi (özellikle gübreleme konusunda) belgeye açığım şimdiden saygılar
Akvaryumumda yaptıklarım micro rashbora ve karides hazırlığı en kısa zamanda cubalar oturduğu anda canlıları yavaş yacaş ekleyeceğim.
[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-03 10:16:01[/EDIT]
Arkadaşlar merhaba
Bu zamana kadar beta ile başlayan sonrasında japon akvaryumuna ciklet akvaryumuna ve en sonunda Hi-tech bitkili akvaryuma giden süreçden bahsetmeden ikinci bitikili kurulumum için öneri/paylaşım almak vermek adına bu konuyu açmaya karar verdim.
Öncelikle akvaryumumun genel görüntüsünü koyarak başlamayı uygun gördüm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172056201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172057211.jpg[/IMG]
[B]GENEL ÖZELLİKLER[/B]
-Tank boyutları 100x60x50 (Taban malzemesinden sonra 180 litre su alıyor)
-Taban kurulumunda lav kırığı + jeolit + hagen siyah üstüne + Floropol 200+ ista shrimp ile ista plant karışık halde kurulum yapıldı.
[B]FİLTRE[/B]
Tetra 600 ex plus dış ( içerisinde 1.çekmece tetra seramik hopar substrat 2. çekmece hopar substrat 3. çekmece biyolojik sünger+ 100lt kapasiteli 200f yanlızca elyaf kullanılmış iç filtre)
[B]CO2 ve SU KİMYASI[/B]
-Tüplü CO2 sistemi
-Difüzor ile 70 damla/dakika
-PH 5-6 arası değişkenlik gösteriyor, KH 200-250 arası genellikler
-Su değişimi 10 günde bir 40 lt olacak şekilde başlandı şu anda haftada 60lt
[B]AYDINLATMA-ISITMA[/B]
-1 adet Aqua star T5 39 watt 1 adet Grolüx T5 39 watt 1 adet 1 adet 39 watt T5 865 collwhite 1 adet sylvania t5 39 watt
-5 saat açık 2 saat kapalı 5 saat açık 12 saat kapalı olacak şekilde başlandı şu anda 4 saat açık 2 saat kapalı 4 saat açık 14 saat kapalı( Işık ile bitkiler arası 42cm)
-150 watt çubuk ısıtıcı Gündüz 27C° gece 26C° ısı 25C° -26C° arasına sabitlnemeye çalışılıyor.
[B]CANLILAR[/B]
-1 adet cüce vatoz
-2 adet SAE
[B]BİTKİLER[/B]
Hemianthus callitrichoides Cuba 8 pot(saksı), 2 adet daha ek geldi 10 pot oldu
Hygrophila Polysperma 5 kök
HYGROPHILA CORYMBOSA 'STRICTA' 7kök
HYGROPHILA LANCEA 4 kök
HEMIGRAPHIS EXOTİCA 4 kök
İlk kurulum tarihi
20/02/2017 fotoğraf 1/03/2017
Bitkili akvaryum için ilk kurulumum olan zeolit üstü lav kırığı üstü hagen siyah kurulumum çöküşünü izledikten sonra çokta vakit kaybetmeden üstüne 300-400 tl gibi bir yatırım daha yapıp şuanki kurulumumum yapmaya karar verdim.
Kurulumumda zeolit lav kırığı (bazaltik volkan cürufu) üstüne ista plant ve ista shrimp karışımında oluşan taban malzemesi ile kuruluma başladım tabanımda yaklaşık olarak 10cm'e yakın taban malzemesini yığdıktan sonra ilk bitkim olan cubaları ekerek akvaryumuma start verdim .
Yaklaşık 6-7 günlük yakın markajın ardından 5 günlük şehir dışı seyahatimden dönüş sırasında akvaryumun camlarının tamamen yosun olduğunu cubaların üstünde sakal yosunu olduğunu görmem ile ilk hayal kırıklığımda başgöstermiş oldu. Bunun için cam silicim ile camı temizledikten hemen sonra akvaryuma karantina tankımda duran 1 cüce vatoz 2 adet SAE yi akvaryuma alarak olaya müdahale ettim takip eden gece boyunca iç filtremin hava emişinide açık bırakarak su üstünde oluşan yosunlarında çok büyük bir kısmının kaybolmasını sağladım.
Elimdeki gübreler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/161294/010320172139481.jpg[/IMG]
- Şuana kadar karşılaştığım sorunlar
Beklendiği gibi HEMIGRAPHIS EXOTİCA bitkisi tam bir akvaryum bitkisi olmadığı için erime problemi
Kurulum sonrası 5 gün şehir dışı gezim sonrası yosun patlaması
1 adet cüce vatoz kaybı
HYGROPHILA CORYMBOSA bitkisinin her yerinden kök fışkırması ve yaprak dökmesi
Su yüzünde yosun oluşumu
Bu konulardada her türlü öneri bilgi (özellikle gübreleme konusunda) belgeye açığım şimdiden saygılar
Akvaryumumda yaptıklarım micro rashbora ve karides hazırlığı en kısa zamanda cubalar oturduğu anda canlıları yavaş yacaş ekleyeceğim.
[EDIT]çağdaş üzgün,2017-03-03 10:16:01[/EDIT]
Taxiphyllum
Son gönderinizden sonra nazar değdi malesef geri dönülmez halde sistem kırıldı şuanda yeni kurulum yaptım yakında paylaşacağım
Son gönderinizden sonra nazar değdi malesef geri dönülmez halde sistem kırıldı şuanda yeni kurulum yaptım yakında paylaşacağım
Nerite Salyangoz
[IMG]https://www.akvaryum.com/baliklarim/foto/24966_191120161305521.jpg[/IMG]
Hagen Siyah
[IMG]https://www.akvaryum.com/baliklarim/foto/24966_191120161305521.jpg[/IMG]
Hagen Siyah
Crossosheilus Oblongus
[IMG]https://www.akvaryum.com/baliklarim/foto/24964_191120161236181.jpg[/IMG]
Yüzeyden Tabana
-Hagen Siyah
-Volkan kırığı (Volkanik curuf veya diğer adıyla bazalt pomzası)
-Zeolit
Bitkiler
-Hemiantus Cuba
-
[IMG]https://www.akvaryum.com/baliklarim/foto/24964_191120161236181.jpg[/IMG]
Yüzeyden Tabana
-Hagen Siyah
-Volkan kırığı (Volkanik curuf veya diğer adıyla bazalt pomzası)
-Zeolit
Bitkiler
-Hemiantus Cuba
-
SON MESAJLAR
- Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:42
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 18:16
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
KULLANICILAR
- 93 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
syerli,
ternapi,
HalilSefaa,
Bare,
Ancalagon,
yeekim,
Jeveux,
ILGIN,
Betul_,
DigitalPen,
mcakir17,
osmandbnl,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
ercane,
bysmokin,
fikret43,
Malawi34,
K3r3m,
Kınayu,
CoryCory,
Sungurr,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
ciways,
nniiaa,
sinor,
0rnn,
EKAR,
Çağatay Tozak,
Laetacara,
Fatihsm,
murtdmr,
AltanKaya17,
aupqua,
mbcr06,
pianoƒish,
layper,
ulukaya84,
Ozzgurr,
jacksoap,
Lilam,
şansal,
senol74,
twinsoul,
Goldfish2000,
VaranusSalvator,
kocoglu,
FaSTAaa,
1xbet apk_ezol,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
