ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Shateiel
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
84
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Mayıs 2011 22:51
Son Ziyaret:
12 Ekim 2025 20:54
Toplam Mesaj:
703 [0.13 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğancan Kurtoğlu
Doğum Tarihi:
14 Mart 1992
Yaş:
34
İl:
Ankara
Meslek:
Biyolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/111484.jpg[/img]
[url=https://www.akvaryum.blog]Akvaryum Blog[/url]
SON 10 MESAJI
Issız Ada (1 Amatörün Bitkiliye Tekrar Dönüşü)
Akvaryum birazcık coştu. Beklediğim gibi cam malzemeler üzerinde kahverengi yosunlanma, seramik difüzör üzerinde yeşil yosunlar baş gösterdi. Bunlar beklediğim sonuçlardı. Hala tropica'nın kurulum rehberine uyuyorum. Gübrelemeye yarım doz olarak başladım haftalık 30%-40% arası su değişimi yapıyorum. Otocat ve karides hariç hala canlı almadım. Bitkilerimin çoğu baya hızlı gelişti, aslında gelişim hızlarına göre üst seviyede ilerliyorlar. Resimde görüldüğü gibi Heteranthera Zosterifolia'ları koyacak yerim kalmadı 1 hafta daha bu şekilde tuttuktan sonra cubaları riske atmamak adına atmak durumunda kalacağım. Kaldı ki aşağıdaki resimde budanmış halleri var ve durmadan gelişiyorlar.
Geçtiğimiz hafta ışıklandırmada 2 gün kadar problem yaşadım bunu ilk hisseden cubalar oldu maalesef. Ama şuanda sıkıntım yok. Mehmet Bey'e ( @rifai ) çok teşekkür ederim.
pH ayarım 6,60-6,70. CO2'de regülatörüm bozulduğu için ista'nın regülatör, ayar vanası ve solenoidli modelini aldım gayet memnunum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018511.jpg[/IMG]
Akvaryum birazcık coştu. Beklediğim gibi cam malzemeler üzerinde kahverengi yosunlanma, seramik difüzör üzerinde yeşil yosunlar baş gösterdi. Bunlar beklediğim sonuçlardı. Hala tropica'nın kurulum rehberine uyuyorum. Gübrelemeye yarım doz olarak başladım haftalık 30%-40% arası su değişimi yapıyorum. Otocat ve karides hariç hala canlı almadım. Bitkilerimin çoğu baya hızlı gelişti, aslında gelişim hızlarına göre üst seviyede ilerliyorlar. Resimde görüldüğü gibi Heteranthera Zosterifolia'ları koyacak yerim kalmadı 1 hafta daha bu şekilde tuttuktan sonra cubaları riske atmamak adına atmak durumunda kalacağım. Kaldı ki aşağıdaki resimde budanmış halleri var ve durmadan gelişiyorlar.
Geçtiğimiz hafta ışıklandırmada 2 gün kadar problem yaşadım bunu ilk hisseden cubalar oldu maalesef. Ama şuanda sıkıntım yok. Mehmet Bey'e ( @rifai ) çok teşekkür ederim.
pH ayarım 6,60-6,70. CO2'de regülatörüm bozulduğu için ista'nın regülatör, ayar vanası ve solenoidli modelini aldım gayet memnunum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/160320212018511.jpg[/IMG]
Ista Co2
[QUOTE=omdmr]Çogu yer 1lt lik tüpleri doldurmak istemiyor 10 lt lik tüp almak zorunda kalmıştım bende son anda vazgecip limontuzu karbonata döndüm aşırı kolay ve güzel[/QUOTE]
Dolduran yerler var altı üstü 700 gr CO2 basılacak ankara için olsaydı vaşak gaz derdim ama istanbulda maalesef bilmiyorum ama elbet vardır.
DIY ve mayalı sistemler maalesef tüp kadar stabil değildir.
[QUOTE=omdmr]Çogu yer 1lt lik tüpleri doldurmak istemiyor 10 lt lik tüp almak zorunda kalmıştım bende son anda vazgecip limontuzu karbonata döndüm aşırı kolay ve güzel[/QUOTE]
Dolduran yerler var altı üstü 700 gr CO2 basılacak ankara için olsaydı vaşak gaz derdim ama istanbulda maalesef bilmiyorum ama elbet vardır.
DIY ve mayalı sistemler maalesef tüp kadar stabil değildir.
Ista Co2
[QUOTE=omdmr]1lt lik tüpleri doldurtmak zor onun yerine limontuzu karbonat kullanmanı öneririm
[/QUOTE]
Niye zor olsun?[EDIT]Shateiel,2021-02-27 18:02:15[/EDIT]
[QUOTE=omdmr]1lt lik tüpleri doldurtmak zor onun yerine limontuzu karbonat kullanmanı öneririm
[/QUOTE]
Niye zor olsun?[EDIT]Shateiel,2021-02-27 18:02:15[/EDIT]
Bu Yosun Türüne En Etkili Çözüm Ne Acaba?
[QUOTE=AquaticPlants]
1- aralıklı verilen ışık sistemine siesta denir, siesta uygulaması co2'yi efektif kullanmak için uygulanan bir tekniktir. Mesela ışık açıldıktan 3 saat sonra suyunuz da ki çözünmüş co2 tükenmeye başlar ve siesta aralığı ile co2'yi yeniden takviye etmiş olursunuz ve bitkilerinize stabil bir co2 sağlamış olursunuz. Ayrıca 4 saatlik ışığı bitkilerin tanımadığı, en az 5 saat ve üzeri ışık verilmesi konusunda Tom Barr vb. araştırmacı hobiciler çeşitli makalelerinde bu konuya yer verilmiştir.
2- sıcak su yosun oluşumunu destekler diye bir kanıt,araştırma ve makale yok yada ben hiç okumadım, denk gelmedim. Aksine tropical bölgelerde kışın su sıcaklıkları 18-22 civarlarında olup, yazın daha yüksek seviyelere çıkabiliyor. Burada su sıcaklığı ile vurgulanmak istenen yeterli miktarda gaz değişimini sağlayıp, verimli bir oksidasyon sağlamak olmalıydı. Harici 22ye çek yoksa yosun olur gibi söylemler biraz kulaktan dolma gibi. Bitkili akvaryumlarda en güzel gaz değişimi 22-23 derece sıcaklıklarda gerçekleşir.
3- doğası gereği akvaryumlarımızda beslediğimiz bir çok canlı büyümüş, göze gelmiş bir yosunu tüketmez, ölmüş ve yumuşamış mukoza kıvamına gelen yosunları tüketir. Harici olarak gözümüzle görüp, dikkat edemediğimiz ufaklıkta yosunları sertleşmeden tüketebilirler.
4- yine boş.
5- bakteri takviyesi kolonileşmeyi hızlandırmak için genelde ilk kurulumlarda kullanılır veya tank döngüsü sıfırlandığında kullanılır. Bakteriler suda ki tüketebilecekleri besine göre kolonileşirler bu düzen suda ki besin artarsa bakteri miktarı artar, azalırsa dengeli bir şekilde miktar azalır. Tanka şişeyle kültür dökmenin mantığı yok en fazla bakteri besini dökersin onlar yolunu bulur zaten.
6- besin yetersizliğinden co2 kullanamamak diye birşey yok. Co2 rubisco enzimini çalıştırır ve bitkinin azot ve fosfat yakmasını sağlar. Yani co2 olmadığında bitki besini kullanamaz. Co2 varsa bütün besini kullanır ve besin bulamadığında rubisco enzimi olmaz ve fazla co2 bitkinin metabolizmasını bozarak bitkiyi eritmeye başlar. Hatta co2li tanklarda bile bazen eksik fosfat durumu sanki bitkinin co2 eksikliği çekiyormuşcasına erimesine neden olur.
7- doğru demişsiniz, bakteri filtreye kuma tutunur fakat bi yandan tanka bakteri salıp eş zamanlı olarak yemeklerini alıp lavaboya dökmeniz sizin tankınıza hiç bir fayda sağlamaz. Bakteriyi toprağa filtreye tutturmadan tuvalete dökersiniz.
8- "gerekirse bitkilerinizi budayın" cümlesini budayın olarak anlamışım pardon, aslında söylediğiniz şey yosunla mücadelede olmazsa olmaz en önemli unsur. Fiziksel temizlik, bozulmuş yaprak ve gövdelerin budanması. Tankta yapacağınız bu temizlik yosunla mücadelede sizi 10 adım öne taşır, hee bide tortu temizliğini yani dip çekimini unutmamak lazım. [:iyi:] [;)]
Yani ben şöyle bir açıklama beklemiştim açıkçası. Gelmeyince bi tuhaf oldum.
Yazdıklarımı kesinlikle art niyetli anlamayın, ben zamanında bu forumda böyle kulaktan dolma bilgiler yüzünden çok çektim, yıllarca okudum araştırdım en azından bunları paylaşayım ki başkaları çekmesin. Ego kibir falan söz konusu değil emin olun, size de saygı duyduğumdan yazdım yoksa göz ardı eder geçerdim. [/QUOTE]
Hocam tez konusu yazmıyoruz burda. Kanıt araştırma veya makale pek aramayın bu bir hobi. Çoğu şey tecrübeye ve zamanla gelişen teknolojiye dayanıyor. Tropikal ortamlarda su sıcaklığı yükselir demişsiniz de tropikal ortamlarda alg olmadığını mı düşünüyorsunuz? Bilimsel kanıtlarla hobicilik yapmaktansa tecrübeye dayalı düz bilgiler benim işime geliyor. Sonuçta hiç birimiz bilimsel araştırma yapmıyoruz.
Yosun tüketen bir canlıya yosunları tüketir dememin neresi yanlış anlamadım? Ben miktar veya durum belirttim mi? Spagetti gibi yer bitirir dedim mi? Hatta iplik yosunlarını alg yiyici balıkların daha çok tercih ettiklerini belirttim.
Bakteri sayısı besin ve alan ile orantılıdır sadece besin ile değil. Bakteri desteklerinin içinde genelde saf bakterinin yanında onların kullanabilecekleri besinlerde içerirler. Ayrıca bakteri sisteminin çökmediğine veya zarar görmediğine dair bir kanıtınız var mı ilgili akvaryum için?
Besin yetersizliğinde co2 kullanamamak diye bir şey var. (Örn. Fotosentezde kullanılan ferrodoksin koenzimi yapısında demir elementi bulundurur). Ya da fen fakülteleri öğrencileri yanlış eğitiyor.
Bakterilerin sert zemine tutunmaları için 24 saat yeterli bir süredir. Yüksek miktarda su değişimini bu yüzden gün aşırı önerdim. Her gün su değişimini 10-15% olarak söyledim bu da eklenen bakterilerin kaybolmayacağı anlamına gelir.
Biraz agresif bir cevap yazmışsınız. Dediklerimin hiç biri yanlış değil yalnızca size journal of biology'den makale sunamadığım için özür dilerim.
Düzenleme: İmla[EDIT]Shateiel,2021-02-26 23:13:50[/EDIT]
[QUOTE=AquaticPlants]
1- aralıklı verilen ışık sistemine siesta denir, siesta uygulaması co2'yi efektif kullanmak için uygulanan bir tekniktir. Mesela ışık açıldıktan 3 saat sonra suyunuz da ki çözünmüş co2 tükenmeye başlar ve siesta aralığı ile co2'yi yeniden takviye etmiş olursunuz ve bitkilerinize stabil bir co2 sağlamış olursunuz. Ayrıca 4 saatlik ışığı bitkilerin tanımadığı, en az 5 saat ve üzeri ışık verilmesi konusunda Tom Barr vb. araştırmacı hobiciler çeşitli makalelerinde bu konuya yer verilmiştir.
2- sıcak su yosun oluşumunu destekler diye bir kanıt,araştırma ve makale yok yada ben hiç okumadım, denk gelmedim. Aksine tropical bölgelerde kışın su sıcaklıkları 18-22 civarlarında olup, yazın daha yüksek seviyelere çıkabiliyor. Burada su sıcaklığı ile vurgulanmak istenen yeterli miktarda gaz değişimini sağlayıp, verimli bir oksidasyon sağlamak olmalıydı. Harici 22ye çek yoksa yosun olur gibi söylemler biraz kulaktan dolma gibi. Bitkili akvaryumlarda en güzel gaz değişimi 22-23 derece sıcaklıklarda gerçekleşir.
3- doğası gereği akvaryumlarımızda beslediğimiz bir çok canlı büyümüş, göze gelmiş bir yosunu tüketmez, ölmüş ve yumuşamış mukoza kıvamına gelen yosunları tüketir. Harici olarak gözümüzle görüp, dikkat edemediğimiz ufaklıkta yosunları sertleşmeden tüketebilirler.
4- yine boş.
5- bakteri takviyesi kolonileşmeyi hızlandırmak için genelde ilk kurulumlarda kullanılır veya tank döngüsü sıfırlandığında kullanılır. Bakteriler suda ki tüketebilecekleri besine göre kolonileşirler bu düzen suda ki besin artarsa bakteri miktarı artar, azalırsa dengeli bir şekilde miktar azalır. Tanka şişeyle kültür dökmenin mantığı yok en fazla bakteri besini dökersin onlar yolunu bulur zaten.
6- besin yetersizliğinden co2 kullanamamak diye birşey yok. Co2 rubisco enzimini çalıştırır ve bitkinin azot ve fosfat yakmasını sağlar. Yani co2 olmadığında bitki besini kullanamaz. Co2 varsa bütün besini kullanır ve besin bulamadığında rubisco enzimi olmaz ve fazla co2 bitkinin metabolizmasını bozarak bitkiyi eritmeye başlar. Hatta co2li tanklarda bile bazen eksik fosfat durumu sanki bitkinin co2 eksikliği çekiyormuşcasına erimesine neden olur.
7- doğru demişsiniz, bakteri filtreye kuma tutunur fakat bi yandan tanka bakteri salıp eş zamanlı olarak yemeklerini alıp lavaboya dökmeniz sizin tankınıza hiç bir fayda sağlamaz. Bakteriyi toprağa filtreye tutturmadan tuvalete dökersiniz.
8- "gerekirse bitkilerinizi budayın" cümlesini budayın olarak anlamışım pardon, aslında söylediğiniz şey yosunla mücadelede olmazsa olmaz en önemli unsur. Fiziksel temizlik, bozulmuş yaprak ve gövdelerin budanması. Tankta yapacağınız bu temizlik yosunla mücadelede sizi 10 adım öne taşır, hee bide tortu temizliğini yani dip çekimini unutmamak lazım. [:iyi:] [;)]
Yani ben şöyle bir açıklama beklemiştim açıkçası. Gelmeyince bi tuhaf oldum.
Yazdıklarımı kesinlikle art niyetli anlamayın, ben zamanında bu forumda böyle kulaktan dolma bilgiler yüzünden çok çektim, yıllarca okudum araştırdım en azından bunları paylaşayım ki başkaları çekmesin. Ego kibir falan söz konusu değil emin olun, size de saygı duyduğumdan yazdım yoksa göz ardı eder geçerdim. [/QUOTE]
Hocam tez konusu yazmıyoruz burda. Kanıt araştırma veya makale pek aramayın bu bir hobi. Çoğu şey tecrübeye ve zamanla gelişen teknolojiye dayanıyor. Tropikal ortamlarda su sıcaklığı yükselir demişsiniz de tropikal ortamlarda alg olmadığını mı düşünüyorsunuz? Bilimsel kanıtlarla hobicilik yapmaktansa tecrübeye dayalı düz bilgiler benim işime geliyor. Sonuçta hiç birimiz bilimsel araştırma yapmıyoruz.
Yosun tüketen bir canlıya yosunları tüketir dememin neresi yanlış anlamadım? Ben miktar veya durum belirttim mi? Spagetti gibi yer bitirir dedim mi? Hatta iplik yosunlarını alg yiyici balıkların daha çok tercih ettiklerini belirttim.
Bakteri sayısı besin ve alan ile orantılıdır sadece besin ile değil. Bakteri desteklerinin içinde genelde saf bakterinin yanında onların kullanabilecekleri besinlerde içerirler. Ayrıca bakteri sisteminin çökmediğine veya zarar görmediğine dair bir kanıtınız var mı ilgili akvaryum için?
Besin yetersizliğinde co2 kullanamamak diye bir şey var. (Örn. Fotosentezde kullanılan ferrodoksin koenzimi yapısında demir elementi bulundurur). Ya da fen fakülteleri öğrencileri yanlış eğitiyor.
Bakterilerin sert zemine tutunmaları için 24 saat yeterli bir süredir. Yüksek miktarda su değişimini bu yüzden gün aşırı önerdim. Her gün su değişimini 10-15% olarak söyledim bu da eklenen bakterilerin kaybolmayacağı anlamına gelir.
Biraz agresif bir cevap yazmışsınız. Dediklerimin hiç biri yanlış değil yalnızca size journal of biology'den makale sunamadığım için özür dilerim.
Düzenleme: İmla[EDIT]Shateiel,2021-02-26 23:13:50[/EDIT]
Bu Yosun Türüne En Etkili Çözüm Ne Acaba?
[QUOTE=AquaticPlants]
1. Tavsiyenin amacı nedir?
2. Neden 22 derece?
3. Amano karides nasıl yosunları tüketir?
4. -
5. Bakteri takviyesi hangi koşullarda kullanılır?
6- söylediğiniz ürünler co2 ve alternatifi olmadan ne anlam ifade edecek?
7- hem bakteri takviyesi yapıp hem neden yüksek su değişimi ile bakteri kolonileşmesini baltalamak isteyelim?
8- bitkilerin su değişimlerinde budanma sebebi nedir?
Bunları biraz daha açarsanız arkadaş belki daha iyi anlar, kulaktan dolma bilgiler ise çoğunun yararından çok zararı olacağı konusunda tereddütlerim var hem ben de anlamış olurum. [/QUOTE]
1. "Düzen"
2. Sıcak su yosun oluşumunu destekler
3. Amano karides doğası gereği alglerle beslenir. [URL=https://en.wikipedia.org/wiki/Caridina_multidentata]Wiki[/URL]
4. -
5. Bakteri takviyesi için bir durum beklenmemeli. Azot döngüsü için olması zorunludur. Döngüdeki eksik bir parça madde birikimine yol açarak su kimyasını bozacaktır. [URL=https://tr.wikipedia.org/wiki/Azot_döngüsü]Wiki[/URL]
6. Akvaryum içerisinde CO2 0 değil. Belki de var olan miktarı besin yetersizliğinden dolayı kullanamıyor bitkiler. Bu yüzden "alacağınız geri bildirime göre artırıp azaltabilirsiniz" uyarısında bulundum.
7. Bakteriler su içerisinde değil akvaryum içindeki kum, filtre malzemeleri gibi sert ve gözenekli zeminlere tutunurlar. Su içinde serbest olarak dolaşmazlar.
8. Fiziksel temizlikten bahsettim budamaktan değil. "Gerekirse" kısmı yosun bürümüş bölgeleri temizleyemiyorsanız budayın manasında idi.[EDIT]Shateiel,2021-02-26 22:12:46[/EDIT]
[QUOTE=AquaticPlants]
1. Tavsiyenin amacı nedir?
2. Neden 22 derece?
3. Amano karides nasıl yosunları tüketir?
4. -
5. Bakteri takviyesi hangi koşullarda kullanılır?
6- söylediğiniz ürünler co2 ve alternatifi olmadan ne anlam ifade edecek?
7- hem bakteri takviyesi yapıp hem neden yüksek su değişimi ile bakteri kolonileşmesini baltalamak isteyelim?
8- bitkilerin su değişimlerinde budanma sebebi nedir?
Bunları biraz daha açarsanız arkadaş belki daha iyi anlar, kulaktan dolma bilgiler ise çoğunun yararından çok zararı olacağı konusunda tereddütlerim var hem ben de anlamış olurum. [/QUOTE]
1. "Düzen"
2. Sıcak su yosun oluşumunu destekler
3. Amano karides doğası gereği alglerle beslenir. [URL=https://en.wikipedia.org/wiki/Caridina_multidentata]Wiki[/URL]
4. -
5. Bakteri takviyesi için bir durum beklenmemeli. Azot döngüsü için olması zorunludur. Döngüdeki eksik bir parça madde birikimine yol açarak su kimyasını bozacaktır. [URL=https://tr.wikipedia.org/wiki/Azot_döngüsü]Wiki[/URL]
6. Akvaryum içerisinde CO2 0 değil. Belki de var olan miktarı besin yetersizliğinden dolayı kullanamıyor bitkiler. Bu yüzden "alacağınız geri bildirime göre artırıp azaltabilirsiniz" uyarısında bulundum.
7. Bakteriler su içerisinde değil akvaryum içindeki kum, filtre malzemeleri gibi sert ve gözenekli zeminlere tutunurlar. Su içinde serbest olarak dolaşmazlar.
8. Fiziksel temizlikten bahsettim budamaktan değil. "Gerekirse" kısmı yosun bürümüş bölgeleri temizleyemiyorsanız budayın manasında idi.[EDIT]Shateiel,2021-02-26 22:12:46[/EDIT]
Bu Yosun Türüne En Etkili Çözüm Ne Acaba?
Bir kaç şahsi tavsiyem olacak o zaman.
1. Işıklandırmayı bir düzene oturtturun. Tavsiyem 4 açık 2 kapalı 4 açık şeklinde. 3/2/3 de olabilir.
2. Sıcaklığı 22 dereceye indirebilirseniz yararı olur.
3. Amano karidesin gerçekten amano karides olduğundan eminseniz ne mutlu size algler için bulunmaz hint kumaşı.
4. İç filtrenizi mümkünse yüzey emici ile değiştirin mümkün değilse, akvaryumu havalandırmayacak şekilde sürekli çalıştırarak bir akıntı yaratın bu hem su içindeki maddelerin homojen dağılmasını sağlayacaktır hem de karşılaştığınız yosun türü için bir mücadele ve önleme yöntemidir.
5. Yararlı bakteri takviyesini atlamayın düzenli olarak ekleyin. Zaten ürün üzerinde nasıl kullanılacağı yazar. Dış filtrenizi bolca seachem matrix veya türevleri ile doldurun. Ve dış filtre temizliğinizi akvaryumdan aldığınız su ile yapın. (elyaf gibi katı pislikleri tutan malzemeler hariç onları bana sorarsanız yenisi ile değiştirin her büyük bakımda)
6. All in One diye tabir edilen hepsi bir arada (örn. Tropica Premium Nutrition) ürününü 1/3 oranında kullanabilirsiniz. Miktarını kullandıkça aldığınız geri bildirimlere göre artırıp azaltabilirsiniz. Aynı şekilde excel gübresini de öneririm. Düzenli kullanın.
7. Yapabiliyorsanız gün aşırı 50%-75% su değişimi yapın. Yüksek su hacmi sizi zora sokacağını düşünüyorsanız günlük 10%-15% olarak da yapabilirsiniz.
8. Büyük su değişimi sırasında her seferinde fiziksel temizliği atlamayın. Gerekirse bitkilerinizi budayın.
9. Hiç olmazsa mayalı sistem CO2 kullanın.
Farkettiğim kadarı ile ipliksi yosunları karides ve salyangoz türevlerinden çok yosun yiyici balıklar daha çok yok ediyor. Akvaryumunuzun tek ihtiyacı ilgi ve takip [:iyi:]
[EDIT]Shateiel,2021-02-26 21:25:45[/EDIT]
Bir kaç şahsi tavsiyem olacak o zaman.
1. Işıklandırmayı bir düzene oturtturun. Tavsiyem 4 açık 2 kapalı 4 açık şeklinde. 3/2/3 de olabilir.
2. Sıcaklığı 22 dereceye indirebilirseniz yararı olur.
3. Amano karidesin gerçekten amano karides olduğundan eminseniz ne mutlu size algler için bulunmaz hint kumaşı.
4. İç filtrenizi mümkünse yüzey emici ile değiştirin mümkün değilse, akvaryumu havalandırmayacak şekilde sürekli çalıştırarak bir akıntı yaratın bu hem su içindeki maddelerin homojen dağılmasını sağlayacaktır hem de karşılaştığınız yosun türü için bir mücadele ve önleme yöntemidir.
5. Yararlı bakteri takviyesini atlamayın düzenli olarak ekleyin. Zaten ürün üzerinde nasıl kullanılacağı yazar. Dış filtrenizi bolca seachem matrix veya türevleri ile doldurun. Ve dış filtre temizliğinizi akvaryumdan aldığınız su ile yapın. (elyaf gibi katı pislikleri tutan malzemeler hariç onları bana sorarsanız yenisi ile değiştirin her büyük bakımda)
6. All in One diye tabir edilen hepsi bir arada (örn. Tropica Premium Nutrition) ürününü 1/3 oranında kullanabilirsiniz. Miktarını kullandıkça aldığınız geri bildirimlere göre artırıp azaltabilirsiniz. Aynı şekilde excel gübresini de öneririm. Düzenli kullanın.
7. Yapabiliyorsanız gün aşırı 50%-75% su değişimi yapın. Yüksek su hacmi sizi zora sokacağını düşünüyorsanız günlük 10%-15% olarak da yapabilirsiniz.
8. Büyük su değişimi sırasında her seferinde fiziksel temizliği atlamayın. Gerekirse bitkilerinizi budayın.
9. Hiç olmazsa mayalı sistem CO2 kullanın.
Farkettiğim kadarı ile ipliksi yosunları karides ve salyangoz türevlerinden çok yosun yiyici balıklar daha çok yok ediyor. Akvaryumunuzun tek ihtiyacı ilgi ve takip [:iyi:]
[EDIT]Shateiel,2021-02-26 21:25:45[/EDIT]
Ista Co2
Biraz daha gayret gösterseniz
https://www.evcilal.com/urun/macroaqua-1-litre-almn-co2-tup-ustten-acilir
https://www.evcilal.com/urun/macroaqua-single-regulator
Hem tekrar doldurtabilirsiniz de bu tüpü?
Biraz daha gayret gösterseniz
https://www.evcilal.com/urun/macroaqua-1-litre-almn-co2-tup-ustten-acilir
https://www.evcilal.com/urun/macroaqua-single-regulator
Hem tekrar doldurtabilirsiniz de bu tüpü?
Bu Yosun Türüne En Etkili Çözüm Ne Acaba?
Şöyle bir genelleme var en başta.
"Bütün ipliksi alglerin temel nedeni düşük veya dalgalanan CO2 seviyeleridir"
Öncelikle kurtulmaya çalışmak yerine ana nedeni bulmalısınız. O sorunu çözerseniz eğer alg oluşumu duracak var olanlarda ömrünü yavaş yavaş dolduracaktır.
Bir de imkanınız varsa yararlı bakteri desteği sağlayın. Su sıcaklığınızı -eğer daha sıcaksa- 22-23 dereceye indirin.
Bunlar dışında fiziksel temizlik, sık su değişimi ve yosun yiyici eklemesi yapmanızı öneririm.
Gübreleme programınız nedir?
Akvaryum içindeki su akışı olması gerektiği gibi mi yoksa durgun mu?[EDIT]Shateiel,2021-02-26 21:03:06[/EDIT]
Şöyle bir genelleme var en başta.
"Bütün ipliksi alglerin temel nedeni düşük veya dalgalanan CO2 seviyeleridir"
Öncelikle kurtulmaya çalışmak yerine ana nedeni bulmalısınız. O sorunu çözerseniz eğer alg oluşumu duracak var olanlarda ömrünü yavaş yavaş dolduracaktır.
Bir de imkanınız varsa yararlı bakteri desteği sağlayın. Su sıcaklığınızı -eğer daha sıcaksa- 22-23 dereceye indirin.
Bunlar dışında fiziksel temizlik, sık su değişimi ve yosun yiyici eklemesi yapmanızı öneririm.
Gübreleme programınız nedir?
Akvaryum içindeki su akışı olması gerektiği gibi mi yoksa durgun mu?[EDIT]Shateiel,2021-02-26 21:03:06[/EDIT]
Issız Ada (1 Amatörün Bitkiliye Tekrar Dönüşü)
Bu gün kurulumun 13.günü. Bitkilerim adaptasyon aşamasında biraz kıvranıyorlar. Bir yandan yeni yapraklar görürken bir yandan ilk kurulumdaki yaprakların yıprandığını gözlemledim. 3 Adet JBL misket gübre takviyesi yaptım kritik bölgelere. Bir sonraki su değişiminde 3 yere daha ekleyeceğim. Malum 1 hafta kadar daha gübreleme olmayacak. CO2 tüpünü hafta sonu Vaşak Gaz fabrikasına giderek doldurttum fakat regülatörümde biraz sıkıntı var gibi. Çıkış basıncını 2 bara ayarladığımda her solenoid kapanıp açıldığı vakit tank içi basınç göstergesi yükseliyor. Fazla basma olduğunu düşünüp biraz boşalttım fakat sonradan çıkış basıncını 1.5 bara getirdiğimde problemin geçtiğini farkettim. Kaliteli mümkünse AIO bir regülatör aramaktayım. Su değerlerimden dolayı 6,80-6,89 olan pH ayarımı 6,60 - 6,70 olarak güncelledim. Su sıcaklığım 22 derecede.
Geçtiğimiz çarşamba günü karidesevinden sipariş ettiğim blue jelly karideslerim geldi. Geldikleri gibi yüzey emiciye yakalandılar. O gün şehir dışında olduğum için eşim nereye kaçtıklarını bilememiş. Neyse ki 1-2 kayıpla kurtardık gibi duruyor. Görüntüsü kötü olsa da estetik bir çözüm bulana kadar sık gözenekli sineklik geçirmek zorunda kaldım.
Isıtıcıyı RO arıtma suyu direk akvaryuma verdiğim için kullanmaya maalesef devam ediyorum çünkü özellikle 30% üzeri su değişiminde su sıcaklığı 14 derecelere kadar düşmekte. 40 litre kadar suyu bir yerde depolama şansım da yok. Bir de direk arıtıcı hortumunu akvaryuma koymak daha kolayıma geliyor suyu kaldırıp dökmekten [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212043131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212043391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044541.jpg[/IMG][EDIT]Shateiel,2021-02-22 20:57:28[/EDIT]
Bu gün kurulumun 13.günü. Bitkilerim adaptasyon aşamasında biraz kıvranıyorlar. Bir yandan yeni yapraklar görürken bir yandan ilk kurulumdaki yaprakların yıprandığını gözlemledim. 3 Adet JBL misket gübre takviyesi yaptım kritik bölgelere. Bir sonraki su değişiminde 3 yere daha ekleyeceğim. Malum 1 hafta kadar daha gübreleme olmayacak. CO2 tüpünü hafta sonu Vaşak Gaz fabrikasına giderek doldurttum fakat regülatörümde biraz sıkıntı var gibi. Çıkış basıncını 2 bara ayarladığımda her solenoid kapanıp açıldığı vakit tank içi basınç göstergesi yükseliyor. Fazla basma olduğunu düşünüp biraz boşalttım fakat sonradan çıkış basıncını 1.5 bara getirdiğimde problemin geçtiğini farkettim. Kaliteli mümkünse AIO bir regülatör aramaktayım. Su değerlerimden dolayı 6,80-6,89 olan pH ayarımı 6,60 - 6,70 olarak güncelledim. Su sıcaklığım 22 derecede.
Geçtiğimiz çarşamba günü karidesevinden sipariş ettiğim blue jelly karideslerim geldi. Geldikleri gibi yüzey emiciye yakalandılar. O gün şehir dışında olduğum için eşim nereye kaçtıklarını bilememiş. Neyse ki 1-2 kayıpla kurtardık gibi duruyor. Görüntüsü kötü olsa da estetik bir çözüm bulana kadar sık gözenekli sineklik geçirmek zorunda kaldım.
Isıtıcıyı RO arıtma suyu direk akvaryuma verdiğim için kullanmaya maalesef devam ediyorum çünkü özellikle 30% üzeri su değişiminde su sıcaklığı 14 derecelere kadar düşmekte. 40 litre kadar suyu bir yerde depolama şansım da yok. Bir de direk arıtıcı hortumunu akvaryuma koymak daha kolayıma geliyor suyu kaldırıp dökmekten [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212043131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212043391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111484/220220212044541.jpg[/IMG][EDIT]Shateiel,2021-02-22 20:57:28[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Ve Vitaminler
Bu arada b12 vitamini için bir not düşelim;
"Hiçbir ökaryotik canlı bu maddeyi kendi üretemez. Bu yüzden günümüzde B12'nin endüstriyel üretimi çeşitli bakteriler kullanarak gerçekleştirilir" [URL=https://tr.wikipedia.org/wiki/B12_vitamini#%C3%9Cretimi].[/URL]
Bazı maddeler canlılar tarafından metabolize edilebilir. Akvaryuma eklediğimiz karbon veya fosfor gübresini hem yosunlar hem de bitkiler kullanabiliyorsa eklenen diğer bileşikler -vitamin mineral veya iz elementler- de gayet tabi metabolize edilebilir. Bunun detaylarına inmek gerekir hangi maddeler metabolize ediliyor, hangileri kullanılıyor vb. Yoksa su içinde yetişen bitkiyi sulamak gibi bir durum ortaya çıkabilir.
[EDIT]Shateiel,2021-02-21 22:29:32[/EDIT]
Bu arada b12 vitamini için bir not düşelim;
"Hiçbir ökaryotik canlı bu maddeyi kendi üretemez. Bu yüzden günümüzde B12'nin endüstriyel üretimi çeşitli bakteriler kullanarak gerçekleştirilir" [URL=https://tr.wikipedia.org/wiki/B12_vitamini#%C3%9Cretimi].[/URL]
Bazı maddeler canlılar tarafından metabolize edilebilir. Akvaryuma eklediğimiz karbon veya fosfor gübresini hem yosunlar hem de bitkiler kullanabiliyorsa eklenen diğer bileşikler -vitamin mineral veya iz elementler- de gayet tabi metabolize edilebilir. Bunun detaylarına inmek gerekir hangi maddeler metabolize ediliyor, hangileri kullanılıyor vb. Yoksa su içinde yetişen bitkiyi sulamak gibi bir durum ortaya çıkabilir.
[EDIT]Shateiel,2021-02-21 22:29:32[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 33 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
