ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ecomod
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Şubat 2009 19:45
Son Ziyaret:
17 Aralık 2025 16:05
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ozan K Bekmezci
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bitlis
Meslek:
Biyolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ozan K. Bekmezci
Çılgın Biyolog
SON 7 MESAJI
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[QUOTE=ecomod]
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:][/QUOTE]
Protein miktarı bu kadar yüksekse yağlanma yapmaz diye düşünmüştüm. Kuru yemden soğumaları ise hiç aklıma gelmemişti.
Teşekkürler.
[QUOTE=ecomod]
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:][/QUOTE]
Protein miktarı bu kadar yüksekse yağlanma yapmaz diye düşünmüştüm. Kuru yemden soğumaları ise hiç aklıma gelmemişti.
Teşekkürler.
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[QUOTE=sinanb85] balıkalara maximum haftada 2 gün verilmelidir fazlası zarar balıklara [/QUOTE]
Sinan Bey,
"Fazlası zarar" konusununda detay verebilirseniz sevinirim. Nedenleri, verildiğinde ne olduğu ve bu konudaki deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
[QUOTE=sinanb85][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/261120211910311.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Sanırım topraksız kültür yapmışsınız. Doğruysa, kullandığınız yatak malzemesi tam olarak nedir?[EDIT]ecomod,2021-11-26 22:59:45[/EDIT]
[QUOTE=sinanb85] balıkalara maximum haftada 2 gün verilmelidir fazlası zarar balıklara [/QUOTE]
Sinan Bey,
"Fazlası zarar" konusununda detay verebilirseniz sevinirim. Nedenleri, verildiğinde ne olduğu ve bu konudaki deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
[QUOTE=sinanb85][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/261120211910311.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Sanırım topraksız kültür yapmışsınız. Doğruysa, kullandığınız yatak malzemesi tam olarak nedir?[EDIT]ecomod,2021-11-26 22:59:45[/EDIT]
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[:geek:][U]Enchytraeus albidus [/U](beyaz kurt, white worm) besleme üzerine İngilizce yazılmış bir makale buldum.[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL]
Şöyle özetleye bilirim:
Önceki çalışmalara göre birkaç farklı besinin rotasyonlu verilmesi faydalı oluyor.
5 farklı besin vermişler ve 10'ar kurt ile başladıkları ikişer kapta yapılan üretimle [B]üç ayın sonunda[/B] ulaştıkları kurt sayıları:
1) Sütte ezilmiş haşlanmış ekmek: 295 kurt[:nazar:]
2) Ezilmiş elma, muz ve hurma(date) karışımı: 283 kurt[:nazar:]
3) Haşlanıp püre yapılmış patates, havuç, lahana ve ıspanak: 165 kurt [:kotu:]
4) Islatılmış ticari [B]alabalık yemi[/B] (dip yemi) (2mm pelet): [B][U]342 kurt[/U][/B] [:iyi:]
5) Diğer dördünün karışımı: 179 kurt [:kotu:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/68334/221120210147181.jpg[/IMG]
[B]Kişisel değerlendirmem: [/B]Karışımın en kötü sonucu vermesi ilginç. Kalorisi yüksek besinler daha hızlı üreme sağlamış. Alabalık yemi %45-47 protein ve %12 yağ içeriyormuş. Bu da, canlı yemlerimizin balıklarımıza daha sağlıklı bir besin olmalarına yardım edecektir.
Makalede, önceki çalışmalardan alıntı olarak şunları da diyor:
[U]Ivleva (1969):[/U]
- Gençler 9-10, yetişkinler 20-25, yaşlılar 2-3 yumurta içeren şeffaf kozalar üretiyormuş. Koza başı en fazla 35 yumurta.
- Kolonide koza başı ortalama 10 yumurta olurmuş.
- Yumurtalar 12 günde açılıp, kurtlar 20 günde üreme boyuna gelirmiş.
- Her bir kurt hayatı boyunca 1000'e kadar yumurta verirmiş.
- Üreme sıcaklığı 8-10 C°.
- İdeal üreme sıcaklığı=15-21 C°.
- Yaşama sıcaklığı=0-30 C°.
[U]Timur et al. (2003):[/U]
- Sebze ve tahıl unu tabanlı besinlerle yapılan çalışmalarda, kasein [K](süt proteini) içeren besinlerle daha fazla kilo alımı ve üreme olmuş[/K].
[U]Bogatova (1980):[/U]
- [K]Farklı besinlerin dönüşümlü verilmesi [/K]en iyi sonucu vermiş.
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:]
Referans: Devrim Memiş, M. Salih Çelikkale, Ertan Ercan, 2004; The Effect of Different Diets on the White Worm (Enchytraeus albidus Henle, 1837) Reproduction. Turkish Journal of Fisheries and Aquatic Sciences 4: 05-07
[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL][EDIT]ecomod,2021-11-26 22:56:58[/EDIT]
[:geek:][U]Enchytraeus albidus [/U](beyaz kurt, white worm) besleme üzerine İngilizce yazılmış bir makale buldum.[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL]
Şöyle özetleye bilirim:
Önceki çalışmalara göre birkaç farklı besinin rotasyonlu verilmesi faydalı oluyor.
5 farklı besin vermişler ve 10'ar kurt ile başladıkları ikişer kapta yapılan üretimle [B]üç ayın sonunda[/B] ulaştıkları kurt sayıları:
1) Sütte ezilmiş haşlanmış ekmek: 295 kurt[:nazar:]
2) Ezilmiş elma, muz ve hurma(date) karışımı: 283 kurt[:nazar:]
3) Haşlanıp püre yapılmış patates, havuç, lahana ve ıspanak: 165 kurt [:kotu:]
4) Islatılmış ticari [B]alabalık yemi[/B] (dip yemi) (2mm pelet): [B][U]342 kurt[/U][/B] [:iyi:]
5) Diğer dördünün karışımı: 179 kurt [:kotu:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/68334/221120210147181.jpg[/IMG]
[B]Kişisel değerlendirmem: [/B]Karışımın en kötü sonucu vermesi ilginç. Kalorisi yüksek besinler daha hızlı üreme sağlamış. Alabalık yemi %45-47 protein ve %12 yağ içeriyormuş. Bu da, canlı yemlerimizin balıklarımıza daha sağlıklı bir besin olmalarına yardım edecektir.
Makalede, önceki çalışmalardan alıntı olarak şunları da diyor:
[U]Ivleva (1969):[/U]
- Gençler 9-10, yetişkinler 20-25, yaşlılar 2-3 yumurta içeren şeffaf kozalar üretiyormuş. Koza başı en fazla 35 yumurta.
- Kolonide koza başı ortalama 10 yumurta olurmuş.
- Yumurtalar 12 günde açılıp, kurtlar 20 günde üreme boyuna gelirmiş.
- Her bir kurt hayatı boyunca 1000'e kadar yumurta verirmiş.
- Üreme sıcaklığı 8-10 C°.
- İdeal üreme sıcaklığı=15-21 C°.
- Yaşama sıcaklığı=0-30 C°.
[U]Timur et al. (2003):[/U]
- Sebze ve tahıl unu tabanlı besinlerle yapılan çalışmalarda, kasein [K](süt proteini) içeren besinlerle daha fazla kilo alımı ve üreme olmuş[/K].
[U]Bogatova (1980):[/U]
- [K]Farklı besinlerin dönüşümlü verilmesi [/K]en iyi sonucu vermiş.
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:]
Referans: Devrim Memiş, M. Salih Çelikkale, Ertan Ercan, 2004; The Effect of Different Diets on the White Worm (Enchytraeus albidus Henle, 1837) Reproduction. Turkish Journal of Fisheries and Aquatic Sciences 4: 05-07
[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL][EDIT]ecomod,2021-11-26 22:56:58[/EDIT]
Tubifex Ve Karides
[B]Özetle: Faydası olur, zararı olmaz, tabii parazitli değillerse.[/B]
Tubifexleri toprak solucanlarının tatlısu versiyonu olarak görebilirsiniz. Karidesler gibi leşçil (detritivore) oldukları için zemin malzemesinin içindeki ve yüzeyindeki organik atıklarla beslenirler. Dışkı içinde kalmış organik maddeler ve yem atıklarının yanısıra suda çözünmüş besin atıklarını da yerler. Dolayısıyla, temizlik yaparken kumunuzun karışmasına/havalanmasına da yardımcı olurlar. Üstüne üstlük, balıklarınız yediğinde, atık maddeleri kaliteli yem olarak balıklarınıza vermiş olursunuz.
Tubifexlerle ilgini sorun, parazit taşımalarıdır. Bunun sebebi konak tür olmaları değil, temin edildikleri yerdir. Genellikle doğadan toplanıp satılırlar, çünkü insana yakın bazı habitatlarda bolca üreyip kolay toplanabilirken, temiz bir şekilde üretimi görece zahmetlidir.
Çamurlu ve bol organik maddeli sığ sularda hızla ürerler. Tahmin edin böyle habitatlar, insanlara yankın nerede var. Bildiniz[:iyi:], kanalizasyonların derelere karıştığı bölgeler bunlar için ideal üreme bölgesidir. Buradan toplanan tubifexleri uygun bir şekilde akar suda bekletip bağırsaklarını temizledikten sonra bile dezenfekte etmek gerekir.
Eğer sizin tubifexleriniz hali hazırda temizlenmişse, tek zararı, yüzeydeki yemler mikro yemler için yavru karideslerinizle rekabet etmek olabilir. Karides yavrularının daha hareketli olduğunu düşünecek olursanız, bu da sorun olmayacaktır.
Ben olsam, tubifexleri de düşünerek biraz bol dip yemi atıp, üreyen tubifexleri balıklarıma yem olarak verirdim.[:)]
[B]Özetle: Faydası olur, zararı olmaz, tabii parazitli değillerse.[/B]
Tubifexleri toprak solucanlarının tatlısu versiyonu olarak görebilirsiniz. Karidesler gibi leşçil (detritivore) oldukları için zemin malzemesinin içindeki ve yüzeyindeki organik atıklarla beslenirler. Dışkı içinde kalmış organik maddeler ve yem atıklarının yanısıra suda çözünmüş besin atıklarını da yerler. Dolayısıyla, temizlik yaparken kumunuzun karışmasına/havalanmasına da yardımcı olurlar. Üstüne üstlük, balıklarınız yediğinde, atık maddeleri kaliteli yem olarak balıklarınıza vermiş olursunuz.
Tubifexlerle ilgini sorun, parazit taşımalarıdır. Bunun sebebi konak tür olmaları değil, temin edildikleri yerdir. Genellikle doğadan toplanıp satılırlar, çünkü insana yakın bazı habitatlarda bolca üreyip kolay toplanabilirken, temiz bir şekilde üretimi görece zahmetlidir.
Çamurlu ve bol organik maddeli sığ sularda hızla ürerler. Tahmin edin böyle habitatlar, insanlara yankın nerede var. Bildiniz[:iyi:], kanalizasyonların derelere karıştığı bölgeler bunlar için ideal üreme bölgesidir. Buradan toplanan tubifexleri uygun bir şekilde akar suda bekletip bağırsaklarını temizledikten sonra bile dezenfekte etmek gerekir.
Eğer sizin tubifexleriniz hali hazırda temizlenmişse, tek zararı, yüzeydeki yemler mikro yemler için yavru karideslerinizle rekabet etmek olabilir. Karides yavrularının daha hareketli olduğunu düşünecek olursanız, bu da sorun olmayacaktır.
Ben olsam, tubifexleri de düşünerek biraz bol dip yemi atıp, üreyen tubifexleri balıklarıma yem olarak verirdim.[:)]
Beyaz Kurt
Balıklar yiyorsa faydası olur, zararı olmaz.
Balıklar yiyorsa faydası olur, zararı olmaz.
Camda Esneme
[QUOTE=gencmaker]Evde 76*33*33 rodajli 6mm kalınlığında eski camalar buldum yalnız üzerlerine binen yüklerden dolayı birazcık camda eğilme mi desem esneme mi desem bir takım şeyler olmuş.[/QUOTE]
Tek tehlikeli bulduğum esneme. Hepsinde varsa gerisini okumadan üzülerek bu işten vaz geçmeni tavsiye ederim. Eğer esneme olmayan 3 parça olması yeterli. Ama su seviyesini 20-25 cm'de tutarsan sadece zemin için 1 adet düzgün cam işini görür.
[QUOTE=gencmaker]Sizce bu camlardan güzel bir akvaryum olur mu?[/QUOTE]
[B][K]Evet, olur.[/K][/B] Hiçbiri düz değilse bile zemin için yeni cam kestirip üstten 10 santimini ışıklandırma, filtre ve boş alan gibi şeylere ayırdığında sorun yaşamazsın.
[QUOTE=gencmaker]Birde bu camlardan birinin köşesi çok az kırılmış bu bana sorun çıkartır mı?[/QUOTE]
[B]Sorun çıkarır: [/B]Çizik, çatlak ve kırıklar basınç altında devamının kırılması için zayıf nokta oluşturur. Örneğin, cam kesilemez; onun yerine üstü çizilip, çizik hattından düzgün bir şekilde kırıldır.
[B]Sorun çıkarmaz:[/B] Eğer kırığı taşlar, rodajlar veya kesip atarsanız sorunun özünü ortadan kaldırırsınız. Yinede güvenlik için akvaryumun bacınç almayan yerine yani üst tarafına gelecek şekilde yerleştirmelisiniz. Yan cama kullanmak da ek güvenlik sağlayacaktır.
[QUOTE=gencmaker] Bu camlar 13 senedir kullanılıyor.[/QUOTE]
Malzeme yorgunluğu camın dayanıklılığını azaltsada yüzlerce yıldır sağlam duran kilise vitraylarıda var. Camlardaki dalgalanma, ciddi malzeme yorgunluğundan korkmamı sağlıyor. Ancak, su seviyesi 20-25 cm'de kalırsa bunun bir önemi kalmaz.
[QUOTE=gencmaker] Annem al kullan dedi bende bir akvaryum yapmayı düşünüyorum 82 litrelik güzel bitkili Lepistes Moli karışık bir akvaryum. Sizce bu camlar bana bir sorun çıkartır mı? [/QUOTE]
Basıncı en çok alt parça alacak olsa da altına esnemeyi engelleyecek şekilde bir zemin yaptığınız takdirde basıncın bir önemi kalmaz. Daha doğrusu, esneme sorunu olmaz. Ezilmeye karşı direnci de yüksek olduğu için, basıncın önemi kalmaz.
Dolayısıyla ön ve arka camın su basıncı nedeniyle esnemesi önemlidir.
33 cm su basıncı 76 santimde 6 mm camda sorun yaratmaz. Kimsey tavsiye etmem ama ben 6 mm 8-9 yıllık camdan 130x60 cm akvaryum yaptım. Dışarıdan destekli çerçevesi ne rağmen 5 alttan iç desteği var. 55 cm su seviyesinde bir kaç haftada üsteki iç destekler attı (alttaki gibi boydan boya değildi 4 adet 8 cm'lik parça iyi de yapıştırılmamıştı). Yinede alt daki desteklerin üstüne 35 cm yani toplam 40 cm su doldurduğumda sadece 1-2 mm esneme yapıyor.
[QUOTE=gencmaker]
Yoksa yarın silikon almaya gideceğim hemen ☺️.[/QUOTE]
[B]Özet:[/B]
1) Kırık kısmı zımparalayıp üste gelecek şekilde kullanıp,
2) Zemin camını dalgalı olmayan bir camdan yapıp,
3) Ön ve arka cam dalgalıysa su seviyesi 25 cm altında tutarak,
4) Dışarıdan MDF veya metal profil gibi bir şeyden destek için çerçeve de yapılırsa,
[B][K]tamamen güvenli[/K][/B] olacağını düşünüyorum.
[QUOTE=gencmaker]Evde 76*33*33 rodajli 6mm kalınlığında eski camalar buldum yalnız üzerlerine binen yüklerden dolayı birazcık camda eğilme mi desem esneme mi desem bir takım şeyler olmuş.[/QUOTE]
Tek tehlikeli bulduğum esneme. Hepsinde varsa gerisini okumadan üzülerek bu işten vaz geçmeni tavsiye ederim. Eğer esneme olmayan 3 parça olması yeterli. Ama su seviyesini 20-25 cm'de tutarsan sadece zemin için 1 adet düzgün cam işini görür.
[QUOTE=gencmaker]Sizce bu camlardan güzel bir akvaryum olur mu?[/QUOTE]
[B][K]Evet, olur.[/K][/B] Hiçbiri düz değilse bile zemin için yeni cam kestirip üstten 10 santimini ışıklandırma, filtre ve boş alan gibi şeylere ayırdığında sorun yaşamazsın.
[QUOTE=gencmaker]Birde bu camlardan birinin köşesi çok az kırılmış bu bana sorun çıkartır mı?[/QUOTE]
[B]Sorun çıkarır: [/B]Çizik, çatlak ve kırıklar basınç altında devamının kırılması için zayıf nokta oluşturur. Örneğin, cam kesilemez; onun yerine üstü çizilip, çizik hattından düzgün bir şekilde kırıldır.
[B]Sorun çıkarmaz:[/B] Eğer kırığı taşlar, rodajlar veya kesip atarsanız sorunun özünü ortadan kaldırırsınız. Yinede güvenlik için akvaryumun bacınç almayan yerine yani üst tarafına gelecek şekilde yerleştirmelisiniz. Yan cama kullanmak da ek güvenlik sağlayacaktır.
[QUOTE=gencmaker] Bu camlar 13 senedir kullanılıyor.[/QUOTE]
Malzeme yorgunluğu camın dayanıklılığını azaltsada yüzlerce yıldır sağlam duran kilise vitraylarıda var. Camlardaki dalgalanma, ciddi malzeme yorgunluğundan korkmamı sağlıyor. Ancak, su seviyesi 20-25 cm'de kalırsa bunun bir önemi kalmaz.
[QUOTE=gencmaker] Annem al kullan dedi bende bir akvaryum yapmayı düşünüyorum 82 litrelik güzel bitkili Lepistes Moli karışık bir akvaryum. Sizce bu camlar bana bir sorun çıkartır mı? [/QUOTE]
Basıncı en çok alt parça alacak olsa da altına esnemeyi engelleyecek şekilde bir zemin yaptığınız takdirde basıncın bir önemi kalmaz. Daha doğrusu, esneme sorunu olmaz. Ezilmeye karşı direnci de yüksek olduğu için, basıncın önemi kalmaz.
Dolayısıyla ön ve arka camın su basıncı nedeniyle esnemesi önemlidir.
33 cm su basıncı 76 santimde 6 mm camda sorun yaratmaz. Kimsey tavsiye etmem ama ben 6 mm 8-9 yıllık camdan 130x60 cm akvaryum yaptım. Dışarıdan destekli çerçevesi ne rağmen 5 alttan iç desteği var. 55 cm su seviyesinde bir kaç haftada üsteki iç destekler attı (alttaki gibi boydan boya değildi 4 adet 8 cm'lik parça iyi de yapıştırılmamıştı). Yinede alt daki desteklerin üstüne 35 cm yani toplam 40 cm su doldurduğumda sadece 1-2 mm esneme yapıyor.
[QUOTE=gencmaker]
Yoksa yarın silikon almaya gideceğim hemen ☺️.[/QUOTE]
[B]Özet:[/B]
1) Kırık kısmı zımparalayıp üste gelecek şekilde kullanıp,
2) Zemin camını dalgalı olmayan bir camdan yapıp,
3) Ön ve arka cam dalgalıysa su seviyesi 25 cm altında tutarak,
4) Dışarıdan MDF veya metal profil gibi bir şeyden destek için çerçeve de yapılırsa,
[B][K]tamamen güvenli[/K][/B] olacağını düşünüyorum.
Java Moss Tohumu
Türkçede kara yosunu diye geçen "moss"lar, tohumsuz bitkilerdir. Eşeyli üremeyi sporla yaparlar. Tohum diye satılan şeyler polen gibi süper ince bir toz ise moss sporu olabilir. Hiç yapmadım, yapanı da duymadım ama spordan bitki üretmenin zor olacağını sanıyorum.
Türkçede kara yosunu diye geçen "moss"lar, tohumsuz bitkilerdir. Eşeyli üremeyi sporla yaparlar. Tohum diye satılan şeyler polen gibi süper ince bir toz ise moss sporu olabilir. Hiç yapmadım, yapanı da duymadım ama spordan bitki üretmenin zor olacağını sanıyorum.
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
Kuduoglu,
Koksal Gurkan,
florasan,
sina cen,
nazemert,
Öğretmen Ali,
forthehordex,
ternapi,
yeekim,
Abidin Acun,
DigitalPen,
0rnn,
Hoppala,
tukabu,
nniiaa,
MiSoSiKiaN,
OKIRATLI,
Urar,
EKAR,
layper,
JujuSeri,
Leo,
altuntasseref,
osmandbnl,
osmangunay,
Frkn,
Ancalagon,
alperibis,
Manguday,
YAYD06,
DenizOlsam,
enginhayta,
mutlubaba,
Mustafasesen,
Rafayel,
Ercankurt,
şansal,
Thunderbird,
reano,
Bozajuniors,
gryzopodemnoe oboryd,
sinor,
uurcan,
Brkgrsy,
Ylmzuslu,
fffurkan9,
Savas37,
İnci Kefali,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
