ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
oguzkaymakcicom
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Mayıs 2011 05:12
Son Ziyaret:
02 Kasım 2020 19:59
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Oğuz KAYMAKCI
Doğum Tarihi:
15 Temmuz 1988
Yaş:
35
İl:
Aydin
Meslek:
Memur
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Oğuz KAYMAKCI

SON 10 MESAJI

Yan Sump Planım Hakkındaki Düşünceleriniz ?
Sump yapıldı ve kurulumu yaptım.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111788/220220202045071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111788/220220202041241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/111788/220220202041381.jpg[/IMG]
Camlarda Nokta Nokta Oluşan Kahverengi Yosun
[QUOTE=z.b.s.k]Silikat tutucular kesin çözüm değil maalesef. Çünkü esas sorun silikat değil amonyak. Amonyak ve silikatı kullanarak çoğalıyor diatom. Silikatı tankın ömrü boyunca tutamazsınız çünkü gezegende kaçınabileceğimiz bir madde değil. Ölü diatomlar bile silikat kaynağı. Siz sık ve yüksek orada su değişimleri yapın. Her seferinde hafifçe fiziksel temizlik yapın. Önce biraz çalışabileceğiniz kadar dip çekin. Sonra fiziksel temizliği camlardan banka kartıyla bitkilerden parmak ucunuzla yapın. Sonra değişeceğiniz kadar suyu çekin. Canlı yükünü azaltın. Işık şiddetinizi düşürmeyin ama süresini geçici olarak kısaltın. Azot döngüsü oturmaya başlayacaktır yavaş yavaş. Oto. Affinis daitomları yer fakat döngü sorunu nedeniyle muhtemelen ölecektir. Ramshorn salyangozu bu süreçte var olan diatomu temizlemek için çok etkili olacaktır. Gübre kullanıyorsanız mikro element dışında hepsini aynı şekilde vermeye devam edin. Bu konuda kuşata gitmeyin. En önemli şey gün aşırı agresif su değişimi yapmanız ve ışık süresini kısaltmanız.
[/QUOTE]
Bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim hocam.
"Diatom'un önüne [B]bir an önce[/B] geçmeliyim" diye bir derdim olmadığı için biraz ağırdan aldım bu süreci aslında. Yaptığım değişikliklerden sonra akvaryumumu tekrar tanımaya çalışıyordum. Asıl amacım tankımda oluşan alg'in filtrasyon olmamasından mı yoksa aydınlatmadan mı olduğunu bulmaktı. Nitekim ikisinin birlikte bir sonucuymuş :)
Bir diğer amacım ise aydınlatmamın seviyesini ölçmekti. Aydınlatmayı biraz yükseltmem, filtrasyon yaptırmam ve bitki sayısını arttırmam gerektiğini anladım bu süreçte.
Low tech ve bakımı görece kolay bitki türleriyle ilgilendiğim için CO2 veya gübre vs kullanmıyorum. Şimdiye kadarki akvaryumlarımdan hiçbirisinde de kullanmadım. Düzenli su değişimleri, filtrasyon (Substrat vs), taban gibi seçeneklerle yürüttüm hep. Aydınlatmayı değiştirmem + dış filtremin bozulması aynı döneme denk gelince alg sorunumun sorumlusunu öğrenmem gerekiyordu.
Tank + ısıtıcı + dış filtre + taban ve su üstü bitkileri + hagen ve lav kırığı taban malzemesi + 4 adet (1 Grolüx, 1 aquastar, 2 daylight) florasan + yavrulu büyüklü lepistesler ve platiler şeklinde bir kurulumum oldu hep.
Anlık kurulumum ise: Tank + ısıtıcı + çok az taban bitkileri + hagen ve lav kırığı taban malzemesi + 3 adet SMD Bar Ledi (72 ledli versiyon) 3'lü gruplar halinde parçalayıp kırmızı, mavi, soğuk beyaz ve daylight sarı şekilde birbirine ekleyerek bir nevi power led'lerde yapılan renk dağılımını SMD Led'lerde sağlamaya çalıştım. Dış veya iç filtre, su üstü bitkileri, balık ve temizlik ekibi yok. Vatoz, salyangoz gibi bir temizlik ekibi kurmaktan kaçınmam da yine aydınlatma seviyemi ölçmek istememden kaynaklanıyor.

İki veya üç günde bir dip çekimiyle ortalama %20 su değişimiyle devam ediyorum. Sorunum çözüldü sayılır.
Planını yaptığım yan sump'ı hayata geçirdikten sonra (Malum akvaryumu bozmam gerekecek) güzel bir kurulumda tekrar alg sorunuyla karşılaşmamak adına aydınlatma seviyemi az buçuk ayarlamış oldum. Son seviyeden biraz kısık şekilde sorun yaşamıyorum. İlerleyen zamanlarda bitkilerin ihtiyacına göre azaltıp yükseltmek de benim elimde tabi. Bir de su üstü bitkilerini (Pistia çok seviyorum) de ekleyince son seviyeye getirmem gerekecek sanırım. Belki de ayarı kısıp 1 sıra daha led döşeyebilirim ileyleyen dönemde. Bitkilerin isteğine göre aydınlatmada değişikliğe gidebilirim yani :)
Türü Ne Ve Hamile Mi
[QUOTE=Onuryst][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/216833/080220201414371.jpg[/IMG][/QUOTE]
Özel bir türe benzetemedim hocam işin doğrusu. Erkeğini görsek daha fikir verici olurdu sanıyorum.
Tepeden bakınca fil kulak gibi bir özellik de göremedim. Belki yan profilden bakıldığında daha iyi anlaşılabilir.
Ayrıca balığınız hamile ancak daha doğuma uzun bir zaman var gibi görünüyor.
Akvaryumumda Mevcut Çeşitli Yosunlar
[QUOTE=spongebob55]Tesekkurler baska yardimci olabilecek yok mu en azindan mevcut yosunlarin ne oldugunu tanimamda[/QUOTE]

Camlarda veya bitkilerde olmuyor ancak benim de hagen kumumun alt bölümlerinde sizdeki gibi yosunlar oluşuyor. Açıkçası ben de merak ediyorum ne olduklarını. Excel gibi geçici çözümlerdense KALICI bir çözüm için yosunun ne olduğunu ve neden kaynaklandığını öğrenmek lazım. Cevapta beni de etiketlerseniz sevinirim.
Camlarda Nokta Nokta Oluşan Kahverengi Yosun
[QUOTE=goldfishlove]Bende de var çözüm bulursaniz paylasin mutlaka[/QUOTE]
Hocam tekrar merhaba.
Forumda okuduğum yazılar neticesinde düşük ışıkta ve yeni kurulan akvaryumlarda bu sorun oluyormuş. Benim sorunum filtrasyonla da ilgili olabilir.
Kullandığım led trafosu ayarlı bir tip. İç sump yapmadan önce ışık şiddetini arttırdım. Günde 3+3 saatten 4+4 saate çıkardım ışıklandırmayı da. Sonuç: Forumda bir çok yazıda da belirtildiği gibi tüm hahverengilikler yeşile döndü. Camları mutfak süngerinin sarı tarafıyla (Yeşil taraf camları çiziyor) temizledim. 1 gün sonra da dip çekimi yaptım. 2-3 günde bir %20 oranında dip çekimi yapmaya devam ediyorum. 1-2 hafta sonra haftada 1'e, sonrasında da haftada 2'ye düşüreceğim su değişimini. Bu sırada da sump'ımı hazırlayacağım. Tank sıfırdan kurulacağı için bu sefer aynı sorunla karşılaşacak mıyım onu da görmüş olacağım. Bu sayede ışık şiddetimin yetersiz olduğunu anladım. Zaten 3 sıra SMD Bar Led'i en düşük ayarda çalıştırıyordum. Yükseltmem gerekiyormuş.

Eğer bunlar çözüm olmazsa filtrasyonunuza "JBL Silikatex" veya "Seachem Phosguard" eklerseniz KESİN çözüm olduğunu yazıyorlar. Ancak alg bittiğinde bitkili akvaryumlarda bu maddenin filtreden çıkarılması gerektiği söyleniyor. Çıkarıldığında da alg sorunu yenileyebiliyormuş. Bu yüzden sorunun ana kaynağını bulmak önemli.

Şimdilik gelişimler bu şekilde hocam. ilerleyen zamanda yazıyı güncelleyeceğim.
Yan Sump Planım Hakkındaki Düşünceleriniz ?
[QUOTE=BerHatS][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211647/090120192146131.jpg[/IMG][/QUOTE]
[IMG]https://resimag.com/p1/ffa6db34ba6.png[/IMG]

10 LT'lik bir akvaryumda yukarıdaki sistemi denedim. Gördüklerimi paylaşayım, anlamadığım kısımları da sorayım. Yardımcı olursanız memnun olurum.
a-) Akvaryum yüksekliğinden 3-5 cm alçak yapılması gerekiyor. Kafa motoru bazen suyu biraz fazla basabiliyor. Su ucu ucuna doldurulduğunda taşmalar yapabilir. 3-5 cm alçak olursa fazla su dışarı akacağına sump'ın içine geri akar. Buharlaşma ile birlikte bir süre sonra normale döner.
Sump yapmayı düşünenler bunu göz önüne alsınlar...
b-) Su girişi için birkaç santim yüksek yerleştirdiğimiz cam.
1 - Eğer çok dar olursa su çekişi güçlü oluyor.
+ Avantajı yaklaşan pislikleri direk çekiyor.
- Dezavantajı balıklar bu tarafa yaklaştığında bi yalpalıyorlar. Güçsüz düşen balıklar bu kısımda akıma kapılıp ölebilirler mi?
- Bir diğer dezavantajı ise bu kısımda kaba pislikler birikirse biz fark edene kadar su geçişi muhtemelen azalır. Dolayısıyla kafa motorunun olduğu taraftaki su devamlı eksilir. Akvaryum suyu seviyesi düşmeden önce kafa motorunun suyu bitebilir ve motor yanabilir. Emin değilim ancak böyle bir ihtimal teoride mevcut.
2 - Eğer geniş olursa su çekişi çok güçsüz kalıyor.
+ Avantajı balıkların akıntıdan etkilenmesi gibi bir durum hiçbir şekilde olmaz.
- Dezavantajı pislikleri çekmez. Aksine biz akıntıyla pisliklerin o tarafa gitmesi için dalga motoru gibi bir şey yerleştirmek veya kafa motorundan çıkan suyu dalga yapacak şekilde yerleştirmek zorunda kalırız.
Diyelim ki en az 1 cm, en fazla da 5 cm boşluk bırakmayı düşünüyoruz. 1 cm ile çok güçlü bir çekiş, 5 cm ile en güçsüz çekiş. Yukarıda da yazdığım dezavantajlar yüzden 1 ve 5 cm'leri eliyorum. Sizce 3 cm ile ortalama bir çekiş mi olmalı? 2 cm yapıp debisi görece yüksek mi olmalı yoksa 4 cm yapıp debisi görece düşük mü olmalı?
c-) Akvaryum suyu full doldurulacak, buharlaşma olduğunda en fazla bu seviyeye kadar düşecek. Sonrasında yalnızca filtrasyon yapılan kısımdan eksilmeye başlayacak. Bu yüzden buradaki camın yüksekliğini, akvaryum camının yüksekliğinin 3'te 2'si veya 4'te 3'ü uzunluğunda tutmayı tercih edeceğim. Filtrasyon yapılan kısımı da elimden geldiğince büyük yapmayı tercih edeceğim.
Sump yapmayı düşünenler bunu da göz önüne alabilirler...

Aktif Karbonu en baştan bile olsa eklemekten vazgeçtim.
Ancak vermiş olduğunuz tabloya baktığımda purigen ve zeolit ikilisinin yerine matrix carbon eklesek daha mantıklı değil mi?
Zeolit ve purigenin yaptığını matrix carbon tek başına yapıyor gibi görünüyor çünkü.
Bu durumda seramik halka ve bioball'ların yanına matrix ve matrix carbon eklesek yeterli olmaz mı? (Kalıcı filtrasyon malzemelerini bunlardan oluştursak yani?)
Zeolitten korkuyorum çünkü biraz. Doyuma ulaştığında emdiği tüm maddeleri hızlı bir şekilde akvaryuma geri saldığını okumuştum forumda diye hatırlıyorum.

Silikatex veya phosguard ürünlerinden birini (asıl sorunu öğrenene kadar) kısa süreli kullanarak eğer oluşursa kahverengi algin önüne geçmeyi düşünüyorum.

Düşük gereksinimli, CO2 istemeyen bitkili akvaryum. Canlı olarak da Cüce vatoz, Çöpçü, lepistes (veya endler) ve plati. Tavsiyeleri buna göre yaparsanız sevinirim.
Yan Sump Planım Hakkındaki Düşünceleriniz ?
[QUOTE=BerHatS]2- Aynen dediğiniz gibi sumpun son bölmesinden su eksilmesi oluyor hemde yükseklik olarak çok oluyor. 2 alternatifiniz var.
i- buhar camı lakin oda zaten sıcak olan su ısısının dahada yükselmesine sebep olacak.
ii- otomatik su dolum ünitesi. Youtube üzerinde videoları var. 2 şamandıralı yapmakta fayda var. 1i dolum kabında diğeri sumpta.

4- çokta küçük olması hızlı su akışı vakum etkisi yapmasın (:

6- ısıtıcı için ilk bölüm çok mantıklı, fakat ben aç gözlülükten orayıda malzeme doldururum. Bence k1 kaldness orada çalışmaz diye düşünüyorum. Zaten su akımı aşağıdan yukarıya, hava motoru yukarı itecek, bu arkadaşlarda suda yüzüyor. Hepsi su üstünde birikecektir diye tahmin ediyorum. Kafa motorunun orada olsa ki ben oraya koydum. Yukarıdan aşağıya su akıyor. Filtre emiş yapıyor, hava motoru yukarı doğru hava veriyor. Dönmeleri için tam bir kaos ortamı.

7- zeolit ve purigen in yeri değişebilir ama şartta değildir. Bence zeoliti kaldırmayın, çünkü zeolit oradaki hiç bir maddenin (karbon bir süre sonra çıkacağı için) sahip olmadığı özellikler barındırıyor. Yer yetmezse süngerlerden azaltın. Aşağıya hangi malzemenin nerede etkili olduğuna dair tablo ekledim.

Son olarak aquaponik sistem veya sump içerisinde lucky bamboo, tatlı patates veya pothos sarmaşığı gibi bitkiler kullanıp nitrat emilimi yaptırabilirsiniz fakt akvaryumdaki bitkilere olumsuz yönde yansıyacaktır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211647/090120192146131.jpg[/IMG][/QUOTE]

Cevap için teşekkür ederim hocam.
Buhar camı böyle bir yerde balık haşlama ile sonuçlanır herhalde (Her ne kadar tropikal balıklar da olsa...)
Şamandıralı sistemlere de güvenemiyorum. 1-2 arkadaş şamandıra sisteminin ÇALIŞMAMASI sonucu sorunlar yaşamıştı. Çift şamandıra da olsa riskli.

4 - Anlayamadım hocam dar mı olsun? Dar olursa vakum etkisi yapar, bu da debiyi arttırır. Dolayısıyla işimize gelmez mi?

6 - Doğru çift yönlü bir akış olmalı ki makarnalar ne yapacağını şaşırsın :)
O zaman ben de kafa motorunun olduğu bölüme koyacağım makarnaları.

7 - Zeolit içeriği nedeniyle kahverengi alg sorununa yol açaBİLİYORMUŞ. Benim de kahverengi alg sorunum var zaten. Belki kurulum esnasında zeolit kullanmam, tank oturduktan sonra aktif karbonu çıkarır, yerine zeolit eklerim. Oturmuş bir tankta zarardan çok yarar verecektir. Yer korkum yok hocam gerekirse tek kat sünger kullanırım. Malum önemli olan bakteri kültürü oluşumu. Tek süngerle de idare edilebilir.

Son olarak:
Hocam nitrattan sık yerleştirilmiş ve çabuk büyüyen bitkiler sayesinde korkmuyorum. Sump içinde yapılacak olan bitki sistemini tüm akvaryumun içine yapıyorum zaten. HEMEN sorunları bitireyim zihniyetiyle aç gözlü olursam bir süre sonra bitkilerden hayır gelmez :)
Yan Sump Planım Hakkındaki Düşünceleriniz ?
[QUOTE=serghat]Eğer ki filtreler bir şekilde tıkanır veya su gelişi bir şekilde kesilirse;

Motor su basmaya devam eder ve susuz kalıp yanar, ayrıca ısıtıcı patlar ve ortama elektrik verilmiş olur mu?[/QUOTE]
Isıtıcı hakkında fikir değişikliğine gittim ve suyun sump'a ilk girdiği yere eklemeyi düşünüyorum. Böylece su eksilmeyi ısıtıcının olduğu bölümde olmayacak.
Ancak her halukarda en soldaki bölümde buharlaşma sonucu hızlıca su eksilmesi görmeyi bekliyorum bu sistemde.
Nasıl çözüleceği hakkında bilgisi olan birilerinden yardım bekliyorum.
O en soldaki bölümün orta tarafından akvaryuma küçük (Nohut tanesi büyüklüğünde) bir delik açarsam delik açtığım mesafenin altına düşmeyecektir su hiçbir zaman. Ancak bu sefer de hem sump ile akvaryum arasındaki basınç dengesi şaşacak, hem de en sol, en alta yerleştireceğim kafa motoru su çekerken o nohut büyüklüğündeki delikten de su çekecektir. Hatta düşündüğümden fazlasını da çekebilir emin değilim.

[QUOTE=nejalt]Merhaba
(Ama pisliği, yem atıklarını, dışkıyı büyük ölçüde geçirmemesi)
Kısaca bunlara bakteriler için besin kaynağı diyelim ve süngerde bakteriler tarafından tüketilmesini sağlayalım.

Ayrıca akvaryumda kalınca bir kum kullanmanızı önereceğim.

Aşağıdaki linkte bişekilde anlatılmıştır,
https://www.akvaryum.com/forum/bakteri_kulturu_k638281.asp
[/QUOTE]
Linkteki yazıyı okudum. Tam tersini anlatan yazılara ve hobicilerin yaptıklarına rastladım. Şahsen ben de pis suyun ilk elyafa gitmesi gerektiğini düşünüyorum. Zaten her halukarda alttaki bölümlere o pislik geçiyor. İlk elyafa gelirse büyük pislikleri akvaryumdan uzaklaştırırım. Daha seyrekler alt bölümlere geçecektir.
Ayrıca yem artıkları gibi materyaller sudaki nitratı HIZLA yükselteceğinden dolayı balık ölümlerine kadar götürebilir işi. Lepistesler narin canlılar oldukları için en ufak değişikliklerde fazlaca etkileniyorlar. Ben o riski göze alamam hocam.
Edit= Ayrıca canlı bitki beslediğim için taban kumum kalın bir tabaka halinde. Sorun yok.[EDIT]lausyesar,2020-01-29 21:42:41[/EDIT]
Camlarda Nokta Nokta Oluşan Kahverengi Yosun
[QUOTE=devrimdpt]Önce filtre edinin bence. Filtre yoksa düzgün bir azot çevrimi yapılamaz ve her türlü sorun görülebilir. Bu durumda test edeceğiniz şeyi bile bilemezsiniz. amonyak nitrit nitrat hepsi olabilir akvayumunda[/QUOTE]
Haklısınız hocam muhtemelen su değerleri karman çormandır. Fitre'yi söylediğim gibi yan sump yapacağım inşallah. Bir çok filtrede olmayan sepet miktarına sahip olmuş olabiliyoruz, malzemeleri istediğimiz gibi azaltıp çoğaltabiliyoruz vb bir sürü nedenden dolayı sumpa dönüyorum.
Tüm bunların yanında ışık şiddeti de bir sorun ise ve bunu şu an farkedemezsem fitrasyon başladıktan sonra değerler normale döneceği için görünürde problem çözülecek. Ama su değerlerinin en ufak bir değişimini bekleyen sinsi bir düşman misali saklanan alg/yosun tekrar ortaya çıkacak. Işıkla ilgili sorun da çözülmüş halde iken fitrasyon sistemi de kurulursa ileride tekrar problem yaşama ihtimalim daha da zayıflar.
Bu yüzden tüm yönleriyle ele almaya çalışıyorum.
Teşekkür ederim ilginiz için. Filtrasyonun öneminin farkındaydım, siz tekrar hatırlattınız bunu bana :)

[QUOTE=goldfishlove]Bende de var çözüm bulursaniz paylasin mutlaka[/QUOTE]
Şimdiye kadar yukarıda yazdığım şeyleri denedim. Söylediğim gibi filtrasyon ve ışık kaldı elimde. Sorunun kaynağını arıyorum. Bulduğumda aşağıda linkini paylaştığım işlemlerle tankın toparlanmasına yardımcı olmayı düşünüyorum. Ancak şu aşamada bu işlemleri uygularsam KALICI DEĞİL, GEÇİCİ bir çözüme ulaşmış olurum.
Siz de kendi tankınızı ve alışkanlıklarınızı kontrol edin. Su değişimi, dip çekimi, aydınlatma, filtre içinde kullandığınız materyaller...
Yan Sump Planım Hakkındaki Düşünceleriniz ?
[QUOTE=BerHatS]1 - Su girişi ve su çıkışının boyutsal olarak oranı mühim değil çünkü siz kafa motoru ile cebri olarak suyu geri basacaksınız. Çıkış büyüklüğünü hortumunuza göre ayarlayın.
2 - Bu bölümün yüksekliğini bence tanktan daha düşük olmalı akıntıda sorun oluyor bizzat yaşadığım için söylüyorum ben olsam daha düşük yaparım.
3 - Yosundan kormayın heleki sumpta. İnsanlar sumplarına yosun duvarı kuruyorlar nitrat ile savaşmak için. Ki o bölme su ile dolu olacak zaten belki küçükcük bir alanda süzülme olur. Yosun istemiyorsanız esas 5 nolu şaşırtmada gerekli
4 - Öyle bir şart yok suyun akış hızı değişir sadece. Atalarımızın dediği gibi su akar yolunu bulur.
5 - görece daha düşük olması gerekiyor bende çok fazla fark yok kafa motorunun bastığı suya yetişemiyor. Düşük yapın rahat rahat aksın.
6 - Bu bölmeyi kesin yapın içinede ısıtıcıyı koyun. Ben ısıtıcının son bölümde olmasını çok doğru görmüyorum çünkü su oradan eksiliyor ve ıstıcı açıkta kalıyor. Suyun akışında sorun yaşamamak için her yüksekliği daha düşük yapın. Makarna dediğiniz k1 kaldness sanırım hava taşı ile birlikte son bölüme ekleyin dönsün dursunlar. Benim sumpumda var izlemesi bile çok keyifli.
7 - Yanlış anlamadıysam hava motoru ile dalga oluşturup akvaryum geri taşırma niyetiniz var ama bence pek verimli olmaz akvaryum hacminize göre 1000 belki 2000 lik kafa motoru kullanacaksınız hava motoru ile yakın verim alınabileceğini düşünüyorum.
8 - Bioball ıslak kuru filtreler için hazırlanmış bir ürün. Sumpta kullanmak isterseniz 2. Bölümde en üstte olmalı. 3 nolu parçadan akan suya temas eden ilk ürün olacak şekilde. Ben aynı bölümün en altına koydum geçiş yeri tıkanmasın su rahat aksın diye. Filtrasyon amaçlı değil. Bence bu kadar yapmışke seachem matrix, purigende ekleyin. Elyaf olarakda sera crystal clearok başarılı bir ürün.
Sabah sabah telefondan bu kadar yazabildim. Eksik veya yanlış anladığım bir yer varsa tekrar yardımcı olmaya çalışırım. [/QUOTE]
İlginiz için teşekkür ederim hocam. Gayet açıklayıcı olmuş.
1 - Su girişini çıkıştan biraz daha büyük hesaplamıştım. Sorun yok öyleyse.
2 - Bu bölümün yüksekliği akvaryumdan düşük olacak. Akvaryum ile aynı yüksekliğe sahip olan en sol ve en sağdaki çizgiler. Burada anlatmak istediğim olay şu: 2 numaralı camın yüksekliği ne kadar ise akvaryum içindeki su (Sump dışında kalan alandaki suyun yüksekliği) aynı hizaya geliyor otomatik diyorlar bir çok başlıkta. Bu şekilde işliyorsa akvaryumun içindeki su azalmayacak, buharlaşma oldukça 6 nolu kısımdaki su seviyesi azalacak. Dolayısıyla akvaryumdan 3-5 cm eksilmesi gereken su sadece sump'ın 6 nolu bölgesinden eksilecek. Alan da küçük olduğu için akvaryumdaki 3-5 cm, sump'ın içinde 20-50 cm gibi bir eksilmeye denk gelecek. Allah muhafaza 1 hafta tatile gitsek kafa motoru yanar, sump'ın 6 nolu bölgesinde su kalmaz. Aydın'da yaşadığım için yaz aylarında sıcaklık akvaryumdaki su seviyesini hızla düşürüyor. Bunun önüne nasıl geçebilirim?
3 - Anladım hocam. Yosun istemiyorum evet. Yosun ve alg'ler bitkilerden daha basit canlılar oldukları için bitkilerden daha kolay üreyebiliyorlar. Dolayısıyla bitkilerin alması gereken besini sömürüyor. CO2 gibi katkılar da eklemiyorum tankıma. Bakılması görece kolay olan türleri barındırmaya çalışıyorum. O zaman 3 ve 5 numaradaki taşırma kısımları aynen çizdiğim gibi hayata geçecek.
4 - 4 nolu boşluğu dar yaptığımda su daha HIZLI, geniş yaptığımda daha YAVAŞ akacak doğru mu anladım?
5 - 5 numaralı camı 2 numaralı camdan BİRAZ daha kısa yapacağım. Anladım.
6 - Isıtıcıyı suyun İLK GİRDİĞİ tarafa koymak daha mantıklı oluyor o zaman. Hiçbir şekilde susuz kalmaz bu sayede ısıtıcı.
Evet makarna dediğim k1 kaldness oluyor. Onu da "4 ve 5"numaralar arasındaki "şaşırtma" yazan yere ekleyeyim, en alttan hava taşı eklerim. En üstte 5 numara yazan camı yukarı uzatır gibi sineklik benzeri bir parçayla 5-6 cm uzatsam makarnalar sol tarafa gidemez ama su geçer. Hem bu bölümü biraz daha geniş yapmış olurum. Şaşırtma değil de başkaca bir bölme gibi işlem yapmış olur. Yani 3 bölüm değil, 4 bölümden oluşan bir sump olmuş olur. Mantıklı gibi göründü şu an. En soldaki bölgede de yalnızca kafa motoru kalmış olur.
7 - Kafa motoru hava motorundan daha performanslı olur diyorsunuz. Tamamdır.
8 - Sıralama şu şekilde oluyor o zaman sanırım.
Bioball
Elyaf
Biyolojik Sünger
Seramik Halka
Biyolojik Sünger
Seachem Matrix
Biyolojik Sünger
Purigen
Zeolit
Aktif Karbon
Biyolojik Sünger
Elyaf
Purigen, aktif karbon, zeolit gibi zaten kendileri İNCE yapılı olan malzemelerin arasına elyaf ve/veya biyolojik sünger koymayı gereksiz gördüm.
(Dönem dönem hastalıklara, sağlıklara göre filtre içeriğinde ekleme ve çıkarmalar yapılabilir. Ama HEPSİNİ de koyacak olsak en mantıklı sıralama bu mudur?)



[QUOTE=nejalt]Merhaba,
Zeolit, aktif Karbon ve elyaf kullanmayın derim.
Sünger, seramik, sünger döngüsü ve akvaryumda ince silis kum kullanımının daha iyi sonuç verdiğini kendi akvaryumumda gözlemledim.[/QUOTE]
Hocam zeoliti iptal edebilirim. Hatta sump'ı kurarken olası yer yetmemesi gibi durumlarda ilk çıkaracağım materyal zeolit olur muhtemelen.
Aktif karbonu KALICI değil geçici olarak düşünüyorum. Malum kalıcı yan sump yaptığımda tüm tank sıfırlanmış olacak. 5-6 ay gibi bir süre su oturana kadar aktif karbon bir çok problemi engelleyecek en iyi çözüm. Tabi tank oturduktan sonra aktif karbonu da çıkarmayı, hastalık gibi sorunlar olması durumunda tekrar eklemek için kenarda bekletiyor olacağım.
Hadi diğerlerini anladım ama neden elyaf kullanmamalıyım gerçekten anlayamadım. En üstte olacağı için temizliğinin kolay olması, her halukarda alt tarafa bakterileri geçirmesi (Ama pisliği, yem atıklarını, dışkıyı büyük ölçüde geçirmemesi) nedeniyle bir çok dış filtremi elyafsız hiç kullanmadım. Neden elyas önermiyorsunuz?
İlginiz için teşekkür ederim hocam.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.