ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
osmancgb
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
28
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Temmuz 2010 15:10
Son Ziyaret:
27 Aralık 2017 21:52
Toplam Mesaj:
17 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Osman Örs
Doğum Tarihi:
05 Mayıs 1989
Yaş:
37
İl:
Konya
Meslek:
Şehir Plancısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Osman Örs
SON 10 MESAJI
Ilk Bitkili Akvaryumum (60x40x40 Hi-tech)
Maşallah maşallah.
Gübreleme işine hemen koyulacağım.
Tekrardan çok teşekkürler
Maşallah maşallah.
Gübreleme işine hemen koyulacağım.
Tekrardan çok teşekkürler
Ilk Bitkili Akvaryumum (60x40x40 Hi-tech)
Bu değerler için test kitlerinin yalancısıyım artık ne kadar doğru bilmiyorum ama. Çeşme suyunda ki ölçümde de aynı nitrat değerine ulaştım. O zaman ben gübre ışık co2 dengelerini sağlayıp kayaların salınım yapıp yapmadığını kafaya takmaya gerek yok. [;)]
Bir şeyi merak ediyorum, araştırdım ama kullanıcı yorumu vs karşılaşmadım. Dosator kullansam bitkilerin ihtiyacı olan maddeleri karşılıyor mu? Bilginiz var mı hiç. Ekstra bir besin maddesi ilavesi istiyor mu? Ya öyle zaman geliyor ki su içmeyi unutuyoruz [:(] o yüzden dosator kullansam dediği gibi günlük besin ihtiyacını sağlayıp, sağlıklı sonuç elde edebilir miyiz?
Çok teşekkür ediyorum Emrah Bey, ilgiyle takip ediyorum.
Bu değerler için test kitlerinin yalancısıyım artık ne kadar doğru bilmiyorum ama. Çeşme suyunda ki ölçümde de aynı nitrat değerine ulaştım. O zaman ben gübre ışık co2 dengelerini sağlayıp kayaların salınım yapıp yapmadığını kafaya takmaya gerek yok. [;)]
Bir şeyi merak ediyorum, araştırdım ama kullanıcı yorumu vs karşılaşmadım. Dosator kullansam bitkilerin ihtiyacı olan maddeleri karşılıyor mu? Bilginiz var mı hiç. Ekstra bir besin maddesi ilavesi istiyor mu? Ya öyle zaman geliyor ki su içmeyi unutuyoruz [:(] o yüzden dosator kullansam dediği gibi günlük besin ihtiyacını sağlayıp, sağlıklı sonuç elde edebilir miyiz?
Çok teşekkür ediyorum Emrah Bey, ilgiyle takip ediyorum.
Ilk Bitkili Akvaryumum (60x40x40 Hi-tech)
Merhabalar Emrah Bey, öncelikle maşallah azminizin ve araştırmacı kimliğinizin sonucunu çok güzel aldığınızı ve daha da güzel sonuçlar çıkarabileceğinizi düşünüyorum. Konu başlığına da uygun olarak bende ilk bitkili tankımı kurdum. Başlangıç olarak bende sizin kadar heyecanlı ve araştırma hevesi fazlaca vardı ama gerek iş yoğunluğum gerekse fazlaca bilgi kirliliği arasında kaybolup gittim açıkçası. Baştan sona kadar okudum ve gübreleme ve co2 konusunda hata yaptığımı düşünüyorum. Tankımın resmini ve bilgilerini paylaşayım sizinle, acaba nerde yanlış yaptığımı ve tavsiyelerinizi söylerseniz çok sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162320511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321301.jpg[/IMG]
60x50x50 ebat, yükseklik fazla olduğunu düşündüğüm için 10 cm strafor koydum zemine, üstünde JBL Aquabasis ve üstünde JBL Manado kum var. Aydınlatma 3x24 w grolux, daylight ve aquastar. Dış filtre eheim 2213. Tank 21 kasım tarihinde kuruldu ve ilk başlarda haftada iki kez %30 su değişimi ve 3 saat açık 3 saat kapalı 3 saat açık olmak üzere toplam 6 saat aydınlatma ve co2 aynı anda timera bağlı. Ama ince ayar vanasından bir türlü istediğim verimi alamadım (başka bulamadım da). Ayarladığım değerde kalmıyor. Takip etmezsem kesildiğini görüyorum. Co2 indicator mevcut ancak bir kaç gündür yeşile yakın oldu. Bu hafta bir hafta su değişimi yapmadım ve fotolarda görüldüğü üzere diatom ve monte carlonun üzerinde yosun gözlemledim. Tabi bu süreç içerisinde herhangi bir gübreleme yapmadım. Bir aylık süre sonunda dosator almayı düşünüyordum. Bu arada JBL test kitleriyle ara ara ölçüm yapıyorum ve su değerlerim oldukça yüksek çıkıyor. GH 21 üzeri, KH 15 20 arası, ph 8 civarı, Nitrat 25, nitrit 0 şeklinde. Bazı sayfalarda çok sert sular bitkilerin besin alımını engellediği ve haliyle yosun patlamasının oluştuğu yazıyordu. Ancak sizin de su değerlerinizin oldukça yüksek olduğu ve çeşme suyu kullandığınızı söylediniz. Su değerlerinin kayaların yükselttiğini düşünüyorum. Acaba kayalardan kaynaklı başka bir maddelerin salınımı akvaryumun biyolojik döngüsünün oturmasına engel oluyor mudur? Sizce bu kayaları çıkarmalı mıyım? Tasarımdan sonra artan kayalara tuz ruhu döküp test ettim (bir kaç yerde okumuştum) bayağı bir köpürme oldu. Bu da salınıma işaretmiş.
Uzunca bir yazı oldu. Kusura bakmayın sayfanızda da paylaştım ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar Emrah Bey, öncelikle maşallah azminizin ve araştırmacı kimliğinizin sonucunu çok güzel aldığınızı ve daha da güzel sonuçlar çıkarabileceğinizi düşünüyorum. Konu başlığına da uygun olarak bende ilk bitkili tankımı kurdum. Başlangıç olarak bende sizin kadar heyecanlı ve araştırma hevesi fazlaca vardı ama gerek iş yoğunluğum gerekse fazlaca bilgi kirliliği arasında kaybolup gittim açıkçası. Baştan sona kadar okudum ve gübreleme ve co2 konusunda hata yaptığımı düşünüyorum. Tankımın resmini ve bilgilerini paylaşayım sizinle, acaba nerde yanlış yaptığımı ve tavsiyelerinizi söylerseniz çok sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162320511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/95600/101220162321301.jpg[/IMG]
60x50x50 ebat, yükseklik fazla olduğunu düşündüğüm için 10 cm strafor koydum zemine, üstünde JBL Aquabasis ve üstünde JBL Manado kum var. Aydınlatma 3x24 w grolux, daylight ve aquastar. Dış filtre eheim 2213. Tank 21 kasım tarihinde kuruldu ve ilk başlarda haftada iki kez %30 su değişimi ve 3 saat açık 3 saat kapalı 3 saat açık olmak üzere toplam 6 saat aydınlatma ve co2 aynı anda timera bağlı. Ama ince ayar vanasından bir türlü istediğim verimi alamadım (başka bulamadım da). Ayarladığım değerde kalmıyor. Takip etmezsem kesildiğini görüyorum. Co2 indicator mevcut ancak bir kaç gündür yeşile yakın oldu. Bu hafta bir hafta su değişimi yapmadım ve fotolarda görüldüğü üzere diatom ve monte carlonun üzerinde yosun gözlemledim. Tabi bu süreç içerisinde herhangi bir gübreleme yapmadım. Bir aylık süre sonunda dosator almayı düşünüyordum. Bu arada JBL test kitleriyle ara ara ölçüm yapıyorum ve su değerlerim oldukça yüksek çıkıyor. GH 21 üzeri, KH 15 20 arası, ph 8 civarı, Nitrat 25, nitrit 0 şeklinde. Bazı sayfalarda çok sert sular bitkilerin besin alımını engellediği ve haliyle yosun patlamasının oluştuğu yazıyordu. Ancak sizin de su değerlerinizin oldukça yüksek olduğu ve çeşme suyu kullandığınızı söylediniz. Su değerlerinin kayaların yükselttiğini düşünüyorum. Acaba kayalardan kaynaklı başka bir maddelerin salınımı akvaryumun biyolojik döngüsünün oturmasına engel oluyor mudur? Sizce bu kayaları çıkarmalı mıyım? Tasarımdan sonra artan kayalara tuz ruhu döküp test ettim (bir kaç yerde okumuştum) bayağı bir köpürme oldu. Bu da salınıma işaretmiş.
Uzunca bir yazı oldu. Kusura bakmayın sayfanızda da paylaştım ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Bitkilim
[QUOTE=serdargokhan]Çok güzel bir tank, insanın içi açılıyor :)[/QUOTE]
Teşekkürler Serdar Bey.
[QUOTE=serdargokhan]Çok güzel bir tank, insanın içi açılıyor :)[/QUOTE]
Teşekkürler Serdar Bey.
Bitkilim
[QUOTE=emrahofficial]Tek kelime ile muhteşem. Elinize sağlık. Bu tip tankların tasarım aşamalarını görmek hatta video olarak izlemek isterdim. [/QUOTE]
Teşekkür ederim Emrah Bey, henüz yeni kurmuş olduğum bir tank. Aslında ilk bitkili deneyimim. İnşallah bitkileri sağlıklı bir şekilde gelişmesini sağlayabilirsem evrelerini paylaşmayı düşünüyorum tabi ki de.
[QUOTE=emrahofficial]Tek kelime ile muhteşem. Elinize sağlık. Bu tip tankların tasarım aşamalarını görmek hatta video olarak izlemek isterdim. [/QUOTE]
Teşekkür ederim Emrah Bey, henüz yeni kurmuş olduğum bir tank. Aslında ilk bitkili deneyimim. İnşallah bitkileri sağlıklı bir şekilde gelişmesini sağlayabilirsem evrelerini paylaşmayı düşünüyorum tabi ki de.
Bitkilim
[/QUOTE][QUOTE=Alidndr]Java mosu misina ilemi bağladıniz yoksa yapistirdnizmi
[/QUOTE]
Bu ağacın dallarının uçları oldukça sık ve küçük olduğu için aralarına sıkıştırdım. Herhangi bir sarım veya yapıştırma işlemi uygulamadım.
[QUOTE=erhanozcan71]Rüya gibi maşallah [:nazar:][:iyi:][/QUOTE]
Teşekkür ederim Erhan Bey.[EDIT]osmancgb,2016-11-30 20:38:49[/EDIT]
[/QUOTE][QUOTE=Alidndr]Java mosu misina ilemi bağladıniz yoksa yapistirdnizmi
[/QUOTE]
Bu ağacın dallarının uçları oldukça sık ve küçük olduğu için aralarına sıkıştırdım. Herhangi bir sarım veya yapıştırma işlemi uygulamadım.
[QUOTE=erhanozcan71]Rüya gibi maşallah [:nazar:][:iyi:][/QUOTE]
Teşekkür ederim Erhan Bey.[EDIT]osmancgb,2016-11-30 20:38:49[/EDIT]
Bitkilim
[QUOTE=umutsb]Oncelikle akvaryumunuz cok guzel olmus bu arada agaclar mangrov kokune ait parcalar mi yoksa normal dal mi ? [/QUOTE]
Teşekkür ederim umut bey, püren diye bir ağaç dalı.
[QUOTE=umutsb]Oncelikle akvaryumunuz cok guzel olmus bu arada agaclar mangrov kokune ait parcalar mi yoksa normal dal mi ? [/QUOTE]
Teşekkür ederim umut bey, püren diye bir ağaç dalı.
Bitkilim
[QUOTE=eyuphan]Cok guzel muhtesem masallah ama sol ondeki agaci biraz daha arkaya doğru yani kahverengi kumun oraya dikseniz daha efsane olur gibi[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Perspektifi sağlamak adına o şekilde yapmıştım.
[QUOTE=eyuphan]Cok guzel muhtesem masallah ama sol ondeki agaci biraz daha arkaya doğru yani kahverengi kumun oraya dikseniz daha efsane olur gibi[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Perspektifi sağlamak adına o şekilde yapmıştım.
Bitkilim
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115223.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115222.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115221.jpg[/IMG]
Ölçüler: 60x50x50
Canlı Türleri:-
Bitki Türleri: Java moss, Christmas moss, Fissidens moss, Pellia, Mini Parvula, Riccia Fluitans
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Eheim 2213 3x24w T5
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115223.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115222.jpg[/IMG][IMG]https://www.akvaryum.com/akvaryumum/fotolar/34615_261120162115221.jpg[/IMG]
Ölçüler: 60x50x50
Canlı Türleri:-
Bitki Türleri: Java moss, Christmas moss, Fissidens moss, Pellia, Mini Parvula, Riccia Fluitans
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Eheim 2213 3x24w T5
Tasarım ve Dekorasyon:
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
~Emre,
Rafayel,
Hasan117,
İnci Kefali,
aredhelrim,
waterproof,
Deoxyss,
yeekim,
Sfenks111,
ogurcay,
yns325,
EKAR,
zen666,
akvarist0683,
ssener,
mollok,
mesut alak,
ErayDemirel,
koray0684,
ciways,
metalhead,
blackstonep,
MuratOzdemir,
bysmokin,
umutak,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Osmanlı19,
egecinar,
1xbet apk_qsPl,
rigelnyy_qnKi,
Jeveux,
osmandbnl,
Alikadir,
DigitalPen,
BASARSURMEGOZ,
Sufisu,
Alibicimcilci,
riderfish,
Gürkan Şavkılı,
Fatihsm,
EthernalFlow,
şansal,
Flytheshrimp,
Umt61,
ercane,
TuRKeR,
Denizhann,
Wolkan,
OKIRATLI,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
