ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
golebatmaz
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
65
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2007 23:28
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2019 23:28
Toplam Mesaj:
62 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Gölebatmaz
Doğum Tarihi:
04 Temmuz 1962
Yaş:
63
İl:
Aydin
Meslek:
Avukat
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Gölebatmaz
DiDİM / AYDIN
DiDİM / AYDIN
SON 10 MESAJI
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
[QUOTE=Magma]Cok güzel ortam.
Zemin ve yanlar beton mu baska bir malzeme mi?
Yazlari Didim su sicakligini 30°c uzerine cikariyor mu?
Motorda filtrasyon malzemesi kullaniyor musunuz?
Ondeki kayalarin solundaki bitki japon semsiyesi midir?
Selamlar...[/QUOTE]
Mehmet Bey merhaba,
Zemin beton. Demir takviyeli ve su yalıtım malzemesi ile betonu karıştırdım. Hakikaten su yalıtımını oldukça iyi yapıyor, su kaybı çok az. Ancak sonradan bunu yaptığıma pişman oldum. Beton dökmeden önce kalın membran, plastik vb. malzeme kullanıp üzerine çakıllı kaba beton döksem daha iyi olabilirdi. Bakteriler için oldukça geniş alan elde etmiş olacaktım.
Didimde su sıcaklığı mutlaka 30°C üzerine çıkıyordur fakat havuzumda çıkmıyor. Dikkat ederseniz havuzun yanlarına muz diktim. Yaz aylarında iyi gölge yapıyor. Kış aylarında ise buduyorum, havuz bol bol güneş alıyor.
Su havuzun tabanından kafa motoru ile çekilip, kendi yaptığım içinde bakteri yatağı işini görecek bioballar bulunan 100 LT.lik plastik kovadan geçiyor ve şelale şeklinde kademeli havuzlardan aşağı dökülüyor. Böylece filtrasyon ve havalandırma yapıyorum. Eksilen su şamandıralı sistem ile otomatik olarak tamamlanıyor.
Zaman bulursam havuzun yapım aşamalarının fotoğraflarını almıştım, ayrıca başlık açar paylaşırım.
Havuzun yanındaki bahsettiğiniz bitkiler tahmin ettiğiniz gibi japon şemsiyesidir. Yaz ve kış sürekli sığ su bölümünde suyun içinde oldukça iyi gelişiyorlar. Nitrat tüketimine çok katkısı olduğunu düşünüyorum. Gördükleriniz bodur japon şemsiyesidir, diğerleri anormal uzayıp havuzun görüntüsünü kapatıyor. Bu nedenle bodur olmayan japon şemsiyelerini havuzdan çıkardım.
Ayrıca önceki yıl havuzumda nilüfer ve lotoslar vardı, harika çiçekler açtılar. Bu sene koiler filizlerini yediği için gelişemediler.
Sevgiler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
[QUOTE=gkhnyds]
Ancak bizim sitedeki bazı hobiciler göletimize melek balığı ve türünü bilmediğim bir kaç minik balık salmışlar.
Bayadır dikkat ediyorum çoğalmaya başladılar.
Bakalım bu kışı nasıl atlacaklar.
:) [/QUOTE]
Gökhan kardeşim merhaba,
Umuyorum Melek balıkları kışı atlatır fakat tropikal balık olduğu için sizin de tahmin ettiğiniz gibi zor görünüyor.
Milas yakınlarında Geyikli Barajında istilacı bir tür olan Güneş Balıklarının binlercesini kıyıda cikletler gibi yuva yaparken görmüştüm. . Ülkemizde boyları 5-6 cm den fazla olmadığı için ekonomik değeri olmuyor.
Ancak 2 yıl sonra aynı baraja bu bayram tatilinde gittiğimde bir tane göremedim. Derine çekildiler (sanmıyorum) ya da toplu halde öldüler diye düşünüyorum. Çünkü bölgemizde son iki yıl kış aylarında mevsim normallerinin altında soğuklar yaşadık.
Bu nedenle bekleyip görmek lazım, sonucu ben de merak ediyorum...
Teşekkürler.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
[QUOTE=darkaura]Çok güzel insanın içini açan bir kurulum olmuş, elinize sağlık. Hele videoyu görünce her yerimi bir kaşıntı sardı :) Didimdeki yazlığın bahçesine bir tanede ben yapsam diyorum ama yazlıkda sürekli durmuyorum, ben gidince bakmazlar ilgilenmezler, hayvanlara yazık olur.
Birde aklıma takıldı, oraların suyu çok kireçli sert. Balıklarda bir sorun yaratmıyor sanırsam.
Şu güzelliğe tek tavsiyem white cloud mountain minnow olur. Akvaryumcular kardinal balığı olarak satar. Kardinal tetra ile karışmasın, tetra türü değildir. Ufak boylarından ötürü yenmezlerse canlı doğuranlardan farklı olarak soğuk suya dayanıklılardır. Soğuk su balığı olarak 4 dereceye kadar dayanabiliyorlar. Didim kışlarında hiç sorun çıkacağını sanmam. Yumurtayla çoğalsalar bile akvaryum ortamında bitkilerin arasında yavruları çıkıp büyüyebiliyor, havuzda daha rahat üreyeceklerdir. Yenmezlerse bu canlılık, hareketlilik sonbahar ve kış aylarındada devam edebilir. Yenmezlerse diyorum, çünkü canlı doğuranlardanda daha ufak bir tür.
[/QUOTE]
Merhaba,
Bende Didim'de yaşıyorum. Geldiğinizde görüşebiliriz. Havuz, haklısınız yaz ve kış zaman zaman akvaryum kadar olmasa da bakım istiyor. Yemlemenin de zaten düzenli olması gerekir.
Ben şebeke suyu değil, kuyu suyu kullanıyorum. Deniz tankım olduğu için zorunlu olarak testler kullansam da, koilerin dayanıklılığını bildiğim için olsa gerek; havuz da kullandığım suyu test etmek hiç aklıma gelmedi. Ancak havuz 2 yılı geçirdi, koiler ve canlı doğuranlarda sorun tespit etmedim. Zaten canlı doğuranlara benim mini havuz derya gibi geliyordur. Oldukça hızlı gelişiyorlar ve tankta ulaşamayacakları boylara üstelik kısa zamanda geliyorlar.
"white cloud mountain minnow " öneriniz için de teşekkür ederim. Bu balığı daha önce bilmiyordum, fikrim yoktu. Araştıracağım bulabilirsem harika olabilir.
Teşekkürler
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Cengiz kardeşim haklısın moli de var ve ortamı çok seviyorlar. Bol yeşillik var ve bölgem çok sıcak (Didim)
Yemleme saatlerim dışında inek gibi yeşilliklerde toplu halde yayılıyorlar.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Uğur kardeşim havuzda 3500 Lt/saat çalışan kafa motoru var. Suyu havuzun tabanına yakın bir yerlerden alıp, DIY filtreye basıyor. Su kamufle edilmiş filtreden şelale şeklinde dışarı dökülüyor. Zaten suya hava vermenin bence en iyi yöntemi suya hareket vermek, hava ile irtibatını artırmaktan geçiyor.
Ben yıllardır tanklarım da hava pompası kullanmam.
Sadece tuzlu su tankında zorunlu olarak PS kullanıyorum. Sudaki proteinleri toplarken aynı zamanda havalandırma yapıyor.
Buğra kardeşim gözlemin geneli yansıtıyor ve doğrudur.
Bende kimseye önermem zaten büyük balıkların yanına küçük balıklar konmasını veya farklı su şartları isteyenleri.
Vermiş olduğum video kayıtlarını incelerseniz balıkların (koi) aylak ve uyuşuk olmadığını görürsünüz.
Koiler bana 2 veya 3 cm olarak geldiler. Bu boylarda, yanlarına aynı boyda canlı doğuranları bıraktım. Kış ayları hariç birlikteler. Yem sıkıntısı yok. Koileri ve canlı doğuranları farklı yemlerle besliyorum. Fakat bazen yemler her iki gruba da hitap ediyor birlikte yeme çıkıyorlar.
İşlerim nedeni ile zaman zaman dışarı gidiyorum. Koilerim iyi bakılmadı ise geldiğimde toplu halde benden yemek istiyorlar. (balık hafızası hikaye, sahibini tanıyorlar) Havuzun benden tarafına gelip ağızlarını açıp kapatıp ses çıkartıyorlar. Bu dönemde yem attığımda dahi diğer türlere saldırmıyorlar.
Tekrar altını çiziyorum, sizinde tahmin ettiğiniz gibi ALIŞKANLIK söz konusu, kimseye LÖNK diye aynı türleri yan yana atın diye bir önerim yok.
Herkesin gittiği yoldan giderseniz, herkesin gittiği yola gidersiniz. Benim havuz biraz ezber bozuyor.
Sevgiler...
[EDIT]golebatmaz,2016-09-17 21:57:33[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Arkadaşlar aşağıdaki linkte havuzun daha detaylı videosu var.
https://youtu.be/eQpGJiTVscI [EDIT]golebatmaz,2016-09-17 20:31:37[/EDIT]
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Hüseyin kardeşim mutlaka yeniyordur tabi. Fakat her yıl bahar aylarında elimde bulunan balıkların bir kısmını bırakıyor yaz sonunda ise en az 20 katını geri alıyorum.
Isı konusunda haklısın ama mesajıma dikkat edersen sıcaklıkların düşmesi ile birlikte bundan etkilenecek canlıları tanka alıyorum (eve)
Sevgiler...
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Benimde hayalimdi. İstanbul'dan ayrıldıktan sonra küçük bahçesi olan bir ev aldım. Evin bahçeye anında havuz tabi :-))
İlginç olan bakımı akvaryumdan daha kolaymış.
Kim demiş; Büyük balık, küçük balığı yer diye.. Havuzumdan görüntüler
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848553.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848552.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34183_170920161848551.jpg[/IMG]
Bahçemde bulunan kendi yaptığım yaklaşık 3 tonluk mini havuzumda; yaz aylarında canlı doğuranlar ile koiler uyum içinde birlikte yaşıyorlar. Havaların soğumaya başlaması ile birlikte canlı doğuranları tankıma alıyor, eşe dosta hediye ediyorum. Koiler ise kışı havuzda geçiriyorlar.
Ertesi yıl elimde kalan canlı doğuranları tekrar havuza bırakıyorum, orada yeniden çoğalıyorlar. Döngü şimdilik problemsiz devam ediyor.
https://youtu.be/G95pZ7ZIKGg
konu ile ilgili video görüntüsüdür
Yapaydoğada Paludaryumda Balıklar, Kuşlar
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır işlerimin yoğunluğu ve çeşitli nedenler yüzünden foruma giremedim. Bu nedenle merak eden, son durumu soran arkadaşlara yanıt yazamadım.
Son durum;
* Kuşlar yumurta yapıyorlar fakat yumurtadan yavrular çıkmıyor.
* Sanıyorum nem kontrolünü istediğim değerlerde tutamadım. Yuvalar dışarıda olduğu halde etkilendiler diye düşünüyorum.
* Bu nedenle; "canlıların çoğalamayacakları ortam, onlar için uygun ortam da değildir" diye düşündüm ve kuşları dışarı çıkardım.
* Suyun yaklaşık 4 cm. üstünden akrilik malzemeyi ön ve sağ yandan tamamen kestim.
* Çalışma masamın önünde yapaydoğa yapıldığı ilk günden itibaren problemsiz çalışıyor.
* Zaman bulursam akrilik malzemeye artık gereksinim kalmadığı için CAM ile değiştireceğim. Çünkü artık sistem oturdu ve üzerinde değişiklik yapmayacağım. Bu nedenle çizik sorunlarından kurtulmak için cama geçmek istiyorum.
Evimin bahçesinde içinde balık olan küçük bir havuzum, ofisimde ise tuzlusu ve yapaydoğam var. Daha önce de zaman zaman tatlısu akvaryumlarım oldu. Sanıyorum yapaydoğa, akvaryum ile kıyaslanmayacak kadar etkili ve huzur verici. Ortamı ve zamanı olan arkadaşların denemesini öneririm.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Saygılar.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 02:53
Yeni Üye Forumu - Betta'daki Şişlik Nedir Cyber_Scout, 01:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Su Yosunu Cyber_Scout, 00:39
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 35 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
