ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cozev
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
23
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mart 2017 11:55
Son Ziyaret:
05 Eylül 2017 19:17
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kaptan Coşkun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
BOKSOR
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kaptan
SON 10 MESAJI
Yosundan Kurtulma Yontemleriniz Nedir?
Merhaba aşırı yosudan kurtulmak için öncelikle tankınız hiç güneş ışığı almıycak ,ışıklandırmayı toplamda 3-4 saat fazla yapmıyacaksınız ek olarak jbl clenar mec plus ve seachem prugen kullanmanızı ek olarak otcul türleri barındırmanız elma salyangozunuda bolca bulundurmanız yeterlidir, az miktarda yosun olması zararlı değil bilakis biyolijik döngü açısından faydalıdır.[EDIT]cozev,2017-09-04 13:41:20[/EDIT]
Merhaba aşırı yosudan kurtulmak için öncelikle tankınız hiç güneş ışığı almıycak ,ışıklandırmayı toplamda 3-4 saat fazla yapmıyacaksınız ek olarak jbl clenar mec plus ve seachem prugen kullanmanızı ek olarak otcul türleri barındırmanız elma salyangozunuda bolca bulundurmanız yeterlidir, az miktarda yosun olması zararlı değil bilakis biyolijik döngü açısından faydalıdır.[EDIT]cozev,2017-09-04 13:41:20[/EDIT]
Dip Çekimi Yapmazsan Balıkların Ölür Dedi
Haftafa bir yada bazen ayda bir 250 litrelik tankta su alırım üstten ve orta kısımdan 20 lite eklerim beslediğim türler discus ve hassas türler 15 senedir dip çekimi yapmıyorum 30 yılı aşkın süredir hobideyim.(İŞİN ÖZÜ ŞUDUR SUYUNUZU SAETTE EN AZ 5 KERE ÇEVİRECEK DIŞ FİLTRE YADA SUMP ARTI İÇ FİLTRE VE HAVA TAŞI GÜNDE BİR YADA İKİ YEMLEME ve SIKI GÖZLEMDİR )olay burdur gerisi hikayedir AKVARYM HOBİSİNDE hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bi sürü bilgi kirliliği vardır.[EDIT]cozev,2017-08-15 13:30:48[/EDIT]
Haftafa bir yada bazen ayda bir 250 litrelik tankta su alırım üstten ve orta kısımdan 20 lite eklerim beslediğim türler discus ve hassas türler 15 senedir dip çekimi yapmıyorum 30 yılı aşkın süredir hobideyim.(İŞİN ÖZÜ ŞUDUR SUYUNUZU SAETTE EN AZ 5 KERE ÇEVİRECEK DIŞ FİLTRE YADA SUMP ARTI İÇ FİLTRE VE HAVA TAŞI GÜNDE BİR YADA İKİ YEMLEME ve SIKI GÖZLEMDİR )olay burdur gerisi hikayedir AKVARYM HOBİSİNDE hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bi sürü bilgi kirliliği vardır.[EDIT]cozev,2017-08-15 13:30:48[/EDIT]
Sivas Kızılırmak'ta Yakalanan Piranha
Bu konuda yaşar yada yaşaymaz ürer yada üreyemez diye kesin bir bilgimiz yok ......fakat yılların tecrübesiyle yazıyorum şuana kadar yaşadıklarına göre üreyip çoğalmalarıda mümkündür ph , su sıcaklığı evet bunlar piranaların etçil yada otçul farketmesizin Türkiye şartlarına özelliklede o bölgede zor görünsede antalya ve çevresinde bırakılanlar var ise oraları için bu durum bana göre olasıdır yaşarlar vede üreyebilirlir ör; beyaz köpek balığıda marmarara sularına ara ara girer normalde uygun değil bu sular ama girerler ve avlanırlar ... asıl tehlike etçil olan atılmışsa herhangi bir yere sapancada çok yakalandı örneğin üreme olursa büyük tehlike.(Bence üreme ihtimalleri var )
Bu konuda yaşar yada yaşaymaz ürer yada üreyemez diye kesin bir bilgimiz yok ......fakat yılların tecrübesiyle yazıyorum şuana kadar yaşadıklarına göre üreyip çoğalmalarıda mümkündür ph , su sıcaklığı evet bunlar piranaların etçil yada otçul farketmesizin Türkiye şartlarına özelliklede o bölgede zor görünsede antalya ve çevresinde bırakılanlar var ise oraları için bu durum bana göre olasıdır yaşarlar vede üreyebilirlir ör; beyaz köpek balığıda marmarara sularına ara ara girer normalde uygun değil bu sular ama girerler ve avlanırlar ... asıl tehlike etçil olan atılmışsa herhangi bir yere sapancada çok yakalandı örneğin üreme olursa büyük tehlike.(Bence üreme ihtimalleri var )
Vatozlarim L333 Degilse Nedir?
Bu vatosu size satan kişi bilerek verdiyse haksızlık yapmıştır , lakin bu türler bazen karıştırılabilir tecrübesiz hobiciler tarafından bunuda hatırlatayım balığınız,
kesin olarak L022'dir.
https://i.ytimg.com/vi/XfHUCQ59KQM/maxresdefault.jpg[EDIT]cozev,2017-08-02 10:22:08[/EDIT]
Bu vatosu size satan kişi bilerek verdiyse haksızlık yapmıştır , lakin bu türler bazen karıştırılabilir tecrübesiz hobiciler tarafından bunuda hatırlatayım balığınız,
kesin olarak L022'dir.
https://i.ytimg.com/vi/XfHUCQ59KQM/maxresdefault.jpg[EDIT]cozev,2017-08-02 10:22:08[/EDIT]
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
[QUOTE=JapoJupo]Yaşım 40 çocukluğumdan bu yana bu hobinin içindeyim ilk akvaryumuma herhalde 10 yaş civarında sahip olmuştum. Balıklar konusunda özellikle kedi balıkları ve daha da özelde Corydoras türleri, L 144-LDA 16 ve Super Red türleri ile alakalı yeterince bilgi sahibiyim bu balıkları ürettim ve üretmeye devam ediyorum (şu an sadece süper red LF ve SF ile ilgileniyorum).
Su kimyası, balığın düzgün yemlenmesi falan filan bunlar ayrı konular.Bunun için pleco beslemeye gerek yok daha doğrusu sadece pleco beslemek için bilinmesi gereken şeyler değil bunlar lepistes beslerken bile önemlidir su kimyası, yemleme v.s.
Benim bahsettiğim bu balıklara rağbet yok ülkede.Olsa ilana koyulduğunda kolaylıkla satılırdı.Koyun bakalım ilana L 46 larınızı bakalım ne kadar zamanda satılacak.Tekrar söylüyorum bu türler güzel ama ülkemizde rağbet yok olsa da alım gücü sınırlı insanların.Kısmen rağbet olanları ve satılabilir olanları yukarıda yazdım. 2 tane L 46 alıp ne yapacaksın? Zaten utangaç balıklar tankta hiç değilse 8-10 tane olacak ki baktığında göreceksin.Kaç TL yapıyor 10 tane L 46 500 TL desen tanesine 5.000 TL eder.Kaç kişi verebilir bu parayı ülkemizde küçücük akvaryum balıklarına?
Ben farklı şeyden bahsediyorum siz balıkların ömründen, su kimyasından, yemlemeden falan bahsediyorsunuz.
[/QUOTE]
Falan filan demek mesnetsiz oldu haberin olsun .... fiyat pahalılığından yazdınızı anlamamak için salak olmak lazım bende sizin yazıdığınıza istinaden bakınız ne dedim alım gücü ayrı konu dedim doğrudur dedim ama bununla bağlantılı dediğniz yani bunlar tercihitir siz demişsinizki bu balıklara bu paralar bağlanırmı demissiniz onla bağlantılı yazdım bağlanır L144 alıp yada çaprazlama balıklar alıp 2 yıl yaşatıp öleceğine bu balıklardan alıp SUYUN KİMYASINI takip eden bilinçli hobiici bu balıkları rahatlıkla besler demek istedim yani sizin ifadenizle sakat iş değil tercihtir kişiyi bağlar size sakat gelir bana gelmez balık ömrü yemleme ve su kmyası gelince onu size değil bu yazıyı okuyanlar bilnçlensin diye yazdım açık konu sonuçta gizli saklı konu değil zaten forumlarda bi
sakatlık var bir türrlü değişmedi hemen konuyu kavgaya çekme ben daha iyisini bilirim durumu var , halbuki paylaşarak daha bilinçli oluruz , daha akılcı olur ok sağlıcakla kalın.[EDIT]cozev,2017-07-27 11:13:52[/EDIT]
[QUOTE=JapoJupo]Yaşım 40 çocukluğumdan bu yana bu hobinin içindeyim ilk akvaryumuma herhalde 10 yaş civarında sahip olmuştum. Balıklar konusunda özellikle kedi balıkları ve daha da özelde Corydoras türleri, L 144-LDA 16 ve Super Red türleri ile alakalı yeterince bilgi sahibiyim bu balıkları ürettim ve üretmeye devam ediyorum (şu an sadece süper red LF ve SF ile ilgileniyorum).
Su kimyası, balığın düzgün yemlenmesi falan filan bunlar ayrı konular.Bunun için pleco beslemeye gerek yok daha doğrusu sadece pleco beslemek için bilinmesi gereken şeyler değil bunlar lepistes beslerken bile önemlidir su kimyası, yemleme v.s.
Benim bahsettiğim bu balıklara rağbet yok ülkede.Olsa ilana koyulduğunda kolaylıkla satılırdı.Koyun bakalım ilana L 46 larınızı bakalım ne kadar zamanda satılacak.Tekrar söylüyorum bu türler güzel ama ülkemizde rağbet yok olsa da alım gücü sınırlı insanların.Kısmen rağbet olanları ve satılabilir olanları yukarıda yazdım. 2 tane L 46 alıp ne yapacaksın? Zaten utangaç balıklar tankta hiç değilse 8-10 tane olacak ki baktığında göreceksin.Kaç TL yapıyor 10 tane L 46 500 TL desen tanesine 5.000 TL eder.Kaç kişi verebilir bu parayı ülkemizde küçücük akvaryum balıklarına?
Ben farklı şeyden bahsediyorum siz balıkların ömründen, su kimyasından, yemlemeden falan bahsediyorsunuz.
[/QUOTE]
Falan filan demek mesnetsiz oldu haberin olsun .... fiyat pahalılığından yazdınızı anlamamak için salak olmak lazım bende sizin yazıdığınıza istinaden bakınız ne dedim alım gücü ayrı konu dedim doğrudur dedim ama bununla bağlantılı dediğniz yani bunlar tercihitir siz demişsinizki bu balıklara bu paralar bağlanırmı demissiniz onla bağlantılı yazdım bağlanır L144 alıp yada çaprazlama balıklar alıp 2 yıl yaşatıp öleceğine bu balıklardan alıp SUYUN KİMYASINI takip eden bilinçli hobiici bu balıkları rahatlıkla besler demek istedim yani sizin ifadenizle sakat iş değil tercihtir kişiyi bağlar size sakat gelir bana gelmez balık ömrü yemleme ve su kmyası gelince onu size değil bu yazıyı okuyanlar bilnçlensin diye yazdım açık konu sonuçta gizli saklı konu değil zaten forumlarda bi
sakatlık var bir türrlü değişmedi hemen konuyu kavgaya çekme ben daha iyisini bilirim durumu var , halbuki paylaşarak daha bilinçli oluruz , daha akılcı olur ok sağlıcakla kalın.[EDIT]cozev,2017-07-27 11:13:52[/EDIT]
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
[QUOTE=JapoJupo]Balıklar güzel ama ülkemizde plecolara pek rağbet yok.Yani daha çok L144 LF, LDA 16 LF ve Super Ref LF ilgi görüyor.Maddi durumu uygun olmayanda bunların kısa kuyruklarını besliyor.Yukarıdaki türlerden L 46, L236,L333 ve L 201 Big Spot ancak satılabilir.
L 236 dediğimiz balığın düzgün olanı korkunç paralara satılıyor zaten onu ülkemizde kaç kişi besleyebilir cesaret edip alabilir bilmiyorum. 1 çift alsan olmaz yavru alırsın alamazsın belli değil.Birkaç takım yapsan devasa bir rakam ortaya çıkar.Canlıya bu kadar para bağlamak sakat iş.Bu balığı TR de üretseniz bile fiyatı ne kadar düşebilir? Ülke gerçekleri var halkın alım gücü belli.İnsanlar almak ister ama sırf maddi sebeplerden alamaz.
L 201 Big Spot zaman zaman ilana çıkıyor nispeten üretilmesi ve satılması kolay bir tür.
L 46 süper bir balık bir arkadaş satmaya çalıştı forumda ilanlar kısmına satışa koydu 50 adet L 46 balığı yaklaşık 1 yıl boyunca ilan döndü nerdeyse alan çıkmıyordu oysa balıkları gayet iyiydi ve fiyatta yanlış hatırlamıyorsam 450 TL idi adet.
Bir de bizim hobiciler daha çok hibrit L serilerini seviyor yani L 144 LF, LDA 16 LF ve Super Red LF. Bir de henüz ülkemize giriş yapmayan bir tür var Green Dragon LF:Bu balıkta süper bir balık ve ülkemize gelse eminim peynir ekmek gibi satılır bu da.
Sonuç eldeki türler ne kadar değerli olursa olsun ülkemizdeki hobicilerin ilgisi ve maddi gücünü dikkate almak lazım.[/QUOTE]
Evet yazdıklarınız mantıklı fakat kaç yıldır bu hobidesiniz ?size ör ;veriyorum hibrit yada çaprazlama vatozların bana bir kişi ispat etsin 1en fazla kaç yıl beslemiş bakın elimde şuan 40 civri L046 70 civarı L201 var 2003 yılında getidiğim 5 adet L046 aldığımda 2 yaşındalarda şuan 16 yaşındalar anlatmak isteğim öncelikle bu hobicinin maksatı görsellikse renkli birsürü balık var ama benim gibi hobiciler için öncelik uzun yaşayan balıklar ör;altum melek nadide tür elimde 10 -12 yaşlarında gerçek vahşi altum melekler var demek istediğim çok para verip almak ayrı ama çok balık alıp 1 yıl yaşatıp sonra en ufak ph değşimde
yada sıcaklık artışında ölen balıklarla dolu piyasa sonra aynı balıklarla devam etmek mantığıma ters geliyor şahsen uzun ömürlü balıklar beslmek en mantıklısı isterseniz koi besleyin ama uzun ömürlü balık dayankılı balık besleyin uzar gider ama sizlere bir ör,neon ve kardinal tetra dayanıksız derler ya tamamen safsata 10 yıldır beslediğim neonlar kardinal tetralar var bu işte yapılan en büyük hata bakınız SUYUN KİMYASINDAN ANLMADAN balık beslemektir şifre burda önce suyun kimyasını bilmemiz gerekiyor sonra SABIR sonra GÖZLEM vede FAZLA YEMLEME YAPMAMAK ...
[QUOTE=JapoJupo]Balıklar güzel ama ülkemizde plecolara pek rağbet yok.Yani daha çok L144 LF, LDA 16 LF ve Super Ref LF ilgi görüyor.Maddi durumu uygun olmayanda bunların kısa kuyruklarını besliyor.Yukarıdaki türlerden L 46, L236,L333 ve L 201 Big Spot ancak satılabilir.
L 236 dediğimiz balığın düzgün olanı korkunç paralara satılıyor zaten onu ülkemizde kaç kişi besleyebilir cesaret edip alabilir bilmiyorum. 1 çift alsan olmaz yavru alırsın alamazsın belli değil.Birkaç takım yapsan devasa bir rakam ortaya çıkar.Canlıya bu kadar para bağlamak sakat iş.Bu balığı TR de üretseniz bile fiyatı ne kadar düşebilir? Ülke gerçekleri var halkın alım gücü belli.İnsanlar almak ister ama sırf maddi sebeplerden alamaz.
L 201 Big Spot zaman zaman ilana çıkıyor nispeten üretilmesi ve satılması kolay bir tür.
L 46 süper bir balık bir arkadaş satmaya çalıştı forumda ilanlar kısmına satışa koydu 50 adet L 46 balığı yaklaşık 1 yıl boyunca ilan döndü nerdeyse alan çıkmıyordu oysa balıkları gayet iyiydi ve fiyatta yanlış hatırlamıyorsam 450 TL idi adet.
Bir de bizim hobiciler daha çok hibrit L serilerini seviyor yani L 144 LF, LDA 16 LF ve Super Red LF. Bir de henüz ülkemize giriş yapmayan bir tür var Green Dragon LF:Bu balıkta süper bir balık ve ülkemize gelse eminim peynir ekmek gibi satılır bu da.
Sonuç eldeki türler ne kadar değerli olursa olsun ülkemizdeki hobicilerin ilgisi ve maddi gücünü dikkate almak lazım.[/QUOTE]
Evet yazdıklarınız mantıklı fakat kaç yıldır bu hobidesiniz ?size ör ;veriyorum hibrit yada çaprazlama vatozların bana bir kişi ispat etsin 1en fazla kaç yıl beslemiş bakın elimde şuan 40 civri L046 70 civarı L201 var 2003 yılında getidiğim 5 adet L046 aldığımda 2 yaşındalarda şuan 16 yaşındalar anlatmak isteğim öncelikle bu hobicinin maksatı görsellikse renkli birsürü balık var ama benim gibi hobiciler için öncelik uzun yaşayan balıklar ör;altum melek nadide tür elimde 10 -12 yaşlarında gerçek vahşi altum melekler var demek istediğim çok para verip almak ayrı ama çok balık alıp 1 yıl yaşatıp sonra en ufak ph değşimde
yada sıcaklık artışında ölen balıklarla dolu piyasa sonra aynı balıklarla devam etmek mantığıma ters geliyor şahsen uzun ömürlü balıklar beslmek en mantıklısı isterseniz koi besleyin ama uzun ömürlü balık dayankılı balık besleyin uzar gider ama sizlere bir ör,neon ve kardinal tetra dayanıksız derler ya tamamen safsata 10 yıldır beslediğim neonlar kardinal tetralar var bu işte yapılan en büyük hata bakınız SUYUN KİMYASINDAN ANLMADAN balık beslemektir şifre burda önce suyun kimyasını bilmemiz gerekiyor sonra SABIR sonra GÖZLEM vede FAZLA YEMLEME YAPMAMAK ...
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
Aleyküm selam Maşallah diyelim ..... saydığınız türlerin hiç biri kısırlaştırlmış olarak gelmez nerden gelirse gelsin tecrübeyle sabittir ör;L046 türünü 2003 yılında getirdim şuan hala yaşıyorlar 2005 buyan yavru almaktayım 100 lerce yavru büyütüm onların yavrularını aldım ,üreme konusu ise 10 -15 yavru çıkıyor 2 yaşından önce yumurtlamazlar kesin bilgidir yılda 2 den fazla yumurtlamzlar zor büyürler sadece sabır işidir diğer vatozlar içinde L201 içinde aynı diğerlernide ise yavru sayısı hariç ve ph dengesi hariç sabır ister pahalı olmarıda yukarıdaki nedenlerden ötürüdür sabırsız vede bilinçsiz hobicilerin elinde bu nadide balıklar hiç oluyor zayi oluyorlar ,tabi paralarda heba oluyor vatozlar L201-L046 için yazıyorum 15 yıldır besliyorum bu türleri daha sağlam vatoz türleri görmedim bu paralrı sonuna kadar hak eden türler L144 tül kuyruk felan yanlarında hikaye bunlar çok sağlam dayanaklı balıklar yem seçmezler .
Aleyküm selam Maşallah diyelim ..... saydığınız türlerin hiç biri kısırlaştırlmış olarak gelmez nerden gelirse gelsin tecrübeyle sabittir ör;L046 türünü 2003 yılında getirdim şuan hala yaşıyorlar 2005 buyan yavru almaktayım 100 lerce yavru büyütüm onların yavrularını aldım ,üreme konusu ise 10 -15 yavru çıkıyor 2 yaşından önce yumurtlamazlar kesin bilgidir yılda 2 den fazla yumurtlamzlar zor büyürler sadece sabır işidir diğer vatozlar içinde L201 içinde aynı diğerlernide ise yavru sayısı hariç ve ph dengesi hariç sabır ister pahalı olmarıda yukarıdaki nedenlerden ötürüdür sabırsız vede bilinçsiz hobicilerin elinde bu nadide balıklar hiç oluyor zayi oluyorlar ,tabi paralarda heba oluyor vatozlar L201-L046 için yazıyorum 15 yıldır besliyorum bu türleri daha sağlam vatoz türleri görmedim bu paralrı sonuna kadar hak eden türler L144 tül kuyruk felan yanlarında hikaye bunlar çok sağlam dayanaklı balıklar yem seçmezler .
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
Kuru yem konunda hiç teretdütüm yok gözlemlerim var hikari,tetra vs ve amerikan ve almanlar bu konuda çok ilerdiler bu ülkelerin başka markalarıda olablir ayrıca hatalı durum yok türkiyede dağıtalın bütün tubifex 3 yerden geliyor ikisi bolunun iki farklı civarndan tavuk çiflikleri önündeki KANLI lağımlar' dan diğeride istanbul k.çekmeçe tarafından lağmdan geliyor kesin bilgidir tercih sizlerin ben sizler lağım tubifaxi kullanırsunuz demedim!!!! ama durumlar bundan ibaret uyardım sağlık önemli dediğim giibi (salyangozların tümü içinde aynı durum geçerli onlarda kötü mikroplu parazit taşıyabilirler daoğadan toplananlar özellikle ) deneysel olarak yapılanları biliyoruz ama yetersiz firmalar bunlara uğraşmıyor firma görüntüsü bulamzsanız emin olun ,,,, ALLAH C.C,,,,,, akıl vermiş sonuçta tercihler kişiyi bağlar sağlıcakla kalınız. [EDIT]cozev,2017-07-26 15:45:16[/EDIT]
Kuru yem konunda hiç teretdütüm yok gözlemlerim var hikari,tetra vs ve amerikan ve almanlar bu konuda çok ilerdiler bu ülkelerin başka markalarıda olablir ayrıca hatalı durum yok türkiyede dağıtalın bütün tubifex 3 yerden geliyor ikisi bolunun iki farklı civarndan tavuk çiflikleri önündeki KANLI lağımlar' dan diğeride istanbul k.çekmeçe tarafından lağmdan geliyor kesin bilgidir tercih sizlerin ben sizler lağım tubifaxi kullanırsunuz demedim!!!! ama durumlar bundan ibaret uyardım sağlık önemli dediğim giibi (salyangozların tümü içinde aynı durum geçerli onlarda kötü mikroplu parazit taşıyabilirler daoğadan toplananlar özellikle ) deneysel olarak yapılanları biliyoruz ama yetersiz firmalar bunlara uğraşmıyor firma görüntüsü bulamzsanız emin olun ,,,, ALLAH C.C,,,,,, akıl vermiş sonuçta tercihler kişiyi bağlar sağlıcakla kalınız. [EDIT]cozev,2017-07-26 15:45:16[/EDIT]
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
[QUOTE=Tunc Berk]
Bunlar kültür tubifexleri. Firmalar dediğiniz yerden kurt toplamıyor. Evde dahi kendiniz steril tubifexler elde edebilirsiniz.
[URL]http://koksalgurkan.wixsite.com/akvaryum/single-post/2014/11/11/Parazitsiz-Tubifeks-%C3%9Cretimi[/URL]
Kırım kongo kanamalı ateşi diye bir hastalık vardır. Bu hastalığın suçlusu olarak bir tür kene görülür. Fakat bu noktada kene taşıyıcıdır hastalık kenenin üzerindeki virüsten kaynaklıdır. Tubifex içinde aynı durum geçerli. Doğada yaşadığı ortam gereği üzerinde bir çok bakteri barındırmaktadır. Bunu kültür haline getirip ürettiğiniz zaman üstelik birde kabaca kurutma işlemi yapıyorsanız geriye bir şey kalmıyor.
Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.
[/QUOTE
Yazdıklarınaza kısmen katılıyorum fakat ((((( Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.)))) işte sıkıntı bu yazdığınızdan kaynaklı olabilirki bu bile çok masum kalır asıl sıkınıt bu firmaların kültür yaparak yetişiştirip piyasa sürmeleri eğer böyle olduğuna inananlardansanız sorun yok benim ciddi şüphelerim var nedeni ise bakınız araştırınız hatta bir firmaya mail atınız sorunuz görüntü yollasınlar üretim yerlerinin ama dönüş yapmayacaklardır hiç bir görüntü bulamazsınız ayrıca tubifxsi kültür olarak yetiştirmek sanıldığı kadar kolay değil tam üretim almak için kan ve çürümüş artıklar lazım ,kaldıki tonlarca yetiştimek ??? dere kenarlarında temiz yerdee yaşayan tubifexsler var ama sonuç hepsi parazit taşır sebebi pis olan mikroplu besinleri yerler yerler evet deneysel üreten' ler var biliyorum temiz ve steril olarak ama seri üretim yok bence olmazda denenysel olarakta kime ve neye yeter??[EDIT]cozev,2017-07-26 13:53:34[/EDIT]
[QUOTE=Tunc Berk]
Bunlar kültür tubifexleri. Firmalar dediğiniz yerden kurt toplamıyor. Evde dahi kendiniz steril tubifexler elde edebilirsiniz.
[URL]http://koksalgurkan.wixsite.com/akvaryum/single-post/2014/11/11/Parazitsiz-Tubifeks-%C3%9Cretimi[/URL]
Kırım kongo kanamalı ateşi diye bir hastalık vardır. Bu hastalığın suçlusu olarak bir tür kene görülür. Fakat bu noktada kene taşıyıcıdır hastalık kenenin üzerindeki virüsten kaynaklıdır. Tubifex içinde aynı durum geçerli. Doğada yaşadığı ortam gereği üzerinde bir çok bakteri barındırmaktadır. Bunu kültür haline getirip ürettiğiniz zaman üstelik birde kabaca kurutma işlemi yapıyorsanız geriye bir şey kalmıyor.
Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.
[/QUOTE
Yazdıklarınaza kısmen katılıyorum fakat ((((( Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.)))) işte sıkıntı bu yazdığınızdan kaynaklı olabilirki bu bile çok masum kalır asıl sıkınıt bu firmaların kültür yaparak yetişiştirip piyasa sürmeleri eğer böyle olduğuna inananlardansanız sorun yok benim ciddi şüphelerim var nedeni ise bakınız araştırınız hatta bir firmaya mail atınız sorunuz görüntü yollasınlar üretim yerlerinin ama dönüş yapmayacaklardır hiç bir görüntü bulamazsınız ayrıca tubifxsi kültür olarak yetiştirmek sanıldığı kadar kolay değil tam üretim almak için kan ve çürümüş artıklar lazım ,kaldıki tonlarca yetiştimek ??? dere kenarlarında temiz yerdee yaşayan tubifexsler var ama sonuç hepsi parazit taşır sebebi pis olan mikroplu besinleri yerler yerler evet deneysel üreten' ler var biliyorum temiz ve steril olarak ama seri üretim yok bence olmazda denenysel olarakta kime ve neye yeter??[EDIT]cozev,2017-07-26 13:53:34[/EDIT]
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
Üstad ve hoca dedikleriniz biyolog ise tubifexsin zararlarını çok iyi bilirler bu yüzden profesyonel ama biyolojiyle ilgili olan hiç kimse tubifexi kullanmaz bende 35 yıldır bu hobideyim altum melek besleyip , üreten az kişiden biriyim sadece bilgilendirmek istedim hayat sizin (hepatit a-b-c ve mide salınımına nufüs eden
bir çok zararlı bakteri barındırıyorlar kan ile beslenen canlılar devamını araştırın genelde kanalziyon ve tavukların yada diğer hayvan çifliklerin
ölülerin atıldığı sulak yerlerde yaşarlar )diğer dondurulmuş yada kurutuluş ürünlere gelince ikisininde farkı yok ama steril olup, olmadıkları muamma ??? yinde canlı tubifxse göre değerlendirlebilir ama su piresi,artemia,mikro, kurtlar ,un kurtları ,meyve kurtları hatta toprak solucanları diğerlerinden çok daha güvenli proteinlerdir .[EDIT]cozev,2017-07-26 13:02:50[/EDIT]
Üstad ve hoca dedikleriniz biyolog ise tubifexsin zararlarını çok iyi bilirler bu yüzden profesyonel ama biyolojiyle ilgili olan hiç kimse tubifexi kullanmaz bende 35 yıldır bu hobideyim altum melek besleyip , üreten az kişiden biriyim sadece bilgilendirmek istedim hayat sizin (hepatit a-b-c ve mide salınımına nufüs eden
bir çok zararlı bakteri barındırıyorlar kan ile beslenen canlılar devamını araştırın genelde kanalziyon ve tavukların yada diğer hayvan çifliklerin
ölülerin atıldığı sulak yerlerde yaşarlar )diğer dondurulmuş yada kurutuluş ürünlere gelince ikisininde farkı yok ama steril olup, olmadıkları muamma ??? yinde canlı tubifxse göre değerlendirlebilir ama su piresi,artemia,mikro, kurtlar ,un kurtları ,meyve kurtları hatta toprak solucanları diğerlerinden çok daha güvenli proteinlerdir .[EDIT]cozev,2017-07-26 13:02:50[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan kocoglu, 20:13
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
KULLANICILAR
- 58 Online Kullanıcı, 32 Üye
Online Kullanıcılar
Sfenks111,
Kuduoglu,
TheDS,
Hoppala,
Koksal Gurkan,
Laetacara,
MiSoSiKiaN,
osmandbnl,
Umutoty,
IgorVladimir,
by__cg,
Stoke,
OKIRATLI,
ilterisdoğukan,
sina cen,
Conix,
Myz26,
ugurbaran,
0rnn,
ternapi,
LeafyAqua,
oguzozt,
Sercan.,
hakanmorcicek,
Pandkoal,
Cyber_Scout,
ibmsony,
tarikyksl,
djally,
Ancalagon,
yeekim,
hakaya0107,
ballantines,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
