ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
alprcn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Eylül 2016 21:14
Son Ziyaret:
24 Mayıs 2022 13:30
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alper Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alper Can
SON 4 MESAJI
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
İsta Co2 Regülatör Ve Selenoid Kontrol Ünitesi Hk.
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
