ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
1923BnJn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Mart 2018 15:10
Son Ziyaret:
17 Aralık 2020 23:24
Toplam Mesaj:
59 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alper
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Bambulu Akvaryum
@mutlubaba tavsiyenizi dikkate alacağım, teşekkür ederim
@baran bey o bitki dediğiniz gibi çok şık olur, tavsiyenizi dikkate alacağım.
yemim bitti sayılır almaya gittiğimde denk gelirse kesin o bitkiden akvaryuma kıyacağım.
cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim
@mutlubaba tavsiyenizi dikkate alacağım, teşekkür ederim
@baran bey o bitki dediğiniz gibi çok şık olur, tavsiyenizi dikkate alacağım.
yemim bitti sayılır almaya gittiğimde denk gelirse kesin o bitkiden akvaryuma kıyacağım.
cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim
Bambulu Akvaryum
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Silis kum vardı balık oynuyordu da ama bambuları koyma kararı sonrası köklerin tutunanilmesi için silis kumları alıp lav taşları koymuştum.
Tekrar kumlama yapayım o zaman.
@edit: bu arada bambuları vazodan alıp akvaryuma yerleştirdikten sonra büyüme hızları 2-3 kat arttı[EDIT]1923BnJn,2020-12-11 11:20:05[/EDIT]
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Silis kum vardı balık oynuyordu da ama bambuları koyma kararı sonrası köklerin tutunanilmesi için silis kumları alıp lav taşları koymuştum.
Tekrar kumlama yapayım o zaman.
@edit: bu arada bambuları vazodan alıp akvaryuma yerleştirdikten sonra büyüme hızları 2-3 kat arttı[EDIT]1923BnJn,2020-12-11 11:20:05[/EDIT]
Bambulu Akvaryum
Canlı Türleri : Japon Balığı
Bitki Türleri : 4 adet büyük dikine şans bambusu, 2 adet ölmekte olan bambudan budadığım küçük bambular ve suyun zemininde ağaç köküne bağlayıp sabitlediğim bir bitki.
Tankın Yaşı : Şu formatta 1 seneden fazla balık ise 2 yıldan fazladır bizimle...
Filtrasyon : Çok ince gözenekli 2 adet ince sünger ve o süngerlerin üzerinde küçük lav taşları ile desteklenmiş şelale filtre. (mini dış filtre, motorlu pipo filtre ve şelale filtrelerim var ama kullanmıyorum)
Işıklandırma : var ama kullanmıyorum, gün ışığını yeterince alabilecek bir konumda...
Tasarım ve Dekorasyon:
Zeminde deniz taşları ve lav taşları bulunmaktadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911271.jpg[/IMG]
Arkadaşlar sizce bu format uygun mu? Balık için aşırı zararlı değildir değil mi?
Canlı Türleri : Japon Balığı
Bitki Türleri : 4 adet büyük dikine şans bambusu, 2 adet ölmekte olan bambudan budadığım küçük bambular ve suyun zemininde ağaç köküne bağlayıp sabitlediğim bir bitki.
Tankın Yaşı : Şu formatta 1 seneden fazla balık ise 2 yıldan fazladır bizimle...
Filtrasyon : Çok ince gözenekli 2 adet ince sünger ve o süngerlerin üzerinde küçük lav taşları ile desteklenmiş şelale filtre. (mini dış filtre, motorlu pipo filtre ve şelale filtrelerim var ama kullanmıyorum)
Işıklandırma : var ama kullanmıyorum, gün ışığını yeterince alabilecek bir konumda...
Tasarım ve Dekorasyon:
Zeminde deniz taşları ve lav taşları bulunmaktadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/111220200911271.jpg[/IMG]
Arkadaşlar sizce bu format uygun mu? Balık için aşırı zararlı değildir değil mi?
Devlerin Aşkı
[:cik:]Bu balıklardan işyerimizde 3 tane var. Turuncu renkli olandan.
3 tane de frontoza var. 2si büyük biri genç.
Hepsi dev gibi [x(]
Ya satarak ya da takas yaparak elden çıkartmak istiyor arkadaşım fakat ciddi ciddi adım atmadı.
Suları pis, resmen idrar kokuyor [:x] hafta sonu temizleyemedi, su kokuyordu iyice beter kokmaya başladı. Bu hafta sonunu inşallah ihmal etmezse temizleyecek.
Bu dev balıklara dev akvaryum lazım. Bizimki 6 balık için iyi fakat sanki daha da büyük olsa iyi olacak.
200lt lik akvaryuma bunları elden çıkarırsa lepistes vs almayı düşünüyor da 2 çok güçlü iç filtre 1de dış filtre var, lepistesleri bir o cama bir bu cama vurur gibi geliyor [:cik:]
[:cik:]Bu balıklardan işyerimizde 3 tane var. Turuncu renkli olandan.
3 tane de frontoza var. 2si büyük biri genç.
Hepsi dev gibi [x(]
Ya satarak ya da takas yaparak elden çıkartmak istiyor arkadaşım fakat ciddi ciddi adım atmadı.
Suları pis, resmen idrar kokuyor [:x] hafta sonu temizleyemedi, su kokuyordu iyice beter kokmaya başladı. Bu hafta sonunu inşallah ihmal etmezse temizleyecek.
Bu dev balıklara dev akvaryum lazım. Bizimki 6 balık için iyi fakat sanki daha da büyük olsa iyi olacak.
200lt lik akvaryuma bunları elden çıkarırsa lepistes vs almayı düşünüyor da 2 çok güçlü iç filtre 1de dış filtre var, lepistesleri bir o cama bir bu cama vurur gibi geliyor [:cik:]
Zurich Veterinaire Marka İlaçları Hakkında (bilgi)
Ürünler geldi. Şimdi deneyip buradan bilgilendirme yapması kaldı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120191208581.jpg[/IMG]
Bu arada ilaçlar gekene kadar balıklarda erime durdu :/
Metilen mavisi ve karantina yaradı gibi.[EDIT]1923BnJn,2019-11-06 13:36:03[/EDIT]
Üretici apex olarak gözüküyor. Bir malatya firması. Zürich miş swissmiş garip geldi :)
Ürünlerin kutularına ait ön, sağ yan ve sol yan fotoğrafları aşağıdadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120191208581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120192239331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120192239381.jpg[/IMG]
?Apex isimli ürün varken neden bu isimle bir ürün var anlamadım.
?mikofish isimli ürün düşünerek bunu aldım. Micro-fish aynısı diye düşündüm ama kutuda tedavi amaçlı değil yan destek ürünü diye belirtmiş.
?şu kadar litreye bu kadar ml diye belirtmiş fakat kaç damla kaç ml belirtmemişler.
Şimdilik bu kadar, tedavi amaçlı kullandığımda sonuçları da yazacağım.
Ürünler geldi. Şimdi deneyip buradan bilgilendirme yapması kaldı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120191208581.jpg[/IMG]
Bu arada ilaçlar gekene kadar balıklarda erime durdu :/
Metilen mavisi ve karantina yaradı gibi.[EDIT]1923BnJn,2019-11-06 13:36:03[/EDIT]
Üretici apex olarak gözüküyor. Bir malatya firması. Zürich miş swissmiş garip geldi :)
Ürünlerin kutularına ait ön, sağ yan ve sol yan fotoğrafları aşağıdadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120191208581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120192239331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204964/061120192239381.jpg[/IMG]
?Apex isimli ürün varken neden bu isimle bir ürün var anlamadım.
?mikofish isimli ürün düşünerek bunu aldım. Micro-fish aynısı diye düşündüm ama kutuda tedavi amaçlı değil yan destek ürünü diye belirtmiş.
?şu kadar litreye bu kadar ml diye belirtmiş fakat kaç damla kaç ml belirtmemişler.
Şimdilik bu kadar, tedavi amaçlı kullandığımda sonuçları da yazacağım.
Zurich Veterinaire Marka İlaçları Hakkında (bilgi)
İnternette bilindik alışveriş sitesindeki mağazanın birisi Zürich marka akvaryum ilaçlarını set olarak satıyor.
Fiyatı uygun geldi. Sizlere danışmak istiyorum Bu marka nasıldır ve aşağıdaki ürünler işimi görür mü? [:?]
Zurich Veterinaire marka 5 ürün şunlar.
Mycro Fish Mantar Giderici 30ml
Contranea Metilen Mavisi Dezenfektan 30ml
Aquawater Regulator Su Düzenleyicisi 50ml
Aquaxı Clear Su Berraklaştırıcı 50ml
Yosun Ve Salyangoz Giderici 50ml
[IMG]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcT18MzVfsg07HWb4fU2lrNNgSqzQ92lqOkDMF7vdY7NoDvY1XMhBUh28tOrC7IE4xKKDip5Psv3RdoO1Taklv5tDWlNigCR10o2whHnyv6dFP_xPQEJbYO6eQ&usqp=CAE[/IMG]
Balığımın ikisinde kuyruk erimesi var, elimde ilaç olarak sadece metilen mavisi var ve onunla tedavi ediyorum şimdilik. (Karantina akvaryumuma aldım ikisini ayrıca başka bir kap içerisinde günde en az 1 sefer 10 dakika tuzlu su ve metilen mavisi tedavisi uyguluyorum)
Su düzenleyicim bitti, metilen mavisini de arkadaştan almıştım onu geri vereceğim elimde bulunsun istiyorum. Kısacası bu 5 ürün şuan ihtiyaçlarımı karşılayacak türden ama markanın ürünleri hakkında bilgim yok. O yüzden tavsiyenizi bekliyorum.
Teşekkürler.[EDIT]1923BnJn,2019-11-06 22:04:01[/EDIT]
İnternette bilindik alışveriş sitesindeki mağazanın birisi Zürich marka akvaryum ilaçlarını set olarak satıyor.
Fiyatı uygun geldi. Sizlere danışmak istiyorum Bu marka nasıldır ve aşağıdaki ürünler işimi görür mü? [:?]
Zurich Veterinaire marka 5 ürün şunlar.
Mycro Fish Mantar Giderici 30ml
Contranea Metilen Mavisi Dezenfektan 30ml
Aquawater Regulator Su Düzenleyicisi 50ml
Aquaxı Clear Su Berraklaştırıcı 50ml
Yosun Ve Salyangoz Giderici 50ml
[IMG]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcT18MzVfsg07HWb4fU2lrNNgSqzQ92lqOkDMF7vdY7NoDvY1XMhBUh28tOrC7IE4xKKDip5Psv3RdoO1Taklv5tDWlNigCR10o2whHnyv6dFP_xPQEJbYO6eQ&usqp=CAE[/IMG]
Balığımın ikisinde kuyruk erimesi var, elimde ilaç olarak sadece metilen mavisi var ve onunla tedavi ediyorum şimdilik. (Karantina akvaryumuma aldım ikisini ayrıca başka bir kap içerisinde günde en az 1 sefer 10 dakika tuzlu su ve metilen mavisi tedavisi uyguluyorum)
Su düzenleyicim bitti, metilen mavisini de arkadaştan almıştım onu geri vereceğim elimde bulunsun istiyorum. Kısacası bu 5 ürün şuan ihtiyaçlarımı karşılayacak türden ama markanın ürünleri hakkında bilgim yok. O yüzden tavsiyenizi bekliyorum.
Teşekkürler.[EDIT]1923BnJn,2019-11-06 22:04:01[/EDIT]
Balon Moli Balığım Dik Yüzüyor (4.10.19 Düzeldi)
Balık sabah işe gelirken normale dönmüş gibiydi. Galiba düzeldi. [:nazar:]
Yaptıklarım.
* İlk gün metilen mavisinde beklettim "ayrıca suya tuz takviyesi de yaptım" iki kez ve ana tanktaki yavruluğa koydum. Ayrıca 1. ve 2. gün hafif mesaj yaptım.
* ilk 2 gün hatta biraz daha fazla bir süre yem vermedim
* 2 gün sonunda ekstra olarak ana tanktaki yavruluktan alıp ayrı bir kapta az miktar metilen mavisi olan su içerisinde 2 günden fazla beklettim.
* Dün akşam ana tank içerisindeki suyu bir kaç gündür beklettiğim su ile %50 civarında değişim yaptım.
* Akabinde o akşam balığı kabından alıp akvaryum içerisine koydum.
* Akvaryumda dış motordan gelen suyu dalgalandırmayı ve akıntıyı azaltması maksatıyla dikine ayarladım.
* "Yeniğini sindirsin, geersin, gazını çıkartsın diye değil tabiki [:D]" suya mineral katkısı sağlaması için bardakta beklettiğim sodayı akvaryuma boşalttım.
* Ayrıca tüm akvaryumlarda yemlemeyi 24 saate çıkarttım.
4-5 günlük bu süre zarfında ne kadar doğru şeyler yaptım ne kadar yanlış bilmiyorum. Balığı her seferinde ilaçlı suya alıp tekrar akvaryuma koymam da bile strese sokmuştum belki ama sabah diğer iki dişi balon moliden farksız şekilde sakin sakin yüzerken verdiğim yemleri yemekle meşgul oldu. [:?]
Başta Emre Zaim olmak üzere bilgilerini benimle paylaşan sizlere teşekkür ederim. Emre Bey tavsiyelerine uymaya devam edeceğim. [:iyi:][EDIT]1923BnJn,2019-10-04 17:41:20[/EDIT]
Balık sabah işe gelirken normale dönmüş gibiydi. Galiba düzeldi. [:nazar:]
Yaptıklarım.
* İlk gün metilen mavisinde beklettim "ayrıca suya tuz takviyesi de yaptım" iki kez ve ana tanktaki yavruluğa koydum. Ayrıca 1. ve 2. gün hafif mesaj yaptım.
* ilk 2 gün hatta biraz daha fazla bir süre yem vermedim
* 2 gün sonunda ekstra olarak ana tanktaki yavruluktan alıp ayrı bir kapta az miktar metilen mavisi olan su içerisinde 2 günden fazla beklettim.
* Dün akşam ana tank içerisindeki suyu bir kaç gündür beklettiğim su ile %50 civarında değişim yaptım.
* Akabinde o akşam balığı kabından alıp akvaryum içerisine koydum.
* Akvaryumda dış motordan gelen suyu dalgalandırmayı ve akıntıyı azaltması maksatıyla dikine ayarladım.
* "Yeniğini sindirsin, geersin, gazını çıkartsın diye değil tabiki [:D]" suya mineral katkısı sağlaması için bardakta beklettiğim sodayı akvaryuma boşalttım.
* Ayrıca tüm akvaryumlarda yemlemeyi 24 saate çıkarttım.
4-5 günlük bu süre zarfında ne kadar doğru şeyler yaptım ne kadar yanlış bilmiyorum. Balığı her seferinde ilaçlı suya alıp tekrar akvaryuma koymam da bile strese sokmuştum belki ama sabah diğer iki dişi balon moliden farksız şekilde sakin sakin yüzerken verdiğim yemleri yemekle meşgul oldu. [:?]
Başta Emre Zaim olmak üzere bilgilerini benimle paylaşan sizlere teşekkür ederim. Emre Bey tavsiyelerine uymaya devam edeceğim. [:iyi:][EDIT]1923BnJn,2019-10-04 17:41:20[/EDIT]
Balon Moli Balığım Dik Yüzüyor (4.10.19 Düzeldi)
Dün gördüm ve izledim videoyu, sonlarda balığa operasyon yapıyor ve balık düzeliyor, lakin ben bunu yapamam, içim elvermez [:((] Kurtarayım derken öldürürüm [x(].
Sabah hala yaşıyordu küçük kutusunda yalnız yalnız, az da olsa yem veriyorum, yüzüşü düzgün, akvaryumda su değişimi yaptıktan sonra onu tekrar arkadaşlarının yanına salacağım, tekrar savrulursa akıntıda, kalıcı bir kap ayarlamaktan başka çarem kalmayacak o balığa [:(]
Dün gördüm ve izledim videoyu, sonlarda balığa operasyon yapıyor ve balık düzeliyor, lakin ben bunu yapamam, içim elvermez [:((] Kurtarayım derken öldürürüm [x(].
Sabah hala yaşıyordu küçük kutusunda yalnız yalnız, az da olsa yem veriyorum, yüzüşü düzgün, akvaryumda su değişimi yaptıktan sonra onu tekrar arkadaşlarının yanına salacağım, tekrar savrulursa akıntıda, kalıcı bir kap ayarlamaktan başka çarem kalmayacak o balığa [:(]
Balon Moli Balığım Dik Yüzüyor (4.10.19 Düzeldi)
[:(]Emre Bey, cevabınız için tekrar teşekkürler.
Dün dediğiniz gibi balığı yavruluktan alıp akvaryuma saldım ama yavrulukta da baş aşağı duruyordu, akvaryuma koyunca durum daha da kötüleşti, büyük bir akıntı olmamasına rağmen akıntının etkisiyle suyun içinde sağa sola savruluyordu. Kıyamadım bir kabın içine koydum, kabın içinde düzgün duruyor sanki hasta değilmiş gibi.
Akvaryumum 60 lt lik. En az 10 lt suyum her daim hazır olur, musluktan alırım içine ilacını katıp beklemeye alırım. 2-3 gün geçmeden de kullanmam. Şimdi 10 lt daha hazır ettim Şuan 20 lt hazır suyum var.
Dediğiniz gibi haftalık 15 lt su değişimi yapmaya başlasam yeterli olur o zaman.
Akvaryum içinde bol miktarda saklanma alanı oluşturması için dekorlar koymuştum. (koymadan evvel keskin köşelerini eğe ile yumuşattım hem dekorların hem de köklerin, yani yaralanma riskini en aza indirgemeye çalıştım) İki kök bir miktar su üstü bitkisi, bir miktar da normal bitki var.
Sabah işe gitmeden evvel, akşam iş dönüşü aynı saatlere denk getirmeye çalıştığım bir yemleme takvimim vardı. Bunu teke düşürdüm tüm akvaryumlarımda. Sabahları yem veriyorum yalnızca.
Su üstü bitkimin köklerinin kalın kısımlarını tırtıklayamıyorlar fakat ince kısımlarını tırtıklıyorlar ve kökleri neredeyse dal gibi kalıyor, sonra bitkinin kök kısımları saçaklı bir hale geliyor. Suyun içinde ve dış filtrenin suyu çeken kısmının önünde kopmuş kökler birikiyor.
Yem markası konusunda Seranın pul yemi ve granül yemlerini karıştırıp veriyorum. Nadiren bardakta beklettiğim beypazarı sodasını [:)] akvaryuma katıyorum. Sebzeciden ıspanak veya marul aldığım olursa bir yaprağını sıcak su da yıkayıp dilmeye çalışıyorum ve akvaryuma atıyorum. İlaç çok kullanmamaya çalışıyorum ama yinede arada bir ilaç ta atıyorum.
Yem markası konusunda dediğinize uymaya gayret göstereceğim.
Son olarak balon molileri arkadaşım verdi bana keşke başkasına verseymiş, bir garip balıklar [:((] 9 tane de küçük akvaryum içinde sağlıklı yavru var. 7 lepistes yavrusu ile yaşıyorlar şimdilik. [:(]
Akvaryumcuya gidip tüm molileri lepistes ile takas etme düşüncesindeyim. [:?] Tabi kabul ederse [:geek:][EDIT]1923BnJn,2019-10-02 10:49:44[/EDIT]
[:(]Emre Bey, cevabınız için tekrar teşekkürler.
Dün dediğiniz gibi balığı yavruluktan alıp akvaryuma saldım ama yavrulukta da baş aşağı duruyordu, akvaryuma koyunca durum daha da kötüleşti, büyük bir akıntı olmamasına rağmen akıntının etkisiyle suyun içinde sağa sola savruluyordu. Kıyamadım bir kabın içine koydum, kabın içinde düzgün duruyor sanki hasta değilmiş gibi.
Akvaryumum 60 lt lik. En az 10 lt suyum her daim hazır olur, musluktan alırım içine ilacını katıp beklemeye alırım. 2-3 gün geçmeden de kullanmam. Şimdi 10 lt daha hazır ettim Şuan 20 lt hazır suyum var.
Dediğiniz gibi haftalık 15 lt su değişimi yapmaya başlasam yeterli olur o zaman.
Akvaryum içinde bol miktarda saklanma alanı oluşturması için dekorlar koymuştum. (koymadan evvel keskin köşelerini eğe ile yumuşattım hem dekorların hem de köklerin, yani yaralanma riskini en aza indirgemeye çalıştım) İki kök bir miktar su üstü bitkisi, bir miktar da normal bitki var.
Sabah işe gitmeden evvel, akşam iş dönüşü aynı saatlere denk getirmeye çalıştığım bir yemleme takvimim vardı. Bunu teke düşürdüm tüm akvaryumlarımda. Sabahları yem veriyorum yalnızca.
Su üstü bitkimin köklerinin kalın kısımlarını tırtıklayamıyorlar fakat ince kısımlarını tırtıklıyorlar ve kökleri neredeyse dal gibi kalıyor, sonra bitkinin kök kısımları saçaklı bir hale geliyor. Suyun içinde ve dış filtrenin suyu çeken kısmının önünde kopmuş kökler birikiyor.
Yem markası konusunda Seranın pul yemi ve granül yemlerini karıştırıp veriyorum. Nadiren bardakta beklettiğim beypazarı sodasını [:)] akvaryuma katıyorum. Sebzeciden ıspanak veya marul aldığım olursa bir yaprağını sıcak su da yıkayıp dilmeye çalışıyorum ve akvaryuma atıyorum. İlaç çok kullanmamaya çalışıyorum ama yinede arada bir ilaç ta atıyorum.
Yem markası konusunda dediğinize uymaya gayret göstereceğim.
Son olarak balon molileri arkadaşım verdi bana keşke başkasına verseymiş, bir garip balıklar [:((] 9 tane de küçük akvaryum içinde sağlıklı yavru var. 7 lepistes yavrusu ile yaşıyorlar şimdilik. [:(]
Akvaryumcuya gidip tüm molileri lepistes ile takas etme düşüncesindeyim. [:?] Tabi kabul ederse [:geek:][EDIT]1923BnJn,2019-10-02 10:49:44[/EDIT]
Balon Moli Balığım Dik Yüzüyor (4.10.19 Düzeldi)
Öncelikle cevap için teşekkürler.
Yukarıda da belirttiğim gibi sebebini net bilmediğim için yaptığım aramalar sonucu uygulanan çözümleri balık üzerinde deneme yaptığımı yazdım. Yani oraya hava kesesi hastalığını yazmamdaki maksatta bu, balığın şuan yaşadığı şey bu hastalık mı bilmiyorum sadece olabilir mi demek istedim.
Su değişim sıklığı içinde aslında su da bir kirlenme göremediğim ve kokusunda da bir bozulma göremediğim için değiştirmekten çok takviye etmeyi tercih ediyordum. Yine de dediğinizi yapacağım ama komple değiştirmek yerine %50si oranında bir su değişimi yapayım diyorum. [B]Uygun mudur? [/B]Çünkü balıklarım öyle dayanıklı tür değil, moli ve lepistes ağırlıklı...
Yemlere gelince akvaryumcuların verdiği yemler, balıkların türünü söylüyorum onlarda bana kullandığım yemi veriyor. Artık yemin markasını da belirtirim.
Birde yem olarak sürekli tek yem vermiyorum. Pul ve ince granül yem veriyorum.
Ayrıca balık hastalandıktan sonra günde iki yem vermek yerine diğer akvaryumda baktığım japon balıklarıma yaptığım gibi günde bir kere yem vermeye başladım. Belki bunun da bir faydası dokunur en azından diğer balıklara...
Ek olarak 2. gününe girdi, yavruluğum içindeki su üstü bitkisini tırtıklamadıysa dışarıdan da içeri yem sızmadıysa halen aç ve az önce baktığımda sanki daha düzelmiş gibiydi. Dediğin gibi işe gitmeden evvel akvaryum içine salabilirim.[EDIT]1923BnJn,2019-10-01 07:11:57[/EDIT]
Öncelikle cevap için teşekkürler.
Yukarıda da belirttiğim gibi sebebini net bilmediğim için yaptığım aramalar sonucu uygulanan çözümleri balık üzerinde deneme yaptığımı yazdım. Yani oraya hava kesesi hastalığını yazmamdaki maksatta bu, balığın şuan yaşadığı şey bu hastalık mı bilmiyorum sadece olabilir mi demek istedim.
Su değişim sıklığı içinde aslında su da bir kirlenme göremediğim ve kokusunda da bir bozulma göremediğim için değiştirmekten çok takviye etmeyi tercih ediyordum. Yine de dediğinizi yapacağım ama komple değiştirmek yerine %50si oranında bir su değişimi yapayım diyorum. [B]Uygun mudur? [/B]Çünkü balıklarım öyle dayanıklı tür değil, moli ve lepistes ağırlıklı...
Yemlere gelince akvaryumcuların verdiği yemler, balıkların türünü söylüyorum onlarda bana kullandığım yemi veriyor. Artık yemin markasını da belirtirim.
Birde yem olarak sürekli tek yem vermiyorum. Pul ve ince granül yem veriyorum.
Ayrıca balık hastalandıktan sonra günde iki yem vermek yerine diğer akvaryumda baktığım japon balıklarıma yaptığım gibi günde bir kere yem vermeye başladım. Belki bunun da bir faydası dokunur en azından diğer balıklara...
Ek olarak 2. gününe girdi, yavruluğum içindeki su üstü bitkisini tırtıklamadıysa dışarıdan da içeri yem sızmadıysa halen aç ve az önce baktığımda sanki daha düzelmiş gibiydi. Dediğin gibi işe gitmeden evvel akvaryum içine salabilirim.[EDIT]1923BnJn,2019-10-01 07:11:57[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
portre,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
Hoppala,
Kuduoglu,
EKAR,
oktay42,
osmandbnl,
Formicasmind,
huseyincan,
joko29,
HaydarGul,
JujuSeri,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
kocoglu,
AquaShirmp,
Malawi34,
yeekim,
0rnn,
888starz_tjml,
seljoy,
lonelywarrior40,
ezzalisi,
oguzozt,
syerli,
orhanacikgoz,
BurakSemihAslan,
oguzkanmaz,
ternapi,
hakanb.,
Salihsapkaa,
888starz_ixSa,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
